Probleem: deze bedrijven zijn voorlopig minder aantrekkelijk dan hun concurrenten die nog niet zijn gesommeerd om TPB te blokkeren.quote:Het zou misschien nog niet eens gek zijn voor XS4ALL om gewoon die dwangsom te betalen en op die manier iedere dag reclame te krijgen in het nieuws...
Uitleg voor dummies?quote:Maar met TOR los je dat zo op.
Geen idee, ik weet niet hoe dat werkt met zo'n dwangsom maar het lijkt dat als er een maximum aan zit dat ze 'm niet kunnen blijven verhogen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:11 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Maar als het maximum 250.000 is, wanneer verstrijkt dat dan? Het lijkt me niet dat ze dan voor eeuwig piraterij mogen laten toestaan..
Je installeert TOR, gaat met de aangepaste FireFox die er al bij in zit naar www.piratebay.org en selecteert weer gewoon de torrents die je wilt gebruiken.quote:
Ik download zelf alles wat los en vast zit.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:12 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Er zijn nog honderden Torrent-sites om Torrents te downloaden.
Daarnaast wordt de PirateBay niet gestopt, het wordt voor NL gebruikers alleen iets lastiger om op de site te komen.
Maar met TOR los je dat zo op.
TOR Ze hebben zelfs een kant en klaar programma. Wijzigt zich vanzelf.quote:
http://www.ifpi.org/conte(...)egal-Downloading.pdfquote:Op donderdag 12 januari 2012 00:07 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Tot nu toe, uit 100% van de onderzoeken gepleegd door zowel de industrie als onafhankelijken (ga zelf maar lekker op bronnen zoeken, internet barst er van) is juist aangetoond dat ''illegaal'' downloaden de verkoop drastisch verbeterd over de hele linie.
100% zei je?quote:2007 Institute Center for Technology Freedom (USA)
The True Cost of Sound Recording Piracy to the US Economy by Stephen Siwek
http://www.ipi.org/IPI/IP(...)1CC65A1D4779E4086257
33E00529174/$File/SoundRecordingPiracy.pdf?OpenElement
This study estimates the damage to the USA economy as a result of music piracy and follows the
same methodology established in Siwek’s previously published study The True Cost of Motion Picture
Piracy to the US Economy (2006). It uses IFPI piracy data within the modelling and several consumer
surveys. The study also evaluates the impact on jobs, earnings and lost tax revenues.
“Piracy of recorded music costs the US sound recording industries billions of dollars in lost revenue
and profits. Imposing as they are however, these losses represent only a fraction of the impact of
recorded music piracy on the US economy as a whole. Combining the latest data on worldwide piracy
of recorded music with multipliers from a well established U.S. government model, this study
concludes that recorded music piracy costs American workers significant losses in jobs and earnings,
and governments substantial lost tax revenue.”
Ik denk dat dit topic zojuist gekaapt is..quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als arm studentje heb ik die keuze niet, van mij krijgen ze geen cent meer als ze het mij onmogelijk zouden maken om dat spul te downloaden. Why bother?
Niet dat ik denk dat ze daar de komende jaren in gaan slagen, ik gebruik wel alternatieven als het nodig is en voorlopig zit ik nog veilig bij mijn provider (geen XS4ALL of Ziggo). Reken er maar op dat bij de keuze van een provider dit een rol speelt. Zonde overigens van die glasvezelkabels als ze niet worden gebruikt. Digitaal iets kopen zit er helaas nog niet in: ofwel mag je het maar heel eventjes bekijken, ofwel zijn er zo'n ridicule beperkingen (MP3-kwaliteit) of restricties (DRM) dat geen verstandig mens daarvoor wil betalen, en dat voor een veel te hoge prijs (je betaalt nog evenveel terwijl de distributiekosten verwaarloosbaar zijn)..
[..]
Leg eens uit. Hoe schaadt je mensen technisch gezien?
Financieel gezien schaad ik niemand, geen overbetaalde acteurs of muzikanten (de toppers), geen overbetaalde platenmaatschappijen en niemand anders.
Ik koop voor zo ver ik budget heb en de rest download ik, wat ik download zou ik dus sowieso niet kopen.
Het is maar net welk onderzoek je erbij haalt.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:16 schreef mschol het volgende:
[..]
http://www.ifpi.org/conte(...)egal-Downloading.pdf
[..]
100% zei je?
leg mij dan uit wat hier het miljoenen aan verloren inkomsten betekent?
Of nog erger:quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:16 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik denk dat dit topic zojuist gekaapt is..![]()
[ afbeelding ]
Dit download en beluister jij?
ga 1 zaterdag niet naar de kroeg en je hebt je BD spelerquote:Op donderdag 12 januari 2012 00:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als arm studentje heb ik die keuze niet, (...)
als jij niet kan downloaden, en je wilt toch je muziek luisteren ga je wel kopen, je hebt immers geen keus, en dan lever je wel een biertje of 2 in op je zaterdag avond..quote:[..]
Leg eens uit. Hoe schaadt je mensen technisch gezien?
Financieel gezien schaad ik niemand, geen overbetaalde acteurs of muzikanten (de toppers), geen overbetaalde platenmaatschappijen en niemand anders.
Ik koop voor zo ver ik budget heb en de rest download ik, wat ik download zou ik dus sowieso niet kopen.
tja, ik google, en dit is de 3de hit en komt ook nog van een behoorlijk gerenomeerde organisatie...quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:17 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het is maar net welk onderzoek je erbij haalt.
Als je wilt aantonen dat het niets kost zijn er onderzoeken die je ondersteunen, als je wilt aantonen dat het ze geld kost dan zijn er ook onderzoeken die je ondersteunen.
TOR zorgt ervoor dat jouw internet via een groot aantal van anonieme servers wereldwijd loopt, daardoor is de verbinding ook wat trager. Alleen het laatste stukje kan achterhaald worden, maar daar kunnen ze helemaal niks mee.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Magnet, dank je voor de uitleg. Ik ga het zeker eens proberen als TPB ook door mijn provider zou worden geblokkeerd.
Kan je ook uitleggen hoe het komt dat je met TOR wel websites van geblokkeerde domeinen kan laden?
Omdat je via een Proxy surft, ofwel (simpel gezegd) via verbindingen op andere plekken op de wereld. Je surft dus eigenlijk vanuit Moskou, New York, Berlijn, of waar je maar net verbinding mee hebt naar de Pirate Bay (of iedere andere gewenste site) en hebt dus niets meer te maken met de blokkades van je eigen provider.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Magnet, dank je voor de uitleg. Ik ga het zeker eens proberen als TPB ook door mijn provider zou worden geblokkeerd.
Kan je ook uitleggen hoe het komt dat je met TOR wel websites van geblokkeerde domeinen kan laden?
Je beledigt nu elke muzikale vezel van mijn lichaam.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:16 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik denk dat dit topic zojuist gekaapt is..![]()
[ afbeelding ]
Dit download en beluister jij?
LOLquote:als jij niet kan downloaden, en je wilt toch je muziek luisteren ga je wel kopen, je hebt immers geen keus
Ik weet niet of je het recht hebt een onderzoek aan te halen als je het verschil tussen millions en billions niet begrijpt.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:16 schreef mschol het volgende:
[..]
[..]
100% zei je?
Ik heb het nog niet eens gelezen maar kan je ook nu al vertellen dat het merendeel van de kinderen die vroeger singles gekocht zouden hebben, de muziek inclusief videoclip nu op youtube/vevo bekijkt en beluistert. Geupload door de platenmaatschappijen zelf.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:16 schreef mschol het volgende:
[..]
[..]
100% zei je?
Doe even een code kopietje. Ben lui.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:26 schreef MaGNeT het volgende:
Ik heb m'n onderschrift al aangepast! Wie volgt?
Ja ja, de studenten hebben het zo moeilijk, boehoe, hoe duur kost een BR nu tegenwoordig? 19 ekkies ofzo? Dan zou je als arme student maar eens van je luie reet af moeten gaan en net zoals de rest van de grote mensen wereld een baantje nemen, of in jouw geval een bijbaantje.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als arm studentje heb ik die keuze niet, van mij krijgen ze geen cent meer als ze het mij onmogelijk zouden maken om dat spul te downloaden.
Zal vast wel een overmachtsclausule oid in het contract zijn opgenomen maar denk dat je voor een antwoord op die vraag in WGR moet zijn.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:39 schreef geevee het volgende:
Even een vraagje,hoe zit het eigenlijk als je bij een van de geblokkeerde providers zit en je hebt zojuist een duur hoge snelheids abonnement afgesloten,kan je dat dan kosteloos opzeggen? (want de provider kan niet leveren waarvoor het contract is afgeloten??)
Hoezo kan de provider niet leveren waar het contract voor is afgesloten? Kan je nu TPB is geblokkeerd geen spellen via steam downloaden met een paar MB/s?quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:39 schreef geevee het volgende:
Even een vraagje,hoe zit het eigenlijk als je bij een van de geblokkeerde providers zit en je hebt zojuist een duur hoge snelheids abonnement afgesloten,kan je dat dan kosteloos opzeggen? (want de provider kan niet leveren waarvoor het contract is afgeloten??)
Wat een aannames.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:40 schreef anti_kneus het volgende:
[..]
Ja ja, de studenten hebben het zo moeilijk, boehoe, hoe duur kost een BR nu tegenwoordig? 19 ekkies ofzo? Dan zou je als arme student maar eens van je luie reet af moeten gaan en net zoals de rest van de grote mensen wereld een baantje nemen, of in jouw geval een bijbaantje.
Geen idee hoeveel het minimum uurloon tegenwoordig is, maar volgens mij zal je met minimaal 6 ekkies per uur nog wel ergens moeten komen, dus dat zou betekenen dat je toch wel 3 hele uren en een beetje zou moeten werken om een film te kunnen kopen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |