Ik bedoel het niet verkeerd, maar dit slaat natuurlijk nergens op.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:17 schreef Nobu het volgende:
[..]
Het zou juist wel als een rechterlijke instantie moeten functioneren. Anders kun je het woordje wetenschap ook wel uit het raam gooien.
Oh...je hebt de scriptie al gelezen? En wat vond jij als multi-disciplinair wetenschapper van de opbouw, onderbouwing en onderzoekstechnieken? Ben benieuwd naar de onderbouwing van JOUW mening.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind dat een 10 slechts bij allerhoogste uitzondering kan voorkomen, groot nieuws, en niet omdat het over onze salonfascistjes gaat. Dan moet het dus een uitmuntend en wel heel geweldig verhaal zijn, wat in mijn optiek neerkomt op heel hoog inzetten, en dat ook nog eens briljant binnenhalen. Net als je bij turnen ook alleen maar een 10 kunt krijgen als je een hele moelijke oefening doet. Of zoals op de middelbare school, als je daar je boekenlijst met niemendalletjes vulde zat er meteen al geen 8 meer in, laat staan hoger.
Maar deze student begeeft zich op reeds ontgonnen terrein, en niet alleen door die Riemer. Het is niet origineel en het is niet gewaagd. Als hij nou had gesteld dat GroenLinks fascistisch is, en dat sluitend en met brille weet te onderbouwen, dan hebben we het over een heel bijzondere prestatie.
Dus in feite geef je toe dat het vinden van facistische kenmerken bij de PVV veel gemakkelijker te vinden zijn dan bij groenlinks?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind dat een 10 slechts bij allerhoogste uitzondering kan voorkomen, groot nieuws, en niet omdat het over onze salonfascistjes gaat. Dan moet het dus een uitmuntend en wel heel geweldig verhaal zijn, wat in mijn optiek neerkomt op heel hoog inzetten, en dat ook nog eens briljant binnenhalen. Net als je bij turnen ook alleen maar een 10 kunt krijgen als je een hele moelijke oefening doet. Of zoals op de middelbare school, als je daar je boekenlijst met niemendalletjes vulde zat er meteen al geen 8 meer in, laat staan hoger.
Maar deze student begeeft zich op reeds ontgonnen terrein, en niet alleen door die Riemer. Het is niet origineel en het is niet gewaagd. Als hij nou had gesteld dat GroenLinks fascistisch is, en dat sluitend en met brille weet te onderbouwen, dan hebben we het over een heel bijzondere prestatie.
Natuurlijk, maar dat dat verandert niets aan de beoordelingsprocedure.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:23 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
Het staat iedereen vrij om een goed onderbouwd artikel te schrijven die de bevindingen van de student weerlegt. Dat is wetenschap, een zoektocht waarbij eerdere bevindingen continu weerlegt of aangescherpt worden.
Niet? Zo veel mogelijk objectiviteit na streven is onzin? Neem je vakgebied eens een beetje serieus zeg.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:23 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik bedoel het niet verkeerd, maar dit slaat natuurlijk nergens op.
Leg me geen woorden in de mond a.u.b.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:27 schreef Nobu het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar dat dat verandert niets aan de beoordelingsprocedure.
[..]
Niet? Zo veel mogelijk objectiviteit na streven is onzin? Neem je vakgebied eens een beetje serieus zeg.
Een "Nederbelg" eigenlijk... maar zeker een interessante man ja.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:25 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
Nee, google leert me dat het een Belgische europarlementariėr is... interessant?
Ik snap daardoor ook de opwinding hierover niet. De overeenkomsten tussen facisme en de PVV zijn al vaker benoemd. Nu is het dus nog maar eens extra onderbouwd. Die tien vind ik raarder.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Enige subjectiviteit is natuurlijk niet te voorkomen, maar dit is volstrekt onnodig.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:30 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Leg me geen woorden in de mond a.u.b.![]()
Alsof wetenschap per definitie objectief is of moet zijn? Los van nieuwe baanbrekende harde natuurwetenschappelijke conclusies zijn er natuurlijk maar weinig wetenschapstakken die zich niet baseren op de gekleurde meningen van voorgangers.
Je weet niet eens wat er in die scriptie staat? *zucht* Zijn mensen nu echt zo kortzichtig of ligt het aan mij?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:32 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik snap daardoor ook de opwinding hierover niet. De overeenkomsten tussen facisme en de PVV zijn al vaker benoemd. Nu is het dus nog maar eens extra onderbouwd. Die tien vind ik raarder.
Wįt is volstrekt onnodig?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:32 schreef Nobu het volgende:
[..]
Enige subjectiviteit is natuurlijk niet te voorkomen, maar dit is volstrekt onnodig.
Je hebt de scriptie niet eens gelezen, dus waar baseer je op dat de mening van Henk gelijk is aan die van zijn begeleiders?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:34 schreef Nobu het volgende:
[..]
Twee correctors met een overduidelijk gelijke en gekleurde mening over het onderwerp nemen.
De conclusie van zijn onderzoek?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:35 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Je hebt de scriptie niet eens gelezen, dus waar baseer je op dat de mening van Henk gelijk is aan die van zijn begeleiders?
En die heb je doorgelezen? Of heb je alleen een subjectief nieuws-artikel gelezen en baseer je daar nu je mening op?quote:
Mijn mening betreft het zeer bijzondere karakter van de 10 voor een academische scriptie. Het lijkt mij dat de ondewerpkeuze en stellingname al zeer bijzonder moet zijn en de onderbouwing een zeldzame moeilijkheidsgraad moet hebben wil je in aanmerking komen voor een cijfer gelijk aan of hoger dan een 9. Dat lijkt mij zeer twijfelachtig aangezien het een reeds herhaaldelijk opengetrapte relatieve open deur betreft. Dan kan hij met een driedubbele flikflak met salto die open deur intrappen, dat kan ik niet beoordelen, mij lijkt een 10 vanzelf al teveel eer wanneer het een open deur betreft.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:24 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Oh...je hebt de scriptie al gelezen? En wat vond jij als multi-disciplinair wetenschapper van de opbouw, onderbouwing en onderzoekstechnieken? Ben benieuwd naar de onderbouwing van JOUW mening.
Ik heb, om de Telegraaffactor er uit te filteren, maar even gelezen wat de site van de UT te melden had. Mag toch aannemen dat die een enigzins waarheidsgetrouwe weergave geeft van die scriptie.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:37 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
En die heb je doorgelezen? Of heb je alleen een subjectief nieuws-artikel gelezen en baseer je daar nu je mening op?
In welke zin is een oordeel over een cijfer dat een scriptie gekregen heeft relevant (of überhaupt de inhoud ervan), wanneer wordt gedaan door iemand die geen kennis van het onderwerp heeft en tevens de scriptie niet heeft gelezen?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mijn mening betreft het zeer bijzondere karakter van de 10 voor een academische scriptie. Het lijkt mij dat de ondewerpkeuze en stellingname al zeer bijzonder moet zijn en de onderbouwing een zeldzame moeilijkheidsgraad moet hebben wil je in aanmerking komen voor een cijfer gelijk aan of hoger dan een 9. Dat lijkt mij zeer twijfelachtig aangezien het een reeds herhaaldelijk opengetrapte relatieve open deur betreft. Dan kan hij met een driedubbele flikflak met salto die open deur intrappen, dat kan ik niet beoordelen, mij lijkt een 10 vanzelf al teveel eer wanneer het een open deur betreft.
Daar heb je ten eerste meestal geen invloed op als student, dat wordt voor jou bepaald. En ten tweede: misschien heeft deze student wel degelijk gelijk en heeft hij een hele goede scriptie geschreven. Of je dan een 10 verdient of een 9 (pro forma, want niemand kan "perfect" zijn), maakt het veel uit?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:34 schreef Nobu het volgende:
[..]
Twee correctors met een overduidelijk gelijke en gekleurde mening over het onderwerp nemen.
Correct. Twee linkse geitenwollensokken figuren die zwaar anti PVV zijn en hun werk misbruiken voor hun eigen gewin. Royeren die handelquote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:38 schreef MouzurX het volgende:
Tweede lezer: "Jan Blommaert"
*googled naam
http://weblog.tumba.nl/di(...)wilders-en-fascisme/
Licht bevooroordeeld denk ik zo.
Als ik dat artikel scan krijg ik echt het beeld van 2 linkse vriendjes op een universiteit die een student een scriptietje laten schrijven en het dan een 10 geven omdat het wilder slecht afschildert.
Zoals ik al eerder zei, ik geloof best dat het een goed geschreven scriptie is. Ik heb trouwens altijd mijn eigen begeleiders kunnen kiezen, maar ik zat ook niet op zo'n grote opleiding.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:41 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Daar heb je ten eerste meestal geen invloed op als student, dat wordt voor jou bepaald. En ten tweede: misschien heeft deze student wel degelijk gelijk en heeft hij een hele goede scriptie geschreven. Of je dan een 10 verdient of een 9 (pro forma, want niemand kan "perfect" zijn), maakt het veel uit?
Ik heb wel kennis van het onderwerp. Kennelijk moet ik het nog een keer uitleggen: Ik oordeel niet over hoe hij zijn kunstje heeft gedaan, ik stel dat de moeilijkheidsgraad van het kunstje mij onvoldoende voorkomt om in aanmerking te komen voor een 10.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:41 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
In welke zin is een oordeel over een cijfer dat een scriptie gekregen heeft relevant (of überhaupt de inhoud ervan), wanneer wordt gedaan door iemand die geen kennis van het onderwerp heeft en tevens de scriptie niet heeft gelezen?
Dus voortaan scripties van Theologen ook altijd door minstens 1 atheļst laten beoordelen?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:34 schreef Nobu het volgende:
[..]
Men mag niks zeggen over de PVV dat PVV'ers niet zint en anders is men een geitenwollensokken figuur dat geroyeerd dient te worden? Want dat is eigenlijk wat je nu beweert.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Correct. Twee linkse geitenwollensokken figuren die zwaar anti PVV zijn en hun werk misbruiken voor hun eigen gewin. Royeren die handel
Juist een stelling. En hoe ga je die nu onderbouwen? Precies...door die scriptie te lezen. Dat heb je echter niet gedaan dus vind ik je stellingname voorbarig.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb wel kennis van het onderwerp. Kennelijk moet ik het nog een keer uitleggen: Ik oordeel niet over hoe hij zijn kunstje heeft gedaan, ik stel dat de moeilijkheidsgraad van het kunstje mij onvoldoende voorkomt om in aanmerking te komen voor een 10.
Ik denk dat dat bij een Bachelorscriptie überhaupt niet aan de orde is, ook al omdat het meestal om een werkstuk van rond de 30 pagina's gaat. Dat is dan vaak inclusief inleiding, probleemstelling en bespreking van de literatuur. Het 'eigenlijke' onderzoek, het empirische gedeelte, is dus nog een stuk korter. Is dat hier ook het geval, dan lijkt het cijfer me eerder een reflectie van de mate waarin de scriptie aan de criteria voldoet die gesteld zijn met betrekking tot presentatie van de stof, onderbouwing van de gebruikte methode, adequate toepassing van theoretische kennis enz. Blijkbaar is het stuk in dat opzicht als uitmuntend beoordeeld.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:22 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dit.
Iets wat de wetenschap een schok geeft, internationaal.
Mijn eerste begeleider heb ik wel zelf kunnen kiezen, maar mijn tweede hebben ze toch gewoon ergens vandaan "geplukt". Die zijn agenda zat nog niet vol genoeg, denk ik.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:44 schreef Nobu het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, ik geloof best dat het een goed geschreven scriptie is. Ik heb trouwens altijd mijn eigen begeleiders kunnen kiezen, maar ik zat ook niet op zo'n grote opleiding.
Noem je mij nu een PVVer?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:45 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Men mag niks zeggen over de PVV dat PVV'ers niet zint en anders is men een geitenwollensokken figuur dat geroyeerd dient te worden? Want dat is eigenlijk wat je nu beweert.
Men wil niks, men vind het nogal frappant, en dat is natuurlijk logisch.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dus voortaan scripties van Theologen ook altijd door minstens 1 atheļst laten beoordelen?
Wat wil je nu precies?
Zijn de sociale wetenschappen een of andere sekte waar alle neuzen dezelfde kant op wijzen?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dus voortaan scripties van Theologen ook altijd door minstens 1 atheļst laten beoordelen?
Wat wil je nu precies?
D'r scheelt niet gek veel an. Of beter gezegd met de standpunten die je hier verkondigd zou je er niet misstaan.quote:
Als iemand op het VWO een boekenlijst inlevert met Giphart, Kluun, Zwagerman, Brusselmans en meer van dat soort namen dan kan ik ook al voorhand zeggen dat er niet meer dan 8 in behoort te zitten ook al doet hij zijn mondeling fantastisch.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:46 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Juist een stelling. En hoe ga je die nu onderbouwen? Precies...door die scriptie te lezen. Dat heb je echter niet gedaan dus vind ik je stellingname voorbarig.
Mijn god. Ga je nu een bachelorscriptie die door wetenschappelijke 'autoriteiten' worden beoordeeld vergelijken met boekverslagen die door een leraar Nederlands worden nagekeken?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als iemand op het VWO een boekenlijst inlevert met Giphart, Kluun, Zwagerman, Brusselmans en meer van dat soort namen dan kan ik ook al voorhand zeggen dat er niet meer dan 8 in behoort te zitten ook al doet hij zijn mondeling fantastisch.
Ahja, twee mensen die uitgesproken links zijn zo benoemen maakt mij PVVer, ik merk dat je je thinking cap weer op hebt gezetquote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
D'r scheelt niet gek veel an. Of beter gezegd met de standpunten die je hier verkondigd zou je er niet misstaan.
Precies. Bij een bachelorscriptie is de doelstelling over het algemeen zoiets als dit:quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:46 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik denk dat dat bij een Bachelorscriptie überhaupt niet aan de orde is, ook al omdat het meestal om een werkstuk van rond de 30 pagina's gaat. De eigenlijke analyse is vaak nog veel korter. Is dat hier ook het geval, dan lijkt het cijfer me eerder een reflectie van de mate waarin de scriptie aan de criteria voldoet die gesteld zijn met betrekking tot presentatie van de stof, onderbouwing van de gebruikte methode, adequate toepassing van theoretische kennis enz. Blijkbaar is het stuk in dat opzicht als uitmuntend beoordeeld.
Dit is te moeilijk voor mensen. Hier moet je voor relativeren en nadenken. Er zijn nu werkelijk miljoenen randdebielen die met het stoom uit hun oren zitten te tikken op hun toetsenbord hoe boos ze wel niet zijn dat iemand hun partij fasistisch durft te noemen. We onderschatten echt hoe opportuun de gemiddelde Nederlander heden ten dage reageert op zaken als dit.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Precies. Bij een bachelorscriptie is de doelstelling over het algemeen zoiets als dit:
"Leerdoelen
Doel is ervaring opdoen in het opzetten en uitvoeren van onderzoek, door het systematisch verzamelen van onderzoeksmateriaal en het verwerken en interpreteren van het materiaal in het licht van de oorspronkelijke vraagstelling; door sociologische theorieėn en begrippen en methoden en technieken van onderzoek toe te passen op een bepaald onderzoeksobject; door het verwerven van praktische vaardigheden in het plannen en organiseren van onderzoek en het schrijven en presenteren van een wetenschappelijk onderzoeksverslag."
Daaraan zie je al dat het idee van een bachelorscriptie gewoon is dat je laat zien dat je op correcte wijze een wetenschappelijk onderzoek kan uitvoeren. Niet dat je een baanbrekende stelling kan bedenken, laat staan bewijzen.
Dat krijg je hoe dan ook als je een dergelijk onderwerp oppakt. Al geef je met deze begeleiders alle sceptici flink wat onnodige munitie.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:50 schreef kapiteintje het volgende:
https://therealshowstoppe(...)n-gevorderd-stadium/
Dit vind ik dan ook weer zo typisch. Niemand heeft die scriptie nog gelezen en er wordt nu al een oordeel geveld. Opportunisme ten top.
Inderdaad. Het gaat om een proeve van bekwaamheid, niets meer en niets minder.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Precies. Bij een bachelorscriptie is de doelstelling over het algemeen zoiets als dit:
"Leerdoelen
Doel is ervaring opdoen in het opzetten en uitvoeren van onderzoek, door het systematisch verzamelen van onderzoeksmateriaal en het verwerken en interpreteren van het materiaal in het licht van de oorspronkelijke vraagstelling; door sociologische theorieėn en begrippen en methoden en technieken van onderzoek toe te passen op een bepaald onderzoeksobject; door het verwerven van praktische vaardigheden in het plannen en organiseren van onderzoek en het schrijven en presenteren van een wetenschappelijk onderzoeksverslag."
Daaraan zie je al dat het idee van een bachelorscriptie gewoon is dat je laat zien dat je op correcte wijze een wetenschappelijk onderzoek kan uitvoeren. Niet dat je een baanbrekende stelling kan bedenken, laat staan bewijzen.
Kijk eens aan, uitgesproken links zelfsquote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ahja, twee mensen die uitgesproken links zijn zo benoemen maakt mij PVVer, ik merk dat je je thinking cap weer op hebt gezet![]()
![]()
kijk, gelijk gaan schelden. Je zou toch zweren dat we bijna met een PVV-aanhanger te maken zouden kunnen hebben.quote:Wat is dat toch met jou en je retorisch vermogen dat op het niveau van een kind met het syndroom van Down ligt, doe je het erom of kan je echt niet beter ? Soms denk ik dat je gewoon een domme troll bent, maar je komt soms zo levensecht over, alsof je je eigen standpunten ook echt gelooft. Dat is best griezelig weet je dat?
De PVV kennende gaan die er wel komen. Inclusief motie om de accreditatie van de UT in te trekken.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:54 schreef Dagonet het volgende:
Ik verwacht trouwens kamervragen over deze scriptie en een roep door de pvv om het ontslag van de beoordelaars en een sanctie voor de universiteit.
Ben je gek geworden ofzo?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:55 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dat krijg je hoe dan ook als je een dergelijk onderwerp oppakt. Al geef je met deze begeleiders alle sceptici flink wat onnodige munitie.
Dat lijkt me wel het minste wat geeist moet worden.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:54 schreef Dagonet het volgende:
Ik verwacht trouwens kamervragen over deze scriptie en een roep door de pvv om het ontslag van de beoordelaars en een sanctie voor de universiteit.
Ja, dat is namelijk hetzelfde principe wat ook op het allerhoogste niveau zou moeten gelden, net zoals Van Gelder nooit een 10 kan scoren voor een vogelnestje. Dat probeer ik nu dus uit te leggen aan iemand die kennelijk onbekend is met principes van cijferwaardering in de bovenste regionen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:51 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Mijn god. Ga je nu een bachelorscriptie die door wetenschappelijke 'autoriteiten' worden beoordeeld vergelijken met boekverslagen die door een leraar Nederlands worden nagekeken?
De PVV zou enige censuur op dat vlak enkel maar toejuichenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:56 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ben je gek geworden ofzo?Man...het staat toch iedereen vrij om onderzoek naar de PVV te doen.
Vooral jezelf niet overbluffen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, dat is namelijk hetzelfde principe wat ook op het allerhoogste niveau zou moeten gelden, net zoals Van Gelder nooit een 10 kan scoren voor een vogelnestje. Dat probeer ik nu dus uit te leggen aan iemand die kennelijk onbekend is met principes van cijferwaardering in de bovenste regionen.
Ik bedoel dat je hoe dan ook een fikse discussie aanwakkert.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:56 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ben je gek geworden ofzo?Man...het staat toch iedereen vrij om onderzoek naar de PVV te doen.
Ik denk dat dat eerder te wijten is aan de domheid van de gemiddelde PVV'er dan aan de uitkomst van het onderzoek.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:57 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je hoe dan ook een fikse discussie aanwakkert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |