abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106705424
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar: je kan het wel vertellen en hoogstens achteraf kun je er een boete voor krijgen.

En dat is wat hier fout gaat. TPB krijgt geen boete, maar wordt de mogelijkheid ontnomen om in de toekomst verdere, mogelijk wel degelijk legale uitingen te doen. Dat is gewoon censuur.
Maar ik kan het mis hebben, maar volgens mij hebben de eigenaren van de Pirate Bay (waar ze zijn weet niemand) de mogelijkheid gehad, om hun site zo aan te passen dat illegale content niet meer kon worden aangeboden, dit doen ze niet, dus ja, ik verwacht ook niet dat ze ooit nog dit zouden gaan verranderen :)
pi_106705503
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar: je kan het wel vertellen en hoogstens achteraf kun je er een boete voor krijgen.

En dat is wat hier fout gaat. TPB krijgt geen boete, maar wordt de mogelijkheid ontnomen om in de toekomst verdere, mogelijk wel degelijk legale uitingen te doen. Dat is gewoon censuur.
Nee, censuur zou het zijn wanneer het materiaal helemaal nergens te verkrijgen is.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_106705547
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:44 schreef Fascination het volgende:

[..]

Nee, censuur zou het zijn wanneer het materiaal helemaal nergens te verkrijgen is.
En hoe moet ik aan het materiaal van TPB komen (dat zijn dus de .torrent files, niet het auteursrechtelijk beschermde materiaal zelf!) als hun website wordt geblokkeerd?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2012 22:46:02 ]
pi_106705597
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:42 schreef anti_kneus het volgende:

[..]

Maar ik kan het mis hebben, maar volgens mij hebben de eigenaren van de Pirate Bay (waar ze zijn weet niemand) de mogelijkheid gehad, om hun site zo aan te passen dat illegale content niet meer kon worden aangeboden, dit doen ze niet, dus ja, ik verwacht ook niet dat ze ooit nog dit zouden gaan verranderen :)
Wordt de postbode ook opgepakt, ontslagen en gestraft omdat iemand illegale dingen vestuurd via de post?

Nope. Dat is wel wat er nu gebeurd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_106705650
quote:

[..]

Natuurlijk is het censuur, er wordt een site geblokkeerd :{
Rustig aan.
pi_106705670
quote:

[..]

Maar dan is er China ook geen censuur. Want als iets wil kan je er _altijd_ aan komen. :')
pi_106705687
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wordt de postbode ook opgepakt, ontslagen en gestraft omdat iemand illegale dingen vestuurd via de post?

Nope. Dat is wel wat er nu gebeurd.
De laatste keer dat ik de postbode zag, kon ik via hem niet aan dingen komen, de postbode in jouw vergelijking is het .torrent bestand en dat wordt niet geblokkeerd. De PostNL wordt hier in feite gestraft omdat ze hun pakketten niet goed controleren op illegale goederen :)
pi_106705748
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:45 schreef Igen het volgende:

[..]

En hoe moet ik aan het materiaal van TPB komen (dat zijn dus de .torrent files, niet het auteursrechtelijk beschermde materiaal zelf!) als hun website wordt geblokkeerd?
:'). Ja, en de torrent-files download je om zo een film of muziek binnen te halen. Dat is het doel daarvan. En dat materiaal kan je elders ook verkrijgen.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:47 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Natuurlijk is het censuur, er wordt een site geblokkeerd :{
Nee.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:48 schreef Alpha_Bootis het volgende:

[..]

Maar dan is er China ook geen censuur. Want als iets wil kan je er _altijd_ aan komen. :')
Via legale weg natuurlijk.
pi_106705781
pirate bay komt met antwoord op de homepage
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_106705811
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:50 schreef Fascination het volgende:

[..]

:'). Ja, en de torrent-files download je om zo een film of muziek binnen te halen. Dat is het doel daarvan. En dat materiaal kan je elders ook verkrijgen.
Een .torrent file op zichzelf valt ook onder de vrijheid van meningsuiting.
pi_106705843
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Een .torrent file op zichzelf valt ook onder de vrijheid van meningsuiting.
En dat wordt dus ook niet geblokkeerd/verboden ;)
pi_106705895
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:51 schreef anti_kneus het volgende:

[..]

En dat wordt dus ook niet geblokkeerd/verboden ;)
Jawel, TPB wordt immers de mogelijkheid ontnomen om .torrent bestanden te publiceren. En ook om andere dingen via internet te publiceren.
pi_106706038
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Jawel, TPB wordt immers de mogelijkheid ontnomen om .torrent bestanden te publiceren. En ook om andere dingen via internet te publiceren.
Als TPB een filter op hun site hadden toegepast wat auteurs rechtelijk materiaal blokkeerd, dan had je de site nog steeds kunnen bezoeken, dit hebben ze nooit gedaan en nu is het jammer maar helaas :)

Overigens kan ik nog steeds .torrent bestanden binnen halen via legale sites en dus kunnen die nog steeds gepubliceerd worden :)
pi_106706189
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:03 schreef BlackLining het volgende:
Es ist entschieden!

Du sollst nicht herunterladen. Das verdammte Ziggo und XS4ALL dürfen dass nicht langer zulassen!

http://tweakers.net/nieuw(...)e-bay-blokkeren.html

Het kuikentje heeft zijn zin, er ligt nu jurisprudentie, de netneutraliteit wet kan de prullenbak in en we zijn vanaf nu genaait.

:r
je weet dat er in de netneutraliteit een clausule zit dat als een rechter er om vraagt het alsnog opgelegd kan worden..
pi_106706234
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:55 schreef anti_kneus het volgende:

[..]

Als TPB een filter op hun site hadden toegepast wat auteurs rechtelijk materiaal blokkeerd, dan had je de site nog steeds kunnen bezoeken, dit hebben ze nooit gedaan en nu is het jammer maar helaas :)
Terecht of niet, het blijft gewoon censuur.

quote:
Overigens kan ik nog steeds .torrent bestanden binnen halen via legale sites en dus kunnen die nog steeds gepubliceerd worden :)
Het maakt niet uit dat anderen nog steeds dingen kunnen publiceren, waaronder .torrent-bestanden. Het gaat erom dat TPB het straks niet meer kan en dat TPB dus gecensureerd wordt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2012 22:59:46 ]
pi_106706248
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:50 schreef Fascination het volgende:

[..]

[..]

Nee.

[..]

Via legale weg natuurlijk.
quote:
Censuur is het gebruiken van de macht van de staat, een bepaalde groepering, of van bepaalde individuen, om informatie achter te houden of de expressie aan banden te leggen
Er wordt een hele site achter gehouden door de overheid, of kan je dat geen informatie noemen?
Rustig aan.
pi_106706257
quote:
10s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:40 schreef Kikkerpr1ns het volgende:

[..]

Nee, ik heb het over bijv. kleinere, onafhankelijke ontwikkelaars die er maar mee kappen omdat het toch geen zin heeft (bijv).

Begrijp me niet verkeerd. Ik download zelf ook wel eens een serie of film, maar ik erken dat het niet helemaal eerlijk is. Noem me maar hypocriet als je wil.
Het kan me verder ook niet zoveel schelen of de piratebay plat gaat (of wat dan ook); het enige wat ik een beetje zal missen is de muziek.
Niet helemaal eerlijk?

Wat oneerlijk is, is dat multimiljonairs en miljardairs die meer geld hebben dan zij en hun families in tig lifetimes zouden kunnen spenderen, simpele hardwerkende burgers dwingende schikkingsvoorstellen van vele honderden tot duizenden euro's laten toesturen voor het klaarblijkelijk verschrikkelijke vergrijp van het downloaden van enkele mp3-bestanden of een aflevering van een tv-serie.

Deze schandalig rijke mensen hebben het namelijk gepresteerd om zelfs in tijden waarin er bij distributie van content nog wel noemenswaardige productiekosten om de hoek kwamen kijken deze godsvermogens bij elkaar te graaien, niet zelden ten koste van de creatievelingen die voor de verkochte producten uiteindelijk verantwoordelijk waren en zonder twijfel over de ruggen van de fabrieksarbeiders die de contentdragers tegen een zo laag mogelijk loon mochten produceren.

Nu ook zij er eindelijk achter zijn dat er in deze kosten enorm te snijden valt zodat zij nog VEEL en VEEL meer geld kunnen verdienen, zetten zij hun lobby in om het internet zo te censureren dan wel het kostenloos downloaden wettelijk zo afschrikwekkend te maken, dat het ze net als in de echte wereld vrij staat per afzetgebied het hoogst mogelijke prijskaartje te plakken op de waren die ze ons via een constant reclamebombardement opdringen.

Dat ze meer verdienen dan ooit tevoren doet er niet toe, ze zouden nog MEER kunnen verdienen en dat is voor deze mensen niet te verkroppen.

Honden zijn het. :r

[ Bericht 0% gewijzigd door NotYou op 11-01-2012 23:09:08 ]
Je suis Charlie Sheen
pi_106706691
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:59 schreef NotYou het volgende:

[..]

verhaal
Maar dit geldt toch alleen voor hollywood films en populaire muziek?
Prins der kikkers
  woensdag 11 januari 2012 @ 23:10:04 #169
167856 Toempf
Internetheld
pi_106706698
quote:
Op woensdag 11 januari 2012 22:35 schreef anti_kneus het volgende:

[..]

Als ik bijvoorbeeld tegen iemand kan vertellen waar hij drugs kan halen, dan ben ik medeplichtig en dat is strafbaar. Beetje kromme vergelijking maar het komt op het zelfde neer :)

[..]

Ennuh, wat denk je van die artiesten? Die krijgen misschien maar een deel van het bedrag dat jij moet betalen, maar nu krijgen ze helemaal niets :)
Klaus die Gabelstaplerfahrer
Luier dan een pamper
pi_106706795
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Terecht of niet, het blijft gewoon censuur.

[..]

Het maakt niet uit dat anderen nog steeds dingen kunnen publiceren, waaronder .torrent-bestanden. Het gaat erom dat TPB het straks niet meer kan en dat TPB dus gecensureerd wordt.
Nee, dat is geen censuur. En ja, het maakt wel uit dat anderen dat materiaal wel kunnen publiceren. Wat wel censuur zou zijn, is wanneer TPB zelf een film heeft gemaakt, ik noem maar iets, en door de blokkering van de site de film niet meer kan publiceren.
pi_106706848
Wat een hysterie.. Elke leek kan toch begrijpen dat dit vonnis keihard onderuit wordt gehaald in hoger beroep?

Is dit trouwens een manier van brein om haar medewerkers te stoppen van suf downloaden?
pi_106706919
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:13 schreef davihaa het volgende:
Wat een hysterie.. Elke leek kan toch begrijpen dat dit vonnis keihard onderuit wordt gehaald in hoger beroep?
dat is dus maar de vraag..
De uitspraak van het EU hof is ook niet bindend, het is slechts advieserend (hoeven i.p.v. moeten)
pi_106706926
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:11 schreef Fascination het volgende:

[..]

Nee, dat is geen censuur. En ja, het maakt wel uit dat anderen dat materiaal wel kunnen publiceren. Wat wel censuur zou zijn, is wanneer TPB zelf een film heeft gemaakt, ik noem maar iets, en door de blokkering van de site de film niet meer kan publiceren.
De daad van het onzichtbaarmaken van iets dat er nog wel is, is censuur. Punt. Dat het hier toevallig om TPB en torrents gaat boeit mij geen sier. TPB kan me gejat worden wat dat aangaat. Gebruik het toch niet.
pi_106707007
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:15 schreef Alpha_Bootis het volgende:

[..]

De daad van het onzichtbaarmaken van iets dat er nog wel is, is censuur. Punt. Dat het hier toevallig om TPB en torrents gaat boeit mij geen sier. TPB kan me gejat worden wat dat aangaat. Gebruik het toch niet.
Zucht. Ik geef het op.
pi_106707046
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:11 schreef Fascination het volgende:

[..]

wacht eff, een site monddood maken is geen censuur? rare definitie van censuur heb jij dan..
pi_106707050
quote:
10s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:09 schreef Kikkerpr1ns het volgende:

[..]

Maar dit geldt toch alleen voor hollywood films en populaire muziek?
Denk jij dat als het slechts de amateuruitgeverij Peuleschil uit Lutjebroek, gerund vanaf de zolderkamer van een liefhebber, was geweest die hieronder te lijden had en derhalve moord en brand schreeuwde, dat er dan ooit ook maar één wetsvoorstel gekomen was? :')

Dit is 'grootkapitaal' at work.

Staatssecretaris Teeven van Veiligheid en Justitie en Chris Dodd, voorzitter van de MPAA.
Je suis Charlie Sheen
pi_106707128
quote:
9s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:16 schreef Fascination het volgende:

[..]

Zucht. Ik geef het op.
Ik snap niet waar jij je definities vandaan haalt.
De overheid zorgt ervoor dat wij iets niet kunnen zien, wat er wel is, dat is gewoon keihard censuur.
Rustig aan.
pi_106707141
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:14 schreef mschol het volgende:

[..]

dat is dus maar de vraag..
De uitspraak van het EU hof is ook niet bindend, het is slechts advieserend (hoeven i.p.v. moeten)
Uitspraak van het Europees hof is altijd bindend.

''De situatie in Duitsland verschilt daarmee met die in Nederland, waar een ander rechtssysteem van kracht is. In Nederland werkt het Europese verdrag direct door in de rechtsorde, en wordt het Europese verdrag boven de Nederlandse Grondwet geplaatst.''
pi_106707229
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:19 schreef davihaa het volgende:

[..]

Uitspraak van het Europees hof is altijd bindend.

''De situatie in Duitsland verschilt daarmee met die in Nederland, waar een ander rechtssysteem van kracht is. In Nederland werkt het Europese verdrag direct door in de rechtsorde, en wordt het Europese verdrag boven de Nederlandse Grondwet geplaatst.''
ik quote:
quote:
Het Europese Hof oordeelde juist dat isp's het internetverkeer van hun klanten niet hoeven te filteren op auteursrechtinbreuk.
ze hoeven niet te filteren, maar dat betekent niet dat ze het niet mogen ;)
als er zou hebben gestaan dat ze het niet mochten dan was deze uitspraak direct de prullenmand ingegaan

daar doelde ik op :)
pi_106707307
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:19 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik snap niet waar jij je definities vandaan haalt.
De overheid zorgt ervoor dat wij iets niet kunnen zien, wat er wel is, dat is gewoon keihard censuur.
Je zou www.vandale.nl eens kunnen proberen.. :D
Je suis Charlie Sheen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')