abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106403821
Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Miles Veel posters hier doen de 'Miles' van Leslie Sansone. Het is een laagdrempelig fitnessprogramma dat je thuis kan doen zonder dat je er iets bij nodig hebt. Het komt er op neer dat je wandelt, je maakt pas op de plaats. Er zitten een paar kleine variaties in, zoals de kicks en kick-backs. Het is makkelijk te volgen en vol te houden. Er zijn vele DVD's verkrijgbaar en die zijn allemaal opgedeeld in miles. Eén mile (1.6 km) duurt 12-16 minuten, afhankelijk van de DVD die je doet (de ene DVD heeft een wat hoger tempo dan de andere) en je verbrandt hiermee minimaal 100 kcal.
Voorbeelden zijn hier te zien.

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter óf één van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks:

Riann

BrandX

pi_106404232
Nou, ik weet weer waarom ik die shakes nooit neem...even een doosje meegenomen (in de aanbieding) van Modifast met 3 smaken o.,a. chocolade....nou die klaargemaakt met magere melk (calcium en zo :P ) in een schudbeker, rietje erin en ..... :o :{ :X :r na de helft van het geheel. Hopelijk smaken de banaan en aardbeien beter, die maak ik dan maar klaar met karnemelk zoals ik vaker datzelfde spul van Weight Care hebt klaargemaakt...dan is het nog enigzins naar binnen te krijgen of dat spul van Modifast is gewoon niet te zuipen...dat kan ook. :P Ik snap werkelijk niet dat mensen dit maanden volhouden. }:|
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_106404277
Joh, in 20 seconden heb je zo'n shake toch achterover?

Doe het dan ook niet met een rietje, maar doe een Lucilletje:

I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_106404348
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 17:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
Joh, in 20 seconden heb je zo'n shake toch achterover?

Doe het dan ook niet met een rietje, maar doe een Lucilletje:

Het is de bedoeling dat je het langzaam drinkt voor de verzadiging ;) ....anders kan ik ook wel een glas water achteroverslaan....vult net zo goed en een stuk goedkoper. :P
Optimist tot in de kist
pi_106404376
Oh, nou ik klap die shakes in 1 keer achterover en vult prima.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_106404394
Wraps. O+ Heerlijk.

Ik heb één tosti gegeten vandaag en verder heb ik niet eens aan eten gedacht en heb ook geen honger gehad. Vreemd! :') Ik heb ook helemaal geen honger gevoel. Ik ga zometeen warm eten, daarna hardlopen en vanaf morgen een normaal patroon ontwikkelen waaraan ik me ook echt ga houden.
  woensdag 4 januari 2012 @ 17:58:32 #7
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_106404417
Avond eten wordt zelfgedraaide gehaktballetje (met uitjes), aardappels en sperzieboontjes. Heerlijk Hollands. ;)
pi_106404501
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 17:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik niet...loop ik een kwartier later weer met het idee dat ik nog moet ontbijten. :')
Optimist tot in de kist
pi_106404542
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 17:57 schreef esperanza93 het volgende:
Wraps. O+ Heerlijk.

Ik heb één tosti gegeten vandaag en verder heb ik niet eens aan eten gedacht en heb ook geen honger gehad. Vreemd! :') Ik heb ook helemaal geen honger gevoel. Ik ga zometeen warm eten, daarna hardlopen en vanaf morgen een normaal patroon ontwikkelen waaraan ik me ook echt ga houden.
Probeer gewoon toch 3 maaltijden per dag te eten...regelmaat is mij door de dietiste aangeraden zodat je niet in de verleiding komt te gaan snaaien. :P
Optimist tot in de kist
pi_106404565
Ik heb gisteren wraps op, had er nog wat in de vriezer liggen. Geweldig idee om ze zelf te maken!
Spoilers!
  Vis een optie? woensdag 4 januari 2012 @ 18:20:14 #11
70532 loveli
N
pi_106405175
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 17:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Je lichaam is erop berekend dat je eet, dus dat de aanvoer van voedingsstoffen die het binnenkrijgt gestaag is. Drink je snel in plaats van langzaam te eten, dan verwacht je lichaam meer, terwijl het al op is. De hoeveelheid insuline die wordt aangemaakt is afgestemd op meer voedsel, waardoor het bloedsuikergehalte te ver zakt, je lichaam wil dat suikergehalte weer omhoog brengen, je krijgt suikerschommelingen, etc. Spijsverteringssappen idem dito.

Daarom moet je die shakes niet te snel wegdrinken en het is ook het grootste argument tegen drinkbaar voedsel (en suikerhoudende frisdrank), je lichaam is gemaakt voor traag voer.
crap in = crap out
pi_106405592
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 18:20 schreef loveli het volgende:

[..]

Je lichaam is erop berekend dat je eet, dus dat de aanvoer van voedingsstoffen die het binnenkrijgt gestaag is. Drink je snel in plaats van langzaam te eten, dan verwacht je lichaam meer, terwijl het al op is. De hoeveelheid insuline die wordt aangemaakt is afgestemd op meer voedsel, waardoor het bloedsuikergehalte te ver zakt, je lichaam wil dat suikergehalte weer omhoog brengen, je krijgt suikerschommelingen, etc. Spijsverteringssappen idem dito.

Daarom moet je die shakes niet te snel wegdrinken en het is ook het grootste argument tegen drinkbaar voedsel (en suikerhoudende frisdrank), je lichaam is gemaakt voor traag voer.
Daarom ook je eten niet schrokken maar kalm en rustig eten (veeeel kauwen :D)
pi_106406522
En je shake met een rietje drinken. :P
Optimist tot in de kist
pi_106406915
Het vele kauwen is vooral voor oppervlaktevergroting. De enzymen die komen kijken bij het spijsverteringsproces raken het eten daardoor op een groter gebied.

Dat is tenminste blijven hangen van middelbare school biologie...
  woensdag 4 januari 2012 @ 19:27:46 #15
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106408182
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 18:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het vele kauwen is vooral voor oppervlaktevergroting. De enzymen die komen kijken bij het spijsverteringsproces raken het eten daardoor op een groter gebied.

Dat is tenminste blijven hangen van middelbare school biologie...
Dat :Y en je eet daardoor langzamer, waardoor je maag beter aan je hersenen kan doorgeven wanneer je vol zit.

Hier een Oreo als toetje gehad, niet ideaal, maar keihard studeren mag af en toe beloond worden.

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_106408411
Even voor het eten een drankje genomen van banaan, sinasappelsap en aardbeien(diepvries) met een paar scheppen eiwitpoeder...fruit binnen en vulling voor het avondeten. :P
Optimist tot in de kist
  woensdag 4 januari 2012 @ 20:54:08 #17
251095 Purdey
Better off alone..
pi_106412660
Niet lekker Trovey? Te zoet?

Ik vond wel van die maaltijd reepjes van WeightCare dat ze zo zoet waren. Alsof je elke ochtend en middag een mars en snicker naar binnen zat te werken. Ik vond ze wel lekker. En ik beken: soms koop ik nog weleens een pakje voor 's avonds bij de thee :')

Denk dat ik ook van de week maar eens wraps ga maken. Ik denk met kip, de Chinese roerbakgroenten van de bonusaanbieding en mango :)
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  donderdag 5 januari 2012 @ 00:02:55 #18
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_106421752
Naar de Haagse markt geweest! Score : 8 mango's, een kilo gember, een bos citroengras, een kilo roseval aardappels, 3 pitayas en een bult van.het sjouwen! Kosten? 5 euro <3
pi_106430125
pitayas zijn lekker laxerend, of niet soms?

Ik kom hier ook maar eens een kijkje nemen. Ben al jaren bezig met letten op wat ik eet, ben op zijn lichtst bijna 10 kilo lichter geweest dan nu. :@
In juni is mijn zoontje geboren, en ik ben tijdens de zwangerschap netjes aangekomen, was daarna lichter dan ervoor, maar de kilo's zijn erbij geslopen.

Probleem: te weinig bewegen op dit moment, en emotievreten. Dus ik richt mij op netjes eten, en als het een beetje wil er weer wat meer bij gaan bewegen..
pi_106430969
Maar weer eens een lijstje :)

O: muesli met mag yoghurt
T: niks want ik zit altijd best vol van de muesli
L: 2 sneeën volkoren met kipfilet
T: salade van 1 banaan en 2 appels
D: Nog geen idee maar ik heb wel trek in minestrone soep denk ik.
pi_106431599
Oh ja, een lijstje:

O: Yoghurt met cruesli
S: 1 mile
T: glas tomatensap
L: 2 kommen tomaten/groentesoep
T: sultana oid in de auto
S: heeeeeel veel was opvouwen, dat telt ook best :+
D: provencaalse wokgroente, vegadinges en ovenaardappels
T: geen idee.

Welkom Laive (wat een ingewikkelde username zeg)!
Spoilers!
  donderdag 5 januari 2012 @ 11:44:41 #22
251095 Purdey
Better off alone..
pi_106432496
Mijn lijstje!

O: 2 ontbijtcrackers met extra pure hagelslag, glas dubbel drank/half water. (Zoet sapje wel!)
L: 2 meergranenpistoletjes met filet american, beker melk. Stuk of wat cherry tomaatjes.
T: Kommetje pompoensoep, 4 soepstengels.
D: Boerenkoolstamp met een stukje magere rookworst.
A: 2 sinaasappels, beker thee.
S: Fietsen!
pi_106434411
Mijn lijstje van gisteren:
O. 2 boterhammen met vlokjes *ik weet het, slecht, maar het is weer eens die periode...*
T. 1 Boterham kaas
L. 2 Boterhammen jam
T. niks
T. 1 boterham komkommer
D. Linzencurry (zijn linzen gezond? volgens mij bevatten ze veel kcal, maar worden wel aangeprezen)
T. 4 taaitaai
S. Een uur gefietst

Het was even een heel slechte dag: vriend kwam om half acht eten en ik ben gewend om rond de klok van vijf te eten (waardoor ik heel erg honger kreeg en een boterham pakte) en daarna gingen we film kijken en die vriend had taaitaai bij zich *bloos* Vandaag gooi ik er een strenge balansdag tegen aan, want morgen ga ik uiteten ivm verjaardag.
Vandaag heb ik al een heerlijke wandeling van een uur gemaakt.

Ik zet met de stomme twijfel tot hoever ik wil afvallen. Ik voel me namelijk voor het eerst in mijn leven aantrekkelijk, mannnen sjansen met mij en ik krijg complimentjes. Voor mijn gezondheid en gevoel wil ik sowieso een stuk afvallen, maar wel zo dat ik de kleding en dingen die ik nu mooi vind kan blijven dragen (zij het wat maatjes kleiner). Het punt is dat ik niet echt slank wil worden, maar een mooie stevige vrouw wil zijn (zij het minder stevig dan nu!)... Twijfel... maar goed... ben de afgelopen week 2,5kg afgevallen :)
pi_106434827
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
O. 2 boterhammen met vlokjes *ik weet het, slecht, maar het is weer eens die periode...*
T. 1 Boterham kaas
L. 2 Boterhammen jam
T. niks
T. 1 boterham komkommer
D. Linzencurry (zijn linzen gezond? volgens mij bevatten ze veel kcal, maar worden wel aangeprezen)
T. 4 taaitaai
S. Een uur gefietst

Het was even een heel slechte dag: vriend kwam om half acht eten en ik ben gewend om rond de klok van vijf te eten (waardoor ik heel erg honger kreeg en een boterham pakte) en daarna gingen we film kijken en die vriend had taaitaai bij zich *bloos* Vandaag gooi ik er een strenge balansdag tegen aan, want morgen ga ik uiteten ivm verjaardag.

Ik zet met de stomme twijfel tot hoever ik wil afvallen. Ik voel me namelijk voor het eerst in mijn leven aantrekkelijk, mannnen sjansen met mij en ik krijg complimentjes. Voor mijn gezondheid en gevoel wil ik sowieso een stuk afvallen, maar wel zo dat ik de kleding en dingen die ik nu mooi vind kan blijven dragen (zij het wat maatjes kleiner). Het punt is dat ik niet echt slank wil worden, maar een mooie stevige vrouw wil zijn (zij het minder stevig dan nu!)... Twijfel... maar goed... ben de afgelopen week 2,5kg afgevallen :)
"heel" slecht is dat toch ook weer niet? Een boterham en een paar taaitaai-tjes. Ik zou me er niet te schuldig over voelen hoor. :)

Afvallen moet je voor jezelf doen, ik zou gewoon kijken tot wanneer je je lekker voelt.

quote:
Taai-taai: goed nieuws: taai-taai levert geen verzadigd vet. En het aantal calorieën valt mee: één mini-taai-taai-popje bevat 15 kilocalorieën
Even opgezocht, valt dus enorm mee.
pi_106437707
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:54 schreef Purdey het volgende:
Niet lekker Trovey? Te zoet?

Ik vond wel van die maaltijd reepjes van WeightCare dat ze zo zoet waren. Alsof je elke ochtend en middag een mars en snicker naar binnen zat te werken. Ik vond ze wel lekker. En ik beken: soms koop ik nog weleens een pakje voor 's avonds bij de thee :')

Denk dat ik ook van de week maar eens wraps ga maken. Ik denk met kip, de Chinese roerbakgroenten van de bonusaanbieding en mango :)
Niet echt te zoet, gewoon goor van smaak. :') Maar als ik dat spul gebruik dan neem ik de fruitsmaken en de vanille en drink die met karnemelk, dan is het wel weg te krijgen. Zo eens de bosbessensmaak proberen met karnemelk.
Optimist tot in de kist
pi_106437793
quote:
T. 1 Boterham kaas
L. 2 Boterhammen jam
T. niks
T. 1 boterham komkommer
T. 4 taaitaai
S. Een uur gefietst

Hagelslag/vlokken is helemaal niet slecht zolang je je boterham er maar niet in probeert te verdrinken :P ...mijn dietiste had helemaal geen bezwaar tegen wat hagelslag...is tenminste een goede manier om toch nog mijn chocoladeverslaving te onderdrukken en kom je minder in de verleiding om een reep chocolade te eten. ;)
Optimist tot in de kist
pi_106438640
Ik zit nu een beetje met het probleem dat ik inmiddels mijn ongezonde beleg wel op heb, maar niet weet wat gezond is. Zodat ik nu een pot jam, een kaas en vlokken heb :P Ik weet niet wat ik moet kopen
pi_106438673
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 14:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik zit nu een beetje met het probleem dat ik inmiddels mijn ongezonde beleg wel op heb, maar niet weet wat gezond is. Zodat ik nu een pot jam, een kaas en vlokken heb :P Ik weet niet wat ik moet kopen
Kipfilet
  donderdag 5 januari 2012 @ 14:56:34 #29
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_106439541
Zijn pitaya's echt laxerend? nog niets van gemerkt :P dat hebben ze me ooit ook verteld over pruimen, maar daar merk ik ook nooit wat van :P
Vandaag niet zo'n superdag, doordat ik er net achterkwam dat de magnetron op werk kapot is is mijn eetplan een beetje geruineerd, en dus heb ik het een beetje verpest :#

o : boterham met een dun laagje hummus
t : fruitsalade mango en drakenfruit
l : wrap met ei, kidneybonen en een heel klein beetje kaas ( warme lunch, koude d ivm werk )
t : chocolade, twee blokjes. Kon het echt niet meer weerstaan, dit was de laatste reep toni chocolonely donkere melk, en ik heb de reep sinds half december genegeerd, en nu lagen er nog wat blokjes...
d : ik twijfel tussen een broodje van de subway of een maaltijdsalade met daarbij nog iets extra's.

besluitvaardigheid vandaag is echt 0,0.
pi_106440249
Hallo hallo!
Ik ben met het nieuwe jaar ook weer lekker begonnen met de extra kilotjes te proberen weg te werken :D
Nu heb ik een vraagje, want ben een essay aan het schrijven en heb daarbij altijd de neiging veel te snaaien en te drinken. Nu ben ik aan de groene thee en heb een bakje cherrytomaatjes :) Hoeveel van die tomaatjes is goed om te eten als tussendoortje?
My salvation lies in your love..
pi_106440353
Tink, weet jij hoe lang en op welke temperatuur die AH vega dingen in de oven moeten? Ik heb de verpakking weggegooid en de helft van ons fornuis heeft het begeven |:( . Errug irritant, het val me ook nu pas op hoe vaak ik 3 of 4 pitten gebruik, al dan niet in combinatie met de oven.
Spoilers!
pi_106440492
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:16 schreef BananaPancake het volgende:
Hallo hallo!
Ik ben met het nieuwe jaar ook weer lekker begonnen met de extra kilotjes te proberen weg te werken :D
Nu heb ik een vraagje, want ben een essay aan het schrijven en heb daarbij altijd de neiging veel te snaaien en te drinken. Nu ben ik aan de groene thee en heb een bakje cherrytomaatjes :) Hoeveel van die tomaatjes is goed om te eten als tussendoortje?
In cherrytomaatjes zit 21 calorieen per 100 gram. Een doosje is meestal 250 gram dus vreet je vol zou ik zeggen ;)
Spoilers!
pi_106441189
quote:
17s.gif Op donderdag 5 januari 2012 14:34 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Kipfilet
Kip is een van de producten die ik weiger te eten ;)
Is bijvoorbeeld schouderham goed? Magere (smeer)kaas? Selderiesalade?
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:49:30 #34
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106441452
Ja. Ja. En nee.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_106441765
quote:
Plakje kaas met komkommer of tomaat :9

Of een omeletje met wat tuinkruiden (net wat je lekker vind natuurlijk)

Ik hoor ook wel eens dat filet americain of philadelphia ook kan maar met mate
En pindakaas heeft weer goede vetten geloof ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2012 15:57:36 ]
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:59:50 #36
251095 Purdey
Better off alone..
pi_106441889
Roomkaas light, smeerkaas 20+, kaas 20-30+, Filet American, ossenworst, vruchtenhagel, anijshagel, appelstroop, dun pindakaas, achterham, rookvlees, casselerib..
  donderdag 5 januari 2012 @ 16:06:04 #37
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106442122
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tink, weet jij hoe lang en op welke temperatuur die AH vega dingen in de oven moeten? Ik heb de verpakking weggegooid en de helft van ons fornuis heeft het begeven |:( . Errug irritant, het val me ook nu pas op hoe vaak ik 3 of 4 pitten gebruik, al dan niet in combinatie met de oven.
*graaft haar AH-vega-dingen uit de diepvries*

Heb er hier die 4-6 minuten in de pan moeten en die moeten 10-12 in de oven op 180 graden, wel halverwege even omdraaien :)

Hier zijn de neefjes te logeren. Hebben geluncht met een kaasstengel en hebben net koekjes gebakken. Vanavond eten we frietjes. Morgen wordt vriendjelief 30 en gaan we uit eten en komt er 's middags bezoek voor taart en zaterdag heb ik een surpriseparty voor hem georganiseerd in de kroeg waar ze Magner's hebben, dus ik ben bang dat dit weekend alles behalve ideaal gaat zijn.

Xx
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_106442276
RM, voor mij werken pitaya's erg laxerend. Dat is eten, en binnen het uur naar de wc rennen....

Ik ga vanavond een proefles steps doen bij een sportschool hier in de buurt. Vind het eigenlijk best spannend... :@
  donderdag 5 januari 2012 @ 16:12:06 #39
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106442370
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:09 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik ga vanavond een proefles steps doen bij een sportschool hier in de buurt. Vind het eigenlijk best spannend... :@
Snap ik, is ook wel spannend... Nieuwe mensen, vaak een hoop fitte mensen die al langer sporten dan jij en dus wat beter mee kunnen, enz. Toch komt het vast helemaal goed, hou in gedachten dat je dit voor jezelf doet :)
pi_106443398
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:24 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

In cherrytomaatjes zit 21 calorieen per 100 gram. Een doosje is meestal 250 gram dus vreet je vol zou ik zeggen ;)
In die tomaatjes zitten wel veel suikers dus ik zou voor paprika kiezen :X

quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:43 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Kip is een van de producten die ik weiger te eten ;)
Is bijvoorbeeld schouderham goed? Magere (smeer)kaas? Selderiesalade?
Nee ham niet. Pindakaas bevat goede vetten enzo. Probeer dingen als hagelslag en suikerdingen als jam te meiden. Lust je ook geen kalkoenfilet?
Kaas zit vol ongezonde vetten dus dat zo min mogelijk. Omeletje kan ook!
  Licht Ontvlambaar donderdag 5 januari 2012 @ 17:06:43 #41
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106445022
Bwehhh... al die 'magere' dingen, ik eet nog liever droog brood. Maar goed, dat is natuurlijk persoonlijk... ik ga lekker volleyballen straks :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 5 januari 2012 @ 17:52:10 #42
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106447108
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 17:06 schreef Sjeen het volgende:
Bwehhh... al die 'magere' dingen, ik eet nog liever droog brood. Maar goed, dat is natuurlijk persoonlijk... ik ga lekker volleyballen straks :)
Zeker persoonlijk, ik vind volvette kaas echt walgelijk. Heb al m'n hele leven liever 30+. Rookvlees vind ik ook oprecht lekker, net als kipfilet met tuinkruiden. Mijn broertje eet het liefst leverkaas en cervelaatworst op z'n brood. Dan eet ik nog liever droog brood :)

Gelukkig zijn we allemaal anders, anders was de wereld maar een saaie plek :P
pi_106448239
quote:
Halvajam( en dan niet met zoetstof maar gewoon met minder suiker) en verder staan op mijn lijstje als stroop, Bebogeen (caramelpasta), basterdsuiker e.d. dus suiker mag gewoon als je maar niet zoiets als chocoladepasta neem want het vet daarin is dan weer teveel van het goede. Wat betreft hartig: sandwichspread (alle soorten), diverse soorten mager vleesbeleg( achterham, rosbief, jipfilet e.d. dus niet dingen als salami ;), kaas liefst 30+ en minder (alhoewel ik liever gewoon een klein beetje 48+ oude kaas neem veel smakelijker) en voor alles geldt...met mate dus niet 10 plakjes kipfilet op je brood doen want het is toch mager. :P
Optimist tot in de kist
pi_106448297
quote:
17s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:33 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

In die tomaatjes zitten wel veel suikers dus ik zou voor paprika kiezen :X

[..]

Nee ham niet. Pindakaas bevat goede vetten enzo. Probeer dingen als hagelslag en suikerdingen als jam te meiden. Lust je ook geen kalkoenfilet?
Kaas zit vol ongezonde vetten dus dat zo min mogelijk. Omeletje kan ook!
Als je zo praat kun je beter niets meer nemen. :') Gewoon alles met mate en gewoon normaal blijven eten is het beste. :P
Optimist tot in de kist
  donderdag 5 januari 2012 @ 18:40:19 #45
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106449074
He trovey, waarom kies je eigenlijk voor halvajam als je ook basterdsuiker en stroop eet, wat eigenlijk gewoon puur suiker is? Of bedoel je appelstroop? Ik eet gewoon normale jam, maar laat de stroop en basterdsuiker toch echt staan om op gewicht te blijven
  Licht Ontvlambaar donderdag 5 januari 2012 @ 19:04:34 #46
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106450205
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 17:52 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Zeker persoonlijk, ik vind volvette kaas echt walgelijk. Heb al m'n hele leven liever 30+. Rookvlees vind ik ook oprecht lekker, net als kipfilet met tuinkruiden. Mijn broertje eet het liefst leverkaas en cervelaatworst op z'n brood. Dan eet ik nog liever droog brood :)

Gelukkig zijn we allemaal anders, anders was de wereld maar een saaie plek :P
rookvlees en kipfilet vind ik ook lekker hoor ;) ik hou alleen niet zo van doorslaan...
pi_106450221
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:20 schreef trovey het volgende:

[..]

Als je zo praat kun je beter niets meer nemen. :') Gewoon alles met mate en gewoon normaal blijven eten is het beste. :P
Euhm dit is toch een dieet topic voor mensen die af willen vallen? Dan mag er best gezegd worden dat kipfilet, pindakaas of een omelet een gezondere keuze is dan hagelslag. En van kaas heeft ook nog niemand een sixpack gekregen ;)

Begrijp me niet verkeerd, ik ben er gek op maar we willen graag afvallen dus dan kan je wel aangeven wat gezondere keuzes zijn.
  Licht Ontvlambaar donderdag 5 januari 2012 @ 19:08:25 #48
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106450342
quote:
17s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:04 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Euhm dit is toch een dieet topic voor mensen die af willen vallen? Dan mag er best gezegd worden dat kipfilet, pindakaas of een omelet een gezondere keuze is dan hagelslag.
ik vind paprika aanraden omdat er zo vreselijk veel suiker in tomaten zit dus doorslaan. Maar goed, ieder moet vooral zijn eigen plan trekken...

Mijn voornemen voor 2012:
Genieten met mate :)
pi_106450391
quote:
7s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:08 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ik vind paprika aanraden omdat er zo vreselijk veel suiker in tomaten zit dus doorslaan. Maar goed, ieder moet vooral zijn eigen plan trekken...

Mijn voornemen voor 2012:
Genieten met mate :)
Iemand vroeg iets over hoeveel cherrytomaatjes ze kan eten. Mij is door de diëtiste toen geadviseerd een andere snack te kiezen omdat er erg veel suikers inzitten. Als je de keuze hebt en je vindt beide even lekker zie ik dat niet als doorslaan.
pi_106451179
quote:
T. 1 Boterham kaas
L. 2 Boterhammen jam
T. niks
T. 1 boterham komkommer
T. 4 taaitaai
S. Een uur gefietst

1. Linzen zijn heel gezond.
2. Je hoeft echt niet slank te worden, je moet gezond leren eten / leven.
3. Jij zou helemaal niet moeten balansen om morgen uit eten te gaan :N. Jouw eerste en belangrijkste doel was regelmaat. Hou je daar verdorie aan!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_106451201
quote:
17s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:09 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Mij is door de diëtiste toen geadviseerd een andere snack te kiezen omdat er erg veel suikers inzitten.
Ik zoek maar kan nergens terugvinden dat er (veel) suikers in cherrytomaatjes zitten. Gevoelsmatig vind ik het ook wat onwaarschijnlijk (al zegt dat natuurlijk helemaal niets).
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  Licht Ontvlambaar donderdag 5 januari 2012 @ 19:27:03 #52
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106451270
quote:
2s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:24 schreef sigme het volgende:

[..]

1. Linzen zijn heel gezond.
2. Je hoeft echt niet slank te worden, je moet gezond leren eten / leven.
3. Jij zou helemaal niet moeten balansen om morgen uit eten te gaan :N. Jouw eerste en belangrijkste doel was regelmaat. Hou je daar verdorie aan!
I'm with her ^^

Ik kan nergens vinden hoeveel suikers er in paprika en tomaat zit, wel dat de totale hoeveelheid koolhydraten in paprika ongeveer drie keer zoveel is als die in tomaat.
pi_106451861
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:25 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Ik zoek maar kan nergens terugvinden dat er (veel) suikers in cherrytomaatjes zitten. Gevoelsmatig vind ik het ook wat onwaarschijnlijk (al zegt dat natuurlijk helemaal niets).
Tsja geen idee, de diëtiste zei me dat er veel suikers in zitten, en in rode groente zitten sowieso meer suikers (bv rode paprika meer dan in groene).
pi_106452004
quote:
14s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:27 schreef Sjeen het volgende:

[..]

I'm with her ^^

Ik kan nergens vinden hoeveel suikers er in paprika en tomaat zit, wel dat de totale hoeveelheid koolhydraten in paprika ongeveer drie keer zoveel is als die in tomaat.
Niet zo blind staren op koolhydraten :) Die heb je ook nodig.
pi_106452258
quote:
17s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:40 schreef Audreyoot het volgende:
Niet zo blind staren op koolhydraten :) Die heb je ook nodig.
Suikers zijn koolhydraten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 5 januari 2012 @ 19:59:15 #56
251095 Purdey
Better off alone..
pi_106453078
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:09 schreef laiveneertiekje het volgende:
RM, voor mij werken pitaya's erg laxerend. Dat is eten, en binnen het uur naar de wc rennen....

Moest even googelen naar de Pitaya, maar ik weet meteen wat je bedoeld. Die dingen worden ook met dragonfruit of pithaya genoemd. Ik zie ze vaak liggen hier op de markt in de stad (Rotterdam). Toch de volgende keer eens meenemen, ben er al tijden benieuwd naar :)
pi_106454571
Ik heb ook liever paprika dan cherrytomaatjes maar ik zou daar ook verder niet te lang over nadenken. Je moet ook weer niet overdrijven ;)

Broodsels die ik lekker vind zijn bijvoorbeeld sandwichspread tomaat/lente-ui, rookvlees (met gekookt ei!), st moret (smakelijkere philadelphia). Aanraders vind ik ook Hero Delight aardbei/guave maar ook Milner van een blok. Dat is echt vele malen lekkerder dan die voorgesneden plakken. Ook zag ik pas dat mijn zakelijke kaasschaaf veel dikkere plakken snijdt dan die van thuis, dat scheelt ook natuurlijk.

En Tink, thanks voor het opzoeken van de oventijd van de vegadingen! (insert hartjes smiley)
Spoilers!
pi_106458495
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja en ook die heb je nodig maar niet teveel :) Maar ach ik zat toen in mijn stoppen-met-roken periode dus ik at veel wortels en cherrytomaten, en dat was dus schijnbaar minder gezond dan ik dacht.
  donderdag 5 januari 2012 @ 21:56:35 #59
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_106459767
Huh??? niet gaan skippen met groentes! Kom zeg..
Skippen met dieetrepen... zit niks anders in als mueslirepen, vol met suikers.
Beter 2 volk. boterhammen met lekker beleg, liefst met wat eiwitrijks erop (ei :'), kipfilet, gerookte vis, lever, roomkaas... en alles kan nog extra belegd worden met komkommer, sla, ui, tomaat, paprika oid. Het is maar wat je er zelf van maakt :)
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Licht Ontvlambaar donderdag 5 januari 2012 @ 23:05:44 #60
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106463168
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

dat was wat ik bedoelde inderdaad...
pi_106463775
quote:
17s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:04 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Euhm dit is toch een dieet topic voor mensen die af willen vallen? Dan mag er best gezegd worden dat kipfilet, pindakaas of een omelet een gezondere keuze is dan hagelslag. En van kaas heeft ook nog niemand een sixpack gekregen ;)

Begrijp me niet verkeerd, ik ben er gek op maar we willen graag afvallen dus dan kan je wel aangeven wat gezondere keuzes zijn.
Zeker maar je brengt het alsof het doodzondes zijn en je meteen jezelf moet stenigen als je een dun laagje hagelslag op je brood doet :P , zolang je dit soort dingen met mate neemt kan het echt niet veel kwaad zolang je maar niet daarna de het hagelslagpak aan de mond zet ;) ,. Je moet leren omgaan met het dagelijkse eten want dat is bij vele mensen die te zwaar zijn gewoon verstoord..b.v. i.p.v. één koekje meteen een pak leegeten, teveel snoepen tussendoor e.d. ;)
Optimist tot in de kist
pi_106463863
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:25 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Ik moest juist lekker tomaten gaan eten van mijn dietiste :') ...beter dan tomatensap (i.v.m. het zoutgehalte)..gewone tomaten, cherrytomaten alles was goed. :P
Optimist tot in de kist
pi_106464725
Lekker, tomatensap! Vooral na het sporten.
Spoilers!
pi_106465051
Ik vind het persoonlijk ook lekkerder dan zo tomaten eten maar moet wel letten op het zoutgehalte i.v.m. mijn bloeddruk dus ik zit altijd de pakken na te kijken welke het minste zout heeft. :P
Optimist tot in de kist
pi_106471729
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:12 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Snap ik, is ook wel spannend... Nieuwe mensen, vaak een hoop fitte mensen die al langer sporten dan jij en dus wat beter mee kunnen, enz. Toch komt het vast helemaal goed, hou in gedachten dat je dit voor jezelf doet :)
Dat heb ik mijzelf inderdaad wel flink voor moeten houden. Het was een les steps, en ik raakte op een gegeven moment de draad helemaal kwijt... Dat in combi met niet mooi zitten sportkleding zorgde ervoor dat ik het op een bepaald moment even niet meer zag zitten... Maar ik ga gewoon nog een paar keer, en ook nog eens wat anders proberen, en dan zie ik wel weer. De instructrice vond iig dat ik het best ok deed voor een eerste keer..
  vrijdag 6 januari 2012 @ 08:21:47 #66
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_106472128
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 06:48 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Dat heb ik mijzelf inderdaad wel flink voor moeten houden. Het was een les steps, en ik raakte op een gegeven moment de draad helemaal kwijt... Dat in combi met niet mooi zitten sportkleding zorgde ervoor dat ik het op een bepaald moment even niet meer zag zitten... Maar ik ga gewoon nog een paar keer, en ook nog eens wat anders proberen, en dan zie ik wel weer. De instructrice vond iig dat ik het best ok deed voor een eerste keer..
En je wordt vanzelf beter, en het wordt steeds gemakkelijker he! Volhouden he!

O: Cereal + melk + thee
T: Gepofte appel met kaneel en wat rozijntjes + thee
L: 2 Boterhammen met kip + thee
T: Wat rozijntjes + thee
D: Stukje verse worst + aardappelpuree (zelfgemaakt) en 2 stoofpeertjes (weinig suiker, ik hou niet zo van zoet :+ ) Diner kan gezonder, I know. ;)
T: Niets (glas cola light ofzo)

Geen gesport. Bepaalde tijd van de maand, vreselijke buikpijn, ik vind mezelf even een beetje zielig. :Y
pi_106473123
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 21:56 schreef uniekhoorn het volgende:
Huh??? niet gaan skippen met groentes! Kom zeg..

Technisch gezien is het fruit :P

Maar jullie hebben wel gelijk, ik zat toen ook op een extreem dieet waar rode groente not done was dus misschien lag het daar aan.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 10:22:49 #68
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106474015
Een dieet zonder rode groente... dat klinkt idd wel extreem ja :|

Ik ga koekjes versieren en straks de taart aansnijden. Mag van allebei 1 klein stukje. Vanavond uit eten en dan neem ik gewoon een lekker lichte salade ofzo :)

Xx
  vrijdag 6 januari 2012 @ 10:32:08 #69
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_106474271
* Barreltje komt zich na de "ik vole me helemaal niet dik al zaget m'n BMO van wel"-post ook weer melden..
:@

BMI is te hoog DUS ik ben te dik!
> 30 is echt te dik, bij 27 kan je er idd nog over discusieren ;)

dus..
allereerst maar eens een afspraak gemaakt bij de dietist. vriendin van mij gaat daar ook heen en heeft er veel profijt van.. dus volgens mij is het wel een goede :D

Donderdag dus een afspraak. het zal me benieuwen.
wil mijn eet gewoontes eens onder de loep neen en kijken hoe ik zo balans mogelijk af kan vallen.. en hoe het gewichtsverlies vol te houden is tijdens een evt zwangerschap

dus .. nieuw jaar, nieuwe kansen! :D
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_106474366
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:22 schreef Tink89 het volgende:
Een dieet zonder rode groente... dat klinkt idd wel extreem ja :|

Ik ga koekjes versieren en straks de taart aansnijden. Mag van allebei 1 klein stukje. Vanavond uit eten en dan neem ik gewoon een lekker lichte salade ofzo :)

Xx
Ketose dieet was dat, mag je bijna geen koolhydraten binnen krijgen en die schijnen dus best veel te zitten in rode groente. Maar van dat dieet val je naar mijn idee veel te snel af, was 8 kilo kwijt in nog geen twee weken :o
pi_106474529
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:36 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ketose dieet was dat, mag je bijna geen koolhydraten binnen krijgen en die schijnen dus best veel te zitten in rode groente. Maar van dat dieet val je naar mijn idee veel te snel af, was 8 kilo kwijt in nog geen twee weken :o
Dat is wel heel snel inderdaad! is het er af gebleven?

Welkom terug Barreltje
  vrijdag 6 januari 2012 @ 10:45:58 #72
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106474611
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:36 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Jij postte vroeger toch in slank? Waarom probeer je het niet met een eenvoudige structurele wijziging van je eetpatroon en wat meer beweging? Gaat het jojoën echt tegen weete ik uit ervaring
  vrijdag 6 januari 2012 @ 10:46:26 #73
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_106474629
tnx sarabi :)

ben vooral benieuwd wat de dietiste me aanbeveeld voor de bedrijfslunch :)

lijstje vandaag:
O: bruin pistoletje met bacon/eiersalade :@
T: mango
L: iets uit de kantine, nog niet bekend
T : twee stuks fruit
D: pasta
S: wedstrijd volleybal tegen de nr 1 , dus dat wordt aanpoten :D
T: proberen om van de team patat af te blijven :@ en een spa rood te nemen ipv chocomelk/cola :)
pi_106474799
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:42 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat is wel heel snel inderdaad! is het er af gebleven?

Welkom terug Barreltje
Voor een gedeelte wel, maar ik was verkeerd gaan eten toen ik stopte.

quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:45 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Jij postte vroeger toch in slank? Waarom probeer je het niet met een eenvoudige structurele wijziging van je eetpatroon en wat meer beweging? Gaat het jojoën echt tegen weete ik uit ervaring
Nee niet echt, heb misschien 5 posts daar gedaan. Ik heb nu een wijziging in mijn eetpatroon, ik val ook af en ben niet het jojoën :)
pi_106474902
Gisteren een erg slechte dag gehad, vandaag snel weer hervatten voordat het weer uit de hand loopt. Weekend ben ik wel van plan minder streng voor mezelf te zijn en doe ik in ieder geval even geen shakes. De weegschaal ontloop ik dan ook even tot maandagochtend. :')

Ik twijfel erover sowieso minder vaak te gaan wegen, want het is een enorm goede motivatie als ik zie dat ik ben afgevallen want dan voel ik me heerlijk. Maar hoe ik op een paar ons erbij reageer weet ik nooit, of "ik moet nog minder eten, eten is slecht' bui of een "fuck alles, het is nu toch verpest laat ik vreten" bui. Terwijl ik weet dat het normaal is dat je per dag een beetje schommelt. :') Maarja, mijn nieuwsgierigheid wint vaak, vroeger stond ik er 3 keer per dag op. :')
pi_106476098
Barreltje, ik ben tijdens mijn zwangerschap niet heel veel aangekomen, juist omdat ik gewoon bleef eten wat ik at.. Ik kwam er zelfs wat lichter uit dan dat ik erin ging, maar dat heb ik dus niet vast weten te houden... :@
  vrijdag 6 januari 2012 @ 11:52:01 #77
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106476701
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:57 schreef Myraela het volgende:
Ik twijfel erover sowieso minder vaak te gaan wegen, want het is een enorm goede motivatie als ik zie dat ik ben afgevallen want dan voel ik me heerlijk. Maar hoe ik op een paar ons erbij reageer weet ik nooit, of "ik moet nog minder eten, eten is slecht' bui of een "fuck alles, het is nu toch verpest laat ik vreten" bui. Terwijl ik weet dat het normaal is dat je per dag een beetje schommelt. :') Maarja, mijn nieuwsgierigheid wint vaak, vroeger stond ik er 3 keer per dag op. :')
Beetje jammer dat dat zo werkt ja. Mijn attitude is meestal "yes, 2 ons kwijt" of "Aah, da's vocht" :P

Ook niet ideaal, al word ik zo wel altijd blij van op de weegschaal staan. Ik probeer me overigens aan 3 keer per week te houden, dus gemiddeld zo om de dag, tenzij ik opeens omhoog geschoten ben, dan dubbel-check ik even of het vocht is :)
pi_106477049
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:32 schreef Barreltje het volgende:
* Barreltje komt zich na de "ik vole me helemaal niet dik al zaget m'n BMO van wel"-post ook weer melden..

dus..
allereerst maar eens een afspraak gemaakt bij de dietist. vriendin van mij gaat daar ook heen en heeft er veel profijt van.. dus volgens mij is het wel een goede :D

wil mijn eet gewoontes eens onder de loep neen en kijken hoe ik zo balans mogelijk af kan vallen.. en hoe het gewichtsverlies vol te houden is tijdens een evt zwangerschap

Welkom terug bar :*
pi_106478396
Afvallen met amper bewegen en niet lang genoeg kunnen staan om te koken is klote ;(
stupidity has become as common as common sense was before
pi_106478998
Lijstje:

O: 2 boterhammen met pindakaas light en filet americain
T: klein schaaltje aardbeien
L: 2 boterhammen met kaas en tomaat
T: een pakje crackers
D: wat de pot schaft (maar moeders doet aan Sonja Bakker)
T: sinaasappel

S: spinnen
pi_106479612
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 12:41 schreef marcb1974 het volgende:
Afvallen met amper bewegen en niet lang genoeg kunnen staan om te koken is klote ;(
Misschien iets doen als "Nederland in beweging"dan...gewoon downloaden en dan in stukjes afspelen...beweeg je in ieder geval wat. ;)
Optimist tot in de kist
pi_106479706
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:32 schreef Barreltje het volgende:

dus..

Jij hebt een verzekering die de dietiste nog dekt? Ik moest er mee ophouden ;( , uit basisverzekering en nu in een aanvullend pakket(de allerhoogste) waar ik niet inkom en zelf betalen is helaas geen optie met mijn inkomen dus bye bye dietiste. :'(
Optimist tot in de kist
pi_106479747
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:15 schreef trovey het volgende:

[..]

Misschien iets doen als "Nederland in beweging"dan...gewoon downloaden en dan in stukjes afspelen...beweeg je in ieder geval wat. ;)
Dat kan echt niet, ook daarvoor moet je staan. En dat is na 10 seconden al zo goed als janken :X
De oplossing komt eraan gelukkig :)
pi_106479763
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:18 schreef trovey het volgende:

[..]

Jij hebt een verzekering die de dietiste nog dekt? Ik moest er mee ophouden ;( , uit basisverzekering en nu in een aanvullend pakket(de allerhoogste) waar ik niet inkom en zelf betalen is helaas geen optie met mijn inkomen dus bye bye dietiste. :'(
En bij een andere verzekering volgend jaar?
pi_106479889
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:20 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Dat kan echt niet, ook daarvoor moet je staan. En dat is na 10 seconden al zo goed als janken :X
De oplossing komt eraan gelukkig :)
Veel oefeningen kun je ook zittend doen. ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:20 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

En bij een andere verzekering volgend jaar?
Ik kan nergens anders terecht voor aanvullende verzekeringen, voor de basis moeten ze je wel aannemen maar bij de aanvullende niet...iets met een brandend huis verzekeren ;) , ik moet blijven zitten waar ik zit en na een poging te hebben gedaan om hoger verzekerd te worden voor fysiotherapie die werd afgewezen omdat ik fysiotherapie gebruik :') (al jaren) lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze me hoger verzekeren om die dietiste wel vergoedt te krijgen als ik gebruik maak van de dietiste...je kunt je prima hoger verzekeren zolang je er maar niet al gebruik van maakt in een lagere verzekering. :P .
Optimist tot in de kist
pi_106480806
Even de lunch: tosti (op de gril dus zonder extra vet) met beetje kruidenkaas, kipfilet en cherrytomaatjes :P ), daarbij kop thee (al jaren zonder suiker) en wellicht nog een klein blikje soep want vanavond ben ik elders dus brood als avondmaaltijd. Vanmorgen als ontbijt: 2 beschuiten met halvarine en een beetje hagelslag en 1 bekertje melk.
Optimist tot in de kist
pi_106481321
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:24 schreef trovey het volgende:

[..]

[..]

Ik kan nergens anders terecht voor aanvullende verzekeringen, voor de basis moeten ze je wel aannemen maar bij de aanvullende niet...iets met een brandend huis verzekeren ;) , ik moet blijven zitten waar ik zit en na een poging te hebben gedaan om hoger verzekerd te worden voor fysiotherapie die werd afgewezen omdat ik fysiotherapie gebruik :') (al jaren) lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze me hoger verzekeren om die dietiste wel vergoedt te krijgen als ik gebruik maak van de dietiste...je kunt je prima hoger verzekeren zolang je er maar niet al gebruik van maakt in een lagere verzekering. :P .
Waar wil je de dietiste precies voor gebruiken?
Be someone that makes you happy
pi_106483284
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:01 schreef Nallie het volgende:

[..]

Waar wil je de dietiste precies voor gebruiken?
Waarvoor een dieitste gebruikt wordt. :P Tips, sturing en controle voor mijn specifieke situatie.

Overigens zit ik nu ... burp... vol van mijn tosti en soepje, nog een bekertje thee erbij (fruit welness van Pickwick is erg lekker :9 ) als je geen suiker gebruikt
Optimist tot in de kist
pi_106484217
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:24 schreef trovey het volgende:

[..]

[..]

Er zijn verzekeraars die ook voor het aanvullende pakket nog aannemen zonder onderzoek. Maar het is wel goed kijken vooraf ja.
Zou het voor nu geen optie zijn om bv om de x tijd een keer naar de dietist te gaan? Dus wel zelf betalen maar minder vaak?
pi_106484804
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:47 schreef trovey het volgende:

[..]

Waarvoor een dieitste gebruikt wordt. :P Tips, sturing en controle voor mijn specifieke situatie.

Overigens zit ik nu ... burp... vol van mijn tosti en soepje, nog een bekertje thee erbij (fruit welness van Pickwick is erg lekker :9 ) als je geen suiker gebruikt
Ik bedoel meer, heb je die dietiste ECHT nodig of kan je het ook zelf of met hulp uit de omgeving e.d.?
Be someone that makes you happy
pi_106485091
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:46 schreef trovey het volgende:
Even de lunch: tosti (op de gril dus zonder extra vet) met beetje kruidenkaas, kipfilet en cherrytomaatjes :P ), daarbij kop thee (al jaren zonder suiker) en wellicht nog een klein blikje soep want vanavond ben ik elders dus brood als avondmaaltijd. Vanmorgen als ontbijt: 2 beschuiten met halvarine en een beetje hagelslag en 1 bekertje melk.
Die lunch. :9 Die ga ik ook een keer maken, klinkt echt enorm lekker.
pi_106485320
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 15:07 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Er zijn verzekeraars die ook voor het aanvullende pakket nog aannemen zonder onderzoek. Maar het is wel goed kijken vooraf ja.
Zou het voor nu geen optie zijn om bv om de x tijd een keer naar de dietist te gaan? Dus wel zelf betalen maar minder vaak?
Mijn dietiste is er, uit protest tegen de bezuinigingen, mee opgehouden dus moet je maar net weer eentje treffen waarmee het zo goed klikt.Minder vaak gaan is niet echt een optie omdat het al zeer beperkt was toen het nog in het basispakket zat het laatste jaar. Mijn dietiste zat al met allerlei codes te schuiven om er weegmomenten van te maken om zo toch vaker te kunnen komen bovendien zijn er nog andere dingen die ook beperkter worden en waar ik ook gebruik van maak in de gezondheidszorg en die heb ik harder nodig heb anders kan ik over een tijdje helemaal me als een bejaarde gaan gedragen qua beweging. en dat is dan weer niet goed voor het afvallen. :') Ach we werken gewoon met de tips en schema's die ze me gegeven heeft en met een beetje steun van de omgeving ga ik gewoon verder mijn best doen. ;) .
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 15:19 schreef Nallie het volgende:

[..]

Ik bedoel meer, heb je die dietiste ECHT nodig of kan je het ook zelf of met hulp uit de omgeving e.d.?
De dietiste kan me inzicht geven in bepaalde dingen die me omgeving niet kan (b.v. afvallen in combinatie met aanwezige gezondheidsproblemen). Zit al jaren te klungelen met mijn gewicht en na mijn gezondheidsklungelperiode die al 14 jaar duurt(en niet meer weggaat) is het er niet beter op geworden. Enfin, hoe dan ook, zal het nu zelf moeten doen, het zij zo. ;)
Optimist tot in de kist
pi_106485370
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 15:26 schreef Myraela het volgende:

[..]

Die lunch. :9 Die ga ik ook een keer maken, klinkt echt enorm lekker.
Is ook erg lekker :9 , wel vol nu maar dat is alleen maar goed, minder verleiding. :P
Optimist tot in de kist
  vrijdag 6 januari 2012 @ 16:28:05 #94
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_106487673
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:18 schreef trovey het volgende:

[..]

ehm jup!
ik ben net overgestapt naar de collectieve verzekering en aanvullende verzekering van mijn werk.
ik begreep dat men je dan n iet mag weigeren :@
en jah.. ik heb de hoogste vd hoogste aanvullende verzekering.. dit ivm fysio en andere medische molens :P
pi_106487846
Dr.Frank schrijft regelmatig stukjes in de De Telegraaf (paar dagen later staan ze op zijn site). Ben het niet altijd met hem eens, maar lees het altijd wel. Stukje van vandaag vond ik bijzonder:

Pas op voor fabeltjes en tegelwijsheden over afvallen

Volg je boerenverstand!

AMSTERDAM, vrijdag

Uitspraken over afvallen en voetballen lijken op elkaar: de beste stuurlui staan aan wal. De afgelopen dertig jaar zag ik tientallen tegeltjeswijsheden over diëten en afvallen voorbij komen. Vandaag wil ik een aantal tegeltjes kapot gooien. De tegeltjes en fabeltjes worden niet alleen door patiënten levend gehouden, maar ook journalisten doen er graag aan mee. Maar veel pijnlijker wordt het als professionals met een wetenschappelijke achtergrond onjuistheden poneren als waarheden.

„Ik ben niet te zwaar, ik heb zware botten”

Deze obesitasfabel is makkelijk te ontzenuwen, want de botten van zware mensen zijn nauwelijks zwaarder dan die van lichtgewichten. Het skelet van een zwaargewicht van 120 kg weegt slechts enkele kilo’s meer dan dat van een lichtgewicht van 60 kg. Superlichtgewichten, bijvoorbeeld vrouwen met anorexia nervosa, hebben wél een gevaarlijk lage botmassa. Zo brak één van mijn anorexiapatiënten spontaan vijf wervels voor haar 22e levensjaar. Na behandeling met de juiste medicatie en met een normaal gewicht is ze moeder van twee kinderen geworden en staat ze hele dagen voor de klas.

„Van diëten word je dikker”

Een wonderlijke uitspraak, want niemand kan zwaarder worden door het eten van minder calorieën. Vrouwen die dit beweren (het zijn zelden mannen die ik dit hoor zeggen), worden niet dik van diëten, maar van de frustratie dat afvallen en op gewicht blijven zo moeilijk is. Dat veroorzaakt bij hen een eetimpuls, waardoor ze nog meer aankomen.

„Crashdiëten zijn ongezond”

In 2000 werd een patiënt met een bijna onbehandelbare suikerziekte beschreven in ons Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde. Hij werd behandeld met een crashdieet door internisten van de Universiteit van Leiden. Binnen enkele dagen werd zijn insuline gestaakt en hij viel vele kilo’s af. Dat crashdieet van minder dan 800 Kcalorieën per dag was dus bijzonder effectief. Het stoppen met insuline bij suikerziekte type 2 is uitvoerig door mij beschreven in deze krant in november 2009. Ik pleit niet voor het op eigen houtje starten van crashdiëten, want die diëten hebben altijd tekorten aan essentiele voedingstoffen. Maar onder de deskundige leiding van artsen hebben crashdiëten bij diabeten en sommige andere aandoeningen een groot therapeutisch effect.

„Snel afvallen is ongezond en beklijft niet”

Dat beweerde een hoogleraar in april 2010 in een landelijk dagblad. Een professorale dwaling. Er is veel wetenschappelijk bewijs dat snel en veel afvallen leidt tot een lager lichaamsgewicht op lange termijn. Ook jojoën is niet zo ongezond als veel mensen beweren. Jojoën is een volstrekt natuurlijk fenomeen. Hele volkstammen in Afrika komen jaarlijks 8-9 kg aan, om die kilo’s vervolgens in tijden van schaarste weer te verliezen. Jojoën is niet verstandig, maar de angst ervoor mag nooit een argument zijn om niet te willen afvallen.

„Lichaam verzet zich tegen afvallen”

Deze premature uitspraak over afvallen is gebaseerd op onjuiste interpretaties van wetenschappelijke observaties. In een aantal onderzoeken werd aangetoond dat door gewichtsverlies er veranderingen optreden in de hormoonhuishouding. Gewichtsverlies leidt tot meer hormonen die een hongergevoel geven. Die hormonen geven dus voortdurend het signaal af om meer te gaan eten. Maar in welke mate die hormonen uw eetgedrag beïnvloeden, is nog onbekend. Natuurlijk moet u daar niet aan toegeven, want dan vliegen de kilo’s er weer aan. In het dagelijkse leven is het ons wel afgeleerd om al te veel te luisteren naar onze andere hormonen. Misschien een les voor hen die gevoelig zijn voor deze ’hongerhormonen’.

Er zijn nog veel meer fabels die aan stukken moeten. Daar ligt een taak voor de wetenschap. De resultaten van onderzoek zijn soms onbegrijpelijk of tegenstrijdig, maar uiteindelijk passen de puzzelstukjes in elkaar en ontstaat het plaatje. Fabeltjes over afvallen brengen ons niet verder, ons ’boerenverstand’ wel.
It was delicious.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 16:37:26 #96
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106488099
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 16:31 schreef Sometimes het volgende:
Dr.Frank schrijft regelmatig stukjes in de De Telegraaf (paar dagen later staan ze op zijn site). Ben het niet altijd met hem eens, maar lees het altijd wel. Stukje van vandaag vond ik bijzonder:
Ik lees 'Telegraaf' en 'Dr. Frank' en haak af lees het hele stuk toch maar... Tuurlijk moet iedereen vertrouwen op z'n gezond verstand, maar de 'tegelwijsheden' die hier staan, zijn ook echt niet de dingen die ik vaak hoor. Beetje open deuren intrappen dit.

Van diëten word je dikker kan wel. Als je gaat crashen raakt je lichaam gewend aan weinig kcal's en wordt het moeilijk om een normaal eetpatroon te krijgen zonder dat je daarvan dikker wordt. Heel langzaam weer opbouwen enzo kan helpen, maar dat veel mensen na een dieetpoging zwaarder zijn dan ervoor, is toch wel echt zo...

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:46 schreef trovey het volgende:
Dat ontbijtje is wel erg mager hoor. 1 bekertje melk en twee beschuiten met hagelslag is niet echt de manier om je lichaam op gang te krijgen 's ochtends.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 16:42:35 #97
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_106488350
Laat ik ook maar even mijn ervaring delen.

Eind 2011 (okt - dec) was ik op mijn zwaarste punt. Ik zat nét onder de grens van obesitas toen ik me liet wegen door de diëtiste van mijn sportschool. (de gene die me doorverwees was een receptioniste.. gewoon ziek, als ik daar geen contact mee had.. was ik nog nu vast dikker dan toen geweest!)

Toen met het Hippro dieet (op eiwit basis) dik 9 kg verloren in 2 maanden. Na een tijd geen zin meer om elke keer naar de diëtiste te gaan ivm druk leven dus heb mijn gewicht stabiel weten te houden. Nu is de hunk naar nog meer gewichtsverlies te groot, dus sinds 2 januari 2012 begonnen met een erg streng eiwit dieet (strenger dan Hippro) op basis van shakes en groente's. Het is zwaar. Echt zwaar. De hunk naar een bammetje is groter dan ooit. Maar ik probeer mijn geest te trainen en denk diep na waar ik het voor doe. Het is een mind trick.

Sinds 2 jan tot nu ben ik al weer 3,6 kg lichter en een dikke 1,4% vetpercentage kwijt (dit is echt verbluffend).
Ik weeg me dagelijks met de Youw8 weegschaal die alles doorstuurt naar een online privé pagina waarbij je kan zien in kolommen wat je vet percentage, bmi, algehele gewicht is ten opzichte van alle vorige metingen en wanneer je in de green zone zit.

Voor de geinteresserden, heb dit pakket twv. 300 euro aangeschaft. Goed voor 10 weken. Enigste wat ik nodig hebt is water uit de kraan en 3 zaken ingevroren gemende groente van de supermarkt. Zeg maar ¤ 34,- per week aan voeding als je deelt door 10 weken.

http://www.eiwitpoeder.nl/slank-met-eiwit-deluxe

Dit pakket heb ik. Ik wil geen reclame maken, maar het helpt. Je hebt geen honger gevoel. Je moet alleen sterk in je schoenen staan, als je het zelf doet.
Tevens krijg je toegang tot een e-book van 30+ pagina's om je te overtuigen, je te helpen, te motiveren inclusief week schema's en uitleg van de 5 fases die gij zult volgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dionysiou op 06-01-2012 16:51:01 ]
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 16:47:58 #98
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106488639
Als je geen honger hebt, waarom moet je dan zo sterk in je schoenen staan?
  vrijdag 6 januari 2012 @ 16:50:12 #99
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_106488751
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 16:47 schreef Tink89 het volgende:
Als je geen honger hebt, waarom moet je dan zo sterk in je schoenen staan?
Omdat dit dieet erg veel van je vraagt. Je moet 6 keer per dag een eiwit shake met water. En daarnaast 's avonds een kleine portie groente. Thats it.
Nu denk je; zonder hongergevoel? EASY!

Nein, het is zo enorm lastig om te leven op vloeibaar voedsel als je actief bent in het leven en van alles doet. Het vraagt veel van je, echt waar.
Maar nogmaals; als je iets wilt en je slaagt er in de knop om te zetten. Je zal veel resultaat zien.
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 16:52:43 #100
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106488867
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 16:50 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Omdat dit dieet erg veel van je vraagt. Je moet 6 keer per dag een eiwit shake met water. En daarnaast 's avonds een kleine portie groente. Thats it.

Nein, het is zo enorm lastig om te leven op vloeibaar voedsel als je actief bent in het leven en van alles doet. Het vraagt veel van je, echt waar.
Maar nogmaals; als je iets wilt en je slaagt er in de knop om te zetten. Je zal veel resultaat zien.
I'll pass. Ik hou het gewoon op gezond eten, genoeg bewegen en geen gekke dingen. Aan mijn lijf geen polonaise met shakes, geen vast voedsel of bepaalde dingen die per se niet mogen. Ben al 27,3 kilo kwijt, dus dat lijkt te werken ;)
  vrijdag 6 januari 2012 @ 16:54:44 #101
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_106488977
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 16:52 schreef Tink89 het volgende:

[..]

I'll pass. Ik hou het gewoon op gezond eten, genoeg bewegen en geen gekke dingen. Aan mijn lijf geen polonaise met shakes, geen vast voedsel of bepaalde dingen die per se niet mogen. Ben al 27,3 kilo kwijt, dus dat lijkt te werken ;)
Eiwitdieet is niks slechts mee. Eiwitten zijn de bouwstenen van je lichaam. Je moet het gebalanceerd doen en weten waar je over praat..

Ieder zijn eigen methode natuurlijk en hartstikke goed dat jij 27,3 kilo kwijt bent! Toont zeker een wilskracht.

Nogmaals, ik laat alleen mijn ervaringen zien. Thats it.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 18:35:30 #102
244933 trovey
Nachtoele
pi_106493104
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 16:28 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ehm jup!
ik ben net overgestapt naar de collectieve verzekering en aanvullende verzekering van mijn werk.
ik begreep dat men je dan n iet mag weigeren :@
en jah.. ik heb de hoogste vd hoogste aanvullende verzekering.. dit ivm fysio en andere medische molens :P
Geluksvogel. :P
Optimist tot in de kist
  vrijdag 6 januari 2012 @ 18:38:23 #103
244933 trovey
Nachtoele
pi_106493222
quote:

[..]

De reden dat ik niet aan dit soort dingen begin is dat je na afloop van je afvallen eigenlijk nog niet geleerd hebt hoe je anders moet eten om het gewicht er blijvend af te houden daarom blijf ik het maar doen met normale voeding zodat ik straks ook definitief een andere voedingswijze heb. ;) Maar als het jou helpt en je kan de kilo's straks ook weghouden is het blijkbaar een goede methode voor jou. :*
Optimist tot in de kist
  Licht Ontvlambaar vrijdag 6 januari 2012 @ 19:39:59 #104
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106495885
quote:

[..]

Is dat nou niet vreselijk smerig, die shakes?
  vrijdag 6 januari 2012 @ 20:23:00 #105
251095 Purdey
Better off alone..
pi_106498030
Het lijkt me vooral zo eentonig. I mean, er is zóveel gezonds en magers te eten. Waarom zou je jezelf dan killen door 6 keer per dag zo'n shake naar binnen te gooien?
Lijstje van vandaag:

O: 2 boterhammen met kipfilet, grote beker optimel limoen.
L: 1 triangel broodje (3 hoekig meergranen broodje met zonnebloempitten) met Filet Am. een halve twister (Soort bruin stokbroodje met rozijnen en noten), 2 kopjes thee, 1/2 flesje spa&fruit.
T: Schaaltje ananas, beker thee.
D: Maaltijdsalade garnaal, droog triangel broodje.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 20:37:57 #106
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_106498837
Bij mij ging het niet helemaal goed vandaag. Maar met Beck in mijn achterhoofd heb ik niet opgegeven en dat is redelijk goed gelukt.

O yoghurt met cruesli
S 1 mile
T glas tomatensap
"L" beker warme chocolademelk met een bizarre hoeveelheid slagroom en een stuk nougat
T 2 zuurtjes, 300 ml smoothie van mango, sinaasappel, framboos, appel en magere yoghurt, handje cashews
D wokje van beetje saus, scheutje cocosmelk, rijst, een eitje en vooral een berg groente.
T ivm snaaidrang ga ik maar aan de popcorn

Echt vreemd, ik heb nu ik moet afvallen echt vetzucht ofzo. Ik kreeg vanmiddag gewoon visioenen over turkse pizza, big mac en patat speciaal. Voordat ik zo dik werd had ik dat helemaal niet zo.
Spoilers!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 6 januari 2012 @ 20:47:00 #107
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106499392
Goed gedaan Lucky ^O^
  vrijdag 6 januari 2012 @ 21:16:49 #108
251095 Purdey
Better off alone..
pi_106501062
Visioenen van eten zijn best herkenbaar. Ik denk de hele dag aan eten :') Bij elke maaltijd bedenk ik me wat het volgende zal zijn wat ik ga eten. Zat me vanochtend af te vragen wat ik morgen eens voor ontbijt ga nemen :D
  vrijdag 6 januari 2012 @ 21:41:27 #109
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_106502757
Ik plan op vrijdag wat we de komende week eten dus dat staat altijd vast. Ivm medicatie heb ik strenge regels wat betreft mijn ontbijt dus dat is elke dag op hetzelfde tijdstip magere milde yoghurt met Aldi cruesli (spotgoedkoop, minder zoet,minder calo's).
Mijn issue is altijd de lunch. Ik ben heel erg geneigd om creatief te gaan lunchen, ik eet zelden gewoon een boterham. Het moet altijd iets speciaals zijn op een of andere manier. En mijn vriend komt op wisselende en onvoorspelbare tijden thuis dus ik stel mijn lunch vaak uit met alle gevolgen van dien. Of ik lunch te vroeg en krijg dan te snel weer trek. Ik zoek nog een structurele oplossing.
Spoilers!
  vrijdag 6 januari 2012 @ 21:48:23 #110
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_106503146
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 18:38 schreef trovey het volgende:

[..]

De reden dat ik niet aan dit soort dingen begin is dat je na afloop van je afvallen eigenlijk nog niet geleerd hebt hoe je anders moet eten om het gewicht er blijvend af te houden daarom blijf ik het maar doen met normale voeding zodat ik straks ook definitief een andere voedingswijze heb. ;) Maar als het jou helpt en je kan de kilo's straks ook weghouden is het blijkbaar een goede methode voor jou. :*
Thanks.

Er zijn 5 fase van, elke fase duurt 2 weken.

Per fase komt er een bestandsdeel terug van de normale voeding. Oftewel, in fase 5 (die 2 weken duurt) heb je nog maar 1/2 shakes en de rest is normale voeding. Je bouwt het op.
pi_106503149
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 21:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik plan op vrijdag wat we de komende week eten dus dat staat altijd vast. Ivm medicatie heb ik strenge regels wat betreft mijn ontbijt dus dat is elke dag op hetzelfde tijdstip magere milde yoghurt met Aldi cruesli (spotgoedkoop, minder zoet,minder calo's).
Mijn issue is altijd de lunch. Ik ben heel erg geneigd om creatief te gaan lunchen, ik eet zelden gewoon een boterham. Het moet altijd iets speciaals zijn op een of andere manier. En mijn vriend komt op wisselende en onvoorspelbare tijden thuis dus ik stel mijn lunch vaak uit met alle gevolgen van dien. Of ik lunch te vroeg en krijg dan te snel weer trek. Ik zoek nog een structurele oplossing.
Je vriend negeren? Van apart lunchen ga je niet dood.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 21:48:58 #112
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_106503175
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:39 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Is dat nou niet vreselijk smerig, die shakes?
Met soja melk is het net een milkshake van de McDonalds. Maar in de 1e 2 fase's mag je alleen water. Dus ja, de smaak is niet perfect.. maar je hebt vanille, banaan smaak etc. gewoon doorzetten. :P
  Licht Ontvlambaar vrijdag 6 januari 2012 @ 22:11:08 #113
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106504435
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 21:48 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Met soja melk is het net een milkshake van de McDonalds. Maar in de 1e 2 fase's mag je alleen water. Dus ja, de smaak is niet perfect.. maar je hebt vanille, banaan smaak etc. gewoon doorzetten. :P
Niks voor mij... Ik zoek liever balans tussen genieten en gewicht. Maar evengoed succes :)
  vrijdag 6 januari 2012 @ 22:20:00 #114
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_106504935
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 21:48 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Je vriend negeren? Van apart lunchen ga je niet dood.
Bedoelde dat hij op wisselende tijden thuiskomt voor het avondeten ;). Hij werkt 80 uur per werk en we koken graag samen dus 's avonds eten we altijd samen. Ook omdat we ekaar anders alleen in bed tegenkomen. Juist omdat ik nergens rekening mee hoef te houden is de lunch lastig voor me.
Spoilers!
pi_106505777
Hoi,

Ik ben nieuw hier, ik ben op 1 januari begonnen met een vrij streng koolhydraatarm diëet.
Opzich gaat het me goed af, maar ik vraag me af wat nou een goeie energiegever is voor tijdens lange sportdagen, ik merk in trainingen dat ik aan het einde energie tekort kom.

Iemand een idee? :)

[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  Vis een optie? vrijdag 6 januari 2012 @ 23:45:56 #116
70532 loveli
N
pi_106509392
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 22:34 schreef oinkoink12 het volgende:
Hoi,

Ik ben nieuw hier, ik ben op 1 januari begonnen met een vrij streng koolhydraatarm diëet.
Opzich gaat het me goed af, maar ik vraag me af wat nou een goeie energiegever is voor tijdens lange sportdagen, ik merk in trainingen dat ik aan het einde energie tekort kom.

[ afbeelding ]
Uit vet kun je meer energie halen dan uit koolhydraten wanneer je het effectief verbrand, maar koolhydraten leveren sneller energie. Als je zo'n koolhydraatarm dieet volgt, kun je het beste ook je sportroutine aanpassen. Heb je ondersteuning bij je dieet en training?
crap in = crap out
  zaterdag 7 januari 2012 @ 09:27:18 #117
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106517951
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 22:34 schreef oinkoink12 het volgende:
Hoi,

[ afbeelding ]
Ik zag jouw ticker en wow, wat ben jij lang. Als je met > 100 kilo een bmi van 26 hebt, moet je toch ongeveer 2 meter zijn...

Xx
pi_106518030
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 09:27 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik zag jouw ticker en wow, wat ben jij lang. Als je met > 100 kilo een bmi van 26 hebt, moet je toch ongeveer 2 meter zijn...

Xx
1m97 als ik het goed uitreken.

Ik ben (ietsje) langer, maar kan voorlopig alleen maar dromen van een dergelijk BMI :+
It was delicious.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 10:36:52 #119
251095 Purdey
Better off alone..
pi_106518569
Woei, vanochtend weer 6 ons lichter! Lijstje voor vandaag:

O: 2 ontbijtcrackers met dieet margarine en anijshagel. Beker thee.
L: 3 boterhammen. 2 met kipfilet, 1 met Filet American. Beker melk.
T: Halve mango, bekertje activia.
D: Volkorenpenne met véél roerbakgroenten van de Appie, Bertolli pastasaus in zak van de Appie en biologisch tofu gehakt.
A: Plakje Cakey line cake. Beker thee.
S: 300 kcal op de fiets.
pi_106520951
Hallo iedereen, ik denk dat ik ook maar ga meedoen hier.

Ik ben nu 26 jaar en moeder van een dochter van 4.

Voor mijn zwangerschap was ik slank, maar at veel te weinig.
In de 9 maanden dat ik zwanger was ben ik van normaal eten naar veel eten en naar veel ongezond eten gegaan en ben daardoor bijna 50 kg aangekomen.

Vanaf 2 januari 2011 ben ik aan het proberen af te vallen, door minder te snoepen en meer te bewegen.
In totaal ben ik 29 kg afgevallen in 2011 en wil dit jaar de rest kwijt, ongeveer 15/20 kg
pi_106521573
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 12:36 schreef xericax het volgende:

In de 9 maanden dat ik zwanger was ben ik van normaal eten naar veel eten en naar veel ongezond eten gegaan en ben daardoor bijna 50 kg aangekomen.

Vanaf 2 januari 2011 ben ik aan het proberen af te vallen, door minder te snoepen en meer te bewegen.
In totaal ben ik 29 kg afgevallen in 2011 en wil dit jaar de rest kwijt, ongeveer 15/20 kg
Welkom. :D

Voor de tv-liefhebbers vanavond op Nederland 2: Debat op 2 over dikzijn en afvallen in Nederland,, toch eens kijken wie er zitten en wat er gezegd wordt. :P
Optimist tot in de kist
pi_106521623

Wil iemand deze ticker in de OP zetten?
pi_106521703
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 12:36 schreef xericax het volgende:

Hoe ben je die 29 kilo afgevallen? En welkom natuurlijk :s) .
Spoilers!
pi_106522820
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 13:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Hoe ben je die 29 kilo afgevallen? En welkom natuurlijk :s) .
Dankje.

Ik had nogal wat slechte gewoontes, broodjes tussendoor (croissants, sandwiches etc), veel frisdrank, elke dag kaas, teveel beleg, 2x avondeten opscheppen, veel boter door het eten of 's avonds laat nog even wat naar binnen proppen.

De frisdrank vervangen door water of thee. 's ochtends at ik een cracotte cracker met kipfilet en een stuk fruit. (wel gewoon koffie met melk en suiker, dat kan ik echt niet laten) 's middags een bruine boterham ipv. wit en 's avonds at ik stukken minder, vaak rijst met groentes en kipfilet.
Tussendoor als ik echt trek had een sinaasappel of mandarijn, muesli met yoghurt of wat bouillion.
In de zomer ging ik een aantal uren per week erbij fietsen.

Maar ik moet zeggen dat sinds september m'n motivatie een beetje weg is en dat ik sindsdien op het zelfde gewicht ben gebleven, dus nu weer een nieuwe start.
pi_106524099
Nog steeds niets afgevallen terwijl ik vrij weinig eet. :{ Heb de stap genomen om toch op de weegschaal te gaan en ik was zelfs bang dat ik over de 65 kilo was maar het viel mee. Ik ben 64 kilo.

Kan deze ook in de OP? Hoe kan het dat mijn afbeelding klein is en die van jullie groot?

pi_106524393
Omdat jij klein bent en wij groot :')
pi_106524436
For the love of god, 54 kilo, echt ga naar slank!
  zaterdag 7 januari 2012 @ 14:55:32 #128
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106524682
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
For the love of god, 54 kilo, echt ga naar slank!
Dat ligt er toch aan hoe groot die persoon is. Als ze 1.50 of 1.55 is, hoort ze hier thuis :)

En Esperanza, jouw ticker is kleiner, omdat er een paar links onder elkaar staan bij Lilyslim, de vraag is even welke url je moet kopiëren :)

Xx
pi_106525425
Esperanza93 is 1m60, met 64 kg geeft dat een BMI van precies 25.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sometimes op 07-01-2012 15:54:54 ]
It was delicious.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 15:23:24 #130
251095 Purdey
Better off alone..
pi_106525436
De mensen hier zijn bekant 2 keer haar gewicht, maar hé, ons hoor je niet piepen hoor :Y)
pi_106526944
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 15:22 schreef Sometimes het volgende:
Esperanza93 is 1m60, met 64 kg geeft dat een BMI van precies 25.
Ik hoor hier ook gewoon. Ik kan het ook zo ver laten komen dat ik 120 kilo ga wegen en dan hoor ik hier ineens wel zekers. :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:55 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Dat ligt er toch aan hoe groot die persoon is. Als ze 1.50 of 1.55 is, hoort ze hier thuis :)

En Esperanza, jouw ticker is kleiner, omdat er een paar links onder elkaar staan bij Lilyslim, de vraag is even welke url je moet kopiëren :)

Xx
Oke! Bedankt. *O*
  zaterdag 7 januari 2012 @ 16:21:27 #132
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106527264
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:10 schreef esperanza93 het volgende:

[..]

Ik hoor hier ook gewoon. Ik kan het ook zo ver laten komen dat ik 120 kilo ga wegen en dan hoor ik hier ineens wel zekers. :')
Njah, jij heb een Bmi voor in Slank. Mij boeit het niks, maar als je dan toch in Dieet gaat posten, moet je het ook niet raar vinden als mensen zeggen dat je eigenlijk, gezien je bmi, in Slank hoort :)
pi_106527899

[ Bericht 6% gewijzigd door BananaPancake op 07-01-2012 16:56:19 ]
pi_106527965
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:33 schreef esperanza93 het volgende:
Nog steeds niets afgevallen terwijl ik vrij weinig eet. :{ Heb de stap genomen om toch op de weegschaal te gaan en ik was zelfs bang dat ik over de 65 kilo was maar het viel mee. Ik ben 64 kilo.

Kan deze ook in de OP? Hoe kan het dat mijn afbeelding klein is en die van jullie groot?

[ afbeelding ]
Door weinig eten ga je niet per definitie afvallen ;)
Beter meer en gezond eten dan val je eerder af, nu staat je lichaam wellicht in wat sommigene betitelen als de spaarstand.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_106528332
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:21 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Njah, jij heb een Bmi voor in Slank. Mij boeit het niks, maar als je dan toch in Dieet gaat posten, moet je het ook niet raar vinden als mensen zeggen dat je eigenlijk, gezien je bmi, in Slank hoort :)
Ik vind dat wel vreemd want ik heb wel overgewicht. Sowieso mogen die mensen zich ook wel focussen op hun eigen gewicht i.p.v. zich te bemoeien met mijn gewicht. Ik ben te dik en dat is zo. Klaar.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:44 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Door weinig eten ga je niet per definitie afvallen ;)
Beter meer en gezond eten dan val je eerder af, nu staat je lichaam wellicht in wat sommigene betitelen als de spaarstand.
Ik weet het. Super vervelend aangezien ik helemaal ben gewend aan ongezond eten.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 17:12:20 #136
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106528738
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:56 schreef esperanza93 het volgende:
Ik vind dat wel vreemd want ik heb wel overgewicht. Sowieso mogen die mensen zich ook wel focussen op hun eigen gewicht i.p.v. zich te bemoeien met mijn gewicht. Ik ben te dik en dat is zo. Klaar.
Een bmi van 25 is geen overgewicht Oke, iedereen mag natuurlijk zelf weten wattie doet. Succes in ieder geval!

Hier een raar dagje:

O: 2 ontbijtcrackers met 30+kaas, 3 volkoren boterhammen, 2 pindakaas, 1 kipgehakt. Glas sap.
T: Apple-Cinnamon muffin in de stad. Beker thee.
L: 3 volkoren boterhammen. 2 pindakaas, 1 kipgehakt.
T: Beker thee, geen honger, late L.
D: Broccoli-kaas-quiche van de Appie. Glas water.
T: Surpriseparty van vriendjelief, dus gok op 2 pints Magner's (Cider) en misschien twee mini-kaassouffleetjes.

S: Op en neer naar de stad fietsen, 2 x 15 minuten. Badkamer grondig van boven tot onder gepoetst.

Xx!
pi_106529083
Moet misschien ook maar weer eens pindakaas gaan smeren, is best lekker :)

Is zo'n quiche trouwens gezond? Heb het nog nooit gehad.
pi_106529160
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:24 schreef Audreyoot het volgende:

Ligt eraan waar je hem van maakt. Als je het met roomboterbladerdeeg doet niet, korstdeeg is alweer wat beter, en korstloos, dus met alleen ei is low carb :+

Als de vulling veel slagroom bevat op wat eieren, dan is hij ongezonder dan wanneer hij geen of weinig room bevat, etc.

Kortom: een quiche kun je zo gezond maken als je zelf wilt :)
Ja doei.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 17:26:39 #139
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106529167
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:24 schreef Audreyoot het volgende:

Nee, da's niet echt gezond als je een hele neemt. Heb het even nagekeken en het is 245 kcal per 100 gram en zo'n ding is 300 gram. Meestal neem ik dan dus ook een halve met een flinke schep salade erbij, maar daar heeft vriendjelief geen zin in en het is zijn feestje wat eten betreft...

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:26 schreef motorbloempje het volgende:

Kortom: een quiche kun je zo gezond maken als je zelf wilt :)
Als ik hem zelf maak, issie idd gezonder ja, maar daar moet je tijd voor en zin in hebben. Zonder korst vind ik het btw geen quiche meer hoor, dan is het meer gewoon een ovenschoteltje. Niet minder lekker overigens :)

Xx
pi_106529636
Zo vandaag 2 x beschuit met halvarine en hagelslag en bekertje melk (had niet zo veel honger en was ook laat op :P) . Net een banaan en een groot glas vruchtensap (ongezoet) en straks eens aan de rauwkost, een kop verse erwtensoep (niet zelf gemaakt :P ) en daarbij een stuk afgebakken Focaccia met mozzarella n kruidenkaas (ook kant en klaar gekocht). Vanavond mag ik weer een koekje bij de koffie/thee., dat zal mijn dagmenu van vandaag zijn.
Optimist tot in de kist
  Licht Ontvlambaar zaterdag 7 januari 2012 @ 18:02:43 #141
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106530293
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:56 schreef esperanza93 het volgende:

[..]

[..]

Ik weet het. Super vervelend aangezien ik helemaal ben gewend aan ongezond eten.
je vindt jezelf te dik, je bent het niet, objectief gezien. En als je de OP goed gelezen had, dan zou je ook niet zo stellig roepen dat je wel hier hoort. Maar goed, het zal de leeftijd wel zijn :)
pi_106530378
quote:
17s.gif Op woensdag 4 januari 2012 17:41 schreef LovelyLady het volgende:
Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.
Maar 'we' zijn natuurlijk veel te streng in Slank! :7
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 7 januari 2012 @ 18:12:50 #143
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106530641
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:05 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Maar 'we' zijn natuurlijk veel te streng in Slank! :7
ze kan natuurlijk ook nog eerst even een paar kilo eraan eten...
pi_106530929
......inb4 link naar die hamburger gemaakt van een kilo gehakt tussen twee pizza's in met extra veel kaas!
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 7 januari 2012 @ 18:26:46 #145
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106531176
En bacon :Y) :Y)
pi_106531217
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:12 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ze kan natuurlijk ook nog eerst even een paar kilo eraan eten...
Strikt gezien heeft esperanza het bij het juiste eind ;) Slank is voor BMI lager dan 25.
pi_106531356
Blijft ze gewoon lekker hier. *;
Optimist tot in de kist
  zaterdag 7 januari 2012 @ 19:34:18 #148
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_106533644
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:02 schreef Sjeen het volgende:

[..]

je vindt jezelf te dik, je bent het niet, objectief gezien. En als je de OP goed gelezen had, dan zou je ook niet zo stellig roepen dat je wel hier hoort. Maar goed, het zal de leeftijd wel zijn :)
Ik denk dat je daar goed zit, ze is 18, ik vind het een beetje dom om streng te gaan lijnen, gewoon opletten met wat je eet, daarbij op die leeftijd, was dat voor mij namelijk het moment dat ik van een meidenlichaam naar een vrouwenlichaam ging, dus de verhoudingen werden anders, hier wat dikker daar wat slanker, terwijl er toen in gewicht niet veel gebeurde, dat gewicht ging pas fout naar mijn 20e.
En als ik van de OP uit ga hoort ze hier ook niet thuis, ik wou dat ik zo'n BMI had, dan hoefde ik echt niet te klagen, daar kan ik nu alleen maar over dromen. Daarbij kan ik er heel moeilijk tegen als iemand met een gezond gewicht roept dik te zijn. Just my 2ct

Ik ga toch weer proberen wat actiever mee te posten hier. Ik ben alleen niet zo goed in lijstjes, als ik het al neerzet dan weet ik al wat ik fout doe. Vanmiddag wel een half uur op de wii fit gestaan. Moet ik ook eens vaker gaan doen
Be happy with the little things in life
pi_106533712
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 19:34 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar goed zit, ze is 18, ik vind het een beetje dom om streng te gaan lijnen, gewoon opletten met wat je eet, daarbij op die leeftijd, was dat voor mij namelijk het moment dat ik van een meidenlichaam naar een vrouwenlichaam ging, dus de verhoudingen werden anders, hier wat dikker daar wat slanker, terwijl er toen in gewicht niet veel gebeurde, dat gewicht ging pas fout naar mijn 20e.
En als ik van de OP uit ga hoort ze hier ook niet thuis, ik wou dat ik zo'n BMI had, dan hoefde ik echt niet te klagen, daar kan ik nu alleen maar over dromen. Daarbij kan ik er heel moeilijk tegen als iemand met een gezond gewicht roept dik te zijn. Just my 2ct

Ik ga toch weer proberen wat actiever mee te posten hier. Ik ben alleen niet zo goed in lijstjes, als ik het al neerzet dan weet ik al wat ik fout doe. Vanmiddag wel een half uur op de wii fit gestaan. Moet ik ook eens vaker gaan doen
Ik wil een Wii maar helaas.... ;( :')
Optimist tot in de kist
pi_106533751
De reden voor de 'afscheiding' van een slank zustertopic vanuit het dieettopic was nou juist dit soort mensen die klaagden dik te zijn terwijl ze maar een paar kilootjes kwijt moesten. Het is frustrerend om te lezen hoe iemand klaagt over 58 kilo zijn omdat ze zo graag 55 wil wegen terwijl je zelf 135 kilo weegt :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_106533794
Slank is vooral ook ooit in het leven geroepen omdat de doelen zover uiteen lagen. Ondanks dat het gezamenlijk doel een gezond en fit en slank(er) lichaam is, is het nogal een verschil of je 60kg af moet vallen tot aan de bmi 25 of dat je daar maar nét boven hangt. Dan is het 'gezeur' om die paar kilootjes soms niet leuk om te lezen als jij die 60kg nog moet, en dat kan tot irritatie leiden ('waar maak je je druk om, je ziet er prima uit, ik wilde dat ik.., etc')..

Andersom kan ook een negatief effect hebben: mensen die zwaarder zijn, vallen sneller af. Als je al rond je ideale gewicht zit, gaat 't ineens een stuk langzamer. Als je dan ziet dat 'anderen wel (snel) afvallen', kun je geneigd zijn NOG minder te gaan eten, 'want dan zal ik het wel niet goed doen', wat dus ook weer niet gezond is.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')