Het is de bedoeling dat je het langzaam drinkt voor de verzadigingquote:Op woensdag 4 januari 2012 17:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
Joh, in 20 seconden heb je zo'n shake toch achterover?
Doe het dan ook niet met een rietje, maar doe een Lucilletje:
Ik niet...loop ik een kwartier later weer met het idee dat ik nog moet ontbijten.quote:Op woensdag 4 januari 2012 17:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Oh, nou ik klap die shakes in 1 keer achterover en vult prima.
Probeer gewoon toch 3 maaltijden per dag te eten...regelmaat is mij door de dietiste aangeraden zodat je niet in de verleiding komt te gaan snaaien.quote:Op woensdag 4 januari 2012 17:57 schreef esperanza93 het volgende:
Wraps.Heerlijk.
Ik heb één tosti gegeten vandaag en verder heb ik niet eens aan eten gedacht en heb ook geen honger gehad. Vreemd!Ik heb ook helemaal geen honger gevoel. Ik ga zometeen warm eten, daarna hardlopen en vanaf morgen een normaal patroon ontwikkelen waaraan ik me ook echt ga houden.
Je lichaam is erop berekend dat je eet, dus dat de aanvoer van voedingsstoffen die het binnenkrijgt gestaag is. Drink je snel in plaats van langzaam te eten, dan verwacht je lichaam meer, terwijl het al op is. De hoeveelheid insuline die wordt aangemaakt is afgestemd op meer voedsel, waardoor het bloedsuikergehalte te ver zakt, je lichaam wil dat suikergehalte weer omhoog brengen, je krijgt suikerschommelingen, etc. Spijsverteringssappen idem dito.quote:Op woensdag 4 januari 2012 17:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Oh, nou ik klap die shakes in 1 keer achterover en vult prima.
Daarom ook je eten niet schrokken maar kalm en rustig eten (veeeel kauwenquote:Op woensdag 4 januari 2012 18:20 schreef loveli het volgende:
[..]
Je lichaam is erop berekend dat je eet, dus dat de aanvoer van voedingsstoffen die het binnenkrijgt gestaag is. Drink je snel in plaats van langzaam te eten, dan verwacht je lichaam meer, terwijl het al op is. De hoeveelheid insuline die wordt aangemaakt is afgestemd op meer voedsel, waardoor het bloedsuikergehalte te ver zakt, je lichaam wil dat suikergehalte weer omhoog brengen, je krijgt suikerschommelingen, etc. Spijsverteringssappen idem dito.
Daarom moet je die shakes niet te snel wegdrinken en het is ook het grootste argument tegen drinkbaar voedsel (en suikerhoudende frisdrank), je lichaam is gemaakt voor traag voer.
Datquote:Op woensdag 4 januari 2012 18:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het vele kauwen is vooral voor oppervlaktevergroting. De enzymen die komen kijken bij het spijsverteringsproces raken het eten daardoor op een groter gebied.
Dat is tenminste blijven hangen van middelbare school biologie...
"heel" slecht is dat toch ook weer niet? Een boterham en een paar taaitaai-tjes. Ik zou me er niet te schuldig over voelen hoor.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn lijstje van gisteren:
O. 2 boterhammen met vlokjes *ik weet het, slecht, maar het is weer eens die periode...*
T. 1 Boterham kaas
L. 2 Boterhammen jam
T. niks
T. 1 boterham komkommer
D. Linzencurry (zijn linzen gezond? volgens mij bevatten ze veel kcal, maar worden wel aangeprezen)
T. 4 taaitaai
S. Een uur gefietst
Het was even een heel slechte dag: vriend kwam om half acht eten en ik ben gewend om rond de klok van vijf te eten (waardoor ik heel erg honger kreeg en een boterham pakte) en daarna gingen we film kijken en die vriend had taaitaai bij zich *bloos* Vandaag gooi ik er een strenge balansdag tegen aan, want morgen ga ik uiteten ivm verjaardag.
Vandaag heb ik al een heerlijke wandeling van een uur gemaakt.
Ik zet met de stomme twijfel tot hoever ik wil afvallen. Ik voel me namelijk voor het eerst in mijn leven aantrekkelijk, mannnen sjansen met mij en ik krijg complimentjes. Voor mijn gezondheid en gevoel wil ik sowieso een stuk afvallen, maar wel zo dat ik de kleding en dingen die ik nu mooi vind kan blijven dragen (zij het wat maatjes kleiner). Het punt is dat ik niet echt slank wil worden, maar een mooie stevige vrouw wil zijn (zij het minder stevig dan nu!)... Twijfel... maar goed... ben de afgelopen week 2,5kg afgevallen
Even opgezocht, valt dus enorm mee.quote:Taai-taai: goed nieuws: taai-taai levert geen verzadigd vet. En het aantal calorieën valt mee: één mini-taai-taai-popje bevat 15 kilocalorieën
Niet echt te zoet, gewoon goor van smaak.quote:Op woensdag 4 januari 2012 20:54 schreef Purdey het volgende:
Niet lekker Trovey? Te zoet?
Ik vond wel van die maaltijd reepjes van WeightCare dat ze zo zoet waren. Alsof je elke ochtend en middag een mars en snicker naar binnen zat te werken. Ik vond ze wel lekker. En ik beken: soms koop ik nog weleens een pakje voor 's avonds bij de thee
Denk dat ik ook van de week maar eens wraps ga maken. Ik denk met kip, de Chinese roerbakgroenten van de bonusaanbieding en mango
Hagelslag/vlokken is helemaal niet slecht zolang je je boterham er maar niet in probeert te verdrinkenquote:Op donderdag 5 januari 2012 12:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
O. 2 boterhammen met vlokjes *ik weet het, slecht, maar het is weer eens die periode...*
T. 1 Boterham kaas
L. 2 Boterhammen jam
T. niks
T. 1 boterham komkommer
D. Linzencurry (zijn linzen gezond? volgens mij bevatten ze veel kcal, maar worden wel aangeprezen)
T. 4 taaitaai
S. Een uur gefietst
Het was even een heel slechte dag: vriend kwam om half acht eten en ik ben gewend om rond de klok van vijf te eten (waardoor ik heel erg honger kreeg en een boterham pakte) en daarna gingen we film kijken en die vriend had taaitaai bij zich *bloos* Vandaag gooi ik er een strenge balansdag tegen aan, want morgen ga ik uiteten ivm verjaardag.
Ik zet met de stomme twijfel tot hoever ik wil afvallen. Ik voel me namelijk voor het eerst in mijn leven aantrekkelijk, mannnen sjansen met mij en ik krijg complimentjes. Voor mijn gezondheid en gevoel wil ik sowieso een stuk afvallen, maar wel zo dat ik de kleding en dingen die ik nu mooi vind kan blijven dragen (zij het wat maatjes kleiner). Het punt is dat ik niet echt slank wil worden, maar een mooie stevige vrouw wil zijn (zij het minder stevig dan nu!)... Twijfel... maar goed... ben de afgelopen week 2,5kg afgevallen
Kipfiletquote:Op donderdag 5 januari 2012 14:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik zit nu een beetje met het probleem dat ik inmiddels mijn ongezonde beleg wel op heb, maar niet weet wat gezond is. Zodat ik nu een pot jam, een kaas en vlokken hebIk weet niet wat ik moet kopen
In cherrytomaatjes zit 21 calorieen per 100 gram. Een doosje is meestal 250 gram dus vreet je vol zou ik zeggenquote:Op donderdag 5 januari 2012 15:16 schreef BananaPancake het volgende:
Hallo hallo!
Ik ben met het nieuwe jaar ook weer lekker begonnen met de extra kilotjes te proberen weg te werken
Nu heb ik een vraagje, want ben een essay aan het schrijven en heb daarbij altijd de neiging veel te snaaien en te drinken. Nu ben ik aan de groene thee en heb een bakje cherrytomaatjesHoeveel van die tomaatjes is goed om te eten als tussendoortje?
Kip is een van de producten die ik weiger te etenquote:
Plakje kaas met komkommer of tomaatquote:Op donderdag 5 januari 2012 14:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik zit nu een beetje met het probleem dat ik inmiddels mijn ongezonde beleg wel op heb, maar niet weet wat gezond is. Zodat ik nu een pot jam, een kaas en vlokken hebIk weet niet wat ik moet kopen
*graaft haar AH-vega-dingen uit de diepvries*quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tink, weet jij hoe lang en op welke temperatuur die AH vega dingen in de oven moeten? Ik heb de verpakking weggegooid en de helft van ons fornuis heeft het begeven. Errug irritant, het val me ook nu pas op hoe vaak ik 3 of 4 pitten gebruik, al dan niet in combinatie met de oven.
Snap ik, is ook wel spannend... Nieuwe mensen, vaak een hoop fitte mensen die al langer sporten dan jij en dus wat beter mee kunnen, enz. Toch komt het vast helemaal goed, hou in gedachten dat je dit voor jezelf doetquote:Op donderdag 5 januari 2012 16:09 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik ga vanavond een proefles steps doen bij een sportschool hier in de buurt. Vind het eigenlijk best spannend...
In die tomaatjes zitten wel veel suikers dus ik zou voor paprika kiezenquote:Op donderdag 5 januari 2012 15:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
In cherrytomaatjes zit 21 calorieen per 100 gram. Een doosje is meestal 250 gram dus vreet je vol zou ik zeggen
Nee ham niet. Pindakaas bevat goede vetten enzo. Probeer dingen als hagelslag en suikerdingen als jam te meiden. Lust je ook geen kalkoenfilet?quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Kip is een van de producten die ik weiger te eten![]()
Is bijvoorbeeld schouderham goed? Magere (smeer)kaas? Selderiesalade?
Zeker persoonlijk, ik vind volvette kaas echt walgelijk. Heb al m'n hele leven liever 30+. Rookvlees vind ik ook oprecht lekker, net als kipfilet met tuinkruiden. Mijn broertje eet het liefst leverkaas en cervelaatworst op z'n brood. Dan eet ik nog liever droog broodquote:Op donderdag 5 januari 2012 17:06 schreef Sjeen het volgende:
Bwehhh... al die 'magere' dingen, ik eet nog liever droog brood. Maar goed, dat is natuurlijk persoonlijk... ik ga lekker volleyballen straks
Halvajam( en dan niet met zoetstof maar gewoon met minder suiker) en verder staan op mijn lijstje als stroop, Bebogeen (caramelpasta), basterdsuiker e.d. dus suiker mag gewoon als je maar niet zoiets als chocoladepasta neem want het vet daarin is dan weer teveel van het goede. Wat betreft hartig: sandwichspread (alle soorten), diverse soorten mager vleesbeleg( achterham, rosbief, jipfilet e.d. dus niet dingen als salamiquote:Op donderdag 5 januari 2012 14:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Als je zo praat kun je beter niets meer nemen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:33 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
In die tomaatjes zitten wel veel suikers dus ik zou voor paprika kiezen
[..]
Nee ham niet. Pindakaas bevat goede vetten enzo. Probeer dingen als hagelslag en suikerdingen als jam te meiden. Lust je ook geen kalkoenfilet?
Kaas zit vol ongezonde vetten dus dat zo min mogelijk. Omeletje kan ook!
rookvlees en kipfilet vind ik ook lekker hoorquote:Op donderdag 5 januari 2012 17:52 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zeker persoonlijk, ik vind volvette kaas echt walgelijk. Heb al m'n hele leven liever 30+. Rookvlees vind ik ook oprecht lekker, net als kipfilet met tuinkruiden. Mijn broertje eet het liefst leverkaas en cervelaatworst op z'n brood. Dan eet ik nog liever droog brood![]()
Gelukkig zijn we allemaal anders, anders was de wereld maar een saaie plek
Euhm dit is toch een dieet topic voor mensen die af willen vallen? Dan mag er best gezegd worden dat kipfilet, pindakaas of een omelet een gezondere keuze is dan hagelslag. En van kaas heeft ook nog niemand een sixpack gekregenquote:Op donderdag 5 januari 2012 18:20 schreef trovey het volgende:
[..]
Als je zo praat kun je beter niets meer nemen.Gewoon alles met mate en gewoon normaal blijven eten is het beste.
ik vind paprika aanraden omdat er zo vreselijk veel suiker in tomaten zit dus doorslaan. Maar goed, ieder moet vooral zijn eigen plan trekken...quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:04 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Euhm dit is toch een dieet topic voor mensen die af willen vallen? Dan mag er best gezegd worden dat kipfilet, pindakaas of een omelet een gezondere keuze is dan hagelslag.
Iemand vroeg iets over hoeveel cherrytomaatjes ze kan eten. Mij is door de diëtiste toen geadviseerd een andere snack te kiezen omdat er erg veel suikers inzitten. Als je de keuze hebt en je vindt beide even lekker zie ik dat niet als doorslaan.quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:08 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik vind paprika aanraden omdat er zo vreselijk veel suiker in tomaten zit dus doorslaan. Maar goed, ieder moet vooral zijn eigen plan trekken...
Mijn voornemen voor 2012:
Genieten met mate
1. Linzen zijn heel gezond.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
T. 1 Boterham kaas
L. 2 Boterhammen jam
T. niks
T. 1 boterham komkommer
T. 4 taaitaai
S. Een uur gefietst
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |