http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ijer-overleden.dhtmlquote:De man die in 1983 de Antilliaan Kerwin Duinmeijer doodstak, is overleden. Hij zou zelfmoord hebben gepleegd.
Dat meldt AT5. De destijds16-jarige Nico Bodemeijer zou uit racistische overwegingen de 15-jarige Duinmeijer hebben neergestoken in het centrum van Amsterdam. Toen vrienden van het slachtoffer de gewonde jongen met een taxi naar het ziekenhuis wilden brengen, kregen ze daarvoor geen toestemming van de chauffeur.
De moord maakte veel los in Nederland en wordt nog ieder jaar herdacht. Frank Boeijen maakte er het lied Zwart Wit over.
Beetje lullig hee. Hij heeft ook ouders, familie en vrienden die van hem hielden.quote:
Ja het is altijd lullig.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:25 schreef Falco het volgende:
[..]
Beetje lullig hee. Hij heeft ook ouders, familie en vrienden die van hem hielden.
Wie weet. Aan de andere kant is het groepje mensen die anderen neersteken sowieso al wel apart.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Benieuwd of het te maken heeft met geen leven hebben als iedereen weet dat je dit gedaan hebt?
Nou ja, dat er in de 40er jaren een paar racistische moorden waren wordt ook wel algemeen erkend.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ach ja de zogenaamde 1e racistische moord in NL.
Ik denk meer dat iemand die zoiets doet per definitie niet spoort en allerlei issues heeft en daardoor gewoon een hogere kans op zelfmoord heeft.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ijer-overleden.dhtml
Benieuwd of het te maken heeft met geen leven hebben als iedereen weet dat je dit gedaan hebt?
Mja maar dat was toen ook al lang geleden he?quote:Op zondag 8 januari 2012 18:40 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ja, dat er in de 40er jaren een paar racistische moorden waren wordt ook wel algemeen erkend.
quote:Op zondag 8 januari 2012 18:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Mja maar dat was toen ook al lang geleden he?
De moord uit de hand gelopen ruzie van de half zwakzinnige Bodemeijer met Duinmeijer is met veel liefde gecultiveerd en tot iets gemaakt wat het helemaal niet was. Incl. standbeeld, wazige liedjes, stichtingen en optochten.
Van Wiki. Ik zie hier gewoon een racistische moord in.quote:Op de avond van 20 augustus liep Kerwin Duinmeijer met enkele vrienden een snackbar uit toen ze in een ruzie verzeild raakten met twee skinheads. Na een korte woordenwisseling en handgemeen stak één van de skinheads hem neer. De zestienjarige dader Nico Bodemeijer, zou later verklaard hebben dat Duinmeijer "vies" zou hebben gekeken en zou tijdens het handgemeen racistische taal hebben geuit.
Niks nieuws onder de zon dus. Tegenwoordig krijg je ook al een mes tussen je ribben als je te lang naar iemand kijkt of iemand in het fries de groeten wenst.quote:Op zondag 8 januari 2012 19:10 schreef Strani het volgende:
[..]
[..]
Van Wiki. Ik zie hier gewoon een racistische moord in.
Dan moet je maar eerst eens leren wat moord precies is.quote:Op zondag 8 januari 2012 19:10 schreef Strani het volgende:
[..]
[..]
Van Wiki. Ik zie hier gewoon een racistische moord in.
Wat is het volgens jou?quote:Op zondag 8 januari 2012 19:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dan moet je maar eerst eens leren wat moord precies is.
Met voorbedachten rade he.quote:
Welke racistische moorden zijn toen gepleegd in Nederland?quote:Op zondag 8 januari 2012 18:40 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ja, dat er in de 40er jaren een paar racistische moorden waren wordt ook wel algemeen erkend.
Waarom moet je daarvoor je hele leven boeten, wat is de maatstaf?quote:Op zondag 8 januari 2012 18:27 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ja het is altijd lullig.
Maar ik vind dat als je zoiets doet je ook daarvoor je hele leven mag boeten verder.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Ik lees dat de rechter dat inderdaad niet bewezen achtte. Persoonlijk vind ik dat als je een mes op zakt hebt en dan iemand doodt met dat mes, het wel degelijk met een soort voorbedachte rade is. Maar ik weet dat de wet dat niet met me eens is.quote:Op zondag 8 januari 2012 19:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Met voorbedachten rade he.
Dat was maar een half-serieuze opmerking hoor, maar ik doelde natuurlijk op WO2.quote:Op zondag 8 januari 2012 19:33 schreef Clan het volgende:
[..]
Welke racistische moorden zijn toen gepleegd in Nederland?
Als het om huiskleur ging dan waren de bewoners van de kubussen in Rotterdam flink de klos geweestquote:Op zondag 8 januari 2012 19:39 schreef Athlon64x het volgende:
![]()
![]()
![]()
Laat maar lekker branden in hell
mensen die mensen vermoorden om andere huiskleur
Daarom vroeg ik dat ook, negroide mensen hadden we nog niet veel in Nederland, Joden waren toen nog geen ras, die waren na WOII pas ineens een ras.quote:Op zondag 8 januari 2012 19:38 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat was maar een half-serieuze opmerking hoor, maar ik doelde natuurlijk op WO2.
Ik verdedig hem helemaal nergens. Waar lees je dat in godsnaam????quote:Op zondag 8 januari 2012 19:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik lees dat de rechter dat inderdaad niet bewezen achtte. Persoonlijk vind ik dat als je een mes op zakt hebt en dan iemand doodt met dat mes, het wel degelijk met een soort voorbedachte rade is. Maar ik weet dat de wet dat niet met me eens is.
Je verdedigt de dader trouwens wel..advocaat van de duivel of vind je echt dat Kerwin net zo goed zelf verantwoordelijk was?
Deze gebeurtenis terugbrengen tot een 'uit de hand gelopen ruzie' lijkt sterk op verdedigen van de dader. Misschien heb jij het niet zo bedoeld maar zo kwam het over, in elk geval op mij.quote:Op zondag 8 januari 2012 19:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik verdedig hem helemaal nergens. Waar lees je dat in godsnaam????
Het was een uit de hand gelopen ruzie. That's it. Dat is ook wat er naar boven kwam tijdens het onderzoek.quote:Op zondag 8 januari 2012 19:44 schreef Strani het volgende:
[..]
Deze gebeurtenis terugbrengen tot een 'uit de hand gelopen ruzie' lijkt sterk op verdedigen van de dader. Misschien heb jij het niet zo bedoeld maar zo kwam het over, in elk geval op mij.
Toch, het ging schijnbaar om twee skinheads waarvan er zeker één een mes op zak had. Dan is het al niet gek dat er aan racisme gedacht wordt, nietwaar?quote:Op zondag 8 januari 2012 19:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het was een uit de hand gelopen ruzie. That's it. Dat is ook wat er naar boven kwam tijdens het onderzoek.
Maar het is aangegrepen door links NL om er 1 of ander voorbeeld van te maken dat NL een haatdragend, racistisch land is. Incl. de fabel dat de taxi-chauffeur hem niet mee wilde nemen omdat hij zijn auto niet vies wilde laten maken.
Ach de dader was zelf nb een jood. Die gozer scoorde gewoon niet, maar dat maakt het niet een of ander eikpunt voor racisme in NL. Wat ze er dus wel van gemaakt hebben.quote:Op zondag 8 januari 2012 19:47 schreef Strani het volgende:
[..]
Toch, het ging schijnbaar om twee skinheads waarvan er zeker één een mes op zak had. Dan is het al niet gek dat er aan racisme gedacht wordt, nietwaar?
quote:Hoewel in sommige media en in een deel van de publieke opinie kort na de gebeurtenis werd aangenomen dat racisme een belangrijke rol had gespeeld in de toedracht, bleek uit de veroordeling dat het niet aannemelijk was geworden dat racisme een "wezenlijk" motief voor de daad is geweest
Helemaal zeker zullen we het inderdaad nooit weten. Dat het een jood was maakt trouwens weinig uit. Joden kunnen ook racistisch zijn.quote:Op zondag 8 januari 2012 19:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ach de dader was zelf nb een jood. Die gozer scoorde gewoon niet, maar dat maakt het niet een of ander eikpunt voor racisme in NL. Wat ze er dus wel van gemaakt hebben.
[..]
Wat is dan wel een legitieme reden volgens jou?quote:Op zondag 8 januari 2012 19:39 schreef Athlon64x het volgende:
![]()
![]()
![]()
Laat maar lekker branden in hell
mensen die mensen vermoorden om andere huidskleur
Bron?quote:Op zondag 8 januari 2012 20:07 schreef Knip het volgende:
Zou het een idee zijn als Frank Boeijen een nieuw liedje maakt, waarin hij nuanceert dat het niet om een racistische moord ging, maar om een uit de hand gelopen ruzie? En dat heel Nederland wel wilde geloven dat het om een racistische moord ging en als hersenloze minkukels hun politiek-correcte verontwaardiging ging uiten, zonder werkelijke kennis van feiten te hebben?
Misschien zijn er hier Fokkers met enige creativiteit die op de melodie van ZwartWit een mooie tekst kunnen aanleveren?
Klopt maar een joodse Neo-Nazi is toch wel vrij apart he?quote:Op zondag 8 januari 2012 19:56 schreef Strani het volgende:
[..]
Helemaal zeker zullen we het inderdaad nooit weten. Dat het een jood was maakt trouwens weinig uit. Joden kunnen ook racistisch zijn.
Dat zou je denken ja maar er zijn gekkere dingen op de wereld. Ik heb zelf ook nooit begrepen waarom je ook in Zuid Amerika neo-nazi's hebt.quote:Op zondag 8 januari 2012 20:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Klopt maar een joodse Neo-Nazi is toch wel vrij apart he?
het moment dat Duitsland de wereld begon te koloniseren waren alle sappige plekjes al verdeeld onder de concurrenten op Zuid Amerika na en dus zijn ze daar gaan rommelenquote:Op zondag 8 januari 2012 20:20 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat zou je denken ja maar er zijn gekkere dingen op de wereld. Ik heb zelf ook nooit begrepen waarom je ook in Zuid Amerika neo-nazi's hebt.
Da's waar, maar inmiddels zijn er ook 'echte' Zuid-Amerikanen neo-nazi.quote:Op zondag 8 januari 2012 20:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
het moment dat Duitsland de wereld begon te koloniseren waren alle sappige plekjes al verdeeld onder de concurrenten op Zuid Amerika na en dus zijn ze daar gaan rommelen
daardoor heb je er nu nog zulke grote Duitse gemeenschappen gevolg is dat de Nazi's die de mogelijkheid hadden te vluchten voor het einde van de oorlog die kant op zijn gevlucht
resultaat: Zuid Amerikaanse neo-nazi's
quote:Op zondag 8 januari 2012 20:12 schreef dennisX het volgende:
[..]
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1144640
En anders wel door de omgeving waar in hij opgroeide.quote:Op zondag 8 januari 2012 19:32 schreef Copycat het volgende:
Die Nico was volgens mij al vanaf zijn geboorte getroubleerd.
Dat heb ik idd ook begrepen. En daaruit is zijn neonazistische gedachtengoed denk ik goed te verklaren. Afzetten tegen.quote:Op zondag 8 januari 2012 20:43 schreef Ludd het volgende:
En anders wel door de omgeving waar in hij opgroeide.
Zijn vader was een door de oorlog getraumatiseerde jood.
Yes.quote:Op zondag 8 januari 2012 20:46 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat heb ik idd ook begrepen. En daaruit is zijn neonazistische gedachtengoed denk ik goed te verklaren. Afzetten tegen.
Goede tokkie-reactie.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |