Like a boss!quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:20 schreef Dekatria het volgende:
Stacey is dus op z'n kant over de finish gegleden?
Die staat hier ook de hele tijd open...quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:23 schreef RTS91 het volgende:
Omroep Brabant heeft een livefeed, daar kwam dat bericht rond 22:00 binnen maar werd 4 minuten later al ingetrokken.
Mooi resultaat!
Die interviews erdoorheen vind ik maar saai... dan nog liever RTL.quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:30 schreef motorbloempje het volgende:
Over een half uur Eurosport weer, overigens *reminder*
Tsjaquote:Op woensdag 4 januari 2012 22:31 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Die interviews erdoorheen vind ik maar saai... dan nog liever RTL.
Kan dat dan ook met de rest van de bullshit?quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:03 schreef Yreal het volgende:
zullen we dennis gewoon ergens boven de woestijn uit een heli kieperen en over 2 weken weer ophalen?
Samen met de Autodropquote:Op woensdag 4 januari 2012 23:03 schreef Yreal het volgende:
zullen we dennis gewoon ergens boven de woestijn uit een heli kieperen en over 2 weken weer ophalen?
zeker. Hij heeft het slim gedaan door als een gek achter Coma aan te gaan na problemen met de zekering. Zo heeft hij nog veel goedgemaaktquote:
quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zeker. Hij heeft het slim gedaan door als een gek achter Coma aan te gaan na problemen met de zekering. Zo heeft hij nog veel goedgemaakt
http://www.fransverhoeven.com/2009/quote:Het blijft koffiedikkijken natuurlijk, maar had Frans Verhoeven niet opnieuw minuten verloren doordat er onderdelen van zijn motor vielen, dan had hij de vierde etappe van de Dakar wellicht kunnen winnen. Het werd een derde plaats: ook een heel mooie prestatie, die Verhoeven naar de zevende plaats in het klassement bracht. ,,Ik heb gereden als de brandweer.’’
Op 130 kilometer in de proef van de etappe San Juan naar Chilechito brak het achterspatbord van de motor af. Daardoor ging ook het kabeltje van het achterlicht kapot en dat veroorzaakte kortsluiting. ,,Alles ineens stil. Ik schrok me rot. Ik wist meteen dat het niet aan het motorblok lag: dat klinkt en voelt anders,’’ vertelde Verhoeven. ,,Het was op 6 kilometer van CP1 waar ook de tankstop was. Ik kon ‘m zien liggen. Ik ben gaan zoeken wat het was, maar kon het niet vinden. Toen zag ik dat de zekering eruit lag en wist ik dat het in de elektronica zat. Ik heb er een nieuwe zekering ingezet, maar hij sloeg meteen weer door.’’
Het euvel eenmaal gevonden kon Verhoeven doorrijden naar de tankstop waar hij de boel verder kon repareren met een ijzerdraadje, tape en een nieuwe zekering. Het kabeltje van het achterlicht nam hij mee, voor de zekerheid. ,,Je weet nooit waar je het nog eens voor nodig kunt hebben.’’
Samen met Marc Coma, de winnaar van afgelopen jaar, reed hij de tankstop weer uit. ,,Ik kon het tempo van Marc makkelijk bijhouden. Hij rijdt heel regelmatig en stabiel. Ik heb hem een stukje laten gaan om uit het stof te blijven. Marc reed het gat naar Helder Rodriguez dicht en toen heb ik ook weer aangezet. De rest van het stuk zijn we samen opgereden.’’
‘De rest van het stuk’ betekende opnieuw een rivierbedding met stenen, modderstromen en vrij veel water. Het heeft de afgelopen weken relatief veel geregend in de regio La Rioja. ,,Ik was een beetje bang voor het water, vanwege mijn provisorische elektra. Ik kon niet nog een keer kortsluiting gebruiken, want ik was door de zekeringen heen. In de rivierbedding moesten we op kompas de juiste vertakkingen zoeken. Dat is mijn terrein, dus daar gaf ik vooral de route aan. Even later kwam er een stuk met zandwallen – de Oirschotse hei ligt hier echt overal. Daar is Marc weer beter, dus daar nam hij de leiding. We hebben goed samengewerkt. Het laatste stuk zijn we flink aan het poken geweest. Het is fijn om te merken dat ik conditioneel en qua rijden met de besten meekan. Het is alleen jammer dat mijn niveau momenteel hoger ligt dan dat van mijn motor.’’
Idd, lekker droge opmerking en terwijl 160 rijden.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:24 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik vond die twee Nederlanders nog komischer
"Lijkt Brabant wel!"
Alcohol en Allard Kalff is geen goede combinatiequote:Op woensdag 4 januari 2012 23:34 schreef RTS91 het volgende:
Geweldig, heb je maar een uur zendtijd, ga je naar een wijnboerderij
Als het nog steeds hetzelfde is als enkele jaren geleden dan kopen de teams zendtijd in voor de interviews... die crap tussendoor zal rtl dan wel zelf opvullen omdat niet iedereen wil betalen voor zendtijd...quote:Op donderdag 5 januari 2012 09:14 schreef jpjedi het volgende:
Zijn die rechten nu zo goedkoop, dat rtl er zo met de pet naar gooit?
En dan ook nog op zijn iPad moeten kijken wat ie ook alweer moest gaan zeggenquote:Op woensdag 4 januari 2012 23:44 schreef RTS91 het volgende:
En ook nog eindigen met Dennis....
...geef even 30 seconden indrukwekkende beelden van een Nederlands team ofzo!
Hij is niet uitgevallen toch? Hij gaat vandaag weer van start?quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:50 schreef RTS91 het volgende:
En we gaan nog even door, een uitvaller bij de trucks: Gerard van Veenendaal
[ afbeelding ]
Dat inkomstensysteem ken ik maar ik neem aan dat dakar ook geld wil zien voor de beelden.quote:Op donderdag 5 januari 2012 09:25 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
Als het nog steeds hetzelfde is als enkele jaren geleden dan kopen de teams zendtijd in voor de interviews... die crap tussendoor zal rtl dan wel zelf opvullen omdat niet iedereen wil betalen voor zendtijd...
Volgens de Dakarorganisatie ligt hij er uit.quote:Op donderdag 5 januari 2012 09:53 schreef Anne het volgende:
Nog even over dit trouwens:
[..]
Hij is niet uitgevallen toch? Hij gaat vandaag weer van start?
Zo lees ik het niet, tochquote:Op donderdag 5 januari 2012 10:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens de Dakarorganisatie ligt hij er uit.
Betekent niet dat hij helemaal weg is natuurlijk, want hij kan best van bivak naar bivak rijden, maar aan de wedstrijd neemt hij niet meer deel.
quote:CHILECITO – Hoewel iedereen vandaag op ze gerekend had bleven ze buiten beeld. GINAF Rally Service kwam in de vierde etappe niet op de proef.
Hoewel iedereen in het Ederveense rallykamp er dinsdag nog vanuit ging dat Gerard van Veenendaal, Jan van de Bor en Sven Vogelaar woensdag weer konden aansluiten in het deelnemersveld besloot de wedstrijdleiding toch anders. De equipe van GRS kreeg een startverbod voor woensdag. De truck kreeg een ‘rose-nummer’ en mocht via de assistentieroute het bivak van Chilecito op gaan zoeken.
,,Niet verwacht''
,,Dat hadden wij ook niet verwacht,’’ vertelde Wuf van Ginkel na de vierde etappe. ,,Het was heel apart. Je blijft je verbazen. In de Dakar Rally is alles mogelijk.’’ Volgens Wuf kreeg GRS op deze manier de rekening gepresenteerd voor de service-actie van maandagavond. ,,Het hoorde nog bij de straf voor GINAF Rally Service. Het maakt ons niets uit hoe ver Gerard achterin taat of hoeveel tijdstraf hij krijgt. Het is belangrijk dat hij mag rijden in de wedstrijd. Op het parcours kunnen we de hulp van GRS misschien hard nodig hebben. Donderdag gaan ze gelukkig weer van start.’’
Of hebben de onvoorspelbare Fransen ook voor aanvang van de vijfde etappe nog een verrassing in petto? We weten het donderdagmiddag. Rond 15.00 uur vertrekken de trucks voor hun proef over 177 kilometer.
quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:43 schreef ArnosL het volgende:
Wat was de service actie van maandagavond? Ik kan niet alle uitzendingen bekijken helaas, dus ik heb het gemist.
enquote:GINAF Rally Power lijkt net op tijd aan de start te kunnen verschijnen voor de derde etappe. ,,De tussenbak is vervangen in de woestijn, liet teammanager Edwin van Ginkel rond 13.00 uur weten. ,,Het is nu de vraag of ze op tijd de finish halen en op tijd bij de start voor de etappe van vandaag kunnen zijn. In theorie moet het lukken. Maar we moeten het afwachten.
De truck van Wuf kreeg op 75 kilometer van de finish te kampen met een kapotte tussenbak. De mannen van GINAF Rally Service hebben met toestemming van de organisatie een nieuwe bak naar de gestrande GRP-formatie gebracht. Ook de monteurs Emiel Megens en Henk Kampert zijn naar de plek des onheils afgreisd om de technische mensen te ondersteunen.
,,We hadden heel slecht contact met de mensen in de woestijn, aldus Edwin van Ginkel, die zoals bekend de rally vanuit Ederveen volgt. ,,Het was heel spannend. Als de truck een beetje lastig staat in de duinen is het moeilijk werken. Ik ben blij dat het gelukt is.
De organisatie heeft Wuf van Ginkel een 42e startplaats gegeven voor de etappe van vandaag. De karavaan trekt van San Rafael naar San Juan. De etappe begint met een verbindingsroute van bijna 300 kilometer. De special stage is 208 kilometer. Wuf, Daniël en Richard beginnen om 19.33 uur (Nederlandse tijd) aan de klassementsproef. ,,We hopen dat ze het gaan halen. Het is nog een lastig stukje naar de finish, maar zonder tegenslag lijkt het te gaan lukken.
Dat de serviceploeg van GINAF in het bivak van San Rafael verder weinig tijd heeft om de truck van GINAF Rally Power te vertroetelen mag duidelijk zijn. ,,We moeten tevreden zijn dat we in de wedstrijd blijven. Het klassement is voorbij, maar we willen wel graag mee blijven doen, aldus Edwin van Ginkel.
quote:De serviceploeg van GINAF werd maandagavond in stelling gebracht om Wuf van Ginkel, Daniël Bruinsma (links op de foto in gesprek met Sven vogelaar) en Richard de Rooij van een nieuwe tussenbak te voorzien. ,,De bak moest vanuit het bivak naar het finishpunt. daar stond de equipe van GINAF Rally Service te wachten om met de bak naar Wuf te reizen. ,,Wuf stond rond 19.30 uur stil. Dan is het donker in Argentinië en dat maakt het zoeken niet makkelijker. De truck stond op 75 kilometer van de finish. Gerard, Jan en Sven zijn er naar toe gegaan en later ook nog de monteurs Henk Kampert en Emiel Megens.''
Een beetje mankracht is geen overbodige luxe bij een dergelijke reparatie in de woestijn. ,,Een tussenbak weegt al gauw 300 kilo. Maar met deze mannen moet dat geen probleem geweest zijn. Misschien mocht Gerard pas de proef op toen de laatste deelnemer er van af was. Of misschien pas toen het licht werd. Dat weten we niet precies.''
Na de reparatie zette GINAF Rally Power, met de formatie van GRS in het spoor, koers richting bivak. ,,Ze zijn ongeveer een uur binnen geweest. De truck kreeg de hoogst nodige service en de mannen konden zich opfrissen en een bakje koffie drinken. Daarna vertrok het team voor de derde etappe.''
Volgens Edwin zijn de mannen van GINAF op dit soort omstandigheden voorbereid. ,,Het is zwaar, ik weet er alles van. Wij hebben het de laatste jaren ook een paar keer gehad. De equipe van GRP is echter in goede conditie. Als ze vanavond een beetje op tijd terug zijn kan ieder op tijd naar bed en dan is morgen iedereen weer fris en fruitig.''
Volgens mij is er helemaal niet zoveel beeldmateriaal, RTL7 laat eigenlijk exact hetzelfde zien als Eurosport. Wordt tijd dat ze wat meer heli's de lucht in sturen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 09:26 schreef ArnosL het volgende:
Dan denk ik: laat mooie beelden zien van de etappe. Zullen er vast genoeg van tussen zitten van de Nederlanders.
Verdorie, ik zie het. Ben benieuwd wat er nu weer mis is met zijn motor.quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:58 schreef motorbloempje het volgende:
Verhoeven heeft 10 minuten stilgestaan op 16km
op zijn achterwiel?quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:18 schreef Peterselieman het volgende:
Na 16 kilometer een wiel doormidden. Hij is teruggereden naar de start om daar bij zijn servicecrew een nieuw wil te halen.
Hij zal vandaag gigantisch veel tijd verliezen. Denk wel een uur
Hij zit wel in de hoek waar de klappen vallen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:20 schreef jpjedi het volgende:
Dat hij ooit met dat kutmerk in zee is gegaan.
je moet het wel heel bont maken wil je wiel doormidden gaan hoor.quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij zit wel in de hoek waar de klappen vallen.
Een kapot wiel hoeft geen fout van het team te zijn, maar kan ook komen doordat hij een steen hard heeft geraakt.
Het is een trial merk en zijn pas serieus in cross en endurance sinds 2010. Dan is het simpelweg nog een lange weg te gaan tot je een betrouwbare Dakarmotor kunt bouwen. Alle ellende tot nu toe bevestigd dat. Het incident van vandaag kan inderdaad los staan van het merk en hij rijdt zelfs met Haans wielen dus op zich zou dat goed moeten zijn maar met een fabrieks KTM was hij sowieso beter af geweest imo op technisch vlak. Echter het is zijn achterwiel en dat is toch wel erg vreemd imo.quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij zit wel in de hoek waar de klappen vallen.
Een kapot wiel hoeft geen fout van het team te zijn, maar kan ook komen doordat hij een steen hard heeft geraakt.
quote:Ik heb mijn achterwiel doormidden. Ik ga terug naar start om te wisselen en begin dan opnieuw. Maar ik zal 'm rijden!
by FransVerhoeven 16 minutes ago
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |