De UT meldt dit aan de pers omdat ze weten dat het voor publiciteit zorgt.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:00 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Goede criteria lijkt me, deze zijn op de scriptie waar het hier over gaar in elk geval niet van toepassing.
Hoe komt iets als dit sowieso in het nieuws? Stapt iemand hiermee naar de pers?
Inderdaad.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:07 schreef Nobu het volgende:
[..]
De UT meldt dit aan de pers omdat ze weten dat het voor publiciteit zorgt.
Onzin.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:07 schreef Nobu het volgende:
[..]
De UT meldt dit aan de pers omdat ze weten dat het voor publiciteit zorgt.
Samengevat: Rob Riemen vindt Wilders een fascist.quote:“In the Netherlands, Geert Wilders and his Party for Freedom are the
prototypes of contemporary fascism and as such they are nothing but
the logical political consequence of a society which we are all
responsible for. This contemporary fascism is once again the
consequence of political parties that have renounced their own
intellectual traditions, intellectuals who have cultivated a pleasureseeking
nihilism, universities not worthy of their description, the
greed of the business world and a mass media which would rather be
the people’s ventriloquist than a critical mirror. These are the
corrupted elites who have cultivated the spiritual vacuum in which
fascism can grow large again.”
Rob Riemen, The Eternal Return of Fascism (2010)
Samengevat: Volgens de definitie van Rob Riemen is Wilders een fascist.quote:1. In the Netherlands, Wilders and his Party For Freedom are indeed, as Riemen claims, the prototype of contemporary fascism.
2. In the Netherlands, Geert Wilders and the PVV are more than the prototype of contemporary fascism.
3. The PVV is a fascist party.
4. The PVV is a fascist party and its leader Geert Wilders is a fascist.
This is my bachelor’s thesis. In this essay I have endeavored to clarify, to
myself and to my readers, something in serious need of clarification. My
only hope is that I have succeeded in doing so.
Beetje een vreemde studie ook:quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:09 schreef Oud_student het volgende:
Ik probeer de wetenschappelijke waarde van deze scriptie te begrijpen.
Uit de inleiding:
[..]
Samengevat: Rob Riemen vindt Wilders een fascist.
De titel van zijn boek is trouwens ontleend aan het fascistische "Der Ewige Jude", een propagandafilm van Goebels.
De conclusie van Bovekerk:
[..]
Samengevat: Volgens de definitie van Rob Riemen is Wilders een fascist.
Een deel van een scriptie wordt gewijd aan de heilige Rob Riemen (who the fuck is hij?).
Als je voor slijmen een cijfer zou kunnen krijgen dan kom je idd in de buurt van een 10![]()
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:41 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Tja, jij noemt jezelf ook een "transporteconoom". Ik kan je ook belachelijk maken daarom hoor.
Dat is ook weer waar, dus het is een goede zaak, bedoel je?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:10 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Hoezo ? Debat aanwakkeren is een taak van universiteiten.
Ik zie de link niet echt.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:13 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Dat is ook weer waar, dus het is een goede zaak, bedoel je?
Zonder Einstein en zijn vreemde theorie had mijn gps nooit gewerkt.
Als er een discussie ontstaat: waarom niet ?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:13 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Gaan we nou een of andere bachelorscriptie in een semiwetenschap vergelijken met de relativiteitstheorie?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:13 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Zonder Einstein en zijn vreemde theorie had mijn gps nooit gewerkt.
Ah, daar komen de beroeps intellectuelen dus vandaanquote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:13 schreef soklos het volgende:
[..]
Beetje een vreemde studie ook:
http://www.uu.nl/faculty/humanities/NL/Onderwijs/bacheloropleidingen/liberalartsandsciences/Pages/default.aspx
Edit: Kortom: je wordt allround intellectueel.
Van iemand neerknallen ben ik nooit een voorstander geweest. Maar als Wilders dat soort zaken gaat voorstaan, dan ben ik tegen hem.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:14 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Als er een discussie ontstaat: waarom niet ?
Zolang we Wilders maar niet gaan neerknallen omdat hij een fascist zou zijn.
Hier?quote:
Ik hoop dat jouw intellectuele plaatsbepaling nauwkeuriger isquote:
Idd, de vergelijking met Stapel is misschien te veel eer, want Stapel verzon tenminste iets zelfquote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:17 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Scriptie eens doorgekeken. Henk schrijft goed en helder, en behandelt zijn onderwerp inhoudelijk goed. Jammer alleen dat er zo weinig andere literatuur aan te pas komt: hij neemt twee bronnen (Riemen en Paxton). Een diepere discussie van het begrip "fascisme" was zinvol geweest. Vervolgens toetst hij Wilders aan de definitie van de twee auteurs en ja, daar komt uit dat hij een fascist is. Het probleem is natuurlijk dat dat compleet iets anders betekent dat wat de gemiddelde Telegraaflezer bedoelt met "Wilders is een fascist".
Natuurlijk geen 10 waard (een 10 is voor God, zei Sloggi al) maar ook geen reden om hem of zijn begeleiders nou direct met Stapel te gaan vergelijken.
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:16 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ah, daar komen de beroeps intellectuelen dus vandaan![]()
![]()
"zijn gemiddelde"quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:26 schreef Ofyles2 het volgende:
Wat ik me afvraag:
Kreeg die alumni een 10 omdat zijn werkstuk goed in elkaar zat of kreeg hij een 10 omdat zijn gemiddelde omhoog te krikken?
Ik zal hard lachen als die scriptie een vervolg krijgt...
quote:If it was Riemens goal to start a broad debate on
Wilders and fascism which I believe it was he succeeded. But to make
a stronger case for his claims, Riemen should have provided factual
evidence, concrete examples of when and where Wilders acts in a
prototypically fascistic manner and this he hasnt. Neither have his
critics: on their side theres a lack of understanding of fascism and a lack of
arguments to really counter Riemens claims.
Overschrijven of vertalen, wat ik al zei, en veel slijmen en je krijgt een 10quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:40 schreef soklos het volgende:
Lezing van Rob Riemen @ Lowlands:
http://forum.fok.nl/topic/1701891
Bovekerk:
[..]
Scheelt niet veel...quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:40 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
"zijn gemiddelde"![]()
Het is geen middelbare school hoor![]()
Op de universiteit is de hoogte van je cijfer inderdaad een stuk relevanter.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:40 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
"zijn gemiddelde"![]()
Het is geen middelbare school hoor![]()
Ach gast...in je dromen dat je ooit een dergelijk niveau zou halen en toch blijven zeiken. Je kunt het niet verkroppen dat die jongen een 10 heeft gehaald. Geen probleem, maar kom nou niet met die onzinnige teksten als dat het middelbare schoolniveau is, want dat is het gewoon niet.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |