ik heb een bmi van 44...quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:18 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je bent heul niet vadsigbij vadsig denk ik Flodder...
Dat maakt je nog niet vadsigquote:Op woensdag 11 januari 2012 23:20 schreef kwakz0r het volgende:
dat is lang geleden dat ik een topic opende in dieetclub...
[..]
ik heb een bmi van 44...
Kijk, dit soort rare denkbeelden. Wat hebben dat soort dingen nu weer met die anabolen te maken. Begin je verlichting eens hier, op Wikipedia. Ja, het ziet er anders uit dan Viva-forum, en nee, nu niet meteen te roepen 'iedereen kan alles op Wikipedia zetten'. Ga je gewoon eens iets beter inlezen en doe er je voordeel mee. Je hoeft niet je hele leven met voor vier man aan onderkinnen rond te lopen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:10 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ga je weer... er zijn zat mensen die dat doen in dit topic! we posten hier alleen de percentages en getallen niet omdat dat niet het belangrijkste is. Als je komt van niks ontbijten, croissants voor de lunch, een zak chips, twee borden vet avondeten - of van de hele dag hongeren en s avonds snoepen - of van sonja bakker - of van een shakedieet - etc - dan is een normaal eetpatroon al heel wat! of ik nou 33% of 28% eiwitten eet op een dag....
jíj begint over dat we niet moeten letten op "gezond/ongezond" maar naar micronutriënten moeten kijken... dan denk ik aan preparaten en whey-shakes enzo.
die lijstjes die ik post zijn gewoon als een soort "controle" van anderen. als ik hier moet opschrijven dat ik een halve zak chips op heb weet ik zeker dat er mensen iets van gaan zeggen. als een ander dat doet zeg ik er ook wat van, net als van smoesjes en emotie-eten enzo.
Kijk, dat blijft natuurlijk gewoon je persoonlijke voorkeur. En genieten is voor iedereen weer anders. Ik kan er echt van genieten wanneer ik 's avonds alleen en met een baldadig gezicht furieus aan mijn pik sta te trekken terwijl ik kijk naar die breedgeschouderde adonis in de badkamerspiegel. Ik kan daar echt van genieten, weet je? En wanneer ik me bedenk wat ik daar allemaal voor heb moeten doen / niet doen, en dan zo het resultaat zie, dan wil ik die tips graag delen met anderen, in de hoop dat zij zich er ook mee kunnen verbeteren. Want ik kan daar echt van genieten, je weet wel.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:15 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Tsja... Ik heb geen behoefte aan harde meetbare gegevens, ik ben op zoek naar de balans tussen genieten en gewicht. En het spijt me, ik ben niet dik en vadsig (meer).
Daar heb je volledig gelijk in... Persoonlijk pijp ik liever, goed voor de eiwitinname ook.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:27 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Kijk, dit soort rare denkbeelden. Wat hebben dat soort dingen nu weer met die anabolen te maken. Begin je verlichting eens hier, op Wikipedia. Ja, het ziet er anders uit dan Viva-forum, en nee, nu niet meteen te roepen 'iedereen kan alles op Wikipedia zetten'. Ga je gewoon eens iets beter inlezen en doe er je voordeel mee. Je hoeft niet je hele leven met voor vier man aan onderkinnen rond te lopen.
[..]
Kijk, dat blijft natuurlijk gewoon je persoonlijke voorkeur. En genieten is voor iedereen weer anders. Ik kan er echt van genieten wanneer ik 's avonds alleen en met een baldadig gezicht furieus aan mijn pik sta te trekken terwijl ik kijk naar die breedgeschouderde adonis in de badkamerspiegel. Ik kan daar echt van genieten, weet je? En wanneer ik me bedenk wat ik daar allemaal voor heb moeten doen / niet doen, en dan zo het resultaat zie, dan wil ik die tips graag delen met anderen, in de hoop dat zij zich er ook mee kunnen verbeteren. Want ik kan daar echt van genieten, je weet wel.
ik heb het nergens over anabolen gehadquote:Op woensdag 11 januari 2012 23:27 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Kijk, dit soort rare denkbeelden. Wat hebben dat soort dingen nu weer met die anabolen te maken. Begin je verlichting eens hier, op Wikipedia. Ja, het ziet er anders uit dan Viva-forum, en nee, nu niet meteen te roepen 'iedereen kan alles op Wikipedia zetten'. Ga je gewoon eens iets beter inlezen en doe er je voordeel mee. Je hoeft niet je hele leven met voor vier man aan onderkinnen rond te lopen.
[..]
Kijk, dat blijft natuurlijk gewoon je persoonlijke voorkeur. En genieten is voor iedereen weer anders. Ik kan er echt van genieten wanneer ik 's avonds alleen en met een baldadig gezicht furieus aan mijn pik sta te trekken terwijl ik kijk naar die breedgeschouderde adonis in de badkamerspiegel. Ik kan daar echt van genieten, weet je? En wanneer ik me bedenk wat ik daar allemaal voor heb moeten doen / niet doen, en dan zo het resultaat zie, dan wil ik die tips graag delen met anderen, in de hoop dat zij zich er ook mee kunnen verbeteren. Want ik kan daar echt van genieten, je weet wel.
nee, in slank wel, maar de meesten zitten in t bodybuild topicquote:Op woensdag 11 januari 2012 23:35 schreef Panzermaus het volgende:
Zonder die anabolen was het me nooit gelukt. Een beetje shakies hier en crenartines daar, ben net een opgepompte kikker nu. Zijn er in dit topic dan ook mensen die (serieus) aan krachttraining doen dan?
Nou verlicht ons eens met je tips dan want daar lees ik nog niets over.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:27 schreef Panzermaus het volgende:
quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:30 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Daar heb je volledig gelijk in... Persoonlijk pijp ik liever, goed voor de eiwitinname ook.
Hier moest ik wel om lachen maar het is gemeen. Volgens mij valt het bij de overige users wel mee en zijn die vrij goed bezig.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:35 schreef Panzermaus het volgende:
Ik zou jullie bijna digitaal toewensen om altijd dik te blijven, maar zo'n badass ben ik niet.
Klinkt niet fijn, veel succes! Hoop met je mee.quote:Op donderdag 12 januari 2012 08:12 schreef Silmarwen het volgende:
Beetje jammer dat je dan zelf aan je pik moe trekken, en ondanks je Adonis lichaam, geen lekker dun sprietje kan vinden, om aan je pik te zuigen.
Vandaag met spoed naar de dokter.
Gisteren ineens enorme rugpijn, uitstralend in beiden benen, inclusief gevoelsverlies. (Heb 5 jaar geleden een hernia operatie gehad, en neen toen was ik niet te zwaar voordat die lekkere geile adonis daarover begint te mauwen.) Dus ik hoop enorm dat het spit is, en geen acute hernia.
Pangasius- en Tilapia is sowieso lekkerder als je het bij de vishandel haalt, die uit de diepvries is niet echt lekker, nee...quote:Op donderdag 12 januari 2012 09:08 schreef MarMar het volgende:
oh ieuw pangasiusfilet.. ik vind dat geen echte vis
Kabeljauw, zalm.. gewoon bij de vishandel, wel wat duurder dan die pangasiusfiletdingen, maar als je dan gewoon iets minder neemt..
Kabeljauw in een pakketje folie met een takje dille, drupje olijfolie, beetje peper en zout in de oven en als het gaar is een schijfje citroen erop uitknijpen omnom!
En sterkte Silmarwen!
ik bedenk me net dat ik beiden nog nooit heb gegetenquote:Op donderdag 12 januari 2012 09:16 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Pangasius- en Tilapia is sowieso lekkerder als je het bij de vishandel haalt, die uit de diepvries is niet echt lekker, nee...
Het is lekker mager en je kunt er bijvoorbeeld wel echt heel lekker mee wokken, omdat het redelijk neutraal is. Vind het ook lekker in een vispotje met mosterd en creme fraichequote:Op donderdag 12 januari 2012 09:22 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik bedenk me net dat ik beiden nog nooit heb gegeten
Daar ligt het vast aanquote:Op donderdag 12 januari 2012 09:48 schreef Sjeen het volgende:
Kijk, daar zal het aan liggen... ik wok zelden en vind bij vis mager geen positief punt
Zelfs als je aan de lijn doet hoef je niet overal van te houdenquote:Op donderdag 12 januari 2012 09:53 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Daar ligt het vast aanIk hou dan weer niet zo van zalm enzo...
Hoeveel kcal? Hoeveel kcal is je onderhoud?quote:Op donderdag 12 januari 2012 09:51 schreef Barreltje het volgende:
crap! ik heb een hoop gemist gister!![]()
Lijstje:
O: bakje vanille yoghurt
T : niks, moet zo naar ziekenhuis voor buik/darm echo en een licht ontbijt was gewenst
L: salade met brood, ik twijfel nog over de soep.. is het verstandig/goed om dat er bij te eten? stimuleert het iets ofzo? ik mis er niks aan als ik het niet eet namelijk.. T: 2 stuks fruit
D: nog geen idee, vanavond eens boodschappen doen
T: bakje vanille yoghurt
Als het gezonde soep is (dus niet met veel room ofzo) dan kan het wat extra groente toevoegen = vitamientjesquote:Op donderdag 12 januari 2012 09:51 schreef Barreltje het volgende:
Lijstje:
T : niks, moet zo naar ziekenhuis voor buik/darm echo en een licht ontbijt was gewenst
L: salade met brood, ik twijfel nog over de soep.. is het verstandig/goed om dat er bij te eten? stimuleert het iets ofzo? ik mis er niks aan als ik het niet eet namelijk.. T: 2 stuks fruit
Elke dag wegen heeft geen zin, daarvoor schommel je te veel. Voor hetzelfde geld houd je nu wat extra vocht vast waardoor je niet lichter bentquote:Op donderdag 12 januari 2012 10:31 schreef Purdey het volgende:
Vanmorgen niks afgevallen, gelijk gebleven met gisteren. En toch, en toch.. Ik val al een week achter elkaar minstens 3 á 4 ons af per dag, en als je dan ineens stilstaat is dat toch een dingetje
Ik weeg wel iedere dag (doel is om de dag, maar dan hou ik niet vol), gewoon om uit te vinden wat voor mij normaal is qua schommelingen. Er zit bij mij eigenlijk nooit meer dan een halve kilo tussen twee dagen, tenzij ik echt heel, heel slecht en zout gegeten heb en dat eten nog niet kwijt ben op de natuurlijke manier, zegmaarquote:Op donderdag 12 januari 2012 11:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Elke dag wegen heeft geen zin, daarvoor schommel je te veel. Voor hetzelfde geld houd je nu wat extra vocht vast waardoor je niet lichter bentWacht gewoon even af
'
Maar wel goed bezig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wij maken daar de viskoekjes vanquote:Op donderdag 12 januari 2012 09:16 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Pangasius- en Tilapia is sowieso lekkerder als je het bij de vishandel haalt, die uit de diepvries is niet echt lekker, nee...
Zoiets jaquote:Op donderdag 12 januari 2012 11:32 schreef Audreyoot het volgende:
Sowieso proberen te ontbijten binnen een uur dat je wakker wordt. Je staat vrij laat op, kan je niet om
09:00 uur opstaan
09:30 medicatie & O
11:00 T
12:30 L
15:00 T
18:00 D
Ja, ik zou mijn pillen eerder in moeten nemen inderdaad, daar moet ik beter op letten. Ik zou willen dat ik vroeger op kon staanquote:Op donderdag 12 januari 2012 11:32 schreef Audreyoot het volgende:
Sowieso proberen te ontbijten binnen een uur dat je wakker wordt. Je staat vrij laat op, kan je niet om
09:00 uur opstaan
09:30 medicatie & O
11:00 T
12:30 L
15:00 T
18:00 D
Al eens een wake-up light overwogen? Die doet bij mij wonderen. Werkt vast niet voor iedereen, maar je wordt er zoveel natuurlijker van wakker. En de eerste week is altijd rot, maar als je eenmaal in je ritme zit...quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, ik zou mijn pillen eerder in moeten nemen inderdaad, daar moet ik beter op letten. Ik zou willen dat ik vroeger op kon staan. Dat is een strijd die ik al jaren voer. Tot nu toe is het het afgelopen jaar bij elke ophoging van mijn medicijnen beter gegaan, ik zat in november op 9.25 en dan was ik ook echt wakker. Toen moest ik weer ophogen en moet mijn vriend me om 10 uur wakker bellen
.
Je hebt van de wake-up light ook een app voor op je iPhone (android weet ik niet). Natuurlijk niet zo goed als zo'n echt ding, maar voor mijn ouders werkt het en het is wel handig om even te testen want zo'n wake-up light is best duur.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:44 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Al eens een wake-up light overwogen? Die doet bij mij wonderen. Werkt vast niet voor iedereen, maar je wordt er zoveel natuurlijker van wakker. En de eerste week is altijd rot, maar als je eenmaal in je ritme zit...En wat eerder naar bed kan helpen.
En ik vind het 'zet je pillen naast je bed' van Nallie een goed plan, maar zou zelf niet na het sporten pas ontbijten, dan komt je stofwisseling pas heel laat op gang en je moet ergens de energie voor het sporten uit kunnen halen...
Daar zijn de meningen over verdeeld. Het zou juist meer vet verbranden, omdat je je voedsel niet eerst gaat verbranden. Wel maximaal een half uurtje om ketose (spierverbranding) te voorkomen. Ik ben geen expert hoor, maar ik doe het zelf ook regelmatig.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:44 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Al eens een wake-up light overwogen? Die doet bij mij wonderen. Werkt vast niet voor iedereen, maar je wordt er zoveel natuurlijker van wakker. En de eerste week is altijd rot, maar als je eenmaal in je ritme zit...En wat eerder naar bed kan helpen.
En ik vind het 'zet je pillen naast je bed' van Nallie een goed plan, maar zou zelf niet na het sporten pas ontbijten, dan komt je stofwisseling pas heel laat op gang en je moet ergens de energie voor het sporten uit kunnen halen...
whutquote:Op donderdag 12 januari 2012 11:00 schreef 16meter het volgende:
[..]
Hoeveel kcal? Hoeveel kcal is je onderhoud?
Gewoon een lijstje met wat willekeurige etenswaren zegt niks.
En 'bakje vanille yoghurt' is geen voedsel.
Het is een beetje zo gegroeid met het innemen van de pillen. Mijn slikreflex is 's ochtends nog niet zo op gang dus heb ik nooit overwogen om ze bij het wakker worden in te nemen. Ik ga altijd eerst naar beneden, opruimen enzo terwijl de waterkoker aanstaat. Dan kruip ik boven achter de pc met een thermoskan thee. Op het moment dat de thee wat is afgekoeld, neem ik mijn pillen in. Maar ik kan dat natuurlijk net zo goed eerder doen met water, bijvoorbeeld terwijl de waterkoker aanstaat. Dan ben ik een minuut of 10 wakker. Waarom bedenk ik dat zelf nietquote:Op donderdag 12 januari 2012 11:41 schreef Nallie het volgende:
Ik probeer altijd elke 2-3 uur iets te eten.
Kan je je medicijnen direct na het wakker worden nemen? Dus gewoon naast je bed zetten? Ik moet namelijk ook iets innemen half uur voor ontbijt dus dat doe ik dan direct als ik uit bed stap.
En sporten voor het ontbijt? Je sport maar een half uurtje dus dat moet kunnen? Of vind je dat niet fijn? Dat je dan om 9 uur opstaat, gaat sporten tot zeg kwart voor 10, dan je pil inneemt. Gaat douchen en aankleden en dan ontbijt? Dat scheelt alweer een stuk denk ik.
Als je dan licht ontbijt kan je rond 12 nog een lichte T nemen, iets van fruit. en dan rond 14 uur lunchen, 16.30 T en dan rond avondeten en dan rond 21.00 nog een T?
Ik weet niet hoeveel honger je hebt natuurlijk en waar je je fijn bij voelt. En ik weet ook niet precies hoe dat zit met je medicijnen. Maar misschien kan je hier wat mee.
Ik zou het zonde vinden als mijn ochtendritueel zoveel tijd in beslag zou nemen.
Sinds wanneer is ketose spierverbranding??quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:51 schreef Nallie het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld. Het zou juist meer vet verbranden, omdat je je voedsel niet eerst gaat verbranden. Wel maximaal een half uurtje om ketose (spierverbranding) te voorkomen. Ik ben geen expert hoor, maar ik doe het zelf ook regelmatig.
Hier voeren ze ook de discussie
Kan een gevolg zijn van toch? Of haal ik iets door elkaar?quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:53 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Sinds wanneer is ketose spierverbranding??
Ik heb wel een wake-up light overwogen. Maar aangezien ik pas wakker word als het licht is lijkt me dat nou niet zo heel veel uit te maken. Ik slaap prima wanneer het licht is trouwens, ik heb daar echt geen last van.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:44 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik heb mijn lichaam destijds expres in ketose gezet om juist vet te verbranden, mijn spiermassa bleef gelijk door de grote hoeveelheid eiwitten die ik innam.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:56 schreef Nallie het volgende:
[..]
Kan een gevolg zijn van toch? Of haal ik iets door elkaar?
Ja maar dan moet je dus wel die eiwitten innemenquote:Op donderdag 12 januari 2012 11:57 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik heb mijn lichaam destijds expres in ketose gezet om juist vet te verbranden, mijn spiermassa bleef gelijk door de grote hoeveelheid eiwitten die ik innam.
Ik deed toen ook krachttraining jaquote:Op donderdag 12 januari 2012 11:59 schreef Panzermaus het volgende:
wel keihard blijven liften Audreyoot blijven knallen met die kilogrammen en anabolen, je lichaam is geneigd af te breken wat niet nodig is
Ja anders kan je toch bijna niks eten? Lichaam gaat niet zomaar in ketosequote:Op donderdag 12 januari 2012 11:59 schreef Nallie het volgende:
[..]
Ja maar dan moet je dus wel die eiwitten innemen
Dat heb ik ook hoor, maar toch werkt de wake-up lightquote:Op donderdag 12 januari 2012 11:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb wel een wake-up light overwogen. Maar aangezien ik pas wakker word als het licht is lijkt me dat nou niet zo heel veel uit te maken. Ik slaap prima wanneer het licht is trouwens, ik heb daar echt geen last van.
We zouden wel eerder naar bed kunnen. Ook dat is zo gegroeid. Mijn vriend werkt belachelijk veel. Hij werkte tot een paar maanden geleden altijd na het eten door tot 22.30. Daarna begon onze avond pas eigenlijk, vandaar de late bedtijd. Maar tegenwoordig komt hij om 21.30 al naar beneden dus dan kunnen we ook best eerder er in. En ik dus ook eerder er uit.
Je gaat ook in ketose bij anorexiaquote:Op donderdag 12 januari 2012 12:01 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik deed toen ook krachttraining jaMaar anabolen heb ik nooit gedaan.
[..]
Ja anders kan je toch bijna niks eten? Lichaam gaat niet zomaar in ketose
Hier hetzelfde, slaap makkelijk als het licht is, maar door de langzaam harder wordende geluiden en het licht dat steeds sterker wordt, ben ik meestal zo'n 5-10 minuten voor dat ding z'n hoogtepunt bereikt wel wakker, en relaxter dan met de wekker.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:02 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat heb ik ook hoor, maar toch werkt de wake-up light
Wij hebben hem als 'kerstpakket' van het werk van mijn vriend gekregen en het is echt heel fijn
Dus? Dat ligt eraan wat diegene eet hoor, als degene brood eet gaat diegene echt niet in ketose.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:05 schreef Nallie het volgende:
[..]
Je gaat ook in ketose bij anorexia
Kan wel, als je maar weinig genoeg eet.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:07 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dus? Dat ligt eraan wat diegene eet hoor, als degene brood eet gaat diegene echt niet in ketose.
Ketose krijg je als je lichaam leeft op eiwitten ipv koolhydraten. Waarom wordt iemand met anorexia er trouwens bij betrokken? Dat snap ik niet zo goed, ik ga ook niet in een shampoo topic posten dat iemand met anorexia ook zijn haren wast.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:09 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Kan wel, als je maar weinig genoeg eet.
Heb jij weleens een anorexiapatient voldoende koolhydraten zien eten? Het gaat om koolhydraatarm. Hier staat het uitgelegd (Link) En nu wel weer genoeg over ketose denk ik. Ik ga wel weer terug naar Slankquote:Op donderdag 12 januari 2012 12:07 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dus? Dat ligt eraan wat diegene eet hoor, als degene brood eet gaat diegene echt niet in ketose.
Dat doen ze anders wel hoorquote:Op donderdag 12 januari 2012 12:10 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ketose krijg je als je lichaam leeft op eiwitten ipv koolhydraten. Waarom wordt iemand met anorexia er trouwens bij betrokken? Dat snap ik niet zo goed, ik ga ook niet in een shampoo topic posten dat iemand met anorexia ook zijn haren wast.
Maar waarom werd die anorexiapatient genoemd? Breng je dit in verband met ketose of hoe moet ik dat zien?quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:11 schreef Nallie het volgende:
[..]
Heb jij weleens een anorexiapatient voldoende koolhydraten zien eten? Het gaat om koolhydraatarm. Hier staat het uitgelegd (Link)
Er zijn dus ook mensen die weinig eiwitten en weinig koolhydraten eten. Daar doelde ik op.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:01 schreef Audreyoot het volgende:
Ja anders kan je toch bijna niks eten? Lichaam gaat niet zomaar in ketose
Het werd denk ik genoemd als een ontstaanswijze van ketose.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:12 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Maar waarom werd die anorexiapatient genoemd? Breng je dit in verband met ketose of hoe moet ik dat zien?
Dit inderdaadquote:Op donderdag 12 januari 2012 12:18 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Het werd denk ik genoemd als een ontstaanswijze van ketose.
De ene manier is via koolhydraatgebrek, dus bij uithongering (zoals anorexia), ketogeen dieet of anderszins slechte voedingstoestand, de andere manier is via insulinedeficientie, zoals bij een diabeet.
Uithongering is echt niet hetzelfde als koolhydraatgebrek. Daarom begreep ik de link met anorexia niet. Om in ketose te komen hoef je jezelf niet uit te hongeren, integendeel.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:18 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Het werd denk ik genoemd als een ontstaanswijze van ketose.
De ene manier is via koolhydraatgebrek, dus bij uithongering (zoals anorexia), ketogeen dieet of anderszins slechte voedingstoestand, de andere manier is via insulinedeficientie, zoals bij een diabeet.
Dit ziet er goed uitquote:Op donderdag 12 januari 2012 12:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok, stel dat we per zondag een kwartier eerder naar bed gaan. En dan wil ik per maandag een kwartier langer sporten (2 miles ipv 1) dus een kwartier eerder eruit. Dan zou ik om 9.30 er uit moeten komen. Dat moet te doen zijn. En als ik dan elke twee uur eet moet ik er wel komen.
9.30 wakker
9.45 medicijnen
10.15 ontbijten
11.15 sporten (tadaa, ik heb hier al een uur gewonnen!)
12.00 tussendoortje en douchen
14.00 lunch
16.00 tussendoortje
19.00 avondeten (ga mijn vriend maar eens vriendelijk verzoeken of hij wat regelmatiger thuis wil komen)
21.00 tussendoortje
23.30 naar bed (over 2 weken nog een kwartier eerder zodat ik er een kwartier eerder uit kan en een kwartier langer kan sporten)
Mocht het nou een keer vreselijk mis lopen met het werk van mijn vriend kan ik altijd nog (een deel van) mijn avond T in de middag opeten en dan 's avonds niets meer nemen. We eten dan toch laat.
En ik denk dat ik mijn ochtend T (tomatensap) ga uitbreiden met 2 rijstwafels ofzo. Ik heb altijd heel snel weer last van honger waardoor ik of ga snaaien, of mijn lunch vroeg ga eten waardoor ik later ga snaaien.
Zo, opgelost. Bedankt meiden!
Ik voel me ook echt niet aangevallen, maar er worden dingen gezegd die niet kloppen in mijn opinie.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:18 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Je hoeft je voor zover ik lees, niet aangevallen te voelen.
Nee hoorquote:Op donderdag 12 januari 2012 12:28 schreef trovey het volgende:
Verdorie wat heb ik allemaal gemist...weer een rel?Even allemaal doorlezen.
Een rel starten bij dikkertjes is niet handig, zo meteen vallen ze met z'n allen over iemand heenquote:
Ik ben ook niet zo'n rellertquote:Op donderdag 12 januari 2012 12:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Een rel starten bij dikkertjes is niet handig, zo meteen vallen ze met z'n allen over iemand heen
Pardon, ik zag eventjes voor me hoe een mager mannetje werd verpletterd door een aanstormende groep dikke vrouwen die allemaal boven op hem springen (zoals ze het ook wel eens doen bij rugby) en dat had het effect dat ik in mijn eentje keihard zat te lachen...quote:
Maar ik ben geen mager mannetjequote:Op donderdag 12 januari 2012 12:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Pardon, ik zag eventjes voor me hoe een mager mannetje werd verpletterd door een aanstormende groep dikke vrouwen die allemaal boven op hem springen (zoals ze het ook wel eens doen bij rugby) en dat had het effect dat ik in mijn eentje keihard zat te lachen...
(en om een of andere reden is iedereen naakt bij dit beeld, gatsie, ik ben pervers)
Girlpower *lacht duivels*quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb van de week een aflevering van CSI gekeken waarin een dronken vrouw out was gegaan en in bed op haar scharrel van die nacht was gevallen. Die scharrel had het niet overleefd.
Daar kan en ga ik ook niet over oordelen, alleen dit was het beeld dat in mij opdoemde toen ik bedacht dat het niet handig is om te rellen met dikkertjes.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:41 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Maar ik ben geen mager mannetje
Ik heb een foboquote:Op donderdag 12 januari 2012 12:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Daar kan en ga ik ook niet over oordelen, alleen dit was het beeld dat in mij opdoemde toen ik bedacht dat het niet handig is om te rellen met dikkertjes.
Bedoel je mij?quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:44 schreef trovey het volgende:
Heb het even bijgelezen...het zoveelste bodybuildertype in dit topic die met een Messiasroeping komt opdraven zonder ook maar enige achtergrond te kennen van de mensen die hij wil bekeren...nee, ik wil gewoon een gezonder gewicht hebben en dat moet met de schijf van 5 en een beetje gezond verstand en tijd gewoon lukken...dank u.Zo, dat is ook weer achter de rug.
Nu even aan de het tussendoortje van vandaag ...een banaan (vanmorgen mijn vaste routine van 2 beschuitjes met halv/beetje hagelslag en nu als drinken kop thee.)
Nee.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:47 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik heb een fobo
[..]
Bedoel je mij?
Die egel is... AWESOME!quote:
Inderdaad geen klein mager mannetje, maar mijn perverse beeld was ook niet op jou van toepassing, maar op het rellen in zijn algemeenheid. Maar mijn excuses als je het persoonlijk opvat, want dat was niet de bedoeling.quote:
Ah ik voelde me ook al niet echt bodybuilderquote:
Ja hequote:
haha ik snapte het al allemaal niet meerquote:Op donderdag 12 januari 2012 12:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Inderdaad geen klein mager mannetje, maar mijn perverse beeld was ook niet op jou van toepassing, maar op het rellen in zijn algemeenheid. Maar mijn excuses als je het persoonlijk opvat, want dat was niet de bedoeling.
quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:53 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ah ik voelde me ook al niet echt bodybuilder
Is ook broodje aap. Het vocht gaat uit het brood en het vet wat in de kaas zit komt naar buiten. Als dat vet en nu langsdruipt is het misschien zelfs nog 'gezonder' dan de gewone boterham met kaasquote:Op donderdag 12 januari 2012 13:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het is misschien een stomme vraag, maar je leest vaak dat tosti's ongezond zijn, maar in hoeverre klopt dat? Als ik een broodje magere kaas eet is dat prima, maar zodra ik hem opwarm niet meer... ik snap het probleem niet echt.
Ligt wellicht aan het feit dat mensen dan vaak toch extra vet gebruiken voor het bakproces? Ik gooi het ding gewoon tussen de contactgril zonder extra vet....heb je dus hetzelfde als die normale boterham maar dan met bruine streepjes en warm.quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het is misschien een stomme vraag, maar je leest vaak dat tosti's ongezond zijn, maar in hoeverre klopt dat? Als ik een broodje magere kaas eet is dat prima, maar zodra ik hem opwarm niet meer... ik snap het probleem niet echt.
Je hebt geen extra vet nodig in een tosti ijzer of ovenquote:Op donderdag 12 januari 2012 13:16 schreef trovey het volgende:
[..]
Ligt wellicht aan het feit dat mensen dan vaak toch extra vet gebruiken voor het bakproces? Ik gooi het ding gewoon tussen de contactgril zonder extra vet....heb je dus hetzelfde als die normale boterham maar dan met bruine streepjes en warm.
Dan wil niet zeggen dat mensen het dan ook niet gebruiken.quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:17 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Je hebt geen extra vet nodig in een tosti ijzer of oven
*proest* toen ging de melk tegen het beeldschermquote:Op donderdag 12 januari 2012 12:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Pardon, ik zag eventjes voor me hoe een mager mannetje werd verpletterd door een aanstormende groep dikke vrouwen die allemaal boven op hem springen (zoals ze het ook wel eens doen bij rugby) en dat had het effect dat ik in mijn eentje keihard zat te lachen...
(en om een of andere reden is iedereen naakt bij dit beeld, gatsie, ik ben pervers)
quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:23 schreef Sarabi het volgende:
Voor diegene die het kostuum leuk vonden
Het topje is eindelijk klaarmooiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Da's wel heel veel; heb je je nu 'leeg' gewogen en in het begin na een zoute kerst en voor 't wc-bezoek? Je lijstjes zijn naar mijn idee wel wat kort in vergelijking met het beginlijstje dat je postte (bv die van 9 januari), maar je zei zelf al dat je moest oppassen om niet door te slaan in het diëtenquote:Op donderdag 12 januari 2012 12:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Volgens mijn weegschaal weeg ik nu 92,5kg. Het lijkt me toch raar dat ik in ongeveer twee/drie weken ongeveer 7kg ben afgevallen, want ik heb een keer of twee/drie gezondigd o.OWat betreft die tosti: geen idee of het uitmaakt, maar 't is zo makkelijk om er extra kaas + andere vulling in te stoppen en magere kaas smelt meestal niet zo goed als de volvette versie. Kaas + tomaat is wel heel lekker en weinig mee mis
![]()
Vandaag het boek van Beck besteld; denk dat ik er wel iets uit kan halenGisteren nog een whisky gehad, die was niet handig, maar wel heel lekker en daarna fijn
![]()
Lijstje:
O havermoutpap met een lepel lijnzaad
T 2 roggecrackers met kruidensmeerkaas
L omeletje van 2 eieren, tomaat, lente-ui en dragon op roggebrood![]()
T smoothie van kiwi, aardbei en yoghurt
D ovenaardappels met knoflook en ui en een waldorf salade met yoghurt ipv mayo
T beker karnemelk
Verder een liter thee, halve liter water en kopje koffie met schepje suiker![]()
zojuist L:quote:Op donderdag 12 januari 2012 09:51 schreef Barreltje het volgende:
Lijstje:
als het daadwerkelijk zo is dan ben je aan het doorslaan..quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Volgens mijn weegschaal weeg ik nu 92,5kg. Het lijkt me toch raar dat ik in ongeveer twee/drie weken ongeveer 7kg ben afgevallen, want ik heb een keer of twee/drie gezondigd o.O
Nee, waarom...is toch gewoon twee stuks, precies wat je nodig hebt per dag.quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:25 schreef Barreltje het volgende:
[..]
zojuist L:
entrecotje met salade en een stukje brood
T: yoghurt met meusli en een appel en een sinaasappel
of is dat teveeeeel fruit
Beide keren heb ik mezelf leeg gewogen, maar echt bewust aan het hongeren ben ik niet, als ik trek heb eet ik wat, maar ik heb geen flauw idee hoeveel kcal ik ongeveer binnen krijg *dat zal ik zo eens gaan bekijken.quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:25 schreef CelasV het volgende:
[..]
mooi
[..]
Da's wel heel veel; heb je je nu 'leeg' gewogen en in het begin na een zoute kerst en voor 't wc-bezoek? Je lijstjes zijn naar mijn idee wel wat kort in vergelijking met het beginlijstje dat je postte (bv die van 9 januari), maar je zei zelf al dat je moest oppassen om niet door te slaan in het diëtenWat betreft die tosti: geen idee of het uitmaakt, maar 't is zo makkelijk om er extra kaas + andere vulling in te stoppen en magere kaas smelt meestal niet zo goed als de volvette versie. Kaas + tomaat is wel heel lekker en weinig mee mis
![]()
Vandaag:quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:40 schreef Sarabi het volgende:
Doe eens een voorbeeld van een lijstje ChildoftheStars
660kcal is natuurlijk erg slecht
Dat is een flinke avondmaaltijd. Bepaald geen hoeveelheid voor een hele dag..quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:40 schreef Sarabi het volgende:
Die laatste T kan je er wel bij gebruiken hoorquote:Op donderdag 12 januari 2012 15:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Vandaag:
O. 3 creakers, met dun pindakaas
T. 1 blokje extra pure 75% chocola (*bloos* was een traktatie aan het bakken voor anderen en er was 1 blokje over)
L. Tosti (20+ kaas) en drie mandarijnen
T. 2 droge creakers
D. (wordt waarschijnlijk) opscheplepel aardappelen, 3 opscheplepels doperwten en een ei
T. wordt of niks of nog wat fruit.
en vis?quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Een ei zie ik als vleesvervanging. Gisteren heb ik vrij veel eiwitten binnen kregen in de vorm van linzen, dus vandaag weer wat minder.
Vlees weiger ik niet, ben geen vega, maar eet het gewoon heel weinig. Mijn darmen kunnen er niet zo goed tegen.
Ik heb gewoon niet zo'n honger om eerlijk te zijn. En om nou ineens heel ongezond beleg te nuttigen vind ik nou ook weer zo wat. Maar gemiddeld kan er wel kcal op 500-1000 bij.
En je moet afvallen? Hoe ben je dan te zwaar geworden als je niet zoveel kunt eten.quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Een ei zie ik als vleesvervanging. Gisteren heb ik vrij veel eiwitten binnen kregen in de vorm van linzen, dus vandaag weer wat minder.
Vlees weiger ik niet, ben geen vega, maar eet het gewoon heel weinig. Mijn darmen kunnen er niet zo goed tegen.
Ik heb gewoon niet zo'n honger om eerlijk te zijn. En om nou ineens heel ongezond beleg te nuttigen vind ik nou ook weer zo wat. Maar gemiddeld kan er wel kcal op 500-1000 bij.
Ik vind het belachelijk weinig..quote:Op donderdag 12 januari 2012 16:25 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik vind dit qua hoeveelheden nog geen normaal eetritme moet ik zeggen.
Je hebt wel zes eetmomenten, en dat is wel goed. Maar misschien moet je het allemaal toch nog wat uit gaan breiden, lange tijd op zo weinig kcal gaan zitten lijkt mij ook niet gezond..
grote eter? OMG dat ben je echt nietquote:Op donderdag 12 januari 2012 16:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
@Sarabi: Mijn lichaam geeft gewoon niet zo snel aan of het honger heeft. Terwijl het wel heel specifiek aan geeft wanneer het een stofje te kort komt (door extreme behoefte aan bietjes te hebben bijvoorbeeld), maar toch beschrijf ik mezelf wel als grote eter met dit menu. Bij het idee meer te moeten eten heb ik absoluut geen idee wat en wanneer, want ik heb gewoon niet meer honger momenteel.
noten als zijnde vlees? Niks ervan. Naast je vlees juist extra noten eten. Je moet meer hebben, niet vervangen. Een eitje is ook geen vervanger voor vlees. Om aan dezelfde kcals te komen neem dan 3 of 4 eierenquote:Ik ben gewoon een beetje gaan letten waar ik kcal kan "besparen" en dat heb ik gedaan, alleen iets te goed. En inderdaad kan ik meer brood gaan eten, met beleg. En noten eet ik ook af en toe als zijnde "vlees". Ik zal wat meer kijken of ik gelijk kan gaan eten aan jullie.
dit is niet normaal eten. Dit is structureel te weinig eten. Als je dan wel weer 'normaal' eet zal je alleen maar weer aankomen. Zoek eens op crashdieet enzo.... tezamen met jojo-en en dan heb ik het niet over zo'n balletje aan een touwtjequote:@Isabeau: Voornamelijk door heel onregelmatig eten (dagje niks, dagje veel, dagje normaal) en frustratie eten. Er zijn het afgelopen jaar veel kleine rampen geweest en dan ga ik of hongeren of veel eten (en dan purgeren, weer honger hebben, dus wat eten et cetera). En daarom probeer ik nu af te vallen door een normaal eetritme te hebben waarbij ik geen honger heb en waarbij op mijn setpoint terecht kom (en blijf)
Misschien is het al voorbij gekomen, maar hoeveel weeg je? En hoe lang ben je?quote:Op donderdag 12 januari 2012 16:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
@Sarabi: Mijn lichaam geeft gewoon niet zo snel aan of het honger heeft. Terwijl het wel heel specifiek aan geeft wanneer het een stofje te kort komt (door extreme behoefte aan bietjes te hebben bijvoorbeeld), maar toch beschrijf ik mezelf wel als grote eter met dit menu. Bij het idee meer te moeten eten heb ik absoluut geen idee wat en wanneer, want ik heb gewoon niet meer honger momenteel.
Ik ben gewoon een beetje gaan letten waar ik kcal kan "besparen" en dat heb ik gedaan, alleen iets te goed. En inderdaad kan ik meer brood gaan eten, met beleg. En noten eet ik ook af en toe als zijnde "vlees". Ik zal wat meer kijken of ik gelijk kan gaan eten aan jullie.
@Isabeau: Voornamelijk door heel onregelmatig eten (dagje niks, dagje veel, dagje normaal) en frustratie eten. Er zijn het afgelopen jaar veel kleine rampen geweest en dan ga ik of hongeren of veel eten (en dan purgeren, weer honger hebben, dus wat eten et cetera). En daarom probeer ik nu af te vallen door een normaal eetritme te hebben waarbij ik geen honger heb en waarbij op mijn setpoint terecht kom (en blijf)
Ik denk dat het probleem in het vetgedrukte zit. Je schreef een paar topics terug dat je vriendin die diëtiste is ook aan heeft gegeven dat het gebrek aan regelmaat je grootste probleem is wat betreft eten. Als je jezelf een vast eetschema aanwent, kun je dat doorbreken. Ik denk dat het het belangrijkst voor jou nu is om je gewicht stabiel te krijgen en dan langzaam af te vallen door middel van een regelmatig en vast eetpatroonquote:Op donderdag 12 januari 2012 15:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Beide keren heb ik mezelf leeg gewogen, maar echt bewust aan het hongeren ben ik niet, als ik trek heb eet ik wat, maar ik heb geen flauw idee hoeveel kcal ik ongeveer binnen krijg *dat zal ik zo eens gaan bekijken.
Het is zo dat ik minder biscuitjes eet dan de lijst aangeef. Die bewaar ik voor zoete trek, maar ik eet meestal toch drie tot zes keer op een dag. Gisteren was een typische dag, dus ik ga aan de reken
Moet wel zeggen dat het veel biscuitjes zijn, trouwens, misschien beter om wat kwark/yoghurt en fruit te eten dan in plaats van biscuitjes.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
O: 2 volkoren boterhammen, halverine + beleg en melk óf yoghurt met een handje muesli en fruit.
T: 2 biscuitjes of creacker met fruit en drinken
L: 3 volkoren boterhammen met drinken
T: 2 biscuitjes met fruit en drinken
D: Gewoon 200gr groente, vlees, drie opscheplepels basis (rijst/pasta/aardappelen/couscous).
T: 2 biscuitjes met fruit en drinken.
allejezus. als je met zondigen op 660 kcal komt, dan ben je jezelf enorm aan t uithongeren...quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Uhm... op een gemiddelde dag zit ik op 660kcal, kom ik net achter. Gisteren had ik er +/- 200 extra doordat ik wraps at, dus ergens doe ik wat fout. Alleen om heel eerlijk te zijn heb ik geen flauw idee waar :SHoe krijg je 1000kcal gezond extra binnen?
En er zijn toch wel een paar dagen geweest dat ik gezondigd heb, maar dat heeft blijkbaar geen denderend effect gehad.
En zo ben ik dus te zwaar gewordenquote:Op donderdag 12 januari 2012 15:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Beide keren heb ik mezelf leeg gewogen, maar echt bewust aan het hongeren ben ik niet, als ik trek heb eet ik wat, maar ik heb geen flauw idee hoeveel kcal ik ongeveer binnen krijg *dat zal ik zo eens gaan bekijken.
Het is zo dat ik minder biscuitjes eet dan de lijst aangeef. Die bewaar ik voor zoete trek, maar ik eet meestal toch drie tot zes keer op een dag. Gisteren was een typische dag, dus ik ga aan de reken
Te weinig, dan ga je in de spaarstand springen en is straks elke beschuitje een reden om aan te komen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:40 schreef Sarabi het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou ja. Sorry, het klinkt toch allemaal belerend en veel te tjakkaEn jouw situatie is de mijne niet, maar ik laat het toch staan
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Lucky... Ik heb een paar uurtjes getwijfeld over of ik dit moet zeggen, want het gaat belerend klinken... En zo bedoel ik het niet. dus neem dat mee
Ik krijg het ook niet verwoord zoals ik zou willen, maar ik ga het toch zeggen in de hoop dat je begrijpt dat ik het niet belerend en wel goed bedoel..... en dat dan keer 2..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou ja. Sorry, het klinkt toch allemaal belerend en veel te tjakkaEn jouw situatie is de mijne niet, maar ik laat het toch staan
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:41 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb mij gelijk maar ingeschreven, en voor maandag oppas aangevraagd zodat ik dan weer een uurtje kan.
49,00 euro bij de Hema met radio....werkt uitstekend.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:48 schreef Myraela het volgende:
[..]
Je hebt van de wake-up light ook een app voor op je iPhone (android weet ik niet). Natuurlijk niet zo goed als zo'n echt ding, maar voor mijn ouders werkt het en het is wel handig om even te testen want zo'n wake-up light is best duur.
Zo'n ding doet toch een zonsopkomst na?quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:27 schreef trovey het volgende:
[..]
49,00 euro bij de Hema met radio....werkt uitstekend.
Als je een beetje geluk hebt simuleert hij de oerknal en de vorming van onze sterrenstelsels.quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Zo'n ding doet toch een zonsopkomst na?
Dan snap ik ook waarom mensen minder moeite hebben met opstaan bij zo'n dingquote:Op donderdag 12 januari 2012 23:26 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Als je een beetje geluk hebt simuleert hij de oerknal en de vorming van onze sterrenstelsels.
Dit zorgde bij mij voor een hard op lach momentjequote:Op donderdag 12 januari 2012 23:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dan snap ik ook waarom mensen minder moeite hebben met opstaan bij zo'n ding
quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
Uhm... ja anorectisch zou ik mijn patroon niet willen noemen, al merk ik wel dat ik best weer "neurotisch" begin te doen (o... fuck mijn vriend wil soep met stokbrood gevoelens), dus sowieso houd ik mijn zondigdag erbij.
En misschien moet ik brood gaan eten (iig meer dan nu). Alleen noten zijn toch slecht voor je? Die dingen zijn enorm vet kcalrijk. Ik heb vaak gelezen dat je die juist moet mijden... maar ik kan het gaan proberen. Kwark/yoghurt als tussendoortje lijkt me prima, of een zelfgemaakte salade e.d.
Naja... ik moet er even over gaan piekeren. Ik was vanochtend gewoon verbaast van de weegschaal omdat ik dacht het goed te doen. De bezorgde vrienden zijn ook weer opgestaan. Ik baal gewoon want ik voel me niet obsessief of eetgestoord op dit moment. Even een nachtje erover slapen dus
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Gemiddeld 660 kcal is veel te weinig en NIET goed. Punt. Aangezien je hier al heel lang mee aan het klooien bent, is het het beste om daar hulp bij te zoeken, dus een diëtist en misschien ook een psycholoog. Als je vindt dat je daar niet klaar voor bent of het zelf wilt proberen: volg het lijstje van je vriendin (met aangepaste tussendoortjes), dát is een normaal, gezond eetritme. Dus bijvoorbeeld:quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
Uhm... ja anorectisch zou ik mijn patroon niet willen noemen, al merk ik wel dat ik best weer "neurotisch" begin te doen (o... fuck mijn vriend wil soep met stokbrood gevoelens), dus sowieso houd ik mijn zondigdag erbij.
En misschien moet ik brood gaan eten (iig meer dan nu). Alleen noten zijn toch slecht voor je? Die dingen zijn enorm vet kcalrijk. Ik heb vaak gelezen dat je die juist moet mijden... maar ik kan het gaan proberen. Kwark/yoghurt als tussendoortje lijkt me prima, of een zelfgemaakte salade e.d.
Naja... ik moet er even over gaan piekeren. Ik was vanochtend gewoon verbaast van de weegschaal omdat ik dacht het goed te doen. De bezorgde vrienden zijn ook weer opgestaan. Ik baal gewoon want ik voel me niet obsessief of eetgestoord op dit moment. Even een nachtje erover slapen dus
Een genot.. Ik heb zo'n ding al 3 jaar. Sindsdien altijd relaxt wakker geworden zonder zo'n gillend ochtendhumeurmakend kreng naast me.quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:27 schreef trovey het volgende:
[..]
49,00 euro bij de Hema met radio....werkt uitstekend.
jup ik weet het..quote:Op vrijdag 13 januari 2012 09:34 schreef Sarabi het volgende:
Barreltje let je wel op met de cruesli als ontbijt?
100gr is al 360kcal en het bevat ook vooral suiker en dan in combinatie met vanille yoghurt is het ideale ontbijt voor iedere dag
Goedzoquote:Op vrijdag 13 januari 2012 09:38 schreef Barreltje het volgende:
[..]
jup ik weet het..
ik ben nu het creusli pak aan het "leeg eten".. ik vind het zonde om een pak wat tot 3/4 vol is weg te gooiendit geldt ook voor de yoghurt..
daarna gaan we over op de allbran en de magere yoghurt staat ook klaar in de koelkast
ik vind het zonde om eten weg te gooien..quote:Op vrijdag 13 januari 2012 09:40 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Goedzoveel mensen hebben het niet in de gaten omdat vaak op die pakken cruesli ook dingen zoals 'minder kcal' enzo staat.
Alleen ben ik iemand die zonder moeite ongezonde dingen gewoon weggooitje lichaam schiet er niets mee op en voor andere mensen schieten er ook niets mee op als je het nou weggooit of op eet.
Ja veel mensen zijn ook zoquote:Op vrijdag 13 januari 2012 09:41 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik vind het zonde om eten weg te gooien..en dat is vooral idealistisch, niet financieel
daarom is het afwegen nu ook zo'n goed idee.. niet teveel klaarmaken dus ook niets weggooien
waar o waar zijn de tussendoortjes gebleven??quote:Op vrijdag 13 januari 2012 09:45 schreef Purdey het volgende:
Wat gaan jullie hard!
Vanmorgen 6 ons zwaarder dan gisteren, zal wel vocht van de linzencurry zijn, of van het fietsen.
Enniewee, vandaag weer een lijstje!
O: 2 boterhammen anijshagel, beker optimel limoen.
L: 2 meergranenbolletjes met extra magere filet Americain, een peer, flesje spa&fruit orange.
D: Maaltijdsalade garnaal, eventueel met een broodje erbij.
A: Bekertje activia mango, beker thee.
tsja.. in kazachstan denken ze net iets anders over mode-idealenquote:Op vrijdag 13 januari 2012 09:46 schreef LieLie het volgende:
Trouwens, over feestjes en eetbare cadeautjes: toen ik in de eerste periode dat ik afviel echt streng voor mezelf wilde zijn ben ik tegenover de mensen om me heen heel eerlijk geweest over wat ik deed. Dat heeft een dubbele werking, want omdat je weet dat anderen het weten voel je je 'bekeken' en grijp je niet zo automatisch naar chips of andere dingen en je krijgt ook minder lastige vragen van mensen als 'ach, neem toch een taartje' waardoor je in de verleiding komt. Met een beetje geluk krijg je nog wat complimentjes op de koop toe en voel je je nog beter over het niet snoepen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo, net ontbeten met 3 volkoren, 1 20+kaas, 1 kipgehakt en 1 pindakaas en ga nu een kopje thee voor mezelf maken. Vriendjelief is vroeg thuis, dus lunchen doen we samen en vanavond eten we Durum *maaltijdpakket, niet van de shoarmaboer*
Xx!K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Het was ook niet eens zozeer rechtstreeks aan jou gericht hoor, maar je post was de aanleidingquote:Op vrijdag 13 januari 2012 09:48 schreef Barreltje het volgende:
[..]
tsja.. in kazachstan denken ze net iets anders over mode-idealen![]()
en ik ga dit weekend ook opletten.. het scheelt enorm dat mijn man ook mee doet en hij erg op me let
Voor de cruesli liefhebbers, die van de Aldi heeft al een stuk minder calorieën, 310 geloof ik. Hij is een stuk minder zoet ook. Ik hou wel van zoet maar niet als ontbijt. Moet er ook niet aan denken om vanille yoghurt te eten, brr. Mijn ontbijt van Aldi cruesli en magere yoghurt is zo 320 calorieen. Dat vind ik best netjes, je moet er ten slotte een tijd op vooruit.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 09:34 schreef Sarabi het volgende:
Barreltje let je wel op met de cruesli als ontbijt?
100gr is al 360kcal en het bevat ook vooral suiker en dan in combinatie met vanille yoghurt is het ideale ontbijt voor iedere dag
Maar nog steeds zit er weinig nuttige voedingsstoffen in neem ik aan?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 11:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Voor de cruesli liefhebbers, die van de Aldi heeft al een stuk minder calorieën, 310 geloof ik. Hij is een stuk minder zoet ook. Ik hou wel van zoet maar niet als ontbijt. Moet er ook niet aan denken om vanille yoghurt te eten, brr. Mijn ontbijt van Aldi cruesli en magere yoghurt is zo 320 calorieen. Dat vind ik best netjes, je moet er ten slotte een tijd op vooruit.
Dit is mijn tweede al,quote:Op vrijdag 13 januari 2012 09:30 schreef seasushi het volgende:
[..]
Een genot.. Ik heb zo'n ding al 3 jaar. Sindsdien altijd relaxt wakker geworden zonder zo'n gillend ochtendhumeurmakend kreng naast me.
quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Lucky... Ik heb een paar uurtjes getwijfeld over of ik dit moet zeggen, want het gaat belerend klinken... En zo bedoel ik het niet. dus neem dat mee
Ik krijg het ook niet verwoord zoals ik zou willen, maar ik ga het toch zeggen in de hoop dat je begrijpt dat ik het niet belerend en wel goed bedoel.Phoebs, je hebt sort of helemaal gelijk hoor en het is echt geen probleem om het te zeggen. Dat is hartstikke goed voor meSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou ja. Sorry, het klinkt toch allemaal belerend en veel te tjakkaEn jouw situatie is de mijne niet, maar ik laat het toch staan
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een korte samenvatting: 'work in progress'.
Spoilers!
quote:Op vrijdag 13 januari 2012 11:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Phoebs, je hebt sort of helemaal gelijk hoor en het is echt geen probleem om het te zeggen. Dat is hartstikke goed voor me.
Sterkte, hopelijk mag het dit jaar een stuk beter gaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een korte samenvatting: 'work in progress'.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
dan denk ik meteen aan popcorn, wat kan je dan nog meer poffen??quote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:28 schreef Silmarwen het volgende:
Ik wou dat ik noten kon eten. Zo vaak hoor je "Als je trek hebt, moet je noten eten!" Iemand nog een idee voor een notenvrij alternatief? Fruit is ook niet makkelijk voor me, ik kan alleen banaan/citrusfruit rauw eten. De rest moet gekookt/gedroogd/gepoft worden ivm allergie.
Aardappels.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:37 schreef Barreltje het volgende:
[..]
dan denk ik meteen aan popcorn, wat kan je dan nog meer poffen??
Rijst, appel, peer... van allesquote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:37 schreef Barreltje het volgende:
[..]
dan denk ik meteen aan popcorn, wat kan je dan nog meer poffen??
Hoe doe je een appel poffen? Gewoon in alu folie in de oven?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:40 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Rijst, appel, peer... van alles
En een alternatief is misschien wel een cracker of twee. Ik neem wel eens ontbijtcrackers van Lu (ik neem de Noten/Zaden, maar er zijn ook andere) met een beetje lightsmeerkaas ofzo?
Of bevatten de andere varianten dan toch nog sporen van noten? En rijstwafels? Eventueel de kaas-variant ofzo?
Xx
Aha misschien ga ik dat eens proberenquote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:47 schreef Silmarwen het volgende:
Gewoon zoals je het met een aardappel doet, alleen wat korter.Kunt klokhuis eruit halen en vullen met rozijntjes of gedroogde abrikoos ofzo.
Meestal snij ik mijn appel in stukjes, doe ik er kaneel op en rozijntjes bij en gooi ik het 2 minuten in de magnetron. Krijg je een soort van appelmoes van, alleen wat minder moesig
Is trouwens niet zo lekker met groene appels. Kan beter iets zoetere gebruiken. Peer duurt wat langer, vind ik zelf niet zo lekker. (Stoofpeertjes wel maar das niet zo gezond)
laat ontbijt, en 's middags geen tijd. Ik lunch goed, dus geen honger 's middagsquote:Op vrijdag 13 januari 2012 09:47 schreef Barreltje het volgende:
[..]
waar o waar zijn de tussendoortjes gebleven??
en drink je tussendoor wel genoeg?
staat ook niet in mijn lijstjes hoor
Ja maar niet echt lightquote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:08 schreef trovey het volgende:
Geroosterd brood met een dun laag zachte geitenkaas is
Valt wel mee toch, ongeveer 270 kcal per 100 gram. Oke, da's niet echt geweldig, maar het is beter dan pindakaas of hagelslag en vult welquote:
Waarom is het beter dan pindakaas? Ik vind 270 per 100 gram veel. En geroosterd brood vult al minder dan niet geroosterd brood.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:11 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Valt wel mee toch, ongeveer 270 kcal per 100 gram. Oke, da's niet echt geweldig, maar het is beter dan pindakaas of hagelslag en vult wel
Je ziet mijn boterham er nog doorheenquote:
Maar als het zo dun besmeerd is zit je er toch niet echt vol van? Waarom kies je niet voor een gezonder beleg wat je er wel lekker dik op kan doen en ook heel lekker kan zijn?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:21 schreef trovey het volgende:
[..]
Je ziet mijn boterham er nog doorheen..zoals ik al eerder zei: het ligt ook aan de hoeveelheden die je gebruikt.
Ik stel vast een domme vraag, maar wat is er mis met geroosterd brood? En pindakaas bevat zo'n 600 kcal per 100 gram...quote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:19 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Waarom is het beter dan pindakaas? Ik vind 270 per 100 gram veel. En geroosterd brood vult al minder dan niet geroosterd brood.
Daar zit geen vocht in en vult minder. Ik doelde eigenlijk meer op de geitenkaas. Pindakaas zit vol gezonde oliën wat echt wel een gezonde keuze is voor op je brood, en als je het een beetje dun smeert is er niks aan het handjequote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:25 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik stel vast een domme vraag, maar wat is er mis met geroosterd brood? En pindakaas bevat zo'n 600 kcal per 100 gram...
Xx
Omdat ik zin heb in dit beleg en de kipfilet e.d me na 2 jaar dieten me ook een keer de neus uitkomt. Bij mij vult dit prima, wellicht niet bij jou maar daar zijn we dan ook verschillende mensen voor. Bovendien hou ik niet van dik beleg en kom ik met mijn tussendoortjes erbij prima de dag door. Ik sport maar heel weinig door omstandheden en train het er ook niet echt af zoals anderen hier wel kunnen doen.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:22 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Maar als het zo dun besmeerd is zit je er toch niet echt vol van? Waarom kies je niet voor een gezonder beleg wat je er wel lekker dik op kan doen en ook heel lekker kan zijn?
misschien omdat jij het ziet als 'op dieet zijn' en ik bijvoorbeeld niet. Ik ben niet op dieet, dat impliceert namelijk een tijdelijk iets. Ik zoek liever mijn weg in genieten met mate en daar past een geroosterde boterham met geitekaas best inquote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:19 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Waarom is het beter dan pindakaas? Ik vind 270 per 100 gram veel. En geroosterd brood vult al minder dan niet geroosterd brood.
Goed iedereen moet het zelf weten ook maar ik zou zo'n dingetjes skippen als ik op dieet ben. Zeg niet dat ik zelf alles goed doe en een keer geitenkaas is ook echt niet erg als de rest gebalanceerd is maar ik zie dan in zo'n menu nog meer andere dingen staan die voor een keer niet erg zijn maar wel best vaak voorkomen.
Er zijn nog andere mogelijkheden dan kipfiletquote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:27 schreef trovey het volgende:
[..]
Omdat ik zin heb in dit beleg en de kipfilet e.d me na 2 jaar dieten me ook een keer de neus uitkomt. Bij mij vult dit prima, wellicht niet bij jou maar daar zijn we dan ook verschillende mensen voor. Bovendien hou ik niet van dik beleg en kom ik met mijn tussendoortjes erbij prima de dag door. Ik sport maar heel weinig door omstandheden door train het er ook niet echt af zoals anderen hier wel kunnen doen.
Ik dacht dat gezond slank daarvoor was en de dieetclub was voor mensen op dieet? Ik wil afvallen, daarvoor zal ik eerst moeten diëten en als ik op mijn gewenste gewicht ben pas die boterham geitenkaas ook echt wel weer in het menu. Voor mij is dit idd een tijdelijke fase maar veel elementen in deze fase wil ik gebruiken in mijn verdere voedingspatroon, vooral het eiwitrijk eten. Ik probeer hier ook redelijk streng in voor mezelf te zijn en misschien dat ik dit een beetje reflecteer op anderen, ik bedoel het echt goed en wil niemand voorzien voor ongewenst commentaar dus als het stoort geef het even aan en ik zal mijn mond houdenquote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:28 schreef Sjeen het volgende:
[..]
misschien omdat jij het ziet als 'op dieet zijn' en ik bijvoorbeeld niet. Ik ben niet op dieet, dat impliceert namelijk een tijdelijk iets. Ik zoek liever mijn weg in genieten met mate en daar past een geroosterde boterham met geitekaas best in
Datquote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:28 schreef Sjeen het volgende:
[..]
misschien omdat jij het ziet als 'op dieet zijn' en ik bijvoorbeeld niet. Ik ben niet op dieet, dat impliceert namelijk een tijdelijk iets. Ik zoek liever mijn weg in genieten met mate en daar past een geroosterde boterham met geitekaas best in
Ik noem het altijd een andere levenswijze aanleren binnen de omstandheden waarin je dat kan. Ik ben absoluut niet op dieet maar ik ben bezig om door middel van bewust met eten om te gaan en bewegen binnen mijn mogelijkheden weer op een gezond gewicht te komen. Mijn omstandheden zijn de laatste 15 jaar nogal veranderd (en dat gaat ook niet meer beter worden, alleen slechterquote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:28 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Aha, dat is de reden waarom er kaneeldieetpillen zijn.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:34 schreef Silmarwen het volgende:
Dr Oz over kaneel trouwen
"Here's a tantalizing observation: Cinnamon (with an 'm' not a 'b') seems to have an insulin-like effect that helps enhance the satiety center in your brain (and also reduces blood sugar levels as well as cholesterol levels). Just a ½ teaspoon a day can have some effect. Sprinkle it in cereal or toast, or add it to a smoothie."
Dus je krijgt er minder honger van, suikerwaardes en cholesterol worden er lager van!
Ik krijg meestal wel een halve theelepel binnen. Of over mijn appel, of door mijn ontbijt. Begin volgende week weer met pap 's ochtends en kaneel. Dat vult zo enorm goed.heb je toch 12 uur geen trek.
Ik ben ook gewoon gek op kaneel hoor.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:37 schreef trovey het volgende:
[..]
Aha, dat is de reden waarom er kaneeldieetpillen zijn.
Zoals ik zei moet je doen waar je je lekker bij voelt. Ik heb mijn eetpatroon al voor een groot deel aangepast maar ik wil nu voor de zomer nog graag 10 kilo kwijt dus ik let er zelf nu heel erg op wat ik binnenkrijg omdat ik mezelf een tijdslimiet gegeven heb. Dat betekend niet dat ik zelf nooit eens een keer zondig want op zondagen eet ik ook gewoon wat ik lekker vind. Alleen vind ik het prettig dat ik ook wel eens te horen krijg 'dat is geen gezonde keuze' zodat ik er zelf bewust van word.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:36 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik noem het altijd een andere levenswijze aanleren binnen de omstandheden waarin je dat kan. Ik ben absoluut niet op dieet maar ik ben bezig om door middel van bewust met eten om te gaan en bewegen binnen mijn mogelijkheden weer op een gezond gewicht te komen. Mijn omstandheden zijn de laatste 15 jaar nogal veranderd (en dat gaat ook niet meer beter worden, alleen slechter) en ik moet nu een evenwicht vinden tussen een normaal leven kunnen leiden en op gewicht blijven. Ik ben daar hard mee aan het werk en daar hoort een boterham met wat vetter beleg (maar dan een klein beetje) gewoon bij. Zo leer je ook om te gaan met alle andere dingen die je nadat je op gewicht bent zult tegenkomen....dat is althans mijn en mijn dietiste haar idee.
Ik mocht zelfs een blokje chocolade per week van mijn dietiste nemen om er mee te leren omgaan...daar heb ik maar nee op gezegd want dan moet ik die reep bij een kennis bewaren..."Mag ik mijn blokje chocolade nu hebbenquote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:38 schreef Silmarwen het volgende:
Hier ook geen dieet, maar een levenstijl wijziging. Dat helpt me veel beter, en inderdaad, dan geniet ik soms van een "slecht" broodje, of een stukje chocola. Maar geen hele reep, en niet 3 broodjes.
Ik ben 1,76 en nu 85 kilo. Mijn eerste streef is 75 kilo en dan wil ik graag naar de 68 en daarop blijven.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:46 schreef Sarabi het volgende:
Audreyoot hoelang en zwaar ben je eigenlijk?
Voedsel zie ik ook vooral als brandstof maar dan mag het nog wel lekker zijn
ik ben 1.76 nu 96 kilo, eerste doel is 86 kilo en daarna.. ooit 76 kiloquote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:47 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik ben 1,76 en nu 85 kilo. Mijn eerste streef is 75 kilo en dan wil ik graag naar de 68 en daarop blijven.
Toen ik begon met posten hier woog ik 91 dus het gaat de goede kant uit. Moet zeggen dat mensen het niet echt aan me zien het gewicht maar ik merk het nu wel aan mijn buik en het vetpercentage. Het zou gewoon gezonder zijn als ik 68 woog maar met 75 ben ik ook al heel blijquote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:54 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik ben 1.76 nu 96 kilo, eerste doel is 86 kilo en daarna.. ooit 76 kilo
met cup G is minder ook niet om aan te zien lijkt me
quote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:41 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Zoals ik zei moet je doen waar je je lekker bij voelt. Ik heb mijn eetpatroon al voor een groot deel aangepast maar ik wil nu voor de zomer nog graag 10 kilo kwijt dus ik let er zelf nu heel erg op wat ik binnenkrijg omdat ik mezelf een tijdslimiet gegeven heb. Dat betekend niet dat ik zelf nooit eens een keer zondig want op zondagen eet ik ook gewoon wat ik lekker vind. Alleen vind ik het prettig dat ik ook wel eens te horen krijg 'dat is geen gezonde keuze' zodat ik er zelf bewust van word.
Ik wil een andere band krijgen met voedsel en niet eten voor de lekker maar het meer als nodige brandstof gaan zien. En dat is heel moeilijk als je van lekker eten houdt! Betekend niet dat ik nooit meer van eten ga genieten maar dit is voor mij makkelijker vol te houden de rest van mijn leven. 10 maanden geleden stopte ik met roken. Ik zou nu ook geen 1 teug meer moeten proberen want dan krijg ik weer trek in een sigaret, met eten gaat het bij mij net zo. Als ik een heel weekend slecht gegeten heb ben ik al mijn goede voornemens weer vergeten en ga ik gewoon door met mijn oude voedingspatroon en dat wil ik niet meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Optimist tot in de kist
quote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:58 schreef trovey het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo heb ik het ook altijd gezien, maar daar werd ik dik van hahaquote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:01 schreef Sjeen het volgende:
Ik zie eten vooral als aangenaam tijdverdrijf, dat het ook brandstof is da's een leuke bijkomstigheid![]()
quote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:00 schreef Audreyoot het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Optimist tot in de kist
quote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:05 schreef trovey het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:06 schreef Audreyoot het volgende:
[..]Gaat de vlag uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt......moet ik tegen die tijd trouwens wel een vlag kopen.
Optimist tot in de kist
Ik heb er ook geenquote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:07 schreef trovey het volgende:
[..]
Gaat de vlag uit.....moet ik tegen die tijd trouwens wel een vlag kopen.
en daarom ben ik nu op zoek naar genieten in de juiste maatquote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:03 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Zo heb ik het ook altijd gezien, maar daar werd ik dik van haha
Ja dat snap ik, ik hoop dat ik die maat ook kan vinden als ik op gewicht ben. Tiet slinkt trouwens wel na de nodige kilo's want dat is voornamelijk vetquote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:11 schreef Sjeen het volgende:
[..]
en daarom ben ik nu op zoek naar genieten in de juiste maatik zit eigenlijk prima in mijn vel nu, zelfs met 85 kilo bij 1.70m en ja, als het kan wil ik best graag onder de 80 kilo maar niet ten koste van alles. Voor mij zou 72,5 kilo de max zijn als je naar BMI kijkt... niet haalbaar in mijn wereld en ook niet wenselijk wat mij betreft, dan ben ik een en al tiet
en een lading klierweefsel met dank aan een half jaar borstvoeding geven... het slinkt ook wel, maar het is bij mij niet direct de eerste plaats waar ik afvalquote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:16 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, ik hoop dat ik die maat ook kan vinden als ik op gewicht ben. Tiet slinkt trouwens wel na de nodige kilo's want dat is voornamelijk vet
quote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:11 schreef ymme het volgende:
Even snel tussendoor:
Vanochtend gaf de weegschaal -1,1 kilo aan![]()
(wat natuurlijk een hoop vocht is, maar toch...)
Dat wc-probleem had ik net voor oud en nieuw maar die ene appelbeignet deed wonderen daarna.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bedankt voor de lieve woorden girls! Wat een mooie spreuk van je vriendin Sjeen. Ik heb meteen maar eens de daad bij het woord gevoegd en in actie gekomen. De kookplaat, wasbak en kraan glimmen zoals ze al in geen maanden hebben geglommen, ik heb 2 miles en 10 minuten abs & stretch op de mat gedaan en gestaan onder de douche ipv gezeten. Zo naar oma, ver parkeren en naar de supermarkt. En vanavond ga ik de was opvouwen. O wat zal ik calorieën verbranden.
En over mijn lijstje van gisteren gaan we het trouwens maar niet hebben. Laat ik het zo zeggen, de shoarma was niet te vreten maar zorgde er wel voor dat ik vanochtend voor het eerst deze week naar de wc kon. En we hebben een nieuwe bank gekocht die we over een week al kunnen halen, woei! De bekleding van de vorige bank is gaan scheuren op de plaatsen waar ik veel lig. Zou ik echt te veel op de bank hebben gelegen in het afgelopen jaar
Ik val gelukkig ook eerst af op de plekken waar ik razendsnel aankom, mijn achterwerk, heupen, buik en bovenbenenquote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:27 schreef Sjeen het volgende:
[..]
en een lading klierweefsel met dank aan een half jaar borstvoeding geven... het slinkt ook wel, maar het is bij mij niet direct de eerste plaats waar ik afval
quote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:08 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik heb er ook geenIk heb wel 3 vlaggenstokhouders aan mijn huis
!
daarom draag ik geen broeken meerquote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:30 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik val gelukkig ook eerst af op de plekken waar ik razendsnel aankom, mijn achterwerk, heupen, buik en bovenbenen....echter broeken blijven een crime met een holle rug.
Lijkt me ook fantastischquote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:39 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik ben ook gewoon gek op kaneel hoor.
1 keer dieetpillen gebruikt, stackers. Toen hoefde ik helemaal niet te eten, had wel het gevoel dat ik weer aan de speed was... Kon niet stilzitten, geen honger, niet slapen, niet stoppen met praten, tandenknarsen.
Tof spul! Not...
Misschien helpt het om iets grotere porties voor hem te maken?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 15:10 schreef laiveneertiekje het volgende:
Wij gaan vanavond ook aan de salade..
Alleen begint mijn vriend wel te klagen, ik gebruik nu recepten van het voedingscentrum, en die zitten rond de 400-500 kcal. En dat is voor hem te weinig lijkt het. Het vult wel, maar geeft hem niet genoeg energie, hij zit dus elke avond nu chocola en chips te eten...
Probeer eens l-carnitine, is ook een hele goede fatburner (vooral als je erbij sport!) maar geeft je niet dat misselijke gevoel!quote:Op vrijdag 13 januari 2012 15:11 schreef Myraela het volgende:
Ik slik nog steeds Stackers, het speed-effect mis ik een beetje.Vind ze eigenlijk wel fijn, soms een beetje misselijk alleen.
Vertel waarom zijn stackers zo'n gezonde keuze.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 15:20 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Probeer eens l-carnitine, is ook een hele goede fatburner (vooral als je erbij sport!) maar geeft je niet dat misselijke gevoel!
PS de reacties zijn een beetje overdreven wat betreft de stackers want ook deze heb je in verschillende doseringen en afhankelijk van de hoeveelheid wat je sport hoeft dat echt niet slecht te zijn.
Ik zeg niet dat het gezond is? Ik zeg dat een bepaalde hoeveelheid nemen bij een bepaalde hoeveelheid sporten niet slecht is.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 15:22 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Vertel waarom zijn stackers zo'n gezonde keuze.
Waarom is het dan niet slecht?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 15:23 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het gezond is? Ik zeg dat een bepaalde hoeveelheid nemen bij een bepaalde hoeveelheid sporten niet slecht is.
Risico op verhoogde hartslag, verhoogde bloeddruk, duizelingen, hoofdpijn en hartkloppingen klinkt niet echt als 'niet slecht'quote:Op vrijdag 13 januari 2012 15:23 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het gezond is? Ik zeg dat een bepaalde hoeveelheid nemen bij een bepaalde hoeveelheid sporten niet slecht is.
Omdat je een energieboost krijgt waarbij je het maximale uit je sporten kunt halen. Als je bijvoorbeeld het sportvasten bent waarbij je dus geen energie binnenkrijgt kunnen stackers helpen om te blijven trainen.quote:
Klinkt gezond.quote:Op KLvrijdag 13 januari 2012 15:26 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Omdat je een energieboost krijgt waarbij je het maximale uit je sporten kunt halen. Als je bijvoorbeeld het sportvasten bent waarbij je dus geen energie binnenkrijgt kunnen stackers helpen om te blijven trainen.
Dan zal ik wel niet voldoende top-sporter zijn. Ik eet altijd genoeg en als ik neit genoeg eet ga ik neit sporten. Klinkt in mijn oren niet gezond.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 15:26 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Omdat je een energieboost krijgt waarbij je het maximale uit je sporten kunt halen. Als je bijvoorbeeld het sportvasten bent waarbij je dus geen energie binnenkrijgt kunnen stackers helpen om te blijven trainen.
Ja... Dat is dus niet echt heel erg gezond. Dat snap je zelf ook wel neem ik aan?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 15:26 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Nee dat is het niet.quote:
Toppiequote:Op vrijdag 13 januari 2012 15:26 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
En dit klinkt nog gezonderquote:Op vrijdag 13 januari 2012 15:30 schreef Myraela het volgende:
Ik word er eigenlijk helemaal niet druk of vol energie van, alleen een beetje misselijk en draaierig. Maar ik weet niet, slik het al best lang eigenlijk en ik vind dat zwakke gevoel wel een beetje geruststellend.
Ik raak gewoon in paniek als ik het niet geslikt heb. En als ik een paar dagen niet slik dan val ik telkens rond 8 uur in de avond al in slaap.
Nouja daar zijn ze natuurlijk ook niet voor bedoeld. Ik zou ze alleen een keer nemen als ik heul de dag ga sporten. Je mag ze ook echt niet langer dan een maand slikken. Beter stop je ermee.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 15:30 schreef Myraela het volgende:
Ik word er eigenlijk helemaal niet druk of vol energie van, alleen een beetje misselijk en draaierig. Maar ik weet niet, slik het al best lang eigenlijk en ik vind dat zwakke gevoel wel een beetje geruststellend.
Ik raak gewoon in paniek als ik het niet geslikt heb. En als ik een paar dagen niet slik dan val ik telkens rond 8 uur in de avond al in slaap.
Achja tegenwoordig zijn zo veel dingen slecht. Denk ook echt wel dat hier mensen posten die roken, drinken of vettig eten. Het is allemaal slecht.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 15:42 schreef Barreltje het volgende:
volgens mij verbrand ik ook genoeg energie van dit topic..
m'n mond valt steeds open en dan moet ik em weer dicht duwen![]()
overmatig alcohol drinken that isquote:Op vrijdag 13 januari 2012 15:44 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Achja tegenwoordig zijn zo veel dingen slecht. Denk ook echt wel dat hier mensen posten die roken, drinken of vettig eten. Het is allemaal slecht.
Dat bedoel ik. Zolang je iets met mate kunt doen is er niet zo heel veel aan het handje. En je leeft maar 1x toch?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 15:46 schreef Barreltje het volgende:
[..]
overmatig alcohol drinken that is
en het vettige eten komt genoeg voorbij op gemodificeerde lijstjes..
Uhmz, of je hebt gewoon al vanaf je 14e een G-cup, bent inmiddels 28 kilo afgevallen en heb nog steeds dezelfde cupmaat... mijn omtrek wordt steeds kleiner *hoera* en dus wordt de cupmaat groter, omdat de cups smaller worden. Momenteel kan ik geen 90F meer kopen (dat was sjoemelen met alles op het strakste haakje, omdat die cups wat breder zijn dan bij 85 en ik daardoor in de F paste), die moet ik dan allemaal smaller laten maken. De laatste nieuwe aanwinsten zijn 80H...quote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:27 schreef Sjeen het volgende:
[..]
en een lading klierweefsel met dank aan een half jaar borstvoeding geven... het slinkt ook wel, maar het is bij mij niet direct de eerste plaats waar ik afval
Ik blijf gewoon hopen...en een goede riem werkt ook.quote:
Die salade is goedgekeurd...was erg smakelijk. Normaal ben ik ook niet zo van de bleekselderij maar in combinatie met de rest was het dan weer net goed....heb dan ook nog genoeg paprika, bleekselderij, feta en spruiten over dus die combi zal de komende dagen nog wel eens langskomen....geen straf.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 15:06 schreef Sarabi het volgende:
Ben benieuwd of de salade lekker is trovey! Spruitjes kunnen best lekker zijn op die manier.
De koelkast/voorraad begint op te raken dus heb alleen nog maar komkommer dus de salades hier zijn een beetje saai, is ook maar bedoelt als klein tussendoortje.
Morgen weer boodschappen doen.
gewoon meer geven, mijn broer eet hier ook regelmatig mee maar die eet gewoon 3x zoveel als ik.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 15:10 schreef laiveneertiekje het volgende:
Wij gaan vanavond ook aan de salade..
Alleen begint mijn vriend wel te klagen, ik gebruik nu recepten van het voedingscentrum, en die zitten rond de 400-500 kcal. En dat is voor hem te weinig lijkt het. Het vult wel, maar geeft hem niet genoeg energie, hij zit dus elke avond nu chocola en chips te eten...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Zij eten voldoendequote:Op vrijdag 13 januari 2012 20:32 schreef esperanza93 het volgende:
Hoe houden jullie jullie dieet vol? Het lukt mij maar niet.
omdat je niet genoeg eet, dan is t niet vol te houden.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 20:32 schreef esperanza93 het volgende:
Hoe houden jullie jullie dieet vol? Het lukt mij maar niet.
Vandaag heb ik één broodje hagelslag gehad, twee koekjes met van dat suiker en avondeten. Verrek, ik bedenk me nu pas dat ik inderdaad verdomd weinig heb gegeten en ook geen hongergevoel heb gehad. Ik heb het niet eens meer door. Terwijl ik wel heel vaak de drang heb naar chocola enzo (vandaag dan weer niet). Ik kan gewoon niet stoppen met tussendoortjes vaak.quote:
quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:35 schreef Barreltje het volgende:
russische roulette went wrongarme jijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
Als je verder niet eet is de term 'tussendoortje' ietwat onterechtquote:Op vrijdag 13 januari 2012 20:36 schreef esperanza93 het volgende:
Ik kan gewoon niet stoppen met tussendoortjes vaak.
Nou ja, dat is ook zo. Ik heb gewoon vaak zin in van die slechte dingen. En ik heb geen idee hoe ik dat af kan leren. En ik ben nog niet afgevallen.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 20:46 schreef loveli het volgende:
[..]
Als je verder niet eet is de term 'tussendoortje' ietwat onterecht
Goed eten. Afkicken van snelle suikers. Sporten. En je moet niet verwachten dat gewicht dat je er in een jaar bij hebt gekweekt, er in een week af gaat.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 20:50 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Nou ja, dat is ook zo. Ik heb gewoon vaak zin in van die slechte dingen. En ik heb geen idee hoe ik dat af kan leren. En ik ben nog niet afgevallen.
Mijn trucje is koffie drinkenquote:Op vrijdag 13 januari 2012 20:50 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Nou ja, dat is ook zo. Ik heb gewoon vaak zin in van die slechte dingen. En ik heb geen idee hoe ik dat af kan leren. En ik ben nog niet afgevallen.
Reformzaken hebben prima spul, ik heb er ook wel eens suikervrije muesli/of mengzaden opgehaald en dat smaakt prima.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 10:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb ook een prima dag gehad gisteren. Ik kreeg 3 kwartier voor bedtijd wel onwijze honger (had nog geen T op) en heb 3 lange vingers op. In bed had ik nog steeds honger maar blijkbaar niet zo erg want ik ben wel in slaap gevallen. En nu ben ik kapot volgens mij want ik werd ruim op tijd (!!) wakker met de onweerstaanbare drang om mijn ramen te zemen. Dat kan niet gezond zijn.
Gisteren:
O: yoghurt met cruesli
S: 2 miles, 10 minuten abs & stretch matwork
T: tomatensap met 2 rijstwafels met kaassmaak
L: bruin met kaas, bruin met pindakaas
T: 2 kleine eierkoeken
A: hele berg tomaten, aubergine, ui, courgette en gratin van beetje crème fraîche, mierikswortel, ei en beetje kaas. Lekker!
T: 3 lange vingers
Vandaag:
O: yoghurt met cruesli
S: 2 miles
T: Glas tomatensap, 2 rijstwafels kaassmaak
L: bruin met kaas, bruin met pindakaas
T 2 kleine eierkoeken
A: grote salade, oven aardappels, 3 vissticks
T: weet nog niet
Van de week maar eens kijken in de natuurwinkel. Hij zit praktisch om de hoek en ik ben er nog nooit geweest. Wie weet hebben ze iets dat niet op konijnenvoer lijkt ter vervanging van de helft van mijn cruesli. Want daar zit toch wel veel suiker in bij nader inzien.
Goed zo Barrel!![]()
Ik begin me ineens af te vragen of ze daar wel voeding hebben en niet alleen maar van die vage homeopatische dingen enzo.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:40 schreef trovey het volgende:
[..]
Reformzaken hebben prima spul, ik heb er ook wel eens suikervrije muesli/of mengzaden opgehaald en dat smaakt prima.
Bij de tuinen hebben ze zelfs heel veel snoepquote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik begin me ineens af te vragen of ze daar wel voeding hebben en niet alleen maar van die vage homeopatische dingen enzo.
Ze hebben daar meer voeding dan "vage homeopatische dingen".quote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik begin me ineens af te vragen of ze daar wel voeding hebben en niet alleen maar van die vage homeopatische dingen enzo.
Hoe ga je de hamburgers maken? want die zijn toch niet heel ongezond?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens Trovey. Vooral in jouw geval, als zo'n plan jaren duurt. Ik ben me al helemaal aan het verheugen op de hamburgers die we gaan maken zondag. Een keer in de week een moment waar je je op kan verheugen lijkt me gezond hoor.
Daarom doet ze het maar 1x per week denk ikquote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:48 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hoe ga je de hamburgers maken? want die zijn toch niet heel ongezond?
Omdat ze niet ongezond zijn?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:50 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Daarom doet ze het maar 1x per week denk ik
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens Trovey. Vooral in jouw geval, als zo'n plan jaren duurt. Ik ben me al helemaal aan het verheugen op de hamburgers die we gaan maken zondag. Een keer in de week een moment waar je je op kan verheugen lijkt me gezond hoor.
Ik denk dat ze zich verheugt op het moment waar ze iets lekkers kan eten wat niet direct in een dieet of gezonde levensstijl past. Ze doet dit 1x per week en vind het gezond(ze zegt niet dat de hamburger an sich gezond is) om zich daarop te verheugen als ik dit correct heb begrepenquote:
Sarabi zegt juist dat het NIET ONgezond is, en dus best vaker dan die ene keer per week zou kunnen....quote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:54 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik denk dat ze zich verheugt op het moment waar ze iets lekkers kan eten wat niet direct in een dieet of gezonde levensstijl past. Ze doet dit 1x per week en vind het gezond(ze zegt niet dat de hamburger an sich gezond is) om zich daarop te verheugen als ik dit correct heb begrepen
Dat dusquote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:58 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Sarabi zegt juist dat het NIET ONgezond is, en dus best vaker dan die ene keer per week zou kunnen....
Het ging toch om deze quote:quote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:58 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Sarabi zegt juist dat het NIET ONgezond is, en dus best vaker dan die ene keer per week zou kunnen....
Hier zegt ze toch niks over gezonde hamburgers of het vaker dan 1x pw eten ervan?quote:Ik ben het helemaal met je eens Trovey. Vooral in jouw geval, als zo'n plan jaren duurt. Ik ben me al helemaal aan het verheugen op de hamburgers die we gaan maken zondag. Een keer in de week een moment waar je je op kan verheugen lijkt me gezond hoor.
weer zo'n fabeltje... mager rundergehakt is wel iets vetter dan tartaar, en rood vlees is sowieso minder gezond dan wit vlees, maar het is beter dan schnitzels, gehaktschnitzels, half-om-half gehakt etc. gewoon niet meer dan 2 keer per week en niet té veel van nemen (dat gebeurt met gehakt snel)quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:00 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Het ging toch om deze quote:
[..]
Hier zegt ze toch niks over gezonde hamburgers of het vaker dan 1x pw eten ervan?
oooh volgens mij snap ik er niks meer van
EDIT: ik snap het weer. Maar gehakt is toch niet erg gezond?
Ligt er een beetje aan welke je neemt en hoe je het klaarmaaktquote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:00 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Het ging toch om deze quote:
[..]
Hier zegt ze toch niks over gezonde hamburgers of het vaker dan 1x pw eten ervan?
oooh volgens mij snap ik er niks meer van
EDIT: ik snap het weer. Maar gehakt is toch niet erg gezond?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |