Iets dat genetisch bepaald is, hoeft nog geen "afwijking" te zijn. De toevoeging "afwijking" is nogal subjectief en komt voort uit je eigen opvattingen van wat je "normaal" wenst te vinden.quote:
Nee. Maar als iets ervoor zorgt dat de drang weg voor voortplanting wel. Nu er overbevolking is komen er ook steeds meer homo's. Nature's way of saying hello.quote:Op woensdag 11 januari 2012 01:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Iets dat genetisch bepaald is, hoeft nog geen "afwijking" te zijn. De toevoeging "afwijking" is nogal subjectief en komt voort uit je eigen opvattingen van wat je "normaal" wenst te vinden.
Feit: slechts 8 procent van de wereldbevolking heeft blauwe ogen. Hebben die mensen een afwijking?
Eigenlijk had je je antwoord bij één woord kunnen laten, want de rest is wat je er allemaal bij bedenkt en een (verontschuldigende) toelichting op je opvatting.quote:Op woensdag 11 januari 2012 01:22 schreef Smoofie het volgende:
Nee. Maar als iets ervoor zorgt dat de drang weg voor voortplanting wel. Nu er overbevolking is komen er ook steeds meer homo's. Nature's way of saying hello.
Buiten dat, ik heb in de famillie een homo, ik heb niets tegen hem of tegen homo's. Ik stoor me alleen aan homo's die zich te vrouwelijk gedragen en raar gaan praten. En het feit dat ik vind dat het een afwijking is, betekent niet dat ik de personen zelf haat.
Ik weet dat homo's van alle tijden zijn. Bij Griekse soldaten was het zelfs "normaal" om gevoelens voor een man te hebben.quote:Op woensdag 11 januari 2012 01:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Eigenlijk had je je antwoord bij één woord kunnen laten, want de rest is wat je er allemaal bij bedenkt en een (verontschuldigende) toelichting op je opvatting.
Homo's waren er al in de Griekse oudheid en ook ten tijde van Bijbel, toen er nog niet eens een tiende van het aantal mensen op deze planeet woonde dat er nu woont. Ze zijn er altijd al geweest, alleen rustte er een groot taboe op, vooral door religie aangewakkerd. De haatzaaiende teksten van de Paus zijn daar ook weer een voorbeeld van. Er komen niet steeds meer homo's, homo's verstoppen zich minder, dat is alles.
Ik zeg dat het nu relatief meer voorkomt. En wat je zegt over mensen...in de stad leven mensen érg dicht op elkaar. En overal waar ze komen zien ze meerdere mensen. Dus de hele stad kun je beschouwen als hun hok.quote:Op woensdag 11 januari 2012 02:17 schreef Elfletterig het volgende:
Dat homoseksualiteit in de tijd van Grieken al voorkwam en dat jij ook erkent dat het destijds normaal werd gevonden, is het bewijs dat er geen verband is tussen overbevolking en homoseksualiteit.
Die test met muizen zegt me niks. Mensen leven niet in ruimtes van een paar honderd vierkante meter waar ze niet uit kunnen.
Alles wat wijkt af oftewel merkwaardig verschilt van de norm - dat heet een afwijking. In wetenschappelijke zin in ieder geval.quote:Op woensdag 11 januari 2012 01:22 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nee. Maar als iets ervoor zorgt dat de drang weg voor voortplanting wel. Nu er overbevolking is komen er ook steeds meer homo's. Nature's way of saying hello.
Buiten dat, ik heb in de famillie een homo, ik heb niets tegen hem of tegen homo's. Ik stoor me alleen aan homo's die zich te vrouwelijk gedragen en raar gaan praten. En het feit dat ik vind dat het een afwijking is, betekent niet dat ik de personen zelf haat.
Inderdaad, voor zover de wetenschap weet is het een combinatie van genetische, embryonale en omgevingsfactoren.quote:Op woensdag 11 januari 2012 02:29 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Volgens mij echter is het nooit wetenschappelijk bewezen dat homoseksualiteit bepaald wordt door genetische informatie.
...and I'm not talking 'bout us humans herequote:Op donderdag 29 september 2011 04:09 schreef VanishedEntity het volgende:
Nou weet ik niet of het de bonobo's zijn of niet, maar van 1 apensoort is iig gedocumenteerd dat homosexuele mannetjes, en waarschijnlijk ook de vrouwtjes, een noodzakelijk gegeven zijn voor het voortbestaan van de koloniëen van de betreffende soort. Homofiele apen blijken namelijk de ideale vredestichters binnen de groep te zijn; zonder die vredestichters gaat praktisch elke apenmannetje zich te buiten aan het typische testostereon alpha-male-wannabee en dito knokgedrag en gaat/gaan de sociale cohesie c.q. samenwerkingsverbanden binnen de groep, en daarmee de overlevingskansen van de groep, en dus uiteindelijk de soort verloren.
Jullie beweerden dat het genetisch bepaald was. Nu verander je je eigen stelling om zodoende alsnog je gelijk te halen. In en in triestquote:Op woensdag 11 januari 2012 02:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Inderdaad, voor zover de wetenschap weet is het een combinatie van genetische, embryonale en omgevingsfactoren.
En dat is het ook, voor een groot deel.quote:Op woensdag 11 januari 2012 02:42 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Jullie beweerden dat het genetisch bepaald was.
quote:Op woensdag 11 januari 2012 02:35 schreef VanishedEntity het volgende:
then you might it be in for a real surprise...
[..]
...and I'm not talking 'bout us humans here
Geef me nou bronnen. Dat wil ik het liefstquote:Op woensdag 11 januari 2012 02:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dat is het ook, voor een groot deel.
Ik heb verder niets anders beweerd.
Ik kan je wel wat leesmateriaal geven als je wilt?
Ik zie je ninja edit nu pasquote:Op woensdag 11 januari 2012 02:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dat is het ook, voor een groot deel.
Ik heb verder niets anders beweerd.
Ik kan je wel wat leesmateriaal geven als je wilt?
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19955753quote:Op woensdag 11 januari 2012 02:47 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Geef me nou bronnen. Dat wil ik het liefst
Oh, dus het gaan om semantiek? Zeg dat dan, dat is veel makkelijker.quote:Op woensdag 11 januari 2012 02:49 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Ik zie je ninja edit nu pas. Dus als het genetisch bepaald is dan is het een afwijking.
klaar.
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:17 schreef Nemephis het volgende:
Ah de leider van dat middeleeuwse instituut heeft weer iets te janken. Laat 'em, van die club van enge mannetjes kan je niet veel zinnigs verwachten tenslotte.
Schatteke, dr zijn zelfs proeven met die apensoort gedaan o.a. eentje in de trant van "wat gebeurt er als we alle homofiele apen in die groep weghalen". Resultaat; binnen de kortste keren ging de groep ten onder aan het typische alpha-male wannabee knokgedrag van popiejopie pretendenten.quote:Op woensdag 11 januari 2012 02:45 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Nu beweer je dat dieren homoseksueel kunnen zijn. Je gaat echt te ver.Dieren kunnen niet nadenken
Je hoeft niet te kunnen nadenken om homoseksueel te zijn. Het is geen bewuste keuze.quote:Op woensdag 11 januari 2012 02:45 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Nu beweer je dat dieren homoseksueel kunnen zijn. Je gaat echt te ver.Dieren kunnen niet nadenken
Definieer afwijking. Er zijn steeds meer aanwijzingen dat homofilie een functie heeft in de natuur en misschien bij het voortbestaan van de soort. Er zijn duidelijke bewijzen dat homofilie en homoseksualiteit ook voor komt bij andere dieren, zeker ook bij zoogdieren. Misschien dat homoseksualiteit averechts werkt voor de reproductie van een individu, het kan zeker wel een positief voordeel hebben bij de overleving van een soort.quote:Op woensdag 11 januari 2012 02:29 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Alles wat wijkt af oftewel merkwaardig verschilt van de norm - dat heet een afwijking. In wetenschappelijke zin in ieder geval.
Ik ben geen bioloog/genetica-wetenschapper maar zo werkt het oha in de wetenschap:
als er x kans bestaat dat iemand oogkleur blauw zal krijgen en y kans dat diegene een andere oogkleur zal krijgen (bijv. bruin) en y is op zich of in combinatie met andere kleurgroepen (de controlevariabelen) in de percentuele meerderheid dan noemt men alles wat wijkt af van bruine ogen of de andere kleuren waarmee bruin de meerderheid deelt en in de controlegroep van y zich bevinden afwijkingen. Dat is wetenschappelijk vastgelegd. Dus nu heb je de wetenschappelijk-technische basis om te definieren.
Daarbij komt dat homoseksualiteit niet nodig is voor reproductie, het werkt zelfs averechts, en daarom zijn de meeste mensen niet geboren met dat tendens en er bestaat eveneens weinig kans dat ze daarmee aangeboren zullen worden. Daarom is het een afwijking - mits je ervan uit gaat dat het genetisch bepaald is.
Volgens mij echter is het nooit wetenschappelijk bewezen dat homoseksualiteit bepaald wordt door genetische informatie. Ik beschouw homoseksualiteit als vrijwillige keuze. En een foute keuze.
Het staat al gedefinieerd in mijn post. Doe er rustig nog een paar keer over. Ik geef je de tijd voor.quote:Op woensdag 11 januari 2012 03:20 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Definieer afwijking. Er zijn steeds meer aanwijzingen dat homofilie een functie heeft in de natuur en misschien bij het voortbestaan van de soort. Er zijn duidelijke bewijzen dat homofilie en homoseksualiteit ook voor komt bij andere dieren, zeker ook bij zoogdieren. Misschien dat homoseksualiteit averechts werkt voor de reproductie van een individu, het kan zeker wel een positief voordeel hebben bij de overleving van een soort.
Tuurlijk wel. Homo zijn is een instelling.quote:Op woensdag 11 januari 2012 03:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je hoeft niet te kunnen nadenken om homoseksueel te zijn. Het is geen bewuste keuze.
Als dat zo was dat hadden ze Alan Turing ook wel eventjes kunnen "genezen" zeker; blijkt dat het zelfs met testosteron-injecties niet wou lukken hem hetero te krijgen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 03:31 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Homo zijn is een instelling.
Ben je nou echt zo dom of doe je alsof?quote:Op woensdag 11 januari 2012 03:31 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Je valt op vrouwen door je instelling?quote:Op woensdag 11 januari 2012 03:31 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag Kardinaal, althans niet in de zin die ik bedoelde.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:03 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Daar kan ik wel een antwoord op geven. In de onderzochte periode (1945-2010) is:
[..]
[..]
Kindermisbruik komt veel vaker voor dan men vermoed (bovenstaande cijfers bevatten niet misbruik die heeft plaatsgevonden in de familiesfeer). Die laatste cijfers gelden voor alle medewerkers van de kerk, dat kan zijn van de koffiejuffrouw van een klooster tot een priester of non. Misbruik dat plaats heeft gevonden door familieleden komt zelden aan de oppervlakte en bij andere misbruikers is er vaak geen bewijs van. Dat men misbruik heeft kunnen traceren binnen de kerk komt dankzij de kerk, die hebben een eeuwige bureaucratie. Dit onderzoek is gebeurd op aanvraag van de kerk zelf. (De commissie Deetman)
Homo's zijn vaak wijferig.quote:Op woensdag 11 januari 2012 03:20 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Definieer afwijking. Er zijn steeds meer aanwijzingen dat homofilie een functie heeft in de natuur en misschien bij het voortbestaan van de soort. Er zijn duidelijke bewijzen dat homofilie en homoseksualiteit ook voor komt bij andere dieren, zeker ook bij zoogdieren. Misschien dat homoseksualiteit averechts werkt voor de reproductie van een individu, het kan zeker wel een positief voordeel hebben bij de overleving van een soort.
Maar vrijwel alle homo's worden geboren uit een heterostelletje. Dus dat gaat niet opquote:Op woensdag 11 januari 2012 08:24 schreef MadoRS het volgende:
[..]
Homo's zijn vaak wijferig.
Dus als ze zich niet voortplanten komen er geen verwijfde mensen meer bij
Dus dat is de functie.
Groeten.
Pr. Dr. MadoRS
Of kastnichten die toch maar een vrouw willen om zo niet op te vallen?quote:Op woensdag 11 januari 2012 08:28 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Maar vrijwel alle homo's worden geboren uit een heterostelletje. Dus dat gaat niet op
Precies, ik dacht dat we dat stadium nou wel eens voorbij zouden zijn. Maar helaas. Ook hier in Nederland kunnen we dus nog veel winnen op dit gebied.quote:Op woensdag 11 januari 2012 08:30 schreef Ferdo het volgende:
Als je dit topic doorleest waan je je echt af en toe in 1950.
Mogelijk. Telt God overigens ook als buitenaards leven ? We weten immers dat hij graag de vrouwen van andere mannen bevrucht - de viespeuk.quote:Op woensdag 11 januari 2012 08:29 schreef MadoRS het volgende:
[..]
Of kastnichten die toch maar een vrouw willen om zo niet op te vallen?
Buitenaards leven?
Ik vraag mij echter af waarom ik (en vele anderen) vrijwillig voor homosexualiteit zouden kiezen met zulke mensen als jij op aarde. Waarom het risico lopen in elkaar geslagen te worden op straat om die reden? Waarom zouden we daar voor kiezen?quote:Op woensdag 11 januari 2012 02:29 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Volgens mij echter is het nooit wetenschappelijk bewezen dat homoseksualiteit bepaald wordt door genetische informatie. Ik beschouw homoseksualiteit als vrijwillige keuze. En een foute keuze.
Om Dikkebroekzak te pesten natuurlijk. Why else ?quote:Op woensdag 11 januari 2012 08:47 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik vraag mij echter af waarom ik (en vele anderen) vrijwillig voor homosexualiteit zouden kiezen met zulke mensen als jij op aarde. Waarom het risico lopen in elkaar geslagen te worden op straat om die reden? Waarom zouden we daar voor kiezen?
Dat zou pas vreemd zijn, als de Paus dat zou zeggen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 09:06 schreef kovenant het volgende:
ik denk dat de topic titel verkeerd is gespeld.
geloof bedreigt mensheid zou het moeten zijn
Eerst zeg je -althans je bent het eens met de stelling- dat homoseksualiteit genetisch bepaald is en nu zeg je dat het een instelling is?quote:Op woensdag 11 januari 2012 03:31 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Goeie vraag die ik wel eens beantwoord zou willen zien. Ik wil wel eens weten waarom er mensen zijn die denken dat bijvoorbeeld ik gekozen zou hebben voor het feit dat ik verliefd word op iemand van hetzelfde geslacht terwijl ik dan door mensen als een afwijking gezien wordt of constant moet lezen of horen dat er een hoop mensen niet verder komen met "naakt op een boot staan en in een darkroom lekker genomen worden". Ik ben benieuwd...quote:Op woensdag 11 januari 2012 08:47 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik vraag mij echter af waarom ik (en vele anderen) vrijwillig voor homosexualiteit zouden kiezen met zulke mensen als jij op aarde. Waarom het risico lopen in elkaar geslagen te worden op straat om die reden? Waarom zouden we daar voor kiezen?
Zelfs al is het een keuze, wat ik niet denk omdat er inderdaad wetenschappelijke onderzoeken hebben plaatsgevonden die onderschrijven dat homoseksualiteit erfelijk bepaald is, wat dan nog? Het is jouw keuze niet, maar wat heb jij je te bemoeien met de keuze van een ander?quote:Op woensdag 11 januari 2012 02:29 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Alles wat wijkt af oftewel merkwaardig verschilt van de norm - dat heet een afwijking. In wetenschappelijke zin in ieder geval.
Ik ben geen bioloog/genetica-wetenschapper maar zo werkt het oha in de wetenschap:
als er x kans bestaat dat iemand oogkleur blauw zal krijgen en y kans dat diegene een andere oogkleur zal krijgen (bijv. bruin) en y is op zich of in combinatie met andere kleurgroepen (de controlevariabelen) in de percentuele meerderheid dan noemt men alles wat wijkt af van bruine ogen of de andere kleuren waarmee bruin de meerderheid deelt en in de controlegroep van y zich bevinden afwijkingen. Dat is wetenschappelijk vastgelegd. Dus nu heb je de wetenschappelijk-technische basis om te definieren.
Daarbij komt dat homoseksualiteit niet nodig is voor reproductie, het werkt zelfs averechts, en daarom zijn de meeste mensen niet geboren met dat tendens en er bestaat eveneens weinig kans dat ze daarmee aangeboren zullen worden. Daarom is het een afwijking - mits je ervan uit gaat dat het genetisch bepaald is.
Je mag wel zeggen wat je van een keuze vindt, toch? Als iemand ervoor kiest om een auto op afbetaling te kopen, dan mag ik best zeggen dat ik dat een stomme keuze vind.quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:38 schreef Mwanatabu het volgende:
Het is jouw keuze niet, maar wat heb jij je te bemoeien met de keuze van een ander?
Ach, daar hechten de paus en de homofoben hier toch alleen boodschap aan als het toevallig in hun straatje past.quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:38 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
(..) wetenschappelijke onderzoeken (..)
Het zou alleen zo fijn zijn als we mensen zouden kunnen dwingen ook de achterliggende redenering van dat soort uitspraken met ons te delen. Ook een stuk nuttiger voor het debatquote:Op woensdag 11 januari 2012 10:50 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Je mag wel zeggen wat je van een keuze vindt, toch? Als iemand ervoor kiest om een auto op afbetaling te kopen, dan mag ik best zeggen dat ik dat een stomme keuze vind.![]()
Van mij mag de Paus ook best zeggen dat hij het homohuwelijk een bedrieging voor de mensheid vindt.
Knap verdraaid hoor TS! Jouw TT heeft niets tot bijzonder weinig te maken met het artikel dat je hier aanhaalt.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:14 schreef hydroven het volgende:
Paus Benedictus zei gisteren dat homohuwelijken een van de vele bedreigingen van het traditionele familieleven was, dat 'de toekomst van de mensheid zelf' ondermijnde.
De paus gaf een van zijn felste commentaren tegen het homohuwelijk tijdens een nieuwjaarstoespraak voor het diplomatische corps dat in het Vaticaan zijn geaccrediteerd. In zijn speech vertelde de paus 180 diplomaten met welke economische en sociale issues de wereld violgens hem op dit moment wordt geconfronteerd.
Het onderwijs voor kinderen moet beter, en mensen moeten trots zijn op hun gezin, dat gebaseerd hoort te zijn op het huwelijk tussen man en vrouw. 'Dat is geen simpele conventie, maar een fundamentele cel van onze samenleving. De politiek die deze familie ondermijnen, geldt daarom als een bedreiging voor de menselijke waardigheid, en voor de toekomst van de mensheid zelf', aldus de paus. (mvdb)
Bron
Tegengestelde mening in één artikel van de paus.
Als je het hebt over menselijke waardigheid, waar is dan de waardigheid dat je een groep stigmatiseert tot het bedreigen van de mensheid
Dat kun je de pers aanrekenen! Niet de paus. Als je de hele toespraak door zou worstelen (ik raad het niemand aan.) dan kom je ook zijn redenering wel tegen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:58 schreef MisterSqueaky het volgende:
Het zou alleen zo fijn zijn als we mensen zouden kunnen dwingen ook de achterliggende redenering van dat soort uitspraken met ons te delen. Ook een stuk nuttiger voor het debat
Nu poneert de Paus de stelling dat het homohuwelijk de mensheid bedreigt. Hij legt echter niet uit waarom. We kunnen wel gaan lopen gokken over "niet voortplanten" of "god boosmaken" en vervolgens die argumenten volledig ontkrachten - maar dat legt het werk weer helemaal bij ons neer in plaats van bij de man die de controversiële uitspraken doet.
Zo jammer
Het heeft iets grappigs en tegelijkertijd iets zieligs dat je eerst aangeeft dat je geen wetenschapper bent, om vervolgens te doen alsof je dat wél bent, waarna je met het grootste gemak zaken tot afwijking betitelt, met tot slot nog een kort-door-de-bocht-standpunt over homoseksualiteit.quote:Op woensdag 11 januari 2012 02:29 schreef dikkebroekzak het volgende:
Alles wat wijkt af oftewel merkwaardig verschilt van de norm - dat heet een afwijking. In wetenschappelijke zin in ieder geval. Ik ben geen bioloog/genetica-wetenschapper maar zo werkt het oha in de wetenschap:
Maar geen van die dingen is een onderbouwingquote:Op woensdag 11 januari 2012 11:04 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat kun je de pers aanrekenen! Niet de paus. Als je de hele toespraak door zou worstelen (ik raad het niemand aan.) dan kom je ook zijn redenering wel tegen.
Gezin (heilig) - huwelijk (heilig) - hoeksteen samenleving - trots op kinderen - homo's kunnen geen kinderen krijgen - homohuwelijk is fout (niet heilig)/ ondermijning van de traditionele (gelovige) samenleving.
Het zal ergens langs die lijn zitten denk ik.
Grappig.. uit die proeven blijkt dus feitelijk het tegendeel van wat de paus roept. De aanwezigheid van homo's is juist uitermate goed voor de mensheid. Misschien is het dan ook wel een teken aan de wand dat homoseksualiteit juist in beschaafde, ontwikkelde en welvarende landen veel meer geaccepteerd is dan in ontwikkelingslanden?quote:Op woensdag 11 januari 2012 03:13 schreef VanishedEntity het volgende:
Schatteke, dr zijn zelfs proeven met die apensoort gedaan o.a. eentje in de trant van "wat gebeurt er als we alle homofiele apen in die groep weghalen". Resultaat; binnen de kortste keren ging de groep ten onder aan het typische alpha-male wannabee knokgedrag van popiejopie pretendenten.
En primaten blijken weldegelijk over enige vorm van intelligentie te beschikken; dat moet ook wel want anders kan je geen sociale structuren in groepsverband onderhouden. ...maar ik begrijp dat reli's en dhimmi's goed zijn in handwaiving![]()
Ach so. Ja, nee, maar dan kun je wel (bijna) alle religieus gestoelde argumenten van tafel vegen als; niet onderbouwd.quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:10 schreef MisterSqueaky het volgende:
Maar geen van die dingen is een onderbouwing"Het homohuwelijk is slecht want het ondermijnt het traditionele huwelijk en zonder het traditionele huwelijk vergaat de maatschappij" is slechts een reeks van aannames, zonder onderbouwing of redenering.
Waarom moet iedereen kindjes maken ? Waarom heeft een heterostel er last van als twee homo's trouwen ? Waarom kan de maatschappij alleen voortbestaan als we de Katholieke definitie van het huwelijk als de enige juiste zien ? Waarom verging de wereld niet toen Solomon en Abraham meer dan 1 vrouw hadden ? Enz. Enz.
Aannames zijn geen onderbouwingen. En dat weet meneer Pausmans ook wel.
Ohnee hoor. De Katholieke kerk is met regelmaat verrassend goed in onderbouwingen geven, compleet met sluitende en consequente redeneringen. Ze lijken dat alleen met dit onderwerp plots totaal niet meer te kunnen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:13 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ach so. Ja, nee, maar dan kun je wel (bijna) alle religieus gestoelde argumenten van tafel vegen als; niet onderbouwd.
Inderdaad. Zodra er archeologisch of metafysisch onderzoek iets onderschrijft wat in hun straatje past, dan moet je ze eens horen. Andersom? Oorverdovende stilte of het smoesje dat goddelijke zaken niet te vangen zijn in aardse beslommeringen als wetenschap.quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:54 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ach, daar hechten de paus en de homofoben hier toch alleen boodschap aan als het toevallig in hun straatje past.
Inderdaad. Op zich is "afwijkend van de norm/meerderheid" gewoon een statistische categorie. Het probleem ligt niet bij de woordkeus maar bij de connotaties.quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het heeft iets grappigs en tegelijkertijd iets zieligs dat je eerst aangeeft dat je geen wetenschapper bent, om vervolgens te doen alsof je dat wél bent, waarna je met het grootste gemak zaken tot afwijking betitelt, met tot slot nog een kort-door-de-bocht-standpunt over homoseksualiteit.
Of je iets een afwijking wilt noemen, is subjectief. Net zo subjectief als iets tot 'norm' verheffen. Hoezo zijn bruine ogen de norm? Waarom is iets dat vaak voorkomt, meteen ook de norm? Als de ijscoboer grotendeels vanille-ijs verkoopt, maar in zijn assortiment ook chocolade- en aarbeienijs heeft, zijn die laatste twee dan afwijkingen?
Wat is er mis mee om de verschillende soorten ijs te zien als variatie? Wat is er mis mee om de verschillende oogkleuren te zien als variatie? En wat is er mis mee om verschillende vormen van seksueel gedrag tussen (seksueel) volwassen mensen te zien als variatie?
Dat jij het 'afwijking' wenst te noemen, komt voort uit je subjectieve benadering. Je onderstreept en bewijst dat nog eens met je conclusie. Iets is in jouw optiek niet wetenschappelijk bewezen, dus moet het wel een menselijke keuze zijn.
Ten eerste hechten we al niet zo sterk aan je wetenschappelijke kennis, laat staan je vermogen om wetenschappelijk bewijs op vermogen te schatten, ook wanneer dat jouw standpunt niet welgevallig is. Ten tweede is de conclusie 'dus is het een keuze' nogal kort door de bocht en roept het de vraag op waarom mensen zichzelf met zo'n keuze zouden kwellen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben al blij dat dit de laatste paus is volgens de 111e profetie?allesbeterweter
Niet mee eens. Ik beoordeel mensen liever individueel. En voor zover je ze toch al in groepen wilt plaatsen, ken ik nog wel een paar geloofsgroepen die een paar tandjes erger zijn.quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:17 schreef Athlon64x het volgende:
Katholieken zijn grootse debielen op aarde
Je zou zeggen van wel, maar de mensheid is wat anders dan de mensen natuurlijk. Ik vind het ook allemaal prachtig en het is voor mij ook een principekwestie wat betreft de vrijheid van het individu, maar als je heel nuchter kijkt kun je de cultuur van individualistische genotzoekerij waar ook het praktizeren van homoseksualiteit een uiting van is niet als een onverdeeld succes beschouwen wat betreft het gezin en daarmee het startpunt van volgende generaties.quote:Op woensdag 11 januari 2012 03:08 schreef -Strawberry- het volgende:
Bedreiging van het traditionele familieleven is het vast. Wat dat ook moge zijn.
Maar bedreiging voor de mensheid?Eerder mooi voor de mensheid.
Nochtans kiezen ze er toch voor zich Katholiek te noemen. Als jij uit vrije wil lid wordt van de Ku Klux Klan of vereniging Martijn moet je ook niet klagen als mensen de acties van het bestuur en de door het bestuur gedefinieerde doelstellingen van de vereniging ook op jou projecteren.quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Niet mee eens. Ik beoordeel mensen liever individueel. En voor zover je ze toch al in groepen wilt plaatsen, ken ik nog wel een paar geloofsgroepen die een paar tandjes erger zijn.
Laten we ook vooral niet vergeten dat heel veel Nederlandse katholieken helemaal niks van de Paus moeten weten en er tamelijk vrijzinnige, ruimdenkende standpunten op nahouden. Zo kun je bijvoorbeeld openlijk homoseksueel zijn en toch actief zijn als politicus binnen het CDA.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |