Ik heb op een Vrije School gezeten ja.quote:Op zondag 15 januari 2012 16:56 schreef Regilio_ het volgende:
![]()
En dat gaat dan naar iets wat ze de "Vrije School" noemen. Nou nou, vrijheid blijheid, not
Ik bedoel dat in relatie met die hippies hè. Dat je nou niet bepaalt vrij wordt gelaten in je keuze van cola bijv.quote:Op zondag 15 januari 2012 16:57 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik heb op een Vrije School gezeten ja.
Waar?quote:Op zondag 15 januari 2012 16:57 schreef Dimens het volgende:
[..]
Je bent vrij met keuzes maken, zolang het maar de "juiste"keuze is. En ander helpen ze je met de juiste keuze maken.quote:Op zondag 15 januari 2012 16:58 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Ik bedoel dat in relatie met die hippies hè. Dat je nou niet bepaalt vrij wordt gelaten in je keuze van cola bijv.
Deeeeze man!quote:Op zondag 15 januari 2012 16:59 schreef Hydrogeny het volgende:
Gewoon lekker aan je soepje beginnen en flink maggie gebruiken. Zeggen dat het niet smaakt en je het op een natuurlijke manier lekker wilt maken. Blik bier opentrekken en leegzuipen. Flink springen en dan de hele tafel onderkotsen met magiie-pompoen-schuimend bier!
Kom eens langs.quote:Op zondag 15 januari 2012 16:58 schreef Levolution het volgende:
Lijken mij gezellige en zelfbewuste mensen.
quote:Op zondag 15 januari 2012 16:59 schreef Hydrogeny het volgende:
Gewoon lekker aan je soepje beginnen en flink maggie gebruiken. Zeggen dat het niet smaakt en je het op een natuurlijke manier lekker wilt maken. Blik bier opentrekken en leegzuipen. Flink springen en dan de hele tafel onderkotsen met magiie-pompoen-schuimend bier!
Beter doe je jouw kinderen later op een Montessori school, zodat ze een flinke grote bek krijgen. Dat zal die familie van je leren.quote:Op zondag 15 januari 2012 17:00 schreef Dimens het volgende:
[..]
Je bent vrij met keuzes maken, zolang het maar de "juiste"keuze is. En ander helpen ze je met de juiste keuze maken.
Ik hoef geen kinderen.quote:Op zondag 15 januari 2012 17:01 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Beter doe je jouw kinderen later op een Montessori school, zodat ze een flinke grote bek krijgen. Dat zal die familie van je leren.
Zo erg is het hopelijk nog net niet.quote:Op zondag 15 januari 2012 17:01 schreef Barbapapamama het volgende:
hebben ze trouwens ook aluminium hoedjes op?
Ik kon het niet laten.quote:Op zondag 15 januari 2012 17:05 schreef coban het volgende:
Ik had medelijden voor je en dacht ahww totdat je herders begon te bashen.
Geen probleem.quote:Op zondag 15 januari 2012 17:06 schreef Skylark. het volgende:
Topic waar moeite voor is gedaan, zo zie ik ze graag.
Meestal scheren ze wat van hun eigen shag af en roken dat op.quote:Op zondag 15 januari 2012 17:10 schreef Karzai het volgende:
Roken ze ook zelf gekweekte buitenwiet die naar poep ruikt?
Toch niet de Vrije school in Leiden?quote:Op zondag 15 januari 2012 17:14 schreef magneetstrip het volgende:
Niet zeuren ik zit op een Antroposofische school en daar hebben ze in de kantine alleen maar biologisch voerMoet je weer in de rij staan bij de AH waar er maximaal 5 tegelijk in mogen...
Jawelquote:Op zondag 15 januari 2012 17:15 schreef Dimens het volgende:
[..]
Toch niet de Vrije school in Leiden?
Wat leer je daar?quote:Op zondag 15 januari 2012 17:14 schreef magneetstrip het volgende:
Niet zeuren ik zit op een Antroposofische school en daar hebben ze in de kantine alleen maar biologisch voerMoet je weer in de rij staan bij de AH waar er maximaal 5 tegelijk in mogen...
Een TV?quote:Op zondag 15 januari 2012 17:32 schreef Dimens het volgende:
Een van die kinderen zit nu in mijn kamer filmpjes van Pippie Langkous te kijken.
Het is dan ook mijn televisie waar ze naar die filmpjes kijkt.quote:Op zondag 15 januari 2012 17:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een TV?
Na, dan zijn jouw ouders helemaal niet zo erg antroposoof
Wat is hier het praktisch nut vanquote:
Maar zo een apparaat vol straling mag in huis staan?quote:Op zondag 15 januari 2012 17:36 schreef Dimens het volgende:
[..]
Het is dan ook mijn televisie waar ze naar die filmpjes kijkt.
Denken dat je op de vrije school iets doet wat praktisch nut heeft is een vergissingquote:
Daar hebben mijn ouders niets over te zeggen.quote:Op zondag 15 januari 2012 17:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar zo een apparaat vol straling mag in huis staan?
Maar de ramen wel dicht, ander vliegt je zieltje wegquote:Op zondag 15 januari 2012 17:41 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dat is goed voor je innerlijke ik, of zo.
Goedzo.quote:Op zondag 15 januari 2012 17:41 schreef Dimens het volgende:
[..]
Daar hebben mijn ouders niets over te zeggen.
Zielen.quote:Op zondag 15 januari 2012 17:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar de ramen wel dicht, ander vliegt je zieltje weg
Had een buurvrouw die lerares euritmie was aan een vrije school.quote:
Ik zou een van die vrienden kunnen zijn.quote:Op zondag 15 januari 2012 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Een aantal vrienden van mij is door hun ouders naar de vrije school gestuurd, ze haten die sofen tot op het bot.
Jaquote:Op zondag 15 januari 2012 17:44 schreef RichardHammond het volgende:
Laat me raden, die kinderen zijn kristal-, maan of nieuwetijdskinderen.
Met die kinderen heb ik het echt te doen, die ouders, die zijn ergquote:Op zondag 15 januari 2012 17:44 schreef RichardHammond het volgende:
En wat betekent dit? Ze zijn hierdoor "uniek" ofzo?quote:Op zondag 15 januari 2012 17:44 schreef RichardHammond het volgende:
Ouders naar guantanamo deporteren en waterboarden.quote:Op zondag 15 januari 2012 17:44 schreef RichardHammond het volgende:
Kristalkindquote:Op zondag 15 januari 2012 17:47 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
En wat betekent dit? Ze zijn hierdoor "uniek" ofzo?
Noooooooooooooooooooquote:Op zondag 15 januari 2012 17:53 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Kristalkind
Maankind
Nieuwetijdskind
Ik kreeg op de middelbare gewoon nog Euritmie. Mazzelaars dat jullie zijn, kut was dat zeg.quote:Op zondag 15 januari 2012 17:52 schreef magneetstrip het volgende:
Dat euritmiefilmpje is voor klas 4, ook wel basisschool groep 6Ik zit in de 11de (= 5vwo, 5havo en 4havo voor zittenblijvers en doorstromers) en degenen die dans als examenvak hebben leren meer moderne dans en volgens mij ook wat jazz achtige toestanden... Dat rondlopen is gewoon een oefening om ritme te leren voelen denk ik.
Nah, veel leuker is om als zoon iets te gaan doen wat ze verschrikkelijk vinden, bankier worden of zo..quote:Op zondag 15 januari 2012 17:48 schreef WH141 het volgende:
[..]
Ouders naar guantanamo deporteren en waterboarden.
sterkte daarmee dan maar.quote:
Bij ons mag je kiezen waar je examen in wilt doen: Muziek, Dans of Beeldend (textiel, handarbeid en tekenen) dus als je er geen zin meer in hebt kap je er toch gewoon mee?quote:Op zondag 15 januari 2012 17:57 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik kreeg op de middelbare gewoon nog Euritmie. Mazzelaars dat jullie zijn, kut was dat zeg.
Gewoon stoned dit alles doen. Is het nog leuk ook.quote:Op zondag 15 januari 2012 18:17 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
Bij ons mag je kiezen waar je examen in wilt doen: Muziek, Dans of Beeldend (textiel, handarbeid en tekenen) dus als je er geen zin meer in hebt kap je er toch gewoon mee?
Gewoon stoned dit alles doen. Is het nog leuk ook.quote:Op zondag 15 januari 2012 18:22 schreef Regilio_ het volgende:
Bij ons mag je kiezen waar je examen in wilt doen: Muziek, Dans of Beeldend (textiel, handarbeid en tekenen) dus als je er geen zin meer in hebt kap je er toch gewoon mee?
Ik ook, kleuterklas. Waar?quote:Op zondag 15 januari 2012 16:57 schreef Dimens het volgende:
[..]
Had jij dezelfde post gezet als TS over henk en ingrid ouders klaagde?quote:Op zondag 15 januari 2012 18:37 schreef LXIV het volgende:
Ach, zo hebben alle mensen (dus ook ouders) wel wat. Het lijkt me tenminste dat de ouders van TS moeite doen om hun kinderen op een bepaalde manier op te voeden. Ouders genoeg die 60 uur per week van huis zijn.
Veel mensen zijn conformistisch, maar niet allemaal. Die mensen doen vaak net even anders dan wat de mainstream doet.
Aangezien praktisch alle kinderen extreem conformistisch zijn, is het voor hun dan wel lastig als hun ouders het niet zijn. Maar ja, daar komen ze wel overheen.
TS had ook een Henk en Ingrid op de bank kunnen hebben die met het joggingpak aan naar TVOH keken, chipjes en cola binnen handbereik. Dat wordt toch ook saai?
Nee, ook niet. TS moet zijn ouders gewoon binnen acceptabele normen nemen zoals ze zijn. Dat ze pompoensoep eten en zelfgemaakte kleren dragen valt wmb binnen die normen.quote:Op zondag 15 januari 2012 18:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Had jij dezelfde post gezet als TS over henk en ingrid ouders klaagde?
Grrr..quote:Op zondag 15 januari 2012 18:41 schreef grrrbeer het volgende:
En TS zelf is de kers op de macrobiotische faaltaart die zijn familie is.
Hoe ga jij ermee om?quote:Op zondag 15 januari 2012 17:58 schreef Hypocriet het volgende:
[..]
sterkte daarmee dan maar.
Terechte klacht, mijn ouders ook.![]()
Ik weet hoe je je voelt...
En die cola is zo goor.
Makkelijk lullen als je geen pompoen bent of kentquote:Op zondag 15 januari 2012 18:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, ook niet. TS moet zijn ouders gewoon binnen acceptabele normen nemen zoals ze zijn. Dat ze pompoensoep eten en zelfgemaakte kleren dragen valt wmb binnen die normen.
Aangegeven dat ze best antroposofisch en gestoord mogen zijn, zolang ze mij daarmee maar niet lastigvallen.quote:
Dit doen ze ook, maar dan met biologische chipjes, biologische wijn en biologisch bier.quote:Op zondag 15 januari 2012 18:37 schreef LXIV het volgende:
TS had ook een Henk en Ingrid op de bank kunnen hebben die met het joggingpak aan naar TVOH keken, chipjes en cola binnen handbereik. Dat wordt toch ook saai?
Ja, de beste garantie dat je kinderen zich 'normaal' (lees burgerlijk) ontwikkelen is zelf zo gek mogelijk doen!quote:Op zondag 15 januari 2012 18:46 schreef Hypocriet het volgende:
[..]
Aangegeven dat ze best antroposofisch en gestoord mogen zijn, zolang ze mij daarmee maar niet lastigvallen.
Dus ik zit nu op een gewone school, drink gewone cola, heb een tv en laptop en draag gewone kleren.
Doe ik ook hoor.quote:Op zondag 15 januari 2012 18:46 schreef Hypocriet het volgende:
[..]
Aangegeven dat ze best antroposofisch en gestoord mogen zijn, zolang ze mij daarmee maar niet lastigvallen.
Dus ik zit nu op een gewone school, drink gewone cola, heb een tv en laptop en draag gewone kleren.
Biologisch bier heb ik wel eens op (bij de Kleine Aarde). Daar was niks mis mee.quote:Op zondag 15 januari 2012 18:48 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dit doen ze ook, maar dan met biologische chipjes, biologische wijn en biologisch bier.
Okeequote:Op zondag 15 januari 2012 18:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, de beste garantie dat je kinderen zich 'normaal' (lees burgerlijk) ontwikkelen is zelf zo gek mogelijk doen!
Net zoals je op je vingers kunt natellen dat je dochter met een Marokkaan thuiskomt als je altijd op Marokkanen zit te kankeren.
Die rommel moet je sowieso niet willen, ik kan me niet eens meer herinneren wanneer ik voor het laatst van die shit heb gehad. Gewoon veel water drinken en je multivitamine nemen, en wat vroeger gaan slapen.quote:Op zondag 15 januari 2012 18:49 schreef Sinosappel het volgende:
Opzich hebben antroposofische ouders me op sommige vlakken wel hard gemaakt
Bv. omdat je nooit eens een asperientje ofzo kreeg als je pijn had, altijd alleen maar zalfjes en 'druppeltjes'
Ja zo denk ik er ook over.quote:Op zondag 15 januari 2012 18:50 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Die rommel moet je sowieso niet willen, ik kan me niet eens meer herinneren wanneer ik voor het laatst van die shit heb gehad. Gewoon veel water drinken en je multivitamine nemen, en wat vroeger gaan slapen.
quote:Op zondag 15 januari 2012 18:49 schreef Sinosappel het volgende:
Opzich hebben antroposofische ouders me op sommige vlakken wel hard gemaakt
Bv. omdat je nooit eens een asperientje ofzo kreeg als je pijn had, altijd alleen maar zalfjes en 'druppeltjes'
Ik denk het niet.quote:Op zondag 15 januari 2012 18:08 schreef Sinosappel het volgende:
Tering
TS, ben jij soms mijn broertje ofzo?
Die rommel slik ik sowieso bijna nooit. De laatste keer is misschien 5 jaar geleden, toen ik een oorontsteking had. Het voordeel is wel dat het dan ook echt goed werkt (als je het bijna nooit gebruikt).quote:Op zondag 15 januari 2012 18:51 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Ja zo denk ik er ook over.
Asperientjes is voor McDonaldsetende poesjes
quote:Op zondag 15 januari 2012 18:51 schreef Dimens het volgende:
Het verhaal net toen ik aan het eten was.
"Ik vind het onzin dat ze bij die koeien de hoorns eraf halen. En dat alleen omdat ze elkaar anders zouden verwonden. Die koeien hebben ruimte nodig, dan verwonden ze elkaar niet.
Als je de koe zijn hoorns ontneemt, ontneem je hem zijn antennes. Zonder die antennes kunnen ze geen contact meer maken met de kosmische energie en dat is belangrijk."
[ afbeelding ]
Sukkel, toen had je dus druppeltjes in je oren moeten nemenquote:Op zondag 15 januari 2012 18:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die rommel slik ik sowieso bijna nooit. De laatste keer is misschien 5 jaar geleden, toen ik een oorontsteking had. Het voordeel is wel dat het dan ook echt goed werkt (als je het bijna nooit gebruikt).
Splutje ontmaskerd!!! LIVEquote:Op zondag 15 januari 2012 18:54 schreef Dimens het volgende:
Ik heb zo'n idee dat ik al weet wie Splutje is.
Ik moest het allemaal doen.quote:Op zondag 15 januari 2012 18:17 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
Blijkbaar krioelt het op FOK! van de macrobiotisch verantwoorde vrijeschool kindjesquote:Op zondag 15 januari 2012 18:54 schreef Dimens het volgende:
Waarom herkennen zoveel mensen op het forum dit?
Beter zeg je.quote:Op zondag 15 januari 2012 18:55 schreef Splutje het volgende:
[..]
Ik wil mijn identiteit graag geheim houden
Allemaal verpeste kinderzieltjes die het hier goed met elkaar kunnen vinden.quote:Op zondag 15 januari 2012 18:56 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Blijkbaar krioelt het op FOK! van de macrobiotisch verantwoorde vrijeschool kindjes
Ik denk dat jij flink wat klassen onder mij zat dus ik ken je sowieso nietquote:
Moet je ook echt gaan zeggen/vragen op welke school en jaar etc.quote:Op zondag 15 januari 2012 18:55 schreef Splutje het volgende:
[..]
Ik wil mijn identiteit graag geheim houden
Ik ben al van die school af.quote:Op zondag 15 januari 2012 18:57 schreef Splutje het volgende:
[..]
Ik denk dat jij flink wat klassen onder mij zat dus ik ken je sowieso niet
"Ik vind het onzin dat ze bij die koeien de hoorns eraf halen. En dat alleen omdat ze elkaar anders zouden verwonden. Die koeien hebben ruimte nodig, dan verwonden ze elkaar niet.
Als je de koe zijn hoorns ontneemt, ontneem je hem zijn antennes. Zonder die antennes kunnen ze geen contact meer maken met de kosmische energie en dat is belangrijk."
[ afbeelding ]
Waarom? Ik ben helemaal niet thuis in alternatieve geneeswijzen. De reden dat ik nooit zoiets neem is dat ik niet afhankelijk wil zijn van allerlei middelen en fabrikanten en dat ik geloof dat het verdragen van een zekere mate van pijn mijn karakter sterkt. Maar medisch gezien maakt het toch allemaal niks uit?quote:Op zondag 15 januari 2012 18:54 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Sukkel, toen had je dus druppeltjes in je oren moeten nemen
[ afbeelding ]
Wat maakt medische gezien allemaal niks uit?quote:Op zondag 15 januari 2012 18:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom? Ik ben helemaal niet thuis in alternatieve geneeswijzen. De reden dat ik nooit zoiets neem is dat ik niet afhankelijk wil zijn van allerlei middelen en fabrikanten en dat ik geloof dat het verdragen van een zekere mate van pijn mijn karakter sterkt. Maar medisch gezien maakt het toch allemaal niks uit?
Doet er niet toe wie hij is.quote:Op zondag 15 januari 2012 19:02 schreef Aliana het volgende:
Gaat splutje nog ontmaskerd worden of niet?
Ik heb niet eens op een vrije school gezeten maar ik herken die slappe architectuur vanaf hier gewoon. Niet teveel in rechthoeken want dat is slecht voor de ontwikkelingggggquote:
Hoe weet je dit zo goed?quote:Op zondag 15 januari 2012 19:03 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Ik heb niet eens op een vrije school gezeten maar ik herken die slappe architectuur vanaf hier gewoon. Niet teveel in rechthoeken want dat is slecht voor de ontwikkelinggggg
quote:Op zondag 15 januari 2012 19:05 schreef Life2.0 het volgende:
Het huis van je ouders, je moet ze op je blote knietjes dankbaar zijn
Of je af en toe wat aspirine pakt. (Wat bovendien een natuurproduct is van origine)quote:Op zondag 15 januari 2012 19:00 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Wat maakt medische gezien allemaal niks uit?
M'n beste vrienden hebben zowat wel allemaal op de vrije school gezetenquote:
Beter van niet. Zoals je zelf al aangeeft inderdaad.quote:Op zondag 15 januari 2012 19:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Of je af en toe wat aspirine pakt. (Wat bovendien een natuurproduct is van origine)
Hoeveel daarvan heeft spijt dat ze op de vrije school hebben gezeten?quote:Op zondag 15 januari 2012 19:08 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
M'n beste vrienden hebben zowat wel allemaal op de vrije school gezeten
Ze lopen er altijd op te kankeren maar ik geloof niet dat ze spijt hebben.quote:Op zondag 15 januari 2012 19:10 schreef Dimens het volgende:
[..]
Hoeveel daarvan heeft spijt dat ze op de vrije school hebben gezeten?
Ik denk het wel.quote:Op zondag 15 januari 2012 19:11 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Ze lopen er altijd op te kankeren maar ik geloof niet dat ze spijt hebben.
Ze zeggen ook altijd dat ik er goed op had kunnen zitten. Dikke belediging vind ik.quote:
Ja, je kunt ook heel consequent nooit iets pakken. Maar bij hoge uitzondering vind ik het wel goed. Het gaat niet tegen mijn principes in. En oorpijn is wel zo vervelend, dat zit middenin je hoofd en valt dus eigenlijk niet te negeren.quote:Op zondag 15 januari 2012 19:10 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Beter van niet. Zoals je zelf al aangeeft inderdaad.
Ben je alternatief?quote:Op zondag 15 januari 2012 19:14 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Ze zeggen ook altijd dat ik er goed op had kunnen zitten. Dikke belediging vind ik.
Dat kan ik begrijpen.quote:Op zondag 15 januari 2012 19:14 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Ze zeggen ook altijd dat ik er goed op had kunnen zitten. Dikke belediging vind ik.
Nee. Maar ik ben wel fan van natuur, en ik hoef die kunstmatige troep niet enzo. Denk daarom.quote:
Ik ook, maar dat heeft nog nooit iemand tegen mij gezegd.quote:Op zondag 15 januari 2012 19:17 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Nee. Maar ik ben wel fan van natuur, en ik hoef die kunstmatige troep niet enzo. Denk daarom.
Misschien heb je wel niet zoveel vrijeschoolvriendjes.quote:Op zondag 15 januari 2012 19:18 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Ik ook, maar dat heeft nog nooit iemand tegen mij gezegd.
Ik ook, maar dat heeft nog nooit iemand tegen mij gezegd ofzo.quote:Op zondag 15 januari 2012 19:17 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Nee. Maar ik ben wel fan van natuur, en ik hoef die kunstmatige troep niet enzo. Denk daarom.
Fan van de natuur zijn of de natuur zelf zijn, zit een verschil in.quote:Op zondag 15 januari 2012 19:17 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Denk het ook niet.quote:Op zondag 15 januari 2012 19:19 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Misschien heb je wel niet zoveel vrijeschoolvriendjes.
Hoe ben je de natuur zelf?quote:Op zondag 15 januari 2012 19:19 schreef Dimens het volgende:
[..]
Fan van de natuur zijn of de natuur zelf zijn, zit een verschil in.
Als er onkruid op je lichaam groeit.quote:Op zondag 15 januari 2012 19:20 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Hoe ben je de natuur zelf?
Oerwoud laten groeien enzulks?
Ik ken ook zo iemand. Maar die stemt PVV vanuit een links oogpunt. Ofzoiets.quote:Op zondag 15 januari 2012 19:20 schreef Djeez het volgende:
Ik heb een collega die vroeger antroposoof was. Had zelfs een eigen biologische winkel. Nu is hij helemaal anti, en stemt hij zelfs PVV
WTF, hoezo dat ineens? Verkracht door een boom tijdens het knuffelen ofzo?quote:Op zondag 15 januari 2012 19:20 schreef Djeez het volgende:
Ik heb een collega die vroeger antroposoof was. Had zelfs een eigen biologische winkel. Nu is hij helemaal anti, en stemt hij zelfs PVV
http://maps.google.nl/map(...)w&cbp=12,146.16,,0,0quote:Op zondag 15 januari 2012 19:03 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Ik heb niet eens op een vrije school gezeten maar ik herken die slappe architectuur vanaf hier gewoon. Niet teveel in rechthoeken want dat is slecht voor de ontwikkelinggggg
quote:Op zondag 15 januari 2012 19:20 schreef Djeez het volgende:
quote:Op zondag 15 januari 2012 19:22 schreef Aliana het volgende:
[..]
WTF, hoezo dat ineens? Verkracht door een boom tijdens het knuffelen ofzo?![]()
Ik zat bijna op die school.quote:Op zondag 15 januari 2012 19:23 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
http://maps.google.nl/map(...)w&cbp=12,146.16,,0,0
Hoezo geen rechthoekenEn dan moet je bij dat basketbalveldje nog 3 container noodlokalen bedenken, waarvan eentje bovenop een ander
Hij woont naast een asielzoekerscentrum. Eerst ontving hij ze met open armen, en nu wil hij er vanaf. Te laat...quote:Op zondag 15 januari 2012 19:22 schreef Aliana het volgende:
[..]
WTF, hoezo dat ineens? Verkracht door een boom tijdens het knuffelen ofzo?![]()
Enig idee hoe racistisch Steiner was?quote:Op zondag 15 januari 2012 19:20 schreef Djeez het volgende:
Nee! Maar dat verbaast me niks, vertel.quote:Op zondag 15 januari 2012 19:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Enig idee hoe racistisch Steiner was?
Vertel, vertel.quote:Op zondag 15 januari 2012 19:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Enig idee hoe racistisch Steiner was?
http://www.skepsis.nl/steinercommissie.htmlquote:Op zondag 15 januari 2012 19:29 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Nee! Maar dat verbaast me niks, vertel.
Steiner zonder racisme is als Marx zonder klassenstrijdquote:Op zondag 15 januari 2012 19:33 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Geen zin om te klikken, samenvattinkje van 1 zin?
Ehm, want mensen worden in een fabriek gemaakt?quote:Op zondag 15 januari 2012 19:19 schreef Dimens het volgende:
[..]
Fan van de natuur zijn of de natuur zelf zijn, zit een verschil in.
De 1 is wat meer puur natuur dan de ander.quote:Op zondag 15 januari 2012 19:42 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ehm, want mensen worden in een fabriek gemaakt?
We zijn allemaal natuur hoor
Hij is toch niet echt racistisch in die betekenis dat hij de verschillende rassen iets misgunt. Hij gaat alleen uit van verschillen tussen de rassen. Zo zegt hij 'een volwassen neger is qua geestelijke ontwikkeling een zevenjarig kind'. Is dat per se racisme? Dat weet ik niet.quote:Op zondag 15 januari 2012 19:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Steiner zonder racisme is als Marx zonder klassenstrijd
Iedereen is in principe 100% puur natuur. Waar anders kan iets vandaan komen?quote:Op zondag 15 januari 2012 19:43 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
De 1 is wat meer puur natuur dan de ander.
Ja.quote:Op zondag 15 januari 2012 19:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hij is toch niet echt racistisch in die betekenis dat hij de verschillende rassen iets misgunt. Hij gaat alleen uit van verschillen tussen de rassen. Zo zegt hij 'een volwassen neger is qua geestelijke ontwikkeling een zevenjarig kind'. Is dat per se racisme? Dat weet ik niet.
Silliconen lichaamsdelen, acrylnagels, Indiasemeisjeshaarextensions en zulks.quote:Op zondag 15 januari 2012 19:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Iedereen is in principe 100% puur natuur. Waar anders kan iets vandaan komen?
Die siliconen komen uiteindelijk ook weer uit de natuur.quote:Op zondag 15 januari 2012 19:49 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Silliconen lichaamsdelen, acrylnagels, Indiasemeisjeshaarextensions en zulks.
Oke. Snap ik, Rotterdamquote:Op zondag 15 januari 2012 19:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die siliconen komen uiteindelijk ook weer uit de natuur.
Ik chargeer natuurlijk en snap wel wat je bedoelt hoor. Maar ik denk dat het meer uitmaakt hoe je leeft dan wat je allemaal binnenkrijgt qua voeding. Ik zou liever op blikvoer in de natuur leven dan op macro-biotische voeding in Rotterdam.
Ja, ga net zo lang met je definitie klooien tot de uitslag je welgevallig is.quote:Op zondag 15 januari 2012 19:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf hoe je racisme definieert.
Mwahahah eurythmie, echt hilarisch...quote:Op zondag 15 januari 2012 17:17 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
Gewoon dingen die je op elke school leert? En naaien en dansen.
In de algemeen gangbare definitie van racisme is dat racistisch, ja.quote:Op zondag 15 januari 2012 19:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf hoe je racisme definieert.
Begin 20-ste eeuw werd gewoon algemeen erkend dat Afrikanen achterliepen in hun ontwikkeling. Dat heeft die Steiner echt niet bedacht. Dat er dan nog wat van dit soort stellingen terug te vinden zijn in wat hij geschreven heeft is niet zo raar.quote:Op zondag 15 januari 2012 19:57 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
In de algemeen gangbare definitie van racisme is dat racistisch, ja.
Wat is je probleem met het feit dat steiner een racist was?quote:Op zondag 15 januari 2012 20:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Begin 20-ste eeuw werd gewoon algemeen erkend dat Afrikanen achterliepen in hun ontwikkeling. Dat heeft die Steiner echt niet bedacht. Dat er dan nog wat van dit soort stellingen terug te vinden zijn in wat hij geschreven heeft is niet zo raar.
Dat kun je dan ook wel vinden bij Darwin, Voltaire, etc.
Ik heb niks met die Steiner te maken. Alleen wordt er tegenwoordig wel heel snel met die term gegooid. Gezien de gevoeligheid hiervoor kun je iemand al automatisch in diskrediet brengen wanneer je bewijst dat iemand 'racist' is.quote:Op zondag 15 januari 2012 20:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat is je probleem met het feit dat steiner een racist was?
Lees anders de linkjes eens die ik neerzettequote:Op zondag 15 januari 2012 20:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb niks met die Steiner te maken. Alleen wordt er tegenwoordig wel heel snel met die term gegooid. Gezien de gevoeligheid hiervoor kun je iemand al automatisch in diskrediet brengen wanneer je bewijst dat iemand 'racist' is.
Terwijl je op die manier bijna iedereen die nogal wat over de maatschappij/politiek/biologie en die van voor 1950 is wel dat stempeltje kunt geven.
Dat is mijn hele punt.
Dat vindt men dan toch ook.quote:Op zondag 15 januari 2012 20:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Begin 20-ste eeuw werd gewoon algemeen erkend dat Afrikanen achterliepen in hun ontwikkeling. Dat heeft die Steiner echt niet bedacht. Dat er dan nog wat van dit soort stellingen terug te vinden zijn in wat hij geschreven heeft is niet zo raar.
Dat kun je dan ook wel vinden bij Darwin, Voltaire, etc.
Dat heb ik gedaan. Ik zeg toch ook niet dat hij nooit iets gezegd heeft wat tegenwoordig zo gezien wordt. De herkomst van die linkjes is overigens extreem-links, maar dat wist je al.quote:Op zondag 15 januari 2012 20:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lees anders de linkjes eens die ik neerzette
Maar dan is bijna iedereen uit die tijd racistisch (volgens onze normen).quote:Op zondag 15 januari 2012 20:10 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Dat vindt men dan toch ook.
Dat je iets in de tijdgeest kunt zien sluit niet uit dat ze racistisch waren. Integendeel.
Ja. Dus?quote:Op zondag 15 januari 2012 20:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar dan is bijna iedereen uit die tijd racistisch (volgens onze normen).
Dan -vind ik- het onzinnig om die mensen hierop aan te vallen. Je kunt moeilijk de complete Verlichting en wat daarop volgende diskwalificeren omdat toen de algemene opinie was dat de negers een achtergesteld ras zijn.quote:
Was goering geen kristalkind wat een onzinquote:Op zondag 15 januari 2012 17:44 schreef RichardHammond het volgende:
Je eerste zin heb je gelijk in.quote:Op zondag 15 januari 2012 20:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan -vind ik- het onzinnig om die mensen hierop aan te vallen. Je kunt moeilijk de complete Verlichting en wat daarop volgende diskwalificeren omdat toen de algemene opinie was dat de negers een achtergesteld ras zijn.
We verwerpen de evolutieleer toch ook niet omdat Darwin de neger afgebeeld heeft in een boom tussen de apen? Of alles wat Voltaire geschreven heeft omdat hij ook zulke uitspraken gedaan heeft?
Nee, in principe is dat zo, je hoeft al hun ideeen daarmee niet automatisch te verwerpen.quote:Op zondag 15 januari 2012 20:22 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Je eerste zin heb je gelijk in.
De rest van je post: erkennen dat iemand een racist was =/= hun ideeen volledig verwerpen.
In dit geval vond iedereen Steiner toch al een randdebielquote:Op zondag 15 januari 2012 20:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, in principe is dat zo, je hoeft al hun ideeen daarmee niet automatisch te verwerpen.
Maar in de praktijk is het wel zo dat wanneer geroepen wordt: X was een racist want:"random quote uit 1911", daarmee die persoon en hun ideeen automatisch in diskrediet gebracht worden. Daarom vind ik dat je hiermee dus niet te snel moet komen.
Ik heb me nooit specifiek in hem verdiept. Jij wel?quote:Op zondag 15 januari 2012 20:30 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
In dit geval vond iedereen Steiner toch al een randdebiel
mag ik de volgende keer ook komen eten ik wil ook eens lachenquote:Op zondag 15 januari 2012 18:51 schreef Dimens het volgende:
[ afbeelding ]
Nee behalve wat vrienden vertellen over wat ze allemaal doen op die school. Mijn eerste aanvaring met de vrije school was toen ik daar een oppaskindje van moest ophalen.quote:Op zondag 15 januari 2012 20:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb me nooit specifiek in hem verdiept. Jij wel?
Lekker gek doen. Dat vinden kleuters toch wel leuk. Ik heb er allemaal niet zoveel op tegen.quote:Op zondag 15 januari 2012 20:37 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Nee behalve wat vrienden vertellen over wat ze allemaal doen op die school. Mijn eerste aanvaring met de vrije school was toen ik daar een oppaskindje van moest ophalen.
Ik liep dat gebouw binnen en op hetzelfde moment liep er een juf met kleuterklas naar buiten. Althans, lopen, meer een soort van huppelgang terwijl ze uitriep: "Wij zijn de herfstbladeren dartelend in de wind!" inclusief armen boven het hoofd zwaaien en zulks. De kinderen deden haar allemaal na.
Dat soort praktijken is het enige wat ik van Steiner ken.
Oke tof.quote:Op zondag 15 januari 2012 20:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Lekker gek doen. Dat vinden kleuters toch wel leuk. Ik heb er allemaal niet zoveel op tegen.
Vrees dat dergelijk juffen niet gek doen...quote:Op zondag 15 januari 2012 20:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Lekker gek doen. Dat vinden kleuters toch wel leuk. Ik heb er allemaal niet zoveel op tegen.
Zelf ben ik niet antroposofisch of iets dergelijks, maar me zo gedragen doe ik soms wel. Gewoon, omdat het kan. Whoehoehoe!quote:Op zondag 15 januari 2012 20:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vrees dat dergelijk juffen niet gek doen...
Jij en ik doen wel eens gek, mijn ervaring is dat dergelijke mensen gewoon zo zijn.quote:Op zondag 15 januari 2012 20:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zelf ben ik niet antroposofisch of iets dergelijks, maar me zo gedragen doe ik soms wel. Gewoon, omdat het kan. Whoehoehoe!
Het verschil is maar flinterdun.quote:Op zondag 15 januari 2012 20:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij en ik doen wel eens gek, mijn ervaring is dat dergelijke mensen gewoon zo zijn.
OOOHOOOH KINDEREN MET FANTATISIE!?! AFSCHIETEN JAWOLHH!11quote:Op zondag 15 januari 2012 20:37 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Nee behalve wat vrienden vertellen over wat ze allemaal doen op die school. Mijn eerste aanvaring met de vrije school was toen ik daar een oppaskindje van moest ophalen.
Ik liep dat gebouw binnen en op hetzelfde moment liep er een juf met kleuterklas naar buiten. Althans, lopen, meer een soort van huppelgang terwijl ze uitriep: "Wij zijn de herfstbladeren dartelend in de wind!" inclusief armen boven het hoofd zwaaien en zulks. De kinderen deden haar allemaal na.
Dat soort praktijken is het enige wat ik van Steiner ken.
Wat doe jequote:Op zondag 15 januari 2012 20:48 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
OOOHOOOH KINDEREN MET FANTATISIE!?! AFSCHIETEN JAWOLHH!11
Spoort niet?quote:Op zondag 15 januari 2012 20:48 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
OOOHOOOH KINDEREN MET FANTATISIE!?! AFSCHIETEN JAWOLHH!11
trap het uit JOUW HUISquote:Op zondag 15 januari 2012 17:32 schreef Dimens het volgende:
Een van die kinderen zit nu in mijn kamer filmpjes van Pippie Langkous te kijken.
Ga hulp zoeken echt.........quote:Op zondag 15 januari 2012 20:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
trap het uit JOUW HUIS
[ afbeelding ]
Bij dit soort gesprekken wil je niet zijn.quote:Op zondag 15 januari 2012 20:34 schreef vipergts het volgende:
[..]
mag ik de volgende keer ook komen eten ik wil ook eens lachen
Ze zijn al weg.quote:Op zondag 15 januari 2012 20:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
trap het uit JOUW HUIS
[ afbeelding ]
Probeerde het maar ze vonden inquisities niet echt van deze tijdquote:Op zondag 15 januari 2012 21:00 schreef allesbeterweter het volgende:
[..]
Ga hulp zoeken echt.........
Maar denk toch eens om de aarde!quote:Op maandag 16 januari 2012 13:09 schreef Dj_Day-V het volgende:
Afschieten dat soort figuren idd. Dat hun aan die troep willen moeten ze zelf weten maar bemoei je niet met andere.
Ik kan er minder om lachen.quote:Op maandag 16 januari 2012 13:06 schreef NotYou het volgende:
Heb hartelijk om dit topic kunnen lachen. Dankje TS.
Zeer begrijpelijk en daarom ook een terechte klacht.quote:
Wat is het verschil?quote:Op maandag 16 januari 2012 15:20 schreef Gwywen het volgende:
Ik moet telkens weer lachen als ik de TT zie, het klinkt of je het over kakkerlakken of zo hebt.![]()
Zelfgemaakte brandnetelcompote? Klinkt als een ware lekkernij.quote:Op maandag 16 januari 2012 15:18 schreef Pulzzar het volgende:
Jongen, ik heb medelijden met je, maar wel een leuk topic.
Bij mij aan de overkant wonen ook van die mensen. Op hun raam hebben ze een poster met God Save The Green geplakt en daarnaast een poster van de Partij Voor De Dieren.
Maar ze zijn wel aardig, want ze hebben hele buurt potten met zelfgemaakte brandnetelcompote of zoiets gegeven.
quote:Op maandag 16 januari 2012 15:47 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Zelfgemaakte brandnetelcompote? Klinkt als een ware lekkernij.
Die koe op 0.45 kijkt echt zo vanquote:
Verzonnen topicsquote:Op maandag 16 januari 2012 15:18 schreef Pulzzar het volgende:
Jongen, ik heb medelijden met je, maar wel een leuk topic.
Bij mij aan de overkant wonen ook van die mensen. Op hun raam hebben ze een poster met God Save The Green geplakt en daarnaast een poster van de Partij Voor De Dieren.
Maar ze zijn wel aardig, want ze hebben hele buurt potten met zelfgemaakte brandnetelcompote of zoiets gegeven.
Verzonnenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 02:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Verzonnen topics
En je dan af zitten trekken op je reacties zeker..
Hoezo gaat dat niet samen?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:03 schreef Biekuh het volgende:
Begaan zijn met de natuur en dan worst eten....
Vlees eten, verschrikkelijk. Echt een schande voor de natuur, zo pervers en onnatuurlijk is het. Vlees eten is net zo onnatuurlijk als monogamie.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:03 schreef Biekuh het volgende:
Begaan zijn met de natuur en dan worst eten....
deze man begrijpt.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:13 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Vlees eten, verschrikkelijk. Echt een schande voor de natuur, zo pervers en onnatuurlijk is het. Vlees eten is net zo onnatuurlijk als monogamie.
dieren maken deel uit van de natuur. je kunt niet zeggen dat je begaan bent met de natuur en tegelijkertijd worst eten. toch zie je dat vaak bij new agers e.d.quote:
Ik vind dat je prima vlees kan eten en tegelijkertijd begaan kan zijn met de natuur.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:36 schreef Biekuh het volgende:
[..]
dieren maken deel uit van de natuur. je kunt niet zeggen dat je begaan bent met de natuur en tegelijkertijd worst eten. toch zie je dat vaak bij new agers e.d.
Groenten maken ook deel uit van de natuur en toch eten new agers ze vaak.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:36 schreef Biekuh het volgende:
[..]
dieren maken deel uit van de natuur. je kunt niet zeggen dat je begaan bent met de natuur en tegelijkertijd worst eten. toch zie je dat vaak bij new agers e.d.
Dan blijft er nog zout en een slokje water over voor de hardcore-New Agerquote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:40 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Groenten maken ook deel uit van de natuur en toch eten new agers ze vaak.
Dan zijn we snel van ze af!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan blijft er nog zout en een slokje water over voor de hardcore-New Ager
Oke.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:42 schreef Dimens het volgende:
[..]
Niet gegeten. Ik heb het bij brood met rosbief gehouden.
Ja hallloon,quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan blijft er nog zout en een slokje water over voor de hardcore-New Ager
Vergeet niet je dochters bloem en vlinderquote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:54 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Ja hallloon,
En de bacteriën dan? Hebben die geen recht op leven?
Gr Gr Ria, Henk en onze zonen tak en plant.
Slechte trol. Jammer.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:58 schreef Biekuh het volgende:
ik eet alleen dieren als ik weet dat het een vrouwelijk dier was. vrouwen (die erg veel op dieren lijken in tegenstelling tot mannen) hebben immers geen ziel.
Bron?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:04 schreef freddygonzales het volgende:
Feit blijft dat kinderen op vrije scholen, montessori scholen, dalton scholen, jenaplan scholen structureel met een lager niveau de school verlaten dan kinderen die gewoon normaal regulier basisonderwijs hebben genoten.Deze kinderen zijn in hun latere leven ook niet gewend om met kritiek om te gaan en feedback te krijgen; bij elke kritiek gaat het onderlipje al trillen en zie je de traantjes al komen. Daarom gaan deze mensen ook bijna niet het "harde" bedrijfsleven in. Bovendien is het gewoon zo dat ze een ontzettende achterstand hebben in basisvakken als rekenen, spellen, taal en schrijven als ze van de basisschool af komen. Kinderen kunnen nog niet kiezen ze hebben sturing en strakke leiding nodig. De ouders die hun kinderen naar dit soort scholen sturen moeten worden aangeklaagd voor kindermishandeling en het ontnemen van het recht op goed onderwijs.
Misschien omdat ze al op jonge leeftijd leren dat het leven meer inhoudt dan geld verdienen alleen, en daar niet eerst een burn-out wegens worcaholisme voor nodig hebben?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:04 schreef freddygonzales het volgende:Daarom gaan deze mensen ook bijna niet het "harde" bedrijfsleven in.
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:58 schreef Biekuh het volgende:
ik eet alleen dieren als ik weet dat het een vrouwelijk dier was. vrouwen (die erg veel op dieren lijken in tegenstelling tot mannen) hebben immers geen ziel.
Ga mandenvlechten.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:40 schreef Manu. het volgende:
Vrije School ftw. Zelfgemaakte pompoensoep ftw. Onterecht.
Neen.quote:
Jij post vrijwel exclusief in KLB? Wat zegt dat over de antroposofie en de vrije schoolquote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:40 schreef Manu. het volgende:
Vrije School ftw. Zelfgemaakte pompoensoep ftw. Onterecht.
Dat het averechts heeft gewerkt.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij post vrijwel exclusief in KLB? Wat zegt dat over de antroposofie en de vrije school
Leuke fictie.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:04 schreef freddygonzales het volgende:
Feit blijft dat kinderen op vrije scholen, montessori scholen, dalton scholen, jenaplan scholen structureel met een lager niveau de school verlaten dan kinderen die gewoon normaal regulier basisonderwijs hebben genoten.Deze kinderen zijn in hun latere leven ook niet gewend om met kritiek om te gaan en feedback te krijgen; bij elke kritiek gaat het onderlipje al trillen en zie je de traantjes al komen. Daarom gaan deze mensen ook bijna niet het "harde" bedrijfsleven in. Bovendien is het gewoon zo dat ze een ontzettende achterstand hebben in basisvakken als rekenen, spellen, taal en schrijven als ze van de basisschool af komen. Kinderen kunnen nog niet kiezen ze hebben sturing en strakke leiding nodig. De ouders die hun kinderen naar dit soort scholen sturen moeten worden aangeklaagd voor kindermishandeling en het ontnemen van het recht op goed onderwijs.
"Maar dan ben ik dus dommer dan een hippiequote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:30 schreef magneetstrip het volgende:
Mensen die nog steeds denken dat vernieuwingsscholen zeer slecht onderwijs biedenDenk dat Dalton Voorburg en Marecollege Leiden (vrije school) daar te hoge examencijfers voor halen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |