Als ik dat soort bonnen krijg geniet ik er altijd van. Als je erover nadenkt als "dit was 140 euro maar heeft mij lekker maar 30 euro gekost". Ik kan daar echt maanden van genieten. Ook ik ben gierig (al is het ook zo dat wij het niet echt "ruim" ofzo hebben, maar goed, daar kiezen we zelf voor. Des te leuker vind ik dan irischeques of bol.com cadeaubonnen).quote:Op woensdag 4 januari 2012 11:56 schreef leonieke het volgende:
De tv staat hier ook heel regelmatig op, hoor. Alleen kijkt Thomas er heel weinig naar, maar vindt hij de muziek of het geluid van Plop wel leuk. Hij kan er met zijn rug naar zitten en spelen, maar o wee als je het geluid af zet![]()
Babbelen gaat hier steeds beter. Er komen al hele zinnetjes uit (wel vaak dezelfde) maar de onthaalmoeder was ook geschrokken nadat ze hem 2 weken niet had gezien.
Met vork en lepel eten gaat ook goedHij eet tegenwoordig ook alleen soep en yoghurt met zijn lepel. Wel makkelijk voor ons
Alleen moeten we soms opletten dat hij niet in het yoghurtpotje knijpt. Dat gaat dan wel weer soms verkeerd. Al denk ik dat hij dat eerder opzettelijk doet
![]()
![]()
En mijn god, wat voel ik me eigenlijk slecht. We hebben gisteren 4 stukken kinderkleren gekocht die in totaal (buiten de solden om) 140 euro kostenHet is dat we nog voor 110 euro cadeaubonnen lagen en die waren maar 2 maand meer geldig, dus we moesten wel iets kopen (en wat koop je nu nog in een babyspullenwinkel als je baby 2 wordt
). Maar echt, ik zou zoiets dus nooit "zelf' kunnen kopen
Maar misschien ben ik gewoon te gierig
Maar, als Mart er toch niet achter zit, waarom staat ie dan aan? Nathan verliest na een minuut of 15/20 zn interesse en dan gaat ie uit. Hij kijkt denk ik 20 tot 40 minuten TV per dag maar er zijn ook dagen waarop hij niet kijkt. Ook Nathan kijkt sesamstraat als ik eten kookquote:Op woensdag 4 januari 2012 13:39 schreef ymme het volgende:
Ook hier staat de tv wel aan maar het is maar zelden dat Mart er echt voor gaat zitten.
Als dit hooguit 30/45 min per dag is, is het veel. En tja, ik ben door de weeks ook nog alleen met hem hè, dus onder het eten koken ofzo jammer dan, dan maar méér dan 45 min maar ik moet toch wat.
Geen ideequote:Op woensdag 4 januari 2012 14:04 schreef pessie het volgende:
[..]
Maar, als Mart er toch niet achter zit, waarom staat ie dan aan? Nathan verliest na een minuut of 15/20 zn interesse en dan gaat ie uit. Hij kijkt denk ik 20 tot 40 minuten TV per dag maar er zijn ook dagen waarop hij niet kijkt. Ook Nathan kijkt sesamstraat als ik eten kook. Even rust en zonder kind op de arm aardappels schillen gaat 10 keer sneller.
Dat valt hier gelukkig wel mee. Nathan heeft meestal 5 a 6 broekjes en elke 2 dagen een schone, dus die draagt hij wel veel. Bovenkleding krijg ik heel veel van (heb laatst maar weer es een setje bovenkleding gekocht omdat ik het leuk vond) dus daar heeft hij echt meer dan voldoende van. Hij krijgt elke dag schoon aan en dan hoef ik pas na meer dan 2 weken weer te wassen.quote:Op woensdag 4 januari 2012 14:36 schreef _NIKKI_ het volgende:
Zonde hè van al die kleren. Ik koop tegenwoordig ook veel 2e hands, ze hebben het 5 keer aan en dan is het te klein
Dat zou inderdaad super zijn. Is het niet dat ik geen rijbewijs heb (moet hier van de zomer toch maar eens mee verder, 3 jaar geleden 3 keer gezakt en toen was het geld op).quote:Op woensdag 4 januari 2012 14:36 schreef _NIKKI_ het volgende:
Zonde hè van al die kleren. Ik koop tegenwoordig ook veel 2e hands, ze hebben het 5 keer aan en dan is het te klein
Ymme, is het geen idee om naar zo`n binnenspeeltuin te gaan? Kan Mart zich lekker uitleven terwijl jij een bakkie drinkt
Wow!!! Nathan's kleren zijn 's avonds over het algemeen zo dat andere moeders het nog een 2de dag aan zouden doen. Ik vind dat niet fris omdat hij soms wat kwijlt. Broekjes vind ikzelf na 2 dagen aan vervanging toe omdat ze er dan niet meer zo blakend uitzien.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:02 schreef leonieke het volgende:
Ik heb de indruk dat Thomas een smospot is. Ik ben al blij dat als we hem 's ochtends kleren aandoen en 's middags ergens naartoe moeten dat ik hem niet tussendoor moet verkledenOp zo'n dagen loopt hij dus meestal wat langer in pyjama rond
Zeer zelden. Maar wij hebben een stokke welke we helemaal tegen de tafel schuiven met de blue band slab tussen de stokke en de tafel geklemd. Hij kan dus niet op zn broek knoeien. Wanneer we knoeieten eten heeft hij ook nog een bakslab omquote:Op woensdag 4 januari 2012 17:04 schreef Troeta het volgende:
Maar knoeit Nathan dan niks op z'n broek met avondeten?
Hier ook 2 setjes per dag iig...
Dat scheelt misschien. Wij gebruiken nooit meer een slab. Die werd er panisch afgetrokken.quote:Op woensdag 4 januari 2012 17:16 schreef pessie het volgende:
[..]
Zeer zelden. Maar wij hebben een stokke welke we helemaal tegen de tafel schuiven met de blue band slab tussen de stokke en de tafel geklemd. Hij kan dus niet op zn broek knoeien. Wanneer we knoeieten eten heeft hij ook nog een bakslab om
ik zou zeggen, tsjek het peutertopic nu ffquote:Op woensdag 4 januari 2012 19:58 schreef Gerberaatje het volgende:
Hier hadden we net stervende zwaan! Ze wilde haar flesje melk héél graag, maar als ze hem kreeg was het etteren daarmee (en warme melk op de bank vind ik niet zo'n succes dat gaat meuren) dus afkappen resulteerde in heel zielig gehuil
Maar ze had vandaag weer maar 1,5 uur geslapen op de opvang, dus ze was kapot.. ze ligt in diepe coma inmiddels
Eten is hier nog steeds geen enkel probleem... vanavond spinazie met visticks.. die werden naar binnen gepropt
Dat dusquote:Op woensdag 4 januari 2012 17:01 schreef pessie het volgende:
[..]
Oh, en ik vind smospot een leuk woordbetekent smeerpoets hoop ik?
Bende gij een brabander??quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:40 schreef Reilain het volgende:
Oona klimt nu ook sinds een tijd zelf op de bank.. Ik kan de salontafel zo schuiven dat ze er iig niet makkelijk op kan in een onbewaakt moment... Maar ze is er ook al een keer hard afgelazerd...
Ben haar wel meteen gaan leren hoe ze weer af moet.. op dur buik erafschuiven.. Dat doet ze goed wat wel een hele geruststelling is nu haha
Maar meestal ga ik maar langs haar zitten of tegenover haar op de salontafel
Maar dat vind ik een beetje een rare constructie hoor!quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:16 schreef leonieke het volgende:
Met klauteren op de tafel heb ik het wel moeilijk. Dat mag Thomas niet (niet dat dat hem tegenhoudt natuurlijk) maar hij weet wel dat het niet mag. Hij zit soms met zijn vingertje van nee te schudden als hij er te midden op zit
![]()
Maar vervelend is wel dat één van de meisjes bij de onthaalmoeder dat blijkbaar wel mag van haar mama en papa. Maw, de onthaalmoeder haalt ze altijd van de tafel (salontafel en eettafel) en als de mama of papa het meisje ophalen, mag ze er wel op klimmen. Zo absurd natuurlijk want dan is Thomas daar ook nog en klimt hij er natuurlijk naast en krijgt hij op z'n donder van de onthaalmoeder.
(Wij mochten kiezen wie er kinderen berispt bij de onthaalmoeder als we aanwezig zijn. Wij hebben op het formulier aangeduid dat Rita mag berispen, die ouders hebben aangeduid dat vanaf dat zij er zijn zij de teugels in handen hebben).
Idd dat dus!quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:23 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Maar dat vind ik een beetje een rare constructie hoor!
Niet van dat berispen op zich, maar als de onthaalmoeder niet wil dat er op háár tafel gezeten wordt, dan heeft zij daarin toch het laatste woord?
Hier mag bijv niet met de schoenen op de bank gelopen/gestaan worden. Zou toch raar zijn als jij met Thomas kwam en hij van jou wel op míjn bank mag staan met zijn vieze schoenen?
Free, gaat het verder wel goed? Is hij verder wel 'vrolijk' gebleven (en staat hij nog op dieet)?
Helemaal akkoordquote:Op donderdag 5 januari 2012 10:23 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Maar dat vind ik een beetje een rare constructie hoor!
Niet van dat berispen op zich, maar als de onthaalmoeder niet wil dat er op háár tafel gezeten wordt, dan heeft zij daarin toch het laatste woord?
Hier mag bijv niet met de schoenen op de bank gelopen/gestaan worden. Zou toch raar zijn als jij met Thomas kwam en hij van jou wel op míjn bank mag staan met zijn vieze schoenen?
Ja precies.quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:28 schreef leonieke het volgende:
[..]
Helemaal akkoord![]()
Om die reden hebben wij er voor gekozen dat bij de onthaalmoeder haar regels gelden en zij dus mag berispen. Nu moet ik wel toegeven dat wij over heel veel zaken hetzelfde denken (dingen die hij mag doen en niet mag doen, zijn eetgewoonten, ...) wat het dus heel handig maakt. En het is niet dat de lijn zo strikt is, hoor. Omdat we zo gelijk denken, berispen P. en ik Thomas ook soms bij haar, maar dan weet ik dat de onthaalmoeder dat ook zou gedaan hebben.
De ouders van dat ene meisje hebben echt een heel andere manier van denken (maar dan ook over alles: doen en laten, eten, ...) en voeden hun dochter heel "vrij" op. Allemaal goed en wel als je dat wil doen, maar dan in je eigen huis, is mijn mening
Leuk héquote:Op donderdag 5 januari 2012 10:48 schreef Cooki het volgende:
oh lucas update: gisteravond komt ie aanlopen met zn schoenen en wijst in de richting waar zn jas hangt: buiten wandelent lijkt bijna een gewoonte te worden
wij hebben zoiets (x2):
[ afbeelding ]
Leonieke, ik snap wat je zegtquote:Op donderdag 5 januari 2012 10:50 schreef leonieke het volgende:
Piekie, ik heb ook getwijfeld over verschillende plaatsen en verschillende regels. Het probleem hier is dat wij (zoals gezegd) vrij streng zijn en we steeds in een discussie eindigden bij de grootouders: "laat dat kind toch doen".
ja idd zo schattigquote:Op donderdag 5 januari 2012 10:51 schreef leonieke het volgende:
Leuk hé
Hier gaat het dan over "schoentjes aan" en "jasje aan" en dan weten we ook hoe laat het isAl zou hij nu op zijn hoofd mogen dansen, zo'n storm (met rukwinden, hagel, donder en bliksem).
Of hij neemt zijn tasje, doet het rond zijn arm, zwaait "dada" naar ons en gaat aan de achterdeur staan![]()
En dan vragen we of Thomas weggaat en zegt hij heel overtuigend "ja, dada"
ghehehe, precies *die* hebben wij ook x2. in *die* kleur ook dan he.quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:48 schreef Cooki het volgende:
oh lucas update: gisteravond komt ie aanlopen met zn schoenen en wijst in de richting waar zn jas hangt: buiten wandelent lijkt bijna een gewoonte te worden
@Piekie, wij hebben zoiets (x2):
[ afbeelding ]
Grappig, ik vind t juist ook wel goed voor m dat ie leert met andere regels om te gaan.quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:50 schreef leonieke het volgende:
Piekie, ik heb ook getwijfeld over verschillende plaatsen en verschillende regels. Het probleem hier is dat wij (zoals gezegd) vrij streng zijn en we steeds in een discussie eindigden bij de grootouders: "laat dat kind toch doen".
Aangezien hij maar uitzonderlijk bij de grootouders is (ze vangen hem bv niet 1 of meerdere dagen per week op) en we er dan nog vaak zelf bij zijn, ondervindt hij niet zoveel last van de verschillende regels.
Plus dat ik ook vind dat grootouders hun kleinkind wel mogen verwennen als ze de opvoedersrol niet op zich nemen (moest Thomas daar bv elke week een dag zijn, zou ik wel verwachten dat ze onze regels toepassen).
Akkoordquote:Op donderdag 5 januari 2012 11:09 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Grappig, ik vind t juist ook wel goed voor m dat ie leert met andere regels om te gaan.
Mn schoonmoeder past dus een halve dag op en mn moeder 2 dagen. Overal gelden andere regels, prima, tis voor hem niet verwarrend (althans zo komt t niet over). Sowieso probeert ie bij mij meer uit. En is dus ondeugender als we met zn allen bij de (schoon)ouders zijn.
Hier ben ik het helemaal mee eens, hoor. Het ging mij vooral om de 'opvoed' situaties (dus thuis, kdv, gastouder, wekelijks 1/meerdere dagen bij grootouders enz). Maar wellicht dat ik daar een beetje te 'moeilijk' over denk en dat het dus wel prima kan gaan, zoals Cooki en Sonnetje aangeven. En dan vooral ook om de basis regels. Een ander soort koekje, bijv stukje stroopwafel, prima, maar niet zo veel dat het echt ten koste van zijn eetlust gaat. Alleen zoet op brood, ook goed. Maar dan wel aan tafel zitten. En meppen met de tuitbeker op tafel mag ook daar niet.quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:50 schreef leonieke het volgende:
Aangezien hij maar uitzonderlijk bij de grootouders is (ze vangen hem bv niet 1 of meerdere dagen per week op) en we er dan nog vaak zelf bij zijn, ondervindt hij niet zoveel last van de verschillende regels.
Plus dat ik ook vind dat grootouders hun kleinkind wel mogen verwennen als ze de opvoedersrol niet op zich nemen (moest Thomas daar bv elke week een dag zijn, zou ik wel verwachten dat ze onze regels toepassen).
Ik denk het ook jaquote:Op donderdag 5 januari 2012 11:22 schreef Piekie81 het volgende:
Mmm, weer een crosspost, maar volgens mij zitten we behoorlijk op 1 lijn
Ik heb zelf de indruk dat kinderen regels nog vooral verbinden aan een persoon. Ze weten meestal goed: van mama mag dit niet, van X mag dat niet. Ze zullen vast wel testen of ze niet stiekem tóch iets mogen wat ze bij een ander hebben gedaan, maar dat valt meer onder uitproberen of de regel er nog is, dan dat ze het niet snappen.quote:[b]Op donderdag 5 januari 2012 11:20 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/351058
Hier ben ik het helemaal mee eens, hoor. Het ging mij vooral om de 'opvoed' situaties (dus thuis, kdv, gastouder, wekelijks 1/meerdere dagen bij grootouders enz). Maar wellicht dat ik daar een beetje te 'moeilijk' over denk en dat het dus wel prima kan gaan, zoals Cooki en Sonnetje aangeven.
Ik heb zelf ook niet het gevoel dat ik streng ben, voor mij zijn dit vanzelfsprekende dingen, maar ik zie dat dat voor anderen niet altijd zo is, vandaar mijn opmerking over "streng zijn". Ik heb niet de indruk dat Liesje eronder lijdt.quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:55 schreef leonieke het volgende:
Wat doe je Liesje toch allemaal aan, Cantare?![]()
![]()
![]()
Serieus, het lijkt echt op de manier waarop wij Thomas opvoeden, behalve het salontafel-verhaal als het over auto's e.d. gaat, met zijn potjes en pannetjes mag het dan weer welChocolade en snoep mag hier (en elders) ook niet. Al bij al, vind ik je dus vrij soepel hoor
Denk 't ook. Het zal trouwens per kind ook wel verschillen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:03 schreef leonieke het volgende:
Ik denk dat kinderen vooral zouden lijden als regels op een bepaalde plaats/bij een bepaald persoon opeens heel erg veranderen. En met dat lijden bedoel ik dan eigenlijk: het er moeilijk mee hebben omdat het niet meer duidelijk is wat wel en wat niet mag.
quote:En Thomas mag hier ook zijn speelgoed uitspreiden, maar af en toe moet er wel eens opgeruimd worden (ook tijdens de dag). Heel vaak is het hier dus een "stort" maar aangezien we ook een spelletje maken van opruimen, vind hij het volgens mij helemaal niet erg om al die blokjes weer eens in de doos te steken.
Dat is ook precies onze strategie.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:08 schreef Piekie81 het volgende:
Wij hebben de stelregel dat een paar dingen echt niet mogen, die verbieden we, maar de rest laten we toe. Om zo niet de hele dag Nee te hoeven zeggen. En om consequent te kunnen zijn. Bij de dingen die niet mogen, zeggen we altijd nee.
Zelfde hier. Ik zeg dan 'dat is van mama/papa/oma/... en dan geeft ze het (meestal met een lach) direct terug. Soms hoef ik alleen maar mijn hand uit te steken.quote:Aan de afstandsbediening en de mobiele telefoons mag hij eigenlijk ook niet komen, die leggen we buiten zijn bereik. Maar als we dat vergeten zit hij er vaak toch aan, dan vragen we of hij het aan ons wil geven, en dan doet hij dat nog ook![]()
Ik had Geert net z'n banaan gegeven, en uit de kinderstoel kon ik 'm zó aan papa overhandigen: poepluierquote:Op donderdag 5 januari 2012 12:56 schreef pessie het volgende:
Cantare ik vind het knap! Ik krijg al amper de chocolade uit zo'n stukje zilverfolie![]()
Nathan eet altijd graag koekjes, maar dat krijgt hij niet onbeperkt. Hoe doen jullie het met fruit? Nathan loopt nu x aantal keer per dag naar de fruitschaal en wijst dan naar de banaan en zegt "die", maar hoe vaak fruit is maximaal raadzaam? Hij krijgt nu 1 keer fruit (ook omdat meneer alleen banaan wil eten en ik geen verstopping in de hand wil werken).
DML:quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:04 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Is het een bekende fase dat met 11 maanden alles, maar vooral de commode, een reden is tot gillen, drama en bananen?![]()
Mijn vrolijke baby is een gillende/jengelende dreumes momenteel en even de bevestiging dat het een faaaaaaaaaaaaase is maakt het door komen iets makkelijker
quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:04 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Aangezien iedereen hier de 11 maanden al voorbij is kom ik het hier even vragen.
Is het een bekende fase dat met 11 maanden alles, maar vooral de commode, een reden is tot gillen, drama en bananen?![]()
Mijn vrolijke baby is een gillende/jengelende dreumes momenteel en even de bevestiging dat het een faaaaaaaaaaaaase is maakt het door komen iets makkelijker
Haha, dat klopt, ik heb me nooit "officieel" gemeld in dit topic. Liesje is van 24 augustus, dus nu ruim 16 maanden. Kun je ook zien in de ticker in mijn signature (als je op 'Dochterlief' klikt).quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:02 schreef Piekie81 het volgende:
En even offtopic : Cantare, hoe oud is Liesje trouwens? Ik zie jullie niet staan in de OP (of kijk ik er helemaal overheen?)
quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:51 schreef Troeta het volgende:
Die commodes zijn ook niet handig. Er moet iets uitgevonden worden met een kuiltje en riemen om het kind op vast te binden op een manier dat hij niet kan draaien en je wel bij de billen kan.![]()
zakje voorgesneden slaquote:Op donderdag 5 januari 2012 20:59 schreef Reilain het volgende:
Waarmee combineren jullie dat? Wij altijd heel slecht alleen een snack/frietjes.. Maar geen groente oid?
quote:
quote:Op donderdag 5 januari 2012 22:23 schreef Reilain het volgende:
Check... *geen slechte moeder voelen bij een dagje friet zonder groente* !
Ja hoor, regelmatig...quote:Op donderdag 5 januari 2012 22:34 schreef Cantare het volgende:
Voelen jullie je wel eens echt een slechte moeder?
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 09:25 schreef As1981 het volgende:
Leuk Pessie, Yaro zag de foto op facebook en klikte er direct op. Geen idee of het komt door het leuke jongetje, de trein of zijn sloffen die precies hetzelde zijn :-)
Asy, dan gaan wij ook niets zeggen ;-)
EENS!quote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:04 schreef Cooki het volgende:
DML: 1e verjaardag: duploecht, t klinkt afgezaagd, maar heel veel kinderen genieten er van , nu of anders later
vb dierentuintje of autootjes en dan later uitbreiden
[ afbeelding ]
Ben ik het eigenlijk wel mee eens...quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:03 schreef simmu het volgende:
ik vind ouderschap pas slecht wanneer je doelbewust dingen doet waarvan je prima weet dat het slecht of kwetsend voor het kind is.
Niemand zegt toch dat dat gek isquote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:35 schreef ymme het volgende:
Mart zit ook al ééuwen in maat 5 hoor
Zo gek is dat dus niet
Er.is een 18 maanden afspraakquote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:40 schreef pessie het volgende:
Zeg, hoe zit dat nou, is er normaal gesproken ook een 18 maanden afspraak? We zijn verhuist en volgens mijn oude CB zou ik automatisch een brief krijgen van mn nieuwe CB maar nog steeds niets. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat hij nu weegt en meet
quote:
tof!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:35 schreef Asyniur het volgende:
Cooki, Harry doet hetzelfde als Lucas: alles met wielen (op de trein na) is toettoet (auto).
Nee, dan zegt ie 'mama!'quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:41 schreef Cooki het volgende:
en je bril? hier riep ie dan ook maar autooooooo
best veel dezelfde woorden als Floris, grappig.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 20:03 schreef Gerberaatje het volgende:
Hier blijft 'ei' (echt ei) populair, ijn! (mandarijn) ook! En ze zei al een tijdje iets wat we maar niet begrepen, leek op guttegutteguttegutt
(ook echt met die G zo hard uitgesproken, heel schattig
) en nu als ik zeg: wil je eruit? (uit kinderstoel oid) dan zet ze uruit,uruit,uruit
mafketel!
Echt grappig!!
Oh ja en papa zeggen is populair(incl. gebaar) en als je dan zegt: zeg eens mama?
dan gaat het paaaaapaaaaa
![]()
Jiee trouwens ook (Dali, zo heet één van onze katten) en zo komt er steeds meer uitgaat ineens hard! Meeste is nog hele verhalen in brabbeltaal, echt megaschattig
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 20:15 schreef Gerberaatje het volgende:
Leuk hè? Ook als je iets vraagt dat je echt een gerichte ja of nee krijgt (schudden of knikken danniet zeggen!) wil je naar bed? Nee schuddend, wil je dan wat drinken? Ja knikken met een heu achtig geluid erbij!
Echt halve gesprekjes
Plasluier zegt hij nog niet, maar tegenwoordig weet hij perfect wanneer hij kaka gedaan heeft en zegt dat de laatste twee weken consequent. Ofwel "kaka gedaan" ofwel "stinky". Hij zegt het wel niet op voorhandquote:Op zaterdag 7 januari 2012 21:31 schreef becky27 het volgende:
Wanneer is je kind er aan toe:
Je kindje is er aan toe, zodra hij zelf aangeeft wanneer hij een vieze luier heeft. Het kan ook zo zijn dat je het zelf wilt gaan proberen en dan merk je snel genoeg of je kindje eraan toe is.
Aviva groeit niet zo hard. Bij 12mnd had ze maat 74, bijna 80. Nu begint maar 80 echt te klein te worden. En ik had dat vestje in maat 80 gekocht, met als gedacht dat ze er de winter mee door kon. Dat zijn er dus twee gewordenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:00 schreef becky27 het volgende:
haha Davinia, ze is heel veel veranderd behalve haar kleding. Bijzonder trouwens, dezelfde kleding! Ik krijg mijn dame nu echt niet meer in haar verjaardagspak van vorig jaar. Nou ja het zou wel kunnen maar das toch echt wel veel te klein (en was toen nogal te groot).
Ik wil onze dames binnenkort graag eens "vergelijken"quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:23 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Aviva groeit niet zo hard. Bij 12mnd had ze maat 74, bijna 80. Nu begint maar 80 echt te klein te worden. En ik had dat vestje in maat 80 gekocht, met als gedacht dat ze er de winter mee door kon. Dat zijn er dus twee geworden
Nah, het zit biet heel ruim meer. Was meer voor mijn lol.
Heb je al overlegd met het thuisfront?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:36 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ik wil onze dames binnenkort graag eens "vergelijken"Die van mij heeft nu ook pas maat 86 en is bijna 3 maanden ouder dan Aviva. Tijd voor een playdate!
ach hij moet t ook zef willen zeggenquote:Op zondag 8 januari 2012 20:15 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Totaal niet gestimuleerd ook hoor
Zolang hij maar geen hele show weggeeft: You take your champignon and you put it in your zakje...quote:Op zondag 8 januari 2012 20:16 schreef Sonnetje85 het volgende:
Pck
En jeetje, dml alweer bijna een jaar je keine!
Mijn kind zei vandaag champignon...serieus hebizar..., het hele woord..
tis dat ik t zelf hoorde, want ik had R niet geloofd als ie t gezegd had
Ja, en champignonquote:Op zondag 8 januari 2012 20:17 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
ach hij moet t ook zef willen zeggenDe mijne zegt alleen papa, nou ja voornamelijk
Eerder naar je bed gaanquote:Op maandag 9 januari 2012 00:12 schreef Sonnetje85 het volgende:
Aaaargh...de afgelopen dagen wordt.meneer s ochtends erg vroeg wakker voor zijn doen (6uur) en nu is ie een uur geleden wakker geworden, maar wil niet meer slapen...best vervelend, want ik ben moe...
Geen idee waar ie last van heeft...hij is wel moe, das t lastige...
Al vermoed.k honger, hij weigerde te eten vanavond...
Over het algemeen wordt hij wakker als hij zichzelf helemaal koud vind. Nou ja, ik kijk vannacht even of de fleecedeken helpt. Wel marquant dat hij afgelopen weekend zo goed sliep. Ergens anders slapen is normaal gesproken drama, maar ik legde heb vrijdag in bed en volgens mij hoorde ik hem pas de volgende ochtend 6.10 weerquote:Op maandag 9 januari 2012 10:51 schreef Asyniur het volgende:
Hier heeft er vannacht wel eentje zich even gemeld maar ik heb het muziekje aangezet en daarna ben ik weer in slaap gevallendus hij zal ook wel in slaap gevallen zijn (anders was ik wel wakker gebleven toch?). Daarna was het vanochtend pas 7:10u toen hij zich meldde!
![]()
Ow en snoozen is er hier nauwelijks meer bij.
Vanmorgen heeft hij blijkbaar papa op het werk gebeld (laatst gekozen nummer). Ik had het niet in de gaten
Oi pessie, dat is rottig, maar heeft hij alleen koude voeten of helemaal koud? Anders kun je hem ook sokken aandoen...
Sugarsnap, welkom met Eline!
mrien
Alleen jammer dat hij het weer zo benauwd heeft zeg!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Lars & Femke
Ow joy..quote:Op maandag 9 januari 2012 11:06 schreef pessie het volgende:
Shandaly, driftige dreumes heb je ook nog he?
Gaat ze misschien te laat naar bed? Als Nathan te laat naar bed gaat hebben we vaak verrottere nachten dan wanneer hij net een kwartiertje eerder gaat, alsof hij te moe is om goed te slapen.quote:Op maandag 9 januari 2012 11:55 schreef Solagratia het volgende:
Herkenbaar Shandaly, Amy is dan niet per se driftig, maar wel gewoonweg vervelend. Niet meer leuk stout. Uitdagen, gillen, bananen en als ze iets niet mag dan gaat ze brullen en met haar hoofd op de grond bonken. Ze luistert ook echt niet. Ze lacht en gaat gewoon door. Slapen gaat ook prut. We zijn tot half 9 bezig en dan van half elf tot half 12. 'S nachts gelukkig maar vaak 1 keer. Ze begint ook slechter te eten, dus nu ben ik haar aan het negeren terwijl ze met een boterham aan tafel zit want dat werkt het beste. Gelukkig ook genoeg schattige, leuke momenten hoor. Maar ik merk ineens dat ze ouder wordt en daarbij ook niet-leuk gedrag vertoond.
Ik heb de oudste wel eens even opgesloten in zijn kamer als hij zo'n dag had... ik heb mezelf trouwens ook wel eens opgesloten in zijn kamer en vervolgens jankend m'n moeder gebeld of ze hem alsjeblieft kon komen halen omdat ik bang was dat ik hem wat aan zou doenquote:Op maandag 9 januari 2012 11:12 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Ow joy..![]()
Ik ben soms zo bang dat ik mijn zelfbeheersing verlies... en op dit soort dagen rammel ik ook een stuk minder voor een tweede...
+1.quote:Op maandag 9 januari 2012 13:55 schreef Leandra het volgende:
Idd, soms is het beter om te zorgen dat er wat water uit je emmer gaat voor hij overloopt, zeker als je emmer niet overloopt maar omvalt als hij vol is....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |