Zeg dat even tegen die mod anders, die zo nodig mensen moet uitmaken voor PVVer en meer van zulke flauwekul, en nu gaat huilen omdat hij tegengas krijgt.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:59 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Houd die bitch fight even ergens anders, wil je. Discussie gaat hier over iets anders.
Mwoch, ik ben er helaas niet van overtuigd dat de gemiddelde Nederlander veel verstandiger is dan de roeptoeters van de PVV.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:58 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik denk dat dat eerder te wijten is aan de domheid van de gemiddelde PVV'er dan aan de uitkomst van het onderzoek.
Het neigt inderdaad naar generalisatie, mijn excuses. Er zullen inderdaad misschien een stuk of 10-20 mensen zijn die wél helder kunnen denken en tóch op de PVV stemmen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Generalisatie is jou ook niet vreemd zo te zien. Ga maar geen PVV scripties beoordelen
Knul, dit is gewoon scheldenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je ziet dus het verschil tussen een vergelijking en schelden niet? Ik vergeleek je talenten met die van een ander. Dat die negatief uitviel voor jou, tsja, wie de schoen past hèEn alle PVVers schelden? Je lijdt eigenlijk aan PVVfobie als ik het zo lees. Heb je ze wel eens in het wild ontmoet, die PVvers? Je lijkt er nogal een verstoord beeld van te hebben.
Leuk verpakt misschien maar gewoon kinderachtig gescheld.quote:je retorisch vermogen dat op het niveau van een kind met het syndroom van Down ligt
Zit ook wat in. Alleen komen de ongenuanceerde, niet-onderbouwde standpunten van de PVV wat beter binnen bij lagergeschoolden.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:01 schreef Nobu het volgende:
[..]
Mwoch, ik ben er helaas niet van overtuigd dat de gemiddelde Nederlander veel verstandiger is dan de roeptoeters van de PVV.
Ik ben het er dus niet mee eens dat het slechts perfect invullen van alle facetten een uitmuntende academische prestatie is die de allerhoogste eer rechtvaardigt. Daarmee maak je die allerhoogste eer aan inflatie onderhevig.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:57 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Vooral jezelf niet overbluffen.
Wat jij vindt is niet relevant. Het gaat erom wat het doel van zo'n scriptie is en wanneer Henk daar perfect in is geslaagd door alle facetten perfect in te vullen verdient hij een 10.
twitter:geilewillem twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 19:01:00@HenkBovekerk Jouw schedelbouw bewijst dat linkse mannetjes zeer eng kunnen zijn...Wel gefeliciteerd met je 10 trouwens! #prestatie reageer retweet
twitter:FrankWaterman1 twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 18:50:18@HenkBovekerk Sneu mannetje ben je. Je zult trouwens maar zo enorm geobsedeerd zijn door 'n partij die je zoveel haat. Met je moeilijke bril reageer retweet
twitter:BETSIEvrouwtje twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 17:58:17@HenkBovekerk EN wat bent U?een zielige schele niksnut reageer retweet
Gast, het is een BACHELORSCRIPTIE. Waardeer het naar z'n aard.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben het er dus niet mee eens dat het slechts perfect invullen van alle facetten een uitmuntende academische prestatie is die de allerhoogste eer rechtvaardigt. Daarmee maak je die allerhoogste eer aan inflatie onderhevig.
Daarnaast sla je de plank natuurlijk volledig mis door het leerdoel erbij te halen, het gaat hier om het doel van het uitdelen van de allerhoogste eer aan een student.
Welnee. Dat jij het verkeerd opvat is niet echt mijn probleem. Kijk vooral eerst eens naar je eige opmerkingen voordat je gelijk in de huil modus schiet. We hebben al eerder deze discussie gehad, ook toen maakte je van die domme opmerkingen over mij en dat ik een PVVer zou zijn en meer van zulk gedoe, en je leert er blijkbaar niet van. Dan ontstijg je inderdaad het niveau niet, daar kan ik ook weinig aan doen. Zie het als een leermomentje voor jezelf, neem even tien minuten, reflecteer je eigen acties en wordt een beter mens, in plaats van de PVVfobist die je nu uithangt.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Knul, dit is gewoon schelden
[..]
Leuk verpakt misschien maar gewoon kinderachtig gescheld.
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welnee. Dat jij het verkeerd opvat is niet echt mijn probleem. Kijk vooral eerst eens naar je eige opmerkingen voordat je gelijk in de huil modus schiet. We hebben al eerder deze discussie gehad, ook toen maakte je van die domme opmerkingen over mij en dat ik een PVVer zou zijn en meer van zulk gedoe, en je leert er blijkbaar niet van. Dan ontstijg je inderdaad het niveau niet, daar kan ik ook weinig aan doen. Zie het als een leermomentje voor jezelf, neem even tien minuten, reflecteer je eigen acties en wordt een beter mens, in plaats van de PVVfobist die je nu uithangt.
Zulk dom volk komt helaas overal voor.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:04 schreef kapiteintje het volgende:
twitter:geilewillem twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 19:01:00@HenkBovekerk Jouw schedelbouw bewijst dat linkse mannetjes zeer eng kunnen zijn...Wel gefeliciteerd met je 10 trouwens! #prestatie reageer retweet
twitter:FrankWaterman1 twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 18:50:18@HenkBovekerk Sneu mannetje ben je. Je zult trouwens maar zo enorm geobsedeerd zijn door 'n partij die je zoveel haat. Met je moeilijke bril reageer retweet
twitter:BETSIEvrouwtje twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 17:58:17@HenkBovekerk EN wat bent U?een zielige schele niksnut reageer retweet
![]()
Je kon er ook op wachten. Dit is het niveau waarop men van zijn frustraties uiting meent te moeten geven.
Kijk, en dit bedoel ik dus. Niks geleerd dus. No problem, blijf vooral hangen in je eigen foutenquote:
Ja, het is ook vechten tegen de bierkaai. Ik ga weer even wat studeren. Het staat nu zelfs op Geenstijl, dus dan kun je wel bezig blijven. Succes hier nog met discussïeren!quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zulk dom volk komt helaas overal voor.
Ja, en? Meer eer kan niet. Er kan in het kader van een bachelorscriptie kennelijk niks beters geschreven worden, absoluut onmogelijk. We hebben hier met een genie te maken, die geniaal werk heeft afgeleverd. Dat lijkt mij nogal onwaarschijnlijk gezien de stelling die bepaald niet van genialiteit getuigt om te bedenken, noch genialiteit vereist om goed te onderbouwen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:05 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Gast, het is een BACHELORSCRIPTIE. Waardeer het naar z'n aard.
Juist. Een jonge gast met zijn ideeën over de maatschappij, die heeft bewezen dat hij ze op een wetenschappelijke manier kan onderbouwen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:05 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Gast, het is een BACHELORSCRIPTIE. Waardeer het naar z'n aard.
Dat is jouw interpretatie van een 10. Om je even uit de droom te helpen: anderen denken er iets anders over.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, en? Meer eer kan niet. Er kan in het kader van een bachelorscriptie kennelijk niks beters geschreven worden, absoluut onmogelijk. We hebben hier met een genie te maken, die geniaal werk heeft afgeleverd. Dat lijkt mij nogal onwaarschijnlijk gezien de stelling die bepaald niet van genialiteit getuigt om te bedenken, noch genialiteit vereist om goed te onderbouwen.
Je bent nogal geobsedeerd door die 10 die hij heeft gekregen?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, en? Meer eer kan niet. Er kan in het kader van een bachelorscriptie kennelijk niks beters geschreven worden, absoluut onmogelijk. We hebben hier met een genie te maken, die geniaal werk heeft afgeleverd. Dat lijkt mij nogal onwaarschijnlijk gezien de stelling die bepaald niet van genialiteit getuigt om te bedenken, noch genialiteit vereist om goed te onderbouwen.
Nee, we hebben te maken met een student die laat zien dat hij weet hoe hij een goed betoog moet schrijven, dat weet te onderbouwen en die naar oordeel van de begeleiders gedegen onderzoek heeft gedaan en daar een goede beschrijving van heeft gegeven. Iemand kan morgen over hetzelfde onderwerp een scriptie schrijven met een andere insteek en daar eveneens een 10 voor krijgen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Heuh, je hebt eindelijk door wat mijn standpunt is.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:12 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dat is jouw interpretatie van een 10. Om je even uit de droom te helpen: anderen denken er iets anders over.
Precies.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, we hebben te maken met een student die laat zien dat hij weet hoe hij een goed betoog moet schrijven, dat weet te onderbouwen en die naar oordeel van de begeleiders gedegen onderzoek heeft gedaan en daar een goede beschrijving van heeft gegeven. Iemand kan morgen over hetzelfde onderwerp een scriptie schrijven met een andere insteek en daar eveneens een 10 voor krijgen.
Ik had het al eerder door. Je hebt jezelf namelijk al 5 keer herhaald ondertussen. Dat impliceert nog niet dat je argument daardoor aan kracht wint.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Heuh, je hebt eindelijk door wat mijn standpunt is.
Even gekeken; nog niet. Vreemd...quote:
Rijp voor een 7 zou ik zeggen, zo op jouw omschrijving van de geleverde academische prestatie afgaand.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, we hebben te maken met een student die laat zien dat hij weet hoe hij een goed betoog moet schrijven, dat weet te onderbouwen en die naar oordeel van de begeleiders gedegen onderzoek heeft gedaan en daar een goede beschrijving van heeft gegeven.
Ja, en het zal nog wel kloppen in verhouding met reeds uitgedeelde negens en achten ook, maar dat is juist het probleem. Het doet me denken aan deze niet zo heel academische kwestie:quote:Iemand kan morgen over hetzelfde onderwerp een scriptie schrijven met een andere insteek en daar eveneens een 10 voor krijgen.
Goed != uitmuntend.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, we hebben te maken met een student die laat zien dat hij weet hoe hij een goed betoog moet schrijven, dat weet te onderbouwen en die naar oordeel van de begeleiders gedegen onderzoek heeft gedaan en daar een goede beschrijving van heeft gegeven. Iemand kan morgen over hetzelfde onderwerp een scriptie schrijven met een andere insteek en daar eveneens een 10 voor krijgen.
Dit, plus dat ik niet snap waarom mensen niet kunnen inzien dat er zoiets als een 'perfect' werkstuk of scriptie bestaat. Zolang je het onderzoek maar genoeg inkadert, je stellingen met valide argumenten onderbouwt en tegenargumenten perfect weerlegt en geweldig formuleert heb je het toch gewoon perfect gedaan? Als er niks op aan te merken is, waarom moet men dan een 9 geven voor de vorm? Dat is minstens zo ridicuul.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:28 schreef Jabberwocky het volgende:
Je kunt van een BA scriptie niet echt 'baanbrekend onderzoek' verwachten. We hebben het hier niet over een promovendus, maar over iemand die z'n eerste stapjes zet in de wetenschap. Dan zijn de criteria iets anders.
Op masterniveau bijvoorbeeld zal het cijfer vast al lager gelegen hebben, omdat er dan gewoon meer van je wordt verwacht (je moet dan ook echt proberen iets toe te voegen).
twitter:janjaapderuiter twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 19:33:39De thesis van Henk Bovekerk staat op: http://t.co/YGfPwRlA reageer retweet
Perfectie is niet helemaal het juiste woord inderdaad. Maar een werkstuk kan best uitmuntend zijn. Ik zeg ook niet dat er nooit een 10 gegeven mag worden voor een werkstuk. Alleen per definitie maar heel zelden, anders is er sprake van inflatie.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:31 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dit, plus dat ik niet snap waarom mensen niet kunnen inzien dat er zoiets als een 'perfect' werkstuk of scriptie bestaat.
Nee, het begint met de onderzoeksvraag of stelling. Die is meer of minder ambitieus. Deze komt mij niet bijzonder ambitieus voor, en dan zit je dus al meteen binnen het bereik 1-9 tot werken, als je het dan helemaal briljant uitvoert verdien je een 9.quote:Zolang je het onderzoek maar genoeg inkadert, je stellingen met valide argumenten onderbouwt en tegenargumenten perfect weerlegt en geweldig formuleert heb je het toch gewoon perfect gedaan? Als er niks op aan te merken is, waarom moet men dan een 9 geven voor de vorm? Dat is minstens zo ridicuul.
Ik heb nog even de beoordelingscriteria erbij gepakt die bij ons bij de bachelorscriptie gebruikt worden. Die gaan wel iets verder dan wat jij zegt: voor een 10 moet je dan ook bijvoorbeeld een originele, creatieve en interdisciplinaire vraagstelling kiezen, veel eigen intiatief tonen en zelf internationale wetenschappelijke literatuur zoeken. Als ik het artikel uit de OP lees dan heb ik twijfels in hoe verre van dat alles sprake is.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:31 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dit, plus dat ik niet snap waarom mensen niet kunnen inzien dat er zoiets als een 'perfect' werkstuk of scriptie bestaat. Zolang je het onderzoek maar genoeg inkadert, je stellingen met valide argumenten onderbouwt en tegenargumenten perfect weerlegt en geweldig formuleert heb je het toch gewoon perfect gedaan? Als er niks op aan te merken is, waarom moet men dan een 9 geven voor de vorm? Dat is minstens zo ridicuul.
Nu zou ik ook niet op De Telegraaf afgaan als je een scriptie inhoudelijk wilt beoordelen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb nog even de beoordelingscriteria erbij gepakt die bij ons bij de bachelorscriptie gebruikt worden. Die gaan wel iets verder dan wat jij zegt: voor een 10 moet je dan ook bijvoorbeeld een originele, creatieve en interdisciplinaire vraagstelling kiezen, veel eigen intiatief tonen en zelf internationale wetenschappelijke literatuur zoeken. Als ik het artikel uit de OP lees dan heb ik twijfels in hoe verre van dat alles sprake is.
Lees de scriptie nou maar gewoon met je grote mond. Totdat je dat gedaan hebt hoef je hier niet zo hoog van de toren te blazen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Perfectie is niet helemaal het juiste woord inderdaad. Maar een werkstuk kan best uitmuntend zijn. Ik zeg ook niet dat er nooit een 10 gegeven mag worden voor een werkstuk. Alleen per definitie maar heel zelden, anders is er sprake van inflatie.
[..]
Nee, het begint met de onderzoeksvraag of stelling. Die is meer of minder ambitieus. Deze komt mij niet bijzonder ambitieus voor, en dan zit je dus al meteen binnen het bereik 1-9 tot werken, als je het dan helemaal briljant uitvoert verdien je een 9.
Anders lees je gewoon de bachelor-scriptie met je voorbarige conclusies op basis van een nieuws-artikel.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb nog even de beoordelingscriteria erbij gepakt die bij ons bij de bachelorscriptie gebruikt worden. Die gaan wel iets verder dan wat jij zegt: voor een 10 moet je dan ook bijvoorbeeld een originele, creatieve en interdisciplinaire vraagstelling kiezen, veel eigen intiatief tonen en zelf internationale wetenschappelijke literatuur zoeken. Als ik het artikel uit de OP lees dan heb ik twijfels in hoe verre van dat alles sprake is.
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:37 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Lees de scriptie nou maar gewoon met je grote mond. Totdat je dat gedaan hebt hoef je hier niet zo hoog van de toren te blazen.
quote:This contemporary fascism is once again the
consequence of political parties that have renounced their own
intellectual traditions, intellectuals who have cultivated a pleasureseeking
nihilism, universities not worthy of their description, the
greed of the business world and a mass media which would rather be
the people’s ventriloquist than a critical mirror. These are the
corrupted elites who have cultivated the spiritual vacuum in which
fascism can grow large again.
Als je de inleiding leest dan snap je waarom dat is.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:45 schreef MouzurX het volgende:
Ik heb tot nu toe ook alleen maar riemen gelezen.
twitter:geertwilderspvv twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 19:40:22Op de KU in T zijn ze allemaal Stapel. reageer retweet
Ik heb de scriptie even doorgebladerd en zie geen reden om hetgeen ik schreef te herzien.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:38 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Anders lees je gewoon de bachelor-scriptie met je voorbarige conclusies op basis van een nieuws-artikel.
https://stuwww.uvt.nl/~s559710/BA-Thesis%20Henk%20Bovekerk.pdf
De aangehaalde Riemen stelt min of meer dat de voedingsbodem van het hedendaags fascisme ligt in de culturele en intellectuele vervlakking, waarbij hij dan stelt dat de universiteiten die benaming niet meer waard zijn. En die normvervaging van de universiteit resulteert in een 10 voor dit toch echt niet zo heel bijzondere werkje. Om dat vast te stellen hoef je niet helemaal uit te lezen, de inhoudsopgave bevestigt mij in mijn aanname dat het dan misschien geen vogelnestje is, maar ook geen sensationele nieuwe oefening.quote:
Leer mij dat trucje ook eens, als je wilt. Ik heb namelijk nog enorm veel leeswerk te doen voor m'n tentamens en deze vaardigheid zou me toch een hoop werk schelen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De aangehaalde Riemen stelt min of meer dat de voedingsbodem van het hedendaags fascisme ligt in de culturele en intellectuele vervlakking, waarbij hij dan stelt dat de universiteiten die benaming niet meer waard zijn. En die normvervaging van de universiteit resulteert in een 10 voor dit toch echt niet zo heel bijzondere werkje. Om dat vast te stellen hoef je niet helemaal uit te lezen, de inhoudsopgave bevestigt mij in mijn aanname dat het dan misschien geen vogelnestje is, maar ook geen sensationele nieuwe oefening.
Wat is daar vreemd aan? Dat is toch ook hoe het zit? Geert Wilders bepaalt als enige wat de partij doet, dus is Geert Wilders de partij.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:50 schreef Jabberwocky het volgende:
"Some preliminary remarks: I use the names ‘Geert Wilders’ and ‘the PVV’ interchangeably, since there’s not much of a difference. Wilders has initiated the PVV after seceding from the liberal party, and he is its leader and only member. The PVV is his party –– and he is the party."
Volgens mij was dat ook het punt van zijn scriptie: Riemen's stelling toetsen aan de hand van Riemen's eigen definitie. Dat doet hij goed. Het is niet raar dat hij dan tot die conclusie komt.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb de scriptie even doorgebladerd en zie geen reden om hetgeen ik schreef te herzien.
De literaire onderbouwing is maar matig. Hij baseert zich wel heel erg op alles wat Riemen geschreven en gezegd heeft. Zo nu en dan lijkt het er ook weinig wetenschappelijk aan toe te gaan en heeft het meer ervan weg dat de scriptie een bijdrage is aan een moddergevecht / flamewar.
En de structuur is ook niet optimaal. Je zou op grond van de inhoudsopgave en inleiding verwachten dat in hoofdstuk 1 en 2 de theorie wordt behandeld en in hoofdstuk 3 Wilders hiermee wordt vergeleken, maar in de eerste twee hoofdstukken gaat het ook al telkens over Wilders.
Dan kan het toch geen 10 waard zijn?
Ik vond het meer een grappige opmerking, ik noem het toch niet vreemd? Zit die scriptie niet zo krampachtig te verdedigen joh, if anything sta ik ook aan de kant van 'de wetenschap' en vind ik dat zo'n 10 best moet kunnen. Maar een beetje kritisch kijken hoort er ook bij.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:55 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Wat is daar vreemd aan? Dat is toch ook hoe het zit? Geert Wilders bepaalt als enige wat de partij doet, dus is Geert Wilders de partij.
Je zou de PVV ook als beweging kunnen zien waar dan ook de andere kamerleden etc. bij horen. In de scriptie wordt de term PVV dus in de juridische zin opgevat. Die keuze zou eigenlijk moeten worden vermeld en moeten worden onderbouwd.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:57 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Ik vond het meer een grappige opmerking, ik noem het toch niet vreemd? Zit die scriptie niet zo krampachtig te verdedigen joh, if anything sta ik ook aan de kant van 'de wetenschap' en vind ik dat zo'n 10 best moet kunnen. Maar een beetje kritisch kijken hoort er ook bij.![]()
Hoewel ik die opmerking zelf niet zou zetten in een academisch paper, in ieder geval niet op deze wijze.
Geert Wilders is het enige lid. Voor de rest zou het me niet verbazen als het waar was, maar het is een behoorlijk ongefundeerde aanname.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:55 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Wat is daar vreemd aan? Dat is toch ook hoe het zit? Geert Wilders bepaalt als enige wat de partij doet, dus is Geert Wilders de partij.
Is er serieuze discussie over die definitie dan? Volgens mij zijn zelfs fascisten het wel met die definitie eens, twee is meer dan zat.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:05 schreef MouzurX het volgende:
Ik vind het nogal raar dat hij in principe maar 2 bronnen pakt om de definitie van fascisme te krijgen?
Naja dat is toch juist het hele punt van zijn scriptie? Een definitie geven van fascisme en dan wilders daar aan toetsen. En hij doet dit omdat de definitie van fascisme vaak niet echt gegeven wordt. (zoals ook in de bronnen die hij gebruikt). Waardoor er discussie komt over of iemand nou echt een fascist is of niet.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:10 schreef Nobu het volgende:
[..]
Geert Wilders is het enige lid. Voor de rest zou het me niet verbazen als het waar was, maar het is een behoorlijk ongefundeerde aanname.
[..]
Is er serieuze discussie over die definitie dan? Volgens mij zijn zelfs fascisten het wel met die definitie eens, twee is meer dan zat.
Waar stop je dan?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:11 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Naja dat is toch juist het hele punt van zijn scriptie? Een definitie geven van fascisme en dan wilders daar aan toetsen. En hij doet dit omdat de definitie van fascisme vaak niet echt gegeven wordt. (zoals ook in de bronnen die hij gebruikt). Waardoor er discussie komt over of iemand nou echt een fascist is of niet.
In ieder geval meer dan 2 bronnen lijkt mij, vooral als 1 bron een toespraak is op lowlands(daar definieert riemen pas echt fascisme) en de andere bron eigenlijk geen definitie geeft, omdat dit te limiteerd is (en hij dus zelf die informatie in een definitie verwerkt).quote:
Sterke reactie ook van Geert.twitter:geertwilderspvv twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 19:40:22Op de KU in T zijn ze allemaal Stapel. reageer retweet
Bij de EUR wordt een tien gegeven, althans bij de economische faculteit, als een scriptie in gereduceerde vorm direct publiceerbaar is, dus zonder aanpassing, in een hoog aangeschreven wetenschappelijk tijdschrift.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Omdat dat het doel/niveau is waarnaar gestreefd wordt. Is dat behaald, dan een 10 voor het behalen van dat 'ultieme' doel.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Bij de EUR wordt een tien gegeven, althans bij de economische faculteit, als een scriptie in gereduceerde vorm direct publiceerbaar is, dus zonder aanpassing, in een hoog aangeschreven wetenschappelijk tijdschrift.
Deze hele discussie gaat meer om wat een 10 nu precies inhoudt en niet zozeer over of die scriptie de 'ultieme' scriptie is. Want dat is het natuurlijk nooit.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:29 schreef MouzurX het volgende:
Ik vind het wel grappig hoe hij in 3.2 toch een beetje struikelt over hetzelfde punt wat bij de rechtzaak tegen Wilders een punt was.
Het verschil tussen moslims en de Islam, is dat er?
Een goede scriptie maar nog steeds geen 10 in mijn ogen.
Maarja het zal natuurlijk ook liggen aan het niveau van de andere studenten, als die allemaal waardeloze scripties hebben vergeleken met dit dan is een verschil 6-8 niet groot genoeg.
Een scriptie is een betoog? Volgens mij is het de bedoeling dat er aan waarheidsvinding gedaan wordt.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nee, we hebben te maken met een student die laat zien dat hij weet hoe hij een goed betoog moet schrijven, dat weet te onderbouwen en die naar oordeel van de begeleiders gedegen onderzoek heeft gedaan en daar een goede beschrijving van heeft gegeven.
Waarheidsvinding lijkt me nogal een hautain uitgangspunt bij een dergelijk onderzoek.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Een scriptie is een betoog? Volgens mij is het de bedoeling dat er aan waarheidsvinding gedaan wordt.Betogen zijn voor de opiniepagina van de krant.
Masterscriptie of bachelorscriptie?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Bij de EUR wordt een tien gegeven, althans bij de economische faculteit, als een scriptie in gereduceerde vorm direct publiceerbaar is, dus zonder aanpassing, in een hoog aangeschreven wetenschappelijk tijdschrift.
Dat betogen er zijn voor de opiniepagina's, dat zou kunnen kloppen. Maar wat heb je liever? Iemand die er totaal geen onderzoek naar heeft gedaan, of iemand met kennis van feiten?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Een scriptie is een betoog? Volgens mij is het de bedoeling dat er aan waarheidsvinding gedaan wordt.Betogen zijn voor de opiniepagina van de krant.
Ik vind de reactie van Wilders wel sterk en ook prima volksvertegenwoordiger waardig, gewoon een gevatte reactie. Overigens heb ik wel altijd een beetje moeite met dit soort onderzoeken. We pakken een definitie van iets en gaan vervolgens etiketjes plakken op meningen en uitingen daar van aan de hand van die definitie en daardoor wordt die mening toch in een foute hoek geduwd. En het is nou eenmaal lastig om je tegen zaken, die gepresenteerd worden als feiten want wetenschappelijk, te verdedigen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:23 schreef kapiteintje het volgende:
Sterke reactie ook van Geert.twitter:geertwilderspvv twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 19:40:22Op de KU in T zijn ze allemaal Stapel. reageer retweet
Volksvertegenwoordiger waardig.
Doet dat er toe? Wanneer je als student een hoogwaardig wetenschappelijk onderzoek met dito conclusie kunt afleveren en in principe zo kunt meedraaien in die wereld heb je toch 100% aan het doel van je opleiding voldaan? Dan is een 10 toch gerechtvaardigd?quote:
Tja, wat moet je er anders van zeggen. Dhr. Wilders heeft groot gelijk dat hij geen tijd geeft aan dit soort pseudowetenschappers. Straks beweren ze nog dat alle vleeseters hufters zijn.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
twitter:geertwilderspvv twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 19:40:22Op de KU in T zijn ze allemaal Stapel. reageer retweet
Nou, extreem gevat. Het is gewoon één grote stroom, niet onderbouwde, populistische poep die uit z'n mond komt. Nooit een keer de discussie normaal aangaan. Daar wil je toch niet bij horen?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik vind de reactie van Wilders wel sterk en ook prima volksvertegenwoordiger waardig, gewoon een gevatte reactie. Overigens heb ik wel altijd een beetje moeite met dit soort onderzoeken. We pakken een definitie van iets en gaan vervolgens etiketjes plakken op meningen en uitingen daar van aan de hand van die definitie en daardoor wordt die mening toch in een foute hoek geduwd. En het is nou eenmaal lastig om je tegen zaken, die gepresenteerd worden als feiten, te verdedigen.
Tja, jij noemt jezelf ook een "transporteconoom". Ik kan je ook belachelijk maken daarom hoor. Maar dat doe ik niet, omdat ik respect probeer te hebben voor mensen die ik niet ken.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik vind de reactie van Wilders wel sterk en ook prima volksvertegenwoordiger waardig, gewoon een gevatte reactie. Overigens heb ik wel altijd een beetje moeite met dit soort onderzoeken. We pakken een definitie van iets en gaan vervolgens etiketjes plakken op meningen en uitingen daar van aan de hand van die definitie en daardoor wordt die mening toch in een foute hoek geduwd.
Ik heb tot nu toe alleen bij masters en bij honours-bachelors gezien dat überhaupt over publicatie in een wetenschappelijk tijdschrift wordt gesproken.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:39 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Doet dat er toe? Wanneer je als student een hoogwaardig wetenschappelijk onderzoek met dito conclusie kunt afleveren en in principe zo kunt meedraaien in die wereld heb je toch 100% aan het doel van je opleiding voldaan? Dan is een 10 toch gerechtvaardigd?
QFTquote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik vind de reactie van Wilders wel sterk en ook prima volksvertegenwoordiger waardig, gewoon een gevatte reactie. Overigens heb ik wel altijd een beetje moeite met dit soort onderzoeken. We pakken een definitie van iets en gaan vervolgens etiketjes plakken op meningen en uitingen daar van aan de hand van die definitie en daardoor wordt die mening toch in een foute hoek geduwd. En het is nou eenmaal lastig om je tegen zaken, die gepresenteerd worden als feiten want wetenschappelijk, te verdedigen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |