Hmm, ik zit nogal in de maag met wat Hugenoten, een aantal zijn rond dat tijdstip in Leiden geboren maar er staan nergens ouders bij vermeld.quote:Op donderdag 8 maart 2012 14:54 schreef Natalie het volgende:
Nee, nog geen familie uit Leiden gevonden. Daar ook dus nog niet hoeven zoeken

''Een kenmerk van de latere Wittelsbachers was dat er tamelijk veel waanzin voorkwam.''quote:Op woensdag 21 maart 2012 18:17 schreef Dagoduck het volgende:
http://de.wikipedia.org/wiki/Otto_I._von_Scheyern
Yeah, hier stam ik van af...

quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:08 schreef Kirov het volgende:
[..]
''Een kenmerk van de latere Wittelsbachers was dat er tamelijk veel waanzin voorkwam.''

Ik ook, toevallig!quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:45 schreef Natalie het volgende:
En natuurlijk stammen we ook allemaal af van Karel de Grote

Ik dacht dat ze bezig waren om zulke dingen online te zetten.quote:Op zaterdag 7 april 2012 23:17 schreef The_Groove het volgende:
Hoe zit het met militaire gegevens rond 1750? is dat online te zien of ligt dat allemaal in het legermuseum ?

Niets voor 1810.quote:Op zondag 8 april 2012 11:00 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze bezig waren om zulke dingen online te zetten.
Edit: http://militieregisters.nl/index.html maar dit is vanaf 1811

____________!
 ____________!

Maar goed ze moeten een tv-programma maken en als die hele familie allemaal boeren uit Hummelo zijn das ook weer zo saai
 Maar goed ze moeten een tv-programma maken en als die hele familie allemaal boeren uit Hummelo zijn das ook weer zo saai  

Ja joh... de redactie had dat al uitgezocht. Ze zeggen niks tegen Jolink, zodat zijn reacties echt zijn in Duitsland. Het is kijkersbedrog.quote:[b]Op zaterdag 14 april 2012 21:29 schreef Jill-RMC het Misschien hadden ze dat eerst moeten uitzoeken voor zn reis naar Duitsland

Het is toch logisch dat ze dat eerst uitzoeken? Wij zijn hier jaren mee bezig, ze gaan heus niet jaren filmen tot hij wat heeft gevonden hoorquote:Op zaterdag 14 april 2012 21:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja joh... de redactie had dat al uitgezocht. Ze zeggen niks tegen Jolink, zodat zijn reacties echt zijn in Duitsland. Het is kijkersbedrog.
Ik heb wel genoten hoor van het programma, daar niet van.

Kan die vrouw van dat archief die Gerrit Harenberg niet eens vinden op Genlias...
 Kan die vrouw van dat archief die Gerrit Harenberg niet eens vinden op Genlias...  

Zo heb ik er hier ook een:quote:Op zondag 15 april 2012 11:50 schreef Natalie het volgende:
Trouwens, heb echt een oude snoeperd als voorouders. Was 32 en trouwde met een meisje van 16

Ja, dat moet je tegen die vrouw zeggenquote:Op zondag 15 april 2012 11:50 schreef Natalie het volgende:
Probeer eens een spellingsvariatie
Trouwens, heb echt een oude snoeperd als voorouders. Was 32 en trouwde met een meisje van 16
 Niet tegen mij..
 Niet tegen mij..

Waarschijnlijkquote:Op zondag 15 april 2012 12:44 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Zo heb ik er hier ook een:
Hij 78, zij 38. Getrouwd in mei, eerste kind werd in september geboren. Hij sterft 4 jaar later.
Hij zal wel rijk geweest zijn

).
). . Nou ja, nu was pa schipper, dus ergens vind ik het ook nog niet zo vreemd, maar ik keek er wel even raar van op.
. Nou ja, nu was pa schipper, dus ergens vind ik het ook nog niet zo vreemd, maar ik keek er wel even raar van op. .
. 

Liggen ze niet ook nog elders, bijv. in het Noord-Hollands archief in Haarlem?quote:Op maandag 16 april 2012 21:41 schreef Dagoduck het volgende:
WAAROM ZIJN DIE HUWELIJKSBIJLAGEN VAN ENKHUIZEN 1815 NOU WEER AFGEFIKT AARRGGHHH

In 1890 zijn alle huwelijksbijlagen van 1811 t/m 1888 verbrandquote:Op maandag 16 april 2012 22:24 schreef Natalie het volgende:
[..]
Liggen ze niet ook nog elders, bijv. in het Noord-Hollands archief in Haarlem?
Zo liggen de veel van de aktes uit het stadsarchief Amsterdam bijv. ook in Haarlem omdat ze destijds in tweevoud zijn opgemaakt. Het is waard te checken iig.

De naam van mijn moeder heeft er ook een, ergens begin 1700 gemaakt maar ik heb er nog nooit een afbeelding van gezien, het CBG heeft iets in slechte kwaliteit oid.quote:Op maandag 16 april 2012 22:28 schreef Natalie het volgende:
Ben zelf bezig met uitzoeken of we ooit een familiewapen hebben gehad. In de lijn van m'n vader lijkt het me niet heel waarschijnlijk. Allemaal schippers en hardwerkende landarbeiders. M'n moeders kant zou nog wel kunnen. Ergens daar zitten hoge functionarissen in voormalig Nederlands-Indië en als je een beetje wat voorstelde dat had je er wel een. Maar daar heb ik persoonlijk niets aan
't CBG heeft één wapen geregistreerd met m'n familienaam, maar denk niet dat die bij mijn tak hoort. Ben nog bezig daar achter te komen.

Als je moeder uit een van de volgende families komt dan is de kans op een familiewapen groot.quote:Op maandag 16 april 2012 22:28 schreef Natalie het volgende:
Ben zelf bezig met uitzoeken of we ooit een familiewapen hebben gehad. In de lijn van m'n vader lijkt het me niet heel waarschijnlijk. Allemaal schippers en hardwerkende landarbeiders. M'n moeders kant zou nog wel kunnen. Ergens daar zitten hoge functionarissen in voormalig Nederlands-Indië en als je een beetje wat voorstelde dat had je er wel een. Maar daar heb ik persoonlijk niets aan
't CBG heeft één wapen geregistreerd met m'n familienaam, maar denk niet dat die bij mijn tak hoort. Ben nog bezig daar achter te komen.

Neuh, patriciaat staat niet gelijk aan, of verhoogt de kans op een wapen niet.quote:Op maandag 16 april 2012 22:48 schreef highender het volgende:
[..]
Als je moeder uit een van de volgende families komt dan is de kans op een familiewapen groot.

Waarschijnlijk stam ik gewoon af van een familie boeren die de naam van hun heer hebben aangenomen oid.
 Waarschijnlijk stam ik gewoon af van een familie boeren die de naam van hun heer hebben aangenomen oid.

toch wel... in vroegere eeuwen waren de meer sjieke families eerder bezig met een wapen maken en registreren en zij waren ook eerder aangehuwd aan adellijke families.quote:Op dinsdag 17 april 2012 08:06 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Neuh, patriciaat staat niet gelijk aan, of verhoogt de kans op een wapen niet.
Heraldiek kun je op diverse plekken terugvinden. CBG en NGV hebben heraldische afdelingen waarin alles geregistreerd staat.

Intussen ook landarbeiders gevonden die een wapen hadden.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:33 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
toch wel... in vroegere eeuwen waren de meer sjieke families eerder bezig met een wapen maken en registreren en zij waren ook eerder aangehuwd aan adellijke families.

Het was in beginsel een adellijk iets en in de middeleeuwen gold , wie een wapenschild had was van adel of anders was hij een bedrieger. Dat idee krijg ik dus. Interessant te weten of het verboden was voor gewone boeren (voor 1500) een wapenschild te voeren.quote:Op zondag 22 april 2012 10:15 schreef Natalie het volgende:
[..]
Intussen ook landarbeiders gevonden die een wapen hadden.
Adel staat er meer om bekend, maar alle lagen van de bevolking maakten er gebruik van.

Hehe, gelukkig heeft Hoogeveen alles online staan op dat gebiedquote:Op zondag 22 april 2012 10:00 schreef Natalie het volgende:
Vrijdag naar de Groninger Archieven met paps!
Eens zien of we wat meer te weten kunnen kopen over de binnenvaartschepen van zijn voorouders. Zover k begrijp is daar best het een en ander te vinden.
Pap is nog nooit in een archief geweest en heeft er speciaal een vrije dag voor genomen. Echt leuk
Hopelijk keer ik zaterdag terug naar huis met een map vol informatie.

Ja ik, sinds ik er een paar boeken over heb aangeschaftquote:Op zondag 22 april 2012 10:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het was in beginsel een adellijk iets en in de middeleeuwen gold , wie een wapenschild had was van adel of anders was hij een bedrieger. Dat idee krijg ik dus. Interessant te weten of het verboden was voor gewone boeren (voor 1500) een wapenschild te voeren.
Niet dat ik veel gelezen heb hierover. Misschien is er iemand in dit topic die er meer van weet ?

Da's wel handigquote:Op zondag 22 april 2012 11:06 schreef Kirov het volgende:
[..]
Hehe, gelukkig heeft Hoogeveen alles online staan op dat gebied

Hij was nog in leven 10-09-1882 in Krommenie toen hij zijn zoon Gerrit kreeg, maar zijn vrouw Marijtje van der Heide trouwt in november 1892 te Krommenie met Pieter de Roo... Heb alle overlijdensaktes in Krommenie al doorgezocht tussen die 2 data in, maar niets gevonden.. oja zijn ouders zijn Jan van Dijk en Geertje Jonkman
 Hij was nog in leven 10-09-1882 in Krommenie toen hij zijn zoon Gerrit kreeg, maar zijn vrouw Marijtje van der Heide trouwt in november 1892 te Krommenie met Pieter de Roo... Heb alle overlijdensaktes in Krommenie al doorgezocht tussen die 2 data in, maar niets gevonden.. oja zijn ouders zijn Jan van Dijk en Geertje Jonkman

Nee, hij is geboren in 1852, en overleden voor 1892, want toen trouwt zijn vrouw met Pieter, in die akte staat ook dat er overlegd is 'de overlijdensextract van man comparante' dus van Willem, het vervelende is dat er van die periode geen huwelijksbijlagen zijnquote:Op donderdag 3 mei 2012 12:35 schreef Kirov het volgende:
Als hij ouder als 100 is geworden ga je het niet vinden ben ik bang

En de huwelijksbijlagen van zijn twee kinderen zijn er ook niet

Kan het zijn dat hij in het buitenland is omgekomen? Want die grappenmakers heb ik er ook tussen zitten.quote:Op donderdag 3 mei 2012 13:15 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Nee, hij is geboren in 1852, en overleden voor 1892, want toen trouwt zijn vrouw met Pieter, in die akte staat ook dat er overlegd is 'de overlijdensextract van man comparante' dus van Willem, het vervelende is dat er van die periode geen huwelijksbijlagen zijn

Mwah lijkt me sterkquote:Op donderdag 3 mei 2012 13:23 schreef Kirov het volgende:
[..]
Kan het zijn dat hij in het buitenland is omgekomen? Want die grappenmakers heb ik er ook tussen zitten.
 Ik denk eerder in Enkhuizen of Hoorn, maar dan moet ik al die aktes weer doorzoeken
 Ik denk eerder in Enkhuizen of Hoorn, maar dan moet ik al die aktes weer doorzoeken  

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |