Het is de bedoeling dat je het langzaam drinkt voor de verzadigingquote:Op woensdag 4 januari 2012 17:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
Joh, in 20 seconden heb je zo'n shake toch achterover?
Doe het dan ook niet met een rietje, maar doe een Lucilletje:
Ik niet...loop ik een kwartier later weer met het idee dat ik nog moet ontbijten.quote:Op woensdag 4 januari 2012 17:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Oh, nou ik klap die shakes in 1 keer achterover en vult prima.
Probeer gewoon toch 3 maaltijden per dag te eten...regelmaat is mij door de dietiste aangeraden zodat je niet in de verleiding komt te gaan snaaien.quote:Op woensdag 4 januari 2012 17:57 schreef esperanza93 het volgende:
Wraps.Heerlijk.
Ik heb één tosti gegeten vandaag en verder heb ik niet eens aan eten gedacht en heb ook geen honger gehad. Vreemd!Ik heb ook helemaal geen honger gevoel. Ik ga zometeen warm eten, daarna hardlopen en vanaf morgen een normaal patroon ontwikkelen waaraan ik me ook echt ga houden.
Je lichaam is erop berekend dat je eet, dus dat de aanvoer van voedingsstoffen die het binnenkrijgt gestaag is. Drink je snel in plaats van langzaam te eten, dan verwacht je lichaam meer, terwijl het al op is. De hoeveelheid insuline die wordt aangemaakt is afgestemd op meer voedsel, waardoor het bloedsuikergehalte te ver zakt, je lichaam wil dat suikergehalte weer omhoog brengen, je krijgt suikerschommelingen, etc. Spijsverteringssappen idem dito.quote:Op woensdag 4 januari 2012 17:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Oh, nou ik klap die shakes in 1 keer achterover en vult prima.
Daarom ook je eten niet schrokken maar kalm en rustig eten (veeeel kauwenquote:Op woensdag 4 januari 2012 18:20 schreef loveli het volgende:
[..]
Je lichaam is erop berekend dat je eet, dus dat de aanvoer van voedingsstoffen die het binnenkrijgt gestaag is. Drink je snel in plaats van langzaam te eten, dan verwacht je lichaam meer, terwijl het al op is. De hoeveelheid insuline die wordt aangemaakt is afgestemd op meer voedsel, waardoor het bloedsuikergehalte te ver zakt, je lichaam wil dat suikergehalte weer omhoog brengen, je krijgt suikerschommelingen, etc. Spijsverteringssappen idem dito.
Daarom moet je die shakes niet te snel wegdrinken en het is ook het grootste argument tegen drinkbaar voedsel (en suikerhoudende frisdrank), je lichaam is gemaakt voor traag voer.
Datquote:Op woensdag 4 januari 2012 18:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het vele kauwen is vooral voor oppervlaktevergroting. De enzymen die komen kijken bij het spijsverteringsproces raken het eten daardoor op een groter gebied.
Dat is tenminste blijven hangen van middelbare school biologie...
"heel" slecht is dat toch ook weer niet? Een boterham en een paar taaitaai-tjes. Ik zou me er niet te schuldig over voelen hoor.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn lijstje van gisteren:
O. 2 boterhammen met vlokjes *ik weet het, slecht, maar het is weer eens die periode...*
T. 1 Boterham kaas
L. 2 Boterhammen jam
T. niks
T. 1 boterham komkommer
D. Linzencurry (zijn linzen gezond? volgens mij bevatten ze veel kcal, maar worden wel aangeprezen)
T. 4 taaitaai
S. Een uur gefietst
Het was even een heel slechte dag: vriend kwam om half acht eten en ik ben gewend om rond de klok van vijf te eten (waardoor ik heel erg honger kreeg en een boterham pakte) en daarna gingen we film kijken en die vriend had taaitaai bij zich *bloos* Vandaag gooi ik er een strenge balansdag tegen aan, want morgen ga ik uiteten ivm verjaardag.
Vandaag heb ik al een heerlijke wandeling van een uur gemaakt.
Ik zet met de stomme twijfel tot hoever ik wil afvallen. Ik voel me namelijk voor het eerst in mijn leven aantrekkelijk, mannnen sjansen met mij en ik krijg complimentjes. Voor mijn gezondheid en gevoel wil ik sowieso een stuk afvallen, maar wel zo dat ik de kleding en dingen die ik nu mooi vind kan blijven dragen (zij het wat maatjes kleiner). Het punt is dat ik niet echt slank wil worden, maar een mooie stevige vrouw wil zijn (zij het minder stevig dan nu!)... Twijfel... maar goed... ben de afgelopen week 2,5kg afgevallen
Even opgezocht, valt dus enorm mee.quote:Taai-taai: goed nieuws: taai-taai levert geen verzadigd vet. En het aantal calorieën valt mee: één mini-taai-taai-popje bevat 15 kilocalorieën
Niet echt te zoet, gewoon goor van smaak.quote:Op woensdag 4 januari 2012 20:54 schreef Purdey het volgende:
Niet lekker Trovey? Te zoet?
Ik vond wel van die maaltijd reepjes van WeightCare dat ze zo zoet waren. Alsof je elke ochtend en middag een mars en snicker naar binnen zat te werken. Ik vond ze wel lekker. En ik beken: soms koop ik nog weleens een pakje voor 's avonds bij de thee
Denk dat ik ook van de week maar eens wraps ga maken. Ik denk met kip, de Chinese roerbakgroenten van de bonusaanbieding en mango
Hagelslag/vlokken is helemaal niet slecht zolang je je boterham er maar niet in probeert te verdrinkenquote:Op donderdag 5 januari 2012 12:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
O. 2 boterhammen met vlokjes *ik weet het, slecht, maar het is weer eens die periode...*
T. 1 Boterham kaas
L. 2 Boterhammen jam
T. niks
T. 1 boterham komkommer
D. Linzencurry (zijn linzen gezond? volgens mij bevatten ze veel kcal, maar worden wel aangeprezen)
T. 4 taaitaai
S. Een uur gefietst
Het was even een heel slechte dag: vriend kwam om half acht eten en ik ben gewend om rond de klok van vijf te eten (waardoor ik heel erg honger kreeg en een boterham pakte) en daarna gingen we film kijken en die vriend had taaitaai bij zich *bloos* Vandaag gooi ik er een strenge balansdag tegen aan, want morgen ga ik uiteten ivm verjaardag.
Ik zet met de stomme twijfel tot hoever ik wil afvallen. Ik voel me namelijk voor het eerst in mijn leven aantrekkelijk, mannnen sjansen met mij en ik krijg complimentjes. Voor mijn gezondheid en gevoel wil ik sowieso een stuk afvallen, maar wel zo dat ik de kleding en dingen die ik nu mooi vind kan blijven dragen (zij het wat maatjes kleiner). Het punt is dat ik niet echt slank wil worden, maar een mooie stevige vrouw wil zijn (zij het minder stevig dan nu!)... Twijfel... maar goed... ben de afgelopen week 2,5kg afgevallen
Kipfiletquote:Op donderdag 5 januari 2012 14:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik zit nu een beetje met het probleem dat ik inmiddels mijn ongezonde beleg wel op heb, maar niet weet wat gezond is. Zodat ik nu een pot jam, een kaas en vlokken hebIk weet niet wat ik moet kopen
In cherrytomaatjes zit 21 calorieen per 100 gram. Een doosje is meestal 250 gram dus vreet je vol zou ik zeggenquote:Op donderdag 5 januari 2012 15:16 schreef BananaPancake het volgende:
Hallo hallo!
Ik ben met het nieuwe jaar ook weer lekker begonnen met de extra kilotjes te proberen weg te werken
Nu heb ik een vraagje, want ben een essay aan het schrijven en heb daarbij altijd de neiging veel te snaaien en te drinken. Nu ben ik aan de groene thee en heb een bakje cherrytomaatjesHoeveel van die tomaatjes is goed om te eten als tussendoortje?
Kip is een van de producten die ik weiger te etenquote:
Plakje kaas met komkommer of tomaatquote:Op donderdag 5 januari 2012 14:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik zit nu een beetje met het probleem dat ik inmiddels mijn ongezonde beleg wel op heb, maar niet weet wat gezond is. Zodat ik nu een pot jam, een kaas en vlokken hebIk weet niet wat ik moet kopen
*graaft haar AH-vega-dingen uit de diepvries*quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tink, weet jij hoe lang en op welke temperatuur die AH vega dingen in de oven moeten? Ik heb de verpakking weggegooid en de helft van ons fornuis heeft het begeven. Errug irritant, het val me ook nu pas op hoe vaak ik 3 of 4 pitten gebruik, al dan niet in combinatie met de oven.
Snap ik, is ook wel spannend... Nieuwe mensen, vaak een hoop fitte mensen die al langer sporten dan jij en dus wat beter mee kunnen, enz. Toch komt het vast helemaal goed, hou in gedachten dat je dit voor jezelf doetquote:Op donderdag 5 januari 2012 16:09 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik ga vanavond een proefles steps doen bij een sportschool hier in de buurt. Vind het eigenlijk best spannend...
In die tomaatjes zitten wel veel suikers dus ik zou voor paprika kiezenquote:Op donderdag 5 januari 2012 15:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
In cherrytomaatjes zit 21 calorieen per 100 gram. Een doosje is meestal 250 gram dus vreet je vol zou ik zeggen
Nee ham niet. Pindakaas bevat goede vetten enzo. Probeer dingen als hagelslag en suikerdingen als jam te meiden. Lust je ook geen kalkoenfilet?quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Kip is een van de producten die ik weiger te eten![]()
Is bijvoorbeeld schouderham goed? Magere (smeer)kaas? Selderiesalade?
Zeker persoonlijk, ik vind volvette kaas echt walgelijk. Heb al m'n hele leven liever 30+. Rookvlees vind ik ook oprecht lekker, net als kipfilet met tuinkruiden. Mijn broertje eet het liefst leverkaas en cervelaatworst op z'n brood. Dan eet ik nog liever droog broodquote:Op donderdag 5 januari 2012 17:06 schreef Sjeen het volgende:
Bwehhh... al die 'magere' dingen, ik eet nog liever droog brood. Maar goed, dat is natuurlijk persoonlijk... ik ga lekker volleyballen straks
Halvajam( en dan niet met zoetstof maar gewoon met minder suiker) en verder staan op mijn lijstje als stroop, Bebogeen (caramelpasta), basterdsuiker e.d. dus suiker mag gewoon als je maar niet zoiets als chocoladepasta neem want het vet daarin is dan weer teveel van het goede. Wat betreft hartig: sandwichspread (alle soorten), diverse soorten mager vleesbeleg( achterham, rosbief, jipfilet e.d. dus niet dingen als salamiquote:Op donderdag 5 januari 2012 14:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Als je zo praat kun je beter niets meer nemen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:33 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
In die tomaatjes zitten wel veel suikers dus ik zou voor paprika kiezen
[..]
Nee ham niet. Pindakaas bevat goede vetten enzo. Probeer dingen als hagelslag en suikerdingen als jam te meiden. Lust je ook geen kalkoenfilet?
Kaas zit vol ongezonde vetten dus dat zo min mogelijk. Omeletje kan ook!
rookvlees en kipfilet vind ik ook lekker hoorquote:Op donderdag 5 januari 2012 17:52 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zeker persoonlijk, ik vind volvette kaas echt walgelijk. Heb al m'n hele leven liever 30+. Rookvlees vind ik ook oprecht lekker, net als kipfilet met tuinkruiden. Mijn broertje eet het liefst leverkaas en cervelaatworst op z'n brood. Dan eet ik nog liever droog brood![]()
Gelukkig zijn we allemaal anders, anders was de wereld maar een saaie plek
Euhm dit is toch een dieet topic voor mensen die af willen vallen? Dan mag er best gezegd worden dat kipfilet, pindakaas of een omelet een gezondere keuze is dan hagelslag. En van kaas heeft ook nog niemand een sixpack gekregenquote:Op donderdag 5 januari 2012 18:20 schreef trovey het volgende:
[..]
Als je zo praat kun je beter niets meer nemen.Gewoon alles met mate en gewoon normaal blijven eten is het beste.
ik vind paprika aanraden omdat er zo vreselijk veel suiker in tomaten zit dus doorslaan. Maar goed, ieder moet vooral zijn eigen plan trekken...quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:04 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Euhm dit is toch een dieet topic voor mensen die af willen vallen? Dan mag er best gezegd worden dat kipfilet, pindakaas of een omelet een gezondere keuze is dan hagelslag.
Iemand vroeg iets over hoeveel cherrytomaatjes ze kan eten. Mij is door de diëtiste toen geadviseerd een andere snack te kiezen omdat er erg veel suikers inzitten. Als je de keuze hebt en je vindt beide even lekker zie ik dat niet als doorslaan.quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:08 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik vind paprika aanraden omdat er zo vreselijk veel suiker in tomaten zit dus doorslaan. Maar goed, ieder moet vooral zijn eigen plan trekken...
Mijn voornemen voor 2012:
Genieten met mate
1. Linzen zijn heel gezond.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
T. 1 Boterham kaas
L. 2 Boterhammen jam
T. niks
T. 1 boterham komkommer
T. 4 taaitaai
S. Een uur gefietst
Ik zoek maar kan nergens terugvinden dat er (veel) suikers in cherrytomaatjes zitten. Gevoelsmatig vind ik het ook wat onwaarschijnlijk (al zegt dat natuurlijk helemaal niets).quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:09 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Mij is door de diëtiste toen geadviseerd een andere snack te kiezen omdat er erg veel suikers inzitten.
I'm with her ^^quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:24 schreef sigme het volgende:
[..]
1. Linzen zijn heel gezond.
2. Je hoeft echt niet slank te worden, je moet gezond leren eten / leven.
3. Jij zou helemaal niet moeten balansen om morgen uit eten te gaan. Jouw eerste en belangrijkste doel was regelmaat. Hou je daar verdorie aan!
Tsja geen idee, de diëtiste zei me dat er veel suikers in zitten, en in rode groente zitten sowieso meer suikers (bv rode paprika meer dan in groene).quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:25 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik zoek maar kan nergens terugvinden dat er (veel) suikers in cherrytomaatjes zitten. Gevoelsmatig vind ik het ook wat onwaarschijnlijk (al zegt dat natuurlijk helemaal niets).
Niet zo blind staren op koolhydratenquote:Op donderdag 5 januari 2012 19:27 schreef Sjeen het volgende:
[..]
I'm with her ^^
Ik kan nergens vinden hoeveel suikers er in paprika en tomaat zit, wel dat de totale hoeveelheid koolhydraten in paprika ongeveer drie keer zoveel is als die in tomaat.
Suikers zijn koolhydraten.quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:40 schreef Audreyoot het volgende:
Niet zo blind staren op koolhydratenDie heb je ook nodig.
Moest even googelen naar de Pitaya, maar ik weet meteen wat je bedoeld. Die dingen worden ook met dragonfruit of pithaya genoemd. Ik zie ze vaak liggen hier op de markt in de stad (Rotterdam). Toch de volgende keer eens meenemen, ben er al tijden benieuwd naarquote:Op donderdag 5 januari 2012 16:09 schreef laiveneertiekje het volgende:
RM, voor mij werken pitaya's erg laxerend. Dat is eten, en binnen het uur naar de wc rennen....
Ik ga vanavond een proefles steps doen bij een sportschool hier in de buurt. Vind het eigenlijk best spannend...
Ja en ook die heb je nodig maar niet teveelquote:
dat was wat ik bedoelde inderdaad...quote:
Zeker maar je brengt het alsof het doodzondes zijn en je meteen jezelf moet stenigen als je een dun laagje hagelslag op je brood doetquote:Op donderdag 5 januari 2012 19:04 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Euhm dit is toch een dieet topic voor mensen die af willen vallen? Dan mag er best gezegd worden dat kipfilet, pindakaas of een omelet een gezondere keuze is dan hagelslag. En van kaas heeft ook nog niemand een sixpack gekregen
Begrijp me niet verkeerd, ik ben er gek op maar we willen graag afvallen dus dan kan je wel aangeven wat gezondere keuzes zijn.
Ik moest juist lekker tomaten gaan eten van mijn dietistequote:Op donderdag 5 januari 2012 19:25 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik zoek maar kan nergens terugvinden dat er (veel) suikers in cherrytomaatjes zitten. Gevoelsmatig vind ik het ook wat onwaarschijnlijk (al zegt dat natuurlijk helemaal niets).
Dat heb ik mijzelf inderdaad wel flink voor moeten houden. Het was een les steps, en ik raakte op een gegeven moment de draad helemaal kwijt... Dat in combi met niet mooi zitten sportkleding zorgde ervoor dat ik het op een bepaald moment even niet meer zag zitten... Maar ik ga gewoon nog een paar keer, en ook nog eens wat anders proberen, en dan zie ik wel weer. De instructrice vond iig dat ik het best ok deed voor een eerste keer..quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:12 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Snap ik, is ook wel spannend... Nieuwe mensen, vaak een hoop fitte mensen die al langer sporten dan jij en dus wat beter mee kunnen, enz. Toch komt het vast helemaal goed, hou in gedachten dat je dit voor jezelf doet
En je wordt vanzelf beter, en het wordt steeds gemakkelijker he! Volhouden he!quote:Op vrijdag 6 januari 2012 06:48 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Dat heb ik mijzelf inderdaad wel flink voor moeten houden. Het was een les steps, en ik raakte op een gegeven moment de draad helemaal kwijt... Dat in combi met niet mooi zitten sportkleding zorgde ervoor dat ik het op een bepaald moment even niet meer zag zitten... Maar ik ga gewoon nog een paar keer, en ook nog eens wat anders proberen, en dan zie ik wel weer. De instructrice vond iig dat ik het best ok deed voor een eerste keer..
Technisch gezien is het fruitquote:Op donderdag 5 januari 2012 21:56 schreef uniekhoorn het volgende:
Huh??? niet gaan skippen met groentes! Kom zeg..
Ketose dieet was dat, mag je bijna geen koolhydraten binnen krijgen en die schijnen dus best veel te zitten in rode groente. Maar van dat dieet val je naar mijn idee veel te snel af, was 8 kilo kwijt in nog geen twee wekenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:22 schreef Tink89 het volgende:
Een dieet zonder rode groente... dat klinkt idd wel extreem ja :|
Ik ga koekjes versieren en straks de taart aansnijden. Mag van allebei 1 klein stukje. Vanavond uit eten en dan neem ik gewoon een lekker lichte salade ofzo
Xx
Dat is wel heel snel inderdaad! is het er af gebleven?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:36 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ketose dieet was dat, mag je bijna geen koolhydraten binnen krijgen en die schijnen dus best veel te zitten in rode groente. Maar van dat dieet val je naar mijn idee veel te snel af, was 8 kilo kwijt in nog geen twee weken
Jij postte vroeger toch in slank? Waarom probeer je het niet met een eenvoudige structurele wijziging van je eetpatroon en wat meer beweging? Gaat het jojoën echt tegen weete ik uit ervaringquote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:36 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ketose dieet was dat, mag je bijna geen koolhydraten binnen krijgen en die schijnen dus best veel te zitten in rode groente. Maar van dat dieet val je naar mijn idee veel te snel af, was 8 kilo kwijt in nog geen twee weken
Voor een gedeelte wel, maar ik was verkeerd gaan eten toen ik stopte.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat is wel heel snel inderdaad! is het er af gebleven?
Welkom terug Barreltje
Nee niet echt, heb misschien 5 posts daar gedaan. Ik heb nu een wijziging in mijn eetpatroon, ik val ook af en ben niet het jojoënquote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:45 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Jij postte vroeger toch in slank? Waarom probeer je het niet met een eenvoudige structurele wijziging van je eetpatroon en wat meer beweging? Gaat het jojoën echt tegen weete ik uit ervaring
Beetje jammer dat dat zo werkt ja. Mijn attitude is meestal "yes, 2 ons kwijt" of "Aah, da's vocht"quote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:57 schreef Myraela het volgende:
Ik twijfel erover sowieso minder vaak te gaan wegen, want het is een enorm goede motivatie als ik zie dat ik ben afgevallen want dan voel ik me heerlijk. Maar hoe ik op een paar ons erbij reageer weet ik nooit, of "ik moet nog minder eten, eten is slecht' bui of een "fuck alles, het is nu toch verpest laat ik vreten" bui. Terwijl ik weet dat het normaal is dat je per dag een beetje schommelt.Maarja, mijn nieuwsgierigheid wint vaak, vroeger stond ik er 3 keer per dag op.
Welkom terug barquote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:32 schreef Barreltje het volgende:
* Barreltje komt zich na de "ik vole me helemaal niet dik al zaget m'n BMO van wel"-post ook weer melden..
BMI is te hoog DUS ik ben te dik!
> 30 is echt te dik, bij 27 kan je er idd nog over discusieren![]()
dus..
allereerst maar eens een afspraak gemaakt bij de dietist. vriendin van mij gaat daar ook heen en heeft er veel profijt van.. dus volgens mij is het wel een goede
Donderdag dus een afspraak. het zal me benieuwen.
wil mijn eet gewoontes eens onder de loep neen en kijken hoe ik zo balans mogelijk af kan vallen.. en hoe het gewichtsverlies vol te houden is tijdens een evt zwangerschap
dus .. nieuw jaar, nieuwe kansen!
Misschien iets doen als "Nederland in beweging"dan...gewoon downloaden en dan in stukjes afspelen...beweeg je in ieder geval wat.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:41 schreef marcb1974 het volgende:
Afvallen met amper bewegen en niet lang genoeg kunnen staan om te koken is klote
Jij hebt een verzekering die de dietiste nog dekt? Ik moest er mee ophoudenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:32 schreef Barreltje het volgende:
* Barreltje komt zich na de "ik vole me helemaal niet dik al zaget m'n BMO van wel"-post ook weer melden..
BMI is te hoog DUS ik ben te dik!
> 30 is echt te dik, bij 27 kan je er idd nog over discusieren![]()
dus..
allereerst maar eens een afspraak gemaakt bij de dietist. vriendin van mij gaat daar ook heen en heeft er veel profijt van.. dus volgens mij is het wel een goede
Donderdag dus een afspraak. het zal me benieuwen.
wil mijn eet gewoontes eens onder de loep neen en kijken hoe ik zo balans mogelijk af kan vallen.. en hoe het gewichtsverlies vol te houden is tijdens een evt zwangerschap
dus .. nieuw jaar, nieuwe kansen!
Dat kan echt niet, ook daarvoor moet je staan. En dat is na 10 seconden al zo goed als jankenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:15 schreef trovey het volgende:
[..]
Misschien iets doen als "Nederland in beweging"dan...gewoon downloaden en dan in stukjes afspelen...beweeg je in ieder geval wat.
En bij een andere verzekering volgend jaar?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:18 schreef trovey het volgende:
[..]
Jij hebt een verzekering die de dietiste nog dekt? Ik moest er mee ophouden, uit basisverzekering en nu in een aanvullend pakket(de allerhoogste) waar ik niet inkom en zelf betalen is helaas geen optie met mijn inkomen dus bye bye dietiste.
Veel oefeningen kun je ook zittend doen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:20 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat kan echt niet, ook daarvoor moet je staan. En dat is na 10 seconden al zo goed als janken
De oplossing komt eraan gelukkig
Ik kan nergens anders terecht voor aanvullende verzekeringen, voor de basis moeten ze je wel aannemen maar bij de aanvullende niet...iets met een brandend huis verzekerenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:20 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En bij een andere verzekering volgend jaar?
Waar wil je de dietiste precies voor gebruiken?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:24 schreef trovey het volgende:
[..]
Veel oefeningen kun je ook zittend doen.
[..]
Ik kan nergens anders terecht voor aanvullende verzekeringen, voor de basis moeten ze je wel aannemen maar bij de aanvullende niet...iets met een brandend huis verzekeren, ik moet blijven zitten waar ik zit en na een poging te hebben gedaan om hoger verzekerd te worden voor fysiotherapie die werd afgewezen omdat ik fysiotherapie gebruik
(al jaren) lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze me hoger verzekeren om die dietiste wel vergoedt te krijgen als ik gebruik maak van de dietiste...je kunt je prima hoger verzekeren zolang je er maar niet al gebruik van maakt in een lagere verzekering.
.
Waarvoor een dieitste gebruikt wordt.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:01 schreef Nallie het volgende:
[..]
Waar wil je de dietiste precies voor gebruiken?
Er zijn verzekeraars die ook voor het aanvullende pakket nog aannemen zonder onderzoek. Maar het is wel goed kijken vooraf ja.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:24 schreef trovey het volgende:
[..]
Veel oefeningen kun je ook zittend doen.
[..]
Ik kan nergens anders terecht voor aanvullende verzekeringen, voor de basis moeten ze je wel aannemen maar bij de aanvullende niet...iets met een brandend huis verzekeren, ik moet blijven zitten waar ik zit en na een poging te hebben gedaan om hoger verzekerd te worden voor fysiotherapie die werd afgewezen omdat ik fysiotherapie gebruik
(al jaren) lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze me hoger verzekeren om die dietiste wel vergoedt te krijgen als ik gebruik maak van de dietiste...je kunt je prima hoger verzekeren zolang je er maar niet al gebruik van maakt in een lagere verzekering.
.
Ik bedoel meer, heb je die dietiste ECHT nodig of kan je het ook zelf of met hulp uit de omgeving e.d.?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:47 schreef trovey het volgende:
[..]
Waarvoor een dieitste gebruikt wordt.Tips, sturing en controle voor mijn specifieke situatie.
Overigens zit ik nu ... burp... vol van mijn tosti en soepje, nog een bekertje thee erbij (fruit welness van Pickwick is erg lekker) als je geen suiker gebruikt
Die lunch.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:46 schreef trovey het volgende:
Even de lunch: tosti (op de gril dus zonder extra vet) met beetje kruidenkaas, kipfilet en cherrytomaatjes), daarbij kop thee (al jaren zonder suiker) en wellicht nog een klein blikje soep want vanavond ben ik elders dus brood als avondmaaltijd. Vanmorgen als ontbijt: 2 beschuiten met halvarine en een beetje hagelslag en 1 bekertje melk.
Mijn dietiste is er, uit protest tegen de bezuinigingen, mee opgehouden dus moet je maar net weer eentje treffen waarmee het zo goed klikt.Minder vaak gaan is niet echt een optie omdat het al zeer beperkt was toen het nog in het basispakket zat het laatste jaar. Mijn dietiste zat al met allerlei codes te schuiven om er weegmomenten van te maken om zo toch vaker te kunnen komen bovendien zijn er nog andere dingen die ook beperkter worden en waar ik ook gebruik van maak in de gezondheidszorg en die heb ik harder nodig heb anders kan ik over een tijdje helemaal me als een bejaarde gaan gedragen qua beweging. en dat is dan weer niet goed voor het afvallen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:07 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Er zijn verzekeraars die ook voor het aanvullende pakket nog aannemen zonder onderzoek. Maar het is wel goed kijken vooraf ja.
Zou het voor nu geen optie zijn om bv om de x tijd een keer naar de dietist te gaan? Dus wel zelf betalen maar minder vaak?
De dietiste kan me inzicht geven in bepaalde dingen die me omgeving niet kan (b.v. afvallen in combinatie met aanwezige gezondheidsproblemen). Zit al jaren te klungelen met mijn gewicht en na mijn gezondheidsklungelperiode die al 14 jaar duurt(en niet meer weggaat) is het er niet beter op geworden. Enfin, hoe dan ook, zal het nu zelf moeten doen, het zij zo.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:19 schreef Nallie het volgende:
[..]
Ik bedoel meer, heb je die dietiste ECHT nodig of kan je het ook zelf of met hulp uit de omgeving e.d.?
Is ook erg lekkerquote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Die lunch.Die ga ik ook een keer maken, klinkt echt enorm lekker.
ehm jup!quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:18 schreef trovey het volgende:
[..]
Jij hebt een verzekering die de dietiste nog dekt? Ik moest er mee ophouden, uit basisverzekering en nu in een aanvullend pakket(de allerhoogste) waar ik niet inkom en zelf betalen is helaas geen optie met mijn inkomen dus bye bye dietiste.
Ik lees 'Telegraaf' en 'Dr. Frank' en haak af lees het hele stuk toch maar... Tuurlijk moet iedereen vertrouwen op z'n gezond verstand, maar de 'tegelwijsheden' die hier staan, zijn ook echt niet de dingen die ik vaak hoor. Beetje open deuren intrappen dit.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:31 schreef Sometimes het volgende:
Dr.Frank schrijft regelmatig stukjes in de De Telegraaf (paar dagen later staan ze op zijn site). Ben het niet altijd met hem eens, maar lees het altijd wel. Stukje van vandaag vond ik bijzonder:
Dat ontbijtje is wel erg mager hoor. 1 bekertje melk en twee beschuiten met hagelslag is niet echt de manier om je lichaam op gang te krijgen 's ochtends.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:46 schreef trovey het volgende:
Even de lunch: tosti (op de gril dus zonder extra vet) met beetje kruidenkaas, kipfilet en cherrytomaatjes), daarbij kop thee (al jaren zonder suiker) en wellicht nog een klein blikje soep want vanavond ben ik elders dus brood als avondmaaltijd. Vanmorgen als ontbijt: 2 beschuiten met halvarine en een beetje hagelslag en 1 bekertje melk.
Omdat dit dieet erg veel van je vraagt. Je moet 6 keer per dag een eiwit shake met water. En daarnaast 's avonds een kleine portie groente. Thats it.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:47 schreef Tink89 het volgende:
Als je geen honger hebt, waarom moet je dan zo sterk in je schoenen staan?
I'll pass. Ik hou het gewoon op gezond eten, genoeg bewegen en geen gekke dingen. Aan mijn lijf geen polonaise met shakes, geen vast voedsel of bepaalde dingen die per se niet mogen. Ben al 27,3 kilo kwijt, dus dat lijkt te werkenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:50 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Omdat dit dieet erg veel van je vraagt. Je moet 6 keer per dag een eiwit shake met water. En daarnaast 's avonds een kleine portie groente. Thats it.
Nu denk je; zonder hongergevoel? EASY!
Nein, het is zo enorm lastig om te leven op vloeibaar voedsel als je actief bent in het leven en van alles doet. Het vraagt veel van je, echt waar.
Maar nogmaals; als je iets wilt en je slaagt er in de knop om te zetten. Je zal veel resultaat zien.
Eiwitdieet is niks slechts mee. Eiwitten zijn de bouwstenen van je lichaam. Je moet het gebalanceerd doen en weten waar je over praat..quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:52 schreef Tink89 het volgende:
[..]
I'll pass. Ik hou het gewoon op gezond eten, genoeg bewegen en geen gekke dingen. Aan mijn lijf geen polonaise met shakes, geen vast voedsel of bepaalde dingen die per se niet mogen. Ben al 27,3 kilo kwijt, dus dat lijkt te werken
Geluksvogel.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:28 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ehm jup!
ik ben net overgestapt naar de collectieve verzekering en aanvullende verzekering van mijn werk.
ik begreep dat men je dan n iet mag weigeren
en jah.. ik heb de hoogste vd hoogste aanvullende verzekering.. dit ivm fysio en andere medische molens
De reden dat ik niet aan dit soort dingen begin is dat je na afloop van je afvallen eigenlijk nog niet geleerd hebt hoe je anders moet eten om het gewicht er blijvend af te houden daarom blijf ik het maar doen met normale voeding zodat ik straks ook definitief een andere voedingswijze heb.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:50 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Omdat dit dieet erg veel van je vraagt. Je moet 6 keer per dag een eiwit shake met water. En daarnaast 's avonds een kleine portie groente. Thats it.
Nein, het is zo enorm lastig om te leven op vloeibaar voedsel als je actief bent in het leven en van alles doet. Het vraagt veel van je, echt waar.
Maar nogmaals; als je iets wilt en je slaagt er in de knop om te zetten. Je zal veel resultaat zien.
Is dat nou niet vreselijk smerig, die shakes?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:50 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Thanks.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:38 schreef trovey het volgende:
[..]
De reden dat ik niet aan dit soort dingen begin is dat je na afloop van je afvallen eigenlijk nog niet geleerd hebt hoe je anders moet eten om het gewicht er blijvend af te houden daarom blijf ik het maar doen met normale voeding zodat ik straks ook definitief een andere voedingswijze heb.Maar als het jou helpt en je kan de kilo's straks ook weghouden is het blijkbaar een goede methode voor jou.
Je vriend negeren? Van apart lunchen ga je niet dood.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik plan op vrijdag wat we de komende week eten dus dat staat altijd vast. Ivm medicatie heb ik strenge regels wat betreft mijn ontbijt dus dat is elke dag op hetzelfde tijdstip magere milde yoghurt met Aldi cruesli (spotgoedkoop, minder zoet,minder calo's).
Mijn issue is altijd de lunch. Ik ben heel erg geneigd om creatief te gaan lunchen, ik eet zelden gewoon een boterham. Het moet altijd iets speciaals zijn op een of andere manier. En mijn vriend komt op wisselende en onvoorspelbare tijden thuis dus ik stel mijn lunch vaak uit met alle gevolgen van dien. Of ik lunch te vroeg en krijg dan te snel weer trek. Ik zoek nog een structurele oplossing.
Met soja melk is het net een milkshake van de McDonalds. Maar in de 1e 2 fase's mag je alleen water. Dus ja, de smaak is niet perfect.. maar je hebt vanille, banaan smaak etc. gewoon doorzetten.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:39 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Is dat nou niet vreselijk smerig, die shakes?
Niks voor mij... Ik zoek liever balans tussen genieten en gewicht. Maar evengoed succesquote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:48 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Met soja melk is het net een milkshake van de McDonalds. Maar in de 1e 2 fase's mag je alleen water. Dus ja, de smaak is niet perfect.. maar je hebt vanille, banaan smaak etc. gewoon doorzetten.
Bedoelde dat hij op wisselende tijden thuiskomt voor het avondetenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Je vriend negeren? Van apart lunchen ga je niet dood.
Uit vet kun je meer energie halen dan uit koolhydraten wanneer je het effectief verbrand, maar koolhydraten leveren sneller energie. Als je zo'n koolhydraatarm dieet volgt, kun je het beste ook je sportroutine aanpassen. Heb je ondersteuning bij je dieet en training?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:34 schreef oinkoink12 het volgende:
Hoi,
Ik ben nieuw hier, ik ben op 1 januari begonnen met een vrij streng koolhydraatarm diëet.
Opzich gaat het me goed af, maar ik vraag me af wat nou een goeie energiegever is voor tijdens lange sportdagen, ik merk in trainingen dat ik aan het einde energie tekort kom.
Iemand een idee?
[ afbeelding ]
Ik zag jouw ticker en wow, wat ben jij lang. Als je met > 100 kilo een bmi van 26 hebt, moet je toch ongeveer 2 meter zijn...quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:34 schreef oinkoink12 het volgende:
Hoi,
Ik ben nieuw hier, ik ben op 1 januari begonnen met een vrij streng koolhydraatarm diëet.
Opzich gaat het me goed af, maar ik vraag me af wat nou een goeie energiegever is voor tijdens lange sportdagen, ik merk in trainingen dat ik aan het einde energie tekort kom.
Iemand een idee?
[ afbeelding ]
1m97 als ik het goed uitreken.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 09:27 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik zag jouw ticker en wow, wat ben jij lang. Als je met > 100 kilo een bmi van 26 hebt, moet je toch ongeveer 2 meter zijn...
Xx
Welkom.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:36 schreef xericax het volgende:
Hallo iedereen, ik denk dat ik ook maar ga meedoen hier.
Ik ben nu 26 jaar en moeder van een dochter van 4.
Voor mijn zwangerschap was ik slank, maar at veel te weinig.
In de 9 maanden dat ik zwanger was ben ik van normaal eten naar veel eten en naar veel ongezond eten gegaan en ben daardoor bijna 50 kg aangekomen.
Vanaf 2 januari 2011 ben ik aan het proberen af te vallen, door minder te snoepen en meer te bewegen.
In totaal ben ik 29 kg afgevallen in 2011 en wil dit jaar de rest kwijt, ongeveer 15/20 kg
Hoe ben je die 29 kilo afgevallen? En welkom natuurlijkquote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:36 schreef xericax het volgende:
Hallo iedereen, ik denk dat ik ook maar ga meedoen hier.
Ik ben nu 26 jaar en moeder van een dochter van 4.
Voor mijn zwangerschap was ik slank, maar at veel te weinig.
In de 9 maanden dat ik zwanger was ben ik van normaal eten naar veel eten en naar veel ongezond eten gegaan en ben daardoor bijna 50 kg aangekomen.
Vanaf 2 januari 2011 ben ik aan het proberen af te vallen, door minder te snoepen en meer te bewegen.
In totaal ben ik 29 kg afgevallen in 2011 en wil dit jaar de rest kwijt, ongeveer 15/20 kg
Dankje.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hoe ben je die 29 kilo afgevallen? En welkom natuurlijk.
Dat ligt er toch aan hoe groot die persoon is. Als ze 1.50 of 1.55 is, hoort ze hier thuisquote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
For the love of god, 54 kilo, echt ga naar slank!
Ik hoor hier ook gewoon. Ik kan het ook zo ver laten komen dat ik 120 kilo ga wegen en dan hoor ik hier ineens wel zekers.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:22 schreef Sometimes het volgende:
Esperanza93 is 1m60, met 64 kg geeft dat een BMI van precies 25.
Oke! Bedankt.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:55 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dat ligt er toch aan hoe groot die persoon is. Als ze 1.50 of 1.55 is, hoort ze hier thuis
En Esperanza, jouw ticker is kleiner, omdat er een paar links onder elkaar staan bij Lilyslim, de vraag is even welke url je moet kopiëren
Xx
Njah, jij heb een Bmi voor in Slank. Mij boeit het niks, maar als je dan toch in Dieet gaat posten, moet je het ook niet raar vinden als mensen zeggen dat je eigenlijk, gezien je bmi, in Slank hoortquote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:10 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Ik hoor hier ook gewoon. Ik kan het ook zo ver laten komen dat ik 120 kilo ga wegen en dan hoor ik hier ineens wel zekers.
Door weinig eten ga je niet per definitie afvallenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:33 schreef esperanza93 het volgende:
Nog steeds niets afgevallen terwijl ik vrij weinig eet.Heb de stap genomen om toch op de weegschaal te gaan en ik was zelfs bang dat ik over de 65 kilo was maar het viel mee. Ik ben 64 kilo.
Kan deze ook in de OP? Hoe kan het dat mijn afbeelding klein is en die van jullie groot?
[ afbeelding ]
Ik vind dat wel vreemd want ik heb wel overgewicht. Sowieso mogen die mensen zich ook wel focussen op hun eigen gewicht i.p.v. zich te bemoeien met mijn gewicht. Ik ben te dik en dat is zo. Klaar.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:21 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Njah, jij heb een Bmi voor in Slank. Mij boeit het niks, maar als je dan toch in Dieet gaat posten, moet je het ook niet raar vinden als mensen zeggen dat je eigenlijk, gezien je bmi, in Slank hoort
Ik weet het. Super vervelend aangezien ik helemaal ben gewend aan ongezond eten.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:44 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Door weinig eten ga je niet per definitie afvallen
Beter meer en gezond eten dan val je eerder af, nu staat je lichaam wellicht in wat sommigene betitelen als de spaarstand.
Een bmi van 25 is geen overgewicht Oke, iedereen mag natuurlijk zelf weten wattie doet. Succes in ieder geval!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:56 schreef esperanza93 het volgende:
Ik vind dat wel vreemd want ik heb wel overgewicht. Sowieso mogen die mensen zich ook wel focussen op hun eigen gewicht i.p.v. zich te bemoeien met mijn gewicht. Ik ben te dik en dat is zo. Klaar.
Ligt eraan waar je hem van maakt. Als je het met roomboterbladerdeeg doet niet, korstdeeg is alweer wat beter, en korstloos, dus met alleen ei is low carbquote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:24 schreef Audreyoot het volgende:
Moet misschien ook maar weer eens pindakaas gaan smeren, is best lekker
Is zo'n quiche trouwens gezond? Heb het nog nooit gehad.
Nee, da's niet echt gezond als je een hele neemt. Heb het even nagekeken en het is 245 kcal per 100 gram en zo'n ding is 300 gram. Meestal neem ik dan dus ook een halve met een flinke schep salade erbij, maar daar heeft vriendjelief geen zin in en het is zijn feestje wat eten betreft...quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:24 schreef Audreyoot het volgende:
Moet misschien ook maar weer eens pindakaas gaan smeren, is best lekker
Is zo'n quiche trouwens gezond? Heb het nog nooit gehad.
Als ik hem zelf maak, issie idd gezonder ja, maar daar moet je tijd voor en zin in hebben. Zonder korst vind ik het btw geen quiche meer hoor, dan is het meer gewoon een ovenschoteltje. Niet minder lekker overigensquote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:26 schreef motorbloempje het volgende:
Kortom: een quiche kun je zo gezond maken als je zelf wilt
je vindt jezelf te dik, je bent het niet, objectief gezien. En als je de OP goed gelezen had, dan zou je ook niet zo stellig roepen dat je wel hier hoort. Maar goed, het zal de leeftijd wel zijnquote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:56 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Ik vind dat wel vreemd want ik heb wel overgewicht. Sowieso mogen die mensen zich ook wel focussen op hun eigen gewicht i.p.v. zich te bemoeien met mijn gewicht. Ik ben te dik en dat is zo. Klaar.
[..]
Ik weet het. Super vervelend aangezien ik helemaal ben gewend aan ongezond eten.
Maar 'we' zijn natuurlijk veel te streng in Slank!quote:Op woensdag 4 januari 2012 17:41 schreef LovelyLady het volgende:
Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.
ze kan natuurlijk ook nog eerst even een paar kilo eraan eten...quote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:05 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Maar 'we' zijn natuurlijk veel te streng in Slank!
Strikt gezien heeft esperanza het bij het juiste eindquote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:12 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ze kan natuurlijk ook nog eerst even een paar kilo eraan eten...
Ik denk dat je daar goed zit, ze is 18, ik vind het een beetje dom om streng te gaan lijnen, gewoon opletten met wat je eet, daarbij op die leeftijd, was dat voor mij namelijk het moment dat ik van een meidenlichaam naar een vrouwenlichaam ging, dus de verhoudingen werden anders, hier wat dikker daar wat slanker, terwijl er toen in gewicht niet veel gebeurde, dat gewicht ging pas fout naar mijn 20e.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:02 schreef Sjeen het volgende:
[..]
je vindt jezelf te dik, je bent het niet, objectief gezien. En als je de OP goed gelezen had, dan zou je ook niet zo stellig roepen dat je wel hier hoort. Maar goed, het zal de leeftijd wel zijn
Ik wil een Wii maar helaas....quote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:34 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar goed zit, ze is 18, ik vind het een beetje dom om streng te gaan lijnen, gewoon opletten met wat je eet, daarbij op die leeftijd, was dat voor mij namelijk het moment dat ik van een meidenlichaam naar een vrouwenlichaam ging, dus de verhoudingen werden anders, hier wat dikker daar wat slanker, terwijl er toen in gewicht niet veel gebeurde, dat gewicht ging pas fout naar mijn 20e.
En als ik van de OP uit ga hoort ze hier ook niet thuis, ik wou dat ik zo'n BMI had, dan hoefde ik echt niet te klagen, daar kan ik nu alleen maar over dromen. Daarbij kan ik er heel moeilijk tegen als iemand met een gezond gewicht roept dik te zijn. Just my 2ct
Ik ga toch weer proberen wat actiever mee te posten hier. Ik ben alleen niet zo goed in lijstjes, als ik het al neerzet dan weet ik al wat ik fout doe. Vanmiddag wel een half uur op de wii fit gestaan. Moet ik ook eens vaker gaan doen
Dat is dus ook mijn punt. Als je niet lekker in je vel zit, ookal ben je slank, dan moet je daar iets aan doen. Maar ik heb ook een vriendin gehad die 60 kilo woog en op dieet ging. Want oh boehoehoe, ze was zo'n varken aan het worden. Terwijl ik in nu nog 35 kilo kwijt moet voor ik mijn streefgewicht heb bereikt. Dus ik begrijp de afscheiding slank/dieet heel goedquote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:37 schreef Isabeau het volgende:
De reden voor de 'afscheiding' van een slank zustertopic vanuit het dieettopic was nou juist dit soort mensen die klaagden dik te zijn terwijl ze maar een paar kilootjes kwijt moesten. Het is frustrerend om te lezen hoe iemand klaagt over 58 kilo zijn omdat ze zo graag 55 wil wegen terwijl je zelf 135 kilo weegt
De hoogste weerstand en de minste kans om ziek te worden heb je dan weer bij een bmi van 22 schijnt. En dan zie ik er prachtig uit en is mijn man veel te dun. Het ideale gewicht is duidelijk voor iedereen andersquote:Op zaterdag 7 januari 2012 20:50 schreef Isabeau het volgende:
De kans te overlijden is overigens het kleinst bij een BMI van 26De grens voor overgewicht ligt bij sommige instanties dan ook op 27 en niet op 25. Maar goed, hart en vaatziekten zijn een groot probleem en daarbij geldt dan juist wel weer dat hoe lager je BMI is hoe beter.
Ik moet in de herhaling kijken....bezoek en zo zelf weg.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 21:29 schreef Tinkepink het volgende:
Kijken jullie ook naar NL2? Best interessant.
Maar dat artikel geeft dus aan dat dat niet zo simpel gesteld kan worden. En er zijn serieuze medische instanties die 27 of zelfs iets hoger aanhouden als bovengrens voor gezond gewicht.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 21:16 schreef trovey het volgende:
Ik hou het maar op het feit dat medici zeggen dat je tussen de 20 en 25 goed zit...nu de 25 eerst maar halen.Dat ik nu te zwaar ben zie ik trouwens wel in de spiegel, daar heb ik geen BMI bij nodig.
![]()
Dit had ik al eerder ontkrachtquote:Op zaterdag 7 januari 2012 21:48 schreef esperanza93 het volgende:
Wat een gezeur zeg. Wat maakt dat hele BMI nou uit? Ik ga niet naar slank omdat dat allemaal fanatieke vrouwen zijn die dun zijn en op gewicht willen blijven.
Dat dacht ik ook toen ik 18 was...quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:11 schreef esperanza93 het volgende:
Ik ben 1.60. Kort dus, dus als ik zo doorga word ik een kleine dikke prop.![]()
En dat gezeur over mijn leeftijd is ook onzin. Ik ben 18, volwassen, ik zie wanneer ik te dik word. Ik ben geen kind van 14 die zich aanstelt.
Dat was exact wat ik dachtquote:
Jup, ik vind slank vaak heel prettig om mee te lezen. Zeker tov een paar jaar geledenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:02 schreef Isabeau het volgende:
Ze zijn overigens in Slank een stuk minder fanatiek en veel realistischer dan je denkt...ik vind ze hier vaak doorslaan en daar zelden.
Juist! Inzicht FTWquote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:34 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
Ik ga toch weer proberen wat actiever mee te posten hier. Ik ben alleen niet zo goed in lijstjes, als ik het al neerzet dan weet ik al wat ik fout doe.
Vis is vaak gezond, maar kibbeling komt gewoonlijk uit de frituur en dan blijft er niets gezonds meer over.quote:Op zondag 8 januari 2012 00:36 schreef esperanza93 het volgende:
half bakje kibbeling want had mijn moeder voor me meegenomen en vis is gezond!
Ik heb mezelf als 18jarige voorgenomen dat noooooooit ye zeggen als ik ouder was...quote:
Jullie klinken dan nu ook echt als een stel oude wijvenquote:Op zondag 8 januari 2012 08:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik heb mezelf als 18jarige voorgenomen dat noooooooit ye zeggen als ik ouder was...
Deze zin, in combinatie met je eigen lijstje. Briljant. Je ontbijt met brownies, je lunch bestaat uit een in de frituur gegooide homp deeg met een paar gram vis en 's avonds eet je een slavink die ook nog eens 300 kcal bevat.quote:Op zondag 8 januari 2012 00:36 schreef esperanza93 het volgende:
Zes frikandellen terwijl je op dieet bent? Goh, zo'n dieet wil ik ook wel!Ik heb zelfs nog nooit zes frikandellen op één dag gegeten.
![]()
Ochtend: thee/zoetjes met drie brownies ( er was geen brood meer, alleen ronde bolletjes)
Middag: cola light, half bakje kibbeling want had mijn moeder voor me meegenomen en vis is gezond!
Avond: aardappelen, slavink, bloemkool
Zometeen ga ik aan de alcohol dus ook niet gezond maar mag wel voor een keertje!
SPOILER: mijn weekmaaltijdenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Er lag knackebrod, en het was veel vis, maar ook wel zweedse gehaktballetjes, en een soort worstjes. En de zalm werd ter plekke klaargemaakt voor je.quote:Op zondag 8 januari 2012 10:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Laive, wat serveren ze bij een Scandinavisch buffet? Klinkt goed! Zalm, neem ik aan? Zweedse balletjes van Ikea? Knackebrod?
quote:Op zondag 8 januari 2012 10:58 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben sinds 1 januari 3 kilo afgevallen en heb eigenlijk alleen geen tussendoortjes gehad. Vrijdag nog wel gewone cola en gisteren nog NY cheesecake. Verder gewoon ontbijten, lunchen en 's avonds een Amerikaanse maaltijd (incl. Chicago style hamburger op maandag).
De enige verklaring die ik heb is dat mijn fiets sinds 30 december bij de fietsenmaker was en ik daarna elke dag moest werken en steeds na sluitingstijd van die winkel thuis was. Ik moest dus elke dag 30 minuten naar het station wandelen, dan 15 minuten van station naar werk en idem voor de terugweg. Dat was 1,5 uur wandelen per dag. Nu zit ik er aan te denken mijn gerepareerde fiets niet te gebruiken en door te gaan met dat wandelen...Wow, dat wil ik ook wel elke avond eten! Zit je in een Amerikaanse periode ofzo?SPOILER: mijn weekmaaltijdenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Mijn fiets is gerepareerd en ik heb besloten toch te blijven wandelen op werkdagen. Ik moet 15 minuten eerder van huis en ben 15 minuten later thuis, maar dat heb ik er graag voor over!quote:Op zondag 8 januari 2012 12:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar vergis je niet Isa. wandelen doet het voor mij ook HEEL goed.
Ik ga een jaar lang 52 verschillende keukens uitproberen en nadat ik ze op alfabetische volgorde had gezet bleek ik de VS als 'Amerika' te hebben geschreven, vandaarquote:Op zondag 8 januari 2012 12:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wow, dat wil ik ook wel elke avond eten! Zit je in een Amerikaanse periode ofzo?
Leuk planquote:Op zondag 8 januari 2012 12:38 schreef Isabeau het volgende:
Ik ga een jaar lang 52 verschillende keukens uitproberen en nadat ik ze op alfabetische volgorde had gezet bleek ik de VS als 'Amerika' te hebben geschreven, vandaarVandaag begint Argentinië
Ik ga straks chimichurri maken voor bij het vlees
http://nl.wikipedia.org/wiki/Chimichurri
Weet je in ieder geval waar je aan toe bentquote:Op zondag 8 januari 2012 12:43 schreef marcb1974 het volgende:
Vandaag voor het eerst in 2 jaar op een weegschaal gestaan. Het was net iets minder erg dan ik dacht, maar![]()
![]()
Dat was dus ook de achterliggende reden dat we dit hebben verzonnen. Steeds geen idee wat nu weer te koken en telkens op dezelfde gerechten uitkomen.quote:Op zondag 8 januari 2012 12:57 schreef droomvrouwtje het volgende:
Klinkt goed Isa, misschien voor hier ook een idee, ik heb soms echt geen idee wat ik nu weer moet koken en kom dan vaak gewoon weer terecht bij aardappels, vlees, groente, of iets van pasta.
Als je dan maar gewoon je lijstjes post, dan krijgen we iig ideeënquote:Op zondag 8 januari 2012 13:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat was dus ook de achterliggende reden dat we dit hebben verzonnen. Steeds geen idee wat nu weer te koken en telkens op dezelfde gerechten uitkomen.
En ik was een beetje...chaotisch, beperkt, verkrampt geworden wat koken betreft. Het moest slank, maar ook snel en vaak niet gepland, dus dan kom je moe thuis van je werk om 6 uur en er moet nog eten gemaakt (bedacht!) worden etc. Vast wel herkenbaar voor veel. Ik was een beetje de feeling met lekker koken kwijt en dat hoop ik zo terug te vinden.
En nee, ik ga geen blogje of zo bijhouden. Lijkt me erg tijdrovend
Het idee blijft goed, geniet er vanquote:Op zondag 8 januari 2012 13:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat was dus ook de achterliggende reden dat we dit hebben verzonnen. Steeds geen idee wat nu weer te koken en telkens op dezelfde gerechten uitkomen.
En ik was een beetje...chaotisch, beperkt, verkrampt geworden wat koken betreft. Het moest slank, maar ook snel en vaak niet gepland, dus dan kom je moe thuis van je werk om 6 uur en er moet nog eten gemaakt (bedacht!) worden etc. Vast wel herkenbaar voor veel. Ik was een beetje de feeling met lekker koken kwijt en dat hoop ik zo terug te vinden.
Jambalaya is een aanraderquote:Op zondag 8 januari 2012 13:07 schreef Tink89 het volgende:
Als je dan maar gewoon je lijstjes post, dan krijgen we iig ideeën
Het hangt helemaal van je diëetvorm af, ik doe een soort atkinsdiëet waarbij koolhydraten dus vermeden worden. Zodoende kan ik beter 12 frikandellen eten dan 4 boterhammen met pindakaas en aardappeltjes in de avond.quote:Op zondag 8 januari 2012 00:36 schreef esperanza93 het volgende:
Zes frikandellen terwijl je op dieet bent? Goh, zo'n dieet wil ik ook wel!Ik heb zelfs nog nooit zes frikandellen op één dag gegeten.
![]()
Ochtend: thee/zoetjes met drie brownies ( er was geen brood meer, alleen ronde bolletjes)
Middag: cola light, half bakje kibbeling want had mijn moeder voor me meegenomen en vis is gezond!
Avond: aardappelen, slavink, bloemkool
Zometeen ga ik aan de alcohol dus ook niet gezond maar mag wel voor een keertje!
Uhmz, misschien denk ik te makkelijk, maar waarom zorg je dat niet gewoon op zaterdag dat je voor zondag al normaal eten in huis hebt?quote:Op zondag 8 januari 2012 13:09 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Het hangt helemaal van je diëetvorm af, ik doe een soort atkinsdiëet waarbij koolhydraten dus vermeden worden. Zodoende kan ik beter 12 frikandellen eten dan 4 boterhammen met pindakaas en aardappeltjes in de avond.
iedereen zijn eigen manier!
p.s. Zondagen zijn altijd de dagen waarop het bij mij "misgaat" geen normaal voer in huis, en de supermarkten pas om 4 uur open "dilemmaaaa"
Porties op verpakkingen zijn vaak idd idioot weinig. Tijd geleden had ik een 1-persoons zakje chips (zo'n kleintje dus) in mijn handen waarop stond x kcal per portie. Bleek dat zakje volgens de fabrikant 2 porties te zijn.quote:Op zondag 8 januari 2012 13:23 schreef Purdey het volgende:
Stond op de verpakking van de Cakyline cake (minder vet en suiker) dat een plakje van 30 gram, 92 kcal bevatte. Sneed ik een plak af, op de weegschaal, bleek dat al 62 gram te zijnBlijkt een plakje van 30 gram een plakje te zijn van ongeveer een halve cm
Zo herkenbaar, ik ben gek op koken, maar idd door de tijdsdruk enzo denk ik vaak al laat maar ik doe maar dat wat ik ken, terwijl naar een recept koken niet heel tijdrovend hoeft te zijn, als je maar de ingredienten in huis hebt.quote:Op zondag 8 januari 2012 13:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Echt? Dat is helemaal belachelijk dan. Je eet mákkelijk 1, al dan 2 zakjes opquote:Op zondag 8 januari 2012 13:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Porties op verpakkingen zijn vaak idd idioot weinig. Tijd geleden had ik een 1-persoons zakje chips (zo'n kleintje dus) in mijn handen waarop stond x kcal per portie. Bleek dat zakje volgens de fabrikant 2 porties te zijn.
Daar bij het woord gevoegd en meteen maar even een uur wezen lopenquote:Op zondag 8 januari 2012 12:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar vergis je niet Isa. wandelen doet het voor mij ook HEEL goed.
Chips komt er hier niet in, is alleen een tractatie met zoiets als een verjaardag en dan neem ik wel gewone.quote:Op zondag 8 januari 2012 13:33 schreef Purdey het volgende:
[..]
Echt? Dat is helemaal belachelijk dan. Je eet mákkelijk 1, al dan 2 zakjes op
Ik at gisteren op het verrassingsfeestje in de kroeg opeens twee kleine busjes pringles leeg :| Wel maar 2 drankjes gedaan, dus dat was beter dan verwacht. Vandaag:quote:Op zondag 8 januari 2012 14:12 schreef trovey het volgende:
[..]
Chips komt er hier niet in, is alleen een tractatie met zoiets als een verjaardag en dan neem ik wel gewone.
Dat weet ik ook wel natuurlijk. Ik had een toernooi waar ik van 9 tot 22 aanwezig was en er alleen gefrituurd werd... Zoals eerder gezegd had ik me verslapen en in de haast alles vergeten. In dat toernooi ongeveer 2500 kcal verbrand dus wel wat energie nodig. En de meeste sporters daar hadden alleen maar bananen en komkommers mee. Het was dus een beetje behelpenquote:Op zondag 8 januari 2012 13:15 schreef Tinkepink het volgende:
En ik dacht serieus dat je aan het trollen was oink. Ik snap de gedachte, maar alsof je low carb doet moet je de banaan ook laten staan. Daarnaast bevatten frikandellen ook zetmeel
Vanaf vandaag begin ik op caloriechecker, best interessant ook.quote:Op zondag 8 januari 2012 10:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Weet je Esperanza, ik denk dat jij er erg veel baat bij hebt als je voordat je iets gaat eten op bijvoorbeeld calorielijst.nl kijkt en een keukenweegschaaltje aanschaft. Ik denk serieus dat je niet zo goed weet wat nou goed en slecht is. Dat heb je zelf ook al soort van aangegeven.
Het is niet om je af te vallen, totaal niet. Wat mij betreft ben je gewoon welkom hier, ook al heb je wat mij betreft een prima gewicht. Ook al is je gewicht nu ok, ik denk dat je echt moet leren om beter om te gaan met je eten, anders hoor je hier over een paar jaar zeker thuis. Lees verpakkingen, vergelijk producten, maak een boodschappenlijstje, doe geen impulsaankopen, etc. Gezond eten is echt iets dat je letterlijk moet leren.
Het gebeurt ons allemaal meerdere malen per week dat we zondigen, soms uit pure nood (zie de frikandellen, gatver zeg!), soms omdat we te zwak zijn. We zijn nou eenmaal allemaal mensen. Maar als je een keer op een dag zondigt, hoef je dat de rest van de dag natuurlijk niet meer te doen. Sterker nog, eigenlijk zou je dat moeten compenseren door nog verstandiger te doen. Wat Purdey al zegt, brownies, kibbeling, slavink en dan ook nog aan de borrel gaan is echt way to much. Je zou het voor de gein eens uit moeten rekenen.
Woon je nog thuis trouwens? En weet je omgeving dat je op je gewicht let? Mijn moeder zou nooit een bakje kibbeling voor me meenemen omdat ze weet dat het een grote verleiding is en ik dat gewoon niet kan gebruiken.
Als allerlaatst want het begint nu allemaal wel erg persoonlijk te worden, ik kan je het boek van Judith Beck (train je brein, denk slank) aanraden. Het is geen dieet maar wel een manier van denken die je met de neus op de feiten van je eigen gedrag drukt. Het heeft mij erg geholpen.
Succes.
Wraps heb ik gegeten met een of andere saus. Verder niks.quote:Op zondag 8 januari 2012 19:34 schreef uniekhoorn het volgende:
Esperanza, je ontbijt zit er nu in, wat is de rest van de planning voor vandaag?
quote:Op zondag 8 januari 2012 19:57 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Wraps heb ik gegeten met een of andere saus. Verder niks.
Een frikandel heeft net zo veel koolhydraten als een boterham. Oh nvm, dat was speciaal brood. Maar het heeft iig wel koolydraten.quote:Op zondag 8 januari 2012 13:09 schreef oinkoink12 het volgende:
Het hangt helemaal van je diëetvorm af, ik doe een soort atkinsdiëet waarbij koolhydraten dus vermeden worden. Zodoende kan ik beter 12 frikandellen eten dan 4 boterhammen met pindakaas en aardappeltjes in de avond.
Dat is trouwens nog minder dan mijn ketose dieet toentertijd, ben je niet bang veel aan te komen als je weer een 'normaal' voedingspatroon krijgt?quote:Op zondag 8 januari 2012 15:42 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel natuurlijk. Ik had een toernooi waar ik van 9 tot 22 aanwezig was en er alleen gefrituurd werd... Zoals eerder gezegd had ik me verslapen en in de haast alles vergeten. In dat toernooi ongeveer 2500 kcal verbrand dus wel wat energie nodig. En de meeste sporters daar hadden alleen maar bananen en komkommers mee. Het was dus een beetje behelpen
Voor vandaag:
O: 2 koolhydraatarme boterhammen met 10+kaas
L: 4 gebakken eieren zonder brood
D: wordt straks 400 gram kip met broccoli in de wok met een bak yoghurt
Ja, ik doe dit elk jaar, meestal verlies ik "netto" een kilo of 4/5 over het hele jaar genomen.quote:Op maandag 9 januari 2012 10:55 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dat is trouwens nog minder dan mijn ketose dieet toentertijd, ben je niet bang veel aan te komen als je weer een 'normaal' voedingspatroon krijgt?
Huh, dan snap ik het geloof ik niet. Je martelt je zelf een periode om er dan genoegen mee te nemen dat je in een jaar maar 5 kilo kwijtraakt? Dat vind ik nou niet echt opschieten eigenlijk.quote:Op maandag 9 januari 2012 11:57 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Ja, ik doe dit elk jaar, meestal verlies ik "netto" een kilo of 4/5 over het hele jaar genomen.
Vorig jaar ben ik van 112.8 naar eindstand 104.8 gegaan, dus netto werkt het wel. (voor mij iig)
Ja maar idd wat hierboven staat, vind je dat geen marteling dan? Kan je niet beter je algehele eetpatroon over het jaar aanpassen?quote:Op maandag 9 januari 2012 11:57 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Ja, ik doe dit elk jaar, meestal verlies ik "netto" een kilo of 4/5 over het hele jaar genomen.
Vorig jaar ben ik van 112.8 naar eindstand 104.8 gegaan, dus netto werkt het wel. (voor mij iig)
Dat dus... klinkt niet alsof jij een gezond en evenwichtig voedingspatroon hebt. Ik zou er gek van worden om het zo te doen.quote:Op maandag 9 januari 2012 12:22 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ja maar idd wat hierboven staat, vind je dat geen marteling dan? Kan je niet beter je algehele eetpatroon over het jaar aanpassen?
Denk dat 'ik' idd de keyword is. Wat voor één persoon werkt hoeft niet voor iedereen te werken, maar waarom iemand collectief om tekst en uitleg vragen?quote:Op maandag 9 januari 2012 12:27 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dat dus... klinkt niet alsof jij een gezond en evenwichtig voedingspatroon hebt. Ik zou er gek van worden om het zo te doen.
Omdat dit een forum is waar je ook ongevraagd adviezen krijgt? Die heb ik zelf ook gekregen en achteraf ben ik er heel blij om geweest want ik was dom bezig.quote:Op maandag 9 januari 2012 12:36 schreef m@x het volgende:
[..]
Denk dat 'ik' idd de keyword is. Wat voor één persoon werkt hoeft niet voor iedereen te werken, maar waarom iemand collectief om tekst en uitleg vragen?
Volgt er nog een operatie of iets dergelijks?quote:Op maandag 9 januari 2012 15:12 schreef marcb1974 het volgende:
Ik ben dus echt afgevallen. De stoel van de kapper zat ineens wel goed, lang geleden dat dat zo was. Al blijft mijn rug brak. 10 minuten rechtopzitten kan ik al eigenlijk niet
Volgende week een nieuwe mri (waar ik zwaar tegenop zie omdat ik bij de vorige een nieuwe hernia scoorde). En de week later naar de neuroloog. Ik denk dat er daarna wel een operatie komt ja. Al hoop ik dat het met injecties kan worden opgelostquote:Op maandag 9 januari 2012 15:21 schreef trovey het volgende:
[..]
Volgt er nog een operatie of iets dergelijks?En minder gewicht scheelt in ieder geval met de druk die er op het kapotte deel van je rug rust....in ieder geval iets om je wat op te beuren.
Bij mij helpt opschrijven juist weer wel...anders ga ik snel over het randje heen is mijn ervaring.quote:Op maandag 9 januari 2012 10:09 schreef xericax het volgende:
M'n dochter was vorige week 4 jaar geworden, dus vandaag op school trakteren.
Heb ik gisteravond 2 chocolade brownies van de traktatie voor de leraren gepikt
De dag ervoor bij iemand avondeten gehad, dat werd bestellen.. een broodje döner.
Geen goed begin maar alsnog in 2 dagen 0,7kg kwijt.
Verder hou ik niet bij wat ik eet
Succes en sterkte.quote:Op maandag 9 januari 2012 15:38 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Volgende week een nieuwe mri (waar ik zwaar tegenop zie omdat ik bij de vorige een nieuwe hernia scoorde). En de week later naar de neuroloog. Ik denk dat er daarna wel een operatie komt ja. Al hoop ik dat het met injecties kan worden opgelost
En idd, die gewichtsafname zou moeten schelen, daarom ook rustig er mee door
Mooi te horen dat het ook wel goed gaan kanquote:Op maandag 9 januari 2012 15:45 schreef Silmarwen het volgende:
Een hernia operatie stelt echt niets voor.Ik heb er een gehad, klachten waren zo goed als weg dezelfde dag. Klein littekentje en de revalidatie was een eitje vergeleken de bijna jaar lange gruwelijke pijn in mijn rug, bil en been. Alleen heb ik die pijn nu soms rechts, zal altijd een gevoelige plek blijven ben ik bang. Mijn hernia zou niet meer vanzelf overgaan helaas, ben 23 lig je daar in het ziekenhuis met allemaal mannen van 40 en ouder.
Sporten helpt goed tegen de pijn moet ik zeggen.
Dankquote:
hai! ik ben ook 1.60 en ik weeg 120 kilo, en ik post in slankquote:Op zaterdag 7 januari 2012 21:48 schreef esperanza93 het volgende:
Wat een gezeur zeg. Wat maakt dat hele BMI nou uit? Ik ga niet naar slank omdat dat allemaal fanatieke vrouwen zijn die dun zijn en op gewicht willen blijven. Dat ben ik nog niet. En al had ik een bmi van 22, als ik in de spiegel kijk en ik vind mezelf dikker geworden dan is dat zo, als ik ook nog van iemand hoor dat ik ben aangekomen en ook nog van mijn tante hoor dat ik mollig ben (terwijl ze zelf dik is) is het voor mij bevestigd en als ik dan ook nog van die dikker worden-strepen (die nooit meer weggaan) op mijn zij zie is het definitief. Ik ben vrij dik geworden.
Ik woog 58 (en toen wilde ik ook al afvallen) en nu weeg ik 64. Ik ben dus heel snel veel kilo's aangekomen door mijn ongezonde levensstijl. Nu wil ik 54 kilo en daar ga ik dan ook echt voor omdat ik me niet goed voel nu. Ik voel me dik, ik ga mezelf niet vertonen in een bikini en ik vind het vervelend om mezelf in de spiegel te zien. En als het mij makkelijk afgaat wil ik nog meer afvallen (50 lijkt mij een mooi getal), als ik maar niet te dun word.
Hoe oud ben je nu?quote:Op maandag 9 januari 2012 16:24 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
hai! ik ben ook 1.60 en ik weeg 120 kilo, en ik post in slank
ik woog toen ik 17 was 84 kilo en viel toen af naar 74, en wat vond ik mezelf vet! vervolgens ben ik elk jaar aangekomen, afgevallen, aangekomen, in steeds grotere jojo beweging... na eetstoornistherapie ben ik eindelijk van het vreten af, maar ben afgelopen jaar toch nog meer aangekomen, omdat ik nog steeds niet gezond at. gelukkig weet ik wel hoe het moet, en ben ik nu weer vrolijk begonnen met gezonder eten, en hopelijk val ik langzaam en hou ik het eraf nu mijn leven eindelijk helemaal op de rails is. ik heb echter niet de illusie dat ik ooit nog slank zal worden, dan zou ik wel een heel grote uitzondering op de statistieken zijn...
de moraal van het verhaal: kijk eens niet naar de weegschaal maar probeer je nú een gezond eetpatroon aan te leren. waarschijnlijk val je er van af, en je voorkomt dat je over tien jaar 100+ kilo weegt of een eetstoornis ontwikkelt
Succes en sterkte..quote:Op maandag 9 januari 2012 15:38 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Volgende week een nieuwe mri (waar ik zwaar tegenop zie omdat ik bij de vorige een nieuwe hernia scoorde). En de week later naar de neuroloog. Ik denk dat er daarna wel een operatie komt ja. Al hoop ik dat het met injecties kan worden opgelost
En idd, die gewichtsafname zou moeten schelen, daarom ook rustig er mee door
ik bedoel dus dat je op jouw leeftijd niet "hard aan de bak moet" om af te vallen, maar normaal moet gaan eten. ik ben gaan lijnen met alle gevolgen van dien...quote:Op maandag 9 januari 2012 19:11 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Hoe oud ben je nu?
Vervelend wat je hebt doorgemaakt en wat je door maakt. Hopelijk gaat het vanaf nu beter en zelfs slank worden kan wel als je echt wil. Neem ik aan? Maar zulke verhalen ken ik en ik hoop dat het bij mij nooit gaat gebeuren. Ik ga ook zeker wel gezonder eten, vooral geen tussendoortjes eten en met regelmaat alleen het is best moeilijk nu omdat ik dat totaal niet meer gewend ben.
Ik heb net foto's bekeken van mijn vakantie in 2010. Ik had een mooi figuur (al zeg ik het zelf) en het grappige is dat ik het toen helemaal niet zag. Ik kreeg ook vaak complimentjes maar geloofde het niet echt. Hard aan de bak dus, weer een motivatie voor mij.
Lees de post van Kwak nog eens en laat het goed tot je doordringen. Bij haar zijn de problemen erger geworden mede door een verkeerd zelfbeeld. Kwak weet heel veel van eetstoornissen en waar het fout kan gaan (en ze is tofquote:Op maandag 9 januari 2012 19:11 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Hoe oud ben je nu?
Vervelend wat je hebt doorgemaakt en wat je door maakt. Hopelijk gaat het vanaf nu beter en zelfs slank worden kan wel als je echt wil. Neem ik aan? Maar zulke verhalen ken ik en ik hoop dat het bij mij nooit gaat gebeuren. Ik ga ook zeker wel gezonder eten, vooral geen tussendoortjes eten en met regelmaat alleen het is best moeilijk nu omdat ik dat totaal niet meer gewend ben.
Ik heb net foto's bekeken van mijn vakantie in 2010. Ik had een mooi figuur (al zeg ik het zelf) en het grappige is dat ik het toen helemaal niet zag. Ik kreeg ook vaak complimentjes maar geloofde het niet echt. Hard aan de bak dus, weer een motivatie voor mij.
Mijn heupen (het bekken zelf) is te breed voor een maatje 36 dus afvallen tot anorexiagewicht zal zelfs niet helpen,,,,moeten ze eerst een stuk van het bot wegzagen.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:07 schreef droomvrouwtje het volgende:
loveli goed gezegd. Er gaan idd rode vlaggen af als ik jou verhaal lees Esperanza, zelfs je ouders weten niet dat je aan het lijnen bent, misschien zou je dat beter wel moeten vertellen, niet alleen kunnen zij jou begeleiden, maar ook een oogje in het zeil houden als het fout gaat. En niks fijner dan mensen in je omgeving die je helpen bij het aan leren van een gezond voedingspatroon, hier doet manlief gewoon lekker mee, we letten op elkaar en dat zorgt ervoor dat we bewuster bezig zijn met ons voedingspatroon
@trovey dat is ook mijn doelstelling, een gezond gewicht, maatje 36 zal namelijk nooit passen heb ik ook het figuur niet voor. Maar een gezond gewicht die al eens onder een bmi van 30 zit ben ik blij
Ik zag ook foto's van mijzelf op de middelbare school en ik realiseerde me "ik was helemaal niet zo dik". Nu heb ik nooit echt problemen met mijn gewicht gehad, dus mijn verhaal is anders, maar ik had het wel graag toen geweten. Dat het allemaal best meeviel.quote:Op maandag 9 januari 2012 20:45 schreef Isabeau het volgende:
Ik zou willen dat een stel toffe meiden me had gewaarschuwd toen ik 17-18 was, maar ik werd op school zo gepest met mijn 64 kilo dat ik besloot zwaar op dieet te gaan.
Op mijn 19e was ik 69 kilo.
etc.
Ik had echt een prachtig figuur op de middelbare school; sportief, niet twiggy-like. En ik vond mezelf moddervetquote:Op maandag 9 januari 2012 21:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik zag ook foto's van mijzelf op de middelbare school en ik realiseerde me "ik was helemaal niet zo dik". Nu heb ik nooit echt problemen met mijn gewicht gehad, dus mijn verhaal is anders, maar ik had het wel graag toen geweten. Dat het allemaal best meeviel.
ik kreeg vanaf mijn 6e te horen van de schoolarts dat ik te dik was (was ik ook), had als enige nooit verkering/kinderverkering, en werd niet gezoend door jongens in de disco (behalve 1 keer, op mijn 17e, toen ik slachtoffer was van een weddenschap). ik heb tot mijn 25e moeten wachten op de eerste serieuze mannelijke aandacht. dus ja. je familie kan wel zeggen dat je een mooi meisje bent, maar ik wás gewoon mollig tot dik, en kreeg verder geen positieve feedback op mijn lichaam...quote:Op maandag 9 januari 2012 21:30 schreef Tinkepink het volgende:
Waarschijnlijk hebben best veel mensen tegen jullie gezegd dat jullie mooi waren, maar landde het niet. Ik zie die onzekerheid ook vaak in slank en vind dat toch zo zonde
Structuur + gezond eten = basis.quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:24 schreef sigme het volgende:
1. Linzen zijn heel gezond.
2. Je hoeft echt niet slank te worden, je moet gezond leren eten / leven.
3. Jij zou helemaal niet moeten balansen om morgen uit eten te gaan. Jouw eerste en belangrijkste doel was regelmaat. Hou je daar verdorie aan!
O ja zo werkt dat ymme. Gewoon blijven blatenquote:Op maandag 9 januari 2012 21:48 schreef ymme het volgende:
Leest iedereen nu over mijn post heen
Ik kom hier ook gezellig mee doen!
een vriendin van mij had dat ook, dacht ze, maar die is nu toch echt stabiel op 2000 kcal. als ze maar bestaan uit gezond eten en er bij bewogen en niet bij gesnoept wordt.... ik "ken" iemand in een rosltoel die dus 0 activiteit heeft, en díe moest 1000 kcal eten om af te vallen, als je wel kunt bewegen kán het niet kloppen dat je zo snel aankomt tenzij je een medische stoornis hebt... houd je bij wat je eet ergens? dat helpt enorm vind ik...quote:Op maandag 9 januari 2012 21:49 schreef Silmarwen het volgende:
Ik weet niet, is nu 8 jaar terug, maar ik kom zo verschrikkelijk snel aan, is echt rete irritant. Ik moet echt sporten en gezond eten om af te vallen, en dan niet dus de 2k calorieen, maar eerder tegen de 1000 aan. Wat ik zelf soms eng vind, omdat ik bang ben dat ik dan terug val in die macht over het afvallen en die obsessie. En dat wil ik echt nooit meer.
Per maandquote:Op maandag 9 januari 2012 21:53 schreef ymme het volgende:
Zitten er ook schapen hier dan![]()
![]()
Maar ik ga proberen met in te lezen en elke dag mijn ervaringen neer te zetten en op die van jullie te reageren. En natuurlijk mijn updates qua gewicht hier neer zetten.
Ik hoop snel te mogen mededelen dat er wat kilo's verdwenen zijn.
Wat is rieel qua verwachtingen? 2/3 kilo per week?
Dat valt tegen vrees ik hoor. Meestal hoor je vanaf alle kanten dat je te dik bent, als het niet van de GGD is, is het wel van leeftijdgenootjes of familie.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:30 schreef Tinkepink het volgende:
Waarschijnlijk hebben best veel mensen tegen jullie gezegd dat jullie mooi waren, maar landde het niet.
Welkom, veel succes. Je planning klinkt wel goed, vergeet je niet af en toe een tussendoortje erbij te nemen? Zeker als je de neiging hebt naar zoet te grijpen.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:34 schreef ymme het volgende:
Goed avond allen.
Ik heb van modifast 2 bussen shakes besteld, dit puur om 1 maal per dag de lunch te vervangen.
's ochtends wil ik gewoon brood/cracker of melk met ontbijtgranen eten. En 's avonds een gezonde maaltijd. Ná die 2 bussen ga ik dan ook weer gewoon s middags vast voedsel eten. Het is meer om mij even van de eerste kilo's te verlossen, mijn doorzettingsvermogen wat op te hogen hierdoor en weer goede moed hebben.
Vorige week is het allemaal ook best goed gegaan qua eten. Alleen dit weekend dan weer niet. Zaterdag pannenkoeken gegeten (zelf gebakken door manlief en er 4 van op, met kaas). En zondag langs de mac drive gereden ivm brakheid en geen zin om te koken.
Vandaag wel even een balansdag gehouden door te ontbijten met 2 appels, lunch 2 gekookte eieren en vanvond een flink bord met carpaccio op. En warme kersen ná.
Ik heb heel erg de neiging om tussendoor naar 'zoet' te grijpen. (heb dit ook niet meer in huis, op een paar dingen voor mijn zoontje ná). Ik merk ook dat er heel veel tussen mijn oren zit. Ik denk veel en vaak over eten en denk dat ik door lekker (wat dus meestal ook ongezond is bij mij) me beter in mijn vel ga voelen etc. Wat eigenlijk heel dubbel is want met mijn 107kilo voel ik mij dus helemaal niet goed in mijn vel en zou ongezond en zoet dit juist alleen maar erger maken.
Ik ben ook sinds een paar dagen begonnen met flink water te drinken, 1,5/2 liter per dag.
Het begin is er dus. Maar ik ben er nog láng niet!
Volgens mij is het vrij normaal dat je na een dag waar je veel eet, een dag rustig aan doet. Alleen dat voedingscentrum moest het weer eens een mooie naam gevenquote:Op maandag 9 januari 2012 22:07 schreef kwakz0r het volgende:
de uitvinder van de balansdag moet trouwens dood. vind ik.
*bloos*quote:Op maandag 9 januari 2012 21:48 schreef loveli het volgende:
Deze reactie mag ook in de herhaling:
[..]
Structuur + gezond eten = basis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |