abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106403821
Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Miles Veel posters hier doen de 'Miles' van Leslie Sansone. Het is een laagdrempelig fitnessprogramma dat je thuis kan doen zonder dat je er iets bij nodig hebt. Het komt er op neer dat je wandelt, je maakt pas op de plaats. Er zitten een paar kleine variaties in, zoals de kicks en kick-backs. Het is makkelijk te volgen en vol te houden. Er zijn vele DVD's verkrijgbaar en die zijn allemaal opgedeeld in miles. Eén mile (1.6 km) duurt 12-16 minuten, afhankelijk van de DVD die je doet (de ene DVD heeft een wat hoger tempo dan de andere) en je verbrandt hiermee minimaal 100 kcal.
Voorbeelden zijn hier te zien.

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter óf één van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks:

Riann

BrandX

pi_106404232
Nou, ik weet weer waarom ik die shakes nooit neem...even een doosje meegenomen (in de aanbieding) van Modifast met 3 smaken o.,a. chocolade....nou die klaargemaakt met magere melk (calcium en zo :P ) in een schudbeker, rietje erin en ..... :o :{ :X :r na de helft van het geheel. Hopelijk smaken de banaan en aardbeien beter, die maak ik dan maar klaar met karnemelk zoals ik vaker datzelfde spul van Weight Care hebt klaargemaakt...dan is het nog enigzins naar binnen te krijgen of dat spul van Modifast is gewoon niet te zuipen...dat kan ook. :P Ik snap werkelijk niet dat mensen dit maanden volhouden. }:|
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_106404277
Joh, in 20 seconden heb je zo'n shake toch achterover?

Doe het dan ook niet met een rietje, maar doe een Lucilletje:

I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_106404348
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 17:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
Joh, in 20 seconden heb je zo'n shake toch achterover?

Doe het dan ook niet met een rietje, maar doe een Lucilletje:

Het is de bedoeling dat je het langzaam drinkt voor de verzadiging ;) ....anders kan ik ook wel een glas water achteroverslaan....vult net zo goed en een stuk goedkoper. :P
Optimist tot in de kist
pi_106404376
Oh, nou ik klap die shakes in 1 keer achterover en vult prima.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_106404394
Wraps. O+ Heerlijk.

Ik heb één tosti gegeten vandaag en verder heb ik niet eens aan eten gedacht en heb ook geen honger gehad. Vreemd! :') Ik heb ook helemaal geen honger gevoel. Ik ga zometeen warm eten, daarna hardlopen en vanaf morgen een normaal patroon ontwikkelen waaraan ik me ook echt ga houden.
  woensdag 4 januari 2012 @ 17:58:32 #7
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_106404417
Avond eten wordt zelfgedraaide gehaktballetje (met uitjes), aardappels en sperzieboontjes. Heerlijk Hollands. ;)
pi_106404501
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 17:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik niet...loop ik een kwartier later weer met het idee dat ik nog moet ontbijten. :')
Optimist tot in de kist
pi_106404542
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 17:57 schreef esperanza93 het volgende:
Wraps. O+ Heerlijk.

Ik heb één tosti gegeten vandaag en verder heb ik niet eens aan eten gedacht en heb ook geen honger gehad. Vreemd! :') Ik heb ook helemaal geen honger gevoel. Ik ga zometeen warm eten, daarna hardlopen en vanaf morgen een normaal patroon ontwikkelen waaraan ik me ook echt ga houden.
Probeer gewoon toch 3 maaltijden per dag te eten...regelmaat is mij door de dietiste aangeraden zodat je niet in de verleiding komt te gaan snaaien. :P
Optimist tot in de kist
pi_106404565
Ik heb gisteren wraps op, had er nog wat in de vriezer liggen. Geweldig idee om ze zelf te maken!
Spoilers!
  Vis een optie? woensdag 4 januari 2012 @ 18:20:14 #11
70532 loveli
N
pi_106405175
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 17:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Je lichaam is erop berekend dat je eet, dus dat de aanvoer van voedingsstoffen die het binnenkrijgt gestaag is. Drink je snel in plaats van langzaam te eten, dan verwacht je lichaam meer, terwijl het al op is. De hoeveelheid insuline die wordt aangemaakt is afgestemd op meer voedsel, waardoor het bloedsuikergehalte te ver zakt, je lichaam wil dat suikergehalte weer omhoog brengen, je krijgt suikerschommelingen, etc. Spijsverteringssappen idem dito.

Daarom moet je die shakes niet te snel wegdrinken en het is ook het grootste argument tegen drinkbaar voedsel (en suikerhoudende frisdrank), je lichaam is gemaakt voor traag voer.
crap in = crap out
pi_106405592
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 18:20 schreef loveli het volgende:

[..]

Je lichaam is erop berekend dat je eet, dus dat de aanvoer van voedingsstoffen die het binnenkrijgt gestaag is. Drink je snel in plaats van langzaam te eten, dan verwacht je lichaam meer, terwijl het al op is. De hoeveelheid insuline die wordt aangemaakt is afgestemd op meer voedsel, waardoor het bloedsuikergehalte te ver zakt, je lichaam wil dat suikergehalte weer omhoog brengen, je krijgt suikerschommelingen, etc. Spijsverteringssappen idem dito.

Daarom moet je die shakes niet te snel wegdrinken en het is ook het grootste argument tegen drinkbaar voedsel (en suikerhoudende frisdrank), je lichaam is gemaakt voor traag voer.
Daarom ook je eten niet schrokken maar kalm en rustig eten (veeeel kauwen :D)
pi_106406522
En je shake met een rietje drinken. :P
Optimist tot in de kist
pi_106406915
Het vele kauwen is vooral voor oppervlaktevergroting. De enzymen die komen kijken bij het spijsverteringsproces raken het eten daardoor op een groter gebied.

Dat is tenminste blijven hangen van middelbare school biologie...
  woensdag 4 januari 2012 @ 19:27:46 #15
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106408182
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 18:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het vele kauwen is vooral voor oppervlaktevergroting. De enzymen die komen kijken bij het spijsverteringsproces raken het eten daardoor op een groter gebied.

Dat is tenminste blijven hangen van middelbare school biologie...
Dat :Y en je eet daardoor langzamer, waardoor je maag beter aan je hersenen kan doorgeven wanneer je vol zit.

Hier een Oreo als toetje gehad, niet ideaal, maar keihard studeren mag af en toe beloond worden.

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_106408411
Even voor het eten een drankje genomen van banaan, sinasappelsap en aardbeien(diepvries) met een paar scheppen eiwitpoeder...fruit binnen en vulling voor het avondeten. :P
Optimist tot in de kist
  woensdag 4 januari 2012 @ 20:54:08 #17
251095 Purdey
Better off alone..
pi_106412660
Niet lekker Trovey? Te zoet?

Ik vond wel van die maaltijd reepjes van WeightCare dat ze zo zoet waren. Alsof je elke ochtend en middag een mars en snicker naar binnen zat te werken. Ik vond ze wel lekker. En ik beken: soms koop ik nog weleens een pakje voor 's avonds bij de thee :')

Denk dat ik ook van de week maar eens wraps ga maken. Ik denk met kip, de Chinese roerbakgroenten van de bonusaanbieding en mango :)
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  donderdag 5 januari 2012 @ 00:02:55 #18
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_106421752
Naar de Haagse markt geweest! Score : 8 mango's, een kilo gember, een bos citroengras, een kilo roseval aardappels, 3 pitayas en een bult van.het sjouwen! Kosten? 5 euro <3
pi_106430125
pitayas zijn lekker laxerend, of niet soms?

Ik kom hier ook maar eens een kijkje nemen. Ben al jaren bezig met letten op wat ik eet, ben op zijn lichtst bijna 10 kilo lichter geweest dan nu. :@
In juni is mijn zoontje geboren, en ik ben tijdens de zwangerschap netjes aangekomen, was daarna lichter dan ervoor, maar de kilo's zijn erbij geslopen.

Probleem: te weinig bewegen op dit moment, en emotievreten. Dus ik richt mij op netjes eten, en als het een beetje wil er weer wat meer bij gaan bewegen..
pi_106430969
Maar weer eens een lijstje :)

O: muesli met mag yoghurt
T: niks want ik zit altijd best vol van de muesli
L: 2 sneeën volkoren met kipfilet
T: salade van 1 banaan en 2 appels
D: Nog geen idee maar ik heb wel trek in minestrone soep denk ik.
pi_106431599
Oh ja, een lijstje:

O: Yoghurt met cruesli
S: 1 mile
T: glas tomatensap
L: 2 kommen tomaten/groentesoep
T: sultana oid in de auto
S: heeeeeel veel was opvouwen, dat telt ook best :+
D: provencaalse wokgroente, vegadinges en ovenaardappels
T: geen idee.

Welkom Laive (wat een ingewikkelde username zeg)!
Spoilers!
  donderdag 5 januari 2012 @ 11:44:41 #22
251095 Purdey
Better off alone..
pi_106432496
Mijn lijstje!

O: 2 ontbijtcrackers met extra pure hagelslag, glas dubbel drank/half water. (Zoet sapje wel!)
L: 2 meergranenpistoletjes met filet american, beker melk. Stuk of wat cherry tomaatjes.
T: Kommetje pompoensoep, 4 soepstengels.
D: Boerenkoolstamp met een stukje magere rookworst.
A: 2 sinaasappels, beker thee.
S: Fietsen!
pi_106434411
Mijn lijstje van gisteren:
O. 2 boterhammen met vlokjes *ik weet het, slecht, maar het is weer eens die periode...*
T. 1 Boterham kaas
L. 2 Boterhammen jam
T. niks
T. 1 boterham komkommer
D. Linzencurry (zijn linzen gezond? volgens mij bevatten ze veel kcal, maar worden wel aangeprezen)
T. 4 taaitaai
S. Een uur gefietst

Het was even een heel slechte dag: vriend kwam om half acht eten en ik ben gewend om rond de klok van vijf te eten (waardoor ik heel erg honger kreeg en een boterham pakte) en daarna gingen we film kijken en die vriend had taaitaai bij zich *bloos* Vandaag gooi ik er een strenge balansdag tegen aan, want morgen ga ik uiteten ivm verjaardag.
Vandaag heb ik al een heerlijke wandeling van een uur gemaakt.

Ik zet met de stomme twijfel tot hoever ik wil afvallen. Ik voel me namelijk voor het eerst in mijn leven aantrekkelijk, mannnen sjansen met mij en ik krijg complimentjes. Voor mijn gezondheid en gevoel wil ik sowieso een stuk afvallen, maar wel zo dat ik de kleding en dingen die ik nu mooi vind kan blijven dragen (zij het wat maatjes kleiner). Het punt is dat ik niet echt slank wil worden, maar een mooie stevige vrouw wil zijn (zij het minder stevig dan nu!)... Twijfel... maar goed... ben de afgelopen week 2,5kg afgevallen :)
pi_106434827
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
O. 2 boterhammen met vlokjes *ik weet het, slecht, maar het is weer eens die periode...*
T. 1 Boterham kaas
L. 2 Boterhammen jam
T. niks
T. 1 boterham komkommer
D. Linzencurry (zijn linzen gezond? volgens mij bevatten ze veel kcal, maar worden wel aangeprezen)
T. 4 taaitaai
S. Een uur gefietst

Het was even een heel slechte dag: vriend kwam om half acht eten en ik ben gewend om rond de klok van vijf te eten (waardoor ik heel erg honger kreeg en een boterham pakte) en daarna gingen we film kijken en die vriend had taaitaai bij zich *bloos* Vandaag gooi ik er een strenge balansdag tegen aan, want morgen ga ik uiteten ivm verjaardag.

Ik zet met de stomme twijfel tot hoever ik wil afvallen. Ik voel me namelijk voor het eerst in mijn leven aantrekkelijk, mannnen sjansen met mij en ik krijg complimentjes. Voor mijn gezondheid en gevoel wil ik sowieso een stuk afvallen, maar wel zo dat ik de kleding en dingen die ik nu mooi vind kan blijven dragen (zij het wat maatjes kleiner). Het punt is dat ik niet echt slank wil worden, maar een mooie stevige vrouw wil zijn (zij het minder stevig dan nu!)... Twijfel... maar goed... ben de afgelopen week 2,5kg afgevallen :)
"heel" slecht is dat toch ook weer niet? Een boterham en een paar taaitaai-tjes. Ik zou me er niet te schuldig over voelen hoor. :)

Afvallen moet je voor jezelf doen, ik zou gewoon kijken tot wanneer je je lekker voelt.

quote:
Taai-taai: goed nieuws: taai-taai levert geen verzadigd vet. En het aantal calorieën valt mee: één mini-taai-taai-popje bevat 15 kilocalorieën
Even opgezocht, valt dus enorm mee.
pi_106437707
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:54 schreef Purdey het volgende:
Niet lekker Trovey? Te zoet?

Ik vond wel van die maaltijd reepjes van WeightCare dat ze zo zoet waren. Alsof je elke ochtend en middag een mars en snicker naar binnen zat te werken. Ik vond ze wel lekker. En ik beken: soms koop ik nog weleens een pakje voor 's avonds bij de thee :')

Denk dat ik ook van de week maar eens wraps ga maken. Ik denk met kip, de Chinese roerbakgroenten van de bonusaanbieding en mango :)
Niet echt te zoet, gewoon goor van smaak. :') Maar als ik dat spul gebruik dan neem ik de fruitsmaken en de vanille en drink die met karnemelk, dan is het wel weg te krijgen. Zo eens de bosbessensmaak proberen met karnemelk.
Optimist tot in de kist
pi_106437793
quote:
T. 1 Boterham kaas
L. 2 Boterhammen jam
T. niks
T. 1 boterham komkommer
T. 4 taaitaai
S. Een uur gefietst

Hagelslag/vlokken is helemaal niet slecht zolang je je boterham er maar niet in probeert te verdrinken :P ...mijn dietiste had helemaal geen bezwaar tegen wat hagelslag...is tenminste een goede manier om toch nog mijn chocoladeverslaving te onderdrukken en kom je minder in de verleiding om een reep chocolade te eten. ;)
Optimist tot in de kist
pi_106438640
Ik zit nu een beetje met het probleem dat ik inmiddels mijn ongezonde beleg wel op heb, maar niet weet wat gezond is. Zodat ik nu een pot jam, een kaas en vlokken heb :P Ik weet niet wat ik moet kopen
pi_106438673
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 14:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik zit nu een beetje met het probleem dat ik inmiddels mijn ongezonde beleg wel op heb, maar niet weet wat gezond is. Zodat ik nu een pot jam, een kaas en vlokken heb :P Ik weet niet wat ik moet kopen
Kipfilet
  donderdag 5 januari 2012 @ 14:56:34 #29
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_106439541
Zijn pitaya's echt laxerend? nog niets van gemerkt :P dat hebben ze me ooit ook verteld over pruimen, maar daar merk ik ook nooit wat van :P
Vandaag niet zo'n superdag, doordat ik er net achterkwam dat de magnetron op werk kapot is is mijn eetplan een beetje geruineerd, en dus heb ik het een beetje verpest :#

o : boterham met een dun laagje hummus
t : fruitsalade mango en drakenfruit
l : wrap met ei, kidneybonen en een heel klein beetje kaas ( warme lunch, koude d ivm werk )
t : chocolade, twee blokjes. Kon het echt niet meer weerstaan, dit was de laatste reep toni chocolonely donkere melk, en ik heb de reep sinds half december genegeerd, en nu lagen er nog wat blokjes...
d : ik twijfel tussen een broodje van de subway of een maaltijdsalade met daarbij nog iets extra's.

besluitvaardigheid vandaag is echt 0,0.
pi_106440249
Hallo hallo!
Ik ben met het nieuwe jaar ook weer lekker begonnen met de extra kilotjes te proberen weg te werken :D
Nu heb ik een vraagje, want ben een essay aan het schrijven en heb daarbij altijd de neiging veel te snaaien en te drinken. Nu ben ik aan de groene thee en heb een bakje cherrytomaatjes :) Hoeveel van die tomaatjes is goed om te eten als tussendoortje?
My salvation lies in your love..
pi_106440353
Tink, weet jij hoe lang en op welke temperatuur die AH vega dingen in de oven moeten? Ik heb de verpakking weggegooid en de helft van ons fornuis heeft het begeven |:( . Errug irritant, het val me ook nu pas op hoe vaak ik 3 of 4 pitten gebruik, al dan niet in combinatie met de oven.
Spoilers!
pi_106440492
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:16 schreef BananaPancake het volgende:
Hallo hallo!
Ik ben met het nieuwe jaar ook weer lekker begonnen met de extra kilotjes te proberen weg te werken :D
Nu heb ik een vraagje, want ben een essay aan het schrijven en heb daarbij altijd de neiging veel te snaaien en te drinken. Nu ben ik aan de groene thee en heb een bakje cherrytomaatjes :) Hoeveel van die tomaatjes is goed om te eten als tussendoortje?
In cherrytomaatjes zit 21 calorieen per 100 gram. Een doosje is meestal 250 gram dus vreet je vol zou ik zeggen ;)
Spoilers!
pi_106441189
quote:
17s.gif Op donderdag 5 januari 2012 14:34 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Kipfilet
Kip is een van de producten die ik weiger te eten ;)
Is bijvoorbeeld schouderham goed? Magere (smeer)kaas? Selderiesalade?
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:49:30 #34
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106441452
Ja. Ja. En nee.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_106441765
quote:
Plakje kaas met komkommer of tomaat :9

Of een omeletje met wat tuinkruiden (net wat je lekker vind natuurlijk)

Ik hoor ook wel eens dat filet americain of philadelphia ook kan maar met mate
En pindakaas heeft weer goede vetten geloof ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2012 15:57:36 ]
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:59:50 #36
251095 Purdey
Better off alone..
pi_106441889
Roomkaas light, smeerkaas 20+, kaas 20-30+, Filet American, ossenworst, vruchtenhagel, anijshagel, appelstroop, dun pindakaas, achterham, rookvlees, casselerib..
  donderdag 5 januari 2012 @ 16:06:04 #37
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106442122
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tink, weet jij hoe lang en op welke temperatuur die AH vega dingen in de oven moeten? Ik heb de verpakking weggegooid en de helft van ons fornuis heeft het begeven |:( . Errug irritant, het val me ook nu pas op hoe vaak ik 3 of 4 pitten gebruik, al dan niet in combinatie met de oven.
*graaft haar AH-vega-dingen uit de diepvries*

Heb er hier die 4-6 minuten in de pan moeten en die moeten 10-12 in de oven op 180 graden, wel halverwege even omdraaien :)

Hier zijn de neefjes te logeren. Hebben geluncht met een kaasstengel en hebben net koekjes gebakken. Vanavond eten we frietjes. Morgen wordt vriendjelief 30 en gaan we uit eten en komt er 's middags bezoek voor taart en zaterdag heb ik een surpriseparty voor hem georganiseerd in de kroeg waar ze Magner's hebben, dus ik ben bang dat dit weekend alles behalve ideaal gaat zijn.

Xx
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_106442276
RM, voor mij werken pitaya's erg laxerend. Dat is eten, en binnen het uur naar de wc rennen....

Ik ga vanavond een proefles steps doen bij een sportschool hier in de buurt. Vind het eigenlijk best spannend... :@
  donderdag 5 januari 2012 @ 16:12:06 #39
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106442370
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:09 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik ga vanavond een proefles steps doen bij een sportschool hier in de buurt. Vind het eigenlijk best spannend... :@
Snap ik, is ook wel spannend... Nieuwe mensen, vaak een hoop fitte mensen die al langer sporten dan jij en dus wat beter mee kunnen, enz. Toch komt het vast helemaal goed, hou in gedachten dat je dit voor jezelf doet :)
pi_106443398
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:24 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

In cherrytomaatjes zit 21 calorieen per 100 gram. Een doosje is meestal 250 gram dus vreet je vol zou ik zeggen ;)
In die tomaatjes zitten wel veel suikers dus ik zou voor paprika kiezen :X

quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:43 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Kip is een van de producten die ik weiger te eten ;)
Is bijvoorbeeld schouderham goed? Magere (smeer)kaas? Selderiesalade?
Nee ham niet. Pindakaas bevat goede vetten enzo. Probeer dingen als hagelslag en suikerdingen als jam te meiden. Lust je ook geen kalkoenfilet?
Kaas zit vol ongezonde vetten dus dat zo min mogelijk. Omeletje kan ook!
  Licht Ontvlambaar donderdag 5 januari 2012 @ 17:06:43 #41
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106445022
Bwehhh... al die 'magere' dingen, ik eet nog liever droog brood. Maar goed, dat is natuurlijk persoonlijk... ik ga lekker volleyballen straks :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 5 januari 2012 @ 17:52:10 #42
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106447108
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 17:06 schreef Sjeen het volgende:
Bwehhh... al die 'magere' dingen, ik eet nog liever droog brood. Maar goed, dat is natuurlijk persoonlijk... ik ga lekker volleyballen straks :)
Zeker persoonlijk, ik vind volvette kaas echt walgelijk. Heb al m'n hele leven liever 30+. Rookvlees vind ik ook oprecht lekker, net als kipfilet met tuinkruiden. Mijn broertje eet het liefst leverkaas en cervelaatworst op z'n brood. Dan eet ik nog liever droog brood :)

Gelukkig zijn we allemaal anders, anders was de wereld maar een saaie plek :P
pi_106448239
quote:
Halvajam( en dan niet met zoetstof maar gewoon met minder suiker) en verder staan op mijn lijstje als stroop, Bebogeen (caramelpasta), basterdsuiker e.d. dus suiker mag gewoon als je maar niet zoiets als chocoladepasta neem want het vet daarin is dan weer teveel van het goede. Wat betreft hartig: sandwichspread (alle soorten), diverse soorten mager vleesbeleg( achterham, rosbief, jipfilet e.d. dus niet dingen als salami ;), kaas liefst 30+ en minder (alhoewel ik liever gewoon een klein beetje 48+ oude kaas neem veel smakelijker) en voor alles geldt...met mate dus niet 10 plakjes kipfilet op je brood doen want het is toch mager. :P
Optimist tot in de kist
pi_106448297
quote:
17s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:33 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

In die tomaatjes zitten wel veel suikers dus ik zou voor paprika kiezen :X

[..]

Nee ham niet. Pindakaas bevat goede vetten enzo. Probeer dingen als hagelslag en suikerdingen als jam te meiden. Lust je ook geen kalkoenfilet?
Kaas zit vol ongezonde vetten dus dat zo min mogelijk. Omeletje kan ook!
Als je zo praat kun je beter niets meer nemen. :') Gewoon alles met mate en gewoon normaal blijven eten is het beste. :P
Optimist tot in de kist
  donderdag 5 januari 2012 @ 18:40:19 #45
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106449074
He trovey, waarom kies je eigenlijk voor halvajam als je ook basterdsuiker en stroop eet, wat eigenlijk gewoon puur suiker is? Of bedoel je appelstroop? Ik eet gewoon normale jam, maar laat de stroop en basterdsuiker toch echt staan om op gewicht te blijven
  Licht Ontvlambaar donderdag 5 januari 2012 @ 19:04:34 #46
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106450205
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 17:52 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Zeker persoonlijk, ik vind volvette kaas echt walgelijk. Heb al m'n hele leven liever 30+. Rookvlees vind ik ook oprecht lekker, net als kipfilet met tuinkruiden. Mijn broertje eet het liefst leverkaas en cervelaatworst op z'n brood. Dan eet ik nog liever droog brood :)

Gelukkig zijn we allemaal anders, anders was de wereld maar een saaie plek :P
rookvlees en kipfilet vind ik ook lekker hoor ;) ik hou alleen niet zo van doorslaan...
pi_106450221
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:20 schreef trovey het volgende:

[..]

Als je zo praat kun je beter niets meer nemen. :') Gewoon alles met mate en gewoon normaal blijven eten is het beste. :P
Euhm dit is toch een dieet topic voor mensen die af willen vallen? Dan mag er best gezegd worden dat kipfilet, pindakaas of een omelet een gezondere keuze is dan hagelslag. En van kaas heeft ook nog niemand een sixpack gekregen ;)

Begrijp me niet verkeerd, ik ben er gek op maar we willen graag afvallen dus dan kan je wel aangeven wat gezondere keuzes zijn.
  Licht Ontvlambaar donderdag 5 januari 2012 @ 19:08:25 #48
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106450342
quote:
17s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:04 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Euhm dit is toch een dieet topic voor mensen die af willen vallen? Dan mag er best gezegd worden dat kipfilet, pindakaas of een omelet een gezondere keuze is dan hagelslag.
ik vind paprika aanraden omdat er zo vreselijk veel suiker in tomaten zit dus doorslaan. Maar goed, ieder moet vooral zijn eigen plan trekken...

Mijn voornemen voor 2012:
Genieten met mate :)
pi_106450391
quote:
7s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:08 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ik vind paprika aanraden omdat er zo vreselijk veel suiker in tomaten zit dus doorslaan. Maar goed, ieder moet vooral zijn eigen plan trekken...

Mijn voornemen voor 2012:
Genieten met mate :)
Iemand vroeg iets over hoeveel cherrytomaatjes ze kan eten. Mij is door de diëtiste toen geadviseerd een andere snack te kiezen omdat er erg veel suikers inzitten. Als je de keuze hebt en je vindt beide even lekker zie ik dat niet als doorslaan.
pi_106451179
quote:
T. 1 Boterham kaas
L. 2 Boterhammen jam
T. niks
T. 1 boterham komkommer
T. 4 taaitaai
S. Een uur gefietst

1. Linzen zijn heel gezond.
2. Je hoeft echt niet slank te worden, je moet gezond leren eten / leven.
3. Jij zou helemaal niet moeten balansen om morgen uit eten te gaan :N. Jouw eerste en belangrijkste doel was regelmaat. Hou je daar verdorie aan!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_106451201
quote:
17s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:09 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Mij is door de diëtiste toen geadviseerd een andere snack te kiezen omdat er erg veel suikers inzitten.
Ik zoek maar kan nergens terugvinden dat er (veel) suikers in cherrytomaatjes zitten. Gevoelsmatig vind ik het ook wat onwaarschijnlijk (al zegt dat natuurlijk helemaal niets).
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  Licht Ontvlambaar donderdag 5 januari 2012 @ 19:27:03 #52
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106451270
quote:
2s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:24 schreef sigme het volgende:

[..]

3. Jij zou helemaal niet moeten balansen om morgen uit eten te gaan :N. Jouw eerste en belangrijkste doel was regelmaat. Hou je daar verdorie aan!
I'm with her ^^

Ik kan nergens vinden hoeveel suikers er in paprika en tomaat zit, wel dat de totale hoeveelheid koolhydraten in paprika ongeveer drie keer zoveel is als die in tomaat.
pi_106451861
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:25 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Ik zoek maar kan nergens terugvinden dat er (veel) suikers in cherrytomaatjes zitten. Gevoelsmatig vind ik het ook wat onwaarschijnlijk (al zegt dat natuurlijk helemaal niets).
Tsja geen idee, de diëtiste zei me dat er veel suikers in zitten, en in rode groente zitten sowieso meer suikers (bv rode paprika meer dan in groene).
pi_106452004
quote:
14s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:27 schreef Sjeen het volgende:

[..]

I'm with her ^^

Ik kan nergens vinden hoeveel suikers er in paprika en tomaat zit, wel dat de totale hoeveelheid koolhydraten in paprika ongeveer drie keer zoveel is als die in tomaat.
Niet zo blind staren op koolhydraten :) Die heb je ook nodig.
pi_106452258
quote:
17s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:40 schreef Audreyoot het volgende:
Niet zo blind staren op koolhydraten :) Die heb je ook nodig.
Suikers zijn koolhydraten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 5 januari 2012 @ 19:59:15 #56
251095 Purdey
Better off alone..
pi_106453078
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:09 schreef laiveneertiekje het volgende:
RM, voor mij werken pitaya's erg laxerend. Dat is eten, en binnen het uur naar de wc rennen....

Moest even googelen naar de Pitaya, maar ik weet meteen wat je bedoeld. Die dingen worden ook met dragonfruit of pithaya genoemd. Ik zie ze vaak liggen hier op de markt in de stad (Rotterdam). Toch de volgende keer eens meenemen, ben er al tijden benieuwd naar :)
pi_106454571
Ik heb ook liever paprika dan cherrytomaatjes maar ik zou daar ook verder niet te lang over nadenken. Je moet ook weer niet overdrijven ;)

Broodsels die ik lekker vind zijn bijvoorbeeld sandwichspread tomaat/lente-ui, rookvlees (met gekookt ei!), st moret (smakelijkere philadelphia). Aanraders vind ik ook Hero Delight aardbei/guave maar ook Milner van een blok. Dat is echt vele malen lekkerder dan die voorgesneden plakken. Ook zag ik pas dat mijn zakelijke kaasschaaf veel dikkere plakken snijdt dan die van thuis, dat scheelt ook natuurlijk.

En Tink, thanks voor het opzoeken van de oventijd van de vegadingen! (insert hartjes smiley)
Spoilers!
pi_106458495
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja en ook die heb je nodig maar niet teveel :) Maar ach ik zat toen in mijn stoppen-met-roken periode dus ik at veel wortels en cherrytomaten, en dat was dus schijnbaar minder gezond dan ik dacht.
  donderdag 5 januari 2012 @ 21:56:35 #59
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_106459767
Huh??? niet gaan skippen met groentes! Kom zeg..
Skippen met dieetrepen... zit niks anders in als mueslirepen, vol met suikers.
Beter 2 volk. boterhammen met lekker beleg, liefst met wat eiwitrijks erop (ei :'), kipfilet, gerookte vis, lever, roomkaas... en alles kan nog extra belegd worden met komkommer, sla, ui, tomaat, paprika oid. Het is maar wat je er zelf van maakt :)
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Licht Ontvlambaar donderdag 5 januari 2012 @ 23:05:44 #60
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106463168
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

dat was wat ik bedoelde inderdaad...
pi_106463775
quote:
17s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:04 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Euhm dit is toch een dieet topic voor mensen die af willen vallen? Dan mag er best gezegd worden dat kipfilet, pindakaas of een omelet een gezondere keuze is dan hagelslag. En van kaas heeft ook nog niemand een sixpack gekregen ;)

Begrijp me niet verkeerd, ik ben er gek op maar we willen graag afvallen dus dan kan je wel aangeven wat gezondere keuzes zijn.
Zeker maar je brengt het alsof het doodzondes zijn en je meteen jezelf moet stenigen als je een dun laagje hagelslag op je brood doet :P , zolang je dit soort dingen met mate neemt kan het echt niet veel kwaad zolang je maar niet daarna de het hagelslagpak aan de mond zet ;) ,. Je moet leren omgaan met het dagelijkse eten want dat is bij vele mensen die te zwaar zijn gewoon verstoord..b.v. i.p.v. één koekje meteen een pak leegeten, teveel snoepen tussendoor e.d. ;)
Optimist tot in de kist
pi_106463863
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:25 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Ik moest juist lekker tomaten gaan eten van mijn dietiste :') ...beter dan tomatensap (i.v.m. het zoutgehalte)..gewone tomaten, cherrytomaten alles was goed. :P
Optimist tot in de kist
pi_106464725
Lekker, tomatensap! Vooral na het sporten.
Spoilers!
pi_106465051
Ik vind het persoonlijk ook lekkerder dan zo tomaten eten maar moet wel letten op het zoutgehalte i.v.m. mijn bloeddruk dus ik zit altijd de pakken na te kijken welke het minste zout heeft. :P
Optimist tot in de kist
pi_106471729
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:12 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Snap ik, is ook wel spannend... Nieuwe mensen, vaak een hoop fitte mensen die al langer sporten dan jij en dus wat beter mee kunnen, enz. Toch komt het vast helemaal goed, hou in gedachten dat je dit voor jezelf doet :)
Dat heb ik mijzelf inderdaad wel flink voor moeten houden. Het was een les steps, en ik raakte op een gegeven moment de draad helemaal kwijt... Dat in combi met niet mooi zitten sportkleding zorgde ervoor dat ik het op een bepaald moment even niet meer zag zitten... Maar ik ga gewoon nog een paar keer, en ook nog eens wat anders proberen, en dan zie ik wel weer. De instructrice vond iig dat ik het best ok deed voor een eerste keer..
  vrijdag 6 januari 2012 @ 08:21:47 #66
54772 Silmarwen
pi_106472128
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 06:48 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Dat heb ik mijzelf inderdaad wel flink voor moeten houden. Het was een les steps, en ik raakte op een gegeven moment de draad helemaal kwijt... Dat in combi met niet mooi zitten sportkleding zorgde ervoor dat ik het op een bepaald moment even niet meer zag zitten... Maar ik ga gewoon nog een paar keer, en ook nog eens wat anders proberen, en dan zie ik wel weer. De instructrice vond iig dat ik het best ok deed voor een eerste keer..
En je wordt vanzelf beter, en het wordt steeds gemakkelijker he! Volhouden he!

O: Cereal + melk + thee
T: Gepofte appel met kaneel en wat rozijntjes + thee
L: 2 Boterhammen met kip + thee
T: Wat rozijntjes + thee
D: Stukje verse worst + aardappelpuree (zelfgemaakt) en 2 stoofpeertjes (weinig suiker, ik hou niet zo van zoet :+ ) Diner kan gezonder, I know. ;)
T: Niets (glas cola light ofzo)

Geen gesport. Bepaalde tijd van de maand, vreselijke buikpijn, ik vind mezelf even een beetje zielig. :Y
pi_106473123
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 21:56 schreef uniekhoorn het volgende:
Huh??? niet gaan skippen met groentes! Kom zeg..

Technisch gezien is het fruit :P

Maar jullie hebben wel gelijk, ik zat toen ook op een extreem dieet waar rode groente not done was dus misschien lag het daar aan.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 10:22:49 #68
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106474015
Een dieet zonder rode groente... dat klinkt idd wel extreem ja :|

Ik ga koekjes versieren en straks de taart aansnijden. Mag van allebei 1 klein stukje. Vanavond uit eten en dan neem ik gewoon een lekker lichte salade ofzo :)

Xx
  vrijdag 6 januari 2012 @ 10:32:08 #69
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_106474271
* Barreltje komt zich na de "ik vole me helemaal niet dik al zaget m'n BMO van wel"-post ook weer melden..
:@

BMI is te hoog DUS ik ben te dik!
> 30 is echt te dik, bij 27 kan je er idd nog over discusieren ;)

dus..
allereerst maar eens een afspraak gemaakt bij de dietist. vriendin van mij gaat daar ook heen en heeft er veel profijt van.. dus volgens mij is het wel een goede :D

Donderdag dus een afspraak. het zal me benieuwen.
wil mijn eet gewoontes eens onder de loep neen en kijken hoe ik zo balans mogelijk af kan vallen.. en hoe het gewichtsverlies vol te houden is tijdens een evt zwangerschap

dus .. nieuw jaar, nieuwe kansen! :D
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_106474366
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:22 schreef Tink89 het volgende:
Een dieet zonder rode groente... dat klinkt idd wel extreem ja :|

Ik ga koekjes versieren en straks de taart aansnijden. Mag van allebei 1 klein stukje. Vanavond uit eten en dan neem ik gewoon een lekker lichte salade ofzo :)

Xx
Ketose dieet was dat, mag je bijna geen koolhydraten binnen krijgen en die schijnen dus best veel te zitten in rode groente. Maar van dat dieet val je naar mijn idee veel te snel af, was 8 kilo kwijt in nog geen twee weken :o
pi_106474529
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:36 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ketose dieet was dat, mag je bijna geen koolhydraten binnen krijgen en die schijnen dus best veel te zitten in rode groente. Maar van dat dieet val je naar mijn idee veel te snel af, was 8 kilo kwijt in nog geen twee weken :o
Dat is wel heel snel inderdaad! is het er af gebleven?

Welkom terug Barreltje
  vrijdag 6 januari 2012 @ 10:45:58 #72
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106474611
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:36 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Jij postte vroeger toch in slank? Waarom probeer je het niet met een eenvoudige structurele wijziging van je eetpatroon en wat meer beweging? Gaat het jojoën echt tegen weete ik uit ervaring
  vrijdag 6 januari 2012 @ 10:46:26 #73
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_106474629
tnx sarabi :)

ben vooral benieuwd wat de dietiste me aanbeveeld voor de bedrijfslunch :)

lijstje vandaag:
O: bruin pistoletje met bacon/eiersalade :@
T: mango
L: iets uit de kantine, nog niet bekend
T : twee stuks fruit
D: pasta
S: wedstrijd volleybal tegen de nr 1 , dus dat wordt aanpoten :D
T: proberen om van de team patat af te blijven :@ en een spa rood te nemen ipv chocomelk/cola :)
pi_106474799
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:42 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat is wel heel snel inderdaad! is het er af gebleven?

Welkom terug Barreltje
Voor een gedeelte wel, maar ik was verkeerd gaan eten toen ik stopte.

quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:45 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Jij postte vroeger toch in slank? Waarom probeer je het niet met een eenvoudige structurele wijziging van je eetpatroon en wat meer beweging? Gaat het jojoën echt tegen weete ik uit ervaring
Nee niet echt, heb misschien 5 posts daar gedaan. Ik heb nu een wijziging in mijn eetpatroon, ik val ook af en ben niet het jojoën :)
pi_106474902
Gisteren een erg slechte dag gehad, vandaag snel weer hervatten voordat het weer uit de hand loopt. Weekend ben ik wel van plan minder streng voor mezelf te zijn en doe ik in ieder geval even geen shakes. De weegschaal ontloop ik dan ook even tot maandagochtend. :')

Ik twijfel erover sowieso minder vaak te gaan wegen, want het is een enorm goede motivatie als ik zie dat ik ben afgevallen want dan voel ik me heerlijk. Maar hoe ik op een paar ons erbij reageer weet ik nooit, of "ik moet nog minder eten, eten is slecht' bui of een "fuck alles, het is nu toch verpest laat ik vreten" bui. Terwijl ik weet dat het normaal is dat je per dag een beetje schommelt. :') Maarja, mijn nieuwsgierigheid wint vaak, vroeger stond ik er 3 keer per dag op. :')
pi_106476098
Barreltje, ik ben tijdens mijn zwangerschap niet heel veel aangekomen, juist omdat ik gewoon bleef eten wat ik at.. Ik kwam er zelfs wat lichter uit dan dat ik erin ging, maar dat heb ik dus niet vast weten te houden... :@
  vrijdag 6 januari 2012 @ 11:52:01 #77
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106476701
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:57 schreef Myraela het volgende:
Ik twijfel erover sowieso minder vaak te gaan wegen, want het is een enorm goede motivatie als ik zie dat ik ben afgevallen want dan voel ik me heerlijk. Maar hoe ik op een paar ons erbij reageer weet ik nooit, of "ik moet nog minder eten, eten is slecht' bui of een "fuck alles, het is nu toch verpest laat ik vreten" bui. Terwijl ik weet dat het normaal is dat je per dag een beetje schommelt. :') Maarja, mijn nieuwsgierigheid wint vaak, vroeger stond ik er 3 keer per dag op. :')
Beetje jammer dat dat zo werkt ja. Mijn attitude is meestal "yes, 2 ons kwijt" of "Aah, da's vocht" :P

Ook niet ideaal, al word ik zo wel altijd blij van op de weegschaal staan. Ik probeer me overigens aan 3 keer per week te houden, dus gemiddeld zo om de dag, tenzij ik opeens omhoog geschoten ben, dan dubbel-check ik even of het vocht is :)
pi_106477049
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:32 schreef Barreltje het volgende:
* Barreltje komt zich na de "ik vole me helemaal niet dik al zaget m'n BMO van wel"-post ook weer melden..

dus..
allereerst maar eens een afspraak gemaakt bij de dietist. vriendin van mij gaat daar ook heen en heeft er veel profijt van.. dus volgens mij is het wel een goede :D

wil mijn eet gewoontes eens onder de loep neen en kijken hoe ik zo balans mogelijk af kan vallen.. en hoe het gewichtsverlies vol te houden is tijdens een evt zwangerschap

Welkom terug bar :*
pi_106478396
Afvallen met amper bewegen en niet lang genoeg kunnen staan om te koken is klote ;(
stupidity has become as common as common sense was before
pi_106478998
Lijstje:

O: 2 boterhammen met pindakaas light en filet americain
T: klein schaaltje aardbeien
L: 2 boterhammen met kaas en tomaat
T: een pakje crackers
D: wat de pot schaft (maar moeders doet aan Sonja Bakker)
T: sinaasappel

S: spinnen
pi_106479612
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 12:41 schreef marcb1974 het volgende:
Afvallen met amper bewegen en niet lang genoeg kunnen staan om te koken is klote ;(
Misschien iets doen als "Nederland in beweging"dan...gewoon downloaden en dan in stukjes afspelen...beweeg je in ieder geval wat. ;)
Optimist tot in de kist
pi_106479706
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:32 schreef Barreltje het volgende:

dus..

Jij hebt een verzekering die de dietiste nog dekt? Ik moest er mee ophouden ;( , uit basisverzekering en nu in een aanvullend pakket(de allerhoogste) waar ik niet inkom en zelf betalen is helaas geen optie met mijn inkomen dus bye bye dietiste. :'(
Optimist tot in de kist
pi_106479747
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:15 schreef trovey het volgende:

[..]

Misschien iets doen als "Nederland in beweging"dan...gewoon downloaden en dan in stukjes afspelen...beweeg je in ieder geval wat. ;)
Dat kan echt niet, ook daarvoor moet je staan. En dat is na 10 seconden al zo goed als janken :X
De oplossing komt eraan gelukkig :)
pi_106479763
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:18 schreef trovey het volgende:

[..]

Jij hebt een verzekering die de dietiste nog dekt? Ik moest er mee ophouden ;( , uit basisverzekering en nu in een aanvullend pakket(de allerhoogste) waar ik niet inkom en zelf betalen is helaas geen optie met mijn inkomen dus bye bye dietiste. :'(
En bij een andere verzekering volgend jaar?
pi_106479889
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:20 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Dat kan echt niet, ook daarvoor moet je staan. En dat is na 10 seconden al zo goed als janken :X
De oplossing komt eraan gelukkig :)
Veel oefeningen kun je ook zittend doen. ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:20 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

En bij een andere verzekering volgend jaar?
Ik kan nergens anders terecht voor aanvullende verzekeringen, voor de basis moeten ze je wel aannemen maar bij de aanvullende niet...iets met een brandend huis verzekeren ;) , ik moet blijven zitten waar ik zit en na een poging te hebben gedaan om hoger verzekerd te worden voor fysiotherapie die werd afgewezen omdat ik fysiotherapie gebruik :') (al jaren) lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze me hoger verzekeren om die dietiste wel vergoedt te krijgen als ik gebruik maak van de dietiste...je kunt je prima hoger verzekeren zolang je er maar niet al gebruik van maakt in een lagere verzekering. :P .
Optimist tot in de kist
pi_106480806
Even de lunch: tosti (op de gril dus zonder extra vet) met beetje kruidenkaas, kipfilet en cherrytomaatjes :P ), daarbij kop thee (al jaren zonder suiker) en wellicht nog een klein blikje soep want vanavond ben ik elders dus brood als avondmaaltijd. Vanmorgen als ontbijt: 2 beschuiten met halvarine en een beetje hagelslag en 1 bekertje melk.
Optimist tot in de kist
pi_106481321
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:24 schreef trovey het volgende:

[..]

[..]

Ik kan nergens anders terecht voor aanvullende verzekeringen, voor de basis moeten ze je wel aannemen maar bij de aanvullende niet...iets met een brandend huis verzekeren ;) , ik moet blijven zitten waar ik zit en na een poging te hebben gedaan om hoger verzekerd te worden voor fysiotherapie die werd afgewezen omdat ik fysiotherapie gebruik :') (al jaren) lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze me hoger verzekeren om die dietiste wel vergoedt te krijgen als ik gebruik maak van de dietiste...je kunt je prima hoger verzekeren zolang je er maar niet al gebruik van maakt in een lagere verzekering. :P .
Waar wil je de dietiste precies voor gebruiken?
Be someone that makes you happy
pi_106483284
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:01 schreef Nallie het volgende:

[..]

Waar wil je de dietiste precies voor gebruiken?
Waarvoor een dieitste gebruikt wordt. :P Tips, sturing en controle voor mijn specifieke situatie.

Overigens zit ik nu ... burp... vol van mijn tosti en soepje, nog een bekertje thee erbij (fruit welness van Pickwick is erg lekker :9 ) als je geen suiker gebruikt
Optimist tot in de kist
pi_106484217
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:24 schreef trovey het volgende:

[..]

[..]

Er zijn verzekeraars die ook voor het aanvullende pakket nog aannemen zonder onderzoek. Maar het is wel goed kijken vooraf ja.
Zou het voor nu geen optie zijn om bv om de x tijd een keer naar de dietist te gaan? Dus wel zelf betalen maar minder vaak?
pi_106484804
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:47 schreef trovey het volgende:

[..]

Waarvoor een dieitste gebruikt wordt. :P Tips, sturing en controle voor mijn specifieke situatie.

Overigens zit ik nu ... burp... vol van mijn tosti en soepje, nog een bekertje thee erbij (fruit welness van Pickwick is erg lekker :9 ) als je geen suiker gebruikt
Ik bedoel meer, heb je die dietiste ECHT nodig of kan je het ook zelf of met hulp uit de omgeving e.d.?
Be someone that makes you happy
pi_106485091
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:46 schreef trovey het volgende:
Even de lunch: tosti (op de gril dus zonder extra vet) met beetje kruidenkaas, kipfilet en cherrytomaatjes :P ), daarbij kop thee (al jaren zonder suiker) en wellicht nog een klein blikje soep want vanavond ben ik elders dus brood als avondmaaltijd. Vanmorgen als ontbijt: 2 beschuiten met halvarine en een beetje hagelslag en 1 bekertje melk.
Die lunch. :9 Die ga ik ook een keer maken, klinkt echt enorm lekker.
pi_106485320
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 15:07 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Er zijn verzekeraars die ook voor het aanvullende pakket nog aannemen zonder onderzoek. Maar het is wel goed kijken vooraf ja.
Zou het voor nu geen optie zijn om bv om de x tijd een keer naar de dietist te gaan? Dus wel zelf betalen maar minder vaak?
Mijn dietiste is er, uit protest tegen de bezuinigingen, mee opgehouden dus moet je maar net weer eentje treffen waarmee het zo goed klikt.Minder vaak gaan is niet echt een optie omdat het al zeer beperkt was toen het nog in het basispakket zat het laatste jaar. Mijn dietiste zat al met allerlei codes te schuiven om er weegmomenten van te maken om zo toch vaker te kunnen komen bovendien zijn er nog andere dingen die ook beperkter worden en waar ik ook gebruik van maak in de gezondheidszorg en die heb ik harder nodig heb anders kan ik over een tijdje helemaal me als een bejaarde gaan gedragen qua beweging. en dat is dan weer niet goed voor het afvallen. :') Ach we werken gewoon met de tips en schema's die ze me gegeven heeft en met een beetje steun van de omgeving ga ik gewoon verder mijn best doen. ;) .
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 15:19 schreef Nallie het volgende:

[..]

Ik bedoel meer, heb je die dietiste ECHT nodig of kan je het ook zelf of met hulp uit de omgeving e.d.?
De dietiste kan me inzicht geven in bepaalde dingen die me omgeving niet kan (b.v. afvallen in combinatie met aanwezige gezondheidsproblemen). Zit al jaren te klungelen met mijn gewicht en na mijn gezondheidsklungelperiode die al 14 jaar duurt(en niet meer weggaat) is het er niet beter op geworden. Enfin, hoe dan ook, zal het nu zelf moeten doen, het zij zo. ;)
Optimist tot in de kist
pi_106485370
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 15:26 schreef Myraela het volgende:

[..]

Die lunch. :9 Die ga ik ook een keer maken, klinkt echt enorm lekker.
Is ook erg lekker :9 , wel vol nu maar dat is alleen maar goed, minder verleiding. :P
Optimist tot in de kist
  vrijdag 6 januari 2012 @ 16:28:05 #94
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_106487673
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:18 schreef trovey het volgende:

[..]

ehm jup!
ik ben net overgestapt naar de collectieve verzekering en aanvullende verzekering van mijn werk.
ik begreep dat men je dan n iet mag weigeren :@
en jah.. ik heb de hoogste vd hoogste aanvullende verzekering.. dit ivm fysio en andere medische molens :P
pi_106487846
Dr.Frank schrijft regelmatig stukjes in de De Telegraaf (paar dagen later staan ze op zijn site). Ben het niet altijd met hem eens, maar lees het altijd wel. Stukje van vandaag vond ik bijzonder:

Pas op voor fabeltjes en tegelwijsheden over afvallen

Volg je boerenverstand!

AMSTERDAM, vrijdag

Uitspraken over afvallen en voetballen lijken op elkaar: de beste stuurlui staan aan wal. De afgelopen dertig jaar zag ik tientallen tegeltjeswijsheden over diëten en afvallen voorbij komen. Vandaag wil ik een aantal tegeltjes kapot gooien. De tegeltjes en fabeltjes worden niet alleen door patiënten levend gehouden, maar ook journalisten doen er graag aan mee. Maar veel pijnlijker wordt het als professionals met een wetenschappelijke achtergrond onjuistheden poneren als waarheden.

„Ik ben niet te zwaar, ik heb zware botten”

Deze obesitasfabel is makkelijk te ontzenuwen, want de botten van zware mensen zijn nauwelijks zwaarder dan die van lichtgewichten. Het skelet van een zwaargewicht van 120 kg weegt slechts enkele kilo’s meer dan dat van een lichtgewicht van 60 kg. Superlichtgewichten, bijvoorbeeld vrouwen met anorexia nervosa, hebben wél een gevaarlijk lage botmassa. Zo brak één van mijn anorexiapatiënten spontaan vijf wervels voor haar 22e levensjaar. Na behandeling met de juiste medicatie en met een normaal gewicht is ze moeder van twee kinderen geworden en staat ze hele dagen voor de klas.

„Van diëten word je dikker”

Een wonderlijke uitspraak, want niemand kan zwaarder worden door het eten van minder calorieën. Vrouwen die dit beweren (het zijn zelden mannen die ik dit hoor zeggen), worden niet dik van diëten, maar van de frustratie dat afvallen en op gewicht blijven zo moeilijk is. Dat veroorzaakt bij hen een eetimpuls, waardoor ze nog meer aankomen.

„Crashdiëten zijn ongezond”

In 2000 werd een patiënt met een bijna onbehandelbare suikerziekte beschreven in ons Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde. Hij werd behandeld met een crashdieet door internisten van de Universiteit van Leiden. Binnen enkele dagen werd zijn insuline gestaakt en hij viel vele kilo’s af. Dat crashdieet van minder dan 800 Kcalorieën per dag was dus bijzonder effectief. Het stoppen met insuline bij suikerziekte type 2 is uitvoerig door mij beschreven in deze krant in november 2009. Ik pleit niet voor het op eigen houtje starten van crashdiëten, want die diëten hebben altijd tekorten aan essentiele voedingstoffen. Maar onder de deskundige leiding van artsen hebben crashdiëten bij diabeten en sommige andere aandoeningen een groot therapeutisch effect.

„Snel afvallen is ongezond en beklijft niet”

Dat beweerde een hoogleraar in april 2010 in een landelijk dagblad. Een professorale dwaling. Er is veel wetenschappelijk bewijs dat snel en veel afvallen leidt tot een lager lichaamsgewicht op lange termijn. Ook jojoën is niet zo ongezond als veel mensen beweren. Jojoën is een volstrekt natuurlijk fenomeen. Hele volkstammen in Afrika komen jaarlijks 8-9 kg aan, om die kilo’s vervolgens in tijden van schaarste weer te verliezen. Jojoën is niet verstandig, maar de angst ervoor mag nooit een argument zijn om niet te willen afvallen.

„Lichaam verzet zich tegen afvallen”

Deze premature uitspraak over afvallen is gebaseerd op onjuiste interpretaties van wetenschappelijke observaties. In een aantal onderzoeken werd aangetoond dat door gewichtsverlies er veranderingen optreden in de hormoonhuishouding. Gewichtsverlies leidt tot meer hormonen die een hongergevoel geven. Die hormonen geven dus voortdurend het signaal af om meer te gaan eten. Maar in welke mate die hormonen uw eetgedrag beïnvloeden, is nog onbekend. Natuurlijk moet u daar niet aan toegeven, want dan vliegen de kilo’s er weer aan. In het dagelijkse leven is het ons wel afgeleerd om al te veel te luisteren naar onze andere hormonen. Misschien een les voor hen die gevoelig zijn voor deze ’hongerhormonen’.

Er zijn nog veel meer fabels die aan stukken moeten. Daar ligt een taak voor de wetenschap. De resultaten van onderzoek zijn soms onbegrijpelijk of tegenstrijdig, maar uiteindelijk passen de puzzelstukjes in elkaar en ontstaat het plaatje. Fabeltjes over afvallen brengen ons niet verder, ons ’boerenverstand’ wel.
It was delicious.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 16:37:26 #96
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106488099
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 16:31 schreef Sometimes het volgende:
Dr.Frank schrijft regelmatig stukjes in de De Telegraaf (paar dagen later staan ze op zijn site). Ben het niet altijd met hem eens, maar lees het altijd wel. Stukje van vandaag vond ik bijzonder:
Ik lees 'Telegraaf' en 'Dr. Frank' en haak af lees het hele stuk toch maar... Tuurlijk moet iedereen vertrouwen op z'n gezond verstand, maar de 'tegelwijsheden' die hier staan, zijn ook echt niet de dingen die ik vaak hoor. Beetje open deuren intrappen dit.

Van diëten word je dikker kan wel. Als je gaat crashen raakt je lichaam gewend aan weinig kcal's en wordt het moeilijk om een normaal eetpatroon te krijgen zonder dat je daarvan dikker wordt. Heel langzaam weer opbouwen enzo kan helpen, maar dat veel mensen na een dieetpoging zwaarder zijn dan ervoor, is toch wel echt zo...

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:46 schreef trovey het volgende:
Dat ontbijtje is wel erg mager hoor. 1 bekertje melk en twee beschuiten met hagelslag is niet echt de manier om je lichaam op gang te krijgen 's ochtends.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 16:42:35 #97
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_106488350
Laat ik ook maar even mijn ervaring delen.

Eind 2011 (okt - dec) was ik op mijn zwaarste punt. Ik zat nét onder de grens van obesitas toen ik me liet wegen door de diëtiste van mijn sportschool. (de gene die me doorverwees was een receptioniste.. gewoon ziek, als ik daar geen contact mee had.. was ik nog nu vast dikker dan toen geweest!)

Toen met het Hippro dieet (op eiwit basis) dik 9 kg verloren in 2 maanden. Na een tijd geen zin meer om elke keer naar de diëtiste te gaan ivm druk leven dus heb mijn gewicht stabiel weten te houden. Nu is de hunk naar nog meer gewichtsverlies te groot, dus sinds 2 januari 2012 begonnen met een erg streng eiwit dieet (strenger dan Hippro) op basis van shakes en groente's. Het is zwaar. Echt zwaar. De hunk naar een bammetje is groter dan ooit. Maar ik probeer mijn geest te trainen en denk diep na waar ik het voor doe. Het is een mind trick.

Sinds 2 jan tot nu ben ik al weer 3,6 kg lichter en een dikke 1,4% vetpercentage kwijt (dit is echt verbluffend).
Ik weeg me dagelijks met de Youw8 weegschaal die alles doorstuurt naar een online privé pagina waarbij je kan zien in kolommen wat je vet percentage, bmi, algehele gewicht is ten opzichte van alle vorige metingen en wanneer je in de green zone zit.

Voor de geinteresserden, heb dit pakket twv. 300 euro aangeschaft. Goed voor 10 weken. Enigste wat ik nodig hebt is water uit de kraan en 3 zaken ingevroren gemende groente van de supermarkt. Zeg maar ¤ 34,- per week aan voeding als je deelt door 10 weken.

http://www.eiwitpoeder.nl/slank-met-eiwit-deluxe

Dit pakket heb ik. Ik wil geen reclame maken, maar het helpt. Je hebt geen honger gevoel. Je moet alleen sterk in je schoenen staan, als je het zelf doet.
Tevens krijg je toegang tot een e-book van 30+ pagina's om je te overtuigen, je te helpen, te motiveren inclusief week schema's en uitleg van de 5 fases die gij zult volgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dionysiou op 06-01-2012 16:51:01 ]
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 16:47:58 #98
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106488639
Als je geen honger hebt, waarom moet je dan zo sterk in je schoenen staan?
  vrijdag 6 januari 2012 @ 16:50:12 #99
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_106488751
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 16:47 schreef Tink89 het volgende:
Als je geen honger hebt, waarom moet je dan zo sterk in je schoenen staan?
Omdat dit dieet erg veel van je vraagt. Je moet 6 keer per dag een eiwit shake met water. En daarnaast 's avonds een kleine portie groente. Thats it.
Nu denk je; zonder hongergevoel? EASY!

Nein, het is zo enorm lastig om te leven op vloeibaar voedsel als je actief bent in het leven en van alles doet. Het vraagt veel van je, echt waar.
Maar nogmaals; als je iets wilt en je slaagt er in de knop om te zetten. Je zal veel resultaat zien.
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 16:52:43 #100
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106488867
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 16:50 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Omdat dit dieet erg veel van je vraagt. Je moet 6 keer per dag een eiwit shake met water. En daarnaast 's avonds een kleine portie groente. Thats it.

Nein, het is zo enorm lastig om te leven op vloeibaar voedsel als je actief bent in het leven en van alles doet. Het vraagt veel van je, echt waar.
Maar nogmaals; als je iets wilt en je slaagt er in de knop om te zetten. Je zal veel resultaat zien.
I'll pass. Ik hou het gewoon op gezond eten, genoeg bewegen en geen gekke dingen. Aan mijn lijf geen polonaise met shakes, geen vast voedsel of bepaalde dingen die per se niet mogen. Ben al 27,3 kilo kwijt, dus dat lijkt te werken ;)
  vrijdag 6 januari 2012 @ 16:54:44 #101
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_106488977
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 16:52 schreef Tink89 het volgende:

[..]

I'll pass. Ik hou het gewoon op gezond eten, genoeg bewegen en geen gekke dingen. Aan mijn lijf geen polonaise met shakes, geen vast voedsel of bepaalde dingen die per se niet mogen. Ben al 27,3 kilo kwijt, dus dat lijkt te werken ;)
Eiwitdieet is niks slechts mee. Eiwitten zijn de bouwstenen van je lichaam. Je moet het gebalanceerd doen en weten waar je over praat..

Ieder zijn eigen methode natuurlijk en hartstikke goed dat jij 27,3 kilo kwijt bent! Toont zeker een wilskracht.

Nogmaals, ik laat alleen mijn ervaringen zien. Thats it.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 18:35:30 #102
244933 trovey
Nachtoele
pi_106493104
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 16:28 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ehm jup!
ik ben net overgestapt naar de collectieve verzekering en aanvullende verzekering van mijn werk.
ik begreep dat men je dan n iet mag weigeren :@
en jah.. ik heb de hoogste vd hoogste aanvullende verzekering.. dit ivm fysio en andere medische molens :P
Geluksvogel. :P
Optimist tot in de kist
  vrijdag 6 januari 2012 @ 18:38:23 #103
244933 trovey
Nachtoele
pi_106493222
quote:

[..]

De reden dat ik niet aan dit soort dingen begin is dat je na afloop van je afvallen eigenlijk nog niet geleerd hebt hoe je anders moet eten om het gewicht er blijvend af te houden daarom blijf ik het maar doen met normale voeding zodat ik straks ook definitief een andere voedingswijze heb. ;) Maar als het jou helpt en je kan de kilo's straks ook weghouden is het blijkbaar een goede methode voor jou. :*
Optimist tot in de kist
  Licht Ontvlambaar vrijdag 6 januari 2012 @ 19:39:59 #104
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106495885
quote:

[..]

Is dat nou niet vreselijk smerig, die shakes?
  vrijdag 6 januari 2012 @ 20:23:00 #105
251095 Purdey
Better off alone..
pi_106498030
Het lijkt me vooral zo eentonig. I mean, er is zóveel gezonds en magers te eten. Waarom zou je jezelf dan killen door 6 keer per dag zo'n shake naar binnen te gooien?
Lijstje van vandaag:

O: 2 boterhammen met kipfilet, grote beker optimel limoen.
L: 1 triangel broodje (3 hoekig meergranen broodje met zonnebloempitten) met Filet Am. een halve twister (Soort bruin stokbroodje met rozijnen en noten), 2 kopjes thee, 1/2 flesje spa&fruit.
T: Schaaltje ananas, beker thee.
D: Maaltijdsalade garnaal, droog triangel broodje.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 20:37:57 #106
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_106498837
Bij mij ging het niet helemaal goed vandaag. Maar met Beck in mijn achterhoofd heb ik niet opgegeven en dat is redelijk goed gelukt.

O yoghurt met cruesli
S 1 mile
T glas tomatensap
"L" beker warme chocolademelk met een bizarre hoeveelheid slagroom en een stuk nougat
T 2 zuurtjes, 300 ml smoothie van mango, sinaasappel, framboos, appel en magere yoghurt, handje cashews
D wokje van beetje saus, scheutje cocosmelk, rijst, een eitje en vooral een berg groente.
T ivm snaaidrang ga ik maar aan de popcorn

Echt vreemd, ik heb nu ik moet afvallen echt vetzucht ofzo. Ik kreeg vanmiddag gewoon visioenen over turkse pizza, big mac en patat speciaal. Voordat ik zo dik werd had ik dat helemaal niet zo.
Spoilers!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 6 januari 2012 @ 20:47:00 #107
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106499392
Goed gedaan Lucky ^O^
  vrijdag 6 januari 2012 @ 21:16:49 #108
251095 Purdey
Better off alone..
pi_106501062
Visioenen van eten zijn best herkenbaar. Ik denk de hele dag aan eten :') Bij elke maaltijd bedenk ik me wat het volgende zal zijn wat ik ga eten. Zat me vanochtend af te vragen wat ik morgen eens voor ontbijt ga nemen :D
  vrijdag 6 januari 2012 @ 21:41:27 #109
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_106502757
Ik plan op vrijdag wat we de komende week eten dus dat staat altijd vast. Ivm medicatie heb ik strenge regels wat betreft mijn ontbijt dus dat is elke dag op hetzelfde tijdstip magere milde yoghurt met Aldi cruesli (spotgoedkoop, minder zoet,minder calo's).
Mijn issue is altijd de lunch. Ik ben heel erg geneigd om creatief te gaan lunchen, ik eet zelden gewoon een boterham. Het moet altijd iets speciaals zijn op een of andere manier. En mijn vriend komt op wisselende en onvoorspelbare tijden thuis dus ik stel mijn lunch vaak uit met alle gevolgen van dien. Of ik lunch te vroeg en krijg dan te snel weer trek. Ik zoek nog een structurele oplossing.
Spoilers!
  vrijdag 6 januari 2012 @ 21:48:23 #110
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_106503146
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 18:38 schreef trovey het volgende:

[..]

De reden dat ik niet aan dit soort dingen begin is dat je na afloop van je afvallen eigenlijk nog niet geleerd hebt hoe je anders moet eten om het gewicht er blijvend af te houden daarom blijf ik het maar doen met normale voeding zodat ik straks ook definitief een andere voedingswijze heb. ;) Maar als het jou helpt en je kan de kilo's straks ook weghouden is het blijkbaar een goede methode voor jou. :*
Thanks.

Er zijn 5 fase van, elke fase duurt 2 weken.

Per fase komt er een bestandsdeel terug van de normale voeding. Oftewel, in fase 5 (die 2 weken duurt) heb je nog maar 1/2 shakes en de rest is normale voeding. Je bouwt het op.
pi_106503149
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 21:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik plan op vrijdag wat we de komende week eten dus dat staat altijd vast. Ivm medicatie heb ik strenge regels wat betreft mijn ontbijt dus dat is elke dag op hetzelfde tijdstip magere milde yoghurt met Aldi cruesli (spotgoedkoop, minder zoet,minder calo's).
Mijn issue is altijd de lunch. Ik ben heel erg geneigd om creatief te gaan lunchen, ik eet zelden gewoon een boterham. Het moet altijd iets speciaals zijn op een of andere manier. En mijn vriend komt op wisselende en onvoorspelbare tijden thuis dus ik stel mijn lunch vaak uit met alle gevolgen van dien. Of ik lunch te vroeg en krijg dan te snel weer trek. Ik zoek nog een structurele oplossing.
Je vriend negeren? Van apart lunchen ga je niet dood.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 21:48:58 #112
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_106503175
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:39 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Is dat nou niet vreselijk smerig, die shakes?
Met soja melk is het net een milkshake van de McDonalds. Maar in de 1e 2 fase's mag je alleen water. Dus ja, de smaak is niet perfect.. maar je hebt vanille, banaan smaak etc. gewoon doorzetten. :P
  Licht Ontvlambaar vrijdag 6 januari 2012 @ 22:11:08 #113
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106504435
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 21:48 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Met soja melk is het net een milkshake van de McDonalds. Maar in de 1e 2 fase's mag je alleen water. Dus ja, de smaak is niet perfect.. maar je hebt vanille, banaan smaak etc. gewoon doorzetten. :P
Niks voor mij... Ik zoek liever balans tussen genieten en gewicht. Maar evengoed succes :)
  vrijdag 6 januari 2012 @ 22:20:00 #114
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_106504935
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 21:48 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Je vriend negeren? Van apart lunchen ga je niet dood.
Bedoelde dat hij op wisselende tijden thuiskomt voor het avondeten ;). Hij werkt 80 uur per werk en we koken graag samen dus 's avonds eten we altijd samen. Ook omdat we ekaar anders alleen in bed tegenkomen. Juist omdat ik nergens rekening mee hoef te houden is de lunch lastig voor me.
Spoilers!
pi_106505777
Hoi,

Ik ben nieuw hier, ik ben op 1 januari begonnen met een vrij streng koolhydraatarm diëet.
Opzich gaat het me goed af, maar ik vraag me af wat nou een goeie energiegever is voor tijdens lange sportdagen, ik merk in trainingen dat ik aan het einde energie tekort kom.

Iemand een idee? :)

[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  Vis een optie? vrijdag 6 januari 2012 @ 23:45:56 #116
70532 loveli
N
pi_106509392
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 22:34 schreef oinkoink12 het volgende:
Hoi,

Ik ben nieuw hier, ik ben op 1 januari begonnen met een vrij streng koolhydraatarm diëet.
Opzich gaat het me goed af, maar ik vraag me af wat nou een goeie energiegever is voor tijdens lange sportdagen, ik merk in trainingen dat ik aan het einde energie tekort kom.

[ afbeelding ]
Uit vet kun je meer energie halen dan uit koolhydraten wanneer je het effectief verbrand, maar koolhydraten leveren sneller energie. Als je zo'n koolhydraatarm dieet volgt, kun je het beste ook je sportroutine aanpassen. Heb je ondersteuning bij je dieet en training?
crap in = crap out
  zaterdag 7 januari 2012 @ 09:27:18 #117
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106517951
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 22:34 schreef oinkoink12 het volgende:
Hoi,

[ afbeelding ]
Ik zag jouw ticker en wow, wat ben jij lang. Als je met > 100 kilo een bmi van 26 hebt, moet je toch ongeveer 2 meter zijn...

Xx
pi_106518030
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 09:27 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik zag jouw ticker en wow, wat ben jij lang. Als je met > 100 kilo een bmi van 26 hebt, moet je toch ongeveer 2 meter zijn...

Xx
1m97 als ik het goed uitreken.

Ik ben (ietsje) langer, maar kan voorlopig alleen maar dromen van een dergelijk BMI :+
It was delicious.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 10:36:52 #119
251095 Purdey
Better off alone..
pi_106518569
Woei, vanochtend weer 6 ons lichter! Lijstje voor vandaag:

O: 2 ontbijtcrackers met dieet margarine en anijshagel. Beker thee.
L: 3 boterhammen. 2 met kipfilet, 1 met Filet American. Beker melk.
T: Halve mango, bekertje activia.
D: Volkorenpenne met véél roerbakgroenten van de Appie, Bertolli pastasaus in zak van de Appie en biologisch tofu gehakt.
A: Plakje Cakey line cake. Beker thee.
S: 300 kcal op de fiets.
pi_106520951
Hallo iedereen, ik denk dat ik ook maar ga meedoen hier.

Ik ben nu 26 jaar en moeder van een dochter van 4.

Voor mijn zwangerschap was ik slank, maar at veel te weinig.
In de 9 maanden dat ik zwanger was ben ik van normaal eten naar veel eten en naar veel ongezond eten gegaan en ben daardoor bijna 50 kg aangekomen.

Vanaf 2 januari 2011 ben ik aan het proberen af te vallen, door minder te snoepen en meer te bewegen.
In totaal ben ik 29 kg afgevallen in 2011 en wil dit jaar de rest kwijt, ongeveer 15/20 kg
pi_106521573
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 12:36 schreef xericax het volgende:

In de 9 maanden dat ik zwanger was ben ik van normaal eten naar veel eten en naar veel ongezond eten gegaan en ben daardoor bijna 50 kg aangekomen.

Vanaf 2 januari 2011 ben ik aan het proberen af te vallen, door minder te snoepen en meer te bewegen.
In totaal ben ik 29 kg afgevallen in 2011 en wil dit jaar de rest kwijt, ongeveer 15/20 kg
Welkom. :D

Voor de tv-liefhebbers vanavond op Nederland 2: Debat op 2 over dikzijn en afvallen in Nederland,, toch eens kijken wie er zitten en wat er gezegd wordt. :P
Optimist tot in de kist
pi_106521623

Wil iemand deze ticker in de OP zetten?
pi_106521703
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 12:36 schreef xericax het volgende:

Hoe ben je die 29 kilo afgevallen? En welkom natuurlijk :s) .
Spoilers!
pi_106522820
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 13:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Hoe ben je die 29 kilo afgevallen? En welkom natuurlijk :s) .
Dankje.

Ik had nogal wat slechte gewoontes, broodjes tussendoor (croissants, sandwiches etc), veel frisdrank, elke dag kaas, teveel beleg, 2x avondeten opscheppen, veel boter door het eten of 's avonds laat nog even wat naar binnen proppen.

De frisdrank vervangen door water of thee. 's ochtends at ik een cracotte cracker met kipfilet en een stuk fruit. (wel gewoon koffie met melk en suiker, dat kan ik echt niet laten) 's middags een bruine boterham ipv. wit en 's avonds at ik stukken minder, vaak rijst met groentes en kipfilet.
Tussendoor als ik echt trek had een sinaasappel of mandarijn, muesli met yoghurt of wat bouillion.
In de zomer ging ik een aantal uren per week erbij fietsen.

Maar ik moet zeggen dat sinds september m'n motivatie een beetje weg is en dat ik sindsdien op het zelfde gewicht ben gebleven, dus nu weer een nieuwe start.
pi_106524099
Nog steeds niets afgevallen terwijl ik vrij weinig eet. :{ Heb de stap genomen om toch op de weegschaal te gaan en ik was zelfs bang dat ik over de 65 kilo was maar het viel mee. Ik ben 64 kilo.

Kan deze ook in de OP? Hoe kan het dat mijn afbeelding klein is en die van jullie groot?

pi_106524393
Omdat jij klein bent en wij groot :')
pi_106524436
For the love of god, 54 kilo, echt ga naar slank!
  zaterdag 7 januari 2012 @ 14:55:32 #128
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106524682
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
For the love of god, 54 kilo, echt ga naar slank!
Dat ligt er toch aan hoe groot die persoon is. Als ze 1.50 of 1.55 is, hoort ze hier thuis :)

En Esperanza, jouw ticker is kleiner, omdat er een paar links onder elkaar staan bij Lilyslim, de vraag is even welke url je moet kopiëren :)

Xx
pi_106525425
Esperanza93 is 1m60, met 64 kg geeft dat een BMI van precies 25.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sometimes op 07-01-2012 15:54:54 ]
It was delicious.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 15:23:24 #130
251095 Purdey
Better off alone..
pi_106525436
De mensen hier zijn bekant 2 keer haar gewicht, maar hé, ons hoor je niet piepen hoor :Y)
pi_106526944
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 15:22 schreef Sometimes het volgende:
Esperanza93 is 1m60, met 64 kg geeft dat een BMI van precies 25.
Ik hoor hier ook gewoon. Ik kan het ook zo ver laten komen dat ik 120 kilo ga wegen en dan hoor ik hier ineens wel zekers. :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:55 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Dat ligt er toch aan hoe groot die persoon is. Als ze 1.50 of 1.55 is, hoort ze hier thuis :)

En Esperanza, jouw ticker is kleiner, omdat er een paar links onder elkaar staan bij Lilyslim, de vraag is even welke url je moet kopiëren :)

Xx
Oke! Bedankt. *O*
  zaterdag 7 januari 2012 @ 16:21:27 #132
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106527264
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:10 schreef esperanza93 het volgende:

[..]

Ik hoor hier ook gewoon. Ik kan het ook zo ver laten komen dat ik 120 kilo ga wegen en dan hoor ik hier ineens wel zekers. :')
Njah, jij heb een Bmi voor in Slank. Mij boeit het niks, maar als je dan toch in Dieet gaat posten, moet je het ook niet raar vinden als mensen zeggen dat je eigenlijk, gezien je bmi, in Slank hoort :)
pi_106527899

[ Bericht 6% gewijzigd door BananaPancake op 07-01-2012 16:56:19 ]
pi_106527965
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:33 schreef esperanza93 het volgende:
Nog steeds niets afgevallen terwijl ik vrij weinig eet. :{ Heb de stap genomen om toch op de weegschaal te gaan en ik was zelfs bang dat ik over de 65 kilo was maar het viel mee. Ik ben 64 kilo.

Kan deze ook in de OP? Hoe kan het dat mijn afbeelding klein is en die van jullie groot?

[ afbeelding ]
Door weinig eten ga je niet per definitie afvallen ;)
Beter meer en gezond eten dan val je eerder af, nu staat je lichaam wellicht in wat sommigene betitelen als de spaarstand.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_106528332
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:21 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Njah, jij heb een Bmi voor in Slank. Mij boeit het niks, maar als je dan toch in Dieet gaat posten, moet je het ook niet raar vinden als mensen zeggen dat je eigenlijk, gezien je bmi, in Slank hoort :)
Ik vind dat wel vreemd want ik heb wel overgewicht. Sowieso mogen die mensen zich ook wel focussen op hun eigen gewicht i.p.v. zich te bemoeien met mijn gewicht. Ik ben te dik en dat is zo. Klaar.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:44 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Door weinig eten ga je niet per definitie afvallen ;)
Beter meer en gezond eten dan val je eerder af, nu staat je lichaam wellicht in wat sommigene betitelen als de spaarstand.
Ik weet het. Super vervelend aangezien ik helemaal ben gewend aan ongezond eten.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 17:12:20 #136
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106528738
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:56 schreef esperanza93 het volgende:
Ik vind dat wel vreemd want ik heb wel overgewicht. Sowieso mogen die mensen zich ook wel focussen op hun eigen gewicht i.p.v. zich te bemoeien met mijn gewicht. Ik ben te dik en dat is zo. Klaar.
Een bmi van 25 is geen overgewicht Oke, iedereen mag natuurlijk zelf weten wattie doet. Succes in ieder geval!

Hier een raar dagje:

O: 2 ontbijtcrackers met 30+kaas, 3 volkoren boterhammen, 2 pindakaas, 1 kipgehakt. Glas sap.
T: Apple-Cinnamon muffin in de stad. Beker thee.
L: 3 volkoren boterhammen. 2 pindakaas, 1 kipgehakt.
T: Beker thee, geen honger, late L.
D: Broccoli-kaas-quiche van de Appie. Glas water.
T: Surpriseparty van vriendjelief, dus gok op 2 pints Magner's (Cider) en misschien twee mini-kaassouffleetjes.

S: Op en neer naar de stad fietsen, 2 x 15 minuten. Badkamer grondig van boven tot onder gepoetst.

Xx!
pi_106529083
Moet misschien ook maar weer eens pindakaas gaan smeren, is best lekker :)

Is zo'n quiche trouwens gezond? Heb het nog nooit gehad.
pi_106529160
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:24 schreef Audreyoot het volgende:

Ligt eraan waar je hem van maakt. Als je het met roomboterbladerdeeg doet niet, korstdeeg is alweer wat beter, en korstloos, dus met alleen ei is low carb :+

Als de vulling veel slagroom bevat op wat eieren, dan is hij ongezonder dan wanneer hij geen of weinig room bevat, etc.

Kortom: een quiche kun je zo gezond maken als je zelf wilt :)
Ja doei.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 17:26:39 #139
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106529167
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:24 schreef Audreyoot het volgende:

Nee, da's niet echt gezond als je een hele neemt. Heb het even nagekeken en het is 245 kcal per 100 gram en zo'n ding is 300 gram. Meestal neem ik dan dus ook een halve met een flinke schep salade erbij, maar daar heeft vriendjelief geen zin in en het is zijn feestje wat eten betreft...

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:26 schreef motorbloempje het volgende:

Kortom: een quiche kun je zo gezond maken als je zelf wilt :)
Als ik hem zelf maak, issie idd gezonder ja, maar daar moet je tijd voor en zin in hebben. Zonder korst vind ik het btw geen quiche meer hoor, dan is het meer gewoon een ovenschoteltje. Niet minder lekker overigens :)

Xx
pi_106529636
Zo vandaag 2 x beschuit met halvarine en hagelslag en bekertje melk (had niet zo veel honger en was ook laat op :P) . Net een banaan en een groot glas vruchtensap (ongezoet) en straks eens aan de rauwkost, een kop verse erwtensoep (niet zelf gemaakt :P ) en daarbij een stuk afgebakken Focaccia met mozzarella n kruidenkaas (ook kant en klaar gekocht). Vanavond mag ik weer een koekje bij de koffie/thee., dat zal mijn dagmenu van vandaag zijn.
Optimist tot in de kist
  Licht Ontvlambaar zaterdag 7 januari 2012 @ 18:02:43 #141
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106530293
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:56 schreef esperanza93 het volgende:

[..]

[..]

Ik weet het. Super vervelend aangezien ik helemaal ben gewend aan ongezond eten.
je vindt jezelf te dik, je bent het niet, objectief gezien. En als je de OP goed gelezen had, dan zou je ook niet zo stellig roepen dat je wel hier hoort. Maar goed, het zal de leeftijd wel zijn :)
pi_106530378
quote:
17s.gif Op woensdag 4 januari 2012 17:41 schreef LovelyLady het volgende:
Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.
Maar 'we' zijn natuurlijk veel te streng in Slank! :7
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 7 januari 2012 @ 18:12:50 #143
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106530641
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:05 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Maar 'we' zijn natuurlijk veel te streng in Slank! :7
ze kan natuurlijk ook nog eerst even een paar kilo eraan eten...
pi_106530929
......inb4 link naar die hamburger gemaakt van een kilo gehakt tussen twee pizza's in met extra veel kaas!
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 7 januari 2012 @ 18:26:46 #145
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106531176
En bacon :Y) :Y)
pi_106531217
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:12 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ze kan natuurlijk ook nog eerst even een paar kilo eraan eten...
Strikt gezien heeft esperanza het bij het juiste eind ;) Slank is voor BMI lager dan 25.
pi_106531356
Blijft ze gewoon lekker hier. *;
Optimist tot in de kist
  zaterdag 7 januari 2012 @ 19:34:18 #148
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_106533644
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:02 schreef Sjeen het volgende:

[..]

je vindt jezelf te dik, je bent het niet, objectief gezien. En als je de OP goed gelezen had, dan zou je ook niet zo stellig roepen dat je wel hier hoort. Maar goed, het zal de leeftijd wel zijn :)
Ik denk dat je daar goed zit, ze is 18, ik vind het een beetje dom om streng te gaan lijnen, gewoon opletten met wat je eet, daarbij op die leeftijd, was dat voor mij namelijk het moment dat ik van een meidenlichaam naar een vrouwenlichaam ging, dus de verhoudingen werden anders, hier wat dikker daar wat slanker, terwijl er toen in gewicht niet veel gebeurde, dat gewicht ging pas fout naar mijn 20e.
En als ik van de OP uit ga hoort ze hier ook niet thuis, ik wou dat ik zo'n BMI had, dan hoefde ik echt niet te klagen, daar kan ik nu alleen maar over dromen. Daarbij kan ik er heel moeilijk tegen als iemand met een gezond gewicht roept dik te zijn. Just my 2ct

Ik ga toch weer proberen wat actiever mee te posten hier. Ik ben alleen niet zo goed in lijstjes, als ik het al neerzet dan weet ik al wat ik fout doe. Vanmiddag wel een half uur op de wii fit gestaan. Moet ik ook eens vaker gaan doen
Be happy with the little things in life
pi_106533712
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 19:34 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar goed zit, ze is 18, ik vind het een beetje dom om streng te gaan lijnen, gewoon opletten met wat je eet, daarbij op die leeftijd, was dat voor mij namelijk het moment dat ik van een meidenlichaam naar een vrouwenlichaam ging, dus de verhoudingen werden anders, hier wat dikker daar wat slanker, terwijl er toen in gewicht niet veel gebeurde, dat gewicht ging pas fout naar mijn 20e.
En als ik van de OP uit ga hoort ze hier ook niet thuis, ik wou dat ik zo'n BMI had, dan hoefde ik echt niet te klagen, daar kan ik nu alleen maar over dromen. Daarbij kan ik er heel moeilijk tegen als iemand met een gezond gewicht roept dik te zijn. Just my 2ct

Ik ga toch weer proberen wat actiever mee te posten hier. Ik ben alleen niet zo goed in lijstjes, als ik het al neerzet dan weet ik al wat ik fout doe. Vanmiddag wel een half uur op de wii fit gestaan. Moet ik ook eens vaker gaan doen
Ik wil een Wii maar helaas.... ;( :')
Optimist tot in de kist
pi_106533751
De reden voor de 'afscheiding' van een slank zustertopic vanuit het dieettopic was nou juist dit soort mensen die klaagden dik te zijn terwijl ze maar een paar kilootjes kwijt moesten. Het is frustrerend om te lezen hoe iemand klaagt over 58 kilo zijn omdat ze zo graag 55 wil wegen terwijl je zelf 135 kilo weegt :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_106533794
Slank is vooral ook ooit in het leven geroepen omdat de doelen zover uiteen lagen. Ondanks dat het gezamenlijk doel een gezond en fit en slank(er) lichaam is, is het nogal een verschil of je 60kg af moet vallen tot aan de bmi 25 of dat je daar maar nét boven hangt. Dan is het 'gezeur' om die paar kilootjes soms niet leuk om te lezen als jij die 60kg nog moet, en dat kan tot irritatie leiden ('waar maak je je druk om, je ziet er prima uit, ik wilde dat ik.., etc')..

Andersom kan ook een negatief effect hebben: mensen die zwaarder zijn, vallen sneller af. Als je al rond je ideale gewicht zit, gaat 't ineens een stuk langzamer. Als je dan ziet dat 'anderen wel (snel) afvallen', kun je geneigd zijn NOG minder te gaan eten, 'want dan zal ik het wel niet goed doen', wat dus ook weer niet gezond is.
Ja doei.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 19:42:13 #152
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_106533905
Het lijkt me ook moeilijk hoor, gewicht is niet alleen een feitelijk iets maar ook een gevoelsmatig iets. Wat de een te dik vind, vind de ander te dun.
Ach ja ik lees er gewoon overheen, want aan haar gevoel kun je niks doen. Dan kan het feitelijk nog anders zijn, maar gevoel is ook veel zeggend

En wat jij als laatste zegt klopt, als je echt te zwaar weegt zullen de kilo's in het begin veel sneller gaan, hoe dichter bij je ideale gewicht hoe moeilijker het lijkt dat gewicht te bereiken
pi_106533992
Dan zou je ook niet moeten zeggen dat mensen tussen de 25-27 zelf mogen kiezen. Als ze dat dan doen ga er dan niet om zeuren.
Ik begrijp zeker wat jullie bedoelen, dat het frustreert. Maar uiteindelijk heb je wel hetzelfde doel en dat is gezond worden en goed in je eigen vel zitten en dan maakt hoeveel je moet verliezen uiteindelijk niet zoveel uit. Je kan elkaar toch stimuleren lijkt me.
pi_106534119
Persoonlijk vind ik wel dat jullie het haar nu wel erg moeilijk maken. :{ Als ze zich hier nou beter voelt (alhoewel ik dat nu begin te betwijfelen na al dat commentaar :') ) dan heb ik er geen problemen mee dat zij 10 kilo kwijt wil terwijl ik nog streef naar 2,5 keer dat gewicht. Hier zitten mensen die of 20 kilo of of 60 kilo moeten kwijtraken, de persoon die 60 kilo kwijt moet raken maakt het de persoon van 20 kilo toch ook niet moeilijk? Leven en laten leven is mijn motto in deze, zo dit is mijn bijdrage in deze, nu concentreer ik me verder op het afvallen van mijn eigen lijf. :P
Optimist tot in de kist
  zaterdag 7 januari 2012 @ 19:57:08 #155
251095 Purdey
Better off alone..
pi_106534468
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 19:37 schreef Isabeau het volgende:
De reden voor de 'afscheiding' van een slank zustertopic vanuit het dieettopic was nou juist dit soort mensen die klaagden dik te zijn terwijl ze maar een paar kilootjes kwijt moesten. Het is frustrerend om te lezen hoe iemand klaagt over 58 kilo zijn omdat ze zo graag 55 wil wegen terwijl je zelf 135 kilo weegt :+
Dat is dus ook mijn punt. Als je niet lekker in je vel zit, ookal ben je slank, dan moet je daar iets aan doen. Maar ik heb ook een vriendin gehad die 60 kilo woog en op dieet ging. Want oh boehoehoe, ze was zo'n varken aan het worden. Terwijl ik in nu nog 35 kilo kwijt moet voor ik mijn streefgewicht heb bereikt. Dus ik begrijp de afscheiding slank/dieet heel goed :)

Ik heb een Wii staan, maar heb 'm toevallig van de week op Marktplaats gegooid, ik doe er helemaal niks mee. Was echt zo'n hebbehebbehebbe actie, en uiteindelijk 5 keer mee gespeeld :')
  zaterdag 7 januari 2012 @ 19:57:37 #156
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_106534488
Daarom zei ik al dat het ook een best moeilijk iets is, je hebt namelijk niet alleen een feitelijk gegeven maar ook een gevoel. En opzich is het niet verkeerd als ze hier post om advies in te winnen zoals wij allen over ons voedingspatroon, het laten kijken van een ander of het alleen maar hier neerzetten kan er al voor zorgen dat je een aha momentje krijgt, maar ik snap ook dat anderen dit wel moeilijk vinden omdat ze feitelijk qua BMI op ideaal zit, maar ook wel op het randje hoor, want zodra je een BMI van 26 hebt zou je al overgewicht kunnen hebben, en dat zou maar kunnen dat van 25 naar 26 misschien maar 2 kg is, maar soms voel je bij 2kg al te veel gewoon niet lekker in je vel..
Als ik me er aan stoor lees ik er wel over heen, net zoals ik over mensen heen lezen die komen roepen over eiwit shakes enzo, past niet bij me, vind ik niet helemaal gezond, dus lees ik er gewoon over heen, hoef ik me niet te ergeren en kan een ander gewoon wel zijn ei kwijt
pi_106536549
Wat een klotedag :(. Ik heb me verslapen vanochtend en dus een half uur te laat mijn medicijnen ingenomen. Ik voel me daardoor de hele dag al waardeloos. Alsof ik 2 dagen niet gegeten heb dus misselijk, draaierig, jankerig, onvast op mijn benen, kan niet goed denken, etc. De enige oplossing is eten, dan gaat het weer 3 kwartier ofzo goed. Gelukkig kan ik nu lekker op de bank schaatsen kijken dus dan boeit het niet zo hoe ik me voel.

O yoghurt met cruesli
T restje smoothie
L bruin broodje st moret met ruccola
T opkikker, eierkoek, popcorn, 2 zuurtjes
A risotto met erwten en parmesan
T 1 mini chocodonut, zoute sticks

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 07-01-2012 21:16:41 ]
Spoilers!
pi_106536875
De kans te overlijden is overigens het kleinst bij een BMI van 26 :+ De grens voor overgewicht ligt bij sommige instanties dan ook op 27 en niet op 25. Maar goed, hart en vaatziekten zijn een groot probleem en daarbij geldt dan juist wel weer dat hoe lager je BMI is hoe beter.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:12:09 #159
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106537776
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 20:50 schreef Isabeau het volgende:
De kans te overlijden is overigens het kleinst bij een BMI van 26 :+ De grens voor overgewicht ligt bij sommige instanties dan ook op 27 en niet op 25. Maar goed, hart en vaatziekten zijn een groot probleem en daarbij geldt dan juist wel weer dat hoe lager je BMI is hoe beter.
De hoogste weerstand en de minste kans om ziek te worden heb je dan weer bij een bmi van 22 schijnt. En dan zie ik er prachtig uit en is mijn man veel te dun. Het ideale gewicht is duidelijk voor iedereen anders
pi_106537842
Voor mijn lengte zou 26 het ideaal zijn en daar was ik ook 3 jaar geleden :X

Leesvoer voor iedereen die denkt dat je boven de 25 dùs te dik bent: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1414803/
pi_106537971
Ik hou het maar op het feit dat medici zeggen dat je tussen de 20 en 25 goed zit...nu de 25 eerst maar halen. :P Dat ik nu te zwaar ben zie ik trouwens wel in de spiegel, daar heb ik geen BMI bij nodig. :')
Optimist tot in de kist
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:29:36 #162
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106538556
Kijken jullie ook naar NL2? Best interessant.
pi_106538634
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 21:29 schreef Tinkepink het volgende:
Kijken jullie ook naar NL2? Best interessant.
Ik moet in de herhaling kijken....bezoek en zo zelf weg. :')
Optimist tot in de kist
pi_106538764
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 21:16 schreef trovey het volgende:
Ik hou het maar op het feit dat medici zeggen dat je tussen de 20 en 25 goed zit...nu de 25 eerst maar halen. :P Dat ik nu te zwaar ben zie ik trouwens wel in de spiegel, daar heb ik geen BMI bij nodig. :')
Maar dat artikel geeft dus aan dat dat niet zo simpel gesteld kan worden. En er zijn serieuze medische instanties die 27 of zelfs iets hoger aanhouden als bovengrens voor gezond gewicht.

Maar goed, voor veel van ons hier is 27 al een geweldig punt om te bereiken O+
Je moet je alleen niet blindstaren op die 25. En jezelf dan al echt 'dik' noemen vind ik heel erg jammer voor je zelfbeeld :{
pi_106539304
Wat een gezeur zeg. Wat maakt dat hele BMI nou uit? Ik ga niet naar slank omdat dat allemaal fanatieke vrouwen zijn die dun zijn en op gewicht willen blijven. Dat ben ik nog niet. En al had ik een bmi van 22, als ik in de spiegel kijk en ik vind mezelf dikker geworden dan is dat zo, als ik ook nog van iemand hoor dat ik ben aangekomen en ook nog van mijn tante hoor dat ik mollig ben (terwijl ze zelf dik is) is het voor mij bevestigd en als ik dan ook nog van die dikker worden-strepen (die nooit meer weggaan) op mijn zij zie is het definitief. Ik ben vrij dik geworden.

Ik woog 58 (en toen wilde ik ook al afvallen) en nu weeg ik 64. Ik ben dus heel snel veel kilo's aangekomen door mijn ongezonde levensstijl. Nu wil ik 54 kilo en daar ga ik dan ook echt voor omdat ik me niet goed voel nu. Ik voel me dik, ik ga mezelf niet vertonen in een bikini en ik vind het vervelend om mezelf in de spiegel te zien. En als het mij makkelijk afgaat wil ik nog meer afvallen (50 lijkt mij een mooi getal), als ik maar niet te dun word.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 22:08:19 #166
54772 Silmarwen
pi_106540146
Hoe lang ben je dan?

Als ik 50 kilo weeg mag je me opnemen. :D Maar ik ben 1.82m
pi_106540253
Ik ben 1.60. Kort dus, dus als ik zo doorga word ik een kleine dikke prop. :')

En dat gezeur over mijn leeftijd is ook onzin. Ik ben 18, volwassen, ik zie wanneer ik te dik word. Ik ben geen kind van 14 die zich aanstelt.
pi_106542162
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 21:48 schreef esperanza93 het volgende:
Wat een gezeur zeg. Wat maakt dat hele BMI nou uit? Ik ga niet naar slank omdat dat allemaal fanatieke vrouwen zijn die dun zijn en op gewicht willen blijven.
Dit had ik al eerder ontkracht :)

Maargoed, hè, je bent vadsig of je bent 't niet! Succes iig!
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 7 januari 2012 @ 22:57:25 #169
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106542366
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 22:11 schreef esperanza93 het volgende:
Ik ben 1.60. Kort dus, dus als ik zo doorga word ik een kleine dikke prop. :')

En dat gezeur over mijn leeftijd is ook onzin. Ik ben 18, volwassen, ik zie wanneer ik te dik word. Ik ben geen kind van 14 die zich aanstelt.
Dat dacht ik ook toen ik 18 was...
pi_106542592
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 22:57 schreef Sjeen het volgende:

Dat was exact wat ik dacht _O-

Man man wat had ik de wijsheid in pacht toen ik 18 was O+ Nu begrijp ik er allemaal geen hout meer van, maar toen wel hoor.
pi_106542623
Ze zijn overigens in Slank een stuk minder fanatiek en veel realistischer dan je denkt...ik vind ze hier vaak doorslaan en daar zelden.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 7 januari 2012 @ 23:04:23 #172
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106542716
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 23:02 schreef Isabeau het volgende:
Ze zijn overigens in Slank een stuk minder fanatiek en veel realistischer dan je denkt...ik vind ze hier vaak doorslaan en daar zelden.
Jup, ik vind slank vaak heel prettig om mee te lezen. Zeker tov een paar jaar geleden :)
pi_106543512
Ik vind het wel een compliment, dat wij allemaal slanke vrouwen zijn die op gewicht willen blijven *). Toen ik vanmorgen wakker werd had ik toch nog lekker heupen heur, volgens manlief.

Succes allemaal in 2012 trouwens :)
  zaterdag 7 januari 2012 @ 23:23:58 #174
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_106543622
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 19:34 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

Ik ga toch weer proberen wat actiever mee te posten hier. Ik ben alleen niet zo goed in lijstjes, als ik het al neerzet dan weet ik al wat ik fout doe.

Juist! Inzicht FTW
Serieus, heb hier en in slank bijna 4 jaar lijstjes neer gezet en meestal is het in je hoofd heel anders dan het daadwerkelijk is geweest.
Dus misschien toch proberen, commentaar voor lief nemen, doen met adviezen wat je wil maar voor jezelf is het gewoon heel praktisch en leerzaam.
Niks is verkeerd he? Leren kunnen we allemaal :)
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Licht Ontvlambaar zaterdag 7 januari 2012 @ 23:31:56 #175
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106543967
Mooi, plaats ik mijn kutlijstje van vandaag even...

O - 3 sneden bruin, rauwe ham, koffie verkeerd
T - niets
L - latte machiato, stukje noga
T - 5 bitterballen, glas prosecco
T - 2 sneetjes suikerbrood
D - kale boekweitpannenkoek, slok port
T - koffie verkeerd, slok chocolade likeur
S - opruimen van enorme glazen kom die ik kapot liet vallen, ruzie maken...
pi_106544280
Ik had me voor mijn toernooi verslapen dus ik had NIKS bij me en niet ontbeten.

O - Verdwaalde banaan
T - halve komkommer
L- Twee frikandellen
T- 2 bananen
T- andere halve komkommer
D- 4 frikandellen

Voor de personen die zich afvragen waarom frikandellen, vanwege dat ze alleen maar broodjes en frituur hadden, en deze hadden ruim de minste koolhydraten. AL met al niet ontevreden!
  zondag 8 januari 2012 @ 00:20:25 #177
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_106546009
Ruzie maken verbrandt vast veel ;).

Ik merk wel dat het plaatsen van de lijstjes me soms helpt om beter na te denken bij wat ik eet. Ik moet me uiteindelijk wel verantwoorden tegenover jullie :Y.

Mijn donutje en zoute sticks zijn (durf t bijna niet te zeggen) 7 lange vingers geworden.
Spoilers!
pi_106546581
Zes frikandellen terwijl je op dieet bent? Goh, zo'n dieet wil ik ook wel! _O_ Ik heb zelfs nog nooit zes frikandellen op één dag gegeten. :P

Ochtend: thee/zoetjes met drie brownies ( er was geen brood meer, alleen ronde bolletjes :r )
Middag: cola light, half bakje kibbeling want had mijn moeder voor me meegenomen en vis is gezond!
Avond: aardappelen, slavink, bloemkool

Zometeen ga ik aan de alcohol dus ook niet gezond maar mag wel voor een keertje! *O*
pi_106551858
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 00:36 schreef esperanza93 het volgende:
half bakje kibbeling want had mijn moeder voor me meegenomen en vis is gezond!
Vis is vaak gezond, maar kibbeling komt gewoonlijk uit de frituur en dan blijft er niets gezonds meer over.

Lekker is het wel.
It was delicious.
pi_106551900
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 22:57 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik heb mezelf als 18jarige voorgenomen dat noooooooit ye zeggen als ik ouder was...
  zondag 8 januari 2012 @ 08:41:41 #181
54772 Silmarwen
pi_106551927
Na een vreselijke nacht (kindje dat niet wilde slapen) ben ik benieuwd wat er vandaag gaat gebeuren.

O: 3 plakjes ontbijtkoek + koffie
T: niets
L: (eigenlijk soort brunch) 1 kaiserbroodje met 1 ei en 1 plakje bacon + koffie
T: Banaan
D: chickenroast met tomaat/ui/peen/knoflook + zelfgemaakte frietjes uit de oven
T: plak ontbijtkoek

S: 60 cupcakes bakken. :+ Wakker blijven.
pi_106552160
Zo, gisteravond uit eten geweest(scandinavisch buffet), en ik kwam gewoon lekker gevuld thuis, niet het gevoel dat ik echt teveel gegeten had.

Vanwege een zere kuitspier sla ik mijn sport over(ook deels vanwege het weer, ik word niet zo blij van skaten met af en toe regen).

Mijn gewicht ging wel omlaag deze week, maar na gisteren is dat even niet meer zo. De komende week dus nog weer goed gaan eten dus..
pi_106552378
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2012 08:25 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik heb mezelf als 18jarige voorgenomen dat noooooooit ye zeggen als ik ouder was...
Jullie klinken dan nu ook echt als een stel oude wijven :) ^O^ Just sayin...

Mijn lijstje:
O: 1 boterham met pepercervelaat en gekookt ei :9
T: 1 plakje ontbijtkoek
L: 2 boterhammen, pindakaas en 30+ kaas
T: 1 banaan en 1 appel
D: weet ik nog niet
T: een glaasje rode wijn

[ Bericht 18% gewijzigd door BananaPancake op 08-01-2012 10:24:33 ]
  zondag 8 januari 2012 @ 10:27:53 #184
251095 Purdey
Better off alone..
pi_106552552
quote:
Zes frikandellen terwijl je op dieet bent? Goh, zo'n dieet wil ik ook wel! _O_ Ik heb zelfs nog nooit zes frikandellen op één dag gegeten. :P

Ochtend: thee/zoetjes met drie brownies ( er was geen brood meer, alleen ronde bolletjes :r )
Middag: cola light, half bakje kibbeling want had mijn moeder voor me meegenomen en vis is gezond!

Zometeen ga ik aan de alcohol dus ook niet gezond maar mag wel voor een keertje! *O*
Deze zin, in combinatie met je eigen lijstje. Briljant. Je ontbijt met brownies, je lunch bestaat uit een in de frituur gegooide homp deeg met een paar gram vis en 's avonds eet je een slavink die ook nog eens 300 kcal bevat.

Als je dan écht zo graag af wilt vallen, wat ik helemaal prima vind, let dan ook eens op je eten. Ik heb dezelfde fout gemaakt. Alles eten wat los en vastzat, vooral dingen die nergens op sloegen, maar wel verbitterd over het feit dat ik niks afviel.

Probeer eens gewoon een doodgewone volkorenboterham, met wat mager beleg, en neem eens een stuk fruit of wat yoghurt tussendoor :) Ik denk dat jij met dit soort aanpassingen al een heel eind komt :*
  zondag 8 januari 2012 @ 10:46:21 #185
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_106552800
Weet je Esperanza, ik denk dat jij er erg veel baat bij hebt als je voordat je iets gaat eten op bijvoorbeeld calorielijst.nl kijkt en een keukenweegschaaltje aanschaft. Ik denk serieus dat je niet zo goed weet wat nou goed en slecht is. Dat heb je zelf ook al soort van aangegeven.
Het is niet om je af te vallen, totaal niet. Wat mij betreft ben je gewoon welkom hier, ook al heb je wat mij betreft een prima gewicht. Ook al is je gewicht nu ok, ik denk dat je echt moet leren om beter om te gaan met je eten, anders hoor je hier over een paar jaar zeker thuis. Lees verpakkingen, vergelijk producten, maak een boodschappenlijstje, doe geen impulsaankopen, etc. Gezond eten is echt iets dat je letterlijk moet leren.

Het gebeurt ons allemaal meerdere malen per week dat we zondigen, soms uit pure nood (zie de frikandellen, gatver zeg!), soms omdat we te zwak zijn. We zijn nou eenmaal allemaal mensen. Maar als je een keer op een dag zondigt, hoef je dat de rest van de dag natuurlijk niet meer te doen. Sterker nog, eigenlijk zou je dat moeten compenseren door nog verstandiger te doen. Wat Purdey al zegt, brownies, kibbeling, slavink en dan ook nog aan de borrel gaan is echt way to much. Je zou het voor de gein eens uit moeten rekenen.

Woon je nog thuis trouwens? En weet je omgeving dat je op je gewicht let? Mijn moeder zou nooit een bakje kibbeling voor me meenemen omdat ze weet dat het een grote verleiding is en ik dat gewoon niet kan gebruiken.

Als allerlaatst want het begint nu allemaal wel erg persoonlijk te worden, ik kan je het boek van Judith Beck (train je brein, denk slank) aanraden. Het is geen dieet maar wel een manier van denken die je met de neus op de feiten van je eigen gedrag drukt. Het heeft mij erg geholpen.
Succes :* .
Spoilers!
  zondag 8 januari 2012 @ 10:49:12 #186
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_106552844
Laive, wat serveren ze bij een Scandinavisch buffet? Klinkt goed! Zalm, neem ik aan? Zweedse balletjes van Ikea? Knackebrod? :+
Spoilers!
pi_106552995
:o Ik ben sinds 1 januari 3 kilo afgevallen en heb eigenlijk alleen geen tussendoortjes gehad. Vrijdag nog wel gewone cola en gisteren nog NY cheesecake. Verder gewoon ontbijten, lunchen en 's avonds een Amerikaanse maaltijd (incl. Chicago style hamburger op maandag).

De enige verklaring die ik heb is dat mijn fiets sinds 30 december bij de fietsenmaker was en ik daarna elke dag moest werken en steeds na sluitingstijd van die winkel thuis was. Ik moest dus elke dag 30 minuten naar het station wandelen, dan 15 minuten van station naar werk en idem voor de terugweg. Dat was 1,5 uur wandelen per dag. Nu zit ik er aan te denken mijn gerepareerde fiets niet te gebruiken en door te gaan met dat wandelen...

SPOILER: mijn weekmaaltijden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_106553058
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 10:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Laive, wat serveren ze bij een Scandinavisch buffet? Klinkt goed! Zalm, neem ik aan? Zweedse balletjes van Ikea? Knackebrod? :+
Er lag knackebrod, en het was veel vis, maar ook wel zweedse gehaktballetjes, en een soort worstjes. En de zalm werd ter plekke klaargemaakt voor je.
  zondag 8 januari 2012 @ 12:31:57 #189
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_106554932
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 10:58 schreef Isabeau het volgende:
:o Ik ben sinds 1 januari 3 kilo afgevallen en heb eigenlijk alleen geen tussendoortjes gehad. Vrijdag nog wel gewone cola en gisteren nog NY cheesecake. Verder gewoon ontbijten, lunchen en 's avonds een Amerikaanse maaltijd (incl. Chicago style hamburger op maandag).

De enige verklaring die ik heb is dat mijn fiets sinds 30 december bij de fietsenmaker was en ik daarna elke dag moest werken en steeds na sluitingstijd van die winkel thuis was. Ik moest dus elke dag 30 minuten naar het station wandelen, dan 15 minuten van station naar werk en idem voor de terugweg. Dat was 1,5 uur wandelen per dag. Nu zit ik er aan te denken mijn gerepareerde fiets niet te gebruiken en door te gaan met dat wandelen...

SPOILER: mijn weekmaaltijden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wow, dat wil ik ook wel elke avond eten! Zit je in een Amerikaanse periode ofzo?
Spoilers!
pi_106555010
Maar vergis je niet Isa. wandelen doet het voor mij ook HEEL goed.
pi_106555129
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 12:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mijn fiets is gerepareerd en ik heb besloten toch te blijven wandelen op werkdagen. Ik moet 15 minuten eerder van huis en ben 15 minuten later thuis, maar dat heb ik er graag voor over!

quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 12:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wow, dat wil ik ook wel elke avond eten! Zit je in een Amerikaanse periode ofzo?
Ik ga een jaar lang 52 verschillende keukens uitproberen en nadat ik ze op alfabetische volgorde had gezet bleek ik de VS als 'Amerika' te hebben geschreven, vandaar O-) Vandaag begint Argentinië *) Ik ga straks chimichurri maken voor bij het vlees :9 http://nl.wikipedia.org/wiki/Chimichurri
  zondag 8 januari 2012 @ 12:43:49 #192
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_106555277
Vandaag voor het eerst in 2 jaar op een weegschaal gestaan. Het was net iets minder erg dan ik dacht, maar :') :') :')

quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 12:38 schreef Isabeau het volgende:

Ik ga een jaar lang 52 verschillende keukens uitproberen en nadat ik ze op alfabetische volgorde had gezet bleek ik de VS als 'Amerika' te hebben geschreven, vandaar O-) Vandaag begint Argentinië *) Ik ga straks chimichurri maken voor bij het vlees :9 http://nl.wikipedia.org/wiki/Chimichurri
Leuk plan *O*
Ga je dat nog ergens bijhouden? Kunnen we meelezen en recepten jatten dus? :@
pi_106555314
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 12:43 schreef marcb1974 het volgende:
Vandaag voor het eerst in 2 jaar op een weegschaal gestaan. Het was net iets minder erg dan ik dacht, maar :') :') :')
Weet je in ieder geval waar je aan toe bent :* En minder erg is goed toch? *O*
  zondag 8 januari 2012 @ 12:55:03 #194
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_106555606
Isa, wat een geniaal plan! Ik kook elke week 2 nieuwe dingen, dat bevalt ook prima maar jouw plan is echt cool. Die hou ik zeker in mijn achterhoofd.
Spoilers!
  zondag 8 januari 2012 @ 12:57:26 #195
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_106555672
Klinkt goed Isa, misschien voor hier ook een idee, ik heb soms echt geen idee wat ik nu weer moet koken en kom dan vaak gewoon weer terecht bij aardappels, vlees, groente, of iets van pasta.
  zondag 8 januari 2012 @ 13:00:33 #196
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_106555771
Lijstje:
T: 2 rijstwafels
L: 2 witte boterhammen met 2 gebakken eieren (oven was kapot bij AH dus geen bruin meer huis)
T: appel
A: zelfgemaakte pizza met spinazie, zelfgedroogde tomaatjes, light mozzarella, 30+ kaas, ruccola en tomatensaus
T: hopelijk zit ik vol van de pizza en anders zoute sticks of een zuurtje of 2.
Spoilers!
pi_106555940
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 12:57 schreef droomvrouwtje het volgende:
Klinkt goed Isa, misschien voor hier ook een idee, ik heb soms echt geen idee wat ik nu weer moet koken en kom dan vaak gewoon weer terecht bij aardappels, vlees, groente, of iets van pasta.
Dat was dus ook de achterliggende reden dat we dit hebben verzonnen. Steeds geen idee wat nu weer te koken en telkens op dezelfde gerechten uitkomen.

En ik was een beetje...chaotisch, beperkt, verkrampt geworden wat koken betreft. Het moest slank, maar ook snel en vaak niet gepland, dus dan kom je moe thuis van je werk om 6 uur en er moet nog eten gemaakt (bedacht!) worden etc. Vast wel herkenbaar voor veel. Ik was een beetje de feeling met lekker koken kwijt en dat hoop ik zo terug te vinden.

En nee, ik ga geen blogje of zo bijhouden. Lijkt me erg tijdrovend :@
  zondag 8 januari 2012 @ 13:07:01 #198
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106555984
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 13:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat was dus ook de achterliggende reden dat we dit hebben verzonnen. Steeds geen idee wat nu weer te koken en telkens op dezelfde gerechten uitkomen.

En ik was een beetje...chaotisch, beperkt, verkrampt geworden wat koken betreft. Het moest slank, maar ook snel en vaak niet gepland, dus dan kom je moe thuis van je werk om 6 uur en er moet nog eten gemaakt (bedacht!) worden etc. Vast wel herkenbaar voor veel. Ik was een beetje de feeling met lekker koken kwijt en dat hoop ik zo terug te vinden.

Als je dan maar gewoon je lijstjes post, dan krijgen we iig ideeën :)
  zondag 8 januari 2012 @ 13:07:32 #199
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_106555997
quote:

[..]

Het idee blijft goed, geniet er van *O*
pi_106556004
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 13:07 schreef Tink89 het volgende:

Als je dan maar gewoon je lijstjes post, dan krijgen we iig ideeën :)
Jambalaya is een aanrader :9 Beetje risotto-achtig met veel groente, garnalen en kip en geweldige kruidenmix O+

Ik heb dit recept gebruikt: http://www.foodnetwork.co(...)a-recipe2/index.html

De kruidenmix met theelepels ipv eetlepels doen hoor! En ik heb geen worst gebruikt.
pi_106556063
quote:

Het hangt helemaal van je diëetvorm af, ik doe een soort atkinsdiëet waarbij koolhydraten dus vermeden worden. Zodoende kan ik beter 12 frikandellen eten dan 4 boterhammen met pindakaas en aardappeltjes in de avond.

iedereen zijn eigen manier!

p.s. Zondagen zijn altijd de dagen waarop het bij mij "misgaat" geen normaal voer in huis, en de supermarkten pas om 4 uur open "dilemmaaaa"
  zondag 8 januari 2012 @ 13:15:17 #202
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106556227
En ik dacht serieus dat je aan het trollen was oink. Ik snap de gedachte, maar alsof je low carb doet moet je de banaan ook laten staan. Daarnaast bevatten frikandellen ook zetmeel
  zondag 8 januari 2012 @ 13:15:59 #203
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106556250
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 13:09 schreef oinkoink12 het volgende:

[..]

Het hangt helemaal van je diëetvorm af, ik doe een soort atkinsdiëet waarbij koolhydraten dus vermeden worden. Zodoende kan ik beter 12 frikandellen eten dan 4 boterhammen met pindakaas en aardappeltjes in de avond.

iedereen zijn eigen manier!

p.s. Zondagen zijn altijd de dagen waarop het bij mij "misgaat" geen normaal voer in huis, en de supermarkten pas om 4 uur open "dilemmaaaa"
Uhmz, misschien denk ik te makkelijk, maar waarom zorg je dat niet gewoon op zaterdag dat je voor zondag al normaal eten in huis hebt?

Wij gaan nog even wat vegadingetjes en quiches scoren in de 1+1 van afgelopen week :)
  zondag 8 januari 2012 @ 13:23:17 #204
251095 Purdey
Better off alone..
pi_106556463
Ik zit sinds een paar dagen ook op Valtaf.nl omdat ik daar ook een boek van heb. Is een superleuke website, je kunt invullen wat je eet en dan wordt er automatisch berekend hoeveel kcal je op 1 dag inneemt. Ook kun je invullen hoeveel je weegt, wat je streefgewicht is en wanneer je dat wilt bereiken. Zo wordt er meteen een planning gemaakt met wat je ongeveer per dag/week af moet vallen :)

Lijstje van vandaag:

O: Bekertje activia met wat lijnzaad, 1/3 verse mango, 2 ontbijtbiscuits, beker thee.
L: 1 bruine pistolet met kipfilet, een kapje met filet American, 10 cherrytomaatjes, beker optimel.
T: 2 rijstwafels met kaassmaak (Nieuwe verslaving!!) en een beker opkikker.
D: Eiermie, véél Chinese roerbakgroenten, blokjes kipfilet en mango.
A: 1 plakje cakyline cake, beker thee.

Stond op de verpakking van de Cakyline cake (minder vet en suiker) dat een plakje van 30 gram, 92 kcal bevatte. Sneed ik een plak af, op de weegschaal, bleek dat al 62 gram te zijn :') Blijkt een plakje van 30 gram een plakje te zijn van ongeveer een halve cm _O-
pi_106556543
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 13:23 schreef Purdey het volgende:

Stond op de verpakking van de Cakyline cake (minder vet en suiker) dat een plakje van 30 gram, 92 kcal bevatte. Sneed ik een plak af, op de weegschaal, bleek dat al 62 gram te zijn :') Blijkt een plakje van 30 gram een plakje te zijn van ongeveer een halve cm _O-
Porties op verpakkingen zijn vaak idd idioot weinig. Tijd geleden had ik een 1-persoons zakje chips (zo'n kleintje dus) in mijn handen waarop stond x kcal per portie. Bleek dat zakje volgens de fabrikant 2 porties te zijn.
  zondag 8 januari 2012 @ 13:32:30 #206
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_106556796
quote:

[..]

Zo herkenbaar, ik ben gek op koken, maar idd door de tijdsdruk enzo denk ik vaak al laat maar ik doe maar dat wat ik ken, terwijl naar een recept koken niet heel tijdrovend hoeft te zijn, als je maar de ingredienten in huis hebt.
Ik heb de site opgeslagen die je als tip gaf, hier staan wel meer dingen tussen
  zondag 8 januari 2012 @ 13:33:24 #207
251095 Purdey
Better off alone..
pi_106556827
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 13:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Porties op verpakkingen zijn vaak idd idioot weinig. Tijd geleden had ik een 1-persoons zakje chips (zo'n kleintje dus) in mijn handen waarop stond x kcal per portie. Bleek dat zakje volgens de fabrikant 2 porties te zijn.
Echt? Dat is helemaal belachelijk dan. Je eet mákkelijk 1, al dan 2 zakjes op -O-
pi_106557650
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 12:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Daar bij het woord gevoegd en meteen maar even een uur wezen lopen *O* heerlijk!
  zondag 8 januari 2012 @ 14:11:20 #209
244933 trovey
Nachtoele
pi_106558176
Mijn lijstje tot nu toe:
2 volkorenbeschuiten met halv.. en beetje hagelslag, water
t: smoothie van beeje, magere optimel kokos, sinasappelsap (light versie :P ), beetje fruit uit de diepvries (dat diepvriesfruit van AH is ideaal, altijd zacht fruit in huis *O* ), 1 appel en mixen maar.
L: was van plan om 1-2 boterhammen met halv./runderrookvlees en een gekookt eitje te nemen, daarbij waarschijnlijk een kopje thee

D: zien we nog wel, zal waarschijnlijk iets met brood zijn(warm of koud), eventueel met soep (in het weekend is het vaak zoiets), proberen nog iets van rauwkost erbij voor de groentes of die door de soep doen (soepgroentes zitten nog in de vriezer).

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 08-01-2012 14:16:23 ]
Optimist tot in de kist
  zondag 8 januari 2012 @ 14:12:19 #210
244933 trovey
Nachtoele
pi_106558216
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 13:33 schreef Purdey het volgende:

[..]

Echt? Dat is helemaal belachelijk dan. Je eet mákkelijk 1, al dan 2 zakjes op -O-
Chips komt er hier niet in, is alleen een tractatie met zoiets als een verjaardag en dan neem ik wel gewone. :P
Optimist tot in de kist
  zondag 8 januari 2012 @ 14:16:10 #211
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106558354
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 14:12 schreef trovey het volgende:

[..]

Chips komt er hier niet in, is alleen een tractatie met zoiets als een verjaardag en dan neem ik wel gewone. :P
Ik at gisteren op het verrassingsfeestje in de kroeg opeens twee kleine busjes pringles leeg :| Wel maar 2 drankjes gedaan, dus dat was beter dan verwacht. Vandaag:

O: 2 poptarts (mijn dit-mag-een-keer-in-de-week ontbijt) en een glas sap.
T: 2 keer een half cupcakeje, kop thee. Zijn aan het bakken en moeten elke lading even checken of ze gaar zijn en niks zo lekker als verser dan verse cake.
L: 3 volkoren, 1 pindakaas, 2 kipgehakt.
T: Geen idee, zie ik zo wel, misschien cup-a-soupje met pakje crackertjes.
D: Spaghetti met mager rundergehakt, bertolli-saus en volkoren spaghetti. Sla met dressing en een lepel strooikaas. Glas water.
T: Niks meer, even balansen na gisteravond.

Xx
  zondag 8 januari 2012 @ 14:20:30 #212
244933 trovey
Nachtoele
pi_106558506
Mijn laatste chips was met oud en nieuwe, zo'n Engels merk en handgebakken (zout en peper), erg lekker maar als ik het eet heb ik een meeeter in huis en die schuif ik het grootste deel toe, kan wel want die valt af van wat ik hem s'avonds voorzet :') (mijn broer eet 5 dagen in de week mee voor de gezelligheid en omdat ik beter kan koken :P ). Helemaal niet erg hoor, heeft nu netjes een BMI wat netjes precies tussen 20 en 25 inzit(en nu meer richting de 20 dan de 25) en dat is voor een 50 jarige niet slecht als ik zo om me heenkijk. :')
Optimist tot in de kist
  zondag 8 januari 2012 @ 14:55:50 #213
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_106560117
Niet alle fabrikanten lichten je op met calorieën per portie. Mijn vriend krijgt vaak chocolate chip cookies van zijn oma. Daar staan de calorieën op per 2 stuks. Hele vreemde logica, maar voor een keer eens voordelig. Nou eet ik ze meestal niet maar soms 'vergis' ik me wel eens.
Spoilers!
pi_106562087
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 13:15 schreef Tinkepink het volgende:
En ik dacht serieus dat je aan het trollen was oink. Ik snap de gedachte, maar alsof je low carb doet moet je de banaan ook laten staan. Daarnaast bevatten frikandellen ook zetmeel
Dat weet ik ook wel natuurlijk. Ik had een toernooi waar ik van 9 tot 22 aanwezig was en er alleen gefrituurd werd... Zoals eerder gezegd had ik me verslapen en in de haast alles vergeten. In dat toernooi ongeveer 2500 kcal verbrand dus wel wat energie nodig. En de meeste sporters daar hadden alleen maar bananen en komkommers mee. Het was dus een beetje behelpen ;)

Voor vandaag:

O: 2 koolhydraatarme boterhammen met 10+kaas

L: 4 gebakken eieren zonder brood

D: wordt straks 400 gram kip met broccoli in de wok met een bak yoghurt
  Licht Ontvlambaar zondag 8 januari 2012 @ 17:18:35 #215
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106566115
Hier staat zuurvlees, rode kool met appel en zelfgesneden frites op de planning. Tot nu toe gehad: 2 bagels, philadelphia, gerookte zalm, 2 koffie verkeerd, mini bananenmuffin, glas port.
pi_106567471
Tot nu toe gegeten: 2 broodjes met filet american (zo ongezond is dat niet) en groentensoep, gedronken; thee met zoetjes en water ^O^
  zondag 8 januari 2012 @ 18:07:50 #217
244933 trovey
Nachtoele
pi_106568290
Filet American is prima hoor, mits weer niet zo gebruikt dat de boterham eronder bedolven is. :P

Avondmaaltijd is hier inderdaad soep geworden (pakje) met roerbakgroenten erin, in stukjes gesneden kipfilet (broodbeleg), uitje en wat gekookt ei, samen met een stuk afgebakken stokbrood en een glas optimel kokos en een kop thee (zonder suiker).
Optimist tot in de kist
pi_106568344
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 10:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Weet je Esperanza, ik denk dat jij er erg veel baat bij hebt als je voordat je iets gaat eten op bijvoorbeeld calorielijst.nl kijkt en een keukenweegschaaltje aanschaft. Ik denk serieus dat je niet zo goed weet wat nou goed en slecht is. Dat heb je zelf ook al soort van aangegeven.
Het is niet om je af te vallen, totaal niet. Wat mij betreft ben je gewoon welkom hier, ook al heb je wat mij betreft een prima gewicht. Ook al is je gewicht nu ok, ik denk dat je echt moet leren om beter om te gaan met je eten, anders hoor je hier over een paar jaar zeker thuis. Lees verpakkingen, vergelijk producten, maak een boodschappenlijstje, doe geen impulsaankopen, etc. Gezond eten is echt iets dat je letterlijk moet leren.

Het gebeurt ons allemaal meerdere malen per week dat we zondigen, soms uit pure nood (zie de frikandellen, gatver zeg!), soms omdat we te zwak zijn. We zijn nou eenmaal allemaal mensen. Maar als je een keer op een dag zondigt, hoef je dat de rest van de dag natuurlijk niet meer te doen. Sterker nog, eigenlijk zou je dat moeten compenseren door nog verstandiger te doen. Wat Purdey al zegt, brownies, kibbeling, slavink en dan ook nog aan de borrel gaan is echt way to much. Je zou het voor de gein eens uit moeten rekenen.

Woon je nog thuis trouwens? En weet je omgeving dat je op je gewicht let? Mijn moeder zou nooit een bakje kibbeling voor me meenemen omdat ze weet dat het een grote verleiding is en ik dat gewoon niet kan gebruiken.

Als allerlaatst want het begint nu allemaal wel erg persoonlijk te worden, ik kan je het boek van Judith Beck (train je brein, denk slank) aanraden. Het is geen dieet maar wel een manier van denken die je met de neus op de feiten van je eigen gedrag drukt. Het heeft mij erg geholpen.
Succes :* .
Vanaf vandaag begin ik op caloriechecker, best interessant ook.

Wat ik gisteren heb gegeten ga ik niet uitrekenen. Ik durf het niet. :P Ik denk dat ik namelijk boven het aantal calorieën ben wat vrouwen nodig hebben op een dag. Ik heb vandaag een nieuwe en betere start gemaakt in ieder geval. Volgens mij is wat ik vandaag heb gegeten tot nu toe vrij normaal.

Ik woon nog thuis en mijn ouders weten niet dat ik bezig ben met afvallen, dat ga ik ook niet vertellen.

Ik zal eens kijken of dat boek te krijgen is in de bibliotheek want het is waar dat ik erg ongezond eet en ook niet echt weet wat wel gezond is. Natuurlijk weet ik wel een aantal gezonde dingen maar ook niet alles. Bedankt in ieder geval. :)
pi_106569198
Hm, qua gewicht nog hetzelfde als een week geleden, ook al heb ik flink lager gezeten deze week..

Vandaag netjes gegeten, en ook even wat zitten puzzelen wat ik kan doen om de vreetkick van 4 uur te voorkomen. Het leek te werken...
Ik heb vandaag aan de hand van wat er in de koelkast ligt een weekmenu bij elkaar gezocht. Nu zien dat we ons er ook aan gaan houden.
  zondag 8 januari 2012 @ 19:34:22 #220
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_106571672
Esperanza, je ontbijt zit er nu in, wat is de rest van de planning voor vandaag?
pi_106572622
Hoe simpel en lekker kan een boerenomelet zijn.... Ik had dat al zooo lang niet gegeten. Echt super omnomnom. O+
Gister een paar toastjes oude kaas en moster genomen, wat niet de bedoeling was. Maar ik ben de hele week al zoooooooo streng voor mezelf dat ik wel iets mocht van mezelf... :@

Ik moet zeggen dat ik het drinken van genoeg water/thee weer aardig begin op te pakken.
pi_106572864
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:34 schreef uniekhoorn het volgende:
Esperanza, je ontbijt zit er nu in, wat is de rest van de planning voor vandaag?
Wraps heb ik gegeten met een of andere saus. Verder niks.
  zondag 8 januari 2012 @ 20:53:06 #223
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_106576068
Ik heb even gelurkt in Slank en daar ging het over boodschappen doen. Hoe/waar/wanneer doen jullie boodschappen? Wij gaan eens in de week naar Jumbo en dan naar AH ernaast, ik besluit dus voor een hele week wat we eten. Dat staat niet altijd per dag vast, ik kan meestal nog wel schuiven. Eens in de maand ga ik naar Aldi, Lidl en Bas voor voorkeursproducten en/of aanbiedingen.

Ik koop en kook zoveel moelijk wat in de aanbieding is want we hebben een beetje recessie de laatste tijd. Het begint een sport te worden om zo goedkoop mogelijk te eten zonder troep in huis te halen. Ik moet zeggen dat bezuinigen en lijnen best een goede combi is in verband met impulsaankopen. Ook kook ik tegenwoordig zo dat ik mijn restjes opmaak, dat scheelt ook meer dan je denkt. En ik hou een grote voorraad in kast en vriezer aan n.a.v. aanbiedingen.
Spoilers!
  Licht Ontvlambaar zondag 8 januari 2012 @ 20:59:02 #224
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106576494
Als er regelmaat in mijn leven is (lees: geen schoolvakanties) dan doe ik op woensdagmiddag de boodschappen bij de Jumbo, de bakker en de slager en probeer dan meteen voor de hele week in te kopen. Meestal draait het erop uit dat we op zaterdag nog in de AH landen. Koken doen we op zondag voor maandag en op woensdag voor donderdag. Op dinsdag, woensdag en vrijdag is een van ons eerder thuis, die kookt dan. Ik ga ook regelmatig langs de boer voor groente en fruit en eens in de zoveel tijd naar de toko voor rijst enzo. Hier ook een grote vriezer waarin aanbiedingen en kliekjes vertoeven :)
pi_106576536
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:57 schreef esperanza93 het volgende:

[..]

Wraps heb ik gegeten met een of andere saus. Verder niks.
^O^
Ja doei.
  zondag 8 januari 2012 @ 21:17:15 #226
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_106577652
Oh ja, ik haal ook nog regelmatig groente en fruit bij de Turkse supermarkt om de hoek.
Spoilers!
pi_106577954
Elke maandag naar de Lidl voor de weekboodschappen (maken een weekmenu dat start op maandag) en mochten ze er dingen (dit keer) niet hebben dan doen we de rest bij de Morrisons.

Zijn per week zo'n £40 á £50 kwijt voor alles en eten erg gevarieerd en gezond, vriezen veel ook in (lasagnebladen, pastasaus, etc.) zodat je ook op een ander moment dat je minder tijd hebt om uitgebreid te koken gezond en vers kunt eten :9
Ja doei.
pi_106578339
Ik ga meestal op vrijdag naar de Jumbo, en dan op zaterdag de markt over. Meestal ben ik dan rond, heel soms haal ik door de weeks nog wat kleine dingetjes bij de AH. Op de markt halen we dan groente/fruit voor de hele week.
pi_106578901
Ik eet 1 of 2 keer per week thuis, doorgaans, dan eet ik echt simpel. Brood of noodles of friet :@

In de zomer gaat dat beter, dan maak ik een lekkere makkelijke salade.
  maandag 9 januari 2012 @ 09:31:36 #230
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106593004
Wij doen normaal gesproken op vrijdagavond de AH XL aan voor alle boodschappen. Nu zijn ze echter sinds deze week ook elke zondag open, dus denk dat het een zondagmiddag-ritueel wordt.

Hier ook de kast en de vriezer vol met aanbiedingen (vooral nu met die hamsterweken). Probeer zo min mogelijk alleen door de week naar de winkel te gaan, want meestal kom ik daar niet zonder lekkers weer uit.

Zo, nu even ontbijten :)

Ennuhm, Esperanza, jij hebt gisteren echt belachelijk veel te weinig gegeten...

Xx
  maandag 9 januari 2012 @ 09:48:25 #231
251095 Purdey
Better off alone..
pi_106593250
Ik woon nog thuis, en op maandagochtend doet m'n vader altijd voor een week boodschappen bij Lidl. Vooral groente/fruit en basisdingen. Op donderdag koopt hij luxere artikelen (limonade, cola, koffiepads, eten voor de hond) bij C1000.

En aangezien ik bij de AH werk en een beetje m'n eigen plan trek qua voedsel, koop ik daar ook veel :)

Vanochtend weer een pond kwijt. Het gaat erg hard, zonder dat ik er echt veel voor laat, want ik eet gewoon goed. Dadelijk naar de huisarts voor m'n migraine, ben benieuwd :)

Fijne dag allemaal lieverds!
  maandag 9 januari 2012 @ 09:58:14 #232
54772 Silmarwen
pi_106593413
Gisteren vreselijk gezondigd... De hele dag netjes gegeten maar geindigd met 2.5 cupcake. -.- Moest er 60 maken en wilde er wat proeven, maar die kaneel koffie en kers chocola waren zo lekker dat ik ze heb opgegeten... -.-

Goed vandaag weer normaal!

O: 2 boterhammen met kaas + groene thee
T: ontbijtkoek + koffie (en geen cupcake!)
L: 2 boterhammen met ham + thee
T: 1 melk liga + koffie
D: witvis + wortel + aardappels gebakken in oven met wat olijfolie
T: banaan + cola light

S: uur kickfun

Mijn man doet op zaterdag de boodschappen. We halen geen slechte dingen in huis, alleen wat zoute sticks die de oudste soms als tussendoortje mag, en wat zoete popcorn voor de oudste soms als tussendoortje. (verder eet ze fruit en liga enzo.)
Dus geen chips, zoetigheid etc. Als ik snaai neigingen heb pak ik een plakje ontbijtkoek of rijstwafels, of pof ik een appeltje.
We eten 1 keer per week nasi, 1 keer per week chicken roast, verder 2 keer vis, 1 keer vegetarisch, de rest verschilt van aardappelen groente vlees tot shoarma (veel sla, weinig vlees) of spaghetti (met een berg groente).
pi_106593656
M'n dochter was vorige week 4 jaar geworden, dus vandaag op school trakteren.
Heb ik gisteravond 2 chocolade brownies van de traktatie voor de leraren gepikt :@

De dag ervoor bij iemand avondeten gehad, dat werd bestellen.. een broodje döner.

Geen goed begin maar alsnog in 2 dagen 0,7kg kwijt.
Verder hou ik niet bij wat ik eet
pi_106593731
Ik probeer het nu juist wel weer een tijdje eerlijk bij te houden. Eens kijken of dat helpt, en of het mij er wat van weerhoudt om ongezonde dingen te gaan eten...
Ik was vanmorgen alles weer kwijt van het weekend, dus op naar mijn doel, nog 2 ons en dan heb ik het eerste doel behaald(1,8 kilo eraf), en daarna gaat het per 5 kilo, dus dan ben ik nog wel weer even beizg...
  maandag 9 januari 2012 @ 10:15:12 #235
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106593758
Hier toch nog maar een planning gemaakt voor vandaag (incl. het goede voornemen om een nieuwe batterij voor de weegschaal te kopen, die gaf twee dagen "low" aan en doet nu niks meer)

O: 4 volkoren, 2 gegrild gehakt, 1 anijshagel (pietsiebeetje, pak was leeg) en 1 cervelaat. Grote beker thee.
T: Niks, hele late O.
L: Salade van ijsbergsla, yoghurtdressing, wat cashewnootjes, zongedroogde tomaatjes en een halve paprika. Glas sap of beker thee.
T: 1 boterham of een pakje crackertjes met cup-a-soup tomaat.
D: Beetje bami met veel tjaptjoy en een lepel babi-pangang saus. Glas water.
T: Niks, opgeblazen gevoel van de chinees.

Xx
pi_106593793
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 13:09 schreef oinkoink12 het volgende:

Een frikandel heeft net zo veel koolhydraten als een boterham. Oh nvm, dat was speciaal brood. Maar het heeft iig wel koolydraten. :')
pi_106594499
Heeft iemand van jullie die Dieet pro shakes geprobeerd? Zag er een artikel van in de krant en is volgens mij bedoeld als tussendoortje. Maar ze zijn niet heel goedkoop vandaar dat ik ff wilde vragen of iemand dit soms al gebruikt en of het een beetje helpt?
  maandag 9 januari 2012 @ 10:49:35 #238
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_106594506
Zo, van Beck moet ik aan de spontane beweging. Ik ga proberen spullen die de trap op of af moeten niet meer op te sparen maar dat is volgens mij makkelijker gezegd dan gedaan. Dat zit al zoveel jaren zo in mijn systeem dat het me moeilijk lijkt om er bij na te denken.
Ik ga vandaag mijn auto verder weg parkeren bij de Makro en bij oma. Ik loop ook even naar de Hoogvliet als ik bij oma ben, gewoon even kijken of dat een acceptabele winkel is. Lekker spontaan allemaal :s) .

S: 1 mile met gewichtjes
T: Glas tomatensap
L: Wrap met tonijn, sla, tomaat, komkommer
T: 2 eierkoekjes en een appel
A: vegading, ovenaardappels, grote salade
T: zoute sticks, rijstwafel, zoiets
Spoilers!
  maandag 9 januari 2012 @ 10:54:44 #239
251095 Purdey
Better off alone..
pi_106594650
Terug van de HA, hoofdpijn is geen migraine, maar een spierenkwestie vanwege m'n werk. Waarschijnlijk zijn m'n nekspieren enigszins aan het protesteren..
Planning:

O: 2 ontbijtbiscuits met anijshagel, beker optimel limoen.
L: 3 boterhammen. 2 met kipfilet, 1 met pindakaas. Beker melk.
T: Cherrytomaatjes, 2 kaas rijstwafels. Thee, water.
D: Nog geen idee.
A: Plakje cakyline cake, beker thee.

Even geen sport vandaag, dagje rust.
pi_106594668
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2012 15:42 schreef oinkoink12 het volgende:

[..]

Dat weet ik ook wel natuurlijk. Ik had een toernooi waar ik van 9 tot 22 aanwezig was en er alleen gefrituurd werd... Zoals eerder gezegd had ik me verslapen en in de haast alles vergeten. In dat toernooi ongeveer 2500 kcal verbrand dus wel wat energie nodig. En de meeste sporters daar hadden alleen maar bananen en komkommers mee. Het was dus een beetje behelpen ;)

Voor vandaag:

O: 2 koolhydraatarme boterhammen met 10+kaas

L: 4 gebakken eieren zonder brood

D: wordt straks 400 gram kip met broccoli in de wok met een bak yoghurt
Dat is trouwens nog minder dan mijn ketose dieet toentertijd, ben je niet bang veel aan te komen als je weer een 'normaal' voedingspatroon krijgt?
  maandag 9 januari 2012 @ 11:09:00 #241
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_106595015
Een beetje laat, maar bij deze alsnog een fijn 2012 allemaal :) De schade door de feestdagen is redelijk beperkt gebleven (gelukkig). Inmiddels zit ik weer op waar ik voor de feestdagen zat. En voor de verandering doe ik ook maar weer eens een lijstje:

O: magere yoghurt met special K
T: Time out biscuits
L: 2 volkoren boterhammen met philadelphia light, een plak zalm en komkommer
T: 2 mandarijnen
D: tagliatelli met tomaten, ansjovis, uien, kappertjes en een beetje kaas
S: alles bij elkaar een uur wandelen denk ik (de normale dagelijkse route van en naar het station en weer terug)

Aangevuld met flink wat koffie, thee en water
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_106595062
- 2 kilo *O* das een behoorlijke uitschieter trouwens want normaal is het maar 1... Ennieweej eraf is eraf :7
pi_106596301
quote:
17s.gif Op maandag 9 januari 2012 10:55 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Dat is trouwens nog minder dan mijn ketose dieet toentertijd, ben je niet bang veel aan te komen als je weer een 'normaal' voedingspatroon krijgt?
Ja, ik doe dit elk jaar, meestal verlies ik "netto" een kilo of 4/5 over het hele jaar genomen.

Vorig jaar ben ik van 112.8 naar eindstand 104.8 gegaan, dus netto werkt het wel. (voor mij iig)
  maandag 9 januari 2012 @ 12:01:57 #244
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_106596445
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 11:57 schreef oinkoink12 het volgende:

[..]

Ja, ik doe dit elk jaar, meestal verlies ik "netto" een kilo of 4/5 over het hele jaar genomen.

Vorig jaar ben ik van 112.8 naar eindstand 104.8 gegaan, dus netto werkt het wel. (voor mij iig)
Huh, dan snap ik het geloof ik niet. Je martelt je zelf een periode om er dan genoegen mee te nemen dat je in een jaar maar 5 kilo kwijtraakt? Dat vind ik nou niet echt opschieten eigenlijk.
Spoilers!
pi_106596999
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 11:57 schreef oinkoink12 het volgende:

[..]

Ja maar idd wat hierboven staat, vind je dat geen marteling dan? Kan je niet beter je algehele eetpatroon over het jaar aanpassen?
  maandag 9 januari 2012 @ 12:27:06 #246
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106597112
quote:
17s.gif Op maandag 9 januari 2012 12:22 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ja maar idd wat hierboven staat, vind je dat geen marteling dan? Kan je niet beter je algehele eetpatroon over het jaar aanpassen?
Dat dus... klinkt niet alsof jij een gezond en evenwichtig voedingspatroon hebt. Ik zou er gek van worden om het zo te doen.
  maandag 9 januari 2012 @ 12:36:12 #247
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_106597347
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 12:27 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Dat dus... klinkt niet alsof jij een gezond en evenwichtig voedingspatroon hebt. Ik zou er gek van worden om het zo te doen.
Denk dat 'ik' idd de keyword is. Wat voor één persoon werkt hoeft niet voor iedereen te werken, maar waarom iemand collectief om tekst en uitleg vragen?
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_106597865
Ik ben in mijn eerdere afvalpoging 6 kilo per jaar afgevallen.. Het ging traag, maar het ging eraf, en bleef er daarna ook grotendeels af...
Dus ik vrees dat ik nu weer voor een langzaam tempo ga, ook om voor mijzelf de motivatie niet gelijk te verliezen als het niet zo snel gaat als dat ik zou willen.
pi_106598212
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 12:36 schreef m@x het volgende:

[..]

Denk dat 'ik' idd de keyword is. Wat voor één persoon werkt hoeft niet voor iedereen te werken, maar waarom iemand collectief om tekst en uitleg vragen?
Omdat dit een forum is waar je ook ongevraagd adviezen krijgt? Die heb ik zelf ook gekregen en achteraf ben ik er heel blij om geweest want ik was dom bezig.
pi_106598313
Vandaag als ontbijt een maaltijdshake op, vanavond twijfel ik nog of ik mijn salade of toch soep ga eten. In ieder geval weer even een balansdag na het weekend. Weegschaal ook nog even ontlopen, want ik heb dit weekend wraps op en chips en een heerlijke swirl. Gelukkig is mijn geld op nu, kan ik de komende 3 weken tenminste geen eten kopen. :')
pi_106599009
Poeh.... het weekend met alle verjaardagen uit het gezin waarin ik ben opgegroeid. Ik weet niet hoe ze het zo voor elkaar gekregen hebben, maar ik heb het overleefd ;) Met de hapjes heb ik de suikerrijke dingen laten staan en de meer hartige dingen gekozen, alsnog heb ik best veel gegeten, maar dat is een weekend in het jaar.

Vandaag pak ik alles weer goed op :)

Ik heb uiteindelijk donderdag niet erg gebalanst, inderdaad vanuit het plan dat ik met meer regelmaat zou eten. Een balansdag interpreteer ik als niet eten en dat valt buiten mijn regelmaat. Dus dat was wat ik normaal eet. (o. 2 bruine boterhammen beleg. T. Fruit of droogbrood L. 2 bruine boterhammen beleg. T droog brood. D. Groente+aardappelen+eiwit L. Fruit)
  maandag 9 januari 2012 @ 13:37:13 #252
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_106599205
Ik doe boodschappen naar behoefte. mijn vriend heeft wisseldiensten dus we eten om de week samen, en dan nog is de realiteit dat alleen de woensdagen, zaterdagen en zondagen samen dineren is.

Dus ik bepaal meestal op de dag zelf wat ik ga eten. Maar het idee van weekmenu,s spreekt me erg aan :)

O : half vers gebakken stokbrood met pindakaas en een glas jus.
T : banaan en yoghurt
L : 2 crackers met tehina
d : sushi met komkommer en avocado, misosoep.
t : appel

[ Bericht 0% gewijzigd door RandomMoron op 09-01-2012 14:02:21 ]
  maandag 9 januari 2012 @ 13:58:37 #253
244933 trovey
Nachtoele
pi_106599864
Vanmorgen weer even op de weegschaal gestaan sinds ik 30 december bij de huisarts op de weegschaal stond en er lijkt een ons of 5 af te zijn, ...hopelijk want ik ben een spons qua vochtvasthouden. :') Gaat lekker snel hè dat afvallen van mij. :+

Planning/gehad vandaag:

2 beschuiten met halv./beetje hagelslag
1 glas optimel
straks een grote beker smoothie van optimel, beetje sap, 1 appel, wat fruit uit de diepvries en wat eitwitpoeder als lunch
Vanmiddag tussendoor: thee zonder suiker
d: krieltjes uit de oven (dus zonder vet), gevulde portebello met geitenkaas en pijnboompitjes (kant en klaar maar nu wel uit diepvries galen anders werkt het even niet) en een gemengde salade van diverse soorten kropsla, zoete puntpaprika, uitje en wat ik verder nog aan groenvoer in huis heb, geen idee of er dr4ressing overgaat en welke, zal in ieder geval magere zijn.
als toetje magere yoghurt met een scheutje lightsiroop, vavavond verder niets gepland behalve thee of wat lightfrisdrank, bij veel behoefte aan iets kan ik nog wat magere melk met wat eiwitpoeder nemen.

Gisteravond nog een paar biscuitjes(rond koffietijd) en 4x een kwart eitje met plakje rookvlees gehad want ik viel voor het slapen van de graat en had een onbedwingbare behoefte aan ei met rookvlees. :')

Wat betreft boodschappen doen: vrijdagavond bij de C1000 (en lopend boodschappen doen met zo'n oudewijvenkarretje(om precies te zijn twee :') ) achter me aan :P ). Ik doe samen met mijn broer de weekboodschappen ook omdat mijn broer dan mooi het zware spul kan sjouwen want dat lukt me niet meer met de kwalen., Broer eet 's avonds vaak mee en boodschappen doen we dus voor twee huishoudens voor zo'n 40-50 euro in totaal.

[ Bericht 8% gewijzigd door trovey op 09-01-2012 14:03:52 ]
Optimist tot in de kist
  maandag 9 januari 2012 @ 15:12:42 #254
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_106602200
Ik ben dus echt afgevallen. De stoel van de kapper zat ineens wel goed, lang geleden dat dat zo was. Al blijft mijn rug brak. 10 minuten rechtopzitten kan ik al eigenlijk niet ;(
  maandag 9 januari 2012 @ 15:21:08 #255
244933 trovey
Nachtoele
pi_106602475
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:12 schreef marcb1974 het volgende:
Ik ben dus echt afgevallen. De stoel van de kapper zat ineens wel goed, lang geleden dat dat zo was. Al blijft mijn rug brak. 10 minuten rechtopzitten kan ik al eigenlijk niet ;(
Volgt er nog een operatie of iets dergelijks? :{ En minder gewicht scheelt in ieder geval met de druk die er op het kapotte deel van je rug rust....in ieder geval iets om je wat op te beuren. :*
Optimist tot in de kist
  maandag 9 januari 2012 @ 15:38:34 #256
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_106603025
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:21 schreef trovey het volgende:

[..]

Volgt er nog een operatie of iets dergelijks? :{ En minder gewicht scheelt in ieder geval met de druk die er op het kapotte deel van je rug rust....in ieder geval iets om je wat op te beuren. :*
Volgende week een nieuwe mri (waar ik zwaar tegenop zie omdat ik bij de vorige een nieuwe hernia scoorde). En de week later naar de neuroloog. Ik denk dat er daarna wel een operatie komt ja. Al hoop ik dat het met injecties kan worden opgelost :)

En idd, die gewichtsafname zou moeten schelen, daarom ook rustig er mee door :)
  maandag 9 januari 2012 @ 15:45:52 #257
54772 Silmarwen
pi_106603302
Een hernia operatie stelt echt niets voor. ;) Ik heb er een gehad, klachten waren zo goed als weg dezelfde dag. Klein littekentje en de revalidatie was een eitje vergeleken de bijna jaar lange gruwelijke pijn in mijn rug, bil en been. Alleen heb ik die pijn nu soms rechts, zal altijd een gevoelige plek blijven ben ik bang. Mijn hernia zou niet meer vanzelf overgaan helaas, ben 23 lig je daar in het ziekenhuis met allemaal mannen van 40 en ouder. :D

Sporten helpt goed tegen de pijn moet ik zeggen.
  maandag 9 januari 2012 @ 15:55:54 #258
244933 trovey
Nachtoele
pi_106603680
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 10:09 schreef xericax het volgende:
M'n dochter was vorige week 4 jaar geworden, dus vandaag op school trakteren.
Heb ik gisteravond 2 chocolade brownies van de traktatie voor de leraren gepikt :@

De dag ervoor bij iemand avondeten gehad, dat werd bestellen.. een broodje döner.

Geen goed begin maar alsnog in 2 dagen 0,7kg kwijt.
Verder hou ik niet bij wat ik eet
Bij mij helpt opschrijven juist weer wel...anders ga ik snel over het randje heen is mijn ervaring. :')
Optimist tot in de kist
  maandag 9 januari 2012 @ 15:56:20 #259
244933 trovey
Nachtoele
pi_106603701
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:38 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Volgende week een nieuwe mri (waar ik zwaar tegenop zie omdat ik bij de vorige een nieuwe hernia scoorde). En de week later naar de neuroloog. Ik denk dat er daarna wel een operatie komt ja. Al hoop ik dat het met injecties kan worden opgelost :)

Succes en sterkte. :*
Optimist tot in de kist
  maandag 9 januari 2012 @ 16:06:39 #260
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_106604117
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:45 schreef Silmarwen het volgende:
Een hernia operatie stelt echt niets voor. ;) Ik heb er een gehad, klachten waren zo goed als weg dezelfde dag. Klein littekentje en de revalidatie was een eitje vergeleken de bijna jaar lange gruwelijke pijn in mijn rug, bil en been. Alleen heb ik die pijn nu soms rechts, zal altijd een gevoelige plek blijven ben ik bang. Mijn hernia zou niet meer vanzelf overgaan helaas, ben 23 lig je daar in het ziekenhuis met allemaal mannen van 40 en ouder. :D

Sporten helpt goed tegen de pijn moet ik zeggen.
Mooi te horen dat het ook wel goed gaan kan :) Van anderen hoor ik helaas minder goed nieuws.

Ik heb al levenslang last van mijn knie. We zijn er nu achter dat dat uit mijn rug komt. En ondertussen loop ik dus ook weer bijna een jaar met die hernia's (dit is nu de 4de). Dus een operatie kan hopelijk helpen dan. Het sporten gaat daarna wel goed komen, ik wil in de tweede helft van 2013 een kwart triathlon gaan doen. Is meteen goed voor het afvallen :P

quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:56 schreef trovey het volgende:

[..]

Succes en sterkte. :*
Dank :)
  maandag 9 januari 2012 @ 16:24:34 #261
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_106604767
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 21:48 schreef esperanza93 het volgende:
Wat een gezeur zeg. Wat maakt dat hele BMI nou uit? Ik ga niet naar slank omdat dat allemaal fanatieke vrouwen zijn die dun zijn en op gewicht willen blijven. Dat ben ik nog niet. En al had ik een bmi van 22, als ik in de spiegel kijk en ik vind mezelf dikker geworden dan is dat zo, als ik ook nog van iemand hoor dat ik ben aangekomen en ook nog van mijn tante hoor dat ik mollig ben (terwijl ze zelf dik is) is het voor mij bevestigd en als ik dan ook nog van die dikker worden-strepen (die nooit meer weggaan) op mijn zij zie is het definitief. Ik ben vrij dik geworden.

Ik woog 58 (en toen wilde ik ook al afvallen) en nu weeg ik 64. Ik ben dus heel snel veel kilo's aangekomen door mijn ongezonde levensstijl. Nu wil ik 54 kilo en daar ga ik dan ook echt voor omdat ik me niet goed voel nu. Ik voel me dik, ik ga mezelf niet vertonen in een bikini en ik vind het vervelend om mezelf in de spiegel te zien. En als het mij makkelijk afgaat wil ik nog meer afvallen (50 lijkt mij een mooi getal), als ik maar niet te dun word.
hai! ik ben ook 1.60 en ik weeg 120 kilo, en ik post in slank :P

ik woog toen ik 17 was 84 kilo en viel toen af naar 74, en wat vond ik mezelf vet! vervolgens ben ik elk jaar aangekomen, afgevallen, aangekomen, in steeds grotere jojo beweging... na eetstoornistherapie ben ik eindelijk van het vreten af, maar ben afgelopen jaar toch nog meer aangekomen, omdat ik nog steeds niet gezond at. gelukkig weet ik wel hoe het moet, en ben ik nu weer vrolijk begonnen met gezonder eten, en hopelijk val ik langzaam en hou ik het eraf nu mijn leven eindelijk helemaal op de rails is. ik heb echter niet de illusie dat ik ooit nog slank zal worden, dan zou ik wel een heel grote uitzondering op de statistieken zijn...

de moraal van het verhaal: kijk eens niet naar de weegschaal maar probeer je nú een gezond eetpatroon aan te leren. waarschijnlijk val je er van af, en je voorkomt dat je over tien jaar 100+ kilo weegt of een eetstoornis ontwikkelt :Y
Kwak
pi_106610939
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 16:24 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

hai! ik ben ook 1.60 en ik weeg 120 kilo, en ik post in slank :P

ik woog toen ik 17 was 84 kilo en viel toen af naar 74, en wat vond ik mezelf vet! vervolgens ben ik elk jaar aangekomen, afgevallen, aangekomen, in steeds grotere jojo beweging... na eetstoornistherapie ben ik eindelijk van het vreten af, maar ben afgelopen jaar toch nog meer aangekomen, omdat ik nog steeds niet gezond at. gelukkig weet ik wel hoe het moet, en ben ik nu weer vrolijk begonnen met gezonder eten, en hopelijk val ik langzaam en hou ik het eraf nu mijn leven eindelijk helemaal op de rails is. ik heb echter niet de illusie dat ik ooit nog slank zal worden, dan zou ik wel een heel grote uitzondering op de statistieken zijn...

de moraal van het verhaal: kijk eens niet naar de weegschaal maar probeer je nú een gezond eetpatroon aan te leren. waarschijnlijk val je er van af, en je voorkomt dat je over tien jaar 100+ kilo weegt of een eetstoornis ontwikkelt :Y
Hoe oud ben je nu?

Vervelend wat je hebt doorgemaakt en wat je door maakt. Hopelijk gaat het vanaf nu beter en zelfs slank worden kan wel als je echt wil. Neem ik aan? Maar zulke verhalen ken ik en ik hoop dat het bij mij nooit gaat gebeuren. Ik ga ook zeker wel gezonder eten, vooral geen tussendoortjes eten en met regelmaat alleen het is best moeilijk nu omdat ik dat totaal niet meer gewend ben.

Ik heb net foto's bekeken van mijn vakantie in 2010. Ik had een mooi figuur (al zeg ik het zelf) en het grappige is dat ik het toen helemaal niet zag. Ik kreeg ook vaak complimentjes maar geloofde het niet echt. Hard aan de bak dus, weer een motivatie voor mij. ^O^
  maandag 9 januari 2012 @ 19:18:39 #263
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_106611217
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:38 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Succes en sterkte..

Hier vandaag maar matig met eten, ontbijt overgeslagen want kwam pas om half 12 uit bed rollen, toen geen honger en meteen maar boodschappen gedaan, want niks in huis, pas toen ik thuis kwam alleen een banaan gegeten, niet echt slim dus. Avondeten pasta met groene saus (spinaziesaus met mager rundergehakt enzo) Tussendoor alleen wat gedronken en een paar dropjes.
*zucht* slecht begin van de week, hopelijk morgen wat beter
  maandag 9 januari 2012 @ 19:28:44 #264
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_106611714
]1s.gif Op maandag 9 januari 2012 13:37 schreef RandomMoron het volgende:
Ik doe boodschappen naar behoefte. mijn vriend heeft wisseldiensten dus we eten om de week samen, en dan nog is de realiteit dat alleen de woensdagen, zaterdagen en zondagen samen dineren is.

Dus ik bepaal meestal op de dag zelf wat ik ga eten. Maar het idee van weekmenu,s spreekt me erg aan :)

O : half vers gebakken stokbrood met pindakaas en een glas jus.
T : banaan en yoghurt
L : 2 crackers met tehina
d : sushi met komkommer en avocado, misosoep. gebakken zalm op de huid, rijst, geroerbakte komkommer, puntpaprika en ui.
t : appel mango
[/quote]

beetje aangepast... er was nergens wasabi te krijgen :P
  maandag 9 januari 2012 @ 20:03:19 #265
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_106613864
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 19:11 schreef esperanza93 het volgende:

[..]

Hoe oud ben je nu?

Vervelend wat je hebt doorgemaakt en wat je door maakt. Hopelijk gaat het vanaf nu beter en zelfs slank worden kan wel als je echt wil. Neem ik aan? Maar zulke verhalen ken ik en ik hoop dat het bij mij nooit gaat gebeuren. Ik ga ook zeker wel gezonder eten, vooral geen tussendoortjes eten en met regelmaat alleen het is best moeilijk nu omdat ik dat totaal niet meer gewend ben.

Ik heb net foto's bekeken van mijn vakantie in 2010. Ik had een mooi figuur (al zeg ik het zelf) en het grappige is dat ik het toen helemaal niet zag. Ik kreeg ook vaak complimentjes maar geloofde het niet echt. Hard aan de bak dus, weer een motivatie voor mij. ^O^
ik bedoel dus dat je op jouw leeftijd niet "hard aan de bak moet" om af te vallen, maar normaal moet gaan eten. ik ben gaan lijnen met alle gevolgen van dien...

ik ben nu net 29...

en nee, echt slank worden is vrijwel onmogelijk als je morbide obesitas hebt (al weet ik dat de meeste mensen in dit topic dat niet met me eens zijn). maar er is een veel grotere kans dat je stabiel blijft, een klein beetje gewich eraf houdt, of zelfs iets aankomt dan dat je veel gewicht eraf kunt houden blijkt uit vrijwel alle studies. 0(!!!) tot 5 kilo gewichtsverlies behouden na 5 jaar wordt als zeer succesvol gezien voor obesitaspatiënten, bij welke manier van (begeleid) afvallen dan ook. dus, ik hoop over tien jaar geen 150 kilo te wegen, en als t even kan hoop ik niet meer morbide obees te zijn, maar slankheid is een ideaal waar ik me niet aan waag. (en als ik zo'n uitzondering op de regel ben zal ik alleen maar blij zijn)
Kwak
  Vis een optie? maandag 9 januari 2012 @ 20:07:27 #266
70532 loveli
N
pi_106614087
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 19:11 schreef esperanza93 het volgende:

[..]

Hoe oud ben je nu?

Lees de post van Kwak nog eens en laat het goed tot je doordringen. Bij haar zijn de problemen erger geworden mede door een verkeerd zelfbeeld. Kwak weet heel veel van eetstoornissen en waar het fout kan gaan (en ze is tof :* ), dingen die jij over jezelf en afvallen zegt, geven aanleiding tot rode vlaggen.

Je had een mooi figuur, grote kans dat je dat nu nog hebt en weer zelf niet ziet. Focus niet te hard alleen op afvallen, nu kun je een goede basis leggen voor een toekomst met een gezond zelfbeeld zonder jojo-effect.
+
Correct me if I'm wrong.

[ Bericht 0% gewijzigd door loveli op 09-01-2012 20:15:49 ]
crap in = crap out
  maandag 9 januari 2012 @ 20:42:11 #267
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_106616125
wat li zegt. en die is ook tof :*
Kwak
pi_106616301
Ik zou willen dat een stel toffe meiden me had gewaarschuwd toen ik 17-18 was, maar ik werd op school zo gepest met mijn 64 kilo dat ik besloot zwaar op dieet te gaan. :{

Op mijn 19e was ik 69 kilo.
etc.
pi_106616351
Bij mij is het eetstoornisverhaal ook de grote valkuil hoor... Ik ben blij dat ik nu na 5 jaar nog steeds 10 kilo lichter ben, maar ik ben ook bijna 20 kilo lichter geweest..
En volgens mij was ik ongeveer hetzelfde gewicht als nu toen ik mij tich jaren geleden in de dieetclub meldde.. Toen ben ik eerst nog eens 10 kilo aangekomen.. :')

Maar het belangrijkste is je lekker in je vel voelen, dan gaat afvallen een stuk makkelijker..

Ik ben net weer wezen sporten, en dit ging een stuk beter dan de steps... Donderdag ga ik een uurtje fitnessen, en dan de knoop doorhakken voor hoeveel uur in de week ik een abonnement af ga sluiten denk ik..

Mijn lijstje van vandaag:
O: kop koffie, 2 boterhammen met halvarine, philadelphia, en surinaamse eiersalade.
T: veel thee, 1 appel
L: 3 boterhammen met halvarine, kipfilet, pindakaas en kaas. Schaaltje yoghurt met wat citroensap erdoor
T: 3 koppen thee
D: kip met noedels uit de wok met chilisaus. Schaaltje yoghurt met vla.
T: 1 sinaasappel, halve liter water, kop thee

B: 45 minuten lopen(op en neer naar de supermarkt)
60 minuten bodymix (steps, buikspieroefeningen, en andere spieroefeningen)
  maandag 9 januari 2012 @ 21:02:23 #270
244933 trovey
Nachtoele
pi_106617295
Ik zit al sinds mijn tienertijd te klutsen met mijn gewicht en ben nu 40+ dus dat zegt wel wat. :') Helaas ook de genen van de dikke kant van de familie meegekregen...vader was altijd superdun, broer is niet superdun maar keurig op gewicht en kan dat ook makkelijk blijven, mijn moeder had in haar echt jonge jaren (dus voordat ze kinderen kreeg) een Marylin Monroe figuur (+ hoogblond van nature dus als bijnaam Marylin Monroe :') ) dus het slank van de jaren 50 maar dat is na kinderen krijgen helemaal mis gegaan en helaas heb ik, zonder kinderen te krijgen :') , de genen van haar gekregen. }:| Ik ga gewoon voor een gezond gewicht aan het einde van het afvallen (dat zal dus niet maatje 36 zijn ;) ) en hoop dat vast te houden...dan spring ik al een gat in de lucht. *O*
Optimist tot in de kist
  maandag 9 januari 2012 @ 21:07:17 #271
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_106617600
loveli goed gezegd. Er gaan idd rode vlaggen af als ik jou verhaal lees Esperanza, zelfs je ouders weten niet dat je aan het lijnen bent, misschien zou je dat beter wel moeten vertellen, niet alleen kunnen zij jou begeleiden, maar ook een oogje in het zeil houden als het fout gaat. En niks fijner dan mensen in je omgeving die je helpen bij het aan leren van een gezond voedingspatroon, hier doet manlief gewoon lekker mee, we letten op elkaar en dat zorgt ervoor dat we bewuster bezig zijn met ons voedingspatroon

@trovey dat is ook mijn doelstelling, een gezond gewicht, maatje 36 zal namelijk nooit passen heb ik ook het figuur niet voor. Maar een gezond gewicht die al eens onder een bmi van 30 zit ben ik blij
  maandag 9 januari 2012 @ 21:12:50 #272
244933 trovey
Nachtoele
pi_106617949
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:07 schreef droomvrouwtje het volgende:
loveli goed gezegd. Er gaan idd rode vlaggen af als ik jou verhaal lees Esperanza, zelfs je ouders weten niet dat je aan het lijnen bent, misschien zou je dat beter wel moeten vertellen, niet alleen kunnen zij jou begeleiden, maar ook een oogje in het zeil houden als het fout gaat. En niks fijner dan mensen in je omgeving die je helpen bij het aan leren van een gezond voedingspatroon, hier doet manlief gewoon lekker mee, we letten op elkaar en dat zorgt ervoor dat we bewuster bezig zijn met ons voedingspatroon

@trovey dat is ook mijn doelstelling, een gezond gewicht, maatje 36 zal namelijk nooit passen heb ik ook het figuur niet voor. Maar een gezond gewicht die al eens onder een bmi van 30 zit ben ik blij
Mijn heupen (het bekken zelf) is te breed voor een maatje 36 dus afvallen tot anorexiagewicht zal zelfs niet helpen,,,,moeten ze eerst een stuk van het bot wegzagen. :') :+ Ik zal heel blij zijn als ik gewoon in een 40-42 kan....is dan ook een prima maat voor iemand die de 40 al een tijdje gepasseerd is en dan is het ook niet zo klungelen met kleding en ik kan die modellen uit de Ariadne uit eind jaren 70 en begin jaren 80 eens haken/breien want apart genoeg komen ze daar in die tijd niet verder dan maat L......toch een teken dat Nederland zwaarder is geworden in die 35 jaar? :P
Optimist tot in de kist
pi_106618362
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 20:45 schreef Isabeau het volgende:
Ik zou willen dat een stel toffe meiden me had gewaarschuwd toen ik 17-18 was, maar ik werd op school zo gepest met mijn 64 kilo dat ik besloot zwaar op dieet te gaan. :{

Op mijn 19e was ik 69 kilo.
etc.
Ik zag ook foto's van mijzelf op de middelbare school en ik realiseerde me "ik was helemaal niet zo dik". Nu heb ik nooit echt problemen met mijn gewicht gehad, dus mijn verhaal is anders, maar ik had het wel graag toen geweten. Dat het allemaal best meeviel.
pi_106618537
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:19 schreef DancingPhoebe het volgende:

Ik zag ook foto's van mijzelf op de middelbare school en ik realiseerde me "ik was helemaal niet zo dik". Nu heb ik nooit echt problemen met mijn gewicht gehad, dus mijn verhaal is anders, maar ik had het wel graag toen geweten. Dat het allemaal best meeviel.
Ik had echt een prachtig figuur op de middelbare school; sportief, niet twiggy-like. En ik vond mezelf moddervet :{
Ik had het toen idd ook wel graag geweten dat ik mooi was.
  maandag 9 januari 2012 @ 21:30:33 #275
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106619057
Waarschijnlijk hebben best veel mensen tegen jullie gezegd dat jullie mooi waren, maar landde het niet. Ik zie die onzekerheid ook vaak in slank en vind dat toch zo zonde
pi_106619157
Nee dat viel eik wel mee. :')

Maar ik was er zelf ook eik nooit mee bezig. Ik liep ook niet te roepen dat ik niet mooi was ofzo. Ik weet niet. Ik zat altijd met mijn neus in een boek of met mijn vriendinnen te giegelen. Ik had daarentegen OOK niet vaak dat mensen tegen me zeiden dat ik een dik lelijkerdje was oid. Ik was daar gewoon allemaal niet zo mee bezig...
pi_106619316
Goed avond allen.

Ik heb van modifast 2 bussen shakes besteld, dit puur om 1 maal per dag de lunch te vervangen.
's ochtends wil ik gewoon brood/cracker of melk met ontbijtgranen eten. En 's avonds een gezonde maaltijd. Ná die 2 bussen ga ik dan ook weer gewoon s middags vast voedsel eten. Het is meer om mij even van de eerste kilo's te verlossen, mijn doorzettingsvermogen wat op te hogen hierdoor en weer goede moed hebben.

Vorige week is het allemaal ook best goed gegaan qua eten. Alleen dit weekend dan weer niet. Zaterdag pannenkoeken gegeten (zelf gebakken door manlief en er 4 van op, met kaas). En zondag langs de mac drive gereden ivm brakheid en geen zin om te koken.

Vandaag wel even een balansdag gehouden door te ontbijten met 2 appels, lunch 2 gekookte eieren en vanvond een flink bord met carpaccio op. En warme kersen ná.

Ik heb heel erg de neiging om tussendoor naar 'zoet' te grijpen. (heb dit ook niet meer in huis, op een paar dingen voor mijn zoontje ná). Ik merk ook dat er heel veel tussen mijn oren zit. Ik denk veel en vaak over eten en denk dat ik door lekker (wat dus meestal ook ongezond is bij mij) me beter in mijn vel ga voelen etc. Wat eigenlijk heel dubbel is want met mijn 107 :'( kilo voel ik mij dus helemaal niet goed in mijn vel en zou ongezond en zoet dit juist alleen maar erger maken.

Ik ben ook sinds een paar dagen begonnen met flink water te drinken, 1,5/2 liter per dag.
Het begin is er dus. Maar ik ben er nog láng niet!
pi_106619335
O: 2 boterhammen kaas
L. biscuitje
D. Tajine met tomaten, doperwten en gehakballetjes. En een beetje couscous

Mentaal voel ik me een beetje bleg, moet erop letten dat ik niet door ga slaan in het diëten. En ik voel me lichamelijk ziek (misselijk, hoofdpijn, duizelig et cetera), daarom ook weinig gegeten. Morgen gaat het weer beter (hoop ik)
  maandag 9 januari 2012 @ 21:35:20 #279
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_106619347
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:30 schreef Tinkepink het volgende:
Waarschijnlijk hebben best veel mensen tegen jullie gezegd dat jullie mooi waren, maar landde het niet. Ik zie die onzekerheid ook vaak in slank en vind dat toch zo zonde
ik kreeg vanaf mijn 6e te horen van de schoolarts dat ik te dik was (was ik ook), had als enige nooit verkering/kinderverkering, en werd niet gezoend door jongens in de disco (behalve 1 keer, op mijn 17e, toen ik slachtoffer was van een weddenschap). ik heb tot mijn 25e moeten wachten op de eerste serieuze mannelijke aandacht. dus ja. je familie kan wel zeggen dat je een mooi meisje bent, maar ik wás gewoon mollig tot dik, en kreeg verder geen positieve feedback op mijn lichaam...
Kwak
  maandag 9 januari 2012 @ 21:36:49 #280
54772 Silmarwen
pi_106619439
Hier ook rond mijn 20ste extreem gaan lijnen. Toen mooi slank, maar nooit wat eten. Twee jaar anorexia gehad, en mijn stofwisseling komt nu nooit meer goed. Ik wou dat ik toen netjes was gaan eten, dan waren die paar kilo's er zo afgeweest, in plaats van een crash dieet en dieetpillen. Hielp het niet mee dat mijn ex steeds zei dat ik dik was. Ik had toen maat 38/40 :') Was toen net wat aangekomen van de maat 36

Maat 40/42 wil ik graag. Lijkt me realistisch, zit nu op 44 (en zat op 48 bijna 50).

Sporten was kut. Lang verhaal (geen goede bokspaal) en heb de trilplaat eens geprobeerd. Best zwaar! Morgen denk ik wel wat spierpijn. Verder aan het lijstje gehouden!
  maandag 9 januari 2012 @ 21:38:28 #281
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_106619528
Ik weet niet helemaal wat ik er allemaal van moet vinden. Net als jullie maak ik me wel een beetje zorgen om Esperanza. Aan de andere kant vraag ik me af of we niet een beetje bezig zijn om haar weg te jagen door zo op haar te letten. Maar ze heeft niemand anders om op haar te letten en door hier te posten vraag je impliciet wel om commentaar natuurlijk.
Spoilers!
pi_106619672

Mijn ticket mag ook wel in de OP
pi_106619787
[quote]0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:36 schreef Silmarwen het volgende:
Hier ook rond mijn 20ste extreem gaan lijnen. Toen mooi slank, maar nooit wat eten. Twee jaar anorexia gehad,[b] en mijn stofwisseling komt nu nooit meer goed. [b][/sub]

Voor dat dikgedrukte ben ik dus ook bang. Voordat ik van de ene es naar de andere vloog heb ik acht jaar anorexia gehad (en klinkt misschien vreemd, maar psychisch ben ik er nog niet overheen) en heb daardoor erg het gevoel dat ik wel terug moet vallen om af te vallen om daarna weer normaal te gaan eten (maar met die theorie begint het altijd).

Kan het weer goed komen met een stofwisseling of is verziekt gewoon verziekt?
  Vis een optie? maandag 9 januari 2012 @ 21:48:32 #284
70532 loveli
N
pi_106620094
Deze reactie mag ook in de herhaling:
quote:
2s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:24 schreef sigme het volgende:
Structuur + gezond eten = basis.
crap in = crap out
pi_106620114
Leest iedereen nu over mijn post heen ;)
Ik kom hier ook gezellig mee doen!
  maandag 9 januari 2012 @ 21:49:01 #286
54772 Silmarwen
pi_106620116
Ik weet niet, is nu 8 jaar terug, maar ik kom zo verschrikkelijk snel aan, is echt rete irritant. Ik moet echt sporten en gezond eten om af te vallen, en dan niet dus de 2k calorieen, maar eerder tegen de 1000 aan. Wat ik zelf soms eng vind, omdat ik bang ben dat ik dan terug val in die macht over het afvallen en die obsessie. En dat wil ik echt nooit meer.
  maandag 9 januari 2012 @ 21:49:43 #287
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_106620148
Wat een verhalen allemaal meiden.... En ik maar denken dat ik me dik voelde toen ik op de middelbare school zat. Ik voelde me 1,5 jaar geleden nog dik met mijn 5 kilo te veel. En toen kwam ik 20 kilo aan en veranderde mijn hele leven drastisch. Zoiets plaatst mijn gedachten van toen weer lekker in perspectief. Net als mijn jaar tobben met gewicht in het niets valt bij wat jullie al jaren doormaken.

Knuffel voor iedereen!
Spoilers!
pi_106620246
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:48 schreef ymme het volgende:
Leest iedereen nu over mijn post heen ;)
Ik kom hier ook gezellig mee doen!
O ja zo werkt dat ymme. Gewoon blijven blaten :D

Welkom en succes *O*
pi_106620356
Zitten er ook schapen hier dan :D :)

Maar ik ga proberen met in te lezen en elke dag mijn ervaringen neer te zetten en op die van jullie te reageren. En natuurlijk mijn updates qua gewicht hier neer zetten.

Ik hoop snel te mogen mededelen dat er wat kilo's verdwenen zijn.
Wat is rieel qua verwachtingen? 2/3 kilo per week?
pi_106620460
God nee :D
  maandag 9 januari 2012 @ 21:55:24 #291
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_106620461
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:49 schreef Silmarwen het volgende:
Ik weet niet, is nu 8 jaar terug, maar ik kom zo verschrikkelijk snel aan, is echt rete irritant. Ik moet echt sporten en gezond eten om af te vallen, en dan niet dus de 2k calorieen, maar eerder tegen de 1000 aan. Wat ik zelf soms eng vind, omdat ik bang ben dat ik dan terug val in die macht over het afvallen en die obsessie. En dat wil ik echt nooit meer.
een vriendin van mij had dat ook, dacht ze, maar die is nu toch echt stabiel op 2000 kcal. als ze maar bestaan uit gezond eten en er bij bewogen en niet bij gesnoept wordt.... ik "ken" iemand in een rosltoel die dus 0 activiteit heeft, en díe moest 1000 kcal eten om af te vallen, als je wel kunt bewegen kán het niet kloppen dat je zo snel aankomt tenzij je een medische stoornis hebt... houd je bij wat je eet ergens? dat helpt enorm vind ik...

lamaar, ik was je vorige post vergeten. met jouw historie zou je t toch wel weer langzaam op moeten kunnen bouwen... je lichaam kan ook aanwennen om meer te verbranden :Y
Kwak
  maandag 9 januari 2012 @ 21:59:08 #292
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106620682
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:53 schreef ymme het volgende:
Zitten er ook schapen hier dan :D :)

Maar ik ga proberen met in te lezen en elke dag mijn ervaringen neer te zetten en op die van jullie te reageren. En natuurlijk mijn updates qua gewicht hier neer zetten.

Ik hoop snel te mogen mededelen dat er wat kilo's verdwenen zijn.
Wat is rieel qua verwachtingen? 2/3 kilo per week?
Per maand
pi_106620767
Welkom ymme en 2-3 kilo per week is wat onrealistisch ;)

ik heb dat wel gedaan, maar dat viel onder de noemer 'jezelf uithongeren' en toen ik eenmaal weer begon aan te komen had mijn lijf heel veel haast om elke binnenkomende calorie zo snel mogelijk op te slaan in de voorraadschuren....en toen at ik normaal, niet eens veel
pi_106620890
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:30 schreef Tinkepink het volgende:
Waarschijnlijk hebben best veel mensen tegen jullie gezegd dat jullie mooi waren, maar landde het niet.
Dat valt tegen vrees ik hoor. Meestal hoor je vanaf alle kanten dat je te dik bent, als het niet van de GGD is, is het wel van leeftijdgenootjes of familie.

quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:34 schreef ymme het volgende:
Goed avond allen.

Ik heb van modifast 2 bussen shakes besteld, dit puur om 1 maal per dag de lunch te vervangen.
's ochtends wil ik gewoon brood/cracker of melk met ontbijtgranen eten. En 's avonds een gezonde maaltijd. Ná die 2 bussen ga ik dan ook weer gewoon s middags vast voedsel eten. Het is meer om mij even van de eerste kilo's te verlossen, mijn doorzettingsvermogen wat op te hogen hierdoor en weer goede moed hebben.

Vorige week is het allemaal ook best goed gegaan qua eten. Alleen dit weekend dan weer niet. Zaterdag pannenkoeken gegeten (zelf gebakken door manlief en er 4 van op, met kaas). En zondag langs de mac drive gereden ivm brakheid en geen zin om te koken.

Vandaag wel even een balansdag gehouden door te ontbijten met 2 appels, lunch 2 gekookte eieren en vanvond een flink bord met carpaccio op. En warme kersen ná.

Ik heb heel erg de neiging om tussendoor naar 'zoet' te grijpen. (heb dit ook niet meer in huis, op een paar dingen voor mijn zoontje ná). Ik merk ook dat er heel veel tussen mijn oren zit. Ik denk veel en vaak over eten en denk dat ik door lekker (wat dus meestal ook ongezond is bij mij) me beter in mijn vel ga voelen etc. Wat eigenlijk heel dubbel is want met mijn 107 :'( kilo voel ik mij dus helemaal niet goed in mijn vel en zou ongezond en zoet dit juist alleen maar erger maken.

Ik ben ook sinds een paar dagen begonnen met flink water te drinken, 1,5/2 liter per dag.
Het begin is er dus. Maar ik ben er nog láng niet!
Welkom, veel succes. Je planning klinkt wel goed, vergeet je niet af en toe een tussendoortje erbij te nemen? Zeker als je de neiging hebt naar zoet te grijpen.

Zeg ik. :') Ik kom meestal niet verder dan 2 maaltijden op een dag, maar toch, eigenlijk is het beter om regelmatig iets tussendoor te eten.
pi_106620924
Maar als we dan toch bezig zijn, ik vind wat jij vandaag gegeten hebt ook niet echt veel ymme..

Zou jij dan ook niet meer gebaat zijn in eerst eens regelmaat inbouwen, en maaltijden plannen, zodat je niet bij de McD belandt?
pi_106621121
Van zondag en vandaag is zeker niet goed nee. Vandaag een balansdag gehad.
Normaal eet ik 3 keer per dag, redelijk gezond. Dit moet 3 keer gezond worden!
En snoep/snaai ik tussendoor (vooral 's avonds) dit moet eraf en moet worden: 2 keer fruit of gezonde snack tussendoor!

Ontbijten met ontbijtgranen lijkt mij ook een goed begin van de dag. Even de stofwisseling op gang zetten. :)
  maandag 9 januari 2012 @ 22:07:35 #297
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_106621191
lijstje van vandaag

o- 3 bolletje finse ronde met pindakaas
l- 4 volk. boterhammen met ham
t- appel
t- worteltjes
d- boerenkool met worst
t- rozemarijn crackertjes

1960 kcal
Kwak
  maandag 9 januari 2012 @ 22:07:59 #298
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_106621205
de uitvinder van de balansdag moet trouwens dood. vind ik.
Kwak
pi_106621318
Balansdag is puur alleen om mij weer op het rechte spoor te zetten.
En hoe gek het ook klinkt, ná het weekend heb ik nooit zn honger.
Maar in het weekend, dan heb ik ineens trek in van alles! En door de weeks 's avonds ook hoor, maar dat druk ik nu de kop in door veel water te drinken en dat helpt goed moet ik zeggen!
pi_106621362
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:07 schreef kwakz0r het volgende:
de uitvinder van de balansdag moet trouwens dood. vind ik.
Volgens mij is het vrij normaal dat je na een dag waar je veel eet, een dag rustig aan doet. Alleen dat voedingscentrum moest het weer eens een mooie naam geven ;)
pi_106621390
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:48 schreef loveli het volgende:
Deze reactie mag ook in de herhaling:

[..]

Structuur + gezond eten = basis.
*bloos*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')