abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 januari 2012 @ 14:50:32 #126
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_106483411
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Wel?? Ik roep al weken dat ze beter een partij kunnen oprichten etc. Onder andere jij gaf aan dat ze dat niet doen en dat ze daar tegen zijn. Nu zeg je dat het best een mogelijkheid kan zijn........ leg eens uit.
Misschien wil je dat verhelderen met mijn post waar ik dat zeg.
Ik kan me niet herinneren dat ik dat heb geroepen namelijk... En mijn geheugen is toch wel vrij goed. De discussies met jou waren sowieso al niet echt inhoudelijk, dus daar is me weinig van bijgebleven, behalve het geblaat over werkeloos tuig. :')
Dus jij mag mij uitleggen waar ik dat heb gezegd.
Lekker makkelijk weer, zo'n beschuldiging....

Weken?? Ik was de laatste 2 wk van december niet echt aan het fokken.
Volg je hart, gebruik je verstand.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 14:58:03 #127
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_106483754
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:44 schreef Copycat het volgende:

[..]

Occupy Nederland staat toch voor alles wat mis is ,maakt geen keuzen voor A of B, maar is een grote paraplu waaronder een ieder zijn misnoegen mag scharen. Als je daarin nu opeens wel schiftingen aan gaat brengen, doe je dat ideaal teniet.

[..]

De problemen zijn hier veel minder urgent dan in de VS en het ligt in de menselijke aard om pas te gaan ageren als de ver van mijn bed-show op jouw voordeur klopt. Ik zie hier mensen nog niet zo snel op straat worden gezet.
Ik ben bijvoorbeeld zelf anderhalf jaar geleden ontslagen als gevolg van de crisis. Meteen aangegrepen om mijn eigen toko beter vorm te geven. In eerste instantie met alle steun van de overheid, tot ik het geheel op eigen kracht kon doen.
Wij hebben daarnaast nog steeds een sociaal vangnet. De gaten mogen groter worden, maar het vangnet is nog intact.
Wat ik heb gemerkt bij het helpen van aanvragen van urgentieverklaringen voor huurwoningen is dat men zich soms frusteert erover dat het mogelijk is. Die mensen die een urgentie krijgen hebben dan voorrang op de langer ingeschreven mensen voor een huurwoning.
De frustratie kan ik me wel in inleven, de wachttijd voor een huurwoning is toch wel vrij lang.
In deze omgeving dan.

Wat gebeurt er dan?
Teveel mensen?
Te weinig huurwoningen?
Teveel koopwoningen?
Of mis ik het complete plaatje hier?
pi_106483768
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:44 schreef Copycat het volgende:

[..]

Occupy Nederland staat toch voor alles wat mis is ,maakt geen keuzen voor A of B, maar is een grote paraplu waaronder een ieder zijn misnoegen mag scharen. Als je daarin nu opeens wel schiftingen aan gaat brengen, doe je dat ideaal teniet.
Wat is dat ideaal volgens jou dan, want ik zie ook veel kritiek terug in dit topic dat ze geen vaststaand ideaal hebben. Het ideaal dat ik zie terugkomen in Occupy is dat van een laterale beweging, democratie in zijn puurste vorm. En ja, daar hoort bij dat ieder zijn ongenoegen mag uiten.
Een paraplu kan ik ook wel terugzien in Occupy, maar dan eerder dat het als zodanig dient om het activisme van de huidige generatie mee te verenigen onder een algemene deler.

quote:
[..]

De problemen zijn hier veel minder urgent dan in de VS en het ligt in de menselijke aard om pas te gaan ageren als de ver van mijn bed-show op jouw voordeur klopt. Ik zie hier mensen nog niet zo snel op straat worden gezet.
De problemen zijn hier heel anders dan in de VS. Grappig genoeg loopt op deze pagina's nu gelijktijdig een discussie over de overeenkomsten en verschillen tussen de VS en 'hier'.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 14:59:34 #129
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106483824
Ik mis iig de link met mijn post.

En ga even een paar factuurtjes de deur uit doen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 6 januari 2012 @ 15:33:56 #130
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_106485409
Ik vind het kortzichtig om Nederland op een eilandje te plaatsen en los te zien van Amerika.

Neem nou dit nieuws vandaag:

quote:
De Nederlandsche Bank verplicht 125 pensioenfondsen om hun financiële zaken op orde brengen. Hoogstwaarschijnlijk doen ze dat door de pensioenuitkeringen te verlagen. De maatregel zou zo'n 8 miljoen deelnemers kunnen treffen [lees: hardwerkende burgers] . bron
Zie eens in waar het over gaat!!! |:(

Jij geeft een pensioenfonds JOUW geld in bewaring, waar je hard voor hebt gewerkt. Sterker nog je geeft het hen niet zomaar, je MOET! Ongevraagd (je hebt geen keus) beleggen ze JOUW geld (link Wallstreet). Oeps, het gaat verkeerd. Ach geen probleem, we pakken gewoon meer geld van de hardwerkende burger, we verhogen de pensioenkosten en verlagen de pensioenuitkeringen.

En het mooie is dat ze er mee weg komen. Gewoon, omdat het kan!!! Heb je nooit afgevraagd waar je geld blijft?

Nee, jullie zien liever de werkeloze, nutteloze, luie Occupiers waar je heerlijk tegen aan kunt trappen.
Graag je reactie
  † In Memoriam † vrijdag 6 januari 2012 @ 15:34:40 #131
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_106485445
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:38 schreef heartz het volgende:

[..]

Dus jij vergelijkt heel Amerika met Nederland?
Overigens gelden voor Amerika niet overal precies dezelfde wetten. Dat kan nog weleens verschillen per staat. ;)
Ofcourse.
De Nederlandse boe-roepers kopiëren ook dat Amerikaanse gekrakeel. Ze hebben niks met Europa. Pas als ze horen dat er in Koln of whatever ook een groepje staat te blèren, gaan wat duimpjes omhoog met het idee "same boys, same voice", maar voor de rest is er totaal geen coherentie tussen die 2. Ze kijken niet op of om naar elkaar.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  † In Memoriam † vrijdag 6 januari 2012 @ 15:35:55 #132
341203 3-voud
pi_106485489
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:59 schreef Copycat het volgende:
Ik mis iig de link met mijn post.

En ga even een paar factuurtjes de deur uit doen.
Net klaar.
Als al die wauzen nog voor het weekend betalen, ben ik happy. Maar ik vrees het ergste.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 15:39:45 #133
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_106485640
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 15:34 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ofcourse.
De Nederlandse boe-roepers kopiëren ook dat Amerikaanse gekrakeel. Ze hebben niks met Europa. Pas als ze horen dat er in Koln of whatever ook een groepje staat te blèren, gaan wat duimpjes omhoog met het idee "same boys, same voice", maar voor de rest is er totaal geen coherentie tussen die 2. Ze kijken niet op of om naar elkaar.
Dus die mensen uit Spanje en Nederland zijn zomaar naar Antwerpen gegaan...
  vrijdag 6 januari 2012 @ 15:45:47 #134
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106485911
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:58 schreef Gray het volgende:

Wat is dat ideaal volgens jou dan

quote:
Wanneer sympathisanten wereldwijd wordt gevraagd naar een enkele, simpele doelstelling weigeren ze meestal te antwoorden want; ’Onze dromen en verwachtingen zijn te veel om in één ‘soundbite’ te passen…’
Iedereen zit er in feite vanuit het eigen referentiekader in. In de VS is dat kader duidelijker, want de problematiek significanter. Maar in Nederland kan alles en iedereen eronder vallen en dat verzwakt op den duur.

En nu ga ik even naar de brievenbus lopen. Wat geld weghalen bij die vuige kapitalisten!
  vrijdag 6 januari 2012 @ 15:46:46 #135
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106485954
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 15:35 schreef 3-voud het volgende:

Net klaar.
Als al die wauzen nog voor het weekend betalen, ben ik happy. Maar ik vrees het ergste.
Je mag al blij zijn als ze betalen voordat ze failliet gaan ...
  vrijdag 6 januari 2012 @ 15:52:30 #136
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_106486192
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 15:45 schreef Copycat het volgende:

[..]

En nu ga ik even naar de brievenbus lopen. Wat geld weghalen bij die vuige kapitalisten!
:D
pi_106487390
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:50 schreef heartz het volgende:

[..]

Misschien wil je dat verhelderen met mijn post waar ik dat zeg.
Ik kan me niet herinneren dat ik dat heb geroepen namelijk... En mijn geheugen is toch wel vrij goed. De discussies met jou waren sowieso al niet echt inhoudelijk, dus daar is me weinig van bijgebleven, behalve het geblaat over werkeloos tuig. :')
Dus jij mag mij uitleggen waar ik dat heb gezegd.
Lekker makkelijk weer, zo'n beschuldiging....

Weken?? Ik was de laatste 2 wk van december niet echt aan het fokken.
Ik weet niet zeker of jij dat was maar er werd geroepen dat Occupy nooit een partij zou gaan vormen etcetc. En als dit dan nu weken later alsnog wordt geopperd...tja dan moet ik wel lachen natuurlijk. Als ik nog een keer echt tijd teveel heb ga ik het opzoeken. Anderen hier weten vast wel dat die discussie is geweest.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 16:26:11 #138
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_106487579
Misschien is het een idee om toch Occupy een soort organisatievorm te geven, zonder teveel van het oorsprongelijk ideaal af te wijken, wat ook weer omgevingsafhankelijk zou zijn.
En zonder dat het de zoveelste 'goede doel' wordt.
Er zijn natuurlijk ook wel genoeg nuttige goede doelen, zoals vrijwilligersorganisaties vaak verwerken in hun doelstellingen.
En zonder directeur in ieder geval ofzo... :P

Maar wat zouden dan de doelen zijn?
Staken? Protestvormen bedenken en uitvoeren?
Want dat doet men als men ontevreden is toch, staken...
Moet het dan wel een soort organisatie worden?
Veranderingen zijn de doelen, maar dat moet veel meer vorm worden gegeven.
En als het bereikt zou kunnen worden, stel :P , dan verdwijnt zo'n organisatie?
Of gaat het bewaken ofzo? Burgerbewaking naar overheden enz toe? :P
  vrijdag 6 januari 2012 @ 16:26:47 #139
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_106487603
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 16:21 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik weet niet zeker of jij dat was maar er werd geroepen dat Occupy nooit een partij zou gaan vormen etcetc. En als dit dan nu weken later alsnog wordt geopperd...tja dan moet ik wel lachen natuurlijk. Als ik nog een keer echt tijd teveel heb ga ik het opzoeken. Anderen hier weten vast wel dat die discussie is geweest.
Ik heb dat niet gezegd. Als dat wel zo is wil ik het zien.
Lekker makkelijk zo.
pi_106494313
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 16:26 schreef heartz het volgende:

[..]

Ik heb dat niet gezegd. Als dat wel zo is wil ik het zien.
Lekker makkelijk zo.
LOL, kijk...hieronder had ik het erover..in een draadje waarin jij op mij reageert nog geen 2 posts later...derhalve ga ik er wel vanuit dat je weet dat je het al een keer geopperd is en afgeschoten. Tenzij je niet leest natuurlijk....

Occupy Nederland #9 WeAreGrowing...AndBlowing

Eerder al opperde ik het hier:

Occupy Nederland!! deel 7 Democratie is niet leuk

Daarna nog een paar keer maar ik heb niet eens meer zin om te zoeken. Feit is....het is geopperd en het kon niet.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 19:09:00 #141
8372 Bastard
Persona non grata
pi_106494490
http://occupywallst.org/a(...)ll-action-shut-down/

Het is nog steeds een wereldwijde beweging, of het nou beter tot uiting kan komen in een ander land of niet. :)
Een land als Amerika die zowat het woord "machtsmisbruik" hebben uitgevonden hebben meer actie nodig dan een land waarin iets beter geregeld is. Zeker. Maar er mag overal wel aandacht aan gegeven worden.
The truth was in here.
  † In Memoriam † vrijdag 6 januari 2012 @ 19:12:48 #142
341203 3-voud
pi_106494646
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:09 schreef Bastard het volgende:
http://occupywallst.org/a(...)ll-action-shut-down/

Het is nog steeds een wereldwijde beweging, of het nou beter tot uiting kan komen in een ander land of niet. :)
Een land als Amerika die zowat het woord "machtsmisbruik" hebben uitgevonden hebben meer actie nodig dan een land waarin iets beter geregeld is. Zeker. Maar er mag overal wel aandacht aan gegeven worden.
Klopt. China, Noord Korea en Saudi Arabië bijvoorbeeld verbleken erbij...
Knurft.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 20:47:21 #143
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_106499413
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:04 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

LOL, kijk...hieronder had ik het erover..in een draadje waarin jij op mij reageert nog geen 2 posts later...derhalve ga ik er wel vanuit dat je weet dat je het al een keer geopperd is en afgeschoten. Tenzij je niet leest natuurlijk....

Occupy Nederland #9 WeAreGrowing...AndBlowing

Eerder al opperde ik het hier:

Occupy Nederland!! deel 7 Democratie is niet leuk

Daarna nog een paar keer maar ik heb niet eens meer zin om te zoeken. Feit is....het is geopperd en het kon niet.
Ja LOL ja :')
Mooie post van mij :')
Waar heb ik dat dan gezegd... dat wil ik zien, ik heb dat dus niet gezegd.
Anders toon je gewoon die post, of verwacht je dat ik die topics door ga spitten...
Als ik het mis heb geef ik dat ook gerust wel toe hoor, maar nogmaals: ik heb dat niet gezegd, en ik zie ook die post niet waar ik dat gezegd zou hebben. Gewoon bullcrap...

Maar goed, als jij je daar graag druk om maakt ^O^
Ipv gewoon die quotes van mij te posten, schiet het niet erg op he.
pi_106502746
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:12 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Klopt. China, Noord Korea en Saudi Arabië bijvoorbeeld verbleken erbij...
Knurft.
Klopt. Maar betere voorbeelden aanhalen weerlegt het argument niet...
Knoop.
pi_106503210
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:47 schreef heartz het volgende:

[..]

Ja LOL ja :')
Mooie post van mij :')
Waar heb ik dat dan gezegd... dat wil ik zien, ik heb dat dus niet gezegd.
Anders toon je gewoon die post, of verwacht je dat ik die topics door ga spitten...
Als ik het mis heb geef ik dat ook gerust wel toe hoor, maar nogmaals: ik heb dat niet gezegd, en ik zie ook die post niet waar ik dat gezegd zou hebben. Gewoon bullcrap...

Maar goed, als jij je daar graag druk om maakt ^O^
Ipv gewoon die quotes van mij te posten, schiet het niet erg op he.
Zeg wat begrijp jij niet aan :

quote:
99s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 16:21 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik weet niet zeker of jij dat was ........
Daarmee zeg ik dus dat ik niet zeker wist of jij het was (wat dus blijkbaar niet zo is...) 8)7

Je leest mee dus je had in ieder geval moeten weten dat het al geopperd was.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 22:32:07 #146
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_106505652
Oke geen punt hoor. :D
Het gaat gewoon nergens over...
Ofwel? :P
pi_106518179
De mensen van occupy zullen het Beursplein uiteindelijk moeten verlaten. Ook wel logisch eigenlijk, kamperen en bezetten is iets anders dan demonstreren.

quote:
''Het plein moet vrij zijn voor evenementen. Het is een openbaar plein,''
zegt Marcel Schonenberg van de ondernemersvereniging Damrak, tevens directeur van De Beurs van Berlage. ''Burgemeester Eberhard van der Laan is nog niet klaar.''
http://www.parool.nl/paro(...)oet-Occupyvrij.dhtml
  maandag 9 januari 2012 @ 09:06:35 #148
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_106592626
En wat te vinden van Occupy tv nl :P http://occupytv.nl/
  maandag 9 januari 2012 @ 09:43:03 #149
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_106593168
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 9 januari 2012 @ 10:49:18 #150
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_106594498
quote:
Goede samenvatting. :)
Deze is ook wel ook goed (die haal ik uit jouw linkje): http://weblogs.nrc.nl/opk(...)curreert-op-fatsoen/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')