Like a boss!quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:20 schreef Dekatria het volgende:
Stacey is dus op z'n kant over de finish gegleden?
Die staat hier ook de hele tijd open...quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:23 schreef RTS91 het volgende:
Omroep Brabant heeft een livefeed, daar kwam dat bericht rond 22:00 binnen maar werd 4 minuten later al ingetrokken.
Mooi resultaat!
Die interviews erdoorheen vind ik maar saai... dan nog liever RTL.quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:30 schreef motorbloempje het volgende:
Over een half uur Eurosport weer, overigens *reminder*
Tsjaquote:Op woensdag 4 januari 2012 22:31 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Die interviews erdoorheen vind ik maar saai... dan nog liever RTL.
Kan dat dan ook met de rest van de bullshit?quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:03 schreef Yreal het volgende:
zullen we dennis gewoon ergens boven de woestijn uit een heli kieperen en over 2 weken weer ophalen?
Samen met de Autodropquote:Op woensdag 4 januari 2012 23:03 schreef Yreal het volgende:
zullen we dennis gewoon ergens boven de woestijn uit een heli kieperen en over 2 weken weer ophalen?
zeker. Hij heeft het slim gedaan door als een gek achter Coma aan te gaan na problemen met de zekering. Zo heeft hij nog veel goedgemaaktquote:
quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zeker. Hij heeft het slim gedaan door als een gek achter Coma aan te gaan na problemen met de zekering. Zo heeft hij nog veel goedgemaakt
http://www.fransverhoeven.com/2009/quote:Het blijft koffiedikkijken natuurlijk, maar had Frans Verhoeven niet opnieuw minuten verloren doordat er onderdelen van zijn motor vielen, dan had hij de vierde etappe van de Dakar wellicht kunnen winnen. Het werd een derde plaats: ook een heel mooie prestatie, die Verhoeven naar de zevende plaats in het klassement bracht. ,,Ik heb gereden als de brandweer.’’
Op 130 kilometer in de proef van de etappe San Juan naar Chilechito brak het achterspatbord van de motor af. Daardoor ging ook het kabeltje van het achterlicht kapot en dat veroorzaakte kortsluiting. ,,Alles ineens stil. Ik schrok me rot. Ik wist meteen dat het niet aan het motorblok lag: dat klinkt en voelt anders,’’ vertelde Verhoeven. ,,Het was op 6 kilometer van CP1 waar ook de tankstop was. Ik kon ‘m zien liggen. Ik ben gaan zoeken wat het was, maar kon het niet vinden. Toen zag ik dat de zekering eruit lag en wist ik dat het in de elektronica zat. Ik heb er een nieuwe zekering ingezet, maar hij sloeg meteen weer door.’’
Het euvel eenmaal gevonden kon Verhoeven doorrijden naar de tankstop waar hij de boel verder kon repareren met een ijzerdraadje, tape en een nieuwe zekering. Het kabeltje van het achterlicht nam hij mee, voor de zekerheid. ,,Je weet nooit waar je het nog eens voor nodig kunt hebben.’’
Samen met Marc Coma, de winnaar van afgelopen jaar, reed hij de tankstop weer uit. ,,Ik kon het tempo van Marc makkelijk bijhouden. Hij rijdt heel regelmatig en stabiel. Ik heb hem een stukje laten gaan om uit het stof te blijven. Marc reed het gat naar Helder Rodriguez dicht en toen heb ik ook weer aangezet. De rest van het stuk zijn we samen opgereden.’’
‘De rest van het stuk’ betekende opnieuw een rivierbedding met stenen, modderstromen en vrij veel water. Het heeft de afgelopen weken relatief veel geregend in de regio La Rioja. ,,Ik was een beetje bang voor het water, vanwege mijn provisorische elektra. Ik kon niet nog een keer kortsluiting gebruiken, want ik was door de zekeringen heen. In de rivierbedding moesten we op kompas de juiste vertakkingen zoeken. Dat is mijn terrein, dus daar gaf ik vooral de route aan. Even later kwam er een stuk met zandwallen – de Oirschotse hei ligt hier echt overal. Daar is Marc weer beter, dus daar nam hij de leiding. We hebben goed samengewerkt. Het laatste stuk zijn we flink aan het poken geweest. Het is fijn om te merken dat ik conditioneel en qua rijden met de besten meekan. Het is alleen jammer dat mijn niveau momenteel hoger ligt dan dat van mijn motor.’’
Idd, lekker droge opmerking en terwijl 160 rijden.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:24 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik vond die twee Nederlanders nog komischer
"Lijkt Brabant wel!"
Alcohol en Allard Kalff is geen goede combinatiequote:Op woensdag 4 januari 2012 23:34 schreef RTS91 het volgende:
Geweldig, heb je maar een uur zendtijd, ga je naar een wijnboerderij
Als het nog steeds hetzelfde is als enkele jaren geleden dan kopen de teams zendtijd in voor de interviews... die crap tussendoor zal rtl dan wel zelf opvullen omdat niet iedereen wil betalen voor zendtijd...quote:Op donderdag 5 januari 2012 09:14 schreef jpjedi het volgende:
Zijn die rechten nu zo goedkoop, dat rtl er zo met de pet naar gooit?
En dan ook nog op zijn iPad moeten kijken wat ie ook alweer moest gaan zeggenquote:Op woensdag 4 januari 2012 23:44 schreef RTS91 het volgende:
En ook nog eindigen met Dennis....
...geef even 30 seconden indrukwekkende beelden van een Nederlands team ofzo!
Hij is niet uitgevallen toch? Hij gaat vandaag weer van start?quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:50 schreef RTS91 het volgende:
En we gaan nog even door, een uitvaller bij de trucks: Gerard van Veenendaal
[ afbeelding ]
Dat inkomstensysteem ken ik maar ik neem aan dat dakar ook geld wil zien voor de beelden.quote:Op donderdag 5 januari 2012 09:25 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
Als het nog steeds hetzelfde is als enkele jaren geleden dan kopen de teams zendtijd in voor de interviews... die crap tussendoor zal rtl dan wel zelf opvullen omdat niet iedereen wil betalen voor zendtijd...
Volgens de Dakarorganisatie ligt hij er uit.quote:Op donderdag 5 januari 2012 09:53 schreef Anne het volgende:
Nog even over dit trouwens:
[..]
Hij is niet uitgevallen toch? Hij gaat vandaag weer van start?
Zo lees ik het niet, tochquote:Op donderdag 5 januari 2012 10:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens de Dakarorganisatie ligt hij er uit.
Betekent niet dat hij helemaal weg is natuurlijk, want hij kan best van bivak naar bivak rijden, maar aan de wedstrijd neemt hij niet meer deel.
quote:CHILECITO – Hoewel iedereen vandaag op ze gerekend had bleven ze buiten beeld. GINAF Rally Service kwam in de vierde etappe niet op de proef.
Hoewel iedereen in het Ederveense rallykamp er dinsdag nog vanuit ging dat Gerard van Veenendaal, Jan van de Bor en Sven Vogelaar woensdag weer konden aansluiten in het deelnemersveld besloot de wedstrijdleiding toch anders. De equipe van GRS kreeg een startverbod voor woensdag. De truck kreeg een ‘rose-nummer’ en mocht via de assistentieroute het bivak van Chilecito op gaan zoeken.
,,Niet verwacht''
,,Dat hadden wij ook niet verwacht,’’ vertelde Wuf van Ginkel na de vierde etappe. ,,Het was heel apart. Je blijft je verbazen. In de Dakar Rally is alles mogelijk.’’ Volgens Wuf kreeg GRS op deze manier de rekening gepresenteerd voor de service-actie van maandagavond. ,,Het hoorde nog bij de straf voor GINAF Rally Service. Het maakt ons niets uit hoe ver Gerard achterin taat of hoeveel tijdstraf hij krijgt. Het is belangrijk dat hij mag rijden in de wedstrijd. Op het parcours kunnen we de hulp van GRS misschien hard nodig hebben. Donderdag gaan ze gelukkig weer van start.’’
Of hebben de onvoorspelbare Fransen ook voor aanvang van de vijfde etappe nog een verrassing in petto? We weten het donderdagmiddag. Rond 15.00 uur vertrekken de trucks voor hun proef over 177 kilometer.
quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:43 schreef ArnosL het volgende:
Wat was de service actie van maandagavond? Ik kan niet alle uitzendingen bekijken helaas, dus ik heb het gemist.
enquote:GINAF Rally Power lijkt net op tijd aan de start te kunnen verschijnen voor de derde etappe. ,,De tussenbak is vervangen in de woestijn, liet teammanager Edwin van Ginkel rond 13.00 uur weten. ,,Het is nu de vraag of ze op tijd de finish halen en op tijd bij de start voor de etappe van vandaag kunnen zijn. In theorie moet het lukken. Maar we moeten het afwachten.
De truck van Wuf kreeg op 75 kilometer van de finish te kampen met een kapotte tussenbak. De mannen van GINAF Rally Service hebben met toestemming van de organisatie een nieuwe bak naar de gestrande GRP-formatie gebracht. Ook de monteurs Emiel Megens en Henk Kampert zijn naar de plek des onheils afgreisd om de technische mensen te ondersteunen.
,,We hadden heel slecht contact met de mensen in de woestijn, aldus Edwin van Ginkel, die zoals bekend de rally vanuit Ederveen volgt. ,,Het was heel spannend. Als de truck een beetje lastig staat in de duinen is het moeilijk werken. Ik ben blij dat het gelukt is.
De organisatie heeft Wuf van Ginkel een 42e startplaats gegeven voor de etappe van vandaag. De karavaan trekt van San Rafael naar San Juan. De etappe begint met een verbindingsroute van bijna 300 kilometer. De special stage is 208 kilometer. Wuf, Daniël en Richard beginnen om 19.33 uur (Nederlandse tijd) aan de klassementsproef. ,,We hopen dat ze het gaan halen. Het is nog een lastig stukje naar de finish, maar zonder tegenslag lijkt het te gaan lukken.
Dat de serviceploeg van GINAF in het bivak van San Rafael verder weinig tijd heeft om de truck van GINAF Rally Power te vertroetelen mag duidelijk zijn. ,,We moeten tevreden zijn dat we in de wedstrijd blijven. Het klassement is voorbij, maar we willen wel graag mee blijven doen, aldus Edwin van Ginkel.
quote:De serviceploeg van GINAF werd maandagavond in stelling gebracht om Wuf van Ginkel, Daniël Bruinsma (links op de foto in gesprek met Sven vogelaar) en Richard de Rooij van een nieuwe tussenbak te voorzien. ,,De bak moest vanuit het bivak naar het finishpunt. daar stond de equipe van GINAF Rally Service te wachten om met de bak naar Wuf te reizen. ,,Wuf stond rond 19.30 uur stil. Dan is het donker in Argentinië en dat maakt het zoeken niet makkelijker. De truck stond op 75 kilometer van de finish. Gerard, Jan en Sven zijn er naar toe gegaan en later ook nog de monteurs Henk Kampert en Emiel Megens.''
Een beetje mankracht is geen overbodige luxe bij een dergelijke reparatie in de woestijn. ,,Een tussenbak weegt al gauw 300 kilo. Maar met deze mannen moet dat geen probleem geweest zijn. Misschien mocht Gerard pas de proef op toen de laatste deelnemer er van af was. Of misschien pas toen het licht werd. Dat weten we niet precies.''
Na de reparatie zette GINAF Rally Power, met de formatie van GRS in het spoor, koers richting bivak. ,,Ze zijn ongeveer een uur binnen geweest. De truck kreeg de hoogst nodige service en de mannen konden zich opfrissen en een bakje koffie drinken. Daarna vertrok het team voor de derde etappe.''
Volgens Edwin zijn de mannen van GINAF op dit soort omstandigheden voorbereid. ,,Het is zwaar, ik weet er alles van. Wij hebben het de laatste jaren ook een paar keer gehad. De equipe van GRP is echter in goede conditie. Als ze vanavond een beetje op tijd terug zijn kan ieder op tijd naar bed en dan is morgen iedereen weer fris en fruitig.''
Volgens mij is er helemaal niet zoveel beeldmateriaal, RTL7 laat eigenlijk exact hetzelfde zien als Eurosport. Wordt tijd dat ze wat meer heli's de lucht in sturen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 09:26 schreef ArnosL het volgende:
Dan denk ik: laat mooie beelden zien van de etappe. Zullen er vast genoeg van tussen zitten van de Nederlanders.
Verdorie, ik zie het. Ben benieuwd wat er nu weer mis is met zijn motor.quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:58 schreef motorbloempje het volgende:
Verhoeven heeft 10 minuten stilgestaan op 16km
op zijn achterwiel?quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:18 schreef Peterselieman het volgende:
Na 16 kilometer een wiel doormidden. Hij is teruggereden naar de start om daar bij zijn servicecrew een nieuw wil te halen.
Hij zal vandaag gigantisch veel tijd verliezen. Denk wel een uur
Hij zit wel in de hoek waar de klappen vallen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:20 schreef jpjedi het volgende:
Dat hij ooit met dat kutmerk in zee is gegaan.
je moet het wel heel bont maken wil je wiel doormidden gaan hoor.quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij zit wel in de hoek waar de klappen vallen.
Een kapot wiel hoeft geen fout van het team te zijn, maar kan ook komen doordat hij een steen hard heeft geraakt.
Het is een trial merk en zijn pas serieus in cross en endurance sinds 2010. Dan is het simpelweg nog een lange weg te gaan tot je een betrouwbare Dakarmotor kunt bouwen. Alle ellende tot nu toe bevestigd dat. Het incident van vandaag kan inderdaad los staan van het merk en hij rijdt zelfs met Haans wielen dus op zich zou dat goed moeten zijn maar met een fabrieks KTM was hij sowieso beter af geweest imo op technisch vlak. Echter het is zijn achterwiel en dat is toch wel erg vreemd imo.quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij zit wel in de hoek waar de klappen vallen.
Een kapot wiel hoeft geen fout van het team te zijn, maar kan ook komen doordat hij een steen hard heeft geraakt.
quote:Ik heb mijn achterwiel doormidden. Ik ga terug naar start om te wisselen en begin dan opnieuw. Maar ik zal 'm rijden!
by FransVerhoeven 16 minutes ago
Dan weet zijn team in elk geval dat hij eraan komtquote:Op donderdag 5 januari 2012 14:34 schreef motorbloempje het volgende:
Maar wel de tijd nemen om te twitteren
Dit. Je moet het wel heel, heel, bont maken om een gespaakt motorwiel aan barrels te rijden. Ben benieuwd naar zijn uitleg.quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
je moet het wel heel bont maken wil je wiel doormidden gaan hoor.
'ja, er lag een steen'.quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:37 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Dit. Je moet het wel heel, heel, bont maken om een gespaakt motorwiel aan barrels te rijden. Ben benieuwd naar zijn uitleg.
Misschien een rots? Maar een steen?quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als dan zijn voorwiel eraan ging, oke.
Maar je achterwiel ??
productiefoutje?quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als dan zijn voorwiel eraan ging, oke.
Maar je achterwiel ??
uhuh. Een voorwiel kan wel stuk door een steen of iets dergelijks, maar bij een achterwiel zou dat gewoon niet moeten mogen gebeuren.quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat zou dus niet moeten mogen op dit niveau
Eensch! Achterwiel gespaakt is echt lomp zwaar en ik heb nog nooit een dubbel achterwiel gezien anders dan losgelopen....quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh. Een voorwiel kan wel stuk door een steen of iets dergelijks, maar bij een achterwiel zou dat gewoon niet moeten mogen gebeuren.
Daarom vraag ik het mij ook af. Aluminium wielen willen wel eens kapot knappen, maar een gespaakt wiel kapot rijden? Steen etc. maakt eigenlijk weinig uit, dan zal je nog eerder de band aan gort rijden. Ben benieuwd, dit zal ongetwijfeld vanavond op tv komen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:49 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Eensch! Achterwiel gespaakt is echt lomp zwaar en ik heb nog nooit een dubbel achterwiel gezien anders dan losgelopen....
Despres ook, met dezelfde voorsprong als bij WP1.quote:
quote:14:30: "Assistentie is op de terugweg. moet nog 15' wachten" zegt hij ons net in een kort gesprek. Hij is in een enorm gat gesprongen en de spaken zaten om zijn tandwiel heen, heeft alles eruit getrokken en is via een andere weg terug gekeerd op de proef want je mag de route niet terugrijden."Is wel enorm handig als je ander rijders andere wielen hebben, godsamme nog aan toe, ik wil er niet uit op deze manier." zei hij nog en je kon de adrenaline horen stromen door de telefoonlijn .....
Wonder dat hij niks heeft als het zo erg was!quote:15:00: In het geprekje dat we daarstraks hadden was Frans wel erg duidelijk... zo'n groot gat ! dat hou je niet voor mogelijk, hij heeft dat wel driemaal herhaald. Als je dar volop in duikt moet er ergens iets breken en dit keer was dat een wiel. Als je kader middendoor breekt is het nog erger, hij heeft het beste wat de wielenwereld kan bieden en zal hierop zeker niet terugkomen. Wat wel mogelijk is .... volgend jaar alle teamgenoten met dezelfde wielen rijden, dat lijkt me aangewezen, niet ? Dan was dit euvel in enkel minuten opgelost.
quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:19 schreef Waffle het volgende:
Al-Attiyah toch weer eerste, wat een baas.
Damn!quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:19 schreef Waffle het volgende:
Al-Attiyah toch weer eerste, wat een baas.
Als de Nightrider ooit had meegedaan aan Dakar, had'ie in die Hummer van Al-Attiyah geredenquote:Op donderdag 5 januari 2012 15:32 schreef theclansman het volgende:
NASAR WEER 1 BIJ wp1
edit en bij wp 2
Sainz, nog zo'n rally eindbaasquote:
quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:35 schreef Yreal het volgende:
Frans verhoeven moet minimaal gecastreerd zijn als hij zo diep het gat is ingegaan dat zijn wielen breken
teringquote:
Hijs al binnen, achter van loon... moehahaquote:Op donderdag 5 januari 2012 17:15 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Hmja, maar overal komt door dattie stil staat
Knap van Van Loon en Huzinkquote:Op donderdag 5 januari 2012 17:19 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
Hijs al binnen, achter van loon... moehaha
Hij is binnen. Bijna 24 minuten verloren.quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:15 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Hmja, maar overal komt door dattie stil staat
Ik zag het ja... gelukkig heeft Gordon het goed gedaan vandaag, beperkt de schade een beetjequote:Op donderdag 5 januari 2012 17:20 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Hij is binnen. Bijna 24 minuten verloren.
Oja, nogal logisch.quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:33 schreef Wolve000 het volgende:
Uh, veel mensen die later gestart zijn, komen er nog wel onder te zitten hoor.
Maar hij houdt de snelheid er redelijk in (zal wel niet helemaal voluit gaan). En als je dan ziet dat anderen ook wel flink tijd verliezen, zal hij niet helemaal achteraan eindigen, hij zal uiteindelijk nog wel een aantal plekken moeten kunnen opschuiven. Maar het eerste beeld was wel een beetje vertekend.quote:
Maar die mensen zijn niet meer dan 2 uur na hem gestart. Ongeveer 1 uur en 45 minuten vertrok de laatste na Verhoeven.quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:33 schreef Wolve000 het volgende:
Uh, veel mensen die later gestart zijn, komen er nog wel onder te zitten hoor.
Van Ginkel is ineens de top 10 binnengekomen, uit het nietsquote:Op donderdag 5 januari 2012 17:58 schreef SaanBitch het volgende:
de Rooy en z'n iveco vrienden gaan overigens ook als een speer![]()
Yep, 2,5 uur verlorenquote:Op donderdag 5 januari 2012 18:12 schreef Wolve000 het volgende:
Hij is bij WP3 aangekomen, dus hij zou er moeten zijn!
Ik volg het elke dag om 19:00 de herhaling. Maar ik ben het met je eens het is veel te laat ik moet ook weer elke dag vroeg eruit.quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:15 schreef existenz het volgende:
Ik baal van RTL. Door dat gezeik heb ik het nog maar nauwelijks gekeken omdat het al relatief laat komt voor mij... En op het werk druk, dus daar kan ik het ook niet volgen. Dus helaas af en toe de live timing bijhouden
Als visser er uit ligt, ligt die er ook uit. Dat is namelijk dezelfde site.quote:Op donderdag 5 januari 2012 20:34 schreef TargaFlorio het volgende:
Hier geen problemen.
Alternatieve link is http://trackingdakar.com
Het wordt weer eens tijd dat ze weer naar Afrika gaan.quote:Op donderdag 5 januari 2012 20:21 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Ik volg het elke dag om 19:00 de herhaling. Maar ik ben het met je eens het is veel te laat ik moet ook weer elke dag vroeg eruit.
Even de cache weggegooid en hij doet ut weer.quote:Op donderdag 5 januari 2012 20:54 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Als visser er uit ligt, ligt die er ook uit. Dat is namelijk dezelfde site.
-edit- oh, en ik ken geen ander alternatief. Deze is echt super, en de dakar-sire is inderdaad extreem ruk...
Hahaha eensquote:Op donderdag 5 januari 2012 19:52 schreef Yreal het volgende:
dennis eruit, en lekker 5 minuten lang dat stelletje droogkloten uit die auto uitzenden![]()
We gaan 160 !
Ga ik nie thuis vertellen
Brabo jonguh! En anders: bots op oe bakkes!quote:Op donderdag 5 januari 2012 23:02 schreef tralalala het volgende:
Bikkeltje, Medical? hoho dat gaan we even niet doen.
Ik vond z'n Engels bijna nog beter te verstaan dan z'n Nederlands.quote:Op donderdag 5 januari 2012 23:03 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Mooi op eurosport net, jan de rooy op zijn engels... int nederlands kunnen veel mensen hem al niet verstaan... ook eelden van de x1 dat hij vatanen inhaald... mooi man...
Die andere gozer dan.quote:Op donderdag 5 januari 2012 23:04 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
Brabo jonguh! En anders: bots op oe bakkes!
quote:Op donderdag 5 januari 2012 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
De vent die de route heeft uitgezet moeten ze naar de Hans Anders sturen, aldus Leyds en De Bois
Nieuw vast item, een minuut met leyds en de bois... hahaquote:Op donderdag 5 januari 2012 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
De vent die de route heeft uitgezet moeten ze naar de Hans Anders sturen, aldus Leyds en De Bois
Het is niet saai iigquote:Op donderdag 5 januari 2012 23:29 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
Nieuw vast item, een minuut met leyds en de bois... haha
Maar eerst Dennisquote:Op donderdag 5 januari 2012 23:34 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Dadelijk beelden van van vliet die aan het leutelen is...
Die is keihard aan het werk...quote:Op donderdag 5 januari 2012 23:45 schreef tralalala het volgende:
Die Dennis heeft wel een lekker vakantie daar.
ah, dat was het, ik had het niet helemaal goed verstaanquote:Op donderdag 5 januari 2012 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
Doe mij zo'n baan.quote:Op donderdag 5 januari 2012 23:46 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
Die is keihard aan het werk...
quote:Competitor number 500 in the truck category (Nikolaev, Savostin, Rybakov) was excluded from the event by the jury of race officials for unsportsmanlike conduct (article 29 P. CSI chapter XI art 151 C of the rule book) during stage 4 arriving at Chilecito.
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 08:56 schreef Mikkie het volgende:
Leyds en De Bois zijn samen een mooi stel. Wel zonde van de annulering van vandaag, want de rustdag komt er ook bijna aan, toch? Dit zijn juist de bikkeldagen...
Wat is er trouwens gebeurd met Nikolaev? Die is eruit gekickt, aldus dakar.com?
[..]
wtf heeft die uitgevreten?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 08:56 schreef Mikkie het volgende:
Leyds en De Bois zijn samen een mooi stel. Wel zonde van de annulering van vandaag, want de rustdag komt er ook bijna aan, toch? Dit zijn juist de bikkeldagen...
[..]
Hij had één van de Nederlanders aangereden en is doorgereden daarna... Was gisteren op RTL dat verhaal, maar heb het maar half gevolgd.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 08:56 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Bedoel je dit misschien? Dat gaat over een Tatra in ieder geval.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 09:29 schreef existenz het volgende:
[..]
Hij had één van de Nederlanders aangereden en is doorgereden daarna... Was gisteren op RTL dat verhaal, maar heb het maar half gevolgd.
quote:Gevaren loeren in de Dakar 2012 op elk willekeurig moment. Daar kunnen Peter van der Kolk en Ricardo van der Ende nu over mee praten. Het duo speelde de 'Barmhartige Samaritaan' door een in de problemen geraakte deelnemer te helpen. Terwijl ze een motorrijder hulp boden, zijn Peter van der Kolk en Ricardo van den Ende in de vierde etappe van de Dakar Rally 2012 aangereden door een truck. De achterkant van de Toyota zat helemaal in elkaar. "Als wij daar niet hadden gestaan, was die motorrijder hartstikke dood geweest."
Tussen een paar zandwallen in zagen Van der Kolk en Van den Ende de motorrijder naast zijn motor zitten. "Die knaap zat er helemaal doorheen", vertelde Van der Kolk, nog een beetje geschrokken. "Die wist niet meer wat voor en achter was. We hebben hem geholpen zijn motor weer overeind te krijgen en langzaamaan kwam hij weer bij zijn positieven. Ricardo zat nog bij die vent toen ik die Tatra aan zag komen met een behoorlijke snelheid. Onze sentinel stond aan, ten teken dat er een auto stilstond, maar die van die motorrijder was niet aan. Ik stond te zwaaien en pas op het laatste moment remde hij. Net niet hard genoeg, want hij klapte op de achterkant van mijn auto. Als wij daar niet hadden gestaan, was hij zo over die motorrijder heen gereden."
Van der Kolk deed aangifte tegen de Tatra bij de organisatie, die de truck meteen ging bekijken. Uit de deuken in de bumper van de wagen viel eenvoudig af te leiden dat Van der Kolk gelijk had.
Mike van Eikeren en Pieter van Kruijsdijk maakten lang niet zo veel mee in de etappe van San Juan naar Chilecito. Vanwege zijn verloren achterwiel in de derde etappe startte Van Eikeren pas als 97e. Hij reed een tijdje op met Van der Kolk en de Bowler van Raymond Dubbeldam, die bij het team 2Dakar service krijgt. "Maar ik ben sneller dan Peter en Raymond, dus op een gegeven moment ben ik er maar voorbij gegaan", vertelde Van Eikeren. "Verder hebben we eigenlijk niet zo veel meegemaakt." Ze hadden geen enkel oeps-momentje, zoals Pieter van Kruijsdijk het noemt. "We hebben op een gezonde manier gepusht, zonder risico’s te nemen."
Dat was een Tatra inderdaad, geen Kamaz.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 09:48 schreef Anne het volgende:
[..]
Bedoel je dit misschien? Dat gaat over een Tatra in ieder geval.
[..]
Hun zijn in het totaal 4x aangereden door vrachtwagens tijdens die etappe. 1x door een Tatra toen ze de motorrijder hielpen, 1x door De Rooy en 1x door een Kamaz. De 4e ben ikvergeten.. De Rooy en de Kamaz hebben hun wagen maar een klein beetje geraakt, maar dat is de enige reden die ik kan bedenken..quote:Op vrijdag 6 januari 2012 09:48 schreef Anne het volgende:
[..]
Bedoel je dit misschien? Dat gaat over een Tatra in ieder geval.
[..]
Hij is op tijd binnengekomen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:37 schreef rulerofdeath het volgende:
Is er al meer bekend over marcel van vliet?
Beetje een onsamenhangend verhaal. Ik begrijp er uit dat ze een aanrijding gehad hebben (Nikolaev en Di Palma) en dat Nikolaev doorgereden is terwijl er duidelijk hulp nodig was?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:04 schreef existenz het volgende:
Hierom ligt Nikolaev eruit: http://www.trucksfromholland.nl/index.php?page=16&id=1111
Ik denk 't. Gevaar geweest dus, en niet geholpen. En vervolgens ook nog gelogen over het incident. Je compensatietijd accepteren, maar ondertussen reparaties uitvoeren. Da's niet chique.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:07 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Beetje een onsamenhangend verhaal. Ik begrijp er uit dat ze een aanrijding gehad hebben (Nikolaev en Di Palma) en dat Nikolaev doorgereden is terwijl er duidelijk hulp nodig was?
De commercie telt nu ook. Nederland is bij de trucks een belangrijke deelnemer en dus kan de organisatie een Nederlandse winnaar goed gebruiken. Daarnaast doet Tatra het goed en zijn de Tatra trucks ook in opkomst qua deelnemers, ook die ziet de organisatie graag hoog eindigen. Zodat over een paar jaar er nog steeds een groot sterk deelnemersveld staat als Kamaz weer heerst. Je ziet bij de auto's waar het fout kan gaan als top merken afhaken.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:12 schreef TargaFlorio het volgende:
Kamaz mist momenteel een echte topper zoals ze die jaren met Henk wel hebben gehad. Dat resulteerd er misschien ook in dat de ASO wat harder durft in te grijpen en dus gewoon een Kamaz diskwalificeerd, terwijl ze in het verleden dan gewoon een oogje dicht knepen.
Jammer dat er een etappe is vandaag.
Inderdaad, kansloos verhaal was dat. Doodgezwegen door de ASO omdat Kamaz in de race moest blijven.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:23 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik denk 't. Gevaar geweest dus, en niet geholpen. En vervolgens ook nog gelogen over het incident. Je compensatietijd accepteren, maar ondertussen reparaties uitvoeren. Da's niet chique.
Wel bijzonder dat dit net Kamaz gebeurt. Ik kan me herinneren dat jaren terug een Kamaz uit het parc fermé verdween gedurende een nacht waar niet gesleuteld mocht worden. Op miraculeuze wijze was die de volgende ochtend terug, en heel netjes opgeknapt van een flinke crash de dag ervoor. Terwijl er die nacht niet gesleuteld mocht worden... De organisatie deed niets.
Inderdaadquote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:03 schreef Quyxz_ het volgende:
Hoe vet was het geweest als ze ook gewoon een stuk door de sneeuw waren gereden.
etappe van vandaag is afgelastquote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:16 schreef Breaker.Faker het volgende:
Waarom kreeg ik geen live timing??
Dennis die een uur lang liedjes van z'n iPad laat luisterenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:35 schreef Yreal het volgende:
Zullen ze vandaag nog wat zinnigs uitzenden?
dennisquote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:47 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dennis die een uur lang liedjes van z'n iPad laat luisteren
Of een stukje sentiment van 20-30 jaar geleden ofzo.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
dennis![]()
Doe dan een uur lang footage van die droogkloterige bazen![]()
"Dokter, er zit bloed in m'n vodka"quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:05 schreef SwiffMeister het volgende:
Kamazzen hebben geen bloed.
Jawel, maar dat zijn russen. Daar kun je beter meteen wodka in gooien, dat zit er sowieso meer in dan bloed
koffie ?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:53 schreef motorbloempje het volgende:
Jezus de tering, ik moet wakker worden en niet meer die algemeen klassementen openen TIJDENS de race![]()
Waypoint is niet gelijk aan een checkpointquote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:22 schreef Yreal het volgende:
ze hebben schijnaar wp2 naar wp3 in 28 minuten gereden. dat is 300km
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |