Ik vraag me af of we dezelfde lezing hebben gezien , maar dat is alles behalve wat hij zegt.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 20:20 schreef TimMer1981 het volgende:
Hij begint al met de veronderstelling dat de hele wereld uit graaiers, egoïsten en egocentristen bestaat
Dat wordt wel vaker gezegd over bijzondere mensen en mensen die gelijk hebben.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 20:24 schreef Zolcon het volgende:
Rob Riemen is de laatste jaren de weg een beetje kwijt.
Klopt; zo wordt Wilders voor Hitler, Satan en nog veel meer moois uitgemaakt door Rob zijn vriendjes en vriendinnetjes.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 20:25 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Dat wordt wel vaker gezegd over bijzondere mensen en mensen die gelijk hebben.
Hij zet wel een structuur neer, maar hierin zijn kenmerken van interpretatie in te vinden.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 20:20 schreef TimMer1981 het volgende:
Hij begint al met de veronderstelling dat de hele wereld uit graaiers, egoïsten en egocentristen bestaat, dus de PVV had gelijk dat hij "niet goed snik" is.
Eensquote:Over de kern van het verhaal is de meerderheid van de mensheid het wel eens denk ik: zoals het nu gaat is het niet zo'n enorm succes. Maar het probleem blijft: diezelfde mensheid is kennelijk te ongeïnspireerd, te laf, te slap of whatever om toch iets van deze aarde te maken. Mijn overtuiging is dus ook dat de mensheid de overleving van haar soort niet verdient.
Op welke manier zijn wij dan dominant?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 01:43 schreef GSbrder het volgende:
Eens, maar ik zie ook geen reden de mensheid te moeten redden van haar lot als niet-langer-dominante diersoort op deze aardkloot.
Mensen zijn vrij succesvol gebleken en een ware plaag voor het overige leven op aarde.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 01:45 schreef JoaC het volgende:
[..]
Op welke manier zijn wij dan dominant?
Wij zijn destructiever dan dat we belangrijker zijn in de voedselketen. Insecten zijn de echte dominante soortquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 01:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mensen zijn vrij succesvol gebleken en een ware plaag voor het overige leven op aarde.
dat doet hij nadrukkelijk niet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 00:22 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Klopt; zo wordt Wilders voor Hitler, Satan en nog veel meer moois uitgemaakt door Rob zijn vriendjes en vriendinnetjes.
Inderdaad. Rob Riemen vergelijkt Wilders niet met Hitler. Dat roept iedereen, maar dat is niet waar. Hij zegt dat Wilders en de PVV erg veel overeenkomsten vertonen met de belangrijkste kenmerken van het fascisme. Dat wil dus niet zeggen dat het hetzelfde is of dat Wilders moslims wil gaan vergassen. Absoluut niet!quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 08:50 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
dat doet hij nadrukkelijk niet.
Hij wijst op overeenkomsten met het fascisme.
7.000.000.000 man; heb je ze weleens in je achtertuin gehad?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 08:49 schreef De_Nuance het volgende:
De mens is niet dominant en ook niet destructiever dan de gemiddelde uitstervingsgolf.
Dat wij het leven niet zouden 'verdienen' is puur een waardeoordeel een een productie van jullie geest die nergens op gebaseerd is.
Met zoveel zijn we echt niet en al zouden we dat zijn, so what?
En is dus ziek in zijn hoofd als hij echt weet wat het fascisme behelst; klaar.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 08:50 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
dat doet hij nadrukkelijk niet.
Hij wijst op overeenkomsten met het fascisme.
''de verloedering'' van de maatschappijquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:07 schreef Friek_ het volgende:
Rob Riemen.Meer woorden heb ik niet voor die vent. Moraliserende en onze 'redder in nood', althans, zo ziet hij zichzelf.
Nu ga je zeggen dat alleen exacte wetenschappen wetenschap zijn?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:40 schreef thabit het volgende:
Een stukje oeverloos gezwam van iemand die totaal niet in staat is om ook maar enigszins exact te denken. Wat zulke mensen op de universiteit te zoeken hebben, heb ik nooit begrepen.
Te pas en te onpas niet nee. Maar heb je wel eens goed naar hem geluisterd? Ik vind het niet te pas en te onpas.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:46 schreef rechtse_commandant het volgende:
Rob Riemen is een man die niet spoort, een linksextremist zelfs, je kunt niet zomaar mensen te pas en te onpas betichten van fascisme.
Dit soort relativisme zie je steeds vaker, de laatste strohalm van de anti-kapitalisten?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 20:20 schreef TimMer1981 het volgende:
Mijn overtuiging is dus ook dat de mensheid de overleving van haar soort niet verdient.
Ach zoals Riemen ook zegt, verder dan kwetteren en twitteren gaat het niet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:00 schreef trekhengel het volgende:
Weinig mensen in dit topic die meer dan twee zinnen tegen Riemen in te brengen hebben. Deze twee zinnen bestaan vaak ook nog uit:
- Wat een linksextremist
- Wat een zuurpruim
- Wat een gek
- Hij kan niet exact denken
Pak hem dan eens inhoudelijk aan!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |