Jep dat kan de mijne ook heel goed. En dan komt er ook nog zo'n heel stiekem lach geluidje bij.quote:Op donderdag 12 januari 2012 09:29 schreef Susie het volgende:
Waar we het hadden over slaapperikelen en baby's die weten hoe ze papa en mama naar de slaapkamer kunnen krijgen om ze te trakteren op een big smile
Ik kreeg vanmorgen om 6:20 ook een heerlijke lachquote:Op donderdag 12 januari 2012 09:29 schreef Susie het volgende:
Waar we het hadden over slaapperikelen en baby's die weten hoe ze papa en mama naar de slaapkamer kunnen krijgen om ze te trakteren op een big smile
quote:Op donderdag 12 januari 2012 10:14 schreef wickie het volgende:
Ik denk dat we vandaag wel naar huis mogen. Gisteravond laat heeft ze 135cc op en na een goede nacht vanochtend 150cc
Ik denk dat we vandaag wel naar huis mogen. Gisteravond laat heeft ze 135cc op en na een goede nacht vanochtend 150cc
Eva doet dat nu sinds 2 dagen ook. Echt, de rillingen over mijn rug. Maar het wordt al minder. Dinsdag heeft ze het de hele dag door gedaan. Was blij dat ze bij papa was en ik op mijn werk. Toen ik thuiskwam werd ik er gelijk mee ontvangen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 10:15 schreef BertV het volgende:
Hebben jullie last van een kind dat tanden-knarst?
Mijn dochter, bijna 1, heeft tandenknarsen ontdekt.
Vreselijk geluid, je denkt dat je die tanden gewoon kapot hoort gaan.
Niks aan te doen want leg het meer 's uit.
Ik duw er een speen in. Dat is natuurlijk geen oplossing. Zachte bijtring zal ik 's proberen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 10:17 schreef DJMO het volgende:
afleiding, bijtring geven of iets om op te kauwen (soepstengel oid) wil er nog wel eens tegen helpen BertV
Bij ons heeft het weken geduurd..quote:Op donderdag 12 januari 2012 10:20 schreef danic het volgende:
Over een paar dagen is het over als het goed is.
Laten we het hopen Wickie!quote:Op donderdag 12 januari 2012 10:14 schreef wickie het volgende:
quote:Op donderdag 12 januari 2012 10:25 schreef danic het volgende:
hahaha bitterendArm kind van jou, én kdv én universiteit.
Hier ook een rare droom, maar meer eng: Eva was bezeten en dat moest stoppen. Ze was helemaal verstijft en ik heb haar op zijn kop gehouden en met d'r hoofd op de grond gebonkt![]()
Toen kwam ik bij buren aan en die pakten haar aan en gooiden haar achteloos achter zich in de gang en toen was ze ineens mijn kat die heel zielig keek . Echt hé, dromen![]()
Oh echt?!quote:Op donderdag 12 januari 2012 10:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Bij ons heeft het weken geduurd..
Haha heb ik hier ook hoor.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:01 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik word soms 's nachts wakker dat ik ineens schrik en naast me kijk, want ik ben dan overtuigd dat Eva nog naast me ligt na een voeding. En dan moet ik echt goed terughalen in m'n geheugen dat ik haar wél al terug had gelegd in haar bedje. Zo stom...
Ze sliep, was weer wakker rond een uur of 13, had ook een volle luier. Die verschoont, toch nog even fles. Nu ben ik inmiddels weer een half uur bezig haar te laten slapen, ligt in bed en ga nu voor de 3de keer naar boven... de ogen gaan dicht, maar na nog geen 4 minuten weer open. En ze is moe hoor! Ben zelfs een liedje aan het zingen voor d'r! haha! Hoppa, we gaan weer!quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:18 schreef bitterend het volgende:
Fijn DF!
Lb hier precies andersom!
Susie slaapt ze inmiddels?
Toppie!quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:48 schreef danic het volgende:
Oh, enne......ze probeert steeds los te staan. Gaat natuurlijk nog niet, maar in sommige gevallen is het toch 10-20 seconden. Vind ik écht lang![]()
Verder is het fijn dat ze een luier aan heeft zeg maar
Huilen is het niet echt, maar speen eruit en die moet er weer in natuurlijk.quote:Op donderdag 12 januari 2012 16:00 schreef bitterend het volgende:
![]()
gaat ze huilen dan Susie? als ze je haar in bed legt?
die van mij weigert de boxliever op mama slapen en spugen vandaag!
Goeie vraag. Het lijkt er eigenlijk op dat ze het opwekt. Ze heeft besloten haar vaste voedsel (behalve pap en rijstwafels) niet meer door te slikken. Er wordt wel op gekauwd, maar niet geslikt.quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:23 schreef Jipster het volgende:
Oh vanyel wat rot, enig idee hoe het komt? Door allergie of 'gewoon' niet lekker?
heeft ze geen keelontsteking?quote:Op donderdag 12 januari 2012 18:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Goeie vraag. Het lijkt er eigenlijk op dat ze het opwekt. Ze heeft besloten haar vaste voedsel (behalve pap en rijstwafels) niet meer door te slikken. Er wordt wel op gekauwd, maar niet geslikt.
Beduidend minder natte luiers, droge mond, huilen zonder tranen? Maar dat is slechts een gok van mij. Ik denk dat als er zonder tranen gehuild wordt het al erg ver is..quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:35 schreef Susie het volgende:
Misschien een stomme vraag en hier niet aan de orde, maar hoe zie/merk je dat een baby uitgedroogd zou zijn?
Ohhhh, dat is ook zoquote:Op donderdag 12 januari 2012 20:55 schreef Vanyel het volgende:
Ja je denkt toch niet dat je voor je lol op fok zit he
uratenquote:Op donderdag 12 januari 2012 20:57 schreef Kleurdoos het volgende:
Evt urinaten in de luier, als je die vindt dan moet je snel handelen (ernstige uitdroging)
quote:
ik postte al voor je editquote:Op vrijdag 13 januari 2012 00:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]Die lijkt me niet echt relevant voor de recente ervaring van wickie waar ik (nu duidelijker) naar verwijs.
Klopt.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 00:14 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb het idee dat dottir al een tijdje aan het aanmodderen is, Vanyel. Klopt dat?
quote:Op vrijdag 13 januari 2012 02:33 schreef mefke79 het volgende:
Zolang ze blijven plassen geen probleem, afvallen ook geen probleem, dat halen ze in no-time in als ze beter zijn. Succes, want leuk is het niet.
Nee gewone kunstvoeding (afgekolfde melk werd wel geopperd in het kunstvoedingstopic).quote:Op donderdag 12 januari 2012 18:23 schreef bitterend het volgende:
TJ geef je afgekolfde melk? hier weigert de kleine ook de fles als ik er bij ben...als ik niet in de kamer ben neemt ze hem wel
Jeequote:Op vrijdag 13 januari 2012 10:29 schreef Sannne het volgende:
Succes TJ.. Mijn dame van 6 mnd weigert nog steeds..
Wij zijn begonnen met de Calma van Medela, dat ging de eerste paar keer heel goed.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 10:34 schreef The_Tankgirl het volgende:
TJ: met afgekolfde melk pakte Larissa alleen de Tommee Tippee.
Nutrilon 1 wilde ze niet, sinds dat we op standaard nr 2 zitten gaat het prima, en drinkt ze ook prima uit andere flesjes.
Dus het kan idd zijn dat je moet afwachten, of misschien afgekolfde melk in een tommee tippee proberen?
De temperatuur van de melk kan het ook zijn trouwens, i.p.v. handwarm drinkt Larissa alleen als de melk een graadje warmer is (38 Graden dus).
Haha herkenbaar, ik heb hem net 5 minuten geleden in bed gelegd en ik hoor hem ook nog.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:01 schreef SummerBreeze het volgende:
Mijn meisje zat net (half uur geleden) flink te geeuwen bij mij op schoot. Ik heb haar dus op bed gelegd. ik zie nu echter via de babyfoon dat ze nog steeds wakker om zich heen ligt te kijken. Ik kijk het nog even 10 min aan en als ze dan nog wakker is haal ik haar uit bed. Of kan ik dat beter niet doen?
Dat is voor kunstvoeding. Een liter KV bestaat uit 900cc water en dan 30 schepjes poeder. En in die poeder zitten stoffen waar ze niet te veel per dag van mogen hebben.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:06 schreef Jipster het volgende:
Ik zie steeds niet meer dan een liter staan, geldt dat voor kv, of ook voor afgekolfd per fles?
Niet dat we nu een liter halen, maar altijd handig om te weten..
Exact zoals jij het stelt hebben wij het ook begrepenquote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:11 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Dat is voor kunstvoeding. Een liter KV bestaat uit 900cc water en dan 30 schepjes poeder. En in die poeder zitten stoffen waar ze niet te veel per dag van mogen hebben.
Staat ook op de verpakkingen dat je de hoeveelheid van 30 schepjes niet mag overschrijden. Als je, zoals wij twee dagen op doktersadvies hebben gedaan, de voeding verdunt (dus 35cc water per schepje voeding om uitdroging te voorkomen) geldt natuurlijk een grens van 1050 cc water ipv 900. Het gaat echt om die 30 schepjes.
dit is tenminste hoe ik het van de huisarts en de verpakking van de voeding heb begrepen. Als ik ernaast zit hoor ik dat graag, want dat geeft op sommige dagen iets meer ademruimte).
Bovendien gok ik eigenlijk dat Cleany bedoelt dat er in het flesje 210cc zit na het toevoegen van het poeder. Dat is dan dus 180+6 (wij houden hier thuis tenminste aan dat 1 schepje zorgt voor 5 cc extra flesinhoud)
Of vettere melk dan bij Elin destijdsquote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:17 schreef Kleurdoos het volgende:
Lex slaapt al 3 nachten door..op BV
ik vind het zo raar.. Bij Elin moeten we er bijna dagelijks nog wel een keer uit om te roepen dat ze moet slapen.
(doorslapen is hier van 23:00 tot 6:00) dan een borst en dan maft ie zo tot 9:00 borst - 11:00 uurtje wakker.. etc. Sleepyhead
quote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:01 schreef SummerBreeze het volgende:
Mijn meisje zat net (half uur geleden) flink te geeuwen bij mij op schoot. Ik heb haar dus op bed gelegd. ik zie nu echter via de babyfoon dat ze nog steeds wakker om zich heen ligt te kijken. Ik kijk het nog even 10 min aan en als ze dan nog wakker is haal ik haar uit bed. Of kan ik dat beter niet doen?
De mijne liet zich dus horen.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:05 schreef Aventura het volgende:
Zou het zelf niet doen, ze valt vanzelf wel in slaap, Zo niet en dat bevalt haar niet zal ze het denk ik wel laten horen
ik moet eerlijk bekennen dat ik een groot fan was van vlees.. mijn maal is nooit compleet zonder vlees.. Maar het staat me nu echt tegenquote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:39 schreef Jipster het volgende:
Oke, en ben je de ergste schrik weer te boven, Kd?
En gewoon uit nieuwsgierigheid, laat je nu kip staan of dat niet?
quote:
Ja het gaat om 30 schepjes inderdaad maar er wordt al niet meer aangeraden om flessen van 210 te geven maar het max op 180 per keer te houden. Tevens vind ik persoonlijk 5x 210 en dan nog fruit en groente er bij wel heel veel. Maar dat moet ieder uiteindelijk voor zich weten natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:11 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Dat is voor kunstvoeding. Een liter KV bestaat uit 900cc water en dan 30 schepjes poeder. En in die poeder zitten stoffen waar ze niet te veel per dag van mogen hebben.
Staat ook op de verpakkingen dat je de hoeveelheid van 30 schepjes niet mag overschrijden. Als je, zoals wij twee dagen op doktersadvies hebben gedaan, de voeding verdunt (dus 35cc water per schepje voeding om uitdroging te voorkomen) geldt natuurlijk een grens van 1050 cc water ipv 900. Het gaat echt om die 30 schepjes.
dit is tenminste hoe ik het van de huisarts en de verpakking van de voeding heb begrepen. Als ik ernaast zit hoor ik dat graag, want dat geeft op sommige dagen iets meer ademruimte).
Bovendien gok ik eigenlijk dat Cleany bedoelt dat er in het flesje 210cc zit na het toevoegen van het poeder. Dat is dan dus 180+6 (wij houden hier thuis tenminste aan dat 1 schepje zorgt voor 5 cc extra flesinhoud)
210 cc totaal is dus de door jou genoemde (en algemeen geadviseerde) 180, maar dan met de 6 schepjes meegerekend.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:45 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja het gaat om 30 schepjes inderdaad maar er wordt al niet meer aangeraden om flessen van 210 te geven maar het max op 180 per keer te houden. Tevens vind ik persoonlijk 5x 210 en dan nog fruit en groente er bij wel heel veel. Maar dat moet ieder uiteindelijk voor zich weten natuurlijk.
Er zijn ook veel mensen die 210 + 7 schepjes geven hoorquote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:48 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
210 cc totaal is dus de door jou genoemde (en algemeen geadviseerde) 180, maar dan met de 6 schepjes meegerekend.
Ja dat weet ik natuurlijk niet maar over het algemeen noem je het aantal cc zonder de schepjes meegerekend als je het over de flessen hebt.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:53 schreef SummerBreeze het volgende:
Ok, laat ik me dn even beter uitdrukken, ik bedoelde steeds 180+6 en ik denk dat Cleany dat ook doet.
Even reageren zonder de rest te lezen. Het komt mij heel bekend voor. Mijn geheugen is soms een zeef, ik maak fouten die ik voor die tijd niet maakte, en vind het lastig de juiste balans te vinden. Heeft mij voor de kerst een hoop rotvoelen en tranen opgeleverd. Ik ga er maar vanuit dat het ook 9 maanden ontzwangeren is, en dat ik nog even "mag". En ik ben bezig wat meer qualitytime voor mijzelf in te plannen(dus 2 keer in de week richting sportschool). Is voor mij goed, en voor mijn vriend ook, die is ook dolblij met de tijd die hij zo met Bartje doorbrengt..quote:Op vrijdag 13 januari 2012 08:24 schreef Aventura het volgende:
Cute...zover is het nog niet, het is nog echt gillen hier. En dan juist weer heel zachtjes fluisterend 'bhabhabha'. Ik lees goede berichten van Summerbreeze, wat is een nacht slaap toch waardevol. Zelf slaap ik al een week niet meer dan drie uur per nacht, ik word wakker van zoontje die vervolgens zelf gewoon doorslaapt, ik lig over vanalles te piekeren...het is zelfs zo erg dat ik (zelf vind dat ik) minder functioneer op het werk. Voel me onzeker en een beetje labiel. Ben afgelopen week een (vooral voor mijzelf) belangrijke afspraak niet nagekomen, voel ik me nu zo rot onder. Herkend iemand dit? Zo lang na de bevalling (ik link het toch maar even aan het moederschap) je nog anders voelen?
quote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:17 schreef Kleurdoos het volgende:
Lex slaapt al 3 nachten door..op BV
ik vind het zo raar.. Bij Elin moeten we er bijna dagelijks nog wel een keer uit om te roepen dat ze moet slapen.
(doorslapen is hier van 23:00 tot 6:00) dan een borst en dan maft ie zo tot 9:00 borst - 11:00 uurtje wakker.. etc. Sleepyhead
(hij moest mee naar t CB dus om (8:30 borst) kom net pas thuis (hij heeft al die tijd gemaft) weer een borst en nu ligt ie weer te tukken
quote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:35 schreef MamaPurk het volgende:
Lex slaapt door![]()
Verschillende klanken, woorden voor dinge herkenbaar, doet Sarah ook E-hum = eten bijvoorbeeld
Hier gaat het eigenlijk weer heel erg goed. even een crosspost uit het slapende kindjes topic.
[ afbeelding ]
Dit zegt erg veel over hoe ontspannen Sarah momenteel is! Dit zou haar voorheen nooit zijn gebeurt. Ze zat naast me ik zie haar in haar ogen wrijven (na het eten zou ze naar bed) en vervolgens legt ze haar hoofd neer en sluit haar ogen
quote:Op vrijdag 13 januari 2012 15:12 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]![]()
ik heb
[ afbeelding ]
ff kijken of ie t leuk vond
Um nee, ik bedoel 210 + 7 en dat geven we dan 5 keer + fruit + groente (wat ie pas sinds kort echt wil, dus misschien geven we zometeen minder melk).quote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:53 schreef SummerBreeze het volgende:
Ok, laat ik me dn even beter uitdrukken, ik bedoelde steeds 180+6 en ik denk dat Cleany dat ook doet.
Wij hebben de eerste periode constant 2 pipetjes gegeven (achteraf bleek de oorzaak heel anders natuurlijk) maar volgens de kinderarts mocht dat wel.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 15:26 schreef NotTheSame het volgende:
Even (misschien een domme) vraag... Hoe vaak mag je een dubbele dosis (2 pipetjes) Infacol geven? Op de verpakking staat alleen dat het niet te lang mag, maar wat is niet te lang?
Het gaat erom dat hij nu 7x5 is 35 schepjes voeding krijgt en maar 30 schepjes mag op een dag. Door stoffen die er in zitten moeten de niertjes harder werken heb ik me laten vertellen en als je dus meer schepjes geeft kan het zijn dat de nieren dat niet zo goed kunnen behappen.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 15:18 schreef cleany het volgende:
[..]
Um nee, ik bedoel 210 + 7 en dat geven we dan 5 keer + fruit + groente (wat ie pas sinds kort echt wil, dus misschien geven we zometeen minder melk).
Evan mag dat best hebben, omdat hij onder het gemiddelde zit qua gewicht en een stuk boven het gemiddelde qua lengte. Daarnaast is hij heel erg beweeglijk, dus hij heeft het tegen de tijd dat hij de volgende fles krijgt al bijna "af gesport". Van het CB mochten we meer geven, omdat hij het echt nodig heeft.
haha die Lex!
En Sarah
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |