abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 januari 2012 @ 15:47:10 #26
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_106914035
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 15:29 schreef Beessie-Jen het volgende:
lastig hoor, ik denk dat niemand hier doelbewust mensen een schuldgevoel of een nare bijsmaak wil aanpraten... vind het rot voor de mensen die zich hier nu niet fijn voelen.
Maar ik vind wel dat het mogelijk moet zijn, om ook als BV-de mama soms positieve dingen te posten over de BV. (over mijn eigen situatie wel te verstaan...). Eigenlijk is het best vreemd dat wanneer het woord BV valt; sommige FV-mama's zich aangesproken voelen, terwijl het een heel normaal onderwerp is.. ik als BV-mama voel me ook niet aangesproken als jullie het hier over KV, schepjes en hoeveelheden hebben?
inderdaad leven en laten leven, maar geloof niet dat het nodig is om angstvallig het onderwerp volledig te mijden?

*knuffel*
^O^ Zo is dat.
Ik denk vooral dat het eraan ligt in hoeverre je jezelf aangesproken voelt.
Ik vond die post van Bitterend helemaal niet naar ...

en toendertijd die vraag over zelf naar het ziekenhuis rijden, ik had toendertijd eigenlijk precies dezelfde vraag.
Inplaats dat er gewoon antwoord word gegeven of ervaringen gedeeld werd die arme meid haast voor gek verklaard.
Terwijl als je nog geen wee hebt gevoeld dat ook niet in kunt schatten.

En ik bevind mij in beide "kampen" :+ Ik ben een borstvoedingsmama terwijl ik een kv-mama wil zijn :6 :9 :+ ;)
En ik voel me door niemand aangesproken :+
Ik lees gewoon graag alle meningen en ervaringen zowel dus over borstvoeding als kv :Y
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 15:47:25 #27
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106914043
Urineverlies.... *check*

en nu we het er dan toch over hebben, hoelang duurt dit bij jullie? hoeveel is normaal? en welke bekkenbodemoefeningen kan je het beste doen?
Vind het een nogal rot iets, ben inmiddels aangewezen op de inlegkruisjes, en ook ik heb met sporten en dergelijk dr wel wat 'last'' van....
:@
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_106914100
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 15:35 schreef mefke79 het volgende:
En laatst merkte ik ook al dat springen met een volle blaas geen optie is. Dus maar weer braaf met oefeningen begonnen.
Goeie!
Span ontspan, span ontspan
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_106914212
BJ, ik kan je eigenlijk maar 1 ding aanraden: de bekkenbodemfysiotherapeut! Die heeft er verstand van, kijkt goed naar de oorzaak van je klachten (te strakke of een te slappe bekkenbodem) en geeft je dan tips. Ik was tijdens de zwangerschap al onder behandeling, dus heb toen al het een en ander meegekregen aan tips en trics. En tot die tijd wat Vanyel al zegt: span en ontspan. Heb je zwangerschapsgym gedaan? Die oefening dat je denkbeelding je bekkenbodem telkens een stukje omhoogtrekt en weer ontspant, dat is een goede. Al krijg ik em dus nooit goed ontspant wat ook niet heel handig is kan ik je vertellen...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_106914303
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 15:47 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

^O^ Zo is dat.
Ik denk vooral dat het eraan ligt in hoeverre je jezelf aangesproken voelt.
Ik vond die post van Bitterend helemaal niet naar ...

en toendertijd die vraag over zelf naar het ziekenhuis rijden, ik had toendertijd eigenlijk precies dezelfde vraag.
Inplaats dat er gewoon antwoord word gegeven of ervaringen gedeeld werd die arme meid haast voor gek verklaard.
Terwijl als je nog geen wee hebt gevoeld dat ook niet in kunt schatten.

En ik bevind mij in beide "kampen" :+ Ik ben een borstvoedingsmama terwijl ik een kv-mama wil zijn :6 :9 :+ ;)
En ik voel me door niemand aangesproken :+
Ik lees gewoon graag alle meningen en ervaringen zowel dus over borstvoeding als kv :Y
jij snapt hem echt helemaal! :o :D :D _O_
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 15:53:56 #31
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106914338
ooo die lift, 1ste, 2e, 3e etage en dan weer laten zakken tot de BG ;) die ken ik idd...
en ik ben bekend bij de bekkenbodemtherapeute in ons ziekenhuis, ik ben daar na de 1ste bevalling ook onder behandeling geweest voor bekkenproblemen, dus idd ik denk dat ik haar maar weer moet mailen...(en o ja, mijn bekken is ook nog niet zoals het hoort te zijn... heb soms na bijvoorbeeld huishoudelijke taken, snachts weer die zeurende pijn, niet stil kunnen liggen etc...).
pi_106914397
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 15:47 schreef Beessie-Jen het volgende:
Urineverlies.... *check*

en nu we het er dan toch over hebben, hoelang duurt dit bij jullie? hoeveel is normaal? en welke bekkenbodemoefeningen kan je het beste doen?
Vind het een nogal rot iets, ben inmiddels aangewezen op de inlegkruisjes, en ook ik heb met sporten en dergelijk dr wel wat 'last'' van....
hum dat heb ik niet maar wel moeite met mijn plas in houden!! vroeger kon ik dat uren lang
nu moet ik om het uur wel naar de wc als ik veel heb gedronken
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_106914410
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 15:47 schreef Beessie-Jen het volgende:
Urineverlies.... *check*

en nu we het er dan toch over hebben, hoelang duurt dit bij jullie?
2 jaar, 1 maand, 3 weken en 4 dagen ;(
pi_106914486
Bitterend, wees blij dat je je plas niet zo lang kan ophouden, dat is namelijk heeeeel slecht voor je blaas en voor je bekkenbodem. Helaas ben ik ook een megaophouder en toen ze tijdens mijn bevalling mijn blaas leeghaalden met een catheter werd er ook even heel verbaasd gekeken. Ik had alleen een infuus, nog geen beker water op, en toch zat er dik 800ml in mijn blaas zonder dat ik er iets van gemerkt had.
pi_106914552
Jammer dat het bv/fv verhaal zo'n ontzettend ding is geworden. Ik heb me niet aangesproken gevoeld, ondanks dat ik niet heel positief over de bv heb gepost, maar zo heb ik bv nu eenmaal ervaren. Hopelijk komt er ooit een moment dat bv- en fv-mama's ervaringen kunnen uitwisselen zonder dat het gelijk een ding wordt. Zo, nu weer over tot de orde van de dag.

Mefke; voor jou en je kleine man :* Zo vervelend al die lichamelijke klachten.

Hier een gezellig jongetje waarbij de verkoudheid op zijn retour lijkt te zijn, minder snotterig en alleen nog wat hoesten. En ik zit met smart te wachten op het eerste lachje, maar mijn geduld wordt op de proef gesteld :')
  dinsdag 17 januari 2012 @ 15:59:17 #36
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_106914569
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 15:53 schreef Beessie-Jen het volgende:
ooo die lift, 1ste, 2e, 3e etage en dan weer laten zakken tot de BG ;) die ken ik idd...
en ik ben bekend bij de bekkenbodemtherapeute in ons ziekenhuis, ik ben daar na de 1ste bevalling ook onder behandeling geweest voor bekkenproblemen, dus idd ik denk dat ik haar maar weer moet mailen...(en o ja, mijn bekken is ook nog niet zoals het hoort te zijn... heb soms na bijvoorbeeld huishoudelijke taken, snachts weer die zeurende pijn, niet stil kunnen liggen etc...).
Goh vervelend BJ die nasleep. Ik heb helaas ook geen advies voor je. Die etages die kent geloof ik iedereen ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 15:55 schreef bitterend het volgende:

[..]

hum dat heb ik niet maar wel moeite met mijn plas in houden!! vroeger kon ik dat uren lang
nu moet ik om het uur wel naar de wc als ik veel heb gedronken
Ik moet nou niet om het uur naar de wc, maar wat wel veranderd is, is als ik MOET dan moet ik ook GELIJK en kan het haast niet meer ophouden.
En ik heb geeneens geen "gewone" bevalling gehad maar een keizersnee :+ _O-
Ik ben gewoon gevoelig :P
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:00:31 #37
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106914629
ook ik ben ook een veeeeeel-plasser, vooral smorgens als ik thee op heb, ik blijf maar plassen....
kan het ook wel ophouden hoor, maar het is juist vaak NA het plassen dat ik urine verlies, dan ben ik net geweest, en til ik Liene op oid en dan verlies ik nog wat....
*best genant*
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:01:05 #38
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_106914655
Met bv en fv is helemaal niks mis...
Maar kv daarentegen is toch niet de beste oplossing.

[ Bericht 8% gewijzigd door Zoheetik op 17-01-2012 16:10:52 ]
pi_106914735
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 15:57 schreef mefke79 het volgende:
Bitterend, wees blij dat je je plas niet zo lang kan ophouden, dat is namelijk heeeeel slecht voor je blaas en voor je bekkenbodem. Helaas ben ik ook een megaophouder en toen ze tijdens mijn bevalling mijn blaas leeghaalden met een catheter werd er ook even heel verbaasd gekeken. Ik had alleen een infuus, nog geen beker water op, en toch zat er dik 800ml in mijn blaas zonder dat ik er iets van gemerkt had.
oh is dat zo?? dat wist ik niet. ik heb vroeger mijn plas uuuren lang kunnen ophouden! vooral handig tijdens concerten en in de trein want vieze wcs of geen wcs!
maar nu kan het niet meer...
pi_106914740
Nu weten we het allemaal geloof ik wel hé!? Zullen we dat ons topic weer gebruiken waar het voor is? Om over onze baby's te kletsen?! c_/
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:07:29 #41
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106914908
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:03 schreef bitterend het volgende:

[..]

oh is dat zo?? dat wist ik niet. ik heb vroeger mijn plas uuuren lang kunnen ophouden! vooral handig tijdens concerten en in de trein want vieze wcs of geen wcs!
maar nu kan het niet meer...
Ik kon het ook niet zo goed net na de bevalling, maar na een maand of 3 wel weer. Ik ga gerust 's ochtends, tussen de middag en dan eind vd middag ergens pas weer.
Tijdens mijn zwangerschap vond ik dat echt vervelend, vooral de laatste 2 maanden, als ik dan de stad in ging of ergens met de auto naartoe dan moest ik altijd na max. 3 kwartier/een uur weer plassen.

Hier inmiddels goed twee maanden fysio achter de rug voor mijn SI-gewricht wat niet goed zat. Inmiddels ben ik daar klaar mee en kan ik weer fatsoenlijk mijn kind tillen, strijken e.d.
Alleen stofzuigen en dweilen doet manlief nog, das nu zijn taak. ;)
pi_106915197
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:01 schreef Zoheetik het volgende:
Met bv en fv is helemaal niks mis...
Maar kv daarentegen is toch niet de beste oplossing.
Hier is kv wel de beste oplossing en ik ben niet van plan om daar verantwoording voor af te leggen.

Vervelend al die urine-binnenhoudt-perikelen. Hier geen last van gelukkig. Vroeg me laatst wel af hoe ik het zou doen als ik de stad in ga met de kleine man en dan naar het toilet moet. Kan hem niet mee het toilet op nemen en buiten laten staan vind ik maar niks.
pi_106915253
Ik heb vandaag nog maar een keer geplast.. En ik denk dat ik een kopje koffie heb gehad en twee glazen sap :@

Ik heb mn amandelen fiks ontstoken en oorontsteking. Het slikken doet verrekte zeer. Ik hoop dat mijn kinderen het niet overnemen..

Jelte is een droombaby. Hij doet het echt zo goed! O+
Hij lacht sinds kort en het is echt zo genieten!
Hij ligt in zn boxbed (de reiswieg staat in de box) en hij slaapt bijna. Rienk en ik zitten onder een dekentje, hij kijkt Dora
En ik lees wat bij en geniet van mn mannen O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:20:32 #44
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106915496
heerlijk Vlindur O+ O+ O+
heb je ook een foto van je mannetjes samen? volgens mij lijkt J best op R toch?

Ik heb beide nog op bed liggen, Liene voor dutje 2 en Evie voor dr dagelijkse middagdutje...
dus ik heb een weekje vakantie geboekt voor in juni :) lekker burgelijk een kindercottage van center parcs ;)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:23:49 #45
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106915630
Hier juist last van het andere niet goed kunnen ophouden :X Als ik moet, dan ook zo snel mogelijk!

Moppie heeft zich goed gedragen op visite, is zels in slaap gevallen in het kabaal! Alleen toen er een ballon knalde werd ze even wakker, mja, wie schrikt daar niet van! :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_106915937
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:14 schreef Poezebeest het volgende:

[..]

Hier is kv wel de beste oplossing en ik ben niet van plan om daar verantwoording voor af te leggen.

Vervelend al die urine-binnenhoudt-perikelen. Hier geen last van gelukkig. Vroeg me laatst wel af hoe ik het zou doen als ik de stad in ga met de kleine man en dan naar het toilet moet. Kan hem niet mee het toilet op nemen en buiten laten staan vind ik maar niks.

Invalide toilet ;) Kun je eventueel de kleine ook meteen verschonen :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_106916061
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:07 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ik kon het ook niet zo goed net na de bevalling, maar na een maand of 3 wel weer. Ik ga gerust 's ochtends, tussen de middag en dan eind vd middag ergens pas weer.
Tijdens mijn zwangerschap vond ik dat echt vervelend, vooral de laatste 2 maanden, als ik dan de stad in ging of ergens met de auto naartoe dan moest ik altijd na max. 3 kwartier/een uur weer plassen.

Hier inmiddels goed twee maanden fysio achter de rug voor mijn SI-gewricht wat niet goed zat. Inmiddels ben ik daar klaar mee en kan ik weer fatsoenlijk mijn kind tillen, strijken e.d.
Alleen stofzuigen en dweilen doet manlief nog, das nu zijn taak. ;)
ah fijn er is dus hoop :D

Vlindur wat klinkt het heerlijk O+
pi_106916071
In het kader van verschonen en invalide toilet: in een niet nader te noemen ;) la place restaurant in de Heuvelgalerie van Eindhoven is de verschoonmogelijkheid op het invalide toilet. Daar moet je dan iets van 50ct voor betalen. Maaaar, dan mag de deur niet dicht wat nou nou, je zou toch zelf voor die 50 cent ook even gaan plassen :o
pi_106916088
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:00 schreef Beessie-Jen het volgende:
ook ik ben ook een veeeeeel-plasser, vooral smorgens als ik thee op heb, ik blijf maar plassen....
kan het ook wel ophouden hoor, maar het is juist vaak NA het plassen dat ik urine verlies, dan ben ik net geweest, en til ik Liene op oid en dan verlies ik nog wat....
*best genant*
Ik kom tegenwoordig wat omhoog en plas dan pas uit (zittend lukt dat op een of andere manier niet). Soms merk ik zelfs pas bij het afvegen dat ik best nog wat bij kan plassen. Sinds ik daarop let en extra aandacht heb voor het uitplassen, heb ik geen last meer van wat jij beschrijft.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_106916193
Heerlijk BJ! Rienk wilde niet slapen, die gaf zn kamer een metamorfose :') Anders had ik denk ik even geslapen! Ik zal proberen ze binnenkort samen op de foto te krijgen. Ik vergeet dat steeds, want samen zijn ze ook gewoon nooit :) en als dat wel zo is heb ik geen hand over om een foto te maken of is mn man niet in de buurt ;)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')