Even een cardan vervangen??quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:15 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Dat verhaal over die bloemenboeren heb ik ook wel gehoord, daarvan werd de cardan vervangen door een buscardan. Banden vervangen heeft zo goed als geen zin. Maar dan mag jij mij uitleggen hoe het kan dat wanneer ik de auto 90 km per uur laat rijden volgens de gps en op de CC, ik alsnog word ingehaald.
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:07 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
OHja, ook een leuke; hij is toch warm wanneer de koelvloeistoftemperatuur omhoog gaat?
Geloof me, als er één beroepsgroep goed is in sterke verhalen dan zijn het wel de chauffeurs.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Als ik de verhalen van mijn buurman mag geloven die internationaal rijdt dan klopt dat aardig
*zucht*quote:Op zondag 8 januari 2012 10:41 schreef Ridocar het volgende:
Het is trouwens niet ijken. Ijken gebeurt alleen bij het NMI. Tacho's worden bijgesteld. Het mag geen 'ijken' heten, anders zou een schijf van een vrachtauto net zoveel waarde hebben als de apparatuur die de politie heeft. Politieauto's en flitsapparatuur worden namelijk wel door het NMI geijkt
Heb je al gezocht op Google voordat je iets af doet als onzin? Je verkondigd jouw eigen mening met enige stelligheid, beetje jammer dat je het bij het verkeerde einde hebt. En 7000 euro zegt natuurlijk niks, mits je het door een dergelijke investering weer makkelijk terug verdiend.quote:Op zondag 8 januari 2012 08:58 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Even een cardan vervangen??Heb je enig idee wat een werk dat is? Dan moet je sowieso een cardan à pakweg 5000~7000 euro het hele jaar op voorraad houden en een beetje monteur is er zo 2 uur mee bezig + nog een liter of 10 nieuwe olie elk jaar.
Nee, ik denk dat jouw reply prima in dit topic past.
quote:Ik heb een broer die al wat jaren vrachtwagenchauffeur is. Vroeger werden bij bloemenrijders en groenten en fruit rijders nog wel eens de cardan vervangen door een "buscardan". Dan liep zo'n ding inderdaad 160 onbeladen en 130 - 140 beladen en dan kwam de naald buiten de kaart van de tachograaf.
quote:Kortom: een standaard truck heeft een topsnelheid die doorgaans beperkt wordt door het toerental. Vroeger werd voor bloemenrijders onder de bakwagen een buscardan gezet zodat de chauffeur met een dikke boerentiet met geld voor de boetes in recordtijd even naar Spanje heen en weer kon scheuren.
Een buscardan ingezet bedoelen ze affabriek mee, zodat hij harder kan lopen als je de zekering van de begrenzer trekt. Niet bij voor en na het ijken even een cardan wisselen.quote:Op zondag 8 januari 2012 13:41 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Heb je al gezocht op Google voordat je iets af doet als onzin? Je verkondigd jouw eigen mening met enige stelligheid, beetje jammer dat je het bij het verkeerde einde hebt. En 7000 euro zegt natuurlijk niks, mits je het door een dergelijke investering weer makkelijk terug verdiend.
[..]
[..]
Bron
Meer resultaten.
cardanas vervangen is zinloos.waarschijnlijk wordt bedoelt het vervangen van het differentieel, Door de tandwielverhouding te wijzigen gaat hij idd wel harder lopen, ook als je wielen/banden met een grotere diameter -bandomtrek- monteerd loopt hij ook iets harder bij gelijkblijvend motortoerentalquote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:15 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Dat verhaal over die bloemenboeren heb ik ook wel gehoord, daarvan werd de cardan vervangen door een buscardan. Banden vervangen heeft zo goed als geen zin. Maar dan mag jij mij uitleggen hoe het kan dat wanneer ik de auto 90 km per uur laat rijden volgens de gps en op de CC, ik alsnog word ingehaald.
Een cardan is nog geen cardanas. Een ander woord voor differentieel is cardanklok (in de volksmond cardan) en dat bedoelt hij ook.quote:Op zondag 8 januari 2012 16:54 schreef sijs het volgende:
[..]
cardanas vervangen is zinloos.waarschijnlijk wordt bedoelt het vervangen van het differentieel, Door de tandwielverhouding te wijzigen gaat hij idd wel harder lopen, ook als je wielen/banden met een grotere diameter -bandomtrek- monteerd loopt hij ook iets harder bij gelijkblijvend motortoerental
voor beide geldt wel dat hij dan wel langzamer op snelheid komt
het hardnekkige broodje aap dat daarom priussen slecht zijn voor het milieu. zo'n piepklein benzinemotortje maximaal uitleven.. natuurlijk is dat onzuinig.quote:
Indd, bij de witte pomp zie ik gewoon tankauto's van texaco, dus dan zal de brandstof ook wel goed zijnquote:Op zondag 8 januari 2012 17:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ow en die speciale benzineuitvoeringen dat die iets uitmaken voor je motor. ook broodje aap.
Qua octaangehaalte wel.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ow en die speciale benzineuitvoeringen dat die iets uitmaken voor je motor. ook broodje aap.
Ik dacht dat bij diesels het enige nadeel is dat ze nog niet weten wat het fijnstof gaat doen of wat het veroorzaakt, maar dat wanneer je dat wegcijfert diesel minder vervuilend is dan benzine.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:26 schreef powerflux het volgende:
[..]
het hardnekkige broodje aap dat daarom priussen slecht zijn voor het milieu. zo'n piepklein benzinemotortje maximaal uitleven.. natuurlijk is dat onzuinig.je moet er mee leren rijden en dan zijn ze echt echt zuinig. en ja, diesels kunnen net zo zuinig zijn, maar die zijn per km vervuilender - en dat (milieubewustheid) was ook een van de dingen die relevant zijn bij de prius.
Jep, zelfde ervaring hier. Shell rijdt bij ons zuiniger dan van de onbemande pomp en diesel uit Luxemburg. Volgens veel mensen gelul, maar keer op keer blijkt bij ons weer dat er wel degelijk wel verschil in zit.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:39 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En verbruik toch ook wel; althans, dat vind ik.
Dat vind ik ook, Shell Express is een stuk zuiniger dan de Tinq, om maar een voorbeeld te noemen van een B-merk.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:50 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Ik dacht dat bij diesels het enige nadeel is dat ze nog niet weten wat het fijnstof gaat doen of wat het veroorzaakt, maar dat wanneer je dat wegcijfert diesel minder vervuilend is dan benzine.
[..]
Jep, zelfde ervaring hier. Shell rijdt bij ons zuiniger dan van de onbemande pomp en diesel uit Luxemburg. Volgens veel mensen gelul, maar keer op keer blijkt bij ons weer dat er wel degelijk wel verschil in zit.
Octaangetal.quote:
bij kvw hebben ze geloof ik eens onderzocht hoe en wat. het is dezelfde benzine, maar op 1 volle tankauto gooien ze er dan 1 liter van een goedje bij wat het verschil zou moeten maken. zoiets.quote:
ook onzin. alle benzine komt van dezelfde depots. daar zit nagenoeg geen verschil tussen, behalve dan wat toevoegingen die een weinig zullen verschillen.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:51 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat vind ik ook, Shell Express is een stuk zuiniger dan de Tinq, om maar een voorbeeld te noemen van een B-merk.
Je hebt maar heel weinig aceton nodig om benzine/diesel te verbeteren. Dat kan ook gelden voor andere stofjes.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
bij kvw hebben ze geloof ik eens onderzocht hoe en wat. het is dezelfde benzine, maar op 1 volle tankauto gooien ze er dan 1 liter van een goedje bij wat het verschil zou moeten maken. zoiets.
gewoon marketing.
Ja, die toevoegingen gooien ze er voor de lol doorquote:Op zondag 8 januari 2012 18:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ook onzin. alle benzine komt van dezelfde depots. daar zit nagenoeg geen verschil tussen, behalve dan wat toevoegingen die een weinig zullen verschillen.
bewijs maar dat er daadwerkelijk verschillen zitten tussen die benzines mbt behoud motor / meer energie die je eruithaalt. wetenschappelijke artikelen publicaties voldoenquote:Op zondag 8 januari 2012 18:30 schreef 2cv het volgende:
[..]
Je hebt maar heel weinig aceton nodig om benzine/diesel te verbeteren. Dat kan ook gelden voor andere stofjes.
[..]
Ja, die toevoegingen gooien ze er voor de lol door
Dat "zogenaamde wetenschappelijke" onderzoek van Kassa wordt door veel mensen ook onderuit gehaald. Terwijl dat altijd wordt aangedragen als het "onderzoek" op dit vlak.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
bewijs maar dat er daadwerkelijk verschillen zitten tussen die benzines mbt behoud motor / meer energie die je eruithaalt. wetenschappelijke artikelen publicaties voldoen
genoeg indicaties die zeggen dat als het al iets verschilt het dusdanig marginaal is dat het nergens over gaat. keuringsdienst van waarde bedoelde ik, moet je maar eens terugkijken.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:44 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Dat "zogenaamde wetenschappelijke" onderzoek van Kassa wordt door veel mensen ook onderuit gehaald. Terwijl dat altijd wordt aangedragen als het "onderzoek" op dit vlak.
Praktijktesten maken het verschil en wij merken absoluut verschil tussen merkloos en Shell. Uiteraard heeft het geen enkele zin om eenmalig de tank vol te tanken met Shell en dan verwachten dat je 200 km verder rijdt, maar al je het langdurig doet is er zeker verschil te merken. Op een tank diesel is 50 à 60 km verder geen raar verschijnsel. Wij houden het al gedurende een lange periode bij, maar er is absoluut verschil.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
genoeg indicaties die zeggen dat als het al iets verschilt het dusdanig marginaal is dat het nergens over gaat. keuringsdienst van waarde bedoelde ik, moet je maar eens terugkijken.
Dat is mijn ervaring. Leuk dat de onderzoeken anders beweren, maar mijn ervaring is dat B-merken benzine resulteren in een hoger verbruik.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ook onzin. alle benzine komt van dezelfde depots. daar zit nagenoeg geen verschil tussen, behalve dan wat toevoegingen die een weinig zullen verschillen.
als je het gaat bijhouden en weet dat je duurder tankt dan kan je daardoor ook bewuster omgaan met rijden. zo indirect zou het kunnen helpen.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:55 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Praktijktesten maken het verschil en wij merken absoluut verschil tussen merkloos en Shell. Uiteraard heeft het geen enkele zin om eenmalig de tank vol te tanken met Shell en dan verwachten dat je 200 km verder rijdt, maar al je het langdurig doet is er zeker verschil te merken. Op een tank diesel is 50 à 60 km verder geen raar verschijnsel. Wij houden het al gedurende een lange periode bij, maar er is absoluut verschil.
Ik merk zelfs het verschil met een spartamet....
Technisch gezien hebben ze wel gelijk.quote:Op zondag 8 januari 2012 23:41 schreef Gokhan03 het volgende:
"Mijn auto heeft 0% uitstoot"
In before de fotos van de gebieden waar dat accu zuur vandaan wordt gehaald.
Oh zeker, absoluut. Uiteindelijk verplaats je alleen het probleem.quote:Op zondag 8 januari 2012 23:54 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Technisch gezien hebben ze wel gelijk.
je kunt ze ook in elektrische ombouwen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:14 schreef silenthill het volgende:
@ ZwartmetSuiker
Herkenbaar, ik heb zelf ook een oldtimer. Wat zeldzamer model.
Als ik dan mensen uitleg dat ik hem niet alleen door de apk sleep ieder jaar, maar veelal ook preventief onderhoud doe en dat ie 1 op 9 a 10 km rijd ( 600 kilo 1 liter blok )
"Maar je betaald toch geen belasting?"![]()
Nee, maar ik laat er wel 3 a 4 keer per jaar van alles aan laten vervangen.
heb er een andere niet oldtimer als daily erbij voor woonwerk.
Jep, daarom zelf waterstof maken met zonnepanelen op het dak.quote:Op maandag 9 januari 2012 00:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Oh zeker, absoluut. Uiteindelijk verplaats je alleen het probleem.
Hoe zou Koos hierover nadenken?quote:Op maandag 9 januari 2012 00:27 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Jep, daarom zelf waterstof maken met zonnepanelen op het dak.Vind ik persoonlijk de mooiste oplossing. Al zal het zelf maken van brandstof ook wel verboden worden.
Rijdende bommen? Geen probleem joh.quote:
Zo ken ik er nog wel 1. Een auto met een LPG tank is levensgevaarlijk als je daar een ongeluk mee krijgt want die kan ontploffen!!!!quote:Op maandag 9 januari 2012 09:28 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Rijdende bommen? Geen probleem joh.
Nee, komt het niet. De premiumversies van Shell en BP komen van eigen depots. De andere soorten komen wel van dezelfde depots inderdaad.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ook onzin. alle benzine komt van dezelfde depots. daar zit nagenoeg geen verschil tussen, behalve dan wat toevoegingen die een weinig zullen verschillen.
Al komen ze van hetzelfde depot; per tankwagen worden er aparte additieven toegevoegd.quote:Op maandag 9 januari 2012 09:56 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Nee, komt het niet. De premiumversies van Shell en BP komen van eigen depots. De andere soorten komen wel van dezelfde depots inderdaad.
Nog een leuke die je op verjaardagen hoort:
"De Marechaussee mag jou toch niet bekeuren.".
Jij leest de Donald Duckquote:Op maandag 9 januari 2012 00:27 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Jep, daarom zelf waterstof maken met zonnepanelen op het dak.Vind ik persoonlijk de mooiste oplossing. Al zal het zelf maken van brandstof ook wel verboden worden.
Dat ook uiteraard. Vrijwel alles in de bovenste helft van Nederland komt bij de BP terminal in Amsterdam vandaan. Vanwege transportkosten.quote:Op maandag 9 januari 2012 09:58 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Al komen ze van hetzelfde depot; per tankwagen worden er aparte additieven toegevoegd.
Coca Cola en Fanta zijn toch ook niet hetzelfde omdat ze uit dezelfde fabriek komen?
Ja en da's een leukequote:Op maandag 9 januari 2012 09:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Zo ken ik er nog wel 1. Een auto met een LPG tank is levensgevaarlijk als je daar een ongeluk mee krijgt want die kan ontploffen!!!!
en bij brand gaat de tank afblazenquote:Op maandag 9 januari 2012 10:08 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ja en da's een leukemijn opa deed vroeger LPG inbouwen. Op een gegeven moment was er een auto met LPG-tank compleet afgebrand. Resultaat; een uitgebrand wrak met intacte LPG-tank. Die dingen kunnen echt wel wat hebben. Daarbij; mocht er een lek komen dan ontsnapt het gas gewoon zonder explosiegevaar te veroorzaken.
Zou best kunnen; geen idee.quote:Daarbij; mocht er een lek komen dan ontsnapt het gas gewoon zonder explosiegevaar te veroorzaken.
Had ie alsnog moeten betalen voor de LPG?quote:Op maandag 9 januari 2012 10:24 schreef Gokhan03 het volgende:
Zoo over LPG begonnen, ik was bij de BP bij Spaarnwoude daarzo. Zat met mn meid in de auto een ijsje te eten. Kwam iemand met een gas tank en ging deze vullen bij de LPG. Plotseling hoorde ik een knal en zag je de lpg pistool rondvliegen terwijl hij spoot en zijn gastank spoot ook.
Toen poepte ik m echt omdat hij ongeveer 15 meter voor me stond. Hij draaide heel snel de gaskraan van zn gastank dicht.
Dat weet ik niet. Ik weet wel dat ik meteen mijn auto startte en in zijn achteruit gooide. Gelukkig was het leeg achter me want ik keek ook niet.quote:Op maandag 9 januari 2012 10:26 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Had ie alsnog moeten betalen voor de LPG?
Gasklok?quote:Op maandag 9 januari 2012 10:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Zou best kunnen; geen idee.
Ik weet wel nog een aantal jaren geleden toen ik een Audi 80 had die op gas liep en toen ik van benzine overschakelde naar gas dat ineens de gehele inhoud van de gastank door het ventilatierooster aan de bijrijderskant naar binnen spoot dat ik als de sodemieter die sigaret uit het raam flikkerde![]()
!
Bleek achteraf iets met de gasklok te zijn geloof ik. Was wel ff schrikken
Yep. maar ook LPG heeft zuurstof nodig om te fikken... en als je meng verhouding verkeerd is zal het ook niets zoveel doen..quote:Op maandag 9 januari 2012 10:43 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dan schrik je je inderdaad ook echt kapot, of het nou brandbaar is of niet
dat is dus een BROODJEAAP!quote:Op maandag 9 januari 2012 10:24 schreef Gokhan03 het volgende:
Zoo over LPG begonnen, ik was bij de BP bij Spaarnwoude daarzo. Zat met mn meid in de auto een ijsje te eten. Kwam iemand met een gas tank en ging deze vullen bij de LPG. Plotseling hoorde ik een knal en zag je de lpg pistool rondvliegen terwijl hij spoot en zijn gastank spoot ook.
Toen poepte ik m echt omdat hij ongeveer 15 meter voor me stond. Hij draaide heel snel de gaskraan van zn gastank dicht.
Zoals ik het lees, kwam er iemand met een losse tank en wilde hij die bij de pomp vullen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 18:32 schreef Estolan het volgende:
[..]
en kraan van tank dichtdraaien? heeft een LPG-tank dan een kraan waar je bij kan onder het tanken?
Wat voor losse tank?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:01 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Zoals ik het lees, kwam er iemand met een losse tank en wilde hij die bij de pomp vullen.
en toch heb ik al verschillende keren gezien dat mensen knutselen met spinnen en stokken om die knop maar niet te hoeven indrukkenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 18:32 schreef Estolan het volgende:
[..]
dat is dus een BROODJEAAP!
LPG tanken gaat alleen bij indrukken knop. Niet handje op knop, geen druk in de slang, geen LPG
en kraan van tank dichtdraaien? heeft een LPG-tank dan een kraan waar je bij kan onder het tanken?
Hebben die dan dezelfde aansluiting?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:00 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Was geen auto lpg tank maar een grote losse tank:)
Zoals wat. Bij de Shell in Den Haag werd hij gelijk uitgezet als iemand iets verkeerds deedquote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:06 schreef densmee het volgende:
[..]
en toch heb ik al verschillende keren gezien dat mensen knutselen met spinnen en stokken om die knop maar niet te hoeven indrukken
Njet, in een propaan- of butaanfles kun je ook LPG gooien, als je maar de goede vulnippel hebtquote:Op dinsdag 10 januari 2012 18:32 schreef Estolan het volgende:
[..]
dat is dus een BROODJEAAP!
LPG tanken gaat alleen bij indrukken knop. Niet handje op knop, geen druk in de slang, geen LPG
en kraan van tank dichtdraaien? heeft een LPG-tank dan een kraan waar je bij kan onder het tanken?
Op die manier zou het eventueel kunnenquote:Op woensdag 11 januari 2012 07:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Njet, in een propaan- of butaanfles kun je ook LPG gooien, als je maar de goede vulnippel hebt![]()
Blijkbaar brak bij hem zijn (waarschijnlijk zelf gelaste) nippel, en dan komt het restje gas nog uit de slang, en de rest dus uit de fles, tot je hem dichtdraait
A: klopt, maar je kunt dat heel sneaky achter(in) je auto doen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 08:10 schreef Estolan het volgende:
[..]
Op die manier zou het eventueel kunnen
Maar
A. Dan let er op dat tankstation niemand op, dit mag namelijk niet
B. dan knalt de slang er af, maar de druk erin is zo weg, dus een rondslingerende slang lijkt mij dan ook overdreven
of nietquote:Op woensdag 11 januari 2012 08:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
A: klopt, maar je kunt dat heel sneaky achter(in) je auto doen.
B: klopt ook, zwaar spuitende gasslangen is een beetje over the top idd, het lijkt me logisch dat je meteen die knop loslaat
Nu je dat zegt, hij kwam ook met een serviceauto en vulde de gasfles terwijl hij alleen de deuren open had, zonder dat hij de fles naar buiten sjouwde.quote:Op woensdag 11 januari 2012 08:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
A: klopt, maar je kunt dat heel sneaky achter(in) je auto doen.
B: klopt ook, zwaar spuitende gasslangen is een beetje over the top idd, het lijkt me logisch dat je meteen die knop loslaat
Zo n fles koop je eenmaal en kan je wisselen voor een volle zonder dat je hoeft te vullen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:14 schreef CafeRoker het volgende:
Is dat gepruts met butaanflessen nu ook de reden dat er overal van die flessenvul bordjes hangen? Ofwel, als iedereen officiele LPG flessen zou gebruiken (duur!) was er geen probleem?
het kan ook. water omzetten in waterstof en verbranden. of de andere manier: onder fucking hoge druk in een tank opslaan en dan die druk gebruiken. maar dan kom je echt niet ver..quote:
Even zonder dollen, dan zou je ook in feite kunnen rijden met je pis. Als je zonder brandstof zit dan pis je in je tank en vervolgens zou je weer door kunnen. Of heb ik het nou verkeerd?quote:
Oudere automaten dan bijvoorbeeld 2005 zijn inderdaad trager. Hoe het nu zit weet ik niet precies.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:36 schreef junkiexp het volgende:
Leuk topic!
''Automaten zijn voor luie mensen en een handbak is ten alle tijde sneller''
Een diesel zonder turbo is idd traag als dikke strontquote:''Diesel zijn achterhaald en supertraag man, dat moet je echt niet gaan rijden''
Als je geen pingelsensor heb dan maakt het geen reet uit wat je tankt. Ik weet niet hoe het zit met de restjes of vuil maar uit mijn eigen ervaring weet ik dat ik minder km's maak met dezelfde aantal liters vergeleken met de shell. Ik heb het dan over euro95. Tevens is de Shell meestal goedkoper dan de witte pompquote:''Bij de witte pompen moet je niet gaan tanken hoor, dat zijn de restjes die onderin de tankwagens van de A-merken zitten en dat zit vol met vuil
''
Nofi hoorquote:Zomaar een greep van wat ik wel eens heb gehoord
Het gaat over de huidige, nieuwe auto's.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:48 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Oudere automaten dan bijvoorbeeld 2005 zijn inderdaad trager. Hoe het nu zit weet ik niet precies.
Geen broodje aap dus.
[..]
Een diesel zonder turbo is idd traag als dikke stront
[..]
Als je geen pingelsensor heb dan maakt het geen reet uit wat je tankt. Ik weet niet hoe het zit met de restjes of vuil maar uit mijn eigen ervaring weet ik dat ik minder km's maak met dezelfde aantal liters vergeleken met de shell. Ik heb het dan over euro95. Tevens is de Shell meestal goedkoper dan de witte pomp
[..]
Nofi hoor
Qua schakeltijden kan je van een moderne automaat nooit winnen. Qua acceleratietijden is het afhankelijk van hoeveel extra gewicht de automaat toevoegt, waardoor je mogelijk toch kan winnen op de 0-100 met je handbak.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:48 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Oudere automaten dan bijvoorbeeld 2005 zijn inderdaad trager. Hoe het nu zit weet ik niet precies.
Geen broodje aap dus.
Ik heb hier nog een MK7 Escort staan met een automaatbak. 1800 blok. Ik ben al weg als jij nog naar je pook zoekt.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:48 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Oudere automaten dan bijvoorbeeld 2005 zijn inderdaad trager. Hoe het nu zit weet ik niet precies.
Geen broodje aap dus.
[..]
Een diesel zonder turbo is idd traag als dikke stront
[..]
Als je geen pingelsensor heb dan maakt het geen reet uit wat je tankt. Ik weet niet hoe het zit met de restjes of vuil maar uit mijn eigen ervaring weet ik dat ik minder km's maak met dezelfde aantal liters vergeleken met de shell. Ik heb het dan over euro95. Tevens is de Shell meestal goedkoper dan de witte pomp
[..]
Nofi hoor
Heheh hoeveel traps? Meer info aubquote:Op woensdag 11 januari 2012 15:51 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik heb hier nog een MK7 Escort staan met een automaatbak. 1800 blok. Ik ben al weg als jij nog naar je pook zoekt.
Que? Volgens mij zijn er maar 5 edities geweest. Welk jaar bedoel je?quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:51 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik heb hier nog een MK7 Escort staan met een automaatbak. 1800 blok. Ik ben al weg als jij nog naar je pook zoekt.
[edit]quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:54 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Que? Volgens mij zijn er maar 5 edities geweest. Welk jaar bedoel je?
En daarbij is een Escort met een 1.8 voor zover ik weet nooit met een automaat geleverd.
Mijn GTi uit 2005 met DSG trekt sneller op dan de handbak (0-100). Niet veel, maar het scheelt wel.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:50 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Qua schakeltijden kan je van een moderne automaat nooit winnen. Qua acceleratietijden is het afhankelijk van hoeveel extra gewicht de automaat toevoegt, waardoor je mogelijk toch kan winnen op de 0-100 met je handbak.
quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:58 schreef classpc het volgende:
[..]
[edit]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ford_Escort#Escort_.2795_.28Mk7.29
Vandaar dat hij eerder weg is dan mijn autoquote:De Ford Escort was in 2010 de meeste gestolen personenauto van Nederland.[1]
quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:05 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
[..]
Vandaar dat hij eerder weg is dan mijn auto
Ah, ik had als Mk3 als Mk1 genomen. Nooit meer gedacht aan de heel oudjes.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:58 schreef classpc het volgende:
[..]
[edit]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ford_Escort#Escort_.2795_.28Mk7.29
Vandaar ook 'mogelijk', aangezien je veel types automaten hebtquote:Op woensdag 11 januari 2012 15:59 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Mijn GTi uit 2005 met DSG trekt sneller op dan de handbak (0-100). Niet veel, maar het scheelt wel.
quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:41 schreef Fiorano het volgende:
DSG etc is natuurlijk geen echte automaat. Dat zijn automatische Handbakken...
Dat komt toch op hetzelfde neer?quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:51 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je bedoeld natuurlijk een gerobotiseerde handbak. Maar dan is het gewoon per definitie een automaat...
Nee, een automatische handbak wil zeggen dat je niets handmatig kunt doen. Een gerobotiseerde handbak kun je automatisch laten schakelen, maar ook handmatig bedienen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:04 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Dat komt toch op hetzelfde neer?
Dus jij wil zeggen dat een automaat maar 1 versnelling heeft?quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:06 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee, een automatische handbak wil zeggen dat je niets handmatig kunt doen. Een gerobotiseerde handbak kun je automatisch laten schakelen, maar ook handmatig bedienen.
Nee, maar daar kun je verder weinig aan handmatig bedienen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:10 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Dus jij wil zeggen dat een automaat maar 1 versnelling heeft?
quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:05 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
[..]
Vandaar dat hij eerder weg is dan mijn auto
Een soort Mythbusters maar dan op fok in topic vorm !quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik vind dit trouwens een goed topic.
quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:15 schreef blup het volgende:
Handbakken
- Handbak
- Sequentiële versnellingsbak (wel handschakelen niet ontkoppelen)
Halfautomaat
- Hydraulische versnellingsbak (de ouderwetse automaat)
- Dubbelekoppelingversnellingsbak (DSG)
Automatische versnellingsbak
Tiptronic (automatische handbak versnellingsbak)
Continu variabele transmissie (CVT)
een automaat zal altijd trager zijn dan een optimaal geschakelde handbak in verder status quo omstandigheden.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:36 schreef junkiexp het volgende:
Leuk topic!
''Automaten zijn voor luie mensen en een handbak is ten alle tijde sneller''
''Diesel zijn achterhaald en supertraag man, dat moet je echt niet gaan rijden''
''Bij de witte pompen moet je niet gaan tanken hoor, dat zijn de restjes die onderin de tankwagens van de A-merken zitten en dat zit vol met vuil
''
Zomaar een greep van wat ik wel eens heb gehoord
Edit, het gaat dan over huidige, nieuwe auto's he!
Nee.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
een automaat zal altijd trager zijn dan een optimaal geschakelde handbak in verder status quo omstandigheden.
Vroeger wel, nu niet meer.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
een automaat zal altijd trager zijn dan een optimaal geschakelde handbak in verder status quo omstandigheden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |