Maar ik kan het mis hebben, maar volgens mij hebben de eigenaren van de Pirate Bay (waar ze zijn weet niemand) de mogelijkheid gehad, om hun site zo aan te passen dat illegale content niet meer kon worden aangeboden, dit doen ze niet, dus ja, ik verwacht ook niet dat ze ooit nog dit zouden gaan verranderenquote:Op woensdag 11 januari 2012 22:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar: je kan het wel vertellen en hoogstens achteraf kun je er een boete voor krijgen.
En dat is wat hier fout gaat. TPB krijgt geen boete, maar wordt de mogelijkheid ontnomen om in de toekomst verdere, mogelijk wel degelijk legale uitingen te doen. Dat is gewoon censuur.
Nee, censuur zou het zijn wanneer het materiaal helemaal nergens te verkrijgen is.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar: je kan het wel vertellen en hoogstens achteraf kun je er een boete voor krijgen.
En dat is wat hier fout gaat. TPB krijgt geen boete, maar wordt de mogelijkheid ontnomen om in de toekomst verdere, mogelijk wel degelijk legale uitingen te doen. Dat is gewoon censuur.
En hoe moet ik aan het materiaal van TPB komen (dat zijn dus de .torrent files, niet het auteursrechtelijk beschermde materiaal zelf!) als hun website wordt geblokkeerd?quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:44 schreef Fascination het volgende:
[..]
Nee, censuur zou het zijn wanneer het materiaal helemaal nergens te verkrijgen is.
Wordt de postbode ook opgepakt, ontslagen en gestraft omdat iemand illegale dingen vestuurd via de post?quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:42 schreef anti_kneus het volgende:
[..]
Maar ik kan het mis hebben, maar volgens mij hebben de eigenaren van de Pirate Bay (waar ze zijn weet niemand) de mogelijkheid gehad, om hun site zo aan te passen dat illegale content niet meer kon worden aangeboden, dit doen ze niet, dus ja, ik verwacht ook niet dat ze ooit nog dit zouden gaan verranderen
Natuurlijk is het censuur, er wordt een site geblokkeerdquote:Op woensdag 11 januari 2012 22:44 schreef Fascination het volgende:
[..]
Nee, censuur zou het zijn wanneer het materiaal helemaal nergens te verkrijgen is.
Maar dan is er China ook geen censuur. Want als iets wil kan je er _altijd_ aan komen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:44 schreef Fascination het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik de postbode zag, kon ik via hem niet aan dingen komen, de postbode in jouw vergelijking is het .torrent bestand en dat wordt niet geblokkeerd. De PostNL wordt hier in feite gestraft omdat ze hun pakketten niet goed controleren op illegale goederenquote:Op woensdag 11 januari 2012 22:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wordt de postbode ook opgepakt, ontslagen en gestraft omdat iemand illegale dingen vestuurd via de post?
Nope. Dat is wel wat er nu gebeurd.
quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:45 schreef Igen het volgende:
[..]
En hoe moet ik aan het materiaal van TPB komen (dat zijn dus de .torrent files, niet het auteursrechtelijk beschermde materiaal zelf!) als hun website wordt geblokkeerd?
Nee.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:47 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Natuurlijk is het censuur, er wordt een site geblokkeerd
Via legale weg natuurlijk.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:48 schreef Alpha_Bootis het volgende:
[..]
Maar dan is er China ook geen censuur. Want als iets wil kan je er _altijd_ aan komen.
Een .torrent file op zichzelf valt ook onder de vrijheid van meningsuiting.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:50 schreef Fascination het volgende:
[..]. Ja, en de torrent-files download je om zo een film of muziek binnen te halen. Dat is het doel daarvan. En dat materiaal kan je elders ook verkrijgen.
En dat wordt dus ook niet geblokkeerd/verbodenquote:Op woensdag 11 januari 2012 22:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Een .torrent file op zichzelf valt ook onder de vrijheid van meningsuiting.
Jawel, TPB wordt immers de mogelijkheid ontnomen om .torrent bestanden te publiceren. En ook om andere dingen via internet te publiceren.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:51 schreef anti_kneus het volgende:
[..]
En dat wordt dus ook niet geblokkeerd/verboden
Als TPB een filter op hun site hadden toegepast wat auteurs rechtelijk materiaal blokkeerd, dan had je de site nog steeds kunnen bezoeken, dit hebben ze nooit gedaan en nu is het jammer maar helaasquote:Op woensdag 11 januari 2012 22:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Jawel, TPB wordt immers de mogelijkheid ontnomen om .torrent bestanden te publiceren. En ook om andere dingen via internet te publiceren.
je weet dat er in de netneutraliteit een clausule zit dat als een rechter er om vraagt het alsnog opgelegd kan worden..quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:03 schreef BlackLining het volgende:
Es ist entschieden!
Du sollst nicht herunterladen. Das verdammte Ziggo und XS4ALL dürfen dass nicht langer zulassen!
http://tweakers.net/nieuw(...)e-bay-blokkeren.html
Het kuikentje heeft zijn zin, er ligt nu jurisprudentie, de netneutraliteit wet kan de prullenbak in en we zijn vanaf nu genaait.
Terecht of niet, het blijft gewoon censuur.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:55 schreef anti_kneus het volgende:
[..]
Als TPB een filter op hun site hadden toegepast wat auteurs rechtelijk materiaal blokkeerd, dan had je de site nog steeds kunnen bezoeken, dit hebben ze nooit gedaan en nu is het jammer maar helaas
Het maakt niet uit dat anderen nog steeds dingen kunnen publiceren, waaronder .torrent-bestanden. Het gaat erom dat TPB het straks niet meer kan en dat TPB dus gecensureerd wordt.quote:Overigens kan ik nog steeds .torrent bestanden binnen halen via legale sites en dus kunnen die nog steeds gepubliceerd worden
quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:50 schreef Fascination het volgende:
[..]. Ja, en de torrent-files download je om zo een film of muziek binnen te halen. Dat is het doel daarvan. En dat materiaal kan je elders ook verkrijgen.
[..]
Nee.
[..]
Via legale weg natuurlijk.
Er wordt een hele site achter gehouden door de overheid, of kan je dat geen informatie noemen?quote:Censuur is het gebruiken van de macht van de staat, een bepaalde groepering, of van bepaalde individuen, om informatie achter te houden of de expressie aan banden te leggen
Niet helemaal eerlijk?quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:40 schreef Kikkerpr1ns het volgende:
[..]
Nee, ik heb het over bijv. kleinere, onafhankelijke ontwikkelaars die er maar mee kappen omdat het toch geen zin heeft (bijv).
Begrijp me niet verkeerd. Ik download zelf ook wel eens een serie of film, maar ik erken dat het niet helemaal eerlijk is. Noem me maar hypocriet als je wil.
Het kan me verder ook niet zoveel schelen of de piratebay plat gaat (of wat dan ook); het enige wat ik een beetje zal missen is de muziek.
quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:35 schreef anti_kneus het volgende:
[..]
Als ik bijvoorbeeld tegen iemand kan vertellen waar hij drugs kan halen, dan ben ik medeplichtig en dat is strafbaar. Beetje kromme vergelijking maar het komt op het zelfde neer
[..]
Ennuh, wat denk je van die artiesten? Die krijgen misschien maar een deel van het bedrag dat jij moet betalen, maar nu krijgen ze helemaal niets
Nee, dat is geen censuur. En ja, het maakt wel uit dat anderen dat materiaal wel kunnen publiceren. Wat wel censuur zou zijn, is wanneer TPB zelf een film heeft gemaakt, ik noem maar iets, en door de blokkering van de site de film niet meer kan publiceren.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Terecht of niet, het blijft gewoon censuur.
[..]
Het maakt niet uit dat anderen nog steeds dingen kunnen publiceren, waaronder .torrent-bestanden. Het gaat erom dat TPB het straks niet meer kan en dat TPB dus gecensureerd wordt.
dat is dus maar de vraag..quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:13 schreef davihaa het volgende:
Wat een hysterie.. Elke leek kan toch begrijpen dat dit vonnis keihard onderuit wordt gehaald in hoger beroep?
De daad van het onzichtbaarmaken van iets dat er nog wel is, is censuur. Punt. Dat het hier toevallig om TPB en torrents gaat boeit mij geen sier. TPB kan me gejat worden wat dat aangaat. Gebruik het toch niet.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:11 schreef Fascination het volgende:
[..]
Nee, dat is geen censuur. En ja, het maakt wel uit dat anderen dat materiaal wel kunnen publiceren. Wat wel censuur zou zijn, is wanneer TPB zelf een film heeft gemaakt, ik noem maar iets, en door de blokkering van de site de film niet meer kan publiceren.
Zucht. Ik geef het op.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:15 schreef Alpha_Bootis het volgende:
[..]
De daad van het onzichtbaarmaken van iets dat er nog wel is, is censuur. Punt. Dat het hier toevallig om TPB en torrents gaat boeit mij geen sier. TPB kan me gejat worden wat dat aangaat. Gebruik het toch niet.
wacht eff, een site monddood maken is geen censuur? rare definitie van censuur heb jij dan..quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:11 schreef Fascination het volgende:
[..]
Nee, dat is geen censuur. En ja, het maakt wel uit dat anderen dat materiaal wel kunnen publiceren. Wat wel censuur zou zijn, is wanneer TPB zelf een film heeft gemaakt, ik noem maar iets, en door de blokkering van de site de film niet meer kan publiceren.
Denk jij dat als het slechts de amateuruitgeverij Peuleschil uit Lutjebroek, gerund vanaf de zolderkamer van een liefhebber, was geweest die hieronder te lijden had en derhalve moord en brand schreeuwde, dat er dan ooit ook maar één wetsvoorstel gekomen was?quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:09 schreef Kikkerpr1ns het volgende:
[..]
Maar dit geldt toch alleen voor hollywood films en populaire muziek?
Ik snap niet waar jij je definities vandaan haalt.quote:
Uitspraak van het Europees hof is altijd bindend.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:14 schreef mschol het volgende:
[..]
dat is dus maar de vraag..
De uitspraak van het EU hof is ook niet bindend, het is slechts advieserend (hoeven i.p.v. moeten)
ik quote:quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:19 schreef davihaa het volgende:
[..]
Uitspraak van het Europees hof is altijd bindend.
''De situatie in Duitsland verschilt daarmee met die in Nederland, waar een ander rechtssysteem van kracht is. In Nederland werkt het Europese verdrag direct door in de rechtsorde, en wordt het Europese verdrag boven de Nederlandse Grondwet geplaatst.''
ze hoeven niet te filteren, maar dat betekent niet dat ze het niet mogenquote:Het Europese Hof oordeelde juist dat isp's het internetverkeer van hun klanten niet hoeven te filteren op auteursrechtinbreuk.
Je zou www.vandale.nl eens kunnen proberen..quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:19 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik snap niet waar jij je definities vandaan haalt.
De overheid zorgt ervoor dat wij iets niet kunnen zien, wat er wel is, dat is gewoon keihard censuur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |