abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 januari 2012 @ 09:28:31 #1
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106714252
08 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
15 januari 2011: Lena, dochter van Claudia_x
02 maart 2011: Geert, zoon van DJMO
05 maart 2011: Sarah, dochter van MamaPurk
12 maart 2011: Saar, dochter van Twentemeisje
26 maart 2011: Marinde Renée, dochter van Nienna
08 april 2011: Kiran, zoon van J-net
14 april 2011: Espen, zoon van Jeetjejom
08 mei 2011: Eva Lynn, dochter van Danic
08 mei 2011: Ean, dochter van ferrari_rood
12 mei 2011: 'Larissa', dochter van The_Tankgirl
14 mei 2011: Jelte, zoon van Poppedein
18 mei 2011: Seth, zoon van Takkembah
01 juni 2011: Sam, dochter van Seilram
02 juni 2011: 'Bartje' zoon van laiveneertiekje
08 juni 2011: ' Tienus' zoon van Mefke79
***12 juni 2011: 'Lientje' dochter van Juud79 en Dementor***
17 juni 2011: Evan, zoon van Cleany
19 juli 2011: Jurre, zoon van Aventura
20 juli 2011: Cas, zoon van Cyntiaa
21 juli 2011: Floris, zoon van LiedjeBackstage
17 augustus 2011: Liene Nikkie, dochter van Beessie-Jen
26 augustus 2011: Jelle, zoon van Hilliebillie
26 augustus 2011: Simon, zoon van Mevr_Mus
11 september 2011: Wies, dochter van Wickie
18 september 2011: Eva, dochter van Take_A_Picture
23 september 2011: Linus, zoon van Kaarr
28 september 2011: Leonore, dochter van Bass-Miss
28 september 2011: Lex Lucian, zoon van Kleurdoos
29 september 2011: Kyan, zoon van Lujaxa
5 oktober 2011: Adam, zoon van Sandous
24 oktober 2011: Anouk, dochter van susie
26 oktober 2011: Danne, zoon van Nirak & Faithz
4 november 2011: Jelte zoon van Vlindur
24 november 2011: Marieke Johanna Olga, dochter van SummerBreeze
28 november 2011: Ollie, zoon van _evenstar_

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op FOK!)

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  donderdag 12 januari 2012 @ 09:29:34 #2
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106714272
Waar we het hadden over slaapperikelen en baby's die weten hoe ze papa en mama naar de slaapkamer kunnen krijgen om ze te trakteren op een big smile O+
pi_106714486
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 09:29 schreef Susie het volgende:
Waar we het hadden over slaapperikelen en baby's die weten hoe ze papa en mama naar de slaapkamer kunnen krijgen om ze te trakteren op een big smile O+
Jep dat kan de mijne ook heel goed. En dan komt er ook nog zo'n heel stiekem lach geluidje bij.

Matthias zit weer op zijn oude gewicht. We hebben vanmorgen even gewogen bij cb. Hij is nu 6,1 kilo. We hebben in overleg met de ka besloten om voorlopig geen inentingen meer te geven. Nu moest ie alleen deze maand nog maar dat doen we met een jaar. Op het cb vond ze dat beetje onzin want ja sommige kinderen worden nu eenmaal beetje ziek van de prikjes. Ze heeft geloof ik niet helemaal begrepen wat er allemaal aan de hand was. Dom mens.
Maar over 2 weken hebben we de standaard controle dus dan ga ik het even nog een keer duidelijk uitleggen!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_106714638
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 09:29 schreef Susie het volgende:
Ik kreeg vanmorgen om 6:20 ook een heerlijke lach O+ Dag kan niet meer stuk. En mamma legt hem na het eten terug in bed om verder te tukken :z

Daarna is oma er om hem uit bed te halen vandaag.

Het is inderdaad een heerlijk kind. We mogen in onze handjes knijpen zo'n makkelijk kereltje.
Trotse mamma :)
pi_106714702
Heerlijk Faithz!!

Susie hoe is het met Anouk vanochtend?

Hier 22-01.30-04 en daarna lag ze een uur lang te kletsen en kreunen :')
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_106715000
Evaatje lag om 20.00u op bed (en gaat dan ook makkelijk slapen) en werd om 1.24u weer wakker voor een voeding. Na het eten even lief naar mama lachen (smelt smelt) en weer naar bed.
Toen werd ze om 5.00u weer wakker, maar ze had een poepbroek. Dus even verschoond, nog een slokje gegeven en weer slapen. Ik heb haar rond 6.40u even wakker gemaakt voor nog een slokje zodat ze tot een uurtje of half 10/10 uur in ieder geval vol zit.
Ze gaat vandaag naar opa en oma en daar drinkt ze nooit zo heel erg veel. Ze wil nog steeds geen speen. Ze duwt m niet meer weg maar ze gaat er gewoon op kauwen. Dus wordt er in de speen geknepen maar volledige voedingen drinkt ze niet bij opa en oma (op het kdv wel, vreemd genoeg).

Anyway, ik vind ook dat ik enorm in mn handjes mag knijpen. Ze is enorm makkelijk wat betreft slapen in de avond. Overdag gaat ook beter en beter. Het is een vrolijk hummeltje met lekkere praatjes. Zoooo schattig als ze eenmaal nieuwe geluidjes aan het ontdekken zijn die ze zelf kunnen maken O+
Tralalalaaa
  donderdag 12 januari 2012 @ 10:12:58 #7
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_106715046
MeNicole leg het dat domme mens nog maar eens duidelijk uit over 2 weken ^O^
Wat een reactie zeg, luisteren is blijkbaar ook een kunst.
Fijn dat die weer op gewicht zit.

Hier ook een makkelijk ventje.
Het in zijn eigen bedje slapen gaat steeds beter. En zelfs als ik hem er wakker inleg.
Als ik hem 's avonds erin leg om een uur of 11 of 12 dan slaapt hij door tot de nachtvoeding. Na de nachtvoeding slaapt hij wel bij mij want dan krijg ik hem (nog) niet terug naar zijn eigen bed.
Rayen 2½ jaar!
pi_106715067
Ik denk dat we vandaag wel naar huis mogen. Gisteravond laat heeft ze 135cc op en na een goede nacht vanochtend 150cc *O*
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_106715079
ohh TAP O+ O+ heerlijk zo'n nacht!!
Sinds ukkie in haar ledikant slaapt gaat het veel beter! volgens mij vindt ze het heerlijk liggen en heeft geen last van mama en papa die haar de hele tijd willen knuffelen en kussen :')
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_106715089
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2012 10:14 schreef wickie het volgende:
Ik denk dat we vandaag wel naar huis mogen. Gisteravond laat heeft ze 135cc op en na een goede nacht vanochtend 150cc *O*
*O* *O* *O*
  donderdag 12 januari 2012 @ 10:15:57 #11
37248 BertV
Klei indiaan
pi_106715099
Hebben jullie last van een kind dat tanden-knarst?
Mijn dochter, bijna 1, heeft tandenknarsen ontdekt.

Vreselijk geluid, je denkt dat je die tanden gewoon kapot hoort gaan.
Niks aan te doen want leg het meer 's uit.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 januari 2012 @ 10:17:31 #12
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106715131
afleiding, bijtring geven of iets om op te kauwen (soepstengel oid) wil er nog wel eens tegen helpen BertV
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_106715139
quote:
*O*
pi_106715196
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 10:15 schreef BertV het volgende:
Hebben jullie last van een kind dat tanden-knarst?
Mijn dochter, bijna 1, heeft tandenknarsen ontdekt.

Vreselijk geluid, je denkt dat je die tanden gewoon kapot hoort gaan.
Niks aan te doen want leg het meer 's uit.
Eva doet dat nu sinds 2 dagen ook. Echt, de rillingen over mijn rug. Maar het wordt al minder. Dinsdag heeft ze het de hele dag door gedaan. Was blij dat ze bij papa was en ik op mijn werk. Toen ik thuiskwam werd ik er gelijk mee ontvangen.
Ze lijken er zelf geen last van te hebben, maar verder wat DJMO zegt.
Over een paar dagen is het over als het goed is.
  donderdag 12 januari 2012 @ 10:21:18 #15
37248 BertV
Klei indiaan
pi_106715204
quote:
12s.gif Op donderdag 12 januari 2012 10:17 schreef DJMO het volgende:
afleiding, bijtring geven of iets om op te kauwen (soepstengel oid) wil er nog wel eens tegen helpen BertV
Ik duw er een speen in. Dat is natuurlijk geen oplossing. Zachte bijtring zal ik 's proberen.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_106715229
Ik had heel raar gedroomd vannacht!!
Ging ik in een boot naar de kdv om de kleine op de halen...zoek me suf naar haar maar ze is nergens te vinden, vraag ik iedereen en ze zeggen dat ik haar niet heb gebracht vanochtend
besef ik me dat ik haar op de universiteit ben vergeten en ga ik terug in mijn polo met een fiets in de kofferbak }:|
pi_106715307
hahaha bitterend _O- Arm kind van jou, én kdv én universiteit.

Hier ook een rare droom, maar meer eng: Eva was bezeten en dat moest stoppen. Ze was helemaal verstijft en ik heb haar op zijn kop gehouden en met d'r hoofd op de grond gebonkt ;(
Toen kwam ik bij buren aan en die pakten haar aan en gooiden haar achteloos achter zich in de gang en toen was ze ineens mijn kat die heel zielig keek . Echt hé, dromen :X }:|
pi_106715332
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 10:20 schreef danic het volgende:
Over een paar dagen is het over als het goed is.
Bij ons heeft het weken geduurd..
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_106715353
Matthais is qau slapen ook weer heel makkelijk. Om 20:00 laatste fles en dan naar bed en dan slaapt ie ook meteen. Dan word ie tussen 05:00 en 06:00 wakker voor een fles en poept ie iedere keer alles onder. Dan weer in bed en dan slapen tot 08:00. Ik vind het wel leuk dat ie eindelijk overdag eens iets meer wakker is. Eerder was dat echt maar een half uurtje voor en na de voeding. Nu is ie ongeveer een uur voor en een uur na de voeding wakker. En dan speelt ie ook echt, en maar lachen en brabbelen!! Lekker ding!!

[ Bericht 18% gewijzigd door MeNicole2 op 12-01-2012 10:41:36 ]
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  donderdag 12 januari 2012 @ 10:44:41 #20
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106715664
quote:
Laten we het hopen Wickie! *O*

Anouk is hier weer wakker Bitterend. Maar ze heeft wel wat tukkies gedaan. Zo even een fles, dan naar de supermarkt sjeezen en dan kan ze straks weer naar bed!
pi_106715675
*O* Wickie! Wat fijn! *O*
Tralalalaaa
pi_106715700
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 10:25 schreef danic het volgende:
hahaha bitterend _O- Arm kind van jou, én kdv én universiteit.

Hier ook een rare droom, maar meer eng: Eva was bezeten en dat moest stoppen. Ze was helemaal verstijft en ik heb haar op zijn kop gehouden en met d'r hoofd op de grond gebonkt ;(
Toen kwam ik bij buren aan en die pakten haar aan en gooiden haar achteloos achter zich in de gang en toen was ze ineens mijn kat die heel zielig keek . Echt hé, dromen :X }:|
:o
arme smurf van jou! :D
pi_106715896
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 10:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Bij ons heeft het weken geduurd..
Oh echt?! :o Ik had het even bij As1981 nagevraagd en Yaro heeft het een dag of 4 gedaan. Dus dat heb ik gewoon al leidraad aangehouden :|W
Hier wordt het op dag 3 ook al minder. Blij toe, weken lijkt me echt verschrikkelijk. Hoewel ik nu al minder gruwel dan de eerste dag, brrrrr

Bitterend, erg hè :@ Wat je al niet kunt dromen. En het erge is, het was niet eens een nachtmerrie.

Wickie, ik ga voor je duimen dat ze naar huis mag!
pi_106716048
Ik word soms 's nachts wakker dat ik ineens schrik en naast me kijk, want ik ben dan overtuigd dat Eva nog naast me ligt na een voeding. En dan moet ik echt goed terughalen in m'n geheugen dat ik haar wél al terug had gelegd in haar bedje. Zo stom...
Tralalalaaa
  donderdag 12 januari 2012 @ 11:09:38 #25
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_106716266
quote:
*O* *O* *O*
Rayen 2½ jaar!
  donderdag 12 januari 2012 @ 11:11:21 #26
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_106716321
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 11:01 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik word soms 's nachts wakker dat ik ineens schrik en naast me kijk, want ik ben dan overtuigd dat Eva nog naast me ligt na een voeding. En dan moet ik echt goed terughalen in m'n geheugen dat ik haar wél al terug had gelegd in haar bedje. Zo stom...
Haha heb ik hier ook hoor.
Zelfs een keer mijn vriend een hartverzakking bezorgt, die kwam later naar bed, daar werd ik wakker van en ik denken dat Rayen nog naast me ligt en roep verschrikt JE LIGT OP Rayen, whahahaa achteraf lachen maar ik heb hem nog nooit zo verschrikt zien zoeken in bed _O-
Rayen 2½ jaar!
pi_106716527
_O- _O-

Snachts denk is soms uk te horen huilen, pak ik haar, leg ik aan de borst...hapt ze niet...kijk ik goed..ze slaapt!! nou leg ik dr terug..dat maakt haar natuurlijk wakker en vervolgens wil ze wel de borst :')
of mijn man die denkt haar horen poepen en haalt haar uit bed om te verschonen zit er niks in de luier |:(
maar ze wordt wel wakker en wil dan de borst dus word ik wakker gemaakt :')
pi_106717347
Nou in de eerste 2 weken dat Eva bij ons was wilde ze niet in haar wieg slapen, maar alleen bij papa en mama. Ik ben dus weleens een keer naast haar in slaap gevallen (ik lag in een hele vreemde houding, haha) en ineens wil mijn man zich omdraaien en rolt zo richting Eva... Ik werd van elk klein beweginkje wakker, dus ook hiervan, en toen zei ik ook heel hard NEE! En toen schrok mn man dus ook wakker en keek me heel duf aan van, huh?
Maar zelf ook wel een keer gehad dat ik me wilde omdraaien maar stopte omdat ik haar voelde.

Ik was blij dat ze al vrij snel wel in de wieg wilde slapen, ik heb nog nooit zo beroerd geslapen als die eerste 2 weken.
Tralalalaaa
pi_106717794
Goed wickie!

Nicole, hij lijkt wel op zijn kleine grote broer?

Daan heeft zijn eerste nachtje op zijn eigen kamer en in het ledikant achter de rug. En geloof dat we allemaal beter hebben geslapen.
Ik werd steeds wakker van alle kleine geluidjes, en maak ik hem perongeluk wakker omdat ik het licht aandoe om te checken of alles goed gaat.
En door de infacol is hij geen uur na de voeding wakker van buikpijn/windjes en koppige boertjes..
Wel jammer dat hij nu niet meer naast me ligt, maar slaap is ook wel iets voor alle drie.
pi_106717836
Hmmmz wat een rare en nare dromen allemaal :*
Hier vannacht een klein mannetje die heeft ontdekt dat je ook 's nachts kan gillen... :+
Dus een brakke mama maar een heel vrolijk manneke hihi.

Overdag slaapt hij prima in zijn eigen kamer, in het ledikant. Maar 's avonds dus echt niet. Maar ook dat komt goed *gaap*
  donderdag 12 januari 2012 @ 12:21:48 #31
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106718569
Nou, duimen allemaal, heb Anouk wakker in bed gelegd..... ik hoor en zie haar aardig geluidjes maken, maar komt nu op mij over als aandacht. * Susie gaat even doorbijten nu
pi_106720375
Fijn DF!

Lb hier precies andersom!

Susie slaapt ze inmiddels?
  donderdag 12 januari 2012 @ 13:26:45 #33
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106720657
Mijn dochter is alweer 7 maanden vandaag! *O*

We hebben volgens mij een 'sprongetje' :X te pakken, dinsdag veel huilen, niet willen spelen, huilen tijdens het eten, niet alleen willen slapen...
Gister was ik vrij en ging het goed, veel slapen en lekker spelen en vandaag is het weer bal.
Ze slaapt 's avonds en 's nachts gelukkig wel normaal, dus ik gok dat dit het is en niet iets anders, sneu voor haar en lastig voor mij met werken....

Heb haar nu maar lekker bij me neergelegd in de kinderwagen, een vd favo slaapplekken. O+
  donderdag 12 januari 2012 @ 14:35:16 #34
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106722798
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 13:18 schreef bitterend het volgende:
Fijn DF!

Lb hier precies andersom!

Susie slaapt ze inmiddels?
Ze sliep, was weer wakker rond een uur of 13, had ook een volle luier. Die verschoont, toch nog even fles. Nu ben ik inmiddels weer een half uur bezig haar te laten slapen, ligt in bed en ga nu voor de 3de keer naar boven... de ogen gaan dicht, maar na nog geen 4 minuten weer open. En ze is moe hoor! Ben zelfs een liedje aan het zingen voor d'r! haha! Hoppa, we gaan weer!
pi_106723116
Ik wil d'r ook niet aan Juud, maar volgens mij hadden wij hier ook een 'sprongetje'. Ik stak het afgelopen weekend op tandjes. Tja, die staan nog steeds klaar.
Maar ze is nu weer fit, eet en slaapt weer goed. Staat er in dat mooie gele boek ook nog de opmerking "veel ouders geven op dit moment aan dat hun kind last heeft van doorkomende tandjes". Potver }:|

Ze heeft trouwens vannacht weer doorgeslapen! Als vriendlief thuis is gaat hij er meestal 's nachts uit. Tegenwoordig slaap ik dus door haar gehuil heen (als het niet te lang duurt), waarschijnlijk omdat ik er onbewust blindelings op vertrouw dat hij naar Eva gaat. Dus of ze wel of niet doorgeslapen heeft, moet ik dan altijd even navragen :@
En afgelopen nacht dus wel, jeuj O+
pi_106723147
Oh, enne......ze probeert steeds los te staan. Gaat natuurlijk nog niet, maar in sommige gevallen is het toch 10-20 seconden. Vind ik écht lang :o
Verder is het fijn dat ze een luier aan heeft zeg maar :P
  donderdag 12 januari 2012 @ 15:14:15 #37
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106724009
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 14:48 schreef danic het volgende:
Oh, enne......ze probeert steeds los te staan. Gaat natuurlijk nog niet, maar in sommige gevallen is het toch 10-20 seconden. Vind ik écht lang :o
Verder is het fijn dat ze een luier aan heeft zeg maar :P
Toppie! *O*
  donderdag 12 januari 2012 @ 15:57:08 #38
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106725529
Als ik nu geen kilo's kwijt ga raken, ik blijf de trap op en neer lopen! :D Maar ik blijf volhouden, in bed zal ze slapen! }:|
pi_106725657
:D
gaat ze huilen dan Susie? als ze je haar in bed legt?

die van mij weigert de box }:| liever op mama slapen en spugen vandaag!
pi_106725720
Bartje vind staan ook heel leuk. En als je hem in de box laat staan, en hem de tralies laat pakken, dan blijft hij ook zo een tijdje staan....

Maar dan lijkt hij al wel erg groot hoor, en dat is wel vreemd ergens, mijn kleine babietje, waar is hij?
  donderdag 12 januari 2012 @ 17:10:42 #41
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106728291
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 16:00 schreef bitterend het volgende:
:D
gaat ze huilen dan Susie? als ze je haar in bed legt?

die van mij weigert de box }:| liever op mama slapen en spugen vandaag!
Huilen is het niet echt, maar speen eruit en die moet er weer in natuurlijk.

Ze is er nu weer uit, flesje gehad en klaarwakker... We zullen zien, morgen weer een dag!
pi_106728709
Pffff, Dottir weigert nu al 3 dagen te eten. Probeert ze het toch een keer (ziet eruit alsof ze het voor ons doet dan), komt de gelukkig wel gedronken melk en weer in golven uit.
Bah.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_106728761
Oh vanyel wat rot, enig idee hoe het komt? Door allergie of 'gewoon' niet lekker?
  donderdag 12 januari 2012 @ 17:27:24 #44
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106728864
Ach gos Vanyel. Wat Jipster ook vraagt; enig idee?
pi_106729332
Vanyel; dat is niet fijn zeg. Net als de rest ben ik ook wel benieuwd wat de oorzaak is.

Menicole; ook al zo'n knapperd!

Wickie; duim ervoor dat Wies vandaag lekker mee naar huis is/mag.

Voor alle mama's met spokende kindjes een :*
pi_106729786
Vanyel arme Dot :*

Susie ja morgen een nieuwe dag!! :*
  donderdag 12 januari 2012 @ 18:21:25 #47
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_106730435
Wickie is je meisje al thuis?

Goh Vanyel en krijgt ze geen vochttekort dan?

Onze kleine wil de fles niet meer drinken, het ging eerst goed als mijn vriend hem gaf, maar nu weigert die daar ook.
Ik hoop dat dit nog veranderd voor als ik straks ga werken. :{
Rayen 2½ jaar!
pi_106730505
TJ geef je afgekolfde melk? hier weigert de kleine ook de fles als ik er bij ben...als ik niet in de kamer ben neemt ze hem wel
pi_106730521
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 17:23 schreef Jipster het volgende:
Oh vanyel wat rot, enig idee hoe het komt? Door allergie of 'gewoon' niet lekker?
Goeie vraag. Het lijkt er eigenlijk op dat ze het opwekt. Ze heeft besloten haar vaste voedsel (behalve pap en rijstwafels) niet meer door te slikken. Er wordt wel op gekauwd, maar niet geslikt.
  donderdag 12 januari 2012 @ 18:51:07 #50
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106731342
Dat is raar Vanyel.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 januari 2012 @ 18:53:24 #51
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106731430
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 18:24 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Goeie vraag. Het lijkt er eigenlijk op dat ze het opwekt. Ze heeft besloten haar vaste voedsel (behalve pap en rijstwafels) niet meer door te slikken. Er wordt wel op gekauwd, maar niet geslikt.
heeft ze geen keelontsteking?
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_106732020
Daar lijkt ze me te vrolijk voor. Zo lang ik geen eten in haar probeer te stoppen is ze de al dan niet koortsige (dat wisselt ze nogal af) jolijt zelve.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 januari 2012 @ 19:12:12 #53
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106732080
misschien toch even naar laten kijken ? en wellicht d'r oortjes, Geert weigerde ook te eten toen hij oorontsteking had, maar hij bleef immer een vrolijke lachebek ;)

pi_106732278
Vanyel; ik zou morgen ook even langs de ha gaan, voordat het van kwaad tot erger wordt en dan zit je er het weekend mee. Wel ontzettend vervelend dat er geen gebruiksaanwijzing en je moet gissen wat er aan de hand zou kunnen zijn :')
pi_106732607
De huisarts die bij ons op vrijdag werkt is nou niet bepaald iemand die fonteinen aan vertrouwen in mij naar boven brengt.
Maar haar keel is wel iets om even naar te kijken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 januari 2012 @ 19:58:45 #56
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106733885
Hoe zijn haar luiers Vanyel? Normaal of minder nat? want in 't laatste geval zou ik op zeker naar de HA stappen morgen, ook al is het een tenenkrommende zak/trut * (doorhalen wat niet van toepassing is)

pi_106735258
Wisselend. Maar ze is nog niet aan t uitdrogen hoor, daar zijn we wel alert op :)
  donderdag 12 januari 2012 @ 20:35:11 #58
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106735825
Misschien een stomme vraag en hier niet aan de orde, maar hoe zie/merk je dat een baby uitgedroogd zou zijn?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 januari 2012 @ 20:38:53 #59
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106736026
geen stomme vraag hoor susie. Als je de huid van je baby in een plooi trekt (dus "samenknijpen") moet ie terugveren (houdt in dat de huid nog elastisch en dus niet uitgedroogd is). Blijft de huid echter staan, is je kind (al) uitgedroogd. Ook een ingezakte fontanel (bij jonge baby's) kan op uitdroging duiden. Ook huilen zonder tranen word wel genoemd als eerste teken van uitdroging.

pi_106736094
Geen natte luiers, fontanel die dieper ligt dan normaal, droge slijmvliezen.
pi_106736174
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:35 schreef Susie het volgende:
Misschien een stomme vraag en hier niet aan de orde, maar hoe zie/merk je dat een baby uitgedroogd zou zijn?
Beduidend minder natte luiers, droge mond, huilen zonder tranen? Maar dat is slechts een gok van mij. Ik denk dat als er zonder tranen gehuild wordt het al erg ver is..

Sterkte met Dot V.. Niet fijn :'(
pi_106736416
Beterschap voor Dottir. Je kunt haar eventueel wat ORS zo dat ze toch wat vitamines en mineralen
pi_106736424
Mobiel ververst het topic niet.... Vandaar mijn spuit 11 reactie :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 januari 2012 @ 20:49:29 #64
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106736616

donderdag 12 januari 2012 @ 20:52:55 #65
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106736833
Thanks. Zo leren we weer wat ;)
pi_106736986
Ja je denkt toch niet dat je voor je lol op fok zit he }:|
  donderdag 12 januari 2012 @ 20:57:04 #67
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106737064
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:55 schreef Vanyel het volgende:
Ja je denkt toch niet dat je voor je lol op fok zit he }:|
Ohhhh, dat is ook zo :P
pi_106737079
Evt urinaten in de luier, als je die vindt dan moet je snel handelen (ernstige uitdroging)
pi_106740702
Ik heb ook een vraag, J. heeft koorts na de 2e reeks vaccinaties vanmorgen, nu 38 graden, en eigenlijk ben ik niet zo'n medicatiefan, en wilde het dus nog even aankijken, of adviseren jullie om toch voor de nacht een zetpil te geven? Hij is huilerig en warm, maar drinkt wel prima verder.

*O* Jeeej voor de stats, eindelijk een goed lijntje omhoog ingezet, nu 14 weken, 5 kg en 56 cm! *O*
pi_106740745
Sterkte met je meisje, Vanyel!
pi_106741003
Als hij goed inslaapt en er geen last van lijkt te hebben zou ik het niet doen. Als hij onrustig is kun je het wel doen. Mij wordt steeds verteld dat het niet alleen is tegen de koorts, maar ook om het ongemak bij die kleintjes weg te nemen.
Ik ben ook niet zo'n medicatiefan en vind dat kindjes ook weerstand moeten opbouwen. Maar het moet wel dragelijk blijven denk ik dan.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 januari 2012 @ 22:12:02 #72
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106741360
huilerig en koorts zijn voor mij wel een reden om pcm te geven Jipster, maar je kan het natuurlijk altijd even aankijken of de koorts nog verder stijgt ...

pi_106742724
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:57 schreef Kleurdoos het volgende:
Evt urinaten in de luier, als je die vindt dan moet je snel handelen (ernstige uitdroging)
uraten :Y

maar dan ben je idd wel ver heen al :X

mijn kinders hebben allebei overigens het hele eerste jaar nooit met echte tranen gehuild. Allebei maar 1 of 2 keer. Oudste huilde sowieso erg weinig, maar gezien de hoeveelheid die jongste huilt vind ik dat toch bijzonder. En nee ze is niet uitgedroogd :+ dat duurt blijkbaar een tijdje voordat kinderen met echte tranen huilen (en verschilt per kind).
:)
pi_106743490
De mijne konden dat beide wel direct... Liene heeeft direct sporen op dr wangen als ze huilt.. sneutje.. en Evie met dr bleke koppie heeft ook direct rode stressvlekken erbij haha, heel dramatisch...

Maar ik kwam eigenlijk ff jompelen voor Wies!! Fijn dat ze weer thuis is WICKIE
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_106744133
O ik heb gemist dat Wies thuis is, wat fijn! Hoop dat het goed blijft gaan en dat er nu een wat rustigere periode begint.

J huilt ook zonder tranen, vanmiddag bij de prik voor het eerst tranen gezien; maar heel even en daarna meer droog huilen. ook hier bij overstuur rode vlekken in t gezichtje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 januari 2012 @ 23:09:52 #76
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106744535
Bij Geert wisselt 't .. ene keer droog huilen en soms ook met tranen. Tranen meestal wanneer ik 'm in z'n bedje plant om te gaan slapen :') wat dus niet werkt. Dan denkt ie geloof ik echt dat ik 'm achterlaat ofzo want dan raakt ie echt overstuur -O- maar ja, wat wil je met een baby die in ruim tien maanden nog geen enkele nacht en overdag voor maximaal twee uur in z'n bedje heeft geslapen :') :@

ik had ook gemist dat ze weer thuis was? facebook update BJ?? fijn iig en nu maar hopen dat de ellende voorbij is wickie!

mijn manneke is (ook wat ik hierboven schreef) plakkerig. Kan geen minuut zonder me :') nou ja, dat is lichtelijk overdreven, ik zou inmiddels heel goed jan uit de psz kunnen gaan halen terwijl hij een banaan bij de oppas eet, maar dat doe ik gewoon nog niet. Hij begon net tijdens het voeden weer te bijten (kiesje of hoektand? die dwars zit. dus ik pak de dentinox, en hij valt meteen aan op m'n vinger waar ik die troep op smeerde. ...

pi_106744934
Ja ze is weer thuis en het gaat best aardig!
Ze is van de Zantac af, dat gaat goed, oftewel ze heeft KMA. Ook heeft ze een coordinatieprobleem met drinken, daar is niks meer aan te doen, snel gaan oefenen met lepel zodat ze daar snel aan went zodat we wat achter de hand hebben als ze opnieuw gaat flesweigeren.
De RS is er ook nog steeds maar wordt een stuk minder, de benauwdheid begint af te nemen.
We zijn weer lekker thuis en gaan nu gewoon echt echt normaal doen en genieten (maar dat deden we de hele tijd al)
Wies zelfs is superhappy en nu lekker in dromenland.

En BJ gefeliciteerd!!

Vanyel, beterschap met Dottir!
Ik heb de afgelopen dagen geleerd dat de intake 500cc per dag moet zijn en minimum 300cc. Dit mag een aantal dagen aanhouden. Zolang er nog 1 natte luier per dag is. Als het langer aanhoudt of geen plasluier meer dan direct laten checken. Met hoge koorst of diarree eerder gaan bellen. En bij gewichtsverlies bellen!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 januari 2012 @ 23:22:21 #78
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106745240
Wat moet ik me voorstellen bij een coordinatieprobleem met drinken Wickie? Is drinken uit een (tuit)beker misschien een optie?

pi_106745539
Ze heeft problemen met zuigen, slikken en ademen op dezelfde tijd. Dat lukt moeilijk, ze komt ook nooit lekker in een drinkritme.
Opzich gaat het goed genoeg om er het nodige te laten drinken, maar soms krijgt ze de slag dus niet te pakken en dan drinkt ze dus gewoon niet.
Daarnaast associeert ze drinken dus met pijn (vanwege KMA maar niet de juiste voeding) dus bij alle pijntjes stopt ze ook met drinken.

Drinken uit een beker/rietjesbeker enzo is een optie als ze wat ouder is. Voor nu is het vooral gaan oefenen met een lepeltje. Dus we gaan op dagen dat we thuis zijn de fles van 11 uur oefenen met een papje, deze fles drinkt ze nooit zoveel en is ook een rustig moemnt van de dag en ik denk dat Mette het ook wel leuk zal vinden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 januari 2012 @ 23:38:05 #80
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106745988
mss stom gedacht, maar komen die problemen niet voort uit de de pijn door de kma? Dat ze er nog een vierde ding bij probeert te doen en dat is de pijn te voorkomen? maw: als die pijn wegvalt door de juiste voeding, ze de andere drie wél juist kan gaan combineren?

pi_106746426
Nee ze deed het al tijdens de borstvoeding, wij dachten altijd dat het door de overproductie kwam en we noemde haar een slordige drinker. Voeding kreeg ze altijd wel binnen dat kwam er automatisch toch wel uit :')
De pijn van de kma heeft het erger gemaakt vooral in associatie. Drinken was al geen favo bezigheid van haar, daardoor nog minder. Met de nieuwe voeding gaat het heel goed. Maar zoals nu met de RS doet haar keel veel pijn van het hoesten. Pijn, dus helemaal stoppen met drinken.

We hebben nu goede handvaten gekregen en komen er wel uit. Ook hebben we nu gericht hulp waar we op terug kunnen vallen voor als ze weer gaat weigeren. Gelukkig is ze al 4 maanden en kunnen we al met andere manieren gaan beginnen.
Voor de duidelijkheid, dus geen bijvoeding maar gewoon melk met wat rijstebloem zodat ze het van een lepeltje kan nemen.
pi_106746526
Wat fijn dat je nu meer duidelijkheid hebt over wat er met Wies is en vooral wat jij kunt doen. Dat laatste vind ik zoveel verschil maken!

Jouw uitdroogverhaal is denk ik voor hele jonkies? Dot is alweer 11 maanden, weet niet of dat hetzelfde werkt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Vanyel op 13-01-2012 00:02:02 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 januari 2012 @ 23:56:02 #83
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106746674
oke duidelijk uitleg Wickie! Fijn dat je zulke gerichte hadvatten mee hebt nu!

Vanyel: zie de link die ik postte :)

pi_106746873
quote:
12s.gif Op donderdag 12 januari 2012 23:56 schreef DJMO het volgende:
Vanyel: zie de link die ik postte :)
:? Die lijkt me niet echt relevant voor de recente ervaring van wickie waar ik (nu duidelijker) naar verwijs.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 13 januari 2012 @ 00:12:24 #85
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106747265
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 00:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:? Die lijkt me niet echt relevant voor de recente ervaring van wickie waar ik (nu duidelijker) naar verwijs.
ik postte al voor je edit ;)

pi_106747341
Ik heb het idee dat dottir al een tijdje aan het aanmodderen is, Vanyel. Klopt dat?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_106748204
Vanyel, Wies is niet heel klein meer. Drinkt normaal 5x 180cc.
Maar voor oudere kindjes zijn ze iets soepeler. Bij een vriendin met kindje van 7 maanden werd dezelfde hoeveelheden aangehouden als die ik voor Wies noemde. Maar was het aantal dagen dat ze die intake mocht hebben langer.
Vooral plasluiers in de gaten houden begreep ik.
pi_106749408
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 00:14 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb het idee dat dottir al een tijdje aan het aanmodderen is, Vanyel. Klopt dat?
Klopt.

Wickie, helder. Die plasluier zit nog wel goed.
pi_106750133
wickie, stom rs virus! Ik voel met je mee, zit ook weer beneden met een ventje dat overloopt van snot en daardoor niet wil drinken. Hier dan wel geen kma, maar alleen reflux, maar als ie niet lekker is weigert ie meteen eten. Terwijl mijn oudste alleen niet dronk als ie echt misselijk was.
Wat me nu vooral evem tegenvalt is dat hij sinds de rs (zeven weken terug ofzo) eigenlijk nog geen dag zonder snot is en ook maar twee dagen niet wakker geworden is 's nachts.. Ik moet toegeven dat het op begint te breken.

Vanyel, klinkt ook niet fijn, sterkte!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_106750163
vanyel, bij oudere kindjes mag het allemaal wat langer duren. Driekus heeft rond die leeftijd longontsteking gehad waardoor er maar weinig inging en veel uit. Zolang ze blijven plassen geen probleem, afvallen ook geen probleem, dat halen ze in no-time in als ze beter zijn. Succes, want leuk is het niet.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_106750727
Jeuj *O* hele nacht kunnen slapen. Niet één keer eruit gehoeven voor ons meissie. Hier kan ik aan wennen. We zitten nu, de twee baggernachten van eerder deze week even buiten beschouwing gelaten, in hetzelfde slaapritme als tijdens de zwangerschap: 's nachts van een uur of 12 tot 6 (voorheen wakker van de wekker, nu van een pruttelende Marieke) en dan overdag tussen 11 en half 1 een slaapje. Ik vind het heerlijk.

Marieke lijkt zich weer helemaal lekker te voelen: veel lachen, weinig huilen (alleen om de normale redenen), niet meer spugen (alleen maar na de fles de wat te gulzig gedronken melk teruggeven) en weer lekker slapen. Alleen haar ontlasting is nog een beetje een vraagteken. Die is wel weer zoals voordat ze ziek werd, maar toch zit het me niet helemaal lekker. Hij is groenig en dun en ze vult 3 luiers per dag, terwijl ik het idee heb na de dingen die ik gelezen heb dat het bruiner zou moeten zijn en iets zalviger. Volgende week toch maar eens bespreken op het cb.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 07:02:58 #92
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106750792
:* voor de zieke kindjes en de mama's!

Hier ook een goede nacht, 22 uur gaan slapen, 6 uur wakker en....op haar eigen kamertje! *O* (ze sliep nog in de wieg naast mij) Deze mama heeft dus ook een fijne nacht gehad! Eigenlijk een beetje het ritme als ik straks weer moet gaan werken, moet alleen ff kijken of ik met de verzorging en wegbrengen vam Anouk wel de trein ga redden, maar ik heb nog ff!

Hoe is het verder gegaan met de zieke beebs?
pi_106750929
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 02:33 schreef mefke79 het volgende:
Zolang ze blijven plassen geen probleem, afvallen ook geen probleem, dat halen ze in no-time in als ze beter zijn. Succes, want leuk is het niet.
^O^
pi_106751051
beterschap Mef :* hier heeft RS ook bijna twee maanden geduurd, t'is wel een beetje een traag virus zeg :X

Wicks :* fijn dat jullie weer thuis zijn, en hopelijk gaat het allemaal goed met het lepeltje. Ik herken wel wat je zegt. Hier trok zelfs de lactatiekundige aanvankelijk de conclusie van overproductie en dat ze daarom zo slecht dronk. Coordinatieprobleem klinkt wel logisch ja, ik hoop voor jullie dat het hierbij blijft en je niet hoeft te hannessen met lepeltjes en zulks. Zeker na de periode met Mette's flesweigeren vind ik dat dit nu wel gewoon normaal mag gaan. Succes :*

Hier hebben we het idee dat de kleine druif steeds meer woordjes begint te maken. Het taalbegrip zit er in elk geval goed in. Als ik vraag of ze wat wil drinken wordt mn tshirt hardhandig naar beneden getrokken, dus die link is gelegd :+ Als ik vraag waar is papa/mama/A. dan kijkt ze naar de juiste persoon. En als je zwaait dan zwaait ze terug en zegt ze zelf dah of dahdah erbij :D zo schattig O+ Als ik aan haar vraag waar is je speen? dan kijkt ze zoekend de kamer door en zegt ze sp. (ja dat is een woord :') :P ) ze gebruikt consequent sp, of eigenlijk meer speh als het over het ding gaat of als ze hem ziet. En papa en mama wordt dus ook gezegd. Baba en mamamammamamaaaaa. Keidrollig.
:)
pi_106751217
Nu ben ik extra blij dat ze op haar eigen kamer ligt. Zo'n "mama" over de gang is ook smeltopwekkend O+

Hier ook poessss, uid en baaaaab (lamp). Je moet het wel weten zeg maar....
  vrijdag 13 januari 2012 @ 08:18:02 #96
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106751251
Wat leuk! Baby brabbels O+
  vrijdag 13 januari 2012 @ 08:24:04 #97
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_106751301
Cute...zover is het nog niet, het is nog echt gillen hier. En dan juist weer heel zachtjes fluisterend 'bhabhabha'. Ik lees goede berichten van Summerbreeze, wat is een nacht slaap toch waardevol. Zelf slaap ik al een week niet meer dan drie uur per nacht, ik word wakker van zoontje die vervolgens zelf gewoon doorslaapt, ik lig over vanalles te piekeren...het is zelfs zo erg dat ik (zelf vind dat ik) minder functioneer op het werk. Voel me onzeker en een beetje labiel. Ben afgelopen week een (vooral voor mijzelf) belangrijke afspraak niet nagekomen, voel ik me nu zo rot onder. Herkend iemand dit? Zo lang na de bevalling (ik link het toch maar even aan het moederschap) je nog anders voelen?
pi_106751436
Oeh, brabbelende/gillende kindjes. Lijkt me zo gaaf als ons kleintje dat over een paar maanden ook gaat doen.
De katten reageren hier trouwens wel al duidelijk op de geluidjes die Marieke maakt. Allebei op hun eigen manier ook trouwens. Marieke ligt in haar bedje en de ontvanger van de babyfoon ligt naast me. Ze begon een beetje te huilen in haar slaap en de ene kat rent meteen de trap op (en hoor ik vervolgens door de babyfoon heen aan de slaapkamerdeur krabben) en de andere kat duikt meteen op de ontvanger van de babyfoon om die kopjes te gaan geven. Zo maf en lief om te zien.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 09:58:56 #99
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106752948
Oh wat schattig SB!

Ik ben nog niet aan het werk Aventura, dus weet het nog niet. Tijdens de zwangerschap kreeg ik van de collega's te horen dat ik softer was geworden. Niet dat ik een of andere bitch was ofzo, maar kon altijd nogal direct uit de hoek komen en dat had ik niet meer. Of ik dat weer terug zal hebben? We zullen zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')