Ik bedoel het niet verkeerd, maar dit slaat natuurlijk nergens op.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:17 schreef Nobu het volgende:
[..]
Het zou juist wel als een rechterlijke instantie moeten functioneren. Anders kun je het woordje wetenschap ook wel uit het raam gooien.
Oh...je hebt de scriptie al gelezen? En wat vond jij als multi-disciplinair wetenschapper van de opbouw, onderbouwing en onderzoekstechnieken? Ben benieuwd naar de onderbouwing van JOUW mening.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind dat een 10 slechts bij allerhoogste uitzondering kan voorkomen, groot nieuws, en niet omdat het over onze salonfascistjes gaat. Dan moet het dus een uitmuntend en wel heel geweldig verhaal zijn, wat in mijn optiek neerkomt op heel hoog inzetten, en dat ook nog eens briljant binnenhalen. Net als je bij turnen ook alleen maar een 10 kunt krijgen als je een hele moelijke oefening doet. Of zoals op de middelbare school, als je daar je boekenlijst met niemendalletjes vulde zat er meteen al geen 8 meer in, laat staan hoger.
Maar deze student begeeft zich op reeds ontgonnen terrein, en niet alleen door die Riemer. Het is niet origineel en het is niet gewaagd. Als hij nou had gesteld dat GroenLinks fascistisch is, en dat sluitend en met brille weet te onderbouwen, dan hebben we het over een heel bijzondere prestatie.
Dus in feite geef je toe dat het vinden van facistische kenmerken bij de PVV veel gemakkelijker te vinden zijn dan bij groenlinks?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind dat een 10 slechts bij allerhoogste uitzondering kan voorkomen, groot nieuws, en niet omdat het over onze salonfascistjes gaat. Dan moet het dus een uitmuntend en wel heel geweldig verhaal zijn, wat in mijn optiek neerkomt op heel hoog inzetten, en dat ook nog eens briljant binnenhalen. Net als je bij turnen ook alleen maar een 10 kunt krijgen als je een hele moelijke oefening doet. Of zoals op de middelbare school, als je daar je boekenlijst met niemendalletjes vulde zat er meteen al geen 8 meer in, laat staan hoger.
Maar deze student begeeft zich op reeds ontgonnen terrein, en niet alleen door die Riemer. Het is niet origineel en het is niet gewaagd. Als hij nou had gesteld dat GroenLinks fascistisch is, en dat sluitend en met brille weet te onderbouwen, dan hebben we het over een heel bijzondere prestatie.
Natuurlijk, maar dat dat verandert niets aan de beoordelingsprocedure.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:23 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
Het staat iedereen vrij om een goed onderbouwd artikel te schrijven die de bevindingen van de student weerlegt. Dat is wetenschap, een zoektocht waarbij eerdere bevindingen continu weerlegt of aangescherpt worden.
Niet? Zo veel mogelijk objectiviteit na streven is onzin? Neem je vakgebied eens een beetje serieus zeg.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:23 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik bedoel het niet verkeerd, maar dit slaat natuurlijk nergens op.
Leg me geen woorden in de mond a.u.b.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:27 schreef Nobu het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar dat dat verandert niets aan de beoordelingsprocedure.
[..]
Niet? Zo veel mogelijk objectiviteit na streven is onzin? Neem je vakgebied eens een beetje serieus zeg.
Een "Nederbelg" eigenlijk... maar zeker een interessante man ja.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:25 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
Nee, google leert me dat het een Belgische europarlementariër is... interessant?
Ik snap daardoor ook de opwinding hierover niet. De overeenkomsten tussen facisme en de PVV zijn al vaker benoemd. Nu is het dus nog maar eens extra onderbouwd. Die tien vind ik raarder.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Enige subjectiviteit is natuurlijk niet te voorkomen, maar dit is volstrekt onnodig.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:30 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Leg me geen woorden in de mond a.u.b.![]()
Alsof wetenschap per definitie objectief is of moet zijn? Los van nieuwe baanbrekende harde natuurwetenschappelijke conclusies zijn er natuurlijk maar weinig wetenschapstakken die zich niet baseren op de gekleurde meningen van voorgangers.
Je weet niet eens wat er in die scriptie staat? *zucht* Zijn mensen nu echt zo kortzichtig of ligt het aan mij?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:32 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik snap daardoor ook de opwinding hierover niet. De overeenkomsten tussen facisme en de PVV zijn al vaker benoemd. Nu is het dus nog maar eens extra onderbouwd. Die tien vind ik raarder.
Wát is volstrekt onnodig?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:32 schreef Nobu het volgende:
[..]
Enige subjectiviteit is natuurlijk niet te voorkomen, maar dit is volstrekt onnodig.
Je hebt de scriptie niet eens gelezen, dus waar baseer je op dat de mening van Henk gelijk is aan die van zijn begeleiders?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:34 schreef Nobu het volgende:
[..]
Twee correctors met een overduidelijk gelijke en gekleurde mening over het onderwerp nemen.
De conclusie van zijn onderzoek?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:35 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Je hebt de scriptie niet eens gelezen, dus waar baseer je op dat de mening van Henk gelijk is aan die van zijn begeleiders?
En die heb je doorgelezen? Of heb je alleen een subjectief nieuws-artikel gelezen en baseer je daar nu je mening op?quote:
Mijn mening betreft het zeer bijzondere karakter van de 10 voor een academische scriptie. Het lijkt mij dat de ondewerpkeuze en stellingname al zeer bijzonder moet zijn en de onderbouwing een zeldzame moeilijkheidsgraad moet hebben wil je in aanmerking komen voor een cijfer gelijk aan of hoger dan een 9. Dat lijkt mij zeer twijfelachtig aangezien het een reeds herhaaldelijk opengetrapte relatieve open deur betreft. Dan kan hij met een driedubbele flikflak met salto die open deur intrappen, dat kan ik niet beoordelen, mij lijkt een 10 vanzelf al teveel eer wanneer het een open deur betreft.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:24 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Oh...je hebt de scriptie al gelezen? En wat vond jij als multi-disciplinair wetenschapper van de opbouw, onderbouwing en onderzoekstechnieken? Ben benieuwd naar de onderbouwing van JOUW mening.
Ik heb, om de Telegraaffactor er uit te filteren, maar even gelezen wat de site van de UT te melden had. Mag toch aannemen dat die een enigzins waarheidsgetrouwe weergave geeft van die scriptie.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:37 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
En die heb je doorgelezen? Of heb je alleen een subjectief nieuws-artikel gelezen en baseer je daar nu je mening op?
In welke zin is een oordeel over een cijfer dat een scriptie gekregen heeft relevant (of überhaupt de inhoud ervan), wanneer wordt gedaan door iemand die geen kennis van het onderwerp heeft en tevens de scriptie niet heeft gelezen?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mijn mening betreft het zeer bijzondere karakter van de 10 voor een academische scriptie. Het lijkt mij dat de ondewerpkeuze en stellingname al zeer bijzonder moet zijn en de onderbouwing een zeldzame moeilijkheidsgraad moet hebben wil je in aanmerking komen voor een cijfer gelijk aan of hoger dan een 9. Dat lijkt mij zeer twijfelachtig aangezien het een reeds herhaaldelijk opengetrapte relatieve open deur betreft. Dan kan hij met een driedubbele flikflak met salto die open deur intrappen, dat kan ik niet beoordelen, mij lijkt een 10 vanzelf al teveel eer wanneer het een open deur betreft.
Daar heb je ten eerste meestal geen invloed op als student, dat wordt voor jou bepaald. En ten tweede: misschien heeft deze student wel degelijk gelijk en heeft hij een hele goede scriptie geschreven. Of je dan een 10 verdient of een 9 (pro forma, want niemand kan "perfect" zijn), maakt het veel uit?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:34 schreef Nobu het volgende:
[..]
Twee correctors met een overduidelijk gelijke en gekleurde mening over het onderwerp nemen.
Correct. Twee linkse geitenwollensokken figuren die zwaar anti PVV zijn en hun werk misbruiken voor hun eigen gewin. Royeren die handelquote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:38 schreef MouzurX het volgende:
Tweede lezer: "Jan Blommaert"
*googled naam
http://weblog.tumba.nl/di(...)wilders-en-fascisme/
Licht bevooroordeeld denk ik zo.
Als ik dat artikel scan krijg ik echt het beeld van 2 linkse vriendjes op een universiteit die een student een scriptietje laten schrijven en het dan een 10 geven omdat het wilder slecht afschildert.
Zoals ik al eerder zei, ik geloof best dat het een goed geschreven scriptie is. Ik heb trouwens altijd mijn eigen begeleiders kunnen kiezen, maar ik zat ook niet op zo'n grote opleiding.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:41 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Daar heb je ten eerste meestal geen invloed op als student, dat wordt voor jou bepaald. En ten tweede: misschien heeft deze student wel degelijk gelijk en heeft hij een hele goede scriptie geschreven. Of je dan een 10 verdient of een 9 (pro forma, want niemand kan "perfect" zijn), maakt het veel uit?
Ik heb wel kennis van het onderwerp. Kennelijk moet ik het nog een keer uitleggen: Ik oordeel niet over hoe hij zijn kunstje heeft gedaan, ik stel dat de moeilijkheidsgraad van het kunstje mij onvoldoende voorkomt om in aanmerking te komen voor een 10.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:41 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
In welke zin is een oordeel over een cijfer dat een scriptie gekregen heeft relevant (of überhaupt de inhoud ervan), wanneer wordt gedaan door iemand die geen kennis van het onderwerp heeft en tevens de scriptie niet heeft gelezen?
Dus voortaan scripties van Theologen ook altijd door minstens 1 atheïst laten beoordelen?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:34 schreef Nobu het volgende:
[..]
Men mag niks zeggen over de PVV dat PVV'ers niet zint en anders is men een geitenwollensokken figuur dat geroyeerd dient te worden? Want dat is eigenlijk wat je nu beweert.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Correct. Twee linkse geitenwollensokken figuren die zwaar anti PVV zijn en hun werk misbruiken voor hun eigen gewin. Royeren die handel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |