De voorstukjes vond ik er wel goed uitzien, dus ik ben benieuwd.quote:Een explosieve serie
De KRO-NCRV serie Lijn 32 begint met een enorme explosie. Vlak voor het gerechtsgebouw verongelukt een bus met alle passagiers aan boord. In de rechtszaal moet op dat moment een belangrijke rechtse politicus in een zaak van een Antilliaanse vrouw getuigen. Door de klap wordt de glazen pui uit het gebouw geblazen. Gaat het om een noodlottig ongeval of is er sprake van een aanslag?
Tien passagiers
Om daar achter te komen gaat de serie zes weken terug in de tijd. De kijker krijgt te zien hoe tien passagiers in het leven staan en hoe hun levens samenkomen als ze allemaal op hetzelfde moment in dezelfde bus stappen. Waldemar Torenstra en Charlie Chan Dagelet spelen twee van de hoofdrollen. Charlie Chan is de mooie studente Pauline. Waldemar Torenstra speelt Hein. Hij werkt bij de (fictieve) Regionale Inlichtingen Dienst en is belast met het onderzoek naar terroristische activiteiten.
Mozaļekvertelling
“Lijn 32 vertelt het verhaal van tien hoofdpersonages, allemaal uit verschillende hoeken van de samenleving. Het is een mozaļekvertelling”, legt Charlie Chan uit. Waldemar: “Het leuke aan de serie is dat deze een vertelling is waarin je diep in de psyche en de motivatie van de personages gaat. En tegelijkertijd is Lijn 32 een spannend politieverhaal.”
Indrukwekkend
“We beginnen met een BAM!”, vervolgt Waldemar. “Met een van de grootste klappen die in de afgelopen jaren in Nederland is opgenomen.” Charlie Chan: “De eerste keer dat we de klap gingen opnemen, mislukte die helaas. Toen we het nog een keer probeerden was de klap behoorlijk indrukwekkend en best eng ook. Het is ongelooflijk hoeveel rook daar vandaan komt. Maar na een paar minuten is alles weg en is het net of er niets is gebeurd.”
Tja, maar verder is de link volledig naar Wilders toe lijkt me.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:38 schreef alors het volgende:
Ik moest aan Bleker denken bij die kerel met dat jonge meisje
Oh ik zat aan witness protection te denken... ik kijk teveel Amerikaanse films denk ik.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Tja, maar verder is de link volledig naar Wilders toe lijkt me.
Volgens de beschrijving is het een rechte politicus, vandaar.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:39 schreef Karina het volgende:
[..]
Oh ik zat aan witness protection te denken... ik kijk teveel Amerikaanse films denk ik.
Ja lijkt mij ook hoor.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Tja, maar verder is de link volledig naar Wilders toe lijkt me.
Ah ok, had ik gemist. Maar dan klopt het wel inderdaad.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:40 schreef Strani het volgende:
[..]
Volgens de beschrijving is het een rechte politicus, vandaar.
Vast welquote:
Zie ik ook staan "nu al online te zien", maar hij staat er nog niet hier.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:50 schreef alors het volgende:
[..]
Vast welik las ook ergens dat ie al voor de uitzending op tv online zou staan... Maar gecheckt heb ik het niet.
Zeg dat nou niet. Wat moeten ze anders kijken.quote:Op zondag 15 januari 2012 01:20 schreef golfer het volgende:
Bagger.
Slecht geschreven en vooral slecht geacteerd.
En wat die marokkanen die na beėindiging van hun inverzekeringstelling, van oom agent doodleuk hun wiet terugkregen betreft:quote:KRO
Eindredacteur
Brigitte Baake
NCRV
Eindredacteur
Gemma Derksen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens staat voor de liefhebbers ook aflevering 2 al online: http://lijn32.nl/seizoenen/2012/afleveringen/21-01-2012Je suis Charlie Sheen
http://www.ad.nl/ad/nl/56(...)-kijkcijferhit.dhtmlquote:De eerste aflevering van de nieuwe Nederlandse dramaserie Lijn 24 is zaterdag door 1,104 miljoen mensen bekeken en dat is ver boven het zendergemiddelde van Nederland 2.
quote:Op zondag 15 januari 2012 09:50 schreef NotYou het volgende:
Zo ontzettend jammer dat een spannende dramaserie van de publieke omroep niet gewoon een spannende dramaserie kan zijn.
Waarom menen de makers toch dat dat het aan hen is onder het vertellen geniepig plaats te nemen op de (sterk verhoogde) onderwijzersstoel en het publiek vanaf daar neerbuigend om de zoveel tijd wel even mede te delen hoe het er in de Nederlandse maatschappij aan toe gaat?![]()
De serie lijkt voor Nederlandse begrippen een prima budget te hebben, de cinematografie was opvallend aangenaam en het merendeel van de cast deed het goed. Bijzonder jammer dan ook dat hetzelfde belerende toontje dat me in Seinpost Den Haag al zo ontzettend tegenstond, er ook hier weer metersdik bovenop ligt.
Klaarblijkelijk lag het dus niet aan Haye van der Heyden, bekend van o.a. Kinderen Geen Bezwaar. Who would have guessed.
De vermoedelijke daders van deze groffe verminking van wat anders best een toffe serie had kunnen zijn:
[..]
En wat die marokkanen die na beėindiging van hun inverzekeringstelling, van oom agent doodleuk hun wiet terugkregen betreft:
Beste vrouwen, u zou toch moeten weten dat wiet in Nederland gewoon verboden is. Immers is er hier slechts sprake van een gedoogbeleid. In uw beleving is het blijkbaar vanzelfsprekend dat de handhaver een bij wet verboden substantie aan de burger verstrekt, na deze eerst zelf al in beslag te hebben genomen..![]()
Op die manier zou oom agent zelf dus mooi een overtreding begaan. Bovendien ben je het hier al kwijt als ze het bij een toevallige verkeerscontrole in je auto zien liggen.![]()
![]()
Maar goed, christenen zullen zich van dat soort zaken verre houden en het al ontzettend gewaagd vinden dat ze zoiets verwerpelijks als wiet in hun serie hebben verwerkt:Kraam jij altijd zoveel poep uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens staat voor de liefhebbers ook aflevering 2 al online: http://lijn32.nl/seizoenen/2012/afleveringen/21-01-2012?
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
Slechts wanneer ik me verveel. Maar zo te zien kun jij er zelf ook wat van; misschien blijf je kwantitatief wat achter maar kwalitatief maak je dat meer dan goed.quote:Op zondag 15 januari 2012 10:57 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Kraam jij altijd zoveel poep uit?
Ze waren niet opgepakt omdat ze wiet bij zich hadden, maar omdat ze exemplarisch hun middelvingers opstaken naar de agenten.quote:Op zondag 15 januari 2012 09:50 schreef NotYou het volgende:
En wat die marokkanen die na beėindiging van hun inverzekeringstelling, van oom agent doodleuk hun wiet terugkregen betreft:
Beste vrouwen, u zou toch moeten weten dat wiet in Nederland gewoon verboden is. Immers is er hier slechts sprake van een gedoogbeleid. In uw beleving is het blijkbaar vanzelfsprekend dat de handhaver een bij wet verboden substantie aan de burger verstrekt, na deze eerst zelf al in beslag te hebben genomen..![]()
Op die manier zou oom agent zelf dus mooi een overtreding begaan. Bovendien ben je het hier al kwijt als ze het bij een toevallige verkeerscontrole in je auto zien liggen.![]()
![]()
Klopt maar dan nog zou je het niet zo terugkrijgen. Eerder zouden zij bij het innemen van je spullen, je de keuze bieden tussen afstand doen van en een proces verbaal voor. (Ook in dat laatste geval ben je het kwijt, obviously.)quote:Op zondag 15 januari 2012 12:32 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Ze waren niet opgepakt omdat ze wiet bij zich hadden, maar omdat ze exemplarisch hun middelvingers opstaken naar de agenten.
De wiet was voor zo ver ik kon zien gewoon in beslag genomen net als hun andere spullen gedurende hun verblijf aldaar.
Nee en die tas die dat meisje had was gewoon te obvious, sowieso iemand die een bom onder die bus op in de auto van die agent heeft gedaan.quote:Op zondag 15 januari 2012 16:15 schreef WammesWaggel het volgende:
Dat blonde meisje en die winkelmeneer ook niet echt en de anderen...![]()
Meisje Dagelet is wel een puik exemplaar trouwens
Die van Penoza is die blonde. Dagelet was die in de rondvaartboot.quote:Op zondag 15 januari 2012 16:17 schreef alors het volgende:
[..]
Ja mooi meisje wel, ze wordt alleen volgens mij momenteel voor elke rol gecast waar een 16 jarig meisje voor nodig is. Speelde ook al in Penoza en Overspel. Beetje gelijke rollen ook, rebels puberend meisje.
ohquote:Op zondag 15 januari 2012 16:18 schreef Strani het volgende:
[..]
Die van Penoza is die blonde. Dagelet was die in de rondvaartboot.
Oh die oma is me niet opgevallen. Okay, de rondvaartscene was sowieso een beetje vreemd. Maar de rest vond ik prima te doen.quote:Op zondag 15 januari 2012 16:23 schreef alors het volgende:
Ik vond eigenlijk alleen die mensen die te gast waren in de P&W kloon heel slecht acterenEn die oma van die rondvaartlui vond ik een beetje raar, volgens mij een te jong iemand met een grijze pruik op, het klopte gewoon niet.
Ja idd, ziet er goed uit en het is ook gewoon een goede actrice. Kende haar al van Seinpost Den Haag.quote:Op zondag 15 januari 2012 16:15 schreef WammesWaggel het volgende:
Dat blonde meisje en die winkelmeneer ook niet echt en de anderen...![]()
Meisje Dagelet is wel een puik exemplaar trouwens
Zo is dat.quote:Op zondag 15 januari 2012 19:28 schreef remlof het volgende:
Wat een gemopper hier weer
Ik vond het gewoon een prima pilot, ik blijf kijken.
Ik ook Remlofquote:Op zondag 15 januari 2012 19:28 schreef remlof het volgende:
Wat een gemopper hier weer
Ik vond het gewoon een prima pilot, ik blijf kijken.
Ik weet niet of ik als niet-vrouw nu je beeld van Utopia om zeep help (ik hoop het wel) maar wiet krijg je gewoon terug.quote:Op zondag 15 januari 2012 09:50 schreef NotYou het volgende:
![]()
Maar goed, christenen zullen zich van dat soort zaken verre houden en het al ontzettend gewaagd vinden dat ze zoiets verwerpelijks als wiet in hun serie hebben verwerkt:
Je spreekt uit ervaring?quote:Op maandag 16 januari 2012 19:42 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik als niet-vrouw nu je beeld van Utopia om zeep help (ik hoop het wel) maar wiet krijg je gewoon terug.
Daar is ook niet doorheen te komen.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 15:19 schreef remlof het volgende:
Femke Halsema: Lijn 32 is dapper drama
Dat kan ik niet zeggenquote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:52 schreef Tamashii het volgende:
Gebeurt dat in het echt ook? Dat je dus een nepbom hebt, maar dan toch zegt dat het een echte betreft.
Geen commentaar.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:52 schreef Tamashii het volgende:
Gebeurt dat in het echt ook? Dat je dus een nepbom hebt, maar dan toch zegt dat het een echte betreft.
Ben je nu ook stoned ofzo?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:01 schreef borbit het volgende:
ik heb ook wel eens me wiet terug gekregen toen ik vrijgelaten werd. Ze mogen ook niet zomaar je spullen afpakken. Zelfs bij de arrestatie zorgen ze nog dat je rugzak mee naar het bureau gaat. Moet je zeggen wel merk/ kleur je hebt dan krijg je hem terug. Al kun je weinig beginnen als je stuff afpakken.
Het meenemen van een rugzak is van een geheel andere orde en zou je haast service kunnen noemen, daarbij wordt met het teruggeven van een rugzak ook geen wet overtreden.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:01 schreef borbit het volgende:
ik heb ook wel eens me wiet terug gekregen toen ik vrijgelaten werd. Ze mogen ook niet zomaar je spullen afpakken. Zelfs bij de arrestatie zorgen ze nog dat je rugzak mee naar het bureau gaat. Moet je zeggen wel merk/ kleur je hebt dan krijg je hem terug. Al kun je weinig beginnen als je stuff afpakken.
quote:Inbeslagneming: Bij het constateren van een strafbaar feit op grond van de Opiumwet dienen in elk geval alle aangetroffen middelen vermeld op lijst I en/of II in beslag te worden genomen, met een uitzondering voor middelen wanneer het een hoeveelheid voor eigen geneeskundig gebruik betreft die op recept is verkregen.
Aanwijzing Opiumwet (2011A021) @ http://www.om.nl/organisa(...)aanwijzing-opiumwet/
na moest een keer een nacht zitten kreeg de volgende dag een plastic zakje met me wiet, shag, telefoon, sleutels en portemonnee. In de portemonnee zaten nog 2 zegeltjes lsd en een restje pep. Geloof dat ze niet door je spullen mogen gaan ofzo. Of het interesseert ze gewoon niet.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:35 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het meenemen van een rugzak is van een geheel andere orde en zou je haast service kunnen noemen, daarbij wordt met het teruggeven van een rugzak ook geen wet overtreden.
[..]
Als die wiet bij inbeslagname gewoon open en bloot te zien was dan heb je dus mazzel gehad. Als ze wél volgens het boekje gehandeld hadden was je die kwijt geweest.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:41 schreef borbit het volgende:
[..]
na moest een keer een nacht zitten kreeg de volgende dag een plastic zakje met me wiet, shag, telefoon, sleutels en portemonnee. In de portemonnee zaten nog 2 zegeltjes lsd en een restje pep. Geloof dat ze niet door je spullen mogen gaan ofzo. Of het interesseert ze gewoon niet.
ik vind het jammer dat je overspel niet meer kunt kijken bij uitzendinggemist.nlquote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:11 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Wat een leuke serie weer, balen dat ik weer een week moet wachten. Had ik voor het eerst bij Overspel... Wauw, het kan dus wel... Die oude mensen ook
Ik vond deze juist leuker dan de eerste. Prima serie.quote:Op zondag 22 januari 2012 13:09 schreef leukerdje het volgende:
843.000 kijkers gisteren, vorige week over de miljoen.
Ik vond deze afl. ook saaier dan de eerste.
Vond het ook saaier!quote:Op zondag 22 januari 2012 13:09 schreef leukerdje het volgende:
843.000 kijkers gisteren, vorige week over de miljoen.
Ik vond deze afl. ook saaier dan de eerste.
Wel degelijk, komen ze verboden of gestolen zaken tegen, dan vragen ze over algemeen of je vrijwillig afstand wilt doen (omdat ze niet zonder rechtzaak iets in beslag kunnen nemen), doe je het niet, dan zullen ze er aparte zaak van maken om de spullen in beslag te nemen, feitelijk kun je dus meestal beter afstand doen, dan maken ze er over algemeen geen probleem van.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:41 schreef borbit het volgende:
[..]
na moest een keer een nacht zitten kreeg de volgende dag een plastic zakje met me wiet, shag, telefoon, sleutels en portemonnee. In de portemonnee zaten nog 2 zegeltjes lsd en een restje pep. Geloof dat ze niet door je spullen mogen gaan ofzo. Of het interesseert ze gewoon niet.
Zal wel door het schaatsen komen. Veel mensen gaan het nog wel terugkijken op internet denk ik.quote:Op zondag 29 januari 2012 12:32 schreef Symer het volgende:
574.000 kijkers. Spectaculaire vrije val. Jammer, want ik vind het voor NL'se begrippen een hele aardige serie.
Dat gebeurd vaker dan je denkt. Een vaak gebruikte methode is dat de veiligheidsdienst een aanslag pleegt en dan het de schuld geeft aan zogenaamde terroristen....quote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:52 schreef Tamashii het volgende:
Ah jij bent een insider?quote:Op zondag 29 januari 2012 18:38 schreef yassinarouz het volgende:
[..]
Dat gebeurd vaker dan je denkt. Een vaak gebruikte methode is dat de veiligheidsdienst een aanslag pleegt en dan het de schuld geeft aan zogenaamde terroristen....
quote:Op zondag 29 januari 2012 18:38 schreef yassinarouz het volgende:
[..]
Dat gebeurd vaker dan je denkt. Een vaak gebruikte methode is dat de veiligheidsdienst een aanslag pleegt en dan het de schuld geeft aan zogenaamde terroristen....
Die oom kwam om erfstukken te verdelen van hun overleden vader.quote:Op zondag 29 januari 2012 16:23 schreef Injetta het volgende:
Maar ik moet wel zeggen dat ik de tweede aflevering met een half oog heb gezien en nu wel een aantal dingen niet helemaal snapte.
Zo weet ik niet waarom die oom ineens uit Marokko moest komen. En is nou die vader van die ene marokkaanse jongen nou bij de politie en collega van Waldemar? Dan moet Waldemar toch weten dat hij nu het huis van zijn collega aan het bespieden is?
Haha nee ik ook nietquote:Op maandag 30 januari 2012 21:13 schreef Blind_Guardian het volgende:
Ik vond Charlie Chan Dagelet anders helemaal niet matig / saai in deze aflevering![]()
Alle dingen die jij ongeloofwaardig vindt, vind ik juist wel logisch.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:41 schreef Injetta het volgende:
Prima serie, maar het haalt het toch niet bij Overspel. Dat was spannender.
Het duurt te lang voordat dingen echt duidelijk worden vind ik.
Het is toch te veel los zand en je moet te veel puzzelen er raden over wat er nou aan de hand is....
Je bent met deze aflevering geen stap dichterbij wat er met die bus is gebeurd en wat die rechtszaak ermee te maken heeft en waar die rechtszaak over gaat.
En een paar dingen vind ik ook ongeloofwaardig.
De vrouw die wacht op een nieuw hart durft niet te neuken, maar wel te slepen met hele zware ijzeren dingen. Waarom doet die oude vrouw zo vreemd (heeft ze alzheimer of juist niet??) en heeft ze niet eens in de gaten dat ze bijna dood wordt gereden? Een meisje van 15 laat een jongen bij haar slapen en vader geeft alleen een pakje condooms?
Ik blijf wel kijken, want ik wil wel weten hoe het nou allemaal zit.. Maar ik ben heel erg bang dat je uiteindelijk nog de helft moet 'raden'.....
Tja.. met die uitleg klinkt het dan weer wel logisch..quote:Op zondag 5 februari 2012 15:44 schreef Strani het volgende:
[..]
Alle dingen die jij ongeloofwaardig vindt, vind ik juist wel logisch.
Die vrouw wil inderdaad geen seks omdat ze niet meer bij haar man wil blijven. Ze gebruikt haar hart nu als excuus.
Die vrouw is inderdaad ver heen, en de vader die een pakje condooms geeft is ook wel logisch. Hij is doodsbang voor een verslechtering van de relatie met z'n dochter dus hij gaat hier geen problemen van maken.
Ik gok dat Thomas uit wanhoop iets geks gaat doen bij de Surinaamse (ben haar naam even kwijt).quote:Op zondag 5 februari 2012 15:50 schreef Symer het volgende:
En wat die bus betreft: we zagen deze aflevering die ene Marokkaan flinke stappen zetten qua radicalisering en het schisma tussen hem en z'n vriend is een stuk groter geworden.
De dood van Saskia gaat ook grote gevolgen hebben vermoed ik.
Saskia heeft een motor ongeluk gehad begreep ik..Ben benieuwd wat jij bedoeld met grote gevolgen.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:50 schreef Symer het volgende:
De dood van Saskia gaat ook grote gevolgen hebben vermoed ik.
Dat die Thomas nog meer verbitterd raakt ofzo... Hij zal sowieso wel in vermomming naar de begravenis gaan.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 23:01 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Saskia heeft een motor ongeluk gehad begreep ik..Ben benieuwd wat jij bedoeld met grote gevolgen.
Ja dat vond ik ook raar ja, want er waren meer die haar nog maar nauwelijks konden ontwijken...quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:56 schreef Lovechild het volgende:
Wat ik trouwens vreemd vond, net pas gekeken, was dat niemand door leek te hebben dat het ongeluk van Saskia veroorzaakt was door die oude vrouw. Het leek er mijns inziens iig op dat die ambulancemedewerker haar nog even hielp met oversteken.
En ik erger me ook een beetje aan het sterotype slechte Nederlands (of vet accent) dat je bij Nadir hoort. Vooral omdat in ieder geval zijn moeder ook goed Nederlands spreekt. Maar goed, wie weet praat hij gewoon echt zo
Dan kijk je het toch ernaquote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:11 schreef Tamashii het volgende:
Ik vind het jammer dat je die afleveringen niet meer van te voren kunt kijken, ik ga niet speciaal voor de tv zitten voor een serie, bijna nooit.
Ik hoop wel dat Sigrid in het echt wat minder labiel is. In Penoza was ze ook al vrij gestoordquote:Op zondag 12 februari 2012 01:13 schreef Piebe het volgende:
Goeie serie. Zoals er de laatste tijd heel veel goede NLse series worden gemaakt, met als bijkomend bewijs dat we in dit land genoeg goede tot uitstekende acteurs hebben.
Sigrid ten Napel, speelt wederom ontzettend goed.
Ach nee, ik vind r zielig. Dat was pure wanhoop, dat ze hem sloeg. Ze is zelf ook aardig de weg kwijt tenslotte.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:03 schreef alors het volgende:
Die ouwe tang mag van mij wel kapot, wat een kutwijf!
In Overspel ook. Ze speelt steeds hetzelfde type meisje. Dus ik weet nog niet hoe goed ze als actrice is.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 04:52 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat Sigrid in het echt wat minder labiel is. In Penoza was ze ook al vrij gestoord
D'r staat deze week een groot interview in de Vara gids met haar. Kwam ze wel een beetje 'apart' (wel leuk) over. Maar iig niet als het doorsnee meisje van 19quote:Op dinsdag 14 februari 2012 04:52 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat Sigrid in het echt wat minder labiel is. In Penoza was ze ook al vrij gestoord
Ja dat was van vorige week. vond het wel redelijk interview met haar.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:11 schreef La_Vita het volgende:
D'r staat deze week een groot interview in de Vara gids met haar. Kwam ze wel een beetje 'apart' (wel leuk) over. Maar iig niet als het doorsnee meisje van 19
Annemarie Prins goeie actrice die zo'n rol wel kan dragen..Leuke aflevering, zojuist pas gekeken..quote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:03 schreef alors het volgende:
Die ouwe tang mag van mij wel kapot, wat een kutwijf!
Een zwarte reddenquote:Op zondag 19 februari 2012 18:53 schreef Symer het volgende:
Ik snap het probleem niet van die Swart. Zo'n heroļsche daad levert toch juist meer stemmen op?
Ik ken Swarts partijprogramma niet, maar aangezien hij gebaseerd is op Wilders zal dat ook wel iets zijn als 'geen probleem met buitenlanders die zich gedragen' en 'niet de moslims, maar de islam', enzoverder.quote:
Prima rol inderdaad. Ze doet het super goed.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:19 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Annemarie Prins goeie actrice die zo'n rol wel kan dragen..Leuke aflevering, zojuist pas gekeken..
Dat zeker, anders zou ze het bloed niet onder mijn nagels vandaan halenquote:Op zondag 19 februari 2012 22:24 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Prima rol inderdaad. Ze doet het super goed.
Nou, PVV stemmers dat zijn allemaal racisten en xenofoben dus als die horen dat hun grote blonde leider een vrouwelijke zwartjoekel redt van meerdere gewapende mannelijke belagers nou.. oh wacht..hč.. Ja, nee sorry, ik raak zo in de war van al deze linkse betuttelpulp. Fuckt met mijn wereldbeeld jonge'!quote:Op zondag 19 februari 2012 18:53 schreef Symer het volgende:
Ik snap het probleem niet van die Swart. Zo'n heroļsche daad levert toch juist meer stemmen op?
Het is toch juist de bedoeling dat zulke tv discussies losmaakt? Ik weiger iig pertinent als een of ander mak schaap alles te slikken wat me voorgeschoteld wordt. Er mag zelf nagedacht worden hoor.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:11 schreef Igen het volgende:
Mźn, wat een geraaskal. Weet je: je hoeft niet te kijken hoor, als je er helemaal buiten zinnen van raakt als je ziet dat niet elke Marokkaan een levensgevaarlijke terrorist is
Ja, maar NotYou denkt wel heel eenzijdig na. Dat er bijvoorbeeld behoorlijk wat sympathie voor de situatie van De Swart is gekweekt in de vorige afleveringen, dat heeft hij zo te zien volkomen gemist.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:59 schreef Symer het volgende:
[..]
Het is toch juist de bedoeling dat zulke tv discussies losmaakt? Ik weiger iig pertinent als een of ander mak schaap alles te slikken wat me voorgeschoteld wordt. Er mag zelf nagedacht worden hoor.
Dat De Swart onderkent dat een deel van zijn achterban racistisch is en daar rekening mee houdt wil nog niet meteen zeggen dat hij zelf ook een racist is. Mij lijkt namelijk dat een politicus over het algemeen zo veel mogelijk zetels voor zijn partij wil en dat het eigenlijk nooit zo is dat de hele achterban van een partij het in alle opzichten met de ideologie en standpunten van die partij eens is.quote:Die zaak met De Swart is gewoon onlogisch en niet consistent. In aflevering 2 zien we dat het kernpunt van Lijst De Swart de 'F-Side van Allah' is en de overlast die daar bij hoort. Nu zijn het ineens negers in het algemeen en mag zijn doelgroep (racisten) vooral niet weten dat hij een niet-racistische daad heeft verricht.
Het een sluit het ander zeker niet uit.quote:Op donderdag 23 februari 2012 13:08 schreef Symer het volgende:
Racisten wil je niet mee geassocieerd worden, dan jaag je een veel grotere groep van potentiėle kiezers weg. Het is niet voor niks dat Wilders steeds benadrukt een probleem te hebben met de islam en niet met moslims.
Óf je bent een partij voor normale mensen, óf je bent een splinterpartij voor racisten. Het één sluit het ander uit.
Er is helemaal niet behoorlijk wat sympathie voor zijn situatie gekweekt; de standpunten die hij vertegenwoordigt gelden continu als verwerpelijk en fascistisch maar er is godzijdank nog een grimeuse die ondanks dat zij het persoonlijk met zijn denkbeelden oneens is, wél vindt dat hij deze moet kunnen verkondigen zonder daarvoor buiten rechtsgang om al zijn vrijheiden te verliezen en dus zelf met de hand over het hart strijkt en hem persoonlijk te hulp schiet. Waarna deze overduidelijk op Wilders gebaseerde politucus haar (als dank) behandelt als stront.quote:Op donderdag 23 februari 2012 12:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, maar NotYou denkt wel heel eenzijdig na. Dat er bijvoorbeeld behoorlijk wat sympathie voor de situatie van De Swart is gekweekt in de vorige afleveringen, dat heeft hij zo te zien volkomen gemist.
[..]
Dat De Swart onderkent dat een deel van zijn achterban racistisch is en daar rekening mee houdt wil nog niet meteen zeggen dat hij zelf ook een racist is. Mij lijkt namelijk dat een politicus over het algemeen zo veel mogelijk zetels voor zijn partij wil en dat het eigenlijk nooit zo is dat de hele achterban van een partij het in alle opzichten met de ideologie en standpunten van die partij eens is.
Weten wij zijn standpunten überhaupt? Dacht het niet, volgens mij weten we alleen dat sommige mensen zijn standpunten als dusdanig bestempelen, en dat lijkt mij geenszins onrealistisch als hij een afspiegeling van Wilders moet voorstellen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 07:10 schreef NotYou het volgende:
[..]
Er is helemaal niet behoorlijk wat sympathie voor zijn situatie gekweekt; de standpunten die hij vertegenwoordigt gelden continu als verwerpelijk en fascistisch
Inderdaad een verschrikkelijk wijf. Wel goed geacteerd.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 21:01 schreef alors het volgende:
Zeikwijf trouwens die trol met dr hart
Ik vind het wel interessant, hun problematiek, helaas 2 afl gemist, dus hoe dat nu met die man van het schilderij ging, begrijp ik niet helemaalquote:Op zaterdag 25 februari 2012 21:45 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Inderdaad een verschrikkelijk wijf. Wel goed geacteerd.
Paula/Pauline en Dennis waren dat pand ingegaan dachten dat het leegstond, en toen lag hij daar op bed, had een zelfmoordpoging gedaan. Toen hebben zij ambulance gebeld en is hij weer bijgekomen. Toen ging zij later weer langs om te vertellen wat ze daar hadden gedaan en dat ze het schilderij heel mooi vond. En nu heeft hij dus nog een zelfmoordpoging gedaan en het schilderij aan haar nagelaten.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 21:48 schreef Quarant het volgende:
[..]
Ik vind het wel interessant, hun problematiek, helaas 2 afl gemist, dus hoe dat nu met die man van het schilderij ging, begrijp ik niet helemaal
Dankjewel! Lijkt me niet, ze heeft dat schilderij dus meegenomen nadat ze constateerde dat hij was overleden...quote:Op zaterdag 25 februari 2012 22:28 schreef alors het volgende:
[..]
Vraag me trouwens af hoe het nu dan met dat huis zit? Aangezien hij geen familie meer had, is dat nu ook van haar dan?
En uiteindelijk verpatsen voor 30.000.euro zodat hij dat geld terug kon betalen.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 22:44 schreef Quarant het volgende:
Dankjewel! Lijkt me niet, ze heeft dat schilderij dus meegenomen nadat ze constateerde dat hij was overleden...
correct.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 21:59 schreef remlof het volgende:
Ik vond de laatste een hele goeie aflevering, net gezien. Maar ik dacht dat het de allerlaatste zou zijn.
Maar het slot komt dus aanstaande zaterdag?
Nee, dit was het. Er komt nu een prijsvraag waarin we allemaal een zelfbedacht einde mogen insturenquote:Op dinsdag 28 februari 2012 21:59 schreef remlof het volgende:
Ik vond de laatste een hele goeie aflevering, net gezien. Maar ik dacht dat het de allerlaatste zou zijn.
Dat dacht ik ook, eigenlijk zijn alle verhaallijnen afgerond, en hoe het afloopt hebben we in aflevering 1 al gezienquote:Op dinsdag 28 februari 2012 21:59 schreef remlof het volgende:
Ohja, hoe loopt het dan af met Dennis en Paultje? En met die snol en dr hart? Er zijn nog wel wat losse eindjes hoor...quote:Op dinsdag 28 februari 2012 22:18 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, eigenlijk zijn alle verhaallijnen afgerond, en hoe het afloopt hebben we in aflevering 1 al gezien
Ja ik vond ook een mooie aflevering ...quote:Op dinsdag 28 februari 2012 21:59 schreef remlof het volgende:
Wat een kutwijf ja. Als mijn vrouw zo tegen me zou praten was ik zelf allang weggeweest.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 22:21 schreef alors het volgende:
[..]
Ohja, hoe loopt het dan af met Dennis en Paultje? En met die snol en dr hart? Er zijn nog wel wat losse eindjes hoor...
Ik dacht al! Het ligt toch niet aan mij... Wat een verwend kutwijf. Iedereen loopt zich voor haar uit de naad en ze doet niet anders dan klagen en alles op zichzelf te betrekken. Die Klaas doet precies wat je van een echtgenoot kan verwachten op zo'n moment en hij kan het nooit goed doen.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 22:21 schreef alors het volgende:
[..]
Ohja, hoe loopt het dan af met Dennis en Paultje? En met die snol en dr hart? Er zijn nog wel wat losse eindjes hoor...
Dennis en Paultje gaan toch dood, omdat ze in die bus zaten?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 22:21 schreef alors het volgende:
[..]
Blijkt straks dat Waldemar achter de verkeerde bus aanzat en dat alleen hij dood is en dat ónze lijn 32 gewoon nog rustig rondrijdtquote:Op woensdag 29 februari 2012 01:06 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Dennis en Paultje gaan toch dood, omdat ze in die bus zaten?
Of dat hij iedereen de bus uitstuurt en zelf de bom laat ontploffen.quote:Op woensdag 29 februari 2012 01:28 schreef Strani het volgende:
[..]
Blijkt straks dat Waldemar achter de verkeerde bus aanzat en dat alleen hij dood is en dat ónze lijn 32 gewoon nog rustig rondrijdt
T was maar een wilde gokquote:Op woensdag 29 februari 2012 12:27 schreef remlof het volgende:
Dat die oom uit het Rif-gebergte meteen een bom in elkaar wil knutselen met z'n neefje vind ik wel een beetje moeilijk te geloven
Ik dacht dat het de plattegrond van de verwoeste moskee was, maar goed, we zien het zaterdag wel. Bovendien klopt het niet met de scčne van de bus, want die ontploft pas wanneer die kantelt.quote:Op donderdag 1 maart 2012 15:45 schreef Lovechild het volgende:
[..]
T was maar een wilde gok
Omdat ze iets aan het knutselen waren waar een tijdschakelaar aan moest. Maar aan de andere kant, moeders zat op de bank te breien toen ze dat bespraken, kan me ook niet voorstellen dat die niet zou reageren.
Tenzij het kantelen een ongeluk is en de bom daardoor onbedoeld afgaat.quote:Op donderdag 1 maart 2012 23:16 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik dacht dat het de plattegrond van de verwoeste moskee was, maar goed, we zien het zaterdag wel. Bovendien klopt het niet met de scčne van de bus, want die ontploft pas wanneer die kantelt.
alleen nog de Zwart dood laten gaanquote:
Je bedoelt een niet populistisch onderbuik eindequote:
Omdat zijn auto was weggesleept en de taxi die hij wilde aanhouden niet stopte.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 20:38 schreef alors het volgende:
Waarom gaat die gozer van Kroon met de busZie je Paul Witteman al in de bus stappen
Oooh dat had ik dus gemist.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:12 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Omdat zijn auto was weggesleept en de taxi die hij wilde aanhouden niet stopte.
het was ook niet echt duidelijk, hij keek namelijk naar een lege parkeerplaats, terwijl je daar in het echt niet mag parkeren omdat daar ambulances stoppen.quote:
Hij had z'n auto geparkeerd op een parkeerplaats voor gehandicapten.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:24 schreef donald_dick het volgende:
[..]
het was ook niet echt duidelijk, hij keek namelijk naar een lege parkeerplaats, terwijl je daar in het echt niet mag parkeren omdat daar ambulances stoppen.
Nee, het einde was eigenlijk wel een beetje wat ik had verwacht. Vooral erg zoetsappig.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Je bedoelt een niet populistisch onderbuik einde
Welcome to the real world.
Heb je nou echt acht afleveringen gekeken van een serie waar je niks aan vindt??quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:11 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hoop dat de volgende serie beter is, wat was dit slecht zeg.
Heel gaafquote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:33 schreef Blind_Guardian het volgende:
Ik hoopte trouwens al dat ik een "niet-zo-bekende-Nederlander" in de serie zou herkennen. Weliswaar al 2 weken geleden (aflevering 6), maar de volgende screenshot wou ik jullie toch niet onthouden
[ afbeelding ]
Ik ben degene met dat geblokte overhemd die tegen die kast aanstaat, met z'n armen over elkaar. Was best een leuke scene en serie om aan mee te figureren. Het "RID" gebouw staat aan de rand van Lelystad op een nieuw bedirjventerrein btw.
Ik heb al gezegd wat ik ermee heb gedaan, je kan ook gewoon een keer leren lezen????quote:Op zondag 4 maart 2012 02:04 schreef Strani het volgende:
[..]
Heb je nou echt acht afleveringen gekeken van een serie waar je niks aan vindt??
Meid, ik kan toch niet alle reacties in een topic van 9 pagina's onthouden?quote:Op zondag 4 maart 2012 14:38 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ik heb al gezegd wat ik ermee heb gedaan, je kan ook gewoon een keer leren lezen????
Naar de moskee met een tijdschakelaar.quote:Op zondag 4 maart 2012 19:47 schreef Lemsterr het volgende:
Waar ging die oom heen? Wat zat er in die tas?
Volgens mij had die ene met dat pistool de gastank van de bus lek geschoten... en die auto erbij stond in de fik, dus daarvan moet je explosie zijn gekomen.quote:Op zondag 4 maart 2012 10:33 schreef RaymanNL het volgende:
Die bus is dus ontploft door het vuur van de andere auto? Ik had het trouwens maar half mee gekregen van die tijdschakelaar in die tas van die oom. Ik snapte al niet waarom ze ineens een bom zouden gaan makenMaargoed, dat kwam misschien omdat ik de vorige aflevering niet helemaal goed heb kunnen volgen
Die oom ging naar de moskee. Hij had samen met die knul een onschuldige elektrische schakeling met een tijdklok gemaakt, aannemelijk voor in die moskee. Geen idee wat precies en waarom precies, maar iig. met de beste bedoelingen anders was die moeder van die jongen, onder wiens oren ze dat geval monteerden, wel opgevlogen.quote:Op zondag 4 maart 2012 19:47 schreef Lemsterr het volgende:
Waar ging die oom heen? Wat zat er in die tas?
Vooral lullig dat dat schilderij eerst mocht, terwijl er nog zat mensen in de bus zatenquote:Op zondag 4 maart 2012 20:56 schreef Quarant het volgende:
Wonderlijk dat het jonge stelletje het schilderij via het dakraam naar buiten kreeg.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |