abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106707782
quote:
9s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:16 schreef Fascination het volgende:

[..]

Zucht. Ik geef het op.
Maar je mag het ook anders noemen hoor, als je je daar beter van gaat voelen. Daar wordt het precedent dat er met dit vonnis geschept is en daarmee de gevolgen die dit op den duur gaat hebben echt niet anders van.

Censuur of patatje oorlog. In beide gevallen gaat BREIN sites aanleveren die ISP's moeten blokkeren.
Om van te kotsen.
pi_106707841
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:21 schreef mschol het volgende:

[..]

ik quote:

[..]

ze hoeven niet te filteren, maar dat betekent niet dat ze het niet mogen ;)
als er zou hebben gestaan dat ze het niet mochten dan was deze uitspraak direct de prullenmand ingegaan

daar doelde ik op :)
Dan is er toch derhalve een oordeel, wat bindend is? (I could be wrong..)
Even heel, heel simpel hoe ik het bekijk:

Incompetente nederlandse rechter zegt jullie moeten, Europees Hof zegt; nee dat hoeft niet. Europees recht boven Nederlands recht want Europees verdrag.
pi_106708004
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:17 schreef NotYou het volgende:

[..]

Denk jij dat als het slechts de amateuruitgeverij Peuleschil uit Lutjebroek, gerund vanaf de zolderkamer van een liefhebber, was geweest die hieronder te lijden had en derhalve moord en brand schreeuwde, dat er dan ooit ook maar één wetsvoorstel gekomen was? :')

Dit is 'grootkapitaal' at work.

[ afbeelding ]
Staatssecretaris Teeven van Veiligheid en Justitie en Chris Dodd, voorzitter van de MPAA.
Uhh nee, maar als ik van de amateuruitgeverij Peuleschil uit Lutjebroek een ebook pirate (ik noem maar iets) dan schaadt het hun toch gewoon? Ik ben het met je eens dat de "grote bazen" slechts hun rijkdom willen vergroten en zich niet bekommeren om hun artiesten e.d. (en hun graf zou ik ook graag aanstampen).

Maar ik word gewoon zo moe van al die mensen die huilen dat ze straks hun filmcollectie niet meer kunnen bijhouden om stoer mee te doen op feestjes en verjaardagen en "doordachte" plaatjes posten zoals in dit topic. De grote meerderheid is gewoon lui en download graag, want gratis spullen zijn chill :)

Die SOPA zal me aan m'n reet roesten.
Prins der kikkers
pi_106708044
quote:
En ik download voornamelijk Amerikaanse tv series omdat ik die niet kan zien in Nederland, op geen enkele manier ook niet via satelliet(daar zou ik wel voor betalen als dat kon). En ik ga niet wachten totdat ze een jaar later in Nederland komen of op DVD releases.
Dat is voor mij ook een belangrijke reden dat ik het gebruik.
Andere reden: ik heb geen Blurayspeler en ik ga niet lageresolutie meuk bekijken op mijn HD-monitor.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_106708087
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is voor mij ook een belangrijke reden dat ik het gebruik.
Andere reden: ik heb geen Blurayspeler en ik ga niet lageresolutie meuk bekijken op mijn HD-monitor.
eerste reden is nog enigsinds te rechtvaardige, 2de is natuurlijk kul.. koop een BD speler en je bent klaar..
pi_106708358
Waarom nu een BR-speler kopen als ik over een paar jaar toch een BR-speler bij mijn pc krijg?
Bovendien heb ik geen budget om films en series te kopen. Eens een keertje, ja. Maar laat mij de rest downloaden zolang ik een arme student ben. Daar benadeel ik niemand mee.
#NoDAPL
pi_106708385
quote:
10s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:40 schreef Kikkerpr1ns het volgende:

[..]

Uhh nee, maar als ik van de amateuruitgeverij Peuleschil uit Lutjebroek een ebook pirate (ik noem maar iets) dan schaadt het hun toch gewoon? Ik ben het met je eens dat de "grote bazen" slechts hun rijkdom willen vergroten en zich niet bekommeren om hun artiesten e.d. (en hun graf zou ik ook graag aanstampen).

Maar ik word gewoon zo moe van al die mensen die huilen dat ze straks hun filmcollectie niet meer kunnen bijhouden om stoer mee te doen op feestjes en verjaardagen en "doordachte" plaatjes posten zoals in dit topic. De grote meerderheid is gewoon lui en download graag, want gratis spullen zijn chill :)

Die SOPA zal me aan m'n reet roesten.
Er zijn meerdere films geweest de afgelopen paar jaar die ik graag in de bioscoop had willen zien maar die hier pas vele maanden na de internationale premiere zijn uitgebracht, dit terwijl bioscoopbezoek hier flink duurder is dan waar men de film wel gewoon direct kon zien. Intussen is de film daar al op dvd en bluray te koop terwijl hij hier nog in de bioscoop moet verschijnen.

Voor een inferieur product worden wij dus geacht niet slechts het volle pond maar zelfs meer te betalen. Je moet wel gek zijn wil je van dat royale aanbod een gat in de lucht springen.

Nee, doe mij dan maar de gratis avi of mkv. ;)
Je suis Charlie Sheen
pi_106708472
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Waarom nu een BR-speler kopen (..).
omdat je geen lage resolutie spul wilt zien, en dan moet je dus dokken, zo moeilijk is dat niet hoor..

dat je het later bij je pc krijgt is leuk, maar tot die tijd ben jij aan het downloaden, wat technisch gezien, mensen schaadt
pi_106708513
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Waarom nu een BR-speler kopen als ik over een paar jaar toch een BR-speler bij mijn pc krijg?
Bovendien heb ik geen budget om films en series te kopen. Eens een keertje, ja. Maar laat mij de rest downloaden zolang ik een arme student ben. Daar benadeel ik niemand mee.
Sterker nog, het is zeker niet uitgesloten dat deze bedrijven bij de toename van populariteit en word of mouth zelfs gebaat zijn. In de VS is in een rechtszaak al aangetoond dat een rechthebbende die enerzijds downloaders aanklaagde, anderzijds zelf haar muziek in 't geniep voor promotie doeleinden geupload heeft naar filesharingnetwerken. :')
Je suis Charlie Sheen
pi_106708540
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:52 schreef mschol het volgende:

[..]

omdat je geen lage resolutie spul wilt zien, en dan moet je dus dokken, zo moeilijk is dat niet hoor..

dat je het later bij je pc krijgt is leuk, maar tot die tijd ben jij aan het downloaden, wat technisch gezien, mensen schaadt
Leuke stelling, toon het maar eens aan. :)
Je suis Charlie Sheen
pi_106708634
pi_106708639
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:54 schreef NotYou het volgende:

[..]

Leuke stelling, toon het maar eens aan. :)
je weet net zo goed als ik dat het niet echt aan te tonen is maar met je gezonde verstand dit wel te beredeneren valt.. als je dat niet kan, of je gaat dit ontkennen ben je gewoon heel erg dom bezig..
een deel van de gedownloadde films(of albums) zou, indien er niet gedownload kon worden, gewoon worden gekocht. er is dus wel degelijk schade.. wat je echter niet weet is hoe groot die schade precies is/zou zijn
  donderdag 12 januari 2012 @ 00:02:07 #193
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_106708792
En terecht, de tijd van het jatten is nu eindelijk afgelopen, krijgen de artiesten tenminste het geld waar ze recht op hebben.
pi_106708864
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:57 schreef mschol het volgende:

[..]

je weet net zo goed als ik dat het niet echt aan te tonen is maar met je gezonde verstand dit wel te beredeneren valt.. als je dat niet kan, of je gaat dit ontkennen ben je gewoon heel erg dom bezig..
Gaan we nu (indirect) schelden? Lekker volwassen.

Misschien moet je mijn post boven die waarop je nu reageert eens lezen. Verder is de stelling van de rechthebbenden dat iedere download gelijkstaat aan een gemiste verkoop natuurlijk volstrekt waanzinnig. Zou de mogelijkheid van het kostenloos downloaden er niet zijn dan zou de content in kwestie in veruit de meeste gevallen niet afgenomen zijn.
Je suis Charlie Sheen
pi_106708895
  donderdag 12 januari 2012 @ 00:07:33 #196
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_106708985
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:57 schreef mschol het volgende:

[..]

een deel van de gedownloadde films(of albums) zou, indien er niet gedownload kon worden, gewoon worden gekocht. er is dus wel degelijk schade.. wat je echter niet weet is hoe groot die schade precies is/zou zijn
Tot nu toe, uit 100% van de onderzoeken gepleegd door zowel de industrie als onafhankelijken (ga zelf maar lekker op bronnen zoeken, internet barst er van) is juist aangetoond dat ''illegaal'' downloaden de verkoop drastisch verbeterd over de hele linie.

Sinds het downloaden geef ik zelf bijvoorbeeld 10x meer uit aan films en muziek dan voor het downloaden, waaronder juist veel onbekend spul. Iets wat je niet zou kennen zonder zoiets als een torrent site.

Dat er daarnaast inderdaad schade is waardoor de zogenaamde ''artiesten'' geen miljard per jaar verdienen maar slechts 100miljoen geef ik toe.

Het enige waarbij ik mij altijd stoor met die BreinGein is dat ze de artiesten waar Adolf Kuik zich zo hard van maakt nooit betaald terwijl ze wél grof betalen hiervoor.
pi_106709065
Een dwangsom van 10.000 Euro per dag met een maximum van 250.000 Euro als ze voor 25 januari niet gaan filteren?

Het zou misschien nog niet eens gek zijn voor XS4ALL om gewoon die dwangsom te betalen en op die manier iedere dag reclame te krijgen in het nieuws...
pi_106709087
quote:
Als arm studentje heb ik die keuze niet, van mij krijgen ze geen cent meer als ze het mij onmogelijk zouden maken om dat spul te downloaden. Why bother?
Niet dat ik denk dat ze daar de komende jaren in gaan slagen, ik gebruik wel alternatieven als het nodig is en voorlopig zit ik nog veilig bij mijn provider (geen XS4ALL of Ziggo). Reken er maar op dat bij de keuze van een provider dit een rol speelt. Zonde overigens van die glasvezelkabels als ze niet worden gebruikt. Digitaal iets kopen zit er helaas nog niet in: ofwel mag je het maar heel eventjes bekijken, ofwel zijn er zo'n ridicule beperkingen (MP3-kwaliteit) of restricties (DRM) dat geen verstandig mens daarvoor wil betalen, en dat voor een veel te hoge prijs (je betaalt nog evenveel terwijl de distributiekosten verwaarloosbaar zijn)..

quote:
Leg eens uit. Hoe schaadt je mensen technisch gezien?
Financieel gezien schaad ik niemand, geen overbetaalde acteurs of muzikanten (de toppers), geen overbetaalde platenmaatschappijen en niemand anders.
Ik koop voor zo ver ik budget heb en de rest download ik, wat ik download zou ik dus sowieso niet kopen.
#NoDAPL
pi_106709108
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 00:10 schreef MaGNeT het volgende:
Een dwangsom van 10.000 Euro per dag met een maximum van 250.000 Euro als ze voor 25 januari niet gaan filteren?

Het zou misschien nog niet eens gek zijn voor XS4ALL om gewoon die dwangsom te betalen en op die manier iedere dag reclame te krijgen in het nieuws...
Maar als het maximum 250.000 is, wanneer verstrijkt dat dan? Het lijkt me niet dat ze dan voor eeuwig piraterij mogen laten toestaan..
pi_106709139
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 00:02 schreef RichardHammond het volgende:
En terecht, de tijd van het jatten is nu eindelijk afgelopen, krijgen de artiesten tenminste het geld waar ze recht op hebben.
Er zijn nog honderden Torrent-sites om Torrents te downloaden.
Daarnaast wordt de PirateBay niet gestopt, het wordt voor NL gebruikers alleen iets lastiger om op de site te komen.

Maar met TOR los je dat zo op.
pi_106709150
quote:
Probleem: deze bedrijven zijn voorlopig minder aantrekkelijk dan hun concurrenten die nog niet zijn gesommeerd om TPB te blokkeren.
Ik heb goede hoop dat de hogere rechters i.t.t. de lokale amateurs (dat is de laatste jaren vaker gebleken) het Europese recht wel zullen respecteren.
#NoDAPL
pi_106709160
quote:
Uitleg voor dummies?
#NoDAPL
pi_106709165
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 00:11 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Maar als het maximum 250.000 is, wanneer verstrijkt dat dan? Het lijkt me niet dat ze dan voor eeuwig piraterij mogen laten toestaan..
Geen idee, ik weet niet hoe dat werkt met zo'n dwangsom maar het lijkt dat als er een maximum aan zit dat ze 'm niet kunnen blijven verhogen.
pi_106709201
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 00:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Uitleg voor dummies?
Je installeert TOR, gaat met de aangepaste FireFox die er al bij in zit naar www.piratebay.org en selecteert weer gewoon de torrents die je wilt gebruiken.
Het surfen gaat wel iets langzamer maar dat is dan ook de enige belemmering.

Je torrent-client (zoals utorrent of Vuze) doet daarna de rest en haalt het gewenste materiaal binnen, daar heb je geen TOR meer voor nodig.

HOORT, ZEGT HET VOORT!
  donderdag 12 januari 2012 @ 00:15:56 #205
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_106709233
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 00:12 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Er zijn nog honderden Torrent-sites om Torrents te downloaden.
Daarnaast wordt de PirateBay niet gestopt, het wordt voor NL gebruikers alleen iets lastiger om op de site te komen.

Ik download zelf alles wat los en vast zit. :') TOR al geïnstalleerd.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 00:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Uitleg voor dummies?
TOR Ze hebben zelfs een kant en klaar programma. Wijzigt zich vanzelf.
pi_106709235
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 00:07 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Tot nu toe, uit 100% van de onderzoeken gepleegd door zowel de industrie als onafhankelijken (ga zelf maar lekker op bronnen zoeken, internet barst er van) is juist aangetoond dat ''illegaal'' downloaden de verkoop drastisch verbeterd over de hele linie.
http://www.ifpi.org/conte(...)egal-Downloading.pdf
quote:
2007 Institute Center for Technology Freedom (USA)
The True Cost of Sound Recording Piracy to the US Economy by Stephen Siwek
http://www.ipi.org/IPI/IP(...)1CC65A1D4779E4086257
33E00529174/$File/SoundRecordingPiracy.pdf?OpenElement
This study estimates the damage to the USA economy as a result of music piracy and follows the
same methodology established in Siwek’s previously published study The True Cost of Motion Picture
Piracy to the US Economy (2006). It uses IFPI piracy data within the modelling and several consumer
surveys. The study also evaluates the impact on jobs, earnings and lost tax revenues.
“Piracy of recorded music costs the US sound recording industries billions of dollars in lost revenue
and profits. Imposing as they are however, these losses represent only a fraction of the impact of
recorded music piracy on the US economy as a whole. Combining the latest data on worldwide piracy
of recorded music with multipliers from a well established U.S. government model, this study
concludes that recorded music piracy costs American workers significant losses in jobs and earnings,
and governments substantial lost tax revenue.”
100% zei je?
leg mij dan uit wat hier het miljoenen aan verloren inkomsten betekent?
pi_106709268
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 00:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als arm studentje heb ik die keuze niet, van mij krijgen ze geen cent meer als ze het mij onmogelijk zouden maken om dat spul te downloaden. Why bother?
Niet dat ik denk dat ze daar de komende jaren in gaan slagen, ik gebruik wel alternatieven als het nodig is en voorlopig zit ik nog veilig bij mijn provider (geen XS4ALL of Ziggo). Reken er maar op dat bij de keuze van een provider dit een rol speelt. Zonde overigens van die glasvezelkabels als ze niet worden gebruikt. Digitaal iets kopen zit er helaas nog niet in: ofwel mag je het maar heel eventjes bekijken, ofwel zijn er zo'n ridicule beperkingen (MP3-kwaliteit) of restricties (DRM) dat geen verstandig mens daarvoor wil betalen, en dat voor een veel te hoge prijs (je betaalt nog evenveel terwijl de distributiekosten verwaarloosbaar zijn)..

[..]

Leg eens uit. Hoe schaadt je mensen technisch gezien?
Financieel gezien schaad ik niemand, geen overbetaalde acteurs of muzikanten (de toppers), geen overbetaalde platenmaatschappijen en niemand anders.
Ik koop voor zo ver ik budget heb en de rest download ik, wat ik download zou ik dus sowieso niet kopen.
Ik denk dat dit topic zojuist gekaapt is.. :o

Dit download en beluister jij? :o
Je suis Charlie Sheen
pi_106709293
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 00:16 schreef mschol het volgende:

[..]

http://www.ifpi.org/conte(...)egal-Downloading.pdf

[..]

100% zei je?
leg mij dan uit wat hier het miljoenen aan verloren inkomsten betekent?
Het is maar net welk onderzoek je erbij haalt.
Als je wilt aantonen dat het niets kost zijn er onderzoeken die je ondersteunen, als je wilt aantonen dat het ze geld kost dan zijn er ook onderzoeken die je ondersteunen.
pi_106709314
quote:
10s.gif Op donderdag 12 januari 2012 00:16 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ik denk dat dit topic zojuist gekaapt is.. :o

[ afbeelding ]

Dit download en beluister jij? :o
Of nog erger:

:P
pi_106709325
Magnet, dank je voor de uitleg. Ik ga het zeker eens proberen als TPB ook door mijn provider zou worden geblokkeerd.
Kan je ook uitleggen hoe het komt dat je met TOR wel websites van geblokkeerde domeinen kan laden?
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')