abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 7 januari 2012 @ 16:46:29 #151
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zaterdag 7 januari 2012 @ 16:56:54 #152
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_106528344
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:22 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Heel simpel verhaal: Je auto levert bij weinig toeren weinig kracht maar moet wel de hele auto voortduwen. De belasting is dus hoger dan wanneer je in het werkgebied van je toerenbereik zit.
Aangezien je oliepomp ook maar op halve toeren draait heb je minder smering dan bij het normale werkgebied van je toerenbereik. Hoge belasting en minder smering is meer slijtage.
Dat van die oliepomp en smering schijnt volgens onze monteur onzin te zijn. Volgens hem maakt het ook geen bal uit of je de auto 's morgens 10 minuten laat draaien. Volgens sommigen schijnt het blok dan ook minder te smeren. Hij wist mij te vertellen dat dat vooral een probleem was van oude motorblokken, maar dat het met moderne blokken geen bal meer uitmaakt.
pi_106528387
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:56 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Dat van die oliepomp en smering schijnt volgens onze monteur onzin te zijn. Volgens hem maakt het ook geen bal uit of je de auto 's morgens 10 minuten laat draaien. Volgens sommigen schijnt het blok dan ook minder te smeren. Hij wist mij te vertellen dat dat vooral een probleem was van oude motorblokken, maar dat het met moderne blokken geen bal meer uitmaakt.
eerst warm rijden voor volle belasting. telt nog wel volgens mijn instructieboekje.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 17:02:52 #154
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_106528499
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

eerst warm rijden voor volle belasting. telt nog wel volgens mijn instructieboekje.
Tuurlijk, maar dat is iets anders.
pi_106528605
OHja, ook een leuke; hij is toch warm wanneer de koelvloeistoftemperatuur omhoog gaat?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_106529450
"Ja ik heb mn auto gechipt en nu heeft hij 20 pk meer"
  Moderator zaterdag 7 januari 2012 @ 17:36:54 #157
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zaterdag 7 januari 2012 @ 17:37:54 #158
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_106529552
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:07 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
OHja, ook een leuke; hij is toch warm wanneer de koelvloeistoftemperatuur omhoog gaat?
Dit. Loerend op het metertje en op het moment dat de 90 wordt aangetikt vol op het gas. _O-
  zaterdag 7 januari 2012 @ 17:41:56 #159
78498 classpc
I don't like change
pi_106529668
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:37 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Dit. Loerend op het metertje en op het moment dat de 90 wordt aangetikt vol op het gas. _O-
Ik vraag me dan wel af waarom ze er dan niet een metertje voor de olie bij in zetten. Zo moeilijk moet dat niet zijn lijkt me.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_106529681
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:41 schreef classpc het volgende:

[..]

Ik vraag me dan wel af waarom ze er dan niet een metertje voor de olie bij in zetten. Zo moeilijk moet dat niet zijn lijkt me.
goeie vraag. vroeger had je dat volgens mij nog wel eens?
pi_106529716
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:41 schreef classpc het volgende:

[..]

Ik vraag me dan wel af waarom ze er dan niet een metertje voor de olie bij in zetten. Zo moeilijk moet dat niet zijn lijkt me.
Koelvloeistof is voor gewone mensen belangrijker, als dat te warm wordt dan heb je een probleem. Plus dat je dan nóg een metertje hebt.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 17:50:18 #162
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_106529905
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

goeie vraag. vroeger had je dat volgens mij nog wel eens?
Jep, volgens mij pa zit een olietemperatuurmeter er vroeger (bijna) standaard in en kwam een koelvloeistoftemperatuurmeter zo goed als nooit voor. Doe mij maar beiden.
pi_106529988
Voor een normaal rijgedrag in het verkeer heb je geen olietempmeter nodig. Je gaat niet constant op volle toeren rijden want daarvoor heb je de versnellingen voor.

Ik denk dat de kvstempmeter er is omdat deze het snelst opwarmt en je snel kan zien als je motor overhit raakt.
Zelfs als hij op 90 graden zou staan betekent niet dat je olie ook 90 graden is :)

Maar dat terzijde, tegenwoordig heb je auto's waar ook geen kvstempmeter op zit.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 17:55:38 #164
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_106530060
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:52 schreef Gokhan03 het volgende:
Voor een normaal rijgedrag in het verkeer heb je geen olietempmeter nodig. Je gaat niet constant op volle toeren rijden want daarvoor heb je de versnellingen voor.

Ik denk dat de kvstempmeter er is omdat deze het snelst opwarmt en je snel kan zien als je motor overhit raakt.
Zelfs als hij op 90 graden zou staan betekent niet dat je olie ook 90 graden is :)

Maar dat terzijde, tegenwoordig heb je auto's waar ook geen kvstempmeter op zit.
Olie doet er drie tot vier keer langer over om op te warmen dan water. Lijkt een meter mij geen overbodige luxe, verder houd ik van metertjes, geven toch een soort van veiligheidsgevoel. De water- en olietemperatuurmeter zouden evt. ook wel gecombineerd kunnen worden in één meter.
pi_106530201
Oliedrukmeter zag je vroeger ook nog.

Geef mij maar metertjes i.p.v. blauw\ rood lampje voor koelvloeistof.
Rood lampje is erg, maar geeft niet exact de temperatuur aan.

Vooruitgang is dus niet altijd beter.
pi_106530205
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:55 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Olie doet er drie tot vier keer langer over om op te warmen dan water. Lijkt een meter mij geen overbodige luxe, verder houd ik van metertjes, geven toch een soort van veiligheidsgevoel. De water- en olietemperatuurmeter zouden evt. ook wel gecombineerd kunnen worden in één meter.
Dat snap ik. Een tijd terug reed ik in een honda uit rond 2005 en die had geen temp meter :) Alleen een lampje voor als hij overhit zou raken.
pi_106530289
Hiervoor had ik een bmw E39 en die had een verborgen boordmenu. Daar kon ik de accuspanning, kvstemp(in graden) en het aantal liters benzine ook zien.
Een digitale benzinemeter is echt chiller omdat je precies weet hoeveel er in zit. Lampje gaat aan, dan heb ik nog wel mn resterend aantal kms maar ik kon toen ook zien dat er bijvoorbeeld 8 liter in zat toen het lampje net aan ging :)
  zaterdag 7 januari 2012 @ 18:04:46 #168
78498 classpc
I don't like change
pi_106530359
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:43 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Koelvloeistof is voor gewone mensen belangrijker, als dat te warm wordt dan heb je een probleem. Plus dat je dan nóg een metertje hebt.
Ja maar je hoeft de gebruiker van je product ook niet dom te houden. Het lijkt net alsof dat tegenwoordig veel meer gedaan wordt. Alles achter kappen stoppen en minder makkelijk bereikbaar maken... Alsof ze niet willen dat je zelf de standaard klusjes doet of iets simpels vervangt.

Dat is net zoals dat de meest simpele modellen ook geen toerenteller hebben. Die heb je in principe ook niet nodig omdat je prima op het motorgeluid kunt rijden, maar het is nog steeds wel handig om te kunnen zien.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  zaterdag 7 januari 2012 @ 18:07:57 #169
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_106530457
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:04 schreef classpc het volgende:

[..]

Ja maar je hoeft de gebruiker van je product ook niet dom te houden. Het lijkt net alsof dat tegenwoordig veel meer gedaan wordt. Alles achter kappen stoppen en minder makkelijk bereikbaar maken... Alsof ze niet willen dat je zelf de standaard klusjes doet of iets simpels vervangt.

Dat is net zoals dat de meest simpele modellen ook geen toerenteller hebben. Die heb je in principe ook niet nodig omdat je prima op het motorgeluid kunt rijden, maar het is nog steeds wel handig om te kunnen zien.
Veel auto's zijn tegenwoordig zo stil dat je het motorgeluid zo goed als niet meer hoort of als je harde muziek draait. Doe mij maar gewoon metertjes.
pi_106530470
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:04 schreef classpc het volgende:

[..]

Ja maar je hoeft de gebruiker van je product ook niet dom te houden. Het lijkt net alsof dat tegenwoordig veel meer gedaan wordt. Alles achter kappen stoppen en minder makkelijk bereikbaar maken... Alsof ze niet willen dat je zelf de standaard klusjes doet of iets simpels vervangt.

Dat is net zoals dat de meest simpele modellen ook geen toerenteller hebben. Die heb je in principe ook niet nodig omdat je prima op het motorgeluid kunt rijden, maar het is nog steeds wel handig om te kunnen zien.
ze willen ook niet dat je zelf lampjes vervangt. liever naar de garage, daarom zijn de lampjes tegenwoordig vaak onmogelijk om snel te vervangen.
pi_106530499
Toch ben ik erg blij met mijn oliedrukmeter, speciaal ingebouwd maar wel origineel.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_106530631
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 12:24 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Is dat niet zo dan? Tenminste, op de langere termijn.
As je er goed mee omgaat gaan ze tegenwoordig best lang mee. Regulier onderhoud is een lachertje.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 18:13:53 #173
78498 classpc
I don't like change
pi_106530672
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:07 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Veel auto's zijn tegenwoordig zo stil dat je het motorgeluid zo goed als niet meer hoort of als je harde muziek draait. Doe mij maar gewoon metertjes.
Ben ik helemaal met je eens.

Al weet je op een gegeven moment wel ongeveer in welke versnelling je moet zitten op een bepaalde snelheid.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  zaterdag 7 januari 2012 @ 18:14:27 #174
78498 classpc
I don't like change
pi_106530690
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:12 schreef Faxie het volgende:

[..]

As je er goed mee omgaat gaan ze tegenwoordig best lang mee. Regulier onderhoud is een lachertje.
Regulier onderhoud is bij alle auto's vaak het sleutelwoord.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  zaterdag 7 januari 2012 @ 18:17:51 #175
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_106530835
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:13 schreef classpc het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met je eens.

Al weet je op een gegeven moment wel ongeveer in welke versnelling je moet zitten op een bepaalde snelheid.
Dat voel je al na 2 seconden of je in de goeie versnelling zit.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 7 januari 2012 @ 18:19:19 #176
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_106530893
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:13 schreef classpc het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met je eens.

Al weet je op een gegeven moment wel ongeveer in welke versnelling je moet zitten op een bepaalde snelheid.
Tuurlijk, maar ik wil gewoon die meters, al is het maar voor mijn eigen gemoedsrust. Voor mij is minder niet altijd beter.
pi_106530899
'Iedere aanhanger met eigen kenteken mag je alleen met BE rijden.'
Of nog leuker: 'ja, maar deze aanhanger is leeg, dus mag ik ermee rijden.'
Of: 'waar is dat rijbewijs BE voor nodig? Ik kan dat toch wel....'

[ Bericht 2% gewijzigd door Ridocar op 07-01-2012 18:26:07 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_106530938
Aanhanger met eigen kenteken mag je alleen met BE rijden omdat een eigen kenteken pas vanaf 750kg (of iets anders) is?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 18:20:25 #179
78498 classpc
I don't like change
pi_106530942
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:19 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar ik wil gewoon die meters, al is het maar voor mijn eigen gemoedsrust. Voor mij is minder niet altijd beter.
:Y .
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_106531111
'als je apk verlopen is ben je automatisch niet meer verzekerd'

BS. tenzij je een ongeluk dat aan achterstallig onderhoud te wijten is.
pi_106531472
Vrachtwagenchauffeurs rijden slingerend met 100, al rukkend, met het pornoboekje in de hand, laptop opengeklapt op het dashboard en radio hollandio op 10 op de snelwegen.
Allemaal.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 18:36:40 #182
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_106531506
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:35 schreef Ridocar het volgende:
Vrachtwagenchauffeurs rijden slingerend met 100, al rukkend, met het pornoboekje in de hand, laptop opengeklapt op het dashboard en radio hollandio op 10 op de snelwegen.
Allemaal.
Wat is nu het broodje aap?
pi_106531846
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:24 schreef CafeRoker het volgende:
'als je apk verlopen is ben je automatisch niet meer verzekerd'

BS. tenzij je een ongeluk dat aan achterstallig onderhoud te wijten is.
Meeste verzekeraars hebben dat in de polisvoorwaarden geregeld hoor.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_106533534
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:35 schreef Ridocar het volgende:
Vrachtwagenchauffeurs rijden slingerend met 100, al rukkend, met het pornoboekje in de hand, laptop opengeklapt op het dashboard en radio hollandio op 10 op de snelwegen.
Allemaal.
Als ik de verhalen van mijn buurman mag geloven die internationaal rijdt dan klopt dat aardig :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_106533754
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:36 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Wat is nu het broodje aap?
dat die begrenzer op minstens 100 staat afgesteld. Meestal vastgesteld door mensen in een auto met een enorme tellerafwijking.
Al die andere dingen komen daar nog achteraan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_106536883
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Meeste verzekeraars hebben dat in de polisvoorwaarden geregeld hoor.
ik heb het bij twee verschillende verzekeraars nagevraagd en bevestigd gekregen. Een van de twee was zelfs schriftelijk.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 20:53:03 #187
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_106536994
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Meeste verzekeraars hebben dat in de polisvoorwaarden geregeld hoor.
Dat wilde ik ook typen, want dat lijkt mij het meest waarschijnlijke. No way dat die gaan uitkeren voor een niet apk gekeurde auto. Ik kan het mij gewoon bijna niet voorstellen, maar wat niet kan.

quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 19:37 schreef Ridocar het volgende:

[..]

dat die begrenzer op minstens 100 staat afgesteld. Meestal vastgesteld door mensen in een auto met een enorme tellerafwijking.
Al die andere dingen komen daar nog achteraan.
Oh. Zonder lading lopen die wel behoorlijk richting de 100.

Maar ik volg Jeremy Clarkson en hij zegt dat het wel waar is. :')
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:26:01 #188
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_106538384
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 20:53 schreef RichardHammond het volgende:

Oh. Zonder lading lopen die wel behoorlijk richting de 100.

B.u.l.l.s.h.i.t.

De begrenzer werkt op de tachograaf, en dat is een geëikt instrument. Dingen zijn afgesteld op 89.9 km/u en geen meter harder. Als jij erachter rijdt en je teller geeft 100 aan, kun je er vergif op innemen dat jóuw teller 10 km te veel aangeeft.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:28:08 #189
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_106538482
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 21:26 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

B.u.l.l.s.h.i.t.

De begrenzer werkt op de tachograaf, en dat is een geëikt instrument. Dingen zijn afgesteld op 89.9 km/u en geen meter harder. Als jij erachter rijdt en je teller geeft 100 aan, kun je er vergif op innemen dat jóuw teller 10 km te veel aangeeft.
Mijn kameraad zegt het, als chauffeur zijnde, zelf. Het zal geen 100 wezen, maar absoluut harder dan 90.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:33:27 #190
53151 T42
Pinball Wizard
pi_106538727
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 23:27 schreef silenthill het volgende:
@T42

Was het bekende 1600 dieselblok van Audi, zonder turbo uiteraard.
KM stand stond op 350.000, waarvan de teller zeker wat was teruggedraaid.
Blok liep heel netjes en altijd starten en lopen. :P
zo 1 zoek ik dus :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 12:51 schreef powerflux het volgende:

[..]

Hoi,

mag de 4 ook voor gewoon cruisen in de 50? want dat doe ik soms.
oh, en 90 in z'n 2 kan 'ie trouwens ook. zegt de fabriek. maar ik vond 85 al wel goed.

tjeetje, wat een keuzes allemaal -O-

Groetjes!
ik heb een auto die maar 2 versnellingen heeft ;)
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:39:19 #191
53151 T42
Pinball Wizard
pi_106538939
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:41 schreef classpc het volgende:

[..]

Ik vraag me dan wel af waarom ze er dan niet een metertje voor de olie bij in zetten. Zo moeilijk moet dat niet zijn lijkt me.
dat doe je in de racerij
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:04 schreef classpc het volgende:

[..]

Ja maar je hoeft de gebruiker van je product ook niet dom te houden. Het lijkt net alsof dat tegenwoordig veel meer gedaan wordt. Alles achter kappen stoppen en minder makkelijk bereikbaar maken... Alsof ze niet willen dat je zelf de standaard klusjes doet of iets simpels vervangt.

Dat is net zoals dat de meest simpele modellen ook geen toerenteller hebben. Die heb je in principe ook niet nodig omdat je prima op het motorgeluid kunt rijden, maar het is nog steeds wel handig om te kunnen zien.
sinds de jaren 50 zetten ze in veel auto's streepjes in de km teller. die geven de maximale snelheid aan + voor welke versnelling ;)
pi_106538943
ik rij wel eens achter vrachtwagens maar de bulk rijdt rond de 90 volgens gps. enkele keer zie je er die 100 rijden maar die zullen wel gepriegeld hebben aan hun begrenzer gok ik.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 22:09:31 #193
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_106540188
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 21:28 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Mijn kameraad zegt het, als chauffeur zijnde, zelf. Het zal geen 100 wezen, maar absoluut harder dan 90.
Ik ben ook chauffeur, en ik zeg dat je kameraad bierpraat verkoopt :)

Rijdende werktuigen zóuden harder kunnen lopen omdat die wel de begrenzerplicht, maar niet de keuringsplicht erbij hebben, dus die kunnen afwijken na een aantal jaren. Ik kon in mijn mobiele kraan bijvoorbeeld het ding uitzetten dmv een schakelaar om een aanloopje voor een brug of het uitklimmen van een tunnel te kunnen doen met meer dan 35 km/u :+ , maar vrachtwaggels hebben stuk voor stuk een gekeurde en geëikte begrenzer, en die lopen geen spat harder als wat ik al aangaf, is wettelijk verplicht, hem uitschekelen is een economisch delict, te beboeten met boetes ter hoogte van een maandsalaris voor de chauffeur, en enkele keren dat bedrag voor het bedrijf.
Wat wél kan, en dat flikken vooral bloemenboeren wel eens, is dat de auto na de keuring voorzien wordt van een afwijkende bandenmaat, en dat kan een paar km schelen, maar geen 10 :N
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 7 januari 2012 @ 22:39:52 #194
53151 T42
Pinball Wizard
pi_106541523
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 21:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik rij wel eens achter vrachtwagens maar de bulk rijdt rond de 90 volgens gps. enkele keer zie je er die 100 rijden maar die zullen wel gepriegeld hebben aan hun begrenzer gok ik.
na een brug als ze naar beneden rijden ;)
  zaterdag 7 januari 2012 @ 22:50:50 #195
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_106542026
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 22:39 schreef T42 het volgende:

[..]

na een brug als ze naar beneden rijden ;)
Of als ze er van af donderen :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_106542576
Van een brug naar beneden is een uitzondering, maar dat is een technische tekortkoming van de begrenzer. Zo'n ding stopt bij 90 gewoon met gasgeven, maar remmen doet 'ie ook niet.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 23:15:10 #197
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_106543216
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 22:09 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik ben ook chauffeur, en ik zeg dat je kameraad bierpraat verkoopt :)

Rijdende werktuigen zóuden harder kunnen lopen omdat die wel de begrenzerplicht, maar niet de keuringsplicht erbij hebben, dus die kunnen afwijken na een aantal jaren. Ik kon in mijn mobiele kraan bijvoorbeeld het ding uitzetten dmv een schakelaar om een aanloopje voor een brug of het uitklimmen van een tunnel te kunnen doen met meer dan 35 km/u :+ , maar vrachtwaggels hebben stuk voor stuk een gekeurde en geëikte begrenzer, en die lopen geen spat harder als wat ik al aangaf, is wettelijk verplicht, hem uitschekelen is een economisch delict, te beboeten met boetes ter hoogte van een maandsalaris voor de chauffeur, en enkele keren dat bedrag voor het bedrijf.
Wat wél kan, en dat flikken vooral bloemenboeren wel eens, is dat de auto na de keuring voorzien wordt van een afwijkende bandenmaat, en dat kan een paar km schelen, maar geen 10 :N
Dat verhaal over die bloemenboeren heb ik ook wel gehoord, daarvan werd de cardan vervangen door een buscardan. Banden vervangen heeft zo goed als geen zin. Maar dan mag jij mij uitleggen hoe het kan dat wanneer ik de auto 90 km per uur laat rijden volgens de gps en op de CC, ik alsnog word ingehaald.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 23:30:26 #198
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_106543918
Geldt dat allemaal ook voor de oostblokkers? De regels vast wel, maar worden die ook zo netjes gekeurd? Ik lees regelmatig dat ze aan de kant worden gezet voor van alles en nog wat. (als ze al niet zelf op de vluchtstrook stilstaan om te gaan slapen)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  zaterdag 7 januari 2012 @ 23:39:09 #199
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_106544275
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 23:15 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Dat verhaal over die bloemenboeren heb ik ook wel gehoord, daarvan werd de cardan vervangen door een buscardan. Banden vervangen heeft zo goed als geen zin. Maar dan mag jij mij uitleggen hoe het kan dat wanneer ik de auto 90 km per uur laat rijden volgens de gps en op de CC, ik alsnog word ingehaald.
Een cardan vervangen heb ik nog niet gehoord, lijkt me wel een hoop werk om elk jaar te doen, maargoed, het zou kunnen.

Burger-GPS is ook niet helemaal zaligmakend, ik heb op mijn TT ook wel eens gezien dat hij kortstondig 94 aangaf, terwijl ik net onder de 90 zat op de teller, maar 10 minuten later gaf hij bij dezelfde snelheid weer netjes 90 aan. Er zullen er vast wel een paar stout zijn, maar mijn ervaring op basis van mijn eigen Tacho, is dat de overgrote meerderheid van de vrachtwagens ergens rond de 85 zit; meestal 84, want dat is de 'prent-grens'. Een enkele container of bloemenboer wil er nog wel eens langsfladderen, maar het gros rijdt netjes binnen die grens.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  † In Memoriam † zondag 8 januari 2012 @ 01:26:34 #200
25682 2cv
Niet subtiel
pi_106548148
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:20 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Aanhanger met eigen kenteken mag je alleen met BE rijden omdat een eigen kenteken pas vanaf 750kg (of iets anders) is?
Je hebt BE nodig wanneer het eigen gewicht + laadvermogen van de aanhanger meer is dan het leeg gewicht van de auto. En een aanhanger zonder eigen kenteken mag je rijbewijstechnisch altijd trekken. Je moet dan alleen nog even kijken of de auto het mag trekken ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')