quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:29 schreef Beessie-Jen het volgende:
lastig hoor, ik denk dat niemand hier doelbewust mensen een schuldgevoel of een nare bijsmaak wil aanpraten... vind het rot voor de mensen die zich hier nu niet fijn voelen.
Maar ik vind wel dat het mogelijk moet zijn, om ook als BV-de mama soms positieve dingen te posten over de BV. (over mijn eigen situatie wel te verstaan...). Eigenlijk is het best vreemd dat wanneer het woord BV valt; sommige FV-mama's zich aangesproken voelen, terwijl het een heel normaal onderwerp is.. ik als BV-mama voel me ook niet aangesproken als jullie het hier over KV, schepjes en hoeveelheden hebben?
inderdaad leven en laten leven, maar geloof niet dat het nodig is om angstvallig het onderwerp volledig te mijden?
*knuffel*
Goeie!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:35 schreef mefke79 het volgende:
En laatst merkte ik ook al dat springen met een volle blaas geen optie is. Dus maar weer braaf met oefeningen begonnen.
jij snapt hem echt helemaal!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:47 schreef TimeJumper het volgende:
[..]Zo is dat.
Ik denk vooral dat het eraan ligt in hoeverre je jezelf aangesproken voelt.
Ik vond die post van Bitterend helemaal niet naar ...
en toendertijd die vraag over zelf naar het ziekenhuis rijden, ik had toendertijd eigenlijk precies dezelfde vraag.
Inplaats dat er gewoon antwoord word gegeven of ervaringen gedeeld werd die arme meid haast voor gek verklaard.
Terwijl als je nog geen wee hebt gevoeld dat ook niet in kunt schatten.
En ik bevind mij in beide "kampen"Ik ben een borstvoedingsmama terwijl ik een kv-mama wil zijn
![]()
![]()
![]()
![]()
En ik voel me door niemand aangesproken![]()
Ik lees gewoon graag alle meningen en ervaringen zowel dus over borstvoeding als kv
hum dat heb ik niet maar wel moeite met mijn plas in houden!! vroeger kon ik dat uren langquote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:47 schreef Beessie-Jen het volgende:
Urineverlies.... *check*
en nu we het er dan toch over hebben, hoelang duurt dit bij jullie? hoeveel is normaal? en welke bekkenbodemoefeningen kan je het beste doen?
Vind het een nogal rot iets, ben inmiddels aangewezen op de inlegkruisjes, en ook ik heb met sporten en dergelijk dr wel wat 'last'' van....
2 jaar, 1 maand, 3 weken en 4 dagenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:47 schreef Beessie-Jen het volgende:
Urineverlies.... *check*
en nu we het er dan toch over hebben, hoelang duurt dit bij jullie?
Goh vervelend BJ die nasleep. Ik heb helaas ook geen advies voor je. Die etages die kent geloof ik iedereenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:53 schreef Beessie-Jen het volgende:
ooo die lift, 1ste, 2e, 3e etage en dan weer laten zakken tot de BGdie ken ik idd...
en ik ben bekend bij de bekkenbodemtherapeute in ons ziekenhuis, ik ben daar na de 1ste bevalling ook onder behandeling geweest voor bekkenproblemen, dus idd ik denk dat ik haar maar weer moet mailen...(en o ja, mijn bekken is ook nog niet zoals het hoort te zijn... heb soms na bijvoorbeeld huishoudelijke taken, snachts weer die zeurende pijn, niet stil kunnen liggen etc...).
Ik moet nou niet om het uur naar de wc, maar wat wel veranderd is, is als ik MOET dan moet ik ook GELIJK en kan het haast niet meer ophouden.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:55 schreef bitterend het volgende:
[..]
hum dat heb ik niet maar wel moeite met mijn plas in houden!! vroeger kon ik dat uren lang
nu moet ik om het uur wel naar de wc als ik veel heb gedronken
oh is dat zo?? dat wist ik niet. ik heb vroeger mijn plas uuuren lang kunnen ophouden! vooral handig tijdens concerten en in de trein want vieze wcs of geen wcs!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:57 schreef mefke79 het volgende:
Bitterend, wees blij dat je je plas niet zo lang kan ophouden, dat is namelijk heeeeel slecht voor je blaas en voor je bekkenbodem. Helaas ben ik ook een megaophouder en toen ze tijdens mijn bevalling mijn blaas leeghaalden met een catheter werd er ook even heel verbaasd gekeken. Ik had alleen een infuus, nog geen beker water op, en toch zat er dik 800ml in mijn blaas zonder dat ik er iets van gemerkt had.
Ik kon het ook niet zo goed net na de bevalling, maar na een maand of 3 wel weer. Ik ga gerust 's ochtends, tussen de middag en dan eind vd middag ergens pas weer.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:03 schreef bitterend het volgende:
[..]
oh is dat zo?? dat wist ik niet. ik heb vroeger mijn plas uuuren lang kunnen ophouden! vooral handig tijdens concerten en in de trein want vieze wcs of geen wcs!
maar nu kan het niet meer...
Hier is kv wel de beste oplossing en ik ben niet van plan om daar verantwoording voor af te leggen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:01 schreef Zoheetik het volgende:
Met bv en fv is helemaal niks mis...
Maar kv daarentegen is toch niet de beste oplossing.
Invalide toiletquote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:14 schreef Poezebeest het volgende:
[..]
Hier is kv wel de beste oplossing en ik ben niet van plan om daar verantwoording voor af te leggen.
Vervelend al die urine-binnenhoudt-perikelen. Hier geen last van gelukkig. Vroeg me laatst wel af hoe ik het zou doen als ik de stad in ga met de kleine man en dan naar het toilet moet. Kan hem niet mee het toilet op nemen en buiten laten staan vind ik maar niks.
ah fijn er is dus hoopquote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:07 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ik kon het ook niet zo goed net na de bevalling, maar na een maand of 3 wel weer. Ik ga gerust 's ochtends, tussen de middag en dan eind vd middag ergens pas weer.
Tijdens mijn zwangerschap vond ik dat echt vervelend, vooral de laatste 2 maanden, als ik dan de stad in ging of ergens met de auto naartoe dan moest ik altijd na max. 3 kwartier/een uur weer plassen.
Hier inmiddels goed twee maanden fysio achter de rug voor mijn SI-gewricht wat niet goed zat. Inmiddels ben ik daar klaar mee en kan ik weer fatsoenlijk mijn kind tillen, strijken e.d.
Alleen stofzuigen en dweilen doet manlief nog, das nu zijn taak.
Ik kom tegenwoordig wat omhoog en plas dan pas uit (zittend lukt dat op een of andere manier niet). Soms merk ik zelfs pas bij het afvegen dat ik best nog wat bij kan plassen. Sinds ik daarop let en extra aandacht heb voor het uitplassen, heb ik geen last meer van wat jij beschrijft.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:00 schreef Beessie-Jen het volgende:
ook ik ben ook een veeeeeel-plasser, vooral smorgens als ik thee op heb, ik blijf maar plassen....
kan het ook wel ophouden hoor, maar het is juist vaak NA het plassen dat ik urine verlies, dan ben ik net geweest, en til ik Liene op oid en dan verlies ik nog wat....
*best genant*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |