Denk jij dat als het slechts de amateuruitgeverij Peuleschil uit Lutjebroek, gerund vanaf de zolderkamer van een liefhebber, was geweest die hieronder te lijden had en derhalve moord en brand schreeuwde, dat er dan ooit ook maar één wetsvoorstel gekomen was?quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:09 schreef Kikkerpr1ns het volgende:
[..]
Maar dit geldt toch alleen voor hollywood films en populaire muziek?
Ik snap niet waar jij je definities vandaan haalt.quote:
Uitspraak van het Europees hof is altijd bindend.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:14 schreef mschol het volgende:
[..]
dat is dus maar de vraag..
De uitspraak van het EU hof is ook niet bindend, het is slechts advieserend (hoeven i.p.v. moeten)
ik quote:quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:19 schreef davihaa het volgende:
[..]
Uitspraak van het Europees hof is altijd bindend.
''De situatie in Duitsland verschilt daarmee met die in Nederland, waar een ander rechtssysteem van kracht is. In Nederland werkt het Europese verdrag direct door in de rechtsorde, en wordt het Europese verdrag boven de Nederlandse Grondwet geplaatst.''
ze hoeven niet te filteren, maar dat betekent niet dat ze het niet mogenquote:Het Europese Hof oordeelde juist dat isp's het internetverkeer van hun klanten niet hoeven te filteren op auteursrechtinbreuk.
Je zou www.vandale.nl eens kunnen proberen..quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:19 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik snap niet waar jij je definities vandaan haalt.
De overheid zorgt ervoor dat wij iets niet kunnen zien, wat er wel is, dat is gewoon keihard censuur.
Maar je mag het ook anders noemen hoor, als je je daar beter van gaat voelen. Daar wordt het precedent dat er met dit vonnis geschept is en daarmee de gevolgen die dit op den duur gaat hebben echt niet anders van.quote:
Dan is er toch derhalve een oordeel, wat bindend is? (I could be wrong..)quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:21 schreef mschol het volgende:
[..]
ik quote:
[..]
ze hoeven niet te filteren, maar dat betekent niet dat ze het niet mogen
als er zou hebben gestaan dat ze het niet mochten dan was deze uitspraak direct de prullenmand ingegaan
daar doelde ik op
Uhh nee, maar als ik van de amateuruitgeverij Peuleschil uit Lutjebroek een ebook pirate (ik noem maar iets) dan schaadt het hun toch gewoon? Ik ben het met je eens dat de "grote bazen" slechts hun rijkdom willen vergroten en zich niet bekommeren om hun artiesten e.d. (en hun graf zou ik ook graag aanstampen).quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:17 schreef NotYou het volgende:
[..]
Denk jij dat als het slechts de amateuruitgeverij Peuleschil uit Lutjebroek, gerund vanaf de zolderkamer van een liefhebber, was geweest die hieronder te lijden had en derhalve moord en brand schreeuwde, dat er dan ooit ook maar één wetsvoorstel gekomen was?![]()
Dit is 'grootkapitaal' at work.
[ afbeelding ]
Staatssecretaris Teeven van Veiligheid en Justitie en Chris Dodd, voorzitter van de MPAA.
Dat is voor mij ook een belangrijke reden dat ik het gebruik.quote:En ik download voornamelijk Amerikaanse tv series omdat ik die niet kan zien in Nederland, op geen enkele manier ook niet via satelliet(daar zou ik wel voor betalen als dat kon). En ik ga niet wachten totdat ze een jaar later in Nederland komen of op DVD releases.
eerste reden is nog enigsinds te rechtvaardige, 2de is natuurlijk kul.. koop een BD speler en je bent klaar..quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is voor mij ook een belangrijke reden dat ik het gebruik.
Andere reden: ik heb geen Blurayspeler en ik ga niet lageresolutie meuk bekijken op mijn HD-monitor.
Er zijn meerdere films geweest de afgelopen paar jaar die ik graag in de bioscoop had willen zien maar die hier pas vele maanden na de internationale premiere zijn uitgebracht, dit terwijl bioscoopbezoek hier flink duurder is dan waar men de film wel gewoon direct kon zien. Intussen is de film daar al op dvd en bluray te koop terwijl hij hier nog in de bioscoop moet verschijnen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:40 schreef Kikkerpr1ns het volgende:
[..]
Uhh nee, maar als ik van de amateuruitgeverij Peuleschil uit Lutjebroek een ebook pirate (ik noem maar iets) dan schaadt het hun toch gewoon? Ik ben het met je eens dat de "grote bazen" slechts hun rijkdom willen vergroten en zich niet bekommeren om hun artiesten e.d. (en hun graf zou ik ook graag aanstampen).
Maar ik word gewoon zo moe van al die mensen die huilen dat ze straks hun filmcollectie niet meer kunnen bijhouden om stoer mee te doen op feestjes en verjaardagen en "doordachte" plaatjes posten zoals in dit topic. De grote meerderheid is gewoon lui en download graag, want gratis spullen zijn chill
Die SOPA zal me aan m'n reet roesten.
omdat je geen lage resolutie spul wilt zien, en dan moet je dus dokken, zo moeilijk is dat niet hoor..quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Waarom nu een BR-speler kopen (..).
Sterker nog, het is zeker niet uitgesloten dat deze bedrijven bij de toename van populariteit en word of mouth zelfs gebaat zijn. In de VS is in een rechtszaak al aangetoond dat een rechthebbende die enerzijds downloaders aanklaagde, anderzijds zelf haar muziek in 't geniep voor promotie doeleinden geupload heeft naar filesharingnetwerken.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Waarom nu een BR-speler kopen als ik over een paar jaar toch een BR-speler bij mijn pc krijg?
Bovendien heb ik geen budget om films en series te kopen. Eens een keertje, ja. Maar laat mij de rest downloaden zolang ik een arme student ben. Daar benadeel ik niemand mee.
Leuke stelling, toon het maar eens aan.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:52 schreef mschol het volgende:
[..]
omdat je geen lage resolutie spul wilt zien, en dan moet je dus dokken, zo moeilijk is dat niet hoor..
dat je het later bij je pc krijgt is leuk, maar tot die tijd ben jij aan het downloaden, wat technisch gezien, mensen schaadt
je weet net zo goed als ik dat het niet echt aan te tonen is maar met je gezonde verstand dit wel te beredeneren valt.. als je dat niet kan, of je gaat dit ontkennen ben je gewoon heel erg dom bezig..quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:54 schreef NotYou het volgende:
[..]
Leuke stelling, toon het maar eens aan.
Gaan we nu (indirect) schelden? Lekker volwassen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:57 schreef mschol het volgende:
[..]
je weet net zo goed als ik dat het niet echt aan te tonen is maar met je gezonde verstand dit wel te beredeneren valt.. als je dat niet kan, of je gaat dit ontkennen ben je gewoon heel erg dom bezig..
Tot nu toe, uit 100% van de onderzoeken gepleegd door zowel de industrie als onafhankelijken (ga zelf maar lekker op bronnen zoeken, internet barst er van) is juist aangetoond dat ''illegaal'' downloaden de verkoop drastisch verbeterd over de hele linie.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:57 schreef mschol het volgende:
[..]
je weet net zo goed als ik dat het niet echt aan te tonen is maar met je gezonde verstand dit wel te beredeneren valt.. als je dat niet kan, of je gaat dit ontkennen ben je gewoon heel erg dom bezig..
een deel van de gedownloadde films(of albums) zou, indien er niet gedownload kon worden, gewoon worden gekocht. er is dus wel degelijk schade.. wat je echter niet weet is hoe groot die schade precies is/zou zijn
Als arm studentje heb ik die keuze niet, van mij krijgen ze geen cent meer als ze het mij onmogelijk zouden maken om dat spul te downloaden. Why bother?quote:omdat je geen lage resolutie spul wilt zien, en dan moet je dus dokken, zo moeilijk is dat niet hoor..
Leg eens uit. Hoe schaadt je mensen technisch gezien?quote:dat je het later bij je pc krijgt is leuk, maar tot die tijd ben jij aan het downloaden, wat technisch gezien, mensen schaadt
Maar als het maximum 250.000 is, wanneer verstrijkt dat dan? Het lijkt me niet dat ze dan voor eeuwig piraterij mogen laten toestaan..quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:10 schreef MaGNeT het volgende:
Een dwangsom van 10.000 Euro per dag met een maximum van 250.000 Euro als ze voor 25 januari niet gaan filteren?
Het zou misschien nog niet eens gek zijn voor XS4ALL om gewoon die dwangsom te betalen en op die manier iedere dag reclame te krijgen in het nieuws...
Er zijn nog honderden Torrent-sites om Torrents te downloaden.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:02 schreef RichardHammond het volgende:
En terecht, de tijd van het jatten is nu eindelijk afgelopen, krijgen de artiesten tenminste het geld waar ze recht op hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |