abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 december 2011 @ 18:12:06 #201
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105103883
Largest Occupy Protest Planned

quote:
Okay so as I have been asking for since the beginning of the Occupy Movement, we are going to Occupy Congress! I think it's important to show Congress who's country this is and who they represent! So I know on January 17th I will be in Washington DC with my cameras rolling practicing my 1st amendment rights! Where will you be? This is the largest protest we have planned yet! So pass this info on to everyone you know.

This is our country and it's time we take it back! This is the most important thing you will most likely ever do. Be a part of change! Stand up and act before it's too late! Our government has been working hard to stop us from being able to point out their short comings. They are passing laws that allow them to lock anyone up who speaks out against them and their corruption. Help us fix this country we call home!
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  † In Memoriam † vrijdag 2 december 2011 @ 23:30:40 #202
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_105120328
Ja, deze is mislukt.
Maar die van 17 januari, dat wordt 'm. Echt.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  zaterdag 3 december 2011 @ 09:14:04 #203
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105126558
Occupy Oakland, Portland, Seattle, Los Angeles, San Diego, and Tacoma have all passed resolutions to shut down their city's port on Monday December 12th.
  zaterdag 3 december 2011 @ 10:27:37 #204
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_105127404
Occupy Tilburg pakt het tegenwoordig wat serieuzer aan. Uit de notulen:

quote:
‎3. Men wil bewoners van de Kattenrug flat benaderen om via hun balkon spandoek(en) te plaatsen. Verzoektekst op A5 afgedrukt om in de brievenbussen te stoppen samen met basisfolder van Occupy Tilburg, getoond aan aanwezigen.
Resultaat: Door aanwezigen akkoord bevonden. 1 opmerking: Lettertype zakelijker zou moeten. Verweer: Lettertype Comic Sans MS speciaal gekozen voor doelgroep.
_O-
Half bezopen is weggegooid geld.
  zaterdag 3 december 2011 @ 11:43:28 #205
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_105128748
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 17:44 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Hoe wil je het gaan doen als het systeem verdwijnt? Of ben je ook zo iemand die denkt niet los te kunnen komen van het systeem? Begin eens met je geld van de bank te halen, je uitkering op te zeggen en geen hypotheekrente-aftrek meer te accepteren (ik weet niet wat op jou van toepassing is, maar you-catch-my-drift).
Dan ben je nog steeds niet "los" van het systeem. Je zou in dat geval moeten kunnen zeggen....op dit stuk (braakliggende) grond ga ik een huis bouwen zodat ik een dak boven mijn hoofd heb. Dat zou IMHO op z'n minst een grondrecht (in dit geval: het recht op grond) moeten zijn. Maar dan komen er mensen die mij vertellen dat ik hen geld moet geven om daar een huis te mogen bouwen.Dan kan ik die mensen wel uit gaan leggen dat ik niet mee doe aan hun spelletje maar de kans dat ze het daarmee eens zijn is best wel klein.

Er bestaat in de praktijk simpelweg geen mogelijkheid om niet mee te doen aan het systeem.

Je kunt ook geen afspraak met de regering maken en zeggen: Luister, wij hebben het wel zo'n beetje gehad met dit slecht georganiseerde circus. We hebben een groep van 5000 man en we willen graag op dat stuk (nog niet in gebruik zijnde) grond een dorp bouwen, ons eigen voedsel verbouwen en zelf energie opwekken. We willen niks te maken hebben met jullie rare briefjes-systeem (geen uitkeringen, geen belastingen) maar gewoon onze gang gaan zonder iemand lastig te vallen.

Dat gaat niet. Je moet aan het systeem meedoen, of je het nu wilt of niet. En als dat systeem verrot is (zoals nu het geval is) dan is het niet meer dan logisch dat je een poging waagt om het systeem te verbeteren. En dat is dus precies wat de occupy-beweging nu aan het doen is.

En ik zal je het volgende verklappen: ze gaan winnen. Ik weet niet hoe lang het gaat duren. Ik weet niet in hoeverre het vreedzaam zal blijven. Ik weet niet wat het eindresultaat zal zijn. Ik weet wel dat dit systeem gaat verdwijnen.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
  zaterdag 3 december 2011 @ 12:03:10 #206
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105129137
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 11:43 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Dat gaat niet. Je moet aan het systeem meedoen, of je het nu wilt of niet. En als dat systeem verrot is (zoals nu het geval is) dan is het niet meer dan logisch dat je een poging waagt om het systeem te verbeteren. En dat is dus precies wat de occupy-beweging nu aan het doen is.

En ik zal je het volgende verklappen: ze gaan winnen. Ik weet niet hoe lang het gaat duren. Ik weet niet in hoeverre het vreedzaam zal blijven. Ik weet niet wat het eindresultaat zal zijn. Ik weet wel dat dit systeem gaat verdwijnen.
Het systeem is zowiezo aan het verdwijnen , de vraag is of onze wereld erop vooruit gaat of
achteruit en dat hebben we zelf in de hand , als we niks doen zijn we verloren .
pi_105129327
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 12:03 schreef Summers het volgende:

[..]

Het systeem is zowiezo aan het verdwijnen , de vraag is of onze wereld erop vooruit gaat of
achteruit en dat hebben we zelf in de hand , als we niks doen zijn we verloren .
Maar de Occupiers doen juist niks...dat is het hele eieren eten. Als ze nou eens structureel iets gingen doen.....maar hard roepen dat alles kut is , is niet 'iets doen'.

Laat ze een politieke partij beginnen,...die krijgt dan steun van 99% van de mensen en is dan direct de aller aller aller alllllller grootste partij (ter wereld nota bene) en kun je dingen veranderen. Zo'n simpel idee.....maar hey... dat klinkt vast als werken?
  zaterdag 3 december 2011 @ 12:19:33 #208
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_105129427
quote:
99s.gif Op zaterdag 3 december 2011 12:14 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Maar de Occupiers doen juist niks...dat is het hele eieren eten. Als ze nou eens structureel iets gingen doen.....maar hard roepen dat alles kut is , is niet 'iets doen'.

Laat ze een politieke partij beginnen,...die krijgt dan steun van 99% van de mensen en is dan direct de aller aller aller alllllller grootste partij (ter wereld nota bene) en kun je dingen veranderen. Zo'n simpel idee.....maar hey... dat klinkt vast als werken?
Op het moment dat een partij meer dan 75 zetels krijgt, gaat de macht automatisch naar de koningin. Dat hebben ze natuurlijk wel even wettelijk vastgelegd. Het moet ook weer niet te democratisch worden he.

Daarbij...wat de occupy-ers proberen te doen (of ze erin slagen, daar valt over te discussiëren) is mensen wakker te schudden. Het grootste gedeelte van de bevolking heeft nog helemaal niks in de gaten. Die gaan naar hun werk, hangen s'avonds voor de buis, zuipen zich in het weekend ladderzat en zijn zich totaal niet bewust van alles wat er buiten hun beperkte wereldje gebeurd.

Wil je ECHT verandering, dan is het handig als een meerderheid van het volk daar achter staat. Met een mislukte staatsgreep worden de problemen alleen maar groter.

[ Bericht 20% gewijzigd door Dhalsim op 03-12-2011 12:27:26 ]
pi_105129702
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 12:19 schreef Dhalsim het volgende:

Het grootste gedeelte van de bevolking heeft nog helemaal niks in de gaten. Die gaan naar hun werk, hangen s'avonds voor de buis, zuipen zich in het weekend ladderzat en zijn zich totaal niet bewust van alles wat er buiten hun beperkte wereldje gebeurd.

Bron?? Lijkt mij dat iedereen wel in de gaten heeft dat het slecht gaat...immers elk tv programma staat bol van de 'experts' die hun mening geven. Elk journaal begint met 'de val van de euro' etcetc.
Volgens mij staat de blik bij Occupy niet scherp als men daar echt denkt dat zij de enige zijn die zien dat het fout gaat. Heel Nederland ziet hetzelfde alleen die zien ook wel in dat het geen nut heeft om in een tentje te gaan schreeuwen.

Maar ok, dan moeten ze dus zorgen dat ze niet meer dan 75zetels krijgen. Moet op zich ook niet moeilijk zijn want iets zegt me dat niet 99% van de mensen op Occupy zal stemmen. Maar ik zeg wel..DOEN!! Want zo kan men zien hoeveel procent van het volk écht pro Occupy is.... want die 99% gelooft natuurlijk niemand.
  zaterdag 3 december 2011 @ 12:49:29 #210
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_105130024
quote:
99s.gif Op zaterdag 3 december 2011 12:34 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Bron?? Lijkt mij dat iedereen wel in de gaten heeft dat het slecht gaat...immers elk tv programma staat bol van de 'experts' die hun mening geven. Elk journaal begint met 'de val van de euro' etcetc.
Volgens mij staat de blik bij Occupy niet scherp als men daar echt denkt dat zij de enige zijn die zien dat het fout gaat. Heel Nederland ziet hetzelfde alleen die zien ook wel in dat het geen nut heeft om in een tentje te gaan schreeuwen.

Maar ok, dan moeten ze dus zorgen dat ze niet meer dan 75zetels krijgen. Moet op zich ook niet moeilijk zijn want iets zegt me dat niet 99% van de mensen op Occupy zal stemmen. Maar ik zeg wel..DOEN!! Want zo kan men zien hoeveel procent van het volk écht pro Occupy is.... want die 99% gelooft natuurlijk niemand.
Dat het fout gaat zien ze wel ja....wat ze niet zien is het feit dat deze crisis zorgvuldig gepland is, dat het falen van het systeem al vastgelegd is in het ontwerp en dat er heel wat meer op het spel staat dan hun spaargeld en pensioenen.

Die 99% slaat niet op het percentage van het volk wat pro-occupy is maar op het percentage van het volk wat de verliezer zal zijn van het systeem. Dat de meeste mensen dat niet in de gaten hebben is voor de hand liggend dankzij de voortdurende propaganda
pi_105130616
Burgemeester van der Laan gaat dit weekend op bezoek bij Occupy in Amsterdam. Hij gaat daar de algemene vergadering van de demonstranten bijwonen.

De burgemeester kwam gisteren terug op zijn belofte Occupy voor sinterklaas naar de Zuidas te laten verhuizen. En dit terwijl de politie steeds vaker moet ingrijpen wegens wantoestanden op het Beursplein.

Jan Paternotte van D66 weet niet wat de burgemeester er moet zoeken en noemt het bezoek opmerkelijk."Ik hoop dat hij dat doet om een einde aan de demonstratie te maken".
pi_105131496
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 12:19 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Op het moment dat een partij meer dan 75 zetels krijgt, gaat de macht automatisch naar de koningin. Dat hebben ze natuurlijk wel even wettelijk vastgelegd. Het moet ook weer niet te democratisch worden he.

Dit is vermoedelijk de allerdomste opmerking die ik in mijn hele leven gehoord heb. Proficiat.

Dit mechanisme is ingebouwd om te voorkomen dat de democratie leidt tot onderdrukking van de minderheid. Nog nooit iets gelezen over de populisten in de jaren 30 in Duitsland, neem ik aan?
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 13:43:41 #213
341203 3-voud
pi_105131596
quote:

[..]

_O-
pi_105131623
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 11:43 schreef Dhalsim het volgende:

Je kunt ook geen afspraak met de regering maken en zeggen: Luister, wij hebben het wel zo'n beetje gehad met dit slecht georganiseerde circus. We hebben een groep van 5000 man en we willen graag op dat stuk (nog niet in gebruik zijnde) grond een dorp bouwen, ons eigen voedsel verbouwen en zelf energie opwekken. We willen niks te maken hebben met jullie rare briefjes-systeem (geen uitkeringen, geen belastingen) maar gewoon onze gang gaan zonder iemand lastig te vallen.

Nee. Want dat land maakt deel uit van het systeem. Maar zogauw je er voor zorgt dat je dat stukje land in eigendom hebt, dan ben je al een heel end op weg. Tja, jij wil natuurlijk eerst een cadeautje van het systeem...

Er zijn trouwens landen genoeg waar je jouw plan gewoon uit kunt voeren hoor.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 13:45:47 #215
341203 3-voud
pi_105131662
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 12:49 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Dat het fout gaat zien ze wel ja....wat ze niet zien is het feit dat deze crisis zorgvuldig gepland is,
Kom op man... wat een onzin. :|W
pi_105131815
Ik heb echt de neiging om met een bord bij een Occupy kamp te gaan staan met de tekst: "Until you stop occupying I am working for you".
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 13:53:58 #217
341203 3-voud
pi_105131889
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 13:51 schreef Devv het volgende:
Ik heb echt de neiging om met een bord bij een Occupy kamp te gaan staan met de tekst: "Until you stop occupying I am working for you".
Dan slaan ze je in elkaar.
  zaterdag 3 december 2011 @ 14:16:33 #218
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_105132517
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 13:44 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Nee. Want dat land maakt deel uit van het systeem. Maar zogauw je er voor zorgt dat je dat stukje land in eigendom hebt, dan ben je al een heel end op weg. Tja, jij wil natuurlijk eerst een cadeautje van het systeem...

Er zijn trouwens landen genoeg waar je jouw plan gewoon uit kunt voeren hoor.
Maar ik erken het systeem niet,dus kan het land er ook geen deel van uit maken. Het is per definitie gewoon krom. Waarom heeft persoon X recht op een stuk land en moet persoon Y ervoor betalen? Er heeft echt geen eerlijke verdeling plaatsgevonden van het land. Alles is gewoon veroverd. De sterkste heeft gewonnen en die bepaald de wetten voor de anderen.

Jouw referentiekader bevindt zich binnen het systeem en vanuit die positie kun je het verdedigen. Waar het hier over gaat is dat het systeem verrot is.
  zaterdag 3 december 2011 @ 14:18:42 #219
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_105132572
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 13:51 schreef Devv het volgende:
Je werkt niet voor hen. Je werkt voor de bank. Iedereen die werkt, werkt voor de bank.
  zaterdag 3 december 2011 @ 14:19:23 #220
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105132589
quote:

[quote]
Nee dat klinkt zinloos want je draagt nu een oplossing aan zoals je die al gewend bent van het huidige systeem , als dat zou werken zou men nu niet hoeven te protesteren .
  zaterdag 3 december 2011 @ 14:20:49 #221
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_105132626
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 13:45 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Kom op man... wat een onzin. :|W
"Give me control over a nations currency, and I care not who makes its laws.”

Baron M.A. Rothschild, bankier
  zaterdag 3 december 2011 @ 14:21:22 #222
321382 vandermar
Binnen gek, Buitengewoon!
pi_105132643
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:19 schreef Summers het volgende:

[..]

[..]

Ze bezetten 24/7 een plein , verbeter de wereld en begin bij jezelf , thuis zitten is echt niks doen
en dan ben je er zeker van dat er niks veranderd .

[..]

Nee dat klinkt zinloos want je draagt nu een oplossing aan zoals je die al gewend bent van het huidige systeem , als dat zou werken zou men nu niet hoeven te protesteren .
Nee dat protesteren helpt wil je zeggen. Het enige wat ze doen is bedreigen van camera ploegen en bier drinken. Een partij oprichten heeft denk ik meer nut maar ja...... werken.
RvP; Feyenoord
Op maandag 17 juni 2013 00:00 schreef alors het volgende:
Ik hoop dat Suarez er huilend afgaat met rood.
  zaterdag 3 december 2011 @ 14:23:47 #223
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_105132702
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:21 schreef vandermar het volgende:

[..]

Nee dat protesteren helpt wil je zeggen. Het enige wat ze doen is bedreigen van camera ploegen en bier drinken. Een partij oprichten heeft denk ik meer nut maar ja...... werken.
Nee een partij oprichten heeft geen nut. De regering moet immers ook gewoon geld lenen van de centrale bank en zit dus ook vast in het systeem.
  zaterdag 3 december 2011 @ 14:30:15 #224
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105132877
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:21 schreef vandermar het volgende:

[..]

Dat heeft geen nut meer als Europa steeds meer de macht overneemt , ons probleem is groter en onbereikbaarder geworden dan wie aan de touwtjes van Europa gaat dansen .
pi_105132979
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:18 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Je werkt niet voor hen. Je werkt voor de bank. Iedereen die werkt, werkt voor de bank.
Maar als je werkt, draag je in ieder geval wel bij aan de sociale voorzieningen. En banken zijn nu eenmaal onderdeel van onze samenleving. Daarnaast heb ik geen moeite om voor de bank te werken. Het levert mij genoeg voldoening op om een huis te kunnen betalen en brood op de plank te krijgen.
pi_105133318
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:16 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Maar ik erken het systeem niet,dus kan het land er ook geen deel van uit maken. Het is per definitie gewoon krom. Waarom heeft persoon X recht op een stuk land en moet persoon Y ervoor betalen? Er heeft echt geen eerlijke verdeling plaatsgevonden van het land. Alles is gewoon veroverd. De sterkste heeft gewonnen en die bepaald de wetten voor de anderen.

Jouw referentiekader bevindt zich binnen het systeem en vanuit die positie kun je het verdedigen. Waar het hier over gaat is dat het systeem verrot is.
Jij erkent het systeem niet? Dus jij ontvangt geen rente op je spaarrekening, krijgt geen kinderbijslag, uitkering of hypotheekrenteaftrek? Of komen die zaken je gewoon toevallig wel goed uit?

Jij doet niets anders dan de rest. Kankeren op dat wat je niet bevalt en uit het systeem trekken wat je er uit kunt trekken. Dat heeft geen fuck met erkennen te maken, maar met het feit dat je misschien op dit moment meer last hebt van het systeem dan dat je er van profiteert. Als dat volgend jaar weer omdraait, dan horen we jou nergens meer over.

Ga alsjeblieft ergens anders verheven lopen doen. En inderdaad, het is een systeem wat tot stand is gekomen. En zoals in elk systeem zijn diegene die er het beste mee om kunnen gaan degene die er het meest van profiteren. Dat was al zo toen we nog in grotten leefde en dat zal altijd zo blijven. Wie zegt dat jij wel gelukkig zal zijn (of überhaupt zou overleven) in de samenleving die jij graag wil? Misschien ben je daar ook wel de zwakste schakel?
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 14:48:19 #227
341203 3-voud
pi_105133439
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:44 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Jij erkent het systeem niet? Dus jij ontvangt geen rente op je spaarrekening, krijgt geen kinderbijslag, uitkering of hypotheekrenteaftrek? Of komen die zaken je gewoon toevallig wel goed uit?

Jij doet niets anders dan de rest. Kankeren op dat wat je niet bevalt en uit het systeem trekken wat je er uit kunt trekken. Dat heeft geen fuck met erkennen te maken, maar met het feit dat je misschien op dit moment meer last hebt van het systeem dan dat je er van profiteert. Als dat volgend jaar weer omdraait, dan horen we jou nergens meer over.

Ga alsjeblieft ergens anders verheven lopen doen. En inderdaad, het is een systeem wat tot stand is gekomen. En zoals in elk systeem zijn diegene die er het beste mee om kunnen gaan degene die er het meest van profiteren. Dat was al zo toen we nog in grotten leefde en dat zal altijd zo blijven. Wie zegt dat jij wel gelukkig zal zijn (of überhaupt zou overleven) in de samenleving die jij graag wil? Misschien ben je daar ook wel de zwakste schakel?
My words.
  zaterdag 3 december 2011 @ 14:48:35 #228
321382 vandermar
Binnen gek, Buitengewoon!
pi_105133445
quote:

[..]

Amen.
RvP; Feyenoord
Op maandag 17 juni 2013 00:00 schreef alors het volgende:
Ik hoop dat Suarez er huilend afgaat met rood.
pi_105133783
quote:

[..]

Dat zijn echt van die stereotype tegenargumenten die je hier geeft. Kan het ook niet zo zijn dat mensen het huidige systeem niet meer goed vinden functioneren en aan een ander, of een (drastisch) gewijzigd systeem toe zijn? Moet je je muil dan maar houden omdat je bijvoorbeeld kinderbijslag krijgt en rente over je spaarcenten ontvangt? Wat een onzin kun jij af en toe het internet op flikkeren zeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2011 15:00:35 ]
pi_105133997
quote:

[..]

^O^ ^O^

Echt he...ik snap die mensen niet. De crisis is gepland...je werkt voor de banken. Dan is de overheid weer de schuldige, dan weer de banken, dan weer de kapitalisten, dan weer europa... ik weet niet maar bij sommige schiet het echt door. Ondertussen wel gewoon die uitkering pakken he ;)
pi_105134066
quote:
99s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

^O^ ^O^

Echt he...ik snap die mensen niet. De crisis is gepland...je werkt voor de banken. Dan is de overheid weer de schuldige, dan weer de banken, dan weer de kapitalisten, dan weer europa... ik weet niet maar bij sommige schiet het echt door. Ondertussen wel gewoon die uitkering pakken he ;)
Niet jammeren als je straks harder en langer moet doorwerken voor je centjes. Daarnaast ook niet klagen als je straks minder kunt kopen voor dezelfde centjes. Ook niet jammeren als je straks zonder baan komt te zitten en je geen ander werk kunt vinden omdat de werkgelegenheid drastisch is gedaald.

Gewoon niet klagen jij!
pi_105134510
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:11 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Niet jammeren als je straks harder en langer moet doorwerken voor je centjes. Daarnaast ook niet klagen als je straks minder kunt kopen voor dezelfde centjes. Ook niet jammeren als je straks zonder baan komt te zitten en je geen ander werk kunt vinden omdat de werkgelegenheid drastisch is gedaald.

Gewoon niet klagen jij!
Ik hou allang rekening met het gegeven dat ik langer moet werken, sterker nog, dat deed ik tien jaar terug al. Kwestie van genoeg geld opzij zetten zodat je daar geen last van hebt of in ieder geval minder dan diegene die op een uitkering moeten leven omdat ze te lui zijn om te werken. Momenteel staan er pleinen vol met potentiële arbeiders die liever blowen, zuipen en klagen.

Voorts vind ik dat iemand die heel zijn leven hard werkt meer recht van klagen heeft dan iemand die heel zijn leven als parasiet door het leven gaat.
Jij doet het overkomen dat die parasieten op het plein echt iets toevoegen aan de maatschappij, dat ze recht van spreken hebben. Nu wel, niet 2% van de pleinhangers voegen iets toe. Het zijn junkies, zuiplappen en luie flikkers met her en der iemand die wel recht van spreken heeft.

Wat ik mij afvraag... waar haalt de Occupy beweging het lef vandaan om te stellen dat de ene demonstrant meer voorstelt dan de andere (in mijn ogen is het allemaal niks maar dat terzijde) . De Occupiers zijn toch tegen ongelijkheid?? Pro gelijkheid?? Maar de afgelopen week bleek hier toch niets van waar, ze willen dat de alcoholisten en de rokers en de zwervers etc van het plein gaan. Wat maakt die mensen minder?? Ik heb het al een paar keer gevraagd maar niemand kan er blijkbaar antwoord op geven. Dus zelfs binnen het 'mooie' Occupy heerst een sfeer van 'wij zijn beter dan jij'.
Zoiets vind ik dus vreemd....wel grappig.
pi_105134826
quote:
99s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:29 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik hou allang rekening met het gegeven dat ik langer moet werken, sterker nog, dat deed ik tien jaar terug al. Kwestie van genoeg geld opzij zetten zodat je daar geen last van hebt of in ieder geval minder dan diegene die op een uitkering moeten leven omdat ze te lui zijn om te werken. Momenteel staan er pleinen vol met potentiële arbeiders die liever blowen, zuipen en klagen.

Voorts vind ik dat iemand die heel zijn leven hard werkt meer recht van klagen heeft dan iemand die heel zijn leven als parasiet door het leven gaat.
Jij doet het overkomen dat die parasieten op het plein echt iets toevoegen aan de maatschappij, dat ze recht van spreken hebben. Nu wel, niet 2% van de pleinhangers voegen iets toe. Het zijn junkies, zuiplappen en luie flikkers met her en der iemand die wel recht van spreken heeft.

Wat ik mij afvraag... waar haalt de Occupy beweging het lef vandaan om te stellen dat de ene demonstrant meer voorstelt dan de andere (in mijn ogen is het allemaal niks maar dat terzijde) . De Occupiers zijn toch tegen ongelijkheid?? Pro gelijkheid?? Maar de afgelopen week bleek hier toch niets van waar, ze willen dat de alcoholisten en de rokers en de zwervers etc van het plein gaan. Wat maakt die mensen minder?? Ik heb het al een paar keer gevraagd maar niemand kan er blijkbaar antwoord op geven. Dus zelfs binnen het 'mooie' Occupy heerst een sfeer van 'wij zijn beter dan jij'.
Hear hear!!

Jokkie moet gewoon altijd iets te zeveren hebben. Tegen de meerderheid in omdat hij denkt dat hij dan intellectueel overkomt, ofzo.

Als ik 1 ding heb geleerd de laatste maanden dan is het die aanvallen van domheid van hem zoveel mogelijk negeren.
pi_105134838
quote:
99s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:29 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Oh.. je spaart. Leuk voor je. En wat als je centjes straks niets meer waard zijn?

quote:
Natuurlijk. Dat vind ik ook. Occupy in NL is een farce.

quote:
Waarschijnlijk is dat omdat de media juist aast op die alcoholisten en zwervers. Het jammere van het verhaal is dat Occupy best wel een punt heeft, maar we het hier met zijn allen gewoon nog veel te goed hebben. Op een enkele uitzondering na natuurlijk. Wij Nederlanders gaan al lang niet meer de straat op om te demonstreren. Af en toe eens een FNV demonstratie en that's it. We zitten liever TV te kijken en trekken ons weinig aan van wat er om ons heen gebeurt. Zolang die TV licht blijft geven, verwacht ik ook geen ommekeer...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2011 15:44:42 ]
pi_105134883
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:43 schreef J0kkebr0k het volgende:

Waarschijnlijk is dat omdat de media juist aast op die alcoholisten en zwervers.
Ga er zelf eens kijken, zou ik zeggen.... Het zijn ook vrijwel alleen alcoholisten en zwervers. Iemand anders interviewen zou een niet-representatief beeld geven.
pi_105134908
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:43 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Hear hear!!

Jokkie moet gewoon altijd iets te zeveren hebben. Tegen de meerderheid in omdat hij denkt dat hij dan intellectueel overkomt, ofzo.

Als ik 1 ding heb geleerd de laatste maanden dan is het die aanvallen van domheid van hem zoveel mogelijk negeren.
Goed zo Hoppa lekker persoonlijk worden. ^O^
pi_105134920
http://www.nu.nl/binnenla(...)terdam-deadline.html

Beetje halfslachtig ingrijpen van de burgemeester.
Ze moeten wat aan de stank doen en het drug en drankgebruik beperken. Ja hoor, gaat vast gebeuren _O- .
En dat noemt hij dan een deadline :D
pi_105134923
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:45 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ga er zelf eens kijken, zou ik zeggen.... Het zijn ook vrijwel alleen alcoholisten en zwervers. Iemand anders interviewen zou een niet-representatief beeld geven.
Het zijn er 10 en daar maak jij je druk om :')
pi_105134944
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:47 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het zijn er 10 en daar maak jij je druk om :')
Nou nee hoor Jokkebrok, het wemelt er van.
Ga er nu eens zelf kijken.
pi_105134949
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:48 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou nee hoor Jokkebrok, het wemelt er van.
Ga er nu eens zelf kijken.
Ik kom nooit in Amsterdam. :)

Bovendien boeit het me eigenlijk geen ruk. Als ze daar willen zitten, dan gaan ze daar toch lekker zitten. Not in my back yard ;)

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2011 15:49:35 ]
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 15:49:51 #241
341203 3-voud
pi_105134984
Deze kon ik jullie niet onthouden:

quote:
6s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:44 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Rotterdam is toch allang 'occupied'.

Zoek de Nederlander.
:)
pi_105135011
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:49 schreef 3-voud het volgende:
Deze kon ik jullie niet onthouden:

[..]

:)
Nou... hij is goed mang! _O- :{
  zaterdag 3 december 2011 @ 15:52:03 #243
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_105135050
quote:

[..]

Ik probeerde je het principe uit te leggen. We hadden het over de hypothetische situatie waarin iemand geen deel uit wenst te maken van het systeem. Het argument was dat dat een vrije keus zou zijn. Daarop leg ik uit dat er helemaal geen sprake is van een keus.

Aangezien ik hier kennelijk tegen de muur aan het praten ben, is dit mijn laatste post in dit topic. Ik zou zeggen...ga vrolijk verder met het verdedigen van de status quo. Ik hoop dat de tijd uit zal wijzen dat ik ongelijk heb.(en nee, dat is geen typo).
pi_105135190
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:52 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Ik probeerde je het principe uit te leggen. We hadden het over de hypothetische situatie waarin iemand geen deel uit wenst te maken van het systeem. Het argument was dat dat een vrije keus zou zijn. Daarop leg ik uit dat er helemaal geen sprake is van een keus.

Aangezien ik hier kennelijk tegen de muur aan het praten ben, is dit mijn laatste post in dit topic. Ik zou zeggen...ga vrolijk verder met het verdedigen van de status quo. Ik hoop dat de tijd uit zal wijzen dat ik ongelijk heb.
Ik hoop het ook. ^O^
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 16:03:06 #245
341203 3-voud
pi_105135388
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:52 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Aangezien ik hier kennelijk tegen de muur aan het praten ben, is dit mijn laatste post in dit topic. Ik zou zeggen...ga vrolijk verder met het verdedigen van de status quo. Ik hoop dat de tijd uit zal wijzen dat ik ongelijk heb.(en nee, dat is geen typo).
Weet je, je begrijpt het niet.

Kijk, je hebt wel gelijk wat betreft de status qou. Er zijn veel rotte peren die over ruggen van anderen rijk worden. Overdreven rijk.
Maar de uitvoer van occupy is verrot. De argumenten zijn uit de lucht gegrepen en pakken niet datgene waar de schoen wringt. Tevens zijn de meesten zo hypocriet als de pest.

Geen wonder dat die hele kermis uitgelachen word. Met het Venus Project heb je dat veel minder. Worden ook uitgelachen, maar op een andere manier. En ze snoeren de andere kant de mond met goed onderbouwde argumenten. Daarbij lopen ze niet weg voor de werkelijkheid en begrijpen ze als geen ander dat de wereld nu zo werkt en vanuit die situatie het plan opgetrokken moet worden. Waterdicht. En ik sta erachter.
Zij het dat ik van mening ben dat de hele wereld direct smorgens dat over moet nemen omdat anders de kans van slagen minim is.

Occupiers lopen maar wat te bleren, zijn selectief en hypocriet en walsen daaroverheen omdat ze menen het moraal in pacht te hebben. Verder schuwen ze geen relletje en schelden op alles wat hun idee bevestigd zonder er goed over na te denken. Scheren alle kapitalisten over 1 kam en beseffen niet dat ze zelf vanuit een kapitalistische positie hun gal kunnen spuwen. Zonder die kapitalistische omgeving zaten ze in een soort Bulgarije waar ze hooguit 2 dagen tekeer konden gaan.

Een beetje respect was wel op zijn plaats geweest. Ware het niet dat ze dat als een capitulatie zien naar het kapitalisme en dus direct die deur dicht gooien. Erg jammer.
Wat ooit goed begon kreeg een comedy scenario binnen enkele dagen.
pi_105135530
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 16:03 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Kijk, je hebt wel gelijk wat betreft de status qou. Er zijn veel rotte peren die over ruggen van anderen rijk worden. Overdreven rijk.
Maar de uitvoer van occupy is verrot. De argumenten zijn uit de lucht gegrepen en pakken niet datgene waar de schoen wringt. Tevens zijn de meesten zo hypocriet als de pest.

Geen wonder dat die hele kermis uitgelachen word. Met het Venus Project heb je dat veel minder. Worden ook uitgelachen, maar op een andere manier. En ze snoeren de andere kant de mond met goed onderbouwde argumenten. Daarbij lopen ze niet weg voor de werkelijkheid en begrijpen ze als geen ander dat de wereld nu zo werkt en vanuit die situatie het plan opgetrokken moet worden. Waterdicht. En ik sta erachter.
Zij het dat ik van mening ben dat de hele wereld direct smorgens dat over moet nemen omdat anders de kans van slagen minim is.

Occupiers lopen maar wat te bleren, zijn selectief en hypocriet en walsen daaroverheen omdat ze menen het moraal in pacht te hebben. Verder schuwen ze geen relletje en schelden op alles wat hun idee bevestigd zonder er goed over na te denken. Scheren alle kapitalisten over 1 kam en beseffen niet dat ze zelf vanuit een kapitalistische positie hun gal kunnen spuwen. Zonder die kapitalistische omgeving zaten ze in een soort Bulgarije waar ze hooguit 2 dagen tekeer konden gaan.

Een beetje respect was wel op zijn plaats geweest. Ware het niet dat ze dat als een capitulatie zien naar het kapitalisme en dus direct die deur dicht gooien. Erg jammer.
Goede post ^O^
pi_105135873
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:46 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Goed zo Hoppa lekker persoonlijk worden. ^O^
quote:
13s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:00 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat zijn echt van die stereotype tegenargumenten die je hier geeft. Kan het ook niet zo zijn dat mensen het huidige systeem niet meer goed vinden functioneren en aan een ander, of een (drastisch) gewijzigd systeem toe zijn? Moet je je muil dan maar houden omdat je bijvoorbeeld kinderbijslag krijgt en rente over je spaarcenten ontvangt? Wat een onzin kun jij af en toe het internet op flikkeren zeg.
Kleuter. Eerst zelf persoonlijk beginnen en dan er op wijzen als de ander dat ook doet.
pi_105135943
quote:

[..]

Kan ik me grotendeels wel in vinden. ^O^
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 16:40:57 #249
341203 3-voud
pi_105136523
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 16:21 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Kan ik me grotendeels wel in vinden. ^O^
En dan komt het nog wel van een kapitalistische rechtse ;)
  zaterdag 3 december 2011 @ 16:51:06 #250
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105136815
quote:

[..]

Ja joh , Occupy de wereldbeweging moet gewoon opdoeken en naar huis en overnieuw beginnen
met iets waar jij wel iets inziet ipv dat jij de kans grijpt iets te kunnen doen terwijl er al iets op gang is gezet , stoppen is geen optie , je kan alleen nog maar vooruit of achteruit , ipv klagen kan je toch zelf iets bedenken waarvan je denkt dat dat wel gaat werken ? waarom moeten andere mensen zonodig doen wat jij wilt ? waarom kan niet iedereen zichzelf zijn en van daaruit je steentje bijdragen ?
Waarom tegen mensen zijn terwijl je met ze kan samenwerken , waarom denken dat jij het beter weet en andere mensen het fout doen , iedereen moet doen waar hij of zij in gelooft , achteraf kan je pas zeggen dat het zinloos was .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')