Engeland was op weg maar heeft het niet gehaald.quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Engeland was aardig op weg. Bovendien had een Romeinse Rijk meer macht dan de huidige VS.
De macht die de USSR kon projecteren staat niet in vergelijking tot wat de VS na 1991 konden doen. Deels doordat ze de VS als tegenwicht hadden.quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:19 schreef remlof het volgende:
[..]
En de Sovjet-Unie was toch ook echt een supermacht.
Correctie: de Romeinen waren oppermachtig in the known world.quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:20 schreef waht het volgende:
[..]
Engeland was op weg maar heeft het niet gehaald.
En de Romeinen waren oppermachtig rondom de Mediterraanse zee. Technologie heeft Amerika geholpen.
Eens maar die was dus behoorlijk beperkt.quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Correctie: de Romeinen waren oppermachtig in the known world.
Maar tot midden jaren tachtig hielden ze elkaar aardig in evenwicht.quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:21 schreef waht het volgende:
[..]
De macht die de USSR kon projecteren staat niet in vergelijking tot wat de VS na 1991 konden doen. Deels doordat ze de VS als tegenwicht hadden.
Waarschijnlijk sloeg het evenwicht al wat eerder over. De USSR is niet binnen een jaar uitgehold, dat duurde wel een goed decennium, zo niet langer.quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar tot midden jaren tachtig hielden ze elkaar aardig in evenwicht.
Idd, en als je in de problemen komt is het de wil van god en heb je je daarin maar te schikken.quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:30 schreef GSbrder het volgende:
Christenen hebben de overheid nooit verafgood. De gemeenschap en het gezin zijn de hoeksteen van de samenleving, niet Vadertje Staat-met-zijn-uitkeringsapparaat.
Werkte als een tiet, ook toen 20% van het proletariaat dood ging door de honger en de rest door de builenpest.quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:32 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Idd, en als je in de problemen komt is het de wil van god en heb je je daarin maar te schikken.
Ofzo.
Dat zie ik anders, de Sovjet-Unie kwam pas in de jaren 50 in de buurt van de VS nadat ze ook kernwapens ter beschikking hadden (in ruime mate), hoewel de VS in die periode nog het overwicht had omdat ze betere wapensystemen hadden om deze kernwapens te "bezorgen".quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar tot midden jaren tachtig hielden ze elkaar aardig in evenwicht.
Vergeet niet dat de rakettechnologie van de Russen lang op de Amerikanen heeft voorgelopen (waardoor ze als eerste een satelliet konden lanceren en eerder met bemande ruimtevaart beginnen). Ook nu hebben ze weer een voorsprong omdat de Amerikanen nog geen opvolger voor de Shuttle hebben en niet eens meer in staat zijn tot bemande lanceringen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:34 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat zie ik anders, de Sovjet-Unie kwam pas in de jaren 50 in de buurt van de VS nadat ze ook kernwapens ter beschikking hadden (in ruime mate), hoewel de VS in die periode nog het overwicht had omdat ze betere wapensystemen hadden om deze kernwapens te "bezorgen".
Pas in de jaren 60 en 70 kan men spreken van een overwicht van de Sovjet-Unie, wat echter door technologische ontwikkelingen van het westen en de economische situatie in de Sovjet-Unie eind jaren 70 tot begin jaren 80 teniet werd gedaan.
Ze kunnen er weinig aan doen. De ouderwetse kerk is uit. Mensen zoeken hun heil bij iets anders.quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:38 schreef GSbrder het volgende:
Het CDA kan er ook niets aan doen dat Nederland ontkerkt is. Zij denken nu gewoon: zie je wel, hadden jullie maar bij de kerk moeten blijven.
Tsja, christenen zorgen bij voorkeur voor de eigen kring natuurlijk. Maar goed, maakt verder ook niet uit. Van mij mag het CDA een lange neus trekken naar alle kerkverlaters.quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:38 schreef GSbrder het volgende:
Het CDA kan er ook niets aan doen dat Nederland ontkerkt is. Zij denken nu gewoon: zie je wel, hadden jullie maar bij de kerk moeten blijven.
Daar heb jij gelijk in, maar vergeet niet dat niet de capaciteiten van meer zaken afhankelijk waren, zo had de SU in de jaren 50 veel minder kernkoppen dan bijv. de VS, die er toen al veel meer hadden. Op die manier relativeert zich de technologische voorsprong van de SU op het gebied van raketten natuurlijk.quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de rakettechnologie van de Russen lang op de Amerikanen heeft voorgelopen (waardoor ze als eerste een satelliet konden lanceren en eerder met bemande ruimtevaart beginnen). Ook nu hebben ze weer een voorsprong omdat de Amerikanen nog geen opvolger voor de Shuttle hebben en niet eens meer in staat zijn tot bemande lanceringen.
quote:'Er hangen 56 appels in een boom. Hoeveel appels kunnen zes slaven elk plukken?'. Ouders van leerlingen van een basisschool in de Amerikaanse staat Georgia zijn woedend op de school die hun kinderen sommen laat maken die recht uit een schoolboekje uit de vroege negentiende eeuw lijken te komen.
Hangt af van hoeveel crystal meth ze alvorens het plukken hebben genomen.quote:
nulquote:Op woensdag 11 januari 2012 13:45 schreef waht het volgende:
[..]
Hangt af van hoeveel crystal meth ze alvorens het plukken hebben genomen.
Mooi werk. Die PVV-light koers beviel me al niet.quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:16 schreef De_Nuance het volgende:
http://www.nu.nl/politiek/2712250/cda-gaat-ruk-links-maken.html
CDA gaat iets meer richting links rukken.
"Wij stemmen al drie generaties CDA!"quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:25 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar eerlijk is eerlijk, antwoorden als: "ik stem op Wouter Bos omdat hij een lekker kontje heeft" of "ik stem PvdA omdat mijn man dat ook stemt" zijn niet van een hoogstaander niveau.
Nice.quote:
quote:De situatie is bovendien extra pijnlijk, gezien de Beaver Rigde School een zwarte school is. Slechts vijf procent van de leerlingen is blank, de overgrote meerderheid is zwart of latino.
Ik vrees dat de schoolleiding daar dit lied gekozen heeft voor de musical "Good ol' Days" van dit jaar.quote:
Waarom is dat in vredesnaam nice?quote:
Et voila, nu snap je waarom het nice is.quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:18 schreef KoosVogels het volgende:
Oke, bericht gelezen. Het is behoorlijk hilarisch.
Ik las het al. Nu baal ik dat ik niet naar die nieuwjaarsreceptie ben geweest, ik was wel uitgenodigd.quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:26 schreef Cerbie het volgende:
PvdA-voorzitter Arnhem weg na kritiek Cohen
PVV-praktijken in Arnhem
Hopeloos verouderd inderdaad. De moderne variant schijnt ook al gelekt te zijn.quote:
quote:Er zijn 7 blanke agenten voor nodig om een neger te mishandelen. Hoeveel blanke agenten zijn er nodig om 12 negers te mishandelen?
But don't let it be a black and a white onequote:Op woensdag 11 januari 2012 14:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hopeloos verouderd inderdaad. De moderne variant schijnt ook al gelekt te zijn.
[..]
Ieuw ga je mond spoelen met zeep.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:02 schreef Picchia het volgende:
Misschien ga ik volgende verkiezingen maar op links stemmen.
Lust ik niet.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:11 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ieuw ga je mond spoelen met zeep.
Ik hoop dat er meer mensen zo over denken.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:02 schreef Picchia het volgende:
Misschien ga ik volgende verkiezingen maar op links stemmen.
Jammer dat elke partij in de Nederlandse politiek links is.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik hoop dat er meer mensen zo over denken.
Niet op alle vlakken.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:15 schreef Picchia het volgende:
[..]
Jammer dat elke partij in de Nederlandse politiek links is.
De vraag is uiteraard wel of dat ook de daadwerkelijke reden is.quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:26 schreef Cerbie het volgende:
PvdA-voorzitter Arnhem weg na kritiek Cohen
PVV-praktijken in Arnhem
Aangezien de gegeven motivatie voor zijn vertrek behoorlijk lasterlijk is zal het wel. Anders was er wel een politiek correct smoesje gevonden.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:19 schreef Reya het volgende:
[..]
De vraag is uiteraard wel of dat ook de daadwerkelijke reden is.
Ik vermoed dat de beste man onder druk is gezet door de Bilderberg-groep.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:19 schreef Reya het volgende:
[..]
De vraag is uiteraard wel of dat ook de daadwerkelijke reden is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |