Ned 3 - 21.55 uurquote:RamBam liet vorig jaar zien dat je tegen betaling bullshit kunt verkopen in Harry Mens’ programma Business class. In de eerste aflevering van het nieuwe seizoen nemen de makers een andere tv-persoonlijkheid op de korrel. Kinderfluisteraar en tv-medium Derek Ogilvie is het slachtoffer van een undercoveractie.
Een bepaalde gave
Rogier Cornelisse is een van de RamBammers. Hij legt uit dat Ogilvie een mooi doelwit is. “Hij is ontzettend populair en er kijken miljoenen mensen naar zijn programma’s. Ook komen er heel veel mensen op zijn shows af en die geloven allemaal dat hij een bepaalde gave heeft. Wij geloofden daar minder in...”
Begrafenis
RamBam maakte een strijdplan om te kijken of hun vermoedens over Ogilvie klopten. “Mijn collega’s Max en Linda zijn naar een van zijn shows gegaan. Linda is het gelukt om zich te laten readen, zoals dat heet.” Resultaat: een tranentrekkend verhaal over de begrafenis van Linda’s opa, inclusief details over de speech en het aantal kaarsen bij de kist. Rogier: “Een probleem: de goede man leeft nog. Linda heeft Ogilvie na de reading samen met haar opa opgezocht.”
Kamervragen
RamBam maakt flinke deuken in de reputatie van hun slachtoffers. De gevolgen voor Ogilvie zijn nog niet duidelijk. Die van de aflevering over Harry Mens daarentegen wel. “Het onderwerp is op de politieke agenda gekomen. Er zijn zelfs Kamervragen gesteld over het feit dat je journalistieke zendtijd kunt kopen in Business class. Maar volgens mij bestaat het programma nog steeds en zitten daar elke week weer mensen aan tafel die daarvoor betalen.”
Imagoschade
Afgezien van wat imagoschade lijken de gevolgen voor Harry Mens beperkt. Maar daar zit Rogier niet mee. “We hebben niet de illusie dat we de wereld kunnen veranderen. RamBam heeft een maatschappelijk journalistieke grondslag, maar het is uiteindelijk gewoon een vrolijk tv-programma.”
Ik dacht anders dat hij echt was altijdquote:Op maandag 9 januari 2012 21:22 schreef Klipnap het volgende:
Goede reclame wel om een serie zo te beginnen.
Al weet iedereen die een beetje verstand heeft dat Ogilvie een oplichter is.
Genoeg mensen die in dat soort onzin geloven.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:22 schreef Klipnap het volgende:
Goede reclame wel om een serie zo te beginnen.
Al weet iedereen die een beetje verstand heeft dat Ogilvie een oplichter is.
Wat zei Einstein ook alweer?quote:Op maandag 9 januari 2012 21:26 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Genoeg mensen die in dat soort onzin geloven.
Er zijn dan ook veel mensen met weinig verstand.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:26 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Genoeg mensen die in dat soort onzin geloven.
Uhmm...quote:Op maandag 9 januari 2012 22:00 schreef Karina het volgende:
Dat niemand dit al eerder heeft gedaan/geprobeerd.
Toch.. ik vond het al zo vreemd.quote:
Nee, dat niet..quote:Op maandag 9 januari 2012 22:06 schreef Karina het volgende:
[..]
Maar dan niet op deze manier eigenlijk.
James Randi.quote:Op maandag 9 januari 2012 22:08 schreef Geo4kant het volgende:
Ik ben dit ook aan het kijkenik vind hem de beste oplichter in zijn niche.
Hij faalde volgens mij ook al bij .. hoe heet die oude man nou, die 1 miljoen dollar geeft als iemand zijn tests doorstaat en zijn gave bewijst.
James Randiquote:Op maandag 9 januari 2012 22:08 schreef Geo4kant het volgende:
Ik ben dit ook aan het kijkenik vind hem de beste oplichter in zijn niche.
Hij faalde volgens mij ook al bij .. hoe heet die oude man nou, die 1 miljoen dollar geeft als iemand zijn tests doorstaat en zijn gave bewijst.
En keer op keer wordt bewezen dat wij daar alle reden voor hebben en dat het juist was.. omdat het oplichters zijn.quote:Op maandag 9 januari 2012 22:10 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik heb het idee wat wij Fokkers hier een beetje te cynisch voor zijn...
Dat is niet het ergste. Het gaat over de rug van veelal rouwende mensen.quote:Op maandag 9 januari 2012 22:11 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
En keer op keer wordt bewezen dat wij daar alle reden voor hebben en dat het juist was.. omdat het oplichters zijn.
Inderdaadquote:Op maandag 9 januari 2012 22:13 schreef waxmask het volgende:
Hahahha leuk gevonden met die toeter....maar 85 Euro boete ipv 350....
Dat is echt niet moeilijk, Karina.quote:Op maandag 9 januari 2012 22:09 schreef Karina het volgende:
Lijkt me wel interessant om dat te leren.
Sommige mensen zeggen dan 'Wat maakt het uit of het echt of nep is, als mensen daar baat bij hebben en 'door kunnen gaan met hun leven' of iets af kunnen sluiten'quote:Op maandag 9 januari 2012 22:13 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat is niet het ergste. Het gaat over de rug van veelal rouwende mensen.
Heb dat gevoel soms ook wel, maar als iemand 40 Euro per kaartje vraagt en een miljoen meer naar huis neemt per jaar, dan is het pervers en moeten de mensen tegen deze man beschermd worden!quote:Op maandag 9 januari 2012 22:14 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Sommige mensen zeggen dan 'Wat maakt het uit of het echt of nep is, als mensen daar baat bij hebben en 'door kunnen gaan met hun leven' of iets af kunnen sluiten'
Nee lijkt mij ook niet moeilijk. Ik zie snel de details. Als iedereen in het topic ervanaf weet is het natuurlijk niet in de zeik nemen, dan is het oefenen.quote:Op maandag 9 januari 2012 22:14 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat is echt niet moeilijk, Karina.
Heb jij afgelopen jaar pijn in je rechtervoet gehad?
Zou leuk zijn om daar met een topic mee aan de slag te gaan. Maar dat gaat natuurlijk niet want zit je mensen in een subforum in de zeik te nemen. Maar het is zo makkelijk te doen.
Dat heb ik ook bij kassa en breekijzer vroeger.. mensen die maar wat in de rondte roepen terwijl ze feitelijk helemaal mis zitten maar wel grote invloed hebben op de maatschappij...quote:Op maandag 9 januari 2012 22:16 schreef waxmask het volgende:
[..]
Heb dat gevoel soms ook wel, maar als iemand 40 Euro per kaartje vraagt en een miljoen meer naar huis neemt per jaar, dan is het pervers en moeten de mensen tegen deze man beschermd worden!
In een van onderstaande filmpjes zit een briljante opmerking hierover:quote:Op maandag 9 januari 2012 22:16 schreef Geo4kant het volgende:
Ik blijf het grappig vinden (wat Derek niet doet) dat die mensen zoals Char altijd zeggen zit er een A of een E in de naam.. dan haak je toch al af? Kom op ze gaan wel zeggen hoe ze dood zijn gegaan en dat ze je missen maar ze zijn te zwak om hun naam door te geven
Jij hebt een beetje een muurtje om je heen gebouwd he. Ben je wel eens gekwetst?quote:Op maandag 9 januari 2012 22:16 schreef Karina het volgende:
[..]
Nee lijkt mij ook niet moeilijk. Ik zie snel de details. Als iedereen in het topic ervanaf weet is het natuurlijk niet in de zeik nemen, dan is het oefenen.
Ik ben zelf totaal niet goedgelovig wat dit soort dingen betreft gelukkig.
quote:Op maandag 9 januari 2012 22:21 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Duidelijk fake, Derek kreeg hier geld voor. Hij is echt..
Jammer dat mensen erin geloven. Ik zou meteen denken "ja duh, dat geldt voor iedereen".quote:Op maandag 9 januari 2012 22:20 schreef Staal het volgende:
[..]
Jij hebt een beetje een muurtje om je heen gebouwd he. Ben je wel eens gekwetst?
De ellende is, Annie en Gerrie blijven toch wel geloven in zoiets. En nou ja, als het niks kost is het ook niet kwalijk natuurlijk, maar er worden flink wat zakken gevuld en dat staat me zo tegen.
Cold reading topic, zou best leuk zijn trouwens..
Natuurlijkquote:Op maandag 9 januari 2012 22:21 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Duidelijk fake, Derek kreeg hier geld voor. Hij is echt..
Je weet nooit.. zijn 'echte fans' blijven toch gelovenquote:
Hij gelooft in zichzelf, dat is zijn probleem. Daarom werd hij ook zo emotioneel.quote:Op maandag 9 januari 2012 22:23 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Je weet nooit.. zijn 'echte fans' blijven toch geloven![]()
En waarom zou hij mee doen aan Randi zijn tests als hij weet dat hij een oplichter is.. ?
Dusja, je weet nooit hoe/wat..
Pseudo fantast dus?quote:Op maandag 9 januari 2012 22:24 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Hij gelooft in zichzelf, dat is zijn probleem. Daarom werdt hij ook zo emotioneel.
Dat duurde lang voordat deze opmerking gemaakt werd, dat had ik ook al aanzien komen.. medium right here.quote:
Zo gaat dat altijd bij de TVquote:Op maandag 9 januari 2012 22:25 schreef Specularium het volgende:
Met een hoop bombarie aangekondigd, en dit was het weer.
Jup, hij denkt dat hij heel goed is, in iets wat hij eigenlijk niet kan. En daar boekt hij succes mee, dus tsja..quote:Op maandag 9 januari 2012 22:24 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Pseudo fantast dus?Die bewust weet hoe hij er flink geld uit kan trekken?
Vind je dit wel normaal, hey rambo.. nou moet je niet weg lopen jonge!quote:Op maandag 9 januari 2012 22:26 schreef Paul het volgende:
[..]
Zo gaat dat altijd bij de TV
Zo doet Peter R de Vries dat ook altijd
Op dit soort momenten verlang je idd naar Willibrord Frequinquote:Op maandag 9 januari 2012 22:25 schreef Geo4kant het volgende:
Lijkt undercover in nederland wel.. ook altijd zo'n slappe confrontatie
Nou, ik zie hem nog wegrennen van die vent met bijl.quote:Op maandag 9 januari 2012 22:27 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Op dit soort momenten verlang je idd naar Willibrord Frequin
Blijf van m'n cameramensen af!quote:Op maandag 9 januari 2012 22:27 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Op dit soort momenten verlang je idd naar Willibrord Frequin
Geef hem eens ongelijkquote:Op maandag 9 januari 2012 22:27 schreef Karina het volgende:
[..]
Nou, ik zie hem nog wegrennen van die vent met bijl.
Ja. Ik zou die gast met die bijl meteen tantoee hard djoeken nigga..quote:
Zonnetje, wat had je dan verwacht?quote:Op maandag 9 januari 2012 22:25 schreef Specularium het volgende:
Met een hoop bombarie aangekondigd, en dit was het weer.
Zijn lichaam raakte al de grond voordat hij zijn bijl kon zwaaien he? Niet iedereen is zo'n coole zwarte ninja als jij.quote:Op maandag 9 januari 2012 22:29 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja. Ik zou die gast met die bijl meteen tantoee hard djoeken nigga..
Inderdaad, waarom niet recht in z'n gezicht uitlachen en zeggen dat ie een vuile oplichter is, veel leuker tv zoquote:Op maandag 9 januari 2012 22:25 schreef Geo4kant het volgende:
Lijkt undercover in nederland wel.. ook altijd zo'n slappe confrontatie
dit zegt genoeg over jouw geestelijke gezondheidquote:Op maandag 9 januari 2012 21:25 schreef Paul het volgende:
[..]
Ik dacht anders dat hij echt was altijd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |