abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 januari 2012 @ 10:19:28 #101
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_106753342
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 18:23 schreef bitterend het volgende:
TJ geef je afgekolfde melk? hier weigert de kleine ook de fles als ik er bij ben...als ik niet in de kamer ben neemt ze hem wel
Nee gewone kunstvoeding (afgekolfde melk werd wel geopperd in het kunstvoedingstopic).
Maar eerst dronk hij wel bij mijn vriend, en ook al ben ik nu niet in de kamer, hij duwt de speen gewoon weg en anders slaat hij hem wel met zijn handen weg ;)
Ook al 3 verschillende flessen geprobeerd, dacht dat het daar misschien aan lag.
Maar wat ik zeg, eerst dronk hij uitstekend.
Nou en van mij wil hij hem helemaal al niet.

Het CB zei dat ik me geen zorgen moet maken en dat het vanzelf komt. Gewoon blijven proberen.
Maar ja wilde in februari toch werken (nou ja willen :+ )
Dat zie ik nou nog niet gebeuren...
Maar ik ga maar moedig door met proberen ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_106753578
Succes TJ.. Mijn dame van 6 mnd weigert nog steeds.. :N
  vrijdag 13 januari 2012 @ 10:34:52 #103
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_106753712
TJ: met afgekolfde melk pakte Larissa alleen de Tommee Tippee.
Nutrilon 1 wilde ze niet, sinds dat we op standaard nr 2 zitten gaat het prima, en drinkt ze ook prima uit andere flesjes.

Dus het kan idd zijn dat je moet afwachten, of misschien afgekolfde melk in een tommee tippee proberen?

De temperatuur van de melk kan het ook zijn trouwens, i.p.v. handwarm drinkt Larissa alleen als de melk een graadje warmer is (38 Graden dus).
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  vrijdag 13 januari 2012 @ 10:42:04 #104
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_106753922
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 10:29 schreef Sannne het volgende:
Succes TJ.. Mijn dame van 6 mnd weigert nog steeds.. :N
Jee :o en jij bent gewoon thuis? of werk je ook?
Mijn vriend zegt blijf maar gewoon thuis, maar ja, dan word het financieel een stuk minder.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 10:34 schreef The_Tankgirl het volgende:
TJ: met afgekolfde melk pakte Larissa alleen de Tommee Tippee.
Nutrilon 1 wilde ze niet, sinds dat we op standaard nr 2 zitten gaat het prima, en drinkt ze ook prima uit andere flesjes.

Dus het kan idd zijn dat je moet afwachten, of misschien afgekolfde melk in een tommee tippee proberen?

De temperatuur van de melk kan het ook zijn trouwens, i.p.v. handwarm drinkt Larissa alleen als de melk een graadje warmer is (38 Graden dus).
Wij zijn begonnen met de Calma van Medela, dat ging de eerste paar keer heel goed.
Ineens wilde hij niet meer, toen overgestapt op de Tommee Tippee, maar dit was ook geen succes :P
En ik zal eens een andere temperatuur geven dan.
Ik geef Nutrilon 1

Wickie wat fijn dat ze weer thuis is en dat het beter gaat *O*
Rayen 2½ jaar!
pi_106754887
Vervelend die flesweigeraars.. ik heb geen tips helaas.

Hier ventje toch een zetpil gegeven gisteravond laat, hij was zo huilerig en zat zo te kreunen en de koorts liep op, zo sneu :'( Een goede nacht gemaakt gelukkig, van 0.00-3.45 en toen van 4.30-8.45u :) dat heeft hem goed gedaan, hij kan weer lachen gelukkig en dat beetje verhoging zakt wel weer weg.
pi_106755419
Floris heeft gewoon van 21.00 tot 03.45 in zijn eigen ledikantje geslapen,op zijn eigen kamer *O* . De rest van de nacht heeft hij bij mij gedronken en daarna in zijn wiegje naast ons. Ik ben zo trots op mijn mannetje O+ O+

Fijn dat Wies weer thuis is *O*
Even een jompel voor de andere goede berichten *O* *O*
Aventura een dikke knuffel :*
pi_106755564
Let je wel op cleany? 5x 210cc is al over de liter ;)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_106755713
Zo, even tijd om hier weer te zijn.

Helaas geen tips van mij voor een fleswijgeraar, Cas valt de fles half aan wanneer hij hem ziet :') Wel schattig.

Meneer slaap heel goed 's avonds en een groot deel van de nacht, daarna is hij zijn speen af en toe kwijt dus mogen wij heen en weer lopen. En de slaap is rond half 6 al over. -O- Hopelijk gaat dat ritme nog wat veranderen ;)

Gisteren even heel veel bij H&M gekocht. Cas is voorzien in maat 74 :D

Hoe is het met je meisje, Wickie?
pi_106756170
Mijn meisje zat net (half uur geleden) flink te geeuwen bij mij op schoot. Ik heb haar dus op bed gelegd. ik zie nu echter via de babyfoon dat ze nog steeds wakker om zich heen ligt te kijken. Ik kijk het nog even 10 min aan en als ze dan nog wakker is haal ik haar uit bed. Of kan ik dat beter niet doen?
  vrijdag 13 januari 2012 @ 12:05:45 #110
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_106756281
Zou het zelf niet doen, ze valt vanzelf wel in slaap, Zo niet en dat bevalt haar niet zal ze het denk ik wel laten horen :)
  vrijdag 13 januari 2012 @ 12:06:01 #111
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_106756289
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 12:01 schreef SummerBreeze het volgende:
Mijn meisje zat net (half uur geleden) flink te geeuwen bij mij op schoot. Ik heb haar dus op bed gelegd. ik zie nu echter via de babyfoon dat ze nog steeds wakker om zich heen ligt te kijken. Ik kijk het nog even 10 min aan en als ze dan nog wakker is haal ik haar uit bed. Of kan ik dat beter niet doen?
Haha herkenbaar, ik heb hem net 5 minuten geleden in bed gelegd en ik hoor hem ook nog.
Nu is 5 minuten nog wel heel kort he.

Maar als die langer ligt te pruttelen haal ik hem er soms uit en soms ook niet.
Vaak als ik hem eruit haal, omdat ik dan denk, goh toch geen slaap.
Ligt hij 5 a 10 minuten in de kamer en dan valt hij hier in slaap :{
Dan denk ik altijd achteraf, pff weer signalen verkeerd "gelezen".

Soms laat ik hem gerust 20 minuten pruttelen (niet huilen natuurlijk) en dan valt hij alsnog in slaap.
Rayen 2½ jaar!
pi_106756303
Ik zie steeds niet meer dan een liter staan, geldt dat voor kv, of ook voor afgekolfd per fles?
Niet dat we nu een liter halen, maar altijd handig om te weten..
pi_106756458
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 12:06 schreef Jipster het volgende:
Ik zie steeds niet meer dan een liter staan, geldt dat voor kv, of ook voor afgekolfd per fles?
Niet dat we nu een liter halen, maar altijd handig om te weten..
Dat is voor kunstvoeding. Een liter KV bestaat uit 900cc water en dan 30 schepjes poeder. En in die poeder zitten stoffen waar ze niet te veel per dag van mogen hebben.

Staat ook op de verpakkingen dat je de hoeveelheid van 30 schepjes niet mag overschrijden. Als je, zoals wij twee dagen op doktersadvies hebben gedaan, de voeding verdunt (dus 35cc water per schepje voeding om uitdroging te voorkomen) geldt natuurlijk een grens van 1050 cc water ipv 900. Het gaat echt om die 30 schepjes.

dit is tenminste hoe ik het van de huisarts en de verpakking van de voeding heb begrepen. Als ik ernaast zit hoor ik dat graag, want dat geeft op sommige dagen iets meer ademruimte).

Bovendien gok ik eigenlijk dat Cleany bedoelt dat er in het flesje 210cc zit na het toevoegen van het poeder. Dat is dan dus 180+6 (wij houden hier thuis tenminste aan dat 1 schepje zorgt voor 5 cc extra flesinhoud)
pi_106756618
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 12:11 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Dat is voor kunstvoeding. Een liter KV bestaat uit 900cc water en dan 30 schepjes poeder. En in die poeder zitten stoffen waar ze niet te veel per dag van mogen hebben.

Staat ook op de verpakkingen dat je de hoeveelheid van 30 schepjes niet mag overschrijden. Als je, zoals wij twee dagen op doktersadvies hebben gedaan, de voeding verdunt (dus 35cc water per schepje voeding om uitdroging te voorkomen) geldt natuurlijk een grens van 1050 cc water ipv 900. Het gaat echt om die 30 schepjes.

dit is tenminste hoe ik het van de huisarts en de verpakking van de voeding heb begrepen. Als ik ernaast zit hoor ik dat graag, want dat geeft op sommige dagen iets meer ademruimte).

Bovendien gok ik eigenlijk dat Cleany bedoelt dat er in het flesje 210cc zit na het toevoegen van het poeder. Dat is dan dus 180+6 (wij houden hier thuis tenminste aan dat 1 schepje zorgt voor 5 cc extra flesinhoud)
Exact zoals jij het stelt hebben wij het ook begrepen :Y
Daar D. niet altijd even verzadigd lijkt hanteren wij af en toe 190 of 200cc+6 om de maag wat meer te vullen (met uiteindelijk enkel meer water).
Boven de 30 schepjes zou uitkomen op teveel caloriën en dus overvoeding.
To err is human, but to really foul things up requires a computer.
pi_106756643
Lex slaapt al 3 nachten door.. :o op BV :o ik vind het zo raar.. Bij Elin moeten we er bijna dagelijks nog wel een keer uit om te roepen dat ze moet slapen.

(doorslapen is hier van 23:00 tot 6:00) dan een borst en dan maft ie zo tot 9:00 borst - 11:00 uurtje wakker.. etc. Sleepyhead

(hij moest mee naar t CB dus om (8:30 borst) kom net pas thuis (hij heeft al die tijd gemaft) weer een borst en nu ligt ie weer te tukken
pi_106756669
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 12:17 schreef Kleurdoos het volgende:
Lex slaapt al 3 nachten door.. :o op BV :o ik vind het zo raar.. Bij Elin moeten we er bijna dagelijks nog wel een keer uit om te roepen dat ze moet slapen.

(doorslapen is hier van 23:00 tot 6:00) dan een borst en dan maft ie zo tot 9:00 borst - 11:00 uurtje wakker.. etc. Sleepyhead
Of vettere melk dan bij Elin destijds
pi_106756728
Ik heb wel een betere productie dan bij Elin,maar het ligt ook aan het kind hoor. Elin was juist heel veel wakker :)
  vrijdag 13 januari 2012 @ 12:30:52 #118
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_106757017
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 12:01 schreef SummerBreeze het volgende:
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 12:05 schreef Aventura het volgende:
Zou het zelf niet doen, ze valt vanzelf wel in slaap, Zo niet en dat bevalt haar niet zal ze het denk ik wel laten horen :)
De mijne liet zich dus horen.
Dacht ik nou dan doe ik hem in zijn badje. Maak ik zijn badje klaar , ga naar de kamer om hem te halen, ligt hij te maffen :Z :+
Rayen 2½ jaar!
pi_106757127
Bedankt Summerbreeze, helder! ^O^
pi_106757147
KaDee, hoe are you doing? Heeft het bacterie verhaalt nog een staartje of...?
pi_106757196
het valt mee ;) bacterie moet gewoon opzouten(binnen nu en 6-8mnd) en ik moet geen infectie oid krijgen :) want dan kunnen ze me moeilijker behandelen en kan een simpele infectie, een ernstige infectie worden.
pi_106757232
Vanyel, ik hoop dat ze eindelijk eens van dat gekwakkel afkomt! Het lijkt me erg lastig omdat je op een bepaald moment niet meer precies weet wat er nu aan de hand is waardoor ze niet wil drinken.

De taalontwikkelingen zijn heel herkenbaar! Ik merk dat ik er meer aan moet wennen dan bij Ivan indertijd. Ik vond het heel logisch dat hij al zoveel begreep, maar bij Lena kijk ik er telkens weer van op. Grappig is ook dat Ivan tegen vrijwel alles "die" zei; Lena zegt ook wel "die" maar veel spaarzamer en heeft meer verschillende labels.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_106757282
Oke, en ben je de ergste schrik weer te boven, Kd?
En gewoon uit nieuwsgierigheid, laat je nu kip staan of dat niet? :+
pi_106757309
En hoera voor het doorslapen voor Lex!
pi_106757361
KD, bubble girl.

pi_106757372
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 12:39 schreef Jipster het volgende:
Oke, en ben je de ergste schrik weer te boven, Kd?
En gewoon uit nieuwsgierigheid, laat je nu kip staan of dat niet? :+
ik moet eerlijk bekennen dat ik een groot fan was van vlees.. mijn maal is nooit compleet zonder vlees.. Maar het staat me nu echt tegen ;( de smaak, geur.. dus ik vreet nu bakken viscuisine leeg :P kipfilet vind ik wel een beetje freaky worden idd :P
pi_106757412
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 12:41 schreef Claudia_x het volgende:
KD, bubble girl.

[ afbeelding ]
O+ :D jaaaaa.
Ik voel me wel altijd een beetje gevaarlijk als ik langs een bejaarde loop O+
stiekeme supervergrijzingsgirlheld ben ik
pi_106757499
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 12:11 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Ja het gaat om 30 schepjes inderdaad maar er wordt al niet meer aangeraden om flessen van 210 te geven maar het max op 180 per keer te houden. Tevens vind ik persoonlijk 5x 210 en dan nog fruit en groente er bij wel heel veel. Maar dat moet ieder uiteindelijk voor zich weten natuurlijk.
The way you rock'n'roll
pi_106757623
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 12:45 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ja het gaat om 30 schepjes inderdaad maar er wordt al niet meer aangeraden om flessen van 210 te geven maar het max op 180 per keer te houden. Tevens vind ik persoonlijk 5x 210 en dan nog fruit en groente er bij wel heel veel. Maar dat moet ieder uiteindelijk voor zich weten natuurlijk.
210 cc totaal is dus de door jou genoemde (en algemeen geadviseerde) 180, maar dan met de 6 schepjes meegerekend.
pi_106757751
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 12:48 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

210 cc totaal is dus de door jou genoemde (en algemeen geadviseerde) 180, maar dan met de 6 schepjes meegerekend.
Er zijn ook veel mensen die 210 + 7 schepjes geven hoor ;)
180 + 6 schepjes geeft namelijk 200cc.
The way you rock'n'roll
pi_106757779
Ok, laat ik me dn even beter uitdrukken, ik bedoelde steeds 180+6 en ik denk dat Cleany dat ook doet.

Dat 180+6 200 cc geeft/zou moeten geven zie ik nu ook op de verpakking ja. Ik zie dat 120+4 hier in de flesjes uitkomt op 140 en 90+3 kwam altijd uit op iets meer dan 100. Ik ging er dus van uit dat 1 schepje 5 cc toevoegt en met die rekensom levert 180+(6*5) = 210 op.
pi_106757834
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 12:53 schreef SummerBreeze het volgende:
Ok, laat ik me dn even beter uitdrukken, ik bedoelde steeds 180+6 en ik denk dat Cleany dat ook doet.
Ja dat weet ik natuurlijk niet maar over het algemeen noem je het aantal cc zonder de schepjes meegerekend als je het over de flessen hebt.
Dat doen de meesten in dit topic in ieder geval wel.
The way you rock'n'roll
pi_106758997
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 08:24 schreef Aventura het volgende:
Cute...zover is het nog niet, het is nog echt gillen hier. En dan juist weer heel zachtjes fluisterend 'bhabhabha'. Ik lees goede berichten van Summerbreeze, wat is een nacht slaap toch waardevol. Zelf slaap ik al een week niet meer dan drie uur per nacht, ik word wakker van zoontje die vervolgens zelf gewoon doorslaapt, ik lig over vanalles te piekeren...het is zelfs zo erg dat ik (zelf vind dat ik) minder functioneer op het werk. Voel me onzeker en een beetje labiel. Ben afgelopen week een (vooral voor mijzelf) belangrijke afspraak niet nagekomen, voel ik me nu zo rot onder. Herkend iemand dit? Zo lang na de bevalling (ik link het toch maar even aan het moederschap) je nog anders voelen?
Even reageren zonder de rest te lezen. Het komt mij heel bekend voor. Mijn geheugen is soms een zeef, ik maak fouten die ik voor die tijd niet maakte, en vind het lastig de juiste balans te vinden. Heeft mij voor de kerst een hoop rotvoelen en tranen opgeleverd. Ik ga er maar vanuit dat het ook 9 maanden ontzwangeren is, en dat ik nog even "mag". En ik ben bezig wat meer qualitytime voor mijzelf in te plannen(dus 2 keer in de week richting sportschool). Is voor mij goed, en voor mijn vriend ook, die is ook dolblij met de tijd die hij zo met Bartje doorbrengt..
pi_106759134
Aventura ik herken het wel en heb in andere topics gelezen dat er verschillende moeders hier in OUD zijn die zich rond de 1,5 jaar na de geboorte pas weer zichzelf voelden.
Gun je zelf de tijd om jezelf weer terug te vinden en probeer idd ook af en toe ook echt iets voor jezelf te doen.
Eventueel zou je er eens met iemand over kunnen praten, gewoon om het kwijt te zijn.
The way you rock'n'roll
pi_106759229
Het is toch ook niet zo gek dat je slechter functioneert bij slaapgebrek? Je kunt wel alles aan hormonen toeschrijven, maar slaap is gewoon belangrijk.
pi_106759317
Lex slaapt door *O*

Verschillende klanken, woorden voor dinge herkenbaar, doet Sarah ook E-hum = eten bijvoorbeeld :)

Hier gaat het eigenlijk weer heel erg goed. even een crosspost uit het slapende kindjes topic.

Dit zegt erg veel over hoe ontspannen Sarah momenteel is! Dit zou haar voorheen nooit zijn gebeurt. Ze zat naast me ik zie haar in haar ogen wrijven (na het eten zou ze naar bed) en vervolgens legt ze haar hoofd neer en sluit haar ogen O+
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_106760321
Mijn dochter is een camerageile aandachtstrekker :') Ze wilde niet slapen terwijl ik haar wel in bed had gelegd. En toen lag ze lekker met haar knuffelkonijn naar de camera te zwaaien en breeduit te lachen.
Het is maar goed dat we geen inkijk hebben hier in de woonkamer, want het moet er enorm debiel hebben uitgezien dat ik met de videocamera het beeldschermpje van de babyfoon zat te filmen.

Pas toen ik haar uit bed ging halen omdat ik dacht dat ze toch niet ging slapen begon ze te huilen.

Niet zo gek ook, ze was op dat moment al 3 uur wakker wat lang is voor haar doen. Dus even een flesje gemaakt en gegeven en daarna weer op bed gelegd. Binnen een minuut sliep ze.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 14:01:51 #138
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106760381
Geweldige foto MP!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_106760446
Oh MP, wat heerlijk om haar zo ontspannen te zien. Ik word er zelf bijna slaperig van.
pi_106761545
Ja heerlijk he, de volgende foto was ook ok schattig (maar dan meot je ven naar het andere topic ;)) Zat ze echt zo te knikken met haar hoofdje.. Ik moest er echt hard om lachen de tranen liepen over mijn wangen, het was gewoon precies haar vader, die kan ook vanuit het niets op die manier in slaap vallen :D
pi_106762678
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 12:17 schreef Kleurdoos het volgende:

(hij moest mee naar t CB dus om (8:30 borst) kom net pas thuis (hij heeft al die tijd gemaft) weer een borst en nu ligt ie weer te tukken
*O* *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_106763136
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:35 schreef MamaPurk het volgende:
Lex slaapt door *O*

Verschillende klanken, woorden voor dinge herkenbaar, doet Sarah ook E-hum = eten bijvoorbeeld :)

Hier gaat het eigenlijk weer heel erg goed. even een crosspost uit het slapende kindjes topic.
[ afbeelding ]
Dit zegt erg veel over hoe ontspannen Sarah momenteel is! Dit zou haar voorheen nooit zijn gebeurt. Ze zat naast me ik zie haar in haar ogen wrijven (na het eten zou ze naar bed) en vervolgens legt ze haar hoofd neer en sluit haar ogen O+
O+ :D

ik heb

O+

ff kijken of ie t leuk vond :D
pi_106763353
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 15:12 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

O+ :D

ik heb

[ afbeelding ]
O+

ff kijken of ie t leuk vond :D
O+ En zo te zien vond hij het leuk!!
pi_106763378
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 12:53 schreef SummerBreeze het volgende:
Um nee, ik bedoel 210 + 7 en dat geven we dan 5 keer + fruit + groente (wat ie pas sinds kort echt wil, dus misschien geven we zometeen minder melk).
Evan mag dat best hebben, omdat hij onder het gemiddelde zit qua gewicht en een stuk boven het gemiddelde qua lengte. Daarnaast is hij heel erg beweeglijk, dus hij heeft het tegen de tijd dat hij de volgende fles krijgt al bijna "af gesport". Van het CB mochten we meer geven, omdat hij het echt nodig heeft.

haha die Lex! :P
En Sarah :)
  vrijdag 13 januari 2012 @ 15:19:37 #145
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106763405
Lex O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_106763437
Die max van een liter heeft te maken met de stoffen die in flesvoeding zit en de belasting voor de nieren e.d.

Lex O+
Sarah O+
pi_106763496
Normaal lacht ie met zijn mond wagenwijd open :D en nu giggled ie ook O+ Ik heb toevallig de baby en kinderfoto's van zijn paps gezien, die deed dat ook .
  vrijdag 13 januari 2012 @ 15:26:17 #148
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_106763638
Jompel voor een doorslapende Lex *O*

MamaPurk wat een geweldige foto _O- !

En even voor iedereen die het nodig heeft een dikke :* !

Even (misschien een domme) vraag... Hoe vaak mag je een dubbele dosis (2 pipetjes) Infacol geven? Op de verpakking staat alleen dat het niet te lang mag, maar wat is niet te lang?

Ik heb hier weer een uiterst zielig meisje op m'n arm liggen... Zolang ze 'rechtop' ligt (een beetje diagonaal liggen) slaapt ze zo aan, maar zodra ik haar in haar bedje of in de box leg, is ze vrij snel weer wakker en dan is het brullen, gillen en met haar armpjes en beentjes maaien/strekken... Ik vermoed dat ze, ondanks de normale dosis Infacol, toch nog flinke krampen heeft. Nu ligt ze op m'n arm half te slapen, af en toe kermt/kreunt en gilt ze nog, maar ze is dan ook weer vrij snel stil. Cinababy hebben we ook al geprobeerd, maar dit had helaas geen effect.
Nou twijfel ik of ik haar bij de volgende voeding dan toch niet een dubbele dosis Infacol geef...
pi_106763742
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 15:26 schreef NotTheSame het volgende:
Even (misschien een domme) vraag... Hoe vaak mag je een dubbele dosis (2 pipetjes) Infacol geven? Op de verpakking staat alleen dat het niet te lang mag, maar wat is niet te lang?

Wij hebben de eerste periode constant 2 pipetjes gegeven (achteraf bleek de oorzaak heel anders natuurlijk) maar volgens de kinderarts mocht dat wel.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 15:18 schreef cleany het volgende:

[..]

Um nee, ik bedoel 210 + 7 en dat geven we dan 5 keer + fruit + groente (wat ie pas sinds kort echt wil, dus misschien geven we zometeen minder melk).
Evan mag dat best hebben, omdat hij onder het gemiddelde zit qua gewicht en een stuk boven het gemiddelde qua lengte. Daarnaast is hij heel erg beweeglijk, dus hij heeft het tegen de tijd dat hij de volgende fles krijgt al bijna "af gesport". Van het CB mochten we meer geven, omdat hij het echt nodig heeft.

haha die Lex! :P
En Sarah :)
Het gaat erom dat hij nu 7x5 is 35 schepjes voeding krijgt en maar 30 schepjes mag op een dag. Door stoffen die er in zitten moeten de niertjes harder werken heb ik me laten vertellen en als je dus meer schepjes geeft kan het zijn dat de nieren dat niet zo goed kunnen behappen.
pi_106764078
Je kan wel zeggen dat een kindje qua gewicht wat kan hebben maar als je er teveel achter elkaar in stopt rek je het maagje op en is er risico op overgewicht later. Dat is de reden waarom 210+7 ook niet meer geadviseerd wordt.

Ik zou als hij al groente en fruit eet er toch één fles afhalen.
The way you rock'n'roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')