abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106494156
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 18:59 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Houd die bitch fight even ergens anders, wil je. Discussie gaat hier over iets anders.
Zeg dat even tegen die mod anders, die zo nodig mensen moet uitmaken voor PVVer en meer van zulke flauwekul, en nu gaat huilen omdat hij tegengas krijgt.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 19:01:05 #156
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_106494180
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 18:58 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Ik denk dat dat eerder te wijten is aan de domheid van de gemiddelde PVV'er dan aan de uitkomst van het onderzoek.
Mwoch, ik ben er helaas niet van overtuigd dat de gemiddelde Nederlander veel verstandiger is dan de roeptoeters van de PVV.
pi_106494181
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 18:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Generalisatie is jou ook niet vreemd zo te zien. Ga maar geen PVV scripties beoordelen ;)
Het neigt inderdaad naar generalisatie, mijn excuses. Er zullen inderdaad misschien een stuk of 10-20 mensen zijn die wél helder kunnen denken en tóch op de PVV stemmen.
pi_106494220
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 18:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je ziet dus het verschil tussen een vergelijking en schelden niet? Ik vergeleek je talenten met die van een ander. Dat die negatief uitviel voor jou, tsja, wie de schoen past hè ;) En alle PVVers schelden? Je lijdt eigenlijk aan PVVfobie als ik het zo lees. Heb je ze wel eens in het wild ontmoet, die PVvers? Je lijkt er nogal een verstoord beeld van te hebben.
Knul, dit is gewoon schelden

quote:
je retorisch vermogen dat op het niveau van een kind met het syndroom van Down ligt
Leuk verpakt misschien maar gewoon kinderachtig gescheld.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_106494235
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:01 schreef Nobu het volgende:

[..]

Mwoch, ik ben er helaas niet van overtuigd dat de gemiddelde Nederlander veel verstandiger is dan de roeptoeters van de PVV.
Zit ook wat in. Alleen komen de ongenuanceerde, niet-onderbouwde standpunten van de PVV wat beter binnen bij lagergeschoolden.
  Eindredactie Games vrijdag 6 januari 2012 @ 19:03:05 #160
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_106494271
Prachtig om al die FOK! PVV'ers hier op hun achterste poten te zien _O-

Je kan ze er ook zo uitpikken, like flies on shit :D

Rustig aan mensen, het is weekend.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_106494294
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 18:57 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Vooral jezelf niet overbluffen. :D

Wat jij vindt is niet relevant. Het gaat erom wat het doel van zo'n scriptie is en wanneer Henk daar perfect in is geslaagd door alle facetten perfect in te vullen verdient hij een 10.
Ik ben het er dus niet mee eens dat het slechts perfect invullen van alle facetten een uitmuntende academische prestatie is die de allerhoogste eer rechtvaardigt. Daarmee maak je die allerhoogste eer aan inflatie onderhevig.

Daarnaast sla je de plank natuurlijk volledig mis door het leerdoel erbij te halen, het gaat hier om het doel van het uitdelen van de allerhoogste eer aan een student.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_106494323
geilewillem twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 19:01:00 @HenkBovekerk Jouw schedelbouw bewijst dat linkse mannetjes zeer eng kunnen zijn...Wel gefeliciteerd met je 10 trouwens! #prestatie reageer retweet
FrankWaterman1 twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 18:50:18 @HenkBovekerk Sneu mannetje ben je. Je zult trouwens maar zo enorm geobsedeerd zijn door 'n partij die je zoveel haat. Met je moeilijke bril reageer retweet
BETSIEvrouwtje twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 17:58:17 @HenkBovekerk EN wat bent U?een zielige schele niksnut reageer retweet
:') :N Je kon er ook op wachten. Dit is het niveau waarop men van zijn frustraties uiting meent te moeten geven.
pi_106494359
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ben het er dus niet mee eens dat het slechts perfect invullen van alle facetten een uitmuntende academische prestatie is die de allerhoogste eer rechtvaardigt. Daarmee maak je die allerhoogste eer aan inflatie onderhevig.

Daarnaast sla je de plank natuurlijk volledig mis door het leerdoel erbij te halen, het gaat hier om het doel van het uitdelen van de allerhoogste eer aan een student.
Gast, het is een BACHELORSCRIPTIE. Waardeer het naar z'n aard.
pi_106494438
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:02 schreef du_ke het volgende:

[..]

Knul, dit is gewoon schelden

[..]

Leuk verpakt misschien maar gewoon kinderachtig gescheld.
Welnee. Dat jij het verkeerd opvat is niet echt mijn probleem. Kijk vooral eerst eens naar je eige opmerkingen voordat je gelijk in de huil modus schiet. We hebben al eerder deze discussie gehad, ook toen maakte je van die domme opmerkingen over mij en dat ik een PVVer zou zijn en meer van zulk gedoe, en je leert er blijkbaar niet van. Dan ontstijg je inderdaad het niveau niet, daar kan ik ook weinig aan doen. Zie het als een leermomentje voor jezelf, neem even tien minuten, reflecteer je eigen acties en wordt een beter mens, in plaats van de PVVfobist die je nu uithangt.
pi_106494465
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Welnee. Dat jij het verkeerd opvat is niet echt mijn probleem. Kijk vooral eerst eens naar je eige opmerkingen voordat je gelijk in de huil modus schiet. We hebben al eerder deze discussie gehad, ook toen maakte je van die domme opmerkingen over mij en dat ik een PVVer zou zijn en meer van zulk gedoe, en je leert er blijkbaar niet van. Dan ontstijg je inderdaad het niveau niet, daar kan ik ook weinig aan doen. Zie het als een leermomentje voor jezelf, neem even tien minuten, reflecteer je eigen acties en wordt een beter mens, in plaats van de PVVfobist die je nu uithangt.
_O-
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_106494492
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:04 schreef kapiteintje het volgende:
geilewillem twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 19:01:00 @HenkBovekerk Jouw schedelbouw bewijst dat linkse mannetjes zeer eng kunnen zijn...Wel gefeliciteerd met je 10 trouwens! #prestatie reageer retweet
FrankWaterman1 twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 18:50:18 @HenkBovekerk Sneu mannetje ben je. Je zult trouwens maar zo enorm geobsedeerd zijn door 'n partij die je zoveel haat. Met je moeilijke bril reageer retweet
BETSIEvrouwtje twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 17:58:17 @HenkBovekerk EN wat bent U?een zielige schele niksnut reageer retweet
:') :N Je kon er ook op wachten. Dit is het niveau waarop men van zijn frustraties uiting meent te moeten geven.
Zulk dom volk komt helaas overal voor.
  Eindredactie Games vrijdag 6 januari 2012 @ 19:09:38 #167
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_106494509
Waar is TS :?
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_106494518
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

_O-
Kijk, en dit bedoel ik dus. Niks geleerd dus. No problem, blijf vooral hangen in je eigen fouten :)
pi_106494532
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zulk dom volk komt helaas overal voor.
Ja, het is ook vechten tegen de bierkaai. Ik ga weer even wat studeren. Het staat nu zelfs op Geenstijl, dus dan kun je wel bezig blijven. Succes hier nog met discussïeren!
  vrijdag 6 januari 2012 @ 19:10:25 #170
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_106494548
Heeft Geert al getwitterd?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_106494554
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:05 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Ja, en? Meer eer kan niet. Er kan in het kader van een bachelorscriptie kennelijk niks beters geschreven worden, absoluut onmogelijk. We hebben hier met een genie te maken, die geniaal werk heeft afgeleverd. Dat lijkt mij nogal onwaarschijnlijk gezien de stelling die bepaald niet van genialiteit getuigt om te bedenken, noch genialiteit vereist om goed te onderbouwen.
pi_106494609
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:05 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Juist. Een jonge gast met zijn ideeën over de maatschappij, die heeft bewezen dat hij ze op een wetenschappelijke manier kan onderbouwen.
pi_106494636
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, en? Meer eer kan niet. Er kan in het kader van een bachelorscriptie kennelijk niks beters geschreven worden, absoluut onmogelijk. We hebben hier met een genie te maken, die geniaal werk heeft afgeleverd. Dat lijkt mij nogal onwaarschijnlijk gezien de stelling die bepaald niet van genialiteit getuigt om te bedenken, noch genialiteit vereist om goed te onderbouwen.
Dat is jouw interpretatie van een 10. Om je even uit de droom te helpen: anderen denken er iets anders over. ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2012 19:12:54 ]
pi_106494647
quote:

[..]

Je bent nogal geobsedeerd door die 10 die hij heeft gekregen?
  vrijdag 6 januari 2012 @ 19:12:53 #175
66444 Lord_Vetinari
pi_106494648
quote:

[..]

Nee, we hebben te maken met een student die laat zien dat hij weet hoe hij een goed betoog moet schrijven, dat weet te onderbouwen en die naar oordeel van de begeleiders gedegen onderzoek heeft gedaan en daar een goede beschrijving van heeft gegeven. Iemand kan morgen over hetzelfde onderwerp een scriptie schrijven met een andere insteek en daar eveneens een 10 voor krijgen.
pi_106494680
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:12 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Dat is jouw interpretatie van een 10. Om je even uit de droom te helpen: anderen denken er iets anders over. ;)
Heuh, je hebt eindelijk door wat mijn standpunt is.
pi_106494707
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, we hebben te maken met een student die laat zien dat hij weet hoe hij een goed betoog moet schrijven, dat weet te onderbouwen en die naar oordeel van de begeleiders gedegen onderzoek heeft gedaan en daar een goede beschrijving van heeft gegeven. Iemand kan morgen over hetzelfde onderwerp een scriptie schrijven met een andere insteek en daar eveneens een 10 voor krijgen.
Precies. :Y

Maar dat gaat er niet in bij Weltschmerz. Kennelijk moet je een ultiem-oordeel vellen in je bachelor-scriptie. Een onderzoek doen en vervolgens een conclusie schrijven waar tot in het einde der tijden niemand aan kan tornen. Belachelijk standpunt.
pi_106494726
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Heuh, je hebt eindelijk door wat mijn standpunt is.
Ik had het al eerder door. Je hebt jezelf namelijk al 5 keer herhaald ondertussen. Dat impliceert nog niet dat je argument daardoor aan kracht wint.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2012 19:16:23 ]
  Eindredactie Games vrijdag 6 januari 2012 @ 19:16:18 #179
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_106494784
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Heeft Geert al getwitterd?
Even gekeken; nog niet. Vreemd...

Wat overigens wel grappig is, is dat de linkjes van Geert zijn tweets van 28 december, 31 december en 2 januari nu min of meer verwijzen naar dit onderwerp, dankzij het elsevier voorpaginanieuws waar hij naar verwijst.
pi_106494890
quote:

[..]

Nee, we hebben te maken met een student die laat zien dat hij weet hoe hij een goed betoog moet schrijven, dat weet te onderbouwen en die naar oordeel van de begeleiders gedegen onderzoek heeft gedaan en daar een goede beschrijving van heeft gegeven.
Rijp voor een 7 zou ik zeggen, zo op jouw omschrijving van de geleverde academische prestatie afgaand.

quote:
Iemand kan morgen over hetzelfde onderwerp een scriptie schrijven met een andere insteek en daar eveneens een 10 voor krijgen.
Ja, en het zal nog wel kloppen in verhouding met reeds uitgedeelde negens en achten ook, maar dat is juist het probleem. Het doet me denken aan deze niet zo heel academische kwestie:
pi_106494975
quote:

[..]

Goed != uitmuntend.

Wat is de definitie van een 10?
  vrijdag 6 januari 2012 @ 19:24:39 #182
181126 MouzurX
Misschien?
pi_106495121
Onze meningen verschillen gewoon over wat een 10 is.
Voor mij is een 10 vrijwel onmogelijk, komt 1 keer in de 3 jaar voor met baanbrekend onderzoek.
Een 9 is uitmuntend.
Een 8 gewoon "goed onderzoek uitgevoerd, alle stappen gevolgd"
etc.

Maar oke misschien verschilt het HBO hier met de universiteit. Ik zou niet weten waarom maar oke.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 19:28:29 #183
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_106495306
Je kunt van een BA scriptie niet echt 'baanbrekend onderzoek' verwachten. We hebben het hier niet over een promovendus, maar over iemand die z'n eerste stapjes zet in de wetenschap. Dan zijn de criteria iets anders. ;)

Op masterniveau bijvoorbeeld zal het cijfer vast al lager gelegen hebben, omdat er dan gewoon meer van je wordt verwacht (je moet dan ook echt proberen iets toe te voegen).
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_106495447
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:28 schreef Jabberwocky het volgende:
Je kunt van een BA scriptie niet echt 'baanbrekend onderzoek' verwachten. We hebben het hier niet over een promovendus, maar over iemand die z'n eerste stapjes zet in de wetenschap. Dan zijn de criteria iets anders. ;)

Op masterniveau bijvoorbeeld zal het cijfer vast al lager gelegen hebben, omdat er dan gewoon meer van je wordt verwacht (je moet dan ook echt proberen iets toe te voegen).
Dit, plus dat ik niet snap waarom mensen niet kunnen inzien dat er zoiets als een 'perfect' werkstuk of scriptie bestaat. Zolang je het onderzoek maar genoeg inkadert, je stellingen met valide argumenten onderbouwt en tegenargumenten perfect weerlegt en geweldig formuleert heb je het toch gewoon perfect gedaan? Als er niks op aan te merken is, waarom moet men dan een 9 geven voor de vorm? Dat is minstens zo ridicuul.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2012 19:31:32 ]
pi_106495554
Hoor trouwens net dat de PVV Provinciale Staten van Noord-Brabant stopzetting van de subsidie van het onderzoeksinstituut van z'n faculteit wil. :')
pi_106495623
Nou mensen: Veel plezier ermee!

De scriptie in kwestie
http://henkbovekerk.blogspot.com/
  vrijdag 6 januari 2012 @ 19:35:22 #187
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_106495637
janjaapderuiter twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 19:33:39 De thesis van Henk Bovekerk staat op: http://t.co/YGfPwRlA reageer retweet
pi_106495685
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:31 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Dit, plus dat ik niet snap waarom mensen niet kunnen inzien dat er zoiets als een 'perfect' werkstuk of scriptie bestaat.
Perfectie is niet helemaal het juiste woord inderdaad. Maar een werkstuk kan best uitmuntend zijn. Ik zeg ook niet dat er nooit een 10 gegeven mag worden voor een werkstuk. Alleen per definitie maar heel zelden, anders is er sprake van inflatie.

quote:
Zolang je het onderzoek maar genoeg inkadert, je stellingen met valide argumenten onderbouwt en tegenargumenten perfect weerlegt en geweldig formuleert heb je het toch gewoon perfect gedaan? Als er niks op aan te merken is, waarom moet men dan een 9 geven voor de vorm? Dat is minstens zo ridicuul.
Nee, het begint met de onderzoeksvraag of stelling. Die is meer of minder ambitieus. Deze komt mij niet bijzonder ambitieus voor, en dan zit je dus al meteen binnen het bereik 1-9 tot werken, als je het dan helemaal briljant uitvoert verdien je een 9.
pi_106495698
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:31 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Dit, plus dat ik niet snap waarom mensen niet kunnen inzien dat er zoiets als een 'perfect' werkstuk of scriptie bestaat. Zolang je het onderzoek maar genoeg inkadert, je stellingen met valide argumenten onderbouwt en tegenargumenten perfect weerlegt en geweldig formuleert heb je het toch gewoon perfect gedaan? Als er niks op aan te merken is, waarom moet men dan een 9 geven voor de vorm? Dat is minstens zo ridicuul.
Ik heb nog even de beoordelingscriteria erbij gepakt die bij ons bij de bachelorscriptie gebruikt worden. Die gaan wel iets verder dan wat jij zegt: voor een 10 moet je dan ook bijvoorbeeld een originele, creatieve en interdisciplinaire vraagstelling kiezen, veel eigen intiatief tonen en zelf internationale wetenschappelijke literatuur zoeken. Als ik het artikel uit de OP lees dan heb ik twijfels in hoe verre van dat alles sprake is.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 19:37:23 #190
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_106495737
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik heb nog even de beoordelingscriteria erbij gepakt die bij ons bij de bachelorscriptie gebruikt worden. Die gaan wel iets verder dan wat jij zegt: voor een 10 moet je dan ook bijvoorbeeld een originele, creatieve en interdisciplinaire vraagstelling kiezen, veel eigen intiatief tonen en zelf internationale wetenschappelijke literatuur zoeken. Als ik het artikel uit de OP lees dan heb ik twijfels in hoe verre van dat alles sprake is.
Nu zou ik ook niet op De Telegraaf afgaan als je een scriptie inhoudelijk wilt beoordelen.

Maar hij staat nu online dus we kunnen nu zelf kijken. :)
pi_106495747
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Perfectie is niet helemaal het juiste woord inderdaad. Maar een werkstuk kan best uitmuntend zijn. Ik zeg ook niet dat er nooit een 10 gegeven mag worden voor een werkstuk. Alleen per definitie maar heel zelden, anders is er sprake van inflatie.

[..]

Nee, het begint met de onderzoeksvraag of stelling. Die is meer of minder ambitieus. Deze komt mij niet bijzonder ambitieus voor, en dan zit je dus al meteen binnen het bereik 1-9 tot werken, als je het dan helemaal briljant uitvoert verdien je een 9.
Lees de scriptie nou maar gewoon met je grote mond. Totdat je dat gedaan hebt hoef je hier niet zo hoog van de toren te blazen.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 19:37:38 #192
181126 MouzurX
Misschien?
pi_106495748
Ja ik zie een spelfout!
pi_106495794
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Anders lees je gewoon de bachelor-scriptie met je voorbarige conclusies op basis van een nieuws-artikel. :')

https://stuwww.uvt.nl/~s559710/BA-Thesis%20Henk%20Bovekerk.pdf
pi_106495936
Ik denk dat er toch wel wat mensen zijn die schrikken van het hoge niveau. ;)
pi_106495961
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:37 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Lees de scriptie nou maar gewoon met je grote mond. Totdat je dat gedaan hebt hoef je hier niet zo hoog van de toren te blazen.
|:(

Wat een ironie:

quote:
This contemporary fascism is once again the
consequence of political parties that have renounced their own
intellectual traditions, intellectuals who have cultivated a pleasureseeking
nihilism, universities not worthy of their description, the
greed of the business world and a mass media which would rather be
the people’s ventriloquist than a critical mirror. These are the
corrupted elites who have cultivated the spiritual vacuum in which
fascism can grow large again.
pi_106496020
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

|:(

Wat een ironie:

[..]

Waar zie jij de ironie?
  vrijdag 6 januari 2012 @ 19:44:17 #197
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_106496074
Na een eerste scan vind ik het wel erg veel krantenartikelen en erg veel Riemen dat hij aanhaalt. Hij ziet er zelf ook wel de minpunten van, maar iets meer academische fundering had ik eigenlijk wel verwacht, in ieder geval voor de wat is fascisme vraag. Hij komt niet heel veel verder dan Paxton.

Zal het volgende week wel wat beter doorlezen als ik er meer tijd voor heb.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 19:45:51 #198
181126 MouzurX
Misschien?
pi_106496159
Ik heb tot nu toe ook alleen maar riemen gelezen. Maar ik ben nog bezig.
pi_106496200
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:45 schreef MouzurX het volgende:
Ik heb tot nu toe ook alleen maar riemen gelezen.
Als je de inleiding leest dan snap je waarom dat is.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 19:49:58 #200
66444 Lord_Vetinari
pi_106496400
geertwilderspvv twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 19:40:22 Op de KU in T zijn ze allemaal Stapel. reageer retweet
  vrijdag 6 januari 2012 @ 19:50:40 #201
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_106496440
:D

"Some preliminary remarks: I use the names ‘Geert Wilders’ and ‘the PVV’ interchangeably, since there’s not much of a difference. Wilders has initiated the PVV after seceding from the liberal party, and he is its leader and only member. The PVV is his party –– and he is the party."
pi_106496449
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:38 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Anders lees je gewoon de bachelor-scriptie met je voorbarige conclusies op basis van een nieuws-artikel. :')

https://stuwww.uvt.nl/~s559710/BA-Thesis%20Henk%20Bovekerk.pdf
Ik heb de scriptie even doorgebladerd en zie geen reden om hetgeen ik schreef te herzien.

De literaire onderbouwing is maar matig. Hij baseert zich wel heel erg op alles wat Riemen geschreven en gezegd heeft. Zo nu en dan lijkt het er ook weinig wetenschappelijk aan toe te gaan en heeft het meer ervan weg dat de scriptie een bijdrage is aan een moddergevecht / flamewar.

En de structuur is ook niet optimaal. Je zou op grond van de inhoudsopgave en inleiding verwachten dat in hoofdstuk 1 en 2 de theorie wordt behandeld en in hoofdstuk 3 Wilders hiermee wordt vergeleken, maar in de eerste twee hoofdstukken gaat het ook al telkens over Wilders.

Dan kan het toch geen 10 waard zijn?
pi_106496554
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:43 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Waar zie jij de ironie?
De aangehaalde Riemen stelt min of meer dat de voedingsbodem van het hedendaags fascisme ligt in de culturele en intellectuele vervlakking, waarbij hij dan stelt dat de universiteiten die benaming niet meer waard zijn. En die normvervaging van de universiteit resulteert in een 10 voor dit toch echt niet zo heel bijzondere werkje. Om dat vast te stellen hoef je niet helemaal uit te lezen, de inhoudsopgave bevestigt mij in mijn aanname dat het dan misschien geen vogelnestje is, maar ook geen sensationele nieuwe oefening.
pi_106496613
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De aangehaalde Riemen stelt min of meer dat de voedingsbodem van het hedendaags fascisme ligt in de culturele en intellectuele vervlakking, waarbij hij dan stelt dat de universiteiten die benaming niet meer waard zijn. En die normvervaging van de universiteit resulteert in een 10 voor dit toch echt niet zo heel bijzondere werkje. Om dat vast te stellen hoef je niet helemaal uit te lezen, de inhoudsopgave bevestigt mij in mijn aanname dat het dan misschien geen vogelnestje is, maar ook geen sensationele nieuwe oefening.
Leer mij dat trucje ook eens, als je wilt. Ik heb namelijk nog enorm veel leeswerk te doen voor m'n tentamens en deze vaardigheid zou me toch een hoop werk schelen.
pi_106496681
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:50 schreef Jabberwocky het volgende:
:D

"Some preliminary remarks: I use the names ‘Geert Wilders’ and ‘the PVV’ interchangeably, since there’s not much of a difference. Wilders has initiated the PVV after seceding from the liberal party, and he is its leader and only member. The PVV is his party –– and he is the party."
Wat is daar vreemd aan? Dat is toch ook hoe het zit? Geert Wilders bepaalt als enige wat de partij doet, dus is Geert Wilders de partij.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 19:57:55 #206
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_106496816
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik heb de scriptie even doorgebladerd en zie geen reden om hetgeen ik schreef te herzien.

De literaire onderbouwing is maar matig. Hij baseert zich wel heel erg op alles wat Riemen geschreven en gezegd heeft. Zo nu en dan lijkt het er ook weinig wetenschappelijk aan toe te gaan en heeft het meer ervan weg dat de scriptie een bijdrage is aan een moddergevecht / flamewar.

En de structuur is ook niet optimaal. Je zou op grond van de inhoudsopgave en inleiding verwachten dat in hoofdstuk 1 en 2 de theorie wordt behandeld en in hoofdstuk 3 Wilders hiermee wordt vergeleken, maar in de eerste twee hoofdstukken gaat het ook al telkens over Wilders.

Dan kan het toch geen 10 waard zijn?
Volgens mij was dat ook het punt van zijn scriptie: Riemen's stelling toetsen aan de hand van Riemen's eigen definitie. Dat doet hij goed. Het is niet raar dat hij dan tot die conclusie komt.

Of dat nuttig is, is een ander verhaal. Het lijkt mij een onnodige (en provocerende) herhaling van zetten. Hij geeft zelf al toe dat Riemen soms niet overtuigt. Zijn scriptie heeft dus 0,0 meerwaarde.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 19:57:56 #207
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_106496818
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:55 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Wat is daar vreemd aan? Dat is toch ook hoe het zit? Geert Wilders bepaalt als enige wat de partij doet, dus is Geert Wilders de partij.
Ik vond het meer een grappige opmerking, ik noem het toch niet vreemd? Zit die scriptie niet zo krampachtig te verdedigen joh, if anything sta ik ook aan de kant van 'de wetenschap' en vind ik dat zo'n 10 best moet kunnen. Maar een beetje kritisch kijken hoort er ook bij. ;)

Hoewel ik die opmerking zelf niet zou zetten in een academisch paper, in ieder geval niet op deze wijze.
pi_106496855
Nou ja, in ieder geval haalt Wilders weer de voorpagina......
pi_106497188
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:57 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Ik vond het meer een grappige opmerking, ik noem het toch niet vreemd? Zit die scriptie niet zo krampachtig te verdedigen joh, if anything sta ik ook aan de kant van 'de wetenschap' en vind ik dat zo'n 10 best moet kunnen. Maar een beetje kritisch kijken hoort er ook bij. ;)

Hoewel ik die opmerking zelf niet zou zetten in een academisch paper, in ieder geval niet op deze wijze.
Je zou de PVV ook als beweging kunnen zien waar dan ook de andere kamerleden etc. bij horen. In de scriptie wordt de term PVV dus in de juridische zin opgevat. Die keuze zou eigenlijk moeten worden vermeld en moeten worden onderbouwd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2012 20:05:09 ]
  vrijdag 6 januari 2012 @ 20:05:01 #210
181126 MouzurX
Misschien?
pi_106497203
Ik vind het nogal raar dat hij in principe maar 2 bronnen pakt om de definitie van fascisme te krijgen?
  vrijdag 6 januari 2012 @ 20:10:35 #211
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_106497469
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:55 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Geert Wilders is het enige lid. Voor de rest zou het me niet verbazen als het waar was, maar het is een behoorlijk ongefundeerde aanname.
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:05 schreef MouzurX het volgende:
Ik vind het nogal raar dat hij in principe maar 2 bronnen pakt om de definitie van fascisme te krijgen?
Is er serieuze discussie over die definitie dan? Volgens mij zijn zelfs fascisten het wel met die definitie eens, twee is meer dan zat.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 20:11:47 #212
181126 MouzurX
Misschien?
pi_106497515
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:10 schreef Nobu het volgende:

[..]

Geert Wilders is het enige lid. Voor de rest zou het me niet verbazen als het waar was, maar het is een behoorlijk ongefundeerde aanname.

[..]

Is er serieuze discussie over die definitie dan? Volgens mij zijn zelfs fascisten het wel met die definitie eens, twee is meer dan zat.
Naja dat is toch juist het hele punt van zijn scriptie? Een definitie geven van fascisme en dan wilders daar aan toetsen. En hij doet dit omdat de definitie van fascisme vaak niet echt gegeven wordt. (zoals ook in de bronnen die hij gebruikt). Waardoor er discussie komt over of iemand nou echt een fascist is of niet.
pi_106497598
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:11 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Naja dat is toch juist het hele punt van zijn scriptie? Een definitie geven van fascisme en dan wilders daar aan toetsen. En hij doet dit omdat de definitie van fascisme vaak niet echt gegeven wordt. (zoals ook in de bronnen die hij gebruikt). Waardoor er discussie komt over of iemand nou echt een fascist is of niet.
Waar stop je dan?
  vrijdag 6 januari 2012 @ 20:16:38 #214
181126 MouzurX
Misschien?
pi_106497732
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:13 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Waar stop je dan?
In ieder geval meer dan 2 bronnen lijkt mij, vooral als 1 bron een toespraak is op lowlands(daar definieert riemen pas echt fascisme) en de andere bron eigenlijk geen definitie geeft, omdat dit te limiteerd is (en hij dus zelf die informatie in een definitie verwerkt).
pi_106498055
geertwilderspvv twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 19:40:22 Op de KU in T zijn ze allemaal Stapel. reageer retweet
Sterke reactie ook van Geert. :Y Volksvertegenwoordiger waardig. :')
pi_106498298
quote:
Bij de EUR wordt een tien gegeven, althans bij de economische faculteit, als een scriptie in gereduceerde vorm direct publiceerbaar is, dus zonder aanpassing, in een hoog aangeschreven wetenschappelijk tijdschrift.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 20:29:07 #217
181126 MouzurX
Misschien?
pi_106498365
Ik vind het wel grappig hoe hij in 3.2 toch een beetje struikelt over hetzelfde punt wat bij de rechtzaak tegen Wilders een punt was.
Het verschil tussen moslims en de Islam, is dat er?

Een goede scriptie maar nog steeds geen 10 in mijn ogen.
Maarja het zal natuurlijk ook liggen aan het niveau van de andere studenten, als die allemaal waardeloze scripties hebben vergeleken met dit dan is een verschil 6-8 niet groot genoeg.
pi_106498370
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:27 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Bij de EUR wordt een tien gegeven, althans bij de economische faculteit, als een scriptie in gereduceerde vorm direct publiceerbaar is, dus zonder aanpassing, in een hoog aangeschreven wetenschappelijk tijdschrift.
Omdat dat het doel/niveau is waarnaar gestreefd wordt. Is dat behaald, dan een 10 voor het behalen van dat 'ultieme' doel. :Y
pi_106498440
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:29 schreef MouzurX het volgende:
Ik vind het wel grappig hoe hij in 3.2 toch een beetje struikelt over hetzelfde punt wat bij de rechtzaak tegen Wilders een punt was.
Het verschil tussen moslims en de Islam, is dat er?

Een goede scriptie maar nog steeds geen 10 in mijn ogen.
Maarja het zal natuurlijk ook liggen aan het niveau van de andere studenten, als die allemaal waardeloze scripties hebben vergeleken met dit dan is een verschil 6-8 niet groot genoeg.
Deze hele discussie gaat meer om wat een 10 nu precies inhoudt en niet zozeer over of die scriptie de 'ultieme' scriptie is. Want dat is het natuurlijk nooit.
pi_106498472
quote:
Nee, we hebben te maken met een student die laat zien dat hij weet hoe hij een goed betoog moet schrijven, dat weet te onderbouwen en die naar oordeel van de begeleiders gedegen onderzoek heeft gedaan en daar een goede beschrijving van heeft gegeven.
Een scriptie is een betoog? Volgens mij is het de bedoeling dat er aan waarheidsvinding gedaan wordt. :') Betogen zijn voor de opiniepagina van de krant.
pi_106498661
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:30 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Een scriptie is een betoog? Volgens mij is het de bedoeling dat er aan waarheidsvinding gedaan wordt. :') Betogen zijn voor de opiniepagina van de krant.
Waarheidsvinding lijkt me nogal een hautain uitgangspunt bij een dergelijk onderzoek. ;)
pi_106498808
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:27 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Masterscriptie of bachelorscriptie?
pi_106498817
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:30 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat betogen er zijn voor de opiniepagina's, dat zou kunnen kloppen. Maar wat heb je liever? Iemand die er totaal geen onderzoek naar heeft gedaan, of iemand met kennis van feiten?
pi_106498881
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:23 schreef kapiteintje het volgende:
Sterke reactie ook van Geert. :Y Volksvertegenwoordiger waardig. :')
Ik vind de reactie van Wilders wel sterk en ook prima volksvertegenwoordiger waardig, gewoon een gevatte reactie. Overigens heb ik wel altijd een beetje moeite met dit soort onderzoeken. We pakken een definitie van iets en gaan vervolgens etiketjes plakken op meningen en uitingen daar van aan de hand van die definitie en daardoor wordt die mening toch in een foute hoek geduwd. En het is nou eenmaal lastig om je tegen zaken, die gepresenteerd worden als feiten want wetenschappelijk, te verdedigen.
pi_106498938
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:37 schreef Igen het volgende:

[..]

Doet dat er toe? Wanneer je als student een hoogwaardig wetenschappelijk onderzoek met dito conclusie kunt afleveren en in principe zo kunt meedraaien in die wereld heb je toch 100% aan het doel van je opleiding voldaan? Dan is een 10 toch gerechtvaardigd?
  vrijdag 6 januari 2012 @ 20:39:42 #226
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_106498960
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tja, wat moet je er anders van zeggen. Dhr. Wilders heeft groot gelijk dat hij geen tijd geeft aan dit soort pseudowetenschappers. Straks beweren ze nog dat alle vleeseters hufters zijn.

Nederlandse wetenschap, dat is Delft, Wageningen, Leiden, Eindhoven. En wellicht Enschede, want daar zit ook nog een technische universiteit. Voor de rest kun je net zo goed aan InHolland of aan Windesheim af "studeren".
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_106498992
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:37 schreef Igen het volgende:
Beide volgens mij. Masterscriptie in ieder geval.
pi_106499017
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:38 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik vind de reactie van Wilders wel sterk en ook prima volksvertegenwoordiger waardig, gewoon een gevatte reactie. Overigens heb ik wel altijd een beetje moeite met dit soort onderzoeken. We pakken een definitie van iets en gaan vervolgens etiketjes plakken op meningen en uitingen daar van aan de hand van die definitie en daardoor wordt die mening toch in een foute hoek geduwd. En het is nou eenmaal lastig om je tegen zaken, die gepresenteerd worden als feiten, te verdedigen.
Nou, extreem gevat. Het is gewoon één grote stroom, niet onderbouwde, populistische poep die uit z'n mond komt. Nooit een keer de discussie normaal aangaan. Daar wil je toch niet bij horen? :')

En wat betreft je tweede punt: Daar houdt de PVV zich als rechtgeaarde politieke partij natuurlijk verre van. (Euro-onderzoeken door 'objectieve onderzoekers') En van etiketjes plakken hebben ze daar natuurlijk al helemaal niet gehoord. _O-

Het gaat mij erom dat je op het hoogste politieke podium van Nederland toch wel enige volwassenheid en verstandige, inhoudelijke reacties mag verwachten. Of ben je het daar niet mee eens?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2012 20:42:50 ]
pi_106499054
quote:

[..]

Ik vind de reactie van Wilders wel sterk en ook prima volksvertegenwoordiger waardig, gewoon een gevatte reactie. Overigens heb ik wel altijd een beetje moeite met dit soort onderzoeken. We pakken een definitie van iets en gaan vervolgens etiketjes plakken op meningen en uitingen daar van aan de hand van die definitie en daardoor wordt die mening toch in een foute hoek geduwd.
Tja, jij noemt jezelf ook een "transporteconoom". Ik kan je ook belachelijk maken daarom hoor. Maar dat doe ik niet, omdat ik respect probeer te hebben voor mensen die ik niet ken.
pi_106499145
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:39 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Doet dat er toe? Wanneer je als student een hoogwaardig wetenschappelijk onderzoek met dito conclusie kunt afleveren en in principe zo kunt meedraaien in die wereld heb je toch 100% aan het doel van je opleiding voldaan? Dan is een 10 toch gerechtvaardigd?
Ik heb tot nu toe alleen bij masters en bij honours-bachelors gezien dat überhaupt over publicatie in een wetenschappelijk tijdschrift wordt gesproken.

Dat je bij een gewone bachelorscriptie het doel zou stellen dat deze zonder aanpassing in een hoog aangeschreven wetenschappelijk tijdschrift gepubliceerd zou moeten kunnen worden, lijkt mij daarom duidelijk te hoog gegrepen.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 20:43:23 #231
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_106499195
quote:

[..]

Ik vind de reactie van Wilders wel sterk en ook prima volksvertegenwoordiger waardig, gewoon een gevatte reactie. Overigens heb ik wel altijd een beetje moeite met dit soort onderzoeken. We pakken een definitie van iets en gaan vervolgens etiketjes plakken op meningen en uitingen daar van aan de hand van die definitie en daardoor wordt die mening toch in een foute hoek geduwd. En het is nou eenmaal lastig om je tegen zaken, die gepresenteerd worden als feiten want wetenschappelijk, te verdedigen.
QFT

Wilders maakt er niet meer worden vuil aan dan nodig.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')