abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106389904
De dreumesjes:

07 januari 2010, Aviva, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry' van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
24 februari 2010: Zoë, dochter van Spewey
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
15 mei 2010: minidraak, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Truus, dochter van CrazyPrincess
08 juli 2010: Femke, dochter van mereltje en Forno
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
29 juli 2010: Oona, dochter van Reilain en Marcek
***7 augustus 2010: Willem zoon van flugeltje en Martijn_AR***
9 augustus 2010 Amy Olivia, dochter van Solagratia
14 augustus 2010: D, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Yaro, zoon van As1981
16 september 2010: Isabelle, dochter van Noa24
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
9 oktober 2010: Ruben, zoon van Piekie81
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
28 november 2010: V. ( of 'kater') zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.

en een nieuwe :)

[ Bericht 0% gewijzigd door ymme op 04-01-2012 22:48:39 ]
pi_106389931
Pfff, van mij mag het wat beter weer worden.
Ik ben aan het opruimen/poetsen geslagen vandaag, maar dreumes wilt graag naar buiten.
Vanmiddag moeten we toch naar buien, bieb en boodschappen doen, dus hopelijk is het dan wel wat beter weer.

De tv staat hier ook al de hele ochtend aan, hij kijkt er niet constant naar maar toch ben ik vandaag even 'blij' met de tv. Alleen meteen weer dat schuld gevoel over dat teveel tv slecht is voor je kind etc. bleh.
pi_106390225
De tv staat hier ook heel regelmatig op, hoor. Alleen kijkt Thomas er heel weinig naar, maar vindt hij de muziek of het geluid van Plop wel leuk. Hij kan er met zijn rug naar zitten en spelen, maar o wee als je het geluid af zet :')

Babbelen gaat hier steeds beter. Er komen al hele zinnetjes uit (wel vaak dezelfde ;) ) maar de onthaalmoeder was ook geschrokken nadat ze hem 2 weken niet had gezien.

Met vork en lepel eten gaat ook goed :) Hij eet tegenwoordig ook alleen soep en yoghurt met zijn lepel. Wel makkelijk voor ons :D Alleen moeten we soms opletten dat hij niet in het yoghurtpotje knijpt. Dat gaat dan wel weer soms verkeerd. Al denk ik dat hij dat eerder opzettelijk doet }:| :)

En mijn god, wat voel ik me eigenlijk slecht. We hebben gisteren 4 stukken kinderkleren gekocht die in totaal (buiten de solden om) 140 euro kosten :o Het is dat we nog voor 110 euro cadeaubonnen lagen en die waren maar 2 maand meer geldig, dus we moesten wel iets kopen (en wat koop je nu nog in een babyspullenwinkel als je baby 2 wordt :') ). Maar echt, ik zou zoiets dus nooit "zelf' kunnen kopen :N Maar misschien ben ik gewoon te gierig :+
pi_106391667
Ik las dromedaris.
  woensdag 4 januari 2012 @ 13:03:04 #5
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_106392163
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 11:56 schreef leonieke het volgende:
De tv staat hier ook heel regelmatig op, hoor. Alleen kijkt Thomas er heel weinig naar, maar vindt hij de muziek of het geluid van Plop wel leuk. Hij kan er met zijn rug naar zitten en spelen, maar o wee als je het geluid af zet :')

Babbelen gaat hier steeds beter. Er komen al hele zinnetjes uit (wel vaak dezelfde ;) ) maar de onthaalmoeder was ook geschrokken nadat ze hem 2 weken niet had gezien.

Met vork en lepel eten gaat ook goed :) Hij eet tegenwoordig ook alleen soep en yoghurt met zijn lepel. Wel makkelijk voor ons :D Alleen moeten we soms opletten dat hij niet in het yoghurtpotje knijpt. Dat gaat dan wel weer soms verkeerd. Al denk ik dat hij dat eerder opzettelijk doet }:| :)

En mijn god, wat voel ik me eigenlijk slecht. We hebben gisteren 4 stukken kinderkleren gekocht die in totaal (buiten de solden om) 140 euro kosten :o Het is dat we nog voor 110 euro cadeaubonnen lagen en die waren maar 2 maand meer geldig, dus we moesten wel iets kopen (en wat koop je nu nog in een babyspullenwinkel als je baby 2 wordt :') ). Maar echt, ik zou zoiets dus nooit "zelf' kunnen kopen :N Maar misschien ben ik gewoon te gierig :+
Als ik dat soort bonnen krijg geniet ik er altijd van. Als je erover nadenkt als "dit was 140 euro maar heeft mij lekker maar 30 euro gekost". Ik kan daar echt maanden van genieten. Ook ik ben gierig (al is het ook zo dat wij het niet echt "ruim" ofzo hebben, maar goed, daar kiezen we zelf voor. Des te leuker vind ik dan irischeques of bol.com cadeaubonnen).

Ymme, TV schijnt helemaal niet zo slecht te zijn. Een half uurtje per dag oid schijnt juist goed te zijn voor de rust. Een hele dag TV is dan weer sterk af te raden, maar dat begrijpt iedereen wel.

Nathan pakte vanmorgen zn jas, en zn sjaal O+ . Ik moest maar met hem naar buiten, dus ook gedaan, heerlijk zeg. Wel wat miezerregen op onze hoofden gehad maar we zijn gelukkig niet van suiker. Lekker uitwaaien.

Nathan eet echt weinig brood als ik jullie zo lees, ik ben al blij als hij minimaal 1 hele boterham eet over 2 eetmomenten. Vandaag heeft ie dan wel weer behoorlijk gebunkerd naar zijn maatstaf. (vanmorgen bijna 1 hele en net 1 hele en een stuk ontbijtkoek).
Er is net weer een tandje doorgekomen *O* , nu dus nog 2 en dan wachten op de achterste kiezen.
pi_106392484
Hier ook een slechte broodeter hoor Pessie. Tegenwoordig eet hij met ons mee van de cruesli met yoghurt, dus gaan hem dat maar in de ochtend geven. Dan krijgt hij ook zijn zuivel binnen, aangezien hij geen toetjes meer wil eten na de avondmaaltijd.

Maar vanmorgen kwam meneer met een boekje bij me en zih boterham en wees het aan. Nadat hij het vier had gezegd, gevraagd of hij er een wilde en heeft zo drie kwart opgegeven. Kan ze soms niet volgen hoor.

Hier staat de tv meestal in de ochtend aan (telekids) en dan kijkt hij ook niet gericht, meer op de achtergrond. Inderdaad wel als hij muziekjes hoort :-). In de avond is het vaak sesamstraat, dat is dan wat makkelijker met koken.
pi_106392539
En wat gaat hij snel met de tanden. Ik heb geen idee hoeveel Yaro er heeft, mag absoluut niet kijken. De laatste telling stond op 8 tanden en 4 kiezen. Vermoedelijk zijn het er nu meer.
pi_106393394
Ook hier staat de tv wel aan maar het is maar zelden dat Mart er echt voor gaat zitten.
Als dit hooguit 30/45 min per dag is, is het veel. En tja, ik ben door de weeks ook nog alleen met hem hè, dus onder het eten koken ofzo jammer dan, dan maar méér dan 45 min maar ik moet toch wat.
  woensdag 4 januari 2012 @ 14:04:01 #9
259886 pessie
pi_106394371
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 13:39 schreef ymme het volgende:
Ook hier staat de tv wel aan maar het is maar zelden dat Mart er echt voor gaat zitten.
Als dit hooguit 30/45 min per dag is, is het veel. En tja, ik ben door de weeks ook nog alleen met hem hè, dus onder het eten koken ofzo jammer dan, dan maar méér dan 45 min maar ik moet toch wat.
Maar, als Mart er toch niet achter zit, waarom staat ie dan aan? Nathan verliest na een minuut of 15/20 zn interesse en dan gaat ie uit. Hij kijkt denk ik 20 tot 40 minuten TV per dag maar er zijn ook dagen waarop hij niet kijkt. Ook Nathan kijkt sesamstraat als ik eten kook :D . Even rust en zonder kind op de arm aardappels schillen gaat 10 keer sneller.
pi_106394822
Hier staat de tv vooral `s morgens vaak even aan. Maar dat is maar een kwartiertje en dan kijkt Lisa sesamstraat terwijl ze haar papfles leegdrinkt. Kan ik ook even rustig ontbijten. Ik denk er eigenlijk nooit zo over na dat teveel tv niet goed is, maar aan een half uur per dag komen we hier netaan denk, dus ik maak me er niet druk om.

Wij zijn deze week voor het eerst met Lisa op vakantie (vandaar dat ik ook eindelijk weer eens even tijd heb om wat te posten). We zijn in Beekse Bergen en Lisa vindt alle beestjes die ze elke dag kan zien helemaal geweldig. Ze past zich gelukkig snel aan en slaapt ook gewoon goed. Kortom we hebben een toptijd hier!

Leo, lekker geshopt!!! Wat een geld hè... Ik ga hopelijk morgen even shoppen in Tilburg. :-)
pi_106395253
Mja, ik vind het zo zonde om zo'n dure kleren te kopen voor Thomas. Zijn broek was duurder dan de broek die ik voor mezelf gisteren heb gekocht :D Maar in die winkel hebben ze dus geen goedkopere kleren (echt, een t-shirt van 35 euro :o ) Maar ik heb ze in een grote maat gekocht zodat hij ze toch lang genoeg zal kunnen aandoen. Stel je voor, een t-shirt van 35 euro in maat 56 (ja, die gingen er ook ;) ) dat zou ik echt niet kunnen geven.

En boterhammen? Dat wisselt hier van dag tot dag. Hij heeft dagen dat hij er 's ochtends 4 eet en dan dagen dat er gewoon een cracotte in gaat. Ik maak me er niet echt zorgen om.
pi_106395427
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:04 schreef pessie het volgende:

[..]

Maar, als Mart er toch niet achter zit, waarom staat ie dan aan? Nathan verliest na een minuut of 15/20 zn interesse en dan gaat ie uit. Hij kijkt denk ik 20 tot 40 minuten TV per dag maar er zijn ook dagen waarop hij niet kijkt. Ook Nathan kijkt sesamstraat als ik eten kook :D . Even rust en zonder kind op de arm aardappels schillen gaat 10 keer sneller.
Geen idee :D
Blijkbaar doet alleen het geluid al wonderen. Maar ook dat is echt alleen op dagen dat we de hele dag thuis zijn en niet buiten komen of van huis af gaan. Zoals zn pokke weer dag als vandaag. Ik mopper niet snel over het weer, maar ons ventje is een echt buitenkind :)
pi_106395698
Zonde hè van al die kleren. Ik koop tegenwoordig ook veel 2e hands, ze hebben het 5 keer aan en dan is het te klein :(

Ymme, is het geen idee om naar zo`n binnenspeeltuin te gaan? Kan Mart zich lekker uitleven terwijl jij een bakkie drinkt
  woensdag 4 januari 2012 @ 14:44:31 #14
259886 pessie
pi_106396013
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:36 schreef _NIKKI_ het volgende:
Zonde hè van al die kleren. Ik koop tegenwoordig ook veel 2e hands, ze hebben het 5 keer aan en dan is het te klein :(

Dat valt hier gelukkig wel mee. Nathan heeft meestal 5 a 6 broekjes en elke 2 dagen een schone, dus die draagt hij wel veel. Bovenkleding krijg ik heel veel van (heb laatst maar weer es een setje bovenkleding gekocht omdat ik het leuk vond) dus daar heeft hij echt meer dan voldoende van. Hij krijgt elke dag schoon aan en dan hoef ik pas na meer dan 2 weken weer te wassen.
pi_106396314
Pessie, wij krijgen hier helaas niets, vrienden hebben allemaal nog geen kinderen en familieleden hebben allemaal jongetjes. Ik moet wel zeggen dat Lisa minstens 20 soorten pakjes heeft. De helft is denk 2e hands. Ik heb me wel voorgenomen vanaf nu minder te kopen, maar ofik datwaar ga maken is een tweede, hihi
pi_106396476
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:36 schreef _NIKKI_ het volgende:

Ymme, is het geen idee om naar zo`n binnenspeeltuin te gaan? Kan Mart zich lekker uitleven terwijl jij een bakkie drinkt
Dat zou inderdaad super zijn. Is het niet dat ik geen rijbewijs heb (moet hier van de zomer toch maar eens mee verder, 3 jaar geleden 3 keer gezakt en toen was het geld op).
En vaak is er met het ov gewoon weg niet te komen :{
pi_106396838
Ik heb de indruk dat Thomas een smospot is. Ik ben al blij dat als we hem 's ochtends kleren aandoen en 's middags ergens naartoe moeten dat ik hem niet tussendoor moet verkleden :') Op zo'n dagen loopt hij dus meestal wat langer in pyjama rond ;)
  woensdag 4 januari 2012 @ 15:12:30 #18
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106397341
Tv zit hier qua momenten een beetje in het ritueel..
Vaak voordat ze naar bed gaat even een kwartiertje op schoot samen naar iets kijken..
Dus meestal rond 10u, 3u en 19u even iets kijken...
Haar manier om tot rust te komen... anders blijft ze doorstuiteren ;)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_106397761
Weet je wat trouwens heel leuk is? Je beertjes eten en drinken geven :)
Van alle cadeautjes die Thomas de laatste maand heeft gekregen (en dat zijn er veel ;) ), is "My first kitchen set" echt de topper :Y Koffie uitschenken, koffie geven aan Winnie, een beetje zout in de pan, ...
  woensdag 4 januari 2012 @ 15:58:08 #20
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106399566
Jaaa Oona is hier ook helemaal into het voeren ;) Ze heeft een oud flesje van zichzelf en een lepel in de poppenwagen liggen en voert al haar knuffels, poppen en ons ;)

Had hier laatst het eerste echte theekransje... O+
We'll have love aplenty
You and me
  woensdag 4 januari 2012 @ 17:01:48 #21
259886 pessie
pi_106402345
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 15:02 schreef leonieke het volgende:
Ik heb de indruk dat Thomas een smospot is. Ik ben al blij dat als we hem 's ochtends kleren aandoen en 's middags ergens naartoe moeten dat ik hem niet tussendoor moet verkleden :') Op zo'n dagen loopt hij dus meestal wat langer in pyjama rond ;)
Wow!!! Nathan's kleren zijn 's avonds over het algemeen zo dat andere moeders het nog een 2de dag aan zouden doen. Ik vind dat niet fris omdat hij soms wat kwijlt. Broekjes vind ikzelf na 2 dagen aan vervanging toe omdat ze er dan niet meer zo blakend uitzien. :@
Oh, en ik vind smospot een leuk woord ^O^ betekent smeerpoets hoop ik?

Ymme, rijbewijs is dan inderdaad wel handig. Vooral aangezien jij doordeweeks waarschijnlijk (?) een auto hebt aangezien je man een grotere variant rijd.
pi_106402448
Maar knoeit Nathan dan niks op z'n broek met avondeten?

Hier ook 2 setjes per dag iig...
pi_106402608
Mart zit al 30 min te kleien :D
Volgens mij vind hij dat wel leuk. Hij vraagt er ook steeds om.
Prima en de zooi neem ik maar voor lief. (al valt dit best mee, maar hé julie weten dat ik snel iets zooi vind hè).
  woensdag 4 januari 2012 @ 17:16:29 #24
259886 pessie
pi_106402924
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 17:04 schreef Troeta het volgende:
Maar knoeit Nathan dan niks op z'n broek met avondeten?

Hier ook 2 setjes per dag iig...
Zeer zelden. Maar wij hebben een stokke welke we helemaal tegen de tafel schuiven met de blue band slab tussen de stokke en de tafel geklemd. Hij kan dus niet op zn broek knoeien. Wanneer we knoeieten eten heeft hij ook nog een bakslab om :@
pi_106403126
Ik ben idd erg blij met mijn rijbewijs en auto, alhoewel ik wandelen ook heerlijk vind. Gelukkig is Yaro een echt buiten kind.

Als we niet voor Yaro's slaapje de deur uit gaan loopt hij vaak nog rond in pyama of speelbroek. Meestal 1 setje kleding per dag, soms twee. Van de week had hij vier broeken aan gehad (lees dunne poep luiers). Maar na het avondeten kunnen zijn kleren de volgende dag echt niet meer. Hij eet afwisselend met handen of vork/lepel zolang hij het maar wel zelf doet. Ach hij heeft genoeg.

Ik vind dure kleding ook zonde. Hoeft ook niet goedkoop, maar sommige dingen gaan te ver. Wij krijgen altijd een bijenkorf bon als kerstpakket. Nu shop ik dan daar voor Yaro. Maar die hele leuke trui die van 110 euro voor de helft was, gaat toch echt te ver. Voor mij dan. Ga ik liever wat leuks doen
pi_106403160
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 17:16 schreef pessie het volgende:

[..]

Zeer zelden. Maar wij hebben een stokke welke we helemaal tegen de tafel schuiven met de blue band slab tussen de stokke en de tafel geklemd. Hij kan dus niet op zn broek knoeien. Wanneer we knoeieten eten heeft hij ook nog een bakslab om :@
Dat scheelt misschien. Wij gebruiken nooit meer een slab. Die werd er panisch afgetrokken.
pi_106404427
Hier amper een slab, alleen met appelstroop en soortgelijke dingen nog :D (of bietjes of rode kool) maar verder niet..

Maar hier dus ook geregeld 2 keer andere kleding aan op een dag :') van de week een record met 3 rompers op 1 dag :P ook met nieuwe tanden/kiezen en dunne poep :X gaat het er geregeld doorheen... heerlijk.... :')

De dame vind het buiten heerlijk en ik ga zoveel mogelijk.. wat dat betreft zou het zo fijn zijn als ze gaat lopen! Dan kan ze lekker achter op ons veld spelen, of kunnen we een blokje om... Momenteel ben ik te gaar om haar op de rug te binden en alleen een blokje om te gaan, maar zou ik wel weer meer moeten doen!
pi_106405718
Ik ga hier niet vaak doelloos op pad, zou k eigenlijk meer moeten doen. Ga op mn vrije dagen wel vaak naar t dorp, eerste stuk mag ie lopen, uiteindelijk gaat ie de wagen in :P ben niet zo geduldig :')

Wat betreft eten, gisteren heeft ie heerlijk pizza gegeten, vandaag heeft ie amper gegeten. Is dus wisselend. Hij eet met lepel en vooral vo rk. Toetje soms.zelf, soms.doen wij t (ligt er maar aan of ie t toelaat).
Slabbetje, soms wel soms niet. Laatste tijd vaker niet dan wel.
Shirtjes zijn (bijna) altijd vies aan het eind van de dag. Broeken soms wel, soms niet.
pi_106406839
Fietje eet de ene keer met slab, de andere keer zonder. Ligt eraan of we eraan denken. Maar toch moet ze elke ochtend een schone broek aan. Onze smeerpoets. O+
*poef* nu is het weg
  woensdag 4 januari 2012 @ 19:07:36 #30
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106407217
Hier wisselend.. De pyjama's zijn hier een opgegeven zaak om schoon te houden ;) Dus die heeft ze vaak nog met het ontbijt aan.. en haal hem soms met het avondeten weer tevoorschijn ;)
Slabje heeft ze altijd om..

Ik wil ook een of twee van die silly billy slabs met mouwen... voor het tomatengebeuren ;)
Vandaag met de bulgur had ze een slabje met opvangzakje om.. haalde alleen niet veel uit haha..
We'll have love aplenty
You and me
pi_106408413
Zit ik net nog.te zeggen dat,ie amper.wat.gegeten had. Nou dat heeft ie ingehaald..blijkbaar wil ie gewoon met ons meenemen. Blijkbaar trekt ie later eten opeens wel :?
Sowieso verschuiven zn dagen een beetje. Hij is.nu nog.steeds op de bank (en mij) aan t klimmen. Even energie kwijtraken ;)
pi_106409790
Hier hadden we net stervende zwaan! Ze wilde haar flesje melk héél graag, maar als ze hem kreeg was het etteren daarmee (en warme melk op de bank vind ik niet zo'n succes dat gaat meuren :X) dus afkappen resulteerde in heel zielig gehuil :')

Maar ze had vandaag weer maar 1,5 uur geslapen op de opvang, dus ze was kapot.. ze ligt in diepe coma inmiddels ;)

Eten is hier nog steeds geen enkel probleem... vanavond spinazie met visticks.. die werden naar binnen gepropt :')
pi_106410281
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:58 schreef Gerberaatje het volgende:
Hier hadden we net stervende zwaan! Ze wilde haar flesje melk héél graag, maar als ze hem kreeg was het etteren daarmee (en warme melk op de bank vind ik niet zo'n succes dat gaat meuren :X) dus afkappen resulteerde in heel zielig gehuil :')

Maar ze had vandaag weer maar 1,5 uur geslapen op de opvang, dus ze was kapot.. ze ligt in diepe coma inmiddels ;)

Eten is hier nog steeds geen enkel probleem... vanavond spinazie met visticks.. die werden naar binnen gepropt :')
ik zou zeggen, tsjek het peutertopic nu ff :') }) -O-

sorrie. ik ben in niet zo'n beste stemming ;( :@
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_106411034
Fietje had vandaag ook al zo slecht geslapen op de opvang. Die is dus na een lekker bad (nou ja, bad. Ze past nog in de tummy tub dus baddert ze daar lekker in).
Ze loopt tegenwoordig ook vanaf de lift naar ons huis. De drempel past ze niet over, dus die klimt ze over al kruipend.
*poef* nu is het weg
pi_106411330
Arme tervende zwaan, met drstrenge moeder :P

Grrrbmn tablet slikt leetters cq spaties in.
Tijd voorveen nieuwe :')

Floris ligt op bed. Nieuwe tijd is tussen half 8 en 8 uur geloof ik.
enwakkerbvanaf 1uurhe
  woensdag 4 januari 2012 @ 20:32:52 #36
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106411526
'Fijn' die zindelijkheid Simmu! }:| Sterkte...

Kaatjejannie.... Hier ook haha.. Oona wil in/op de lift/gallerij altijd lopen...

Zo das een flinke ruk van 1 tot 8 Floris!
Oona ligt er ook meestal in tussen half8/8 de laatste weken.. maar heeft dan wel aan het eind van de middag nog geslapen!

Hhahahaa Gerbraatje.. Leuk die stervende zwanen... Hier ook eentje nadat ze geen fetablokje meer kreeg haha... Eerst maar eens wat groente eten... owowow wat een drama...
We'll have love aplenty
You and me
pi_106413462
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 17:01 schreef pessie het volgende:

[..]

Oh, en ik vind smospot een leuk woord ^O^ betekent smeerpoets hoop ik?

Dat dus :Y

En wat die kleren betreft: hij morst meestal wel iets op zijn broek tijdens het eten (yoghurt valt bv niet op de slab, maar altijd op zijn broek }:| :D ) of zijn boterham met choco valt dan ook weer net verkeerd en ga zo maar verder. Het is meestal niet van het spelen dat hij andere kleren aan moet ;)

Maar ah, de wasmachine moet voor iets draaien hé :')
pi_106415066
Hier ook zo leonieke, is z'n trui nog schoon,maar z'n hele broek zit onder.
En ik heb ook zo'n stokke, wat een onhandig ding is dat zeg, hij zit altijd klem met z'n buik en het hoogste standje moet je zijn benen zowat breken om hem erin te krijgen en een standje lager kan hij amper bij de tafel.
Heb maar een Ikeastoel aangeschaft.

Hoe doen jullie dat met kinderen die zelf op de bank kunnen klimmen? Gewoon laten gaan?
Mex kan het sinds een week en ik word gek 8)7
pi_106415212
Gewoon laten gaan. Valt ie, valtbie hij leert t vanzelf :-)

Zo gingt hierviig
pi_106415228
Ik werd er in het begin ook helemaal gek van. Maar eens hij goed doorhad hoe hij uit de zetel kon klimmen (ging heel vlug heel goed, netjes op zijn buik liggen en met zijn beentjes eerst) liet ik hem gewoon doen (eruit vallen zal hij sowieso ooit doen, is het nu niet dan is het als hij eenmaal gevonden heeft hoe hij er vrij kan in rondlopen of er kan in springen (en nee dat mag eigenlijk niet bij ons, maar hij doet het altijd als we in de keuken staan of net niet kijken))
pi_106415613
Ja,hij is al een paar keer hard gevallen, maar tot nu toe doet ie het nog steeds.
Hij kan er al een tijdje zelf af hoor, beentjes eerst, maar soms word hij te enthousiast en gaat hij springen of wil hij in het nisje kruipen of boven op de caviakooi..
En hij gaat ook achter de bank op de vensterbank staan, maar we hebben zo'n eng kiepraam.
Dat gaan we volgende week dus even vastzetten, want ik had al een nachtmerrie dat het raam per ongeluk openstond.

Maar ok, gewoon nog een paar keer laten vallen dus ;)
pi_106415742
Iknliet m nirt bewust vallen hoor, probeerect te voorkomenuiteraard ;)
Gelukkig heb k k niet een helegrote brokkenpiloot
pi_106416195
Hier lieten wij het bank klimmen ook gewoon gaan.

Leuk dat Floris zijn ritme aan het verschuiven is, kan hij lekker met jullie mee eten. Herken de lange ruk wel. Yaro slaaptijd wisselt nog heel erg. Vaak ligt hij er rond half 11, 11 uur weer in. Maar de ene keer slaapt hij 1,5 uur en soms slaapt hij 3 uur. Als hij kort slaapt is hij vaak om 12 uur weer op. En hij gaat pas rond 19.30 uur slapen. Dat is eigenlijk ook te lang. Dat resulteert meestal om 17.00 uur in een rondje alles doen wat niet mag.

Maar als hij dan weer onder de douche gaat is het allemaal prima.
  woensdag 4 januari 2012 @ 22:40:50 #44
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106417944
Oona klimt nu ook sinds een tijd zelf op de bank.. Ik kan de salontafel zo schuiven dat ze er iig niet makkelijk op kan in een onbewaakt moment... Maar ze is er ook al een keer hard afgelazerd...
Ben haar wel meteen gaan leren hoe ze weer af moet.. op dur buik erafschuiven.. Dat doet ze goed wat wel een hele geruststelling is nu haha

Maar meestal ga ik maar langs haar zitten of tegenover haar op de salontafel ;)
We'll have love aplenty
You and me
pi_106418493
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:40 schreef Reilain het volgende:
Oona klimt nu ook sinds een tijd zelf op de bank.. Ik kan de salontafel zo schuiven dat ze er iig niet makkelijk op kan in een onbewaakt moment... Maar ze is er ook al een keer hard afgelazerd...
Ben haar wel meteen gaan leren hoe ze weer af moet.. op dur buik erafschuiven.. Dat doet ze goed wat wel een hele geruststelling is nu haha

Maar meestal ga ik maar langs haar zitten of tegenover haar op de salontafel ;)
Bende gij een brabander?? :D Dat zegt mijn man ook altijd en dan moet ik zo lachen. :D

Zoë's bijnaam is de klauterkabouter, ze zit echt overal bovenop en leert er niets van, dan pleurt ze ergens hard vanaf en 2 minuten na het troosten zit ze er weer, ze heeft meer blauwe plekken dan haar broer. :')
  woensdag 4 januari 2012 @ 22:54:46 #46
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106418582
;) hahahahaha uh ja betrapt
Daar heb ik idd de eerste 22 jaar van m'n leven gewoond....

En echt... Ik ben zooooooo benieuwd naar Zoë!
We'll have love aplenty
You and me
pi_106419010
Ik heb een natuurlijk zwak voor brabanders ;)

Ik wil O+ Oona O+ besnuffelen dus dat moeten we maar een keertje regelen!
pi_106419162
Zoe is geweldig _O-
O+

Mijn zoon zit onder de blauwe plekken, op zn benen geen idee wat ie ermee doet :')
Gisteren klom ie op de salontafel (doet ie regelmatig) en dan ging ie erop staan. Maar ik moest m.dan helpen eraf te komen, want meneer wilde niet meer gaan zitten.
Ik wilde m na een keer of 3 maar gewoon laten gaan, we maken er geen spelletje van...fail dus...meneer liet zich gewoon vallen :') mama vangt toch wel (ja dus) en hop nog een keer :')

Oh en op de bank klimmen zonder toezicht is pech als je valt hoor. Overigens is ie drukker als k op de bank zit dan als ie er alleen op zit. Komt ie er vanzelf vanaf. Heeft ie zichzelf aangeleerd :') opeens stond ie naast me terwijl k m op de bank achtergelaten had...
pi_106419362
:D _O_ Floris, heerlijk bijdehand mannetje! O+
pi_106419475
Floris :o , maar je hebt wel gelijk hoor, daar zijn mama's voor om je op te vangen. Zelfs na 30 keer als jij dat een leuk spelletje vind :6
  woensdag 4 januari 2012 @ 23:19:05 #51
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106419613
hahahahaha die Floris!!

:D Jaaaaa Spewey... Eens kijken of die 2 meiden elkaar heel laten :D
(nadat Oona los geweekt is van mijn been ;) Ze heeft sinds een maand of 2 ineens een flinke wenperiode nodig haha)
We'll have love aplenty
You and me
pi_106419752
Heheeh dreumes-catfight :D

Net even Zoë weer recht gelegd, lag met haar benen in de lucht te slapen. :D
  woensdag 4 januari 2012 @ 23:50:31 #53
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106421120
Zou het een grote hit op youtube worden? ;)

Joh wat zou ze aan het dromen geweest zijn dan??

Oona ligt in innige omhelzing het haar olifant... en haar blauwe tutpop als kussen..
We'll have love aplenty
You and me
pi_106421794
voor ik het vergeet... nog allemaal de beste wensen!

wij zijn lekker een weekendje weg met vrienden en kids geweest dat was een super succes

nu vooral druk met puinruimen in huis, nichtje te logeren gehad en een wederom.maar weer eens een benauwde mini draak
  donderdag 5 januari 2012 @ 09:41:18 #55
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106429182
ow draak, beterschap voor je mini :*

Wat hier heel goed helpt, is even duidelijk waarschuwen dat hij zo meteen gaat vallen omdat mama hem niet meer helpt. Vervolgens laat ik hem (gecontroleerd) vallen (meestal breek ik zijn val door hem bij een arm te grijpen). Hij schrikt dan zo hard van het eerste valeffect dat hij de volgende keer voorzichtig doet.
Maar ik moet erbij zeggen dat hoewel hij op heel veel dingen klimt/klautert hij er meestal ook weer netjes afkomt. Zo staat hij regelmatig op de vensterbank te kloppen op het raam.
  donderdag 5 januari 2012 @ 10:03:43 #56
259886 pessie
pi_106429675
Ah, ik lees dat ik niet de enige ben met dreumesbuien en die overal op/in klautert!
Nathan mag niet op de vensterbank en ook niet op de tafel staan. Hij mag wel op de bank klimmen (via zn stoeltje :') ). Jammer genoeg gebruikt hij dat stoeltje dus echt altijd om overal op te klimmen.
Laatst was hij op de koffietafel geklommen en besloot hij dat hij al groot genoeg was om te springen van de koffietafel naar de bank :X . Het effect van een gele buil op een voorhoofd is dan wel weer bijzonder. Niet dat ie ervan leert trouwens.
Ik had het erover met een andere moeder en zij had echt zoiets van "laat jij je kind vallen als hij het na 10 keer nog een keer doet? :o ". Uhm, ja :') . Ik denk zelf dat ie het leert als hij het probeert. Ach ja, ik troost wel altijd hoor. Laatst had manlief het een keer, die wist niet wat hem overkwam, op een gegeven moment was hij wel klaar met Nathan troosten alleen was Nathan nog niet klaar, gelukkig stond ik ernaast met instructies })
pi_106429739
Hier staat F-je ook regelmatig op de vensterbank :Y Hij valt sowieso niet zo vaak (ik ben met mijn oudste een wandelende ValAltijd gewend ;) )

Hier is hummel weer ziek -O- Al 3 dagen flink koorts en heel hard hoesten. Sneller moe ook. Gelukkig is hij wel vrolijk, maar ik houd het nu bij en het record is 1,5 dag achtereenvolgens blij en gezond. In 2 maand -O-
Gelukkig meestal wel aardig blij,maar zoveel ziek!
  donderdag 5 januari 2012 @ 10:08:56 #58
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106429838
Hier vandaag de ultieme oplossing voor het klauterprobleem op de bank :D (Hier overigens alleen de bank... verder klimt ze eigenlijk nergens op)...

Ze heeft een broek aan waarmee het niet lukt >:)

Hier een supernacht! Iets voor half 8 wakker, mikt speentje uit bed.. (teken van... IK BEN WAKKER!) vind een ander speentje in bed en tukt nog even verder tot iets over 8en!! Heerlijk...
Ze liet dat speentje trouwens uber trots zien toen ik binnen liep..
(conclusie: we leggen een extra speentje in bed ghehe)
We'll have love aplenty
You and me
  donderdag 5 januari 2012 @ 10:14:04 #59
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106429977
Reilain :D

Free, beterschap voor F-je...

Och hier gaat het ook wel eens mis, maar ik moet zeggen dat hij altijd snel weer getroost is (en dan zie ik later echt zo'n megablauwe plek/bult :X ). Meestal is een kus erop voldoende.
pi_106430032
Met klauteren op de tafel heb ik het wel moeilijk. Dat mag Thomas niet (niet dat dat hem tegenhoudt natuurlijk ;) ) maar hij weet wel dat het niet mag. Hij zit soms met zijn vingertje van nee te schudden als hij er te midden op zit :')
Maar vervelend is wel dat één van de meisjes bij de onthaalmoeder dat blijkbaar wel mag van haar mama en papa. Maw, de onthaalmoeder haalt ze altijd van de tafel (salontafel en eettafel) en als de mama of papa het meisje ophalen, mag ze er wel op klimmen. Zo absurd natuurlijk want dan is Thomas daar ook nog en klimt hij er natuurlijk naast en krijgt hij op z'n donder van de onthaalmoeder.

(Wij mochten kiezen wie er kinderen berispt bij de onthaalmoeder als we aanwezig zijn. Wij hebben op het formulier aangeduid dat Rita mag berispen, die ouders hebben aangeduid dat vanaf dat zij er zijn zij de teugels in handen hebben).
pi_106430079
Free, veel beterschap :* Ik ben het even kwijt, maar is er ooit iets vastgesteld waardoor hij zo vaak ziek is (de jongste van mijn zus had een tijdlang verminderde weerstand, maar dat is ondertussen beter. Maar in die tijd was hij eigenlijk ook heel vaak ziek).

Dat troosten gaat hier ook altijd vlug. Een kusje doet wonderen.
Als ik dan vraag of ik een kusje moet geven, komt hij met een heel trieste blik af en na het kusje dartelt hij weer vrolijk rond. Momenteel geeft hij zichzelf soms al een kusje waardoor het ook opgelost is :D
pi_106430114
Mja, in het begin ook verminderde weerstand, maar dat zou nu wel zo'n beetje beter moeten zijn.
Ik heb geen idee. Het is alleen zo sneu -O-
En het is echt zo'n schatje verder!
pi_106430153
Freecell, sterkte met je mannetje, is idd zo sneu voor hem en ook moeilijk voor jou, lijkt me :*
  donderdag 5 januari 2012 @ 10:23:25 #64
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106430187
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 10:16 schreef leonieke het volgende:
Met klauteren op de tafel heb ik het wel moeilijk. Dat mag Thomas niet (niet dat dat hem tegenhoudt natuurlijk ;) ) maar hij weet wel dat het niet mag. Hij zit soms met zijn vingertje van nee te schudden als hij er te midden op zit :')
Maar vervelend is wel dat één van de meisjes bij de onthaalmoeder dat blijkbaar wel mag van haar mama en papa. Maw, de onthaalmoeder haalt ze altijd van de tafel (salontafel en eettafel) en als de mama of papa het meisje ophalen, mag ze er wel op klimmen. Zo absurd natuurlijk want dan is Thomas daar ook nog en klimt hij er natuurlijk naast en krijgt hij op z'n donder van de onthaalmoeder.

(Wij mochten kiezen wie er kinderen berispt bij de onthaalmoeder als we aanwezig zijn. Wij hebben op het formulier aangeduid dat Rita mag berispen, die ouders hebben aangeduid dat vanaf dat zij er zijn zij de teugels in handen hebben).
Maar dat vind ik een beetje een rare constructie hoor!
Niet van dat berispen op zich, maar als de onthaalmoeder niet wil dat er op háár tafel gezeten wordt, dan heeft zij daarin toch het laatste woord?
Hier mag bijv niet met de schoenen op de bank gelopen/gestaan worden. Zou toch raar zijn als jij met Thomas kwam en hij van jou wel op míjn bank mag staan met zijn vieze schoenen?

Free, gaat het verder wel goed? Is hij verder wel 'vrolijk' gebleven (en staat hij nog op dieet)?
pi_106430194
Ja, de jongste van mijn zus had een jaar later geen verminderde weerstand meer (ik denk dat hij toen ongeveer de leeftijd van F. had toen het over ging).
pi_106430253
quote:
2s.gif Op donderdag 5 januari 2012 10:23 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Niet van dat berispen op zich, maar als de onthaalmoeder niet wil dat er op háár tafel gezeten wordt, dan heeft zij daarin toch het laatste woord?
Hier mag bijv niet met de schoenen op de bank gelopen/gestaan worden. Zou toch raar zijn als jij met Thomas kwam en hij van jou wel op míjn bank mag staan met zijn vieze schoenen?

Free, gaat het verder wel goed? Is hij verder wel 'vrolijk' gebleven (en staat hij nog op dieet)?
Idd dat dus!
Bijvoorbeeld bij mn schoonmoeder gelden andere.regels dan bij ons. Daar zeg k sneller wat van dingen dan thuis bijvoorbeeld. Of mn schoonmoeder zegt er wat van. Prima hoor. Overigens doet ie veel dingen daar ook niet die hij thuis wel doet.
Hij is daar 1 ochtend in de week.
pi_106430316
quote:
2s.gif Op donderdag 5 januari 2012 10:23 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Helemaal akkoord :Y
Om die reden hebben wij er voor gekozen dat bij de onthaalmoeder haar regels gelden en zij dus mag berispen. Nu moet ik wel toegeven dat wij over heel veel zaken hetzelfde denken (dingen die hij mag doen en niet mag doen, zijn eetgewoonten, ...) wat het dus heel handig maakt. En het is niet dat de lijn zo strikt is, hoor. Omdat we zo gelijk denken, berispen P. en ik Thomas ook soms bij haar, maar dan weet ik dat de onthaalmoeder dat ook zou gedaan hebben.

De ouders van dat ene meisje hebben echt een heel andere manier van denken (maar dan ook over alles: doen en laten, eten, ...) en voeden hun dochter heel "vrij" op. Allemaal goed en wel als je dat wil doen, maar dan in je eigen huis, is mijn mening :@
  donderdag 5 januari 2012 @ 10:34:25 #68
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106430456
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 10:28 schreef leonieke het volgende:

[..]

Helemaal akkoord :Y
Om die reden hebben wij er voor gekozen dat bij de onthaalmoeder haar regels gelden en zij dus mag berispen. Nu moet ik wel toegeven dat wij over heel veel zaken hetzelfde denken (dingen die hij mag doen en niet mag doen, zijn eetgewoonten, ...) wat het dus heel handig maakt. En het is niet dat de lijn zo strikt is, hoor. Omdat we zo gelijk denken, berispen P. en ik Thomas ook soms bij haar, maar dan weet ik dat de onthaalmoeder dat ook zou gedaan hebben.

De ouders van dat ene meisje hebben echt een heel andere manier van denken (maar dan ook over alles: doen en laten, eten, ...) en voeden hun dochter heel "vrij" op. Allemaal goed en wel als je dat wil doen, maar dan in je eigen huis, is mijn mening :@
Ja precies.
Ik denk dat ik snel ruzie zou hebben met die mensen :X
Bij mijn schoonouders mag Harry ook meer dan hij thuis mag. Als ik er bij ben dan zeg ik er soms wat van en soms niet. Ligt eraan waar het over gaat.
Voorbeeld: hij mag daar met al het speelgoed op alle tafels spelen/timmeren. Hier thuis mag dat niet ivm glazen blad. Bij opa en oma zeg ik daar niks van, thuis wel.
Hij rijdt soms moedwillig met zijn loopauto/fiets over boeken en speelgoed (hij tilt zijn fiets zelfs op om hem bovenop de Duplo te crashen :X ). Dat mag gewoon van mij pertinent niet. Nergens niet. Spullen zijn er niet om opzettelijk kapot te maken.
pi_106430534
quote:
2s.gif Op donderdag 5 januari 2012 10:34 schreef Asyniur het volgende:
Ja precies.
+1 :D
pi_106430644
Mja, ik denk dat het vooral de mama is die zo redeneert. De papa lijkt me veel schappelijker :) Een ander (weliswaar dom) voorbeeld: ze is opnieuw zwanger en moet eind februari bevallen. Wel is ze twee weken geleden al moeten stoppen met werken en mag ze niets meer heffen. En toch wil zij persé haar dochter in de eetstoel zetten bij de onthaalmoeder of er uit halen of haar opheffen om haar op de verzorgingstafel te zetten.
Alé, 't is een manier van redeneren dat ik niet goed begrijp ;)

En ik ben ervan overtuigd dat P. en ik Thomas vrij streng opvoeden. Hier mag hij bv niet met zijn auto's op de tafel rijden. Bij oma en opa mag dat wel. Dus idd, daar zeg ik er niets van, thuis wel :Y Maar opzettelijk tegen deuren rijden, mag hij nergens :X
  donderdag 5 januari 2012 @ 10:44:06 #71
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106430688
juistem! +2

Oona zei net Beebee! tegen de pop....
(Ik zeg nooit pop omdat we haar tutpopje al zo noemen... alle poppen zijn hier dus 'baby')
We'll have love aplenty
You and me
pi_106430748
Hier lijkt de blauwe plekkenperiode weer even voorbij. Ruben valt nu niet meer om bij het lopen en is nog niet zo ver dat hij gaat klimmen in zijn eentje. De bank komt hij alleen met hulp op, en dan zitten wij er dus bij. Hij doet dan wel pogingen om over de leuning te duiken (de bank staat midden in de kamer en er achter is zijn speelplek), en laat zich ook tegen de rugleuning, of tegen ons aan vallen. Maar ik laat hem niet alleen achter op de bank.
De salontafel is vrij hoog, daar zie ik hem nog niet op klimmen.

Nou ik berichtjes lees over een stoeltje voor de dreumesjes, lijkt me dat een goed idee, hoeft hij niet meer altijd te staan met zijn neus in de tv :P Alleen weet ik niet of hij zou blijven zitten, maar dat zien we dan wel weer. Wat voor stoeltjes hebben jullie?

Dat van die regels bij jezelf en anderen: het lijkt mij idd vooral voor de kinderen verwarrend dat iets niet mag, behalve als de ouders van x er zijn, dan mag x het wel. Als kind zou ik er dan niet echt meer iets van snappen (ook niet, of misschien wel vooral niet als ik kind x was, trouwens). Wij proberen de basale regels van het kdv ook thuis toe te passen (bijv eten en drinken doen we alleen aan tafel), zodat dat voor hem logisch is. Maar wel tot op zekere hoogte hoor, als hij netjes kan drinek en op de bank kan zitten, doen we dat denk ik. Maar zover zijn we nog niet!

Over kleertjes, momenteel zit meneer weer in een groeispurtje, dus een hoop is opeens te klein. Hij loopt daardoor wel eens iets langer in een beetje smoezelige kleren dan ik fijn vind :@ . Van het weekend maar even naar de stad, grotere kleertjes scoren. Is het nog uitverkoop?
Hier trouwens wel vrijwel altijd een slab om, hij pakt hem zelf als ik zeg dat we gaan eten O+

enneh, niet zo veel typen als ik een berichtje aan het maken ben, de helft is alweer achterhaald ;) Ik typ niet zo snel, of maak veel te lange berichten...
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_106430814
oh lucas update: gisteravond komt ie aanlopen met zn schoenen en wijst in de richting waar zn jas hangt: buiten wandelen O+ t lijkt bijna een gewoonte te worden *;

@Piekie, wij hebben zoiets (x2):

[ Bericht 11% gewijzigd door -Caroline- op 05-01-2012 10:58:06 ]
pi_106430859
Piekie, ik heb ook getwijfeld over verschillende plaatsen en verschillende regels. Het probleem hier is dat wij (zoals gezegd) vrij streng zijn en we steeds in een discussie eindigden bij de grootouders: "laat dat kind toch doen".
Aangezien hij maar uitzonderlijk bij de grootouders is (ze vangen hem bv niet 1 of meerdere dagen per week op) en we er dan nog vaak zelf bij zijn, ondervindt hij niet zoveel last van de verschillende regels.
Plus dat ik ook vind dat grootouders hun kleinkind wel mogen verwennen als ze de opvoedersrol niet op zich nemen (moest Thomas daar bv elke week een dag zijn, zou ik wel verwachten dat ze onze regels toepassen).
pi_106430891
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 10:48 schreef Cooki het volgende:
oh lucas update: gisteravond komt ie aanlopen met zn schoenen en wijst in de richting waar zn jas hangt: buiten wandelen O+ t lijkt bijna een gewoonte te worden *;

wij hebben zoiets (x2):
[ afbeelding ]
Leuk hé :)
Hier gaat het dan over "schoentjes aan" en "jasje aan" en dan weten we ook hoe laat het is ;) Al zou hij nu op zijn hoofd mogen dansen, zo'n storm (met rukwinden, hagel, donder en bliksem).

Of hij neemt zijn tasje, doet het rond zijn arm, zwaait "dada" naar ons en gaat aan de achterdeur staan O+
En dan vragen we of Thomas weggaat en zegt hij heel overtuigend "ja, dada :W "
pi_106430973
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 10:50 schreef leonieke het volgende:
Piekie, ik heb ook getwijfeld over verschillende plaatsen en verschillende regels. Het probleem hier is dat wij (zoals gezegd) vrij streng zijn en we steeds in een discussie eindigden bij de grootouders: "laat dat kind toch doen".
Leonieke, ik snap wat je zegt :Y
Hier ondervindt Lucas ook wel verschillen in regels (kdv, opa/oma).. lijkt me nix mis mee.
En ik bepaal natuurlijk wat ik wel/niet toesta en ik ga al helemaal niet in discussie met grootouders :X (maar dat is een heel ander verhaal _O- )
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 10:51 schreef leonieke het volgende:
Leuk hé :)
Hier gaat het dan over "schoentjes aan" en "jasje aan" en dan weten we ook hoe laat het is ;) Al zou hij nu op zijn hoofd mogen dansen, zo'n storm (met rukwinden, hagel, donder en bliksem).

Of hij neemt zijn tasje, doet het rond zijn arm, zwaait "dada" naar ons en gaat aan de achterdeur staan O+
En dan vragen we of Thomas weggaat en zegt hij heel overtuigend "ja, dada :W "
ja idd zo schattig O+
en dat enthousiaste uitzwaaien is ook tof !
vandaag is niet zo n goeie dag voor wandelen, hoewel ik toch ff ga, als t droog is :)
pi_106431171
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 10:48 schreef Cooki het volgende:

@Piekie, wij hebben zoiets (x2):
[ afbeelding ]
ghehehe, precies *die* hebben wij ook x2. in *die* kleur ook dan he.

instant rust & vrede hier trouwens, nu we de zindelijkheidsperikelen van selene ff een tandje lager gezet hebben! blijkbaar vond ravi het allemaal ook niks, want die is opeens ook 2 x zo vrolijk!
pi_106431288
Ik vraag me af hoe Thomas volgende week zal reageren op de zindelijkheidstraining van één van de meisjes bij de onthaalmoeder. Sowieso zal zijn potje ook tevoorschijn komen bij haar, maar voor hem zal het vooral nog kijken zijn en zien hoe hij erop reageert.
pi_106431397
quote:
Aangezien hij maar uitzonderlijk bij de grootouders is (ze vangen hem bv niet 1 of meerdere dagen per week op) en we er dan nog vaak zelf bij zijn, ondervindt hij niet zoveel last van de verschillende regels.
Plus dat ik ook vind dat grootouders hun kleinkind wel mogen verwennen als ze de opvoedersrol niet op zich nemen (moest Thomas daar bv elke week een dag zijn, zou ik wel verwachten dat ze onze regels toepassen).
Grappig, ik vind t juist ook wel goed voor m dat ie leert met andere regels om te gaan.
Mn schoonmoeder past dus een halve dag op en mn moeder 2 dagen. Overal gelden andere regels, prima, tis voor hem niet verwarrend (althans zo komt t niet over). Sowieso probeert ie bij mij meer uit. En is dus ondeugender als we met zn allen bij de (schoon)ouders zijn.
pi_106431580
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:09 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Grappig, ik vind t juist ook wel goed voor m dat ie leert met andere regels om te gaan.
Mn schoonmoeder past dus een halve dag op en mn moeder 2 dagen. Overal gelden andere regels, prima, tis voor hem niet verwarrend (althans zo komt t niet over). Sowieso probeert ie bij mij meer uit. En is dus ondeugender als we met zn allen bij de (schoon)ouders zijn.
Akkoord :Y En het hangt er natuurlijk allemaal van af hoe verschillend die andere regels zijn. Over zijn eetgedrag ben ik wel vrij streng bij de schoonouders. Een koekje meer dan thuis? Oké :Y Maar op nieuwjaar liep hier daar opeens rond met snoep en dat krijgt hij niet van ons, dus ook niet bij oma en opa. Al was ik blij dat P. het gezien had en het snoepje had afgenomen want het is toch nog altijd anders omdat het zijn ouders zijn :D
pi_106431718
quote:
Hier ben ik het helemaal mee eens, hoor. Het ging mij vooral om de 'opvoed' situaties (dus thuis, kdv, gastouder, wekelijks 1/meerdere dagen bij grootouders enz). Maar wellicht dat ik daar een beetje te 'moeilijk' over denk en dat het dus wel prima kan gaan, zoals Cooki en Sonnetje aangeven. En dan vooral ook om de basis regels. Een ander soort koekje, bijv stukje stroopwafel, prima, maar niet zo veel dat het echt ten koste van zijn eetlust gaat. Alleen zoet op brood, ook goed. Maar dan wel aan tafel zitten. En meppen met de tuitbeker op tafel mag ook daar niet.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_106431773
Mmm, weer een crosspost, maar volgens mij zitten we behoorlijk op 1 lijn :)
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  donderdag 5 januari 2012 @ 11:23:17 #83
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106431798
Leonie, ik mag/kan ook niet meer (veel) tillen en toch zet ik Harry nog regelmatig zelf in een stoel. :@ Domweg omdat ik vergeet iemand anders te vragen om het te doen (als er iemand in de buurt is). Maar als iemand het aanbiedt, dan weiger ik het niet.

Ow en qua kleding: soms heeft Harry de stroop bij het ontbijt al overal zitten en soms loopt hij 2 dagen in dezelfde spullen. Heel wisselend dus...

Cooks, wat lief dat hij dat zelf komt vragen O+

En die kleine donders weten heel snel als iets wél mag bij de een en niet bij de ander!
Zo heeft Harry heel graag de ballen uit de soep. Als zijn eigen balletjes op zijn, dan wijst hij naar mijn bord en wil hij de mijne. Ik zeg dan dat die van mij zijn en daar is de kous mee af (heeft hij ook vrede mee). Als we bij mijn schoonouders zijn dan wijst hij daarna naar opa en oma's bord die dan keurig een bal (of 2) afstaan. Zoonlief blij. Deugniet ;)
pi_106431897
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:22 schreef Piekie81 het volgende:
Mmm, weer een crosspost, maar volgens mij zitten we behoorlijk op 1 lijn :)
Ik denk het ook ja :Y

@Asyniur: het ging dus over het feit dat onze onthaalmoeder het aanbiedt om haar dochter te tillen en ze het gewoon niet mag doen. Ik kan me voorstellen als je alleen bent of er niet aan denkt dat je je kind zelf gaat tillen (je kan ook niet altijd anders), maar als ze het aanbieden, vind ik het echt 8)7 als je het dan weigert.

En dat balletjes-verhaal is zoooo herkenbaar _O-
  donderdag 5 januari 2012 @ 11:37:41 #85
259886 pessie
pi_106432262
Wij zijn op zich niet heel streng, al is manlief strenger dan ik. Nathan mag dus wel zn speelgoed door de hele kamer verspreiden, en met autootjes op tafel spelen (dat vind ie echt zo leuk). Wat hij niet mag zijn vooral dingen stukmaken, slaan (fase van dit moment helaas), en gevaarlijk doen. Het punt met gevaarlijk doen is alleen dat dat steeds verandert. Hij loopt nu zo stabiel en netjes de trap op dat dat geen kwaad kan, het probleem is alleen dat hij niet alleen de trap af kan, dat maakt het gevaarlijk. Dat vind ik dus wel heel lastig.

Wat betreft snoep, Nathan krijgt wel eens rozijntjes en heel af en toe zijn we ergens waar hij een spekje krijgt. Verder vind ik snoep geen aanvulling voor Nathan. Oh, behalve 1 ding. Hij heeft chocolade ontdekt :') . Dus heel af en toe krijgt hij wel eens een klein stukje chocolade. Nou ja, het zij zo. Schoonouders luisteren trouwens redelijk naar ons (behalve wat box gebruik betreft }:| ). We nemen ook altijd tussendoortjes voor hem mee voor het geval zij niet iets hebben wat Nathan-proof is. Maar ik ben niet zo moeilijk met het middagtussendoortje. 's Ochtends krijgt hij iets gezonds, na zn slaapje krijgt hij fruit en als hij dan om 4 uur een chocolate chip cooki krijgt vind ik prima.

Wij eten nooit soep, ik snap soep niet en vind er weinig aan. Nathan heeft dus ook nog nooit soep gehad.

En wat betreft extra :') hij wijst ook wel naar ons bord omdat hij meer vlees wil, als we dan nee zeggen gaat ie echt heel hard huilen alsof hem groot onrecht aan is gedaan :Y
pi_106432633
Als ik sommige posts lees dan lijk ik best streng :D

Liesje mag niet op meubels klimmen en al helemaal niet op de vensterbank. Nu kan ze dat ook niet, dus dat scheelt misschien, maar ook in de toekomst mag ze dat niet van mij. Ze mag wel zelf op de bank of een stoel klimmen (kan ze ook nog niet), maar ze mag er sinds kort niet meer op staan. Ze mag niet aan apparatuur komen en niet zelf dichte kasten opentrekken. Ze mag wel ál haar speelgoed uit haar eigen (open) kast trekken, door de hele kamer verspreiden en met speelgoed op de salontafel spelen.

Als we bij iemand anders zijn dan houd ik mijn eigen regels aan, omdat degene waar we dan zijn, Liesje niet snel zal corrigeren als we erbij zijn. Als ik er niet bij ben dan moeten ze het zelf weten. :+

Ook qua snoep ben ik een "zeikerd" voor Liesje. Ze krijgt heus wel eens een koekje, of incidenteel een stukje chocola (met kerst gegeven), maar spekkies, schuimpjes o.i.d. zal ze van ons niet krijgen. Als ze het elders wel krijgt dan zie ik het door de vingers, tenzij het de spuigaten uitloopt, maar dat heb ik nog niet meegemaakt. Ik zeg wel tegen anderen dat ik liever heb dat ze een koekje krijgt dan echt snoep, als ze toch iets willen geven.
pi_106432873
Wat doe je Liesje toch allemaal aan, Cantare? :o }:| :{w

Serieus, het lijkt echt op de manier waarop wij Thomas opvoeden, behalve het salontafel-verhaal als het over auto's e.d. gaat, met zijn potjes en pannetjes mag het dan weer wel :+ Chocolade en snoep mag hier (en elders) ook niet. Al bij al, vind ik je dus vrij soepel hoor ;)
pi_106433036
quote:
0s.gif [b]Op donderdag 5 januari 2012 11:20 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/351058
Hier ben ik het helemaal mee eens, hoor. Het ging mij vooral om de 'opvoed' situaties (dus thuis, kdv, gastouder, wekelijks 1/meerdere dagen bij grootouders enz). Maar wellicht dat ik daar een beetje te 'moeilijk' over denk en dat het dus wel prima kan gaan, zoals Cooki en Sonnetje aangeven.
Ik heb zelf de indruk dat kinderen regels nog vooral verbinden aan een persoon. Ze weten meestal goed: van mama mag dit niet, van X mag dat niet. Ze zullen vast wel testen of ze niet stiekem tóch iets mogen wat ze bij een ander hebben gedaan, maar dat valt meer onder uitproberen of de regel er nog is, dan dat ze het niet snappen.
pi_106433075
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:55 schreef leonieke het volgende:
Wat doe je Liesje toch allemaal aan, Cantare? :o }:| :{w

Serieus, het lijkt echt op de manier waarop wij Thomas opvoeden, behalve het salontafel-verhaal als het over auto's e.d. gaat, met zijn potjes en pannetjes mag het dan weer wel :+ Chocolade en snoep mag hier (en elders) ook niet. Al bij al, vind ik je dus vrij soepel hoor ;)
Ik heb zelf ook niet het gevoel dat ik streng ben, voor mij zijn dit vanzelfsprekende dingen, maar ik zie dat dat voor anderen niet altijd zo is, vandaar mijn opmerking over "streng zijn". Ik heb niet de indruk dat Liesje eronder lijdt. ;) Door deze regels verloopt het hier meestal rustig en zonder ongelukken, dus dat is voor ons allemaal alleen maar prettig.

Oh ja, wat ze ook niet mag: met drinken lopen.
pi_106433211
Ik denk dat kinderen vooral zouden lijden als regels op een bepaalde plaats/bij een bepaald persoon opeens heel erg veranderen. En met dat lijden bedoel ik dan eigenlijk: het er moeilijk mee hebben omdat het niet meer duidelijk is wat wel en wat niet mag.

En Thomas mag hier ook zijn speelgoed uitspreiden, maar af en toe moet er wel eens opgeruimd worden (ook tijdens de dag). Heel vaak is het hier dus een "stort" maar aangezien we ook een spelletje maken van opruimen, vind hij het volgens mij helemaal niet erg om al die blokjes weer eens in de doos te steken.
pi_106433414
Ha, leuk om te lezen hoe iedereen het anders aanpakt!

Wij hebben de stelregel dat een paar dingen echt niet mogen, die verbieden we, maar de rest laten we toe. Om zo niet de hele dag Nee te hoeven zeggen. En om consequent te kunnen zijn. Bij de dingen die niet mogen, zeggen we altijd nee. Natuurlijk is er ook een grijs gebied, ik heb liever dat hij met de Duplo op een kleed speelt (soms schuift hij de doos naar mij toe, zo van Mamma, wil je het kleed neerleggen), maar als hij de doos al zelf heeft open gemaakt, leg ik de Duplo tijdens het spelen op het kleed.

Bij ons mag Ruben geen eten op de grond gooien en niet expres knoeien met zijn drinken, niet aan de stopcontacten en de telefoon komen en niet de prullenbak open doen. En hij mag niet aan de cd's komen en niet aan bekers/glazen die op tafel staan. Hij mag wel aan de tv en de decoder zitten, die staan nu op een plek dat hij er heel goed bij kan, maar als we nieuwe kasten hebben is dat afgelopen. Dan kan hij er niet meer bij.
Aan de afstandsbediening en de mobiele telefoons mag hij eigenlijk ook niet komen, die leggen we buiten zijn bereik. Maar als we dat vergeten zit hij er vaak toch aan, dan vragen we of hij het aan ons wil geven, en dan doet hij dat nog ook O+

Hier thuis krijgt hij heel soms een stukje van een koekje van ons, maar nooit in plaats van zijn eigen koekjes. En bij de lunch heeft hij ontdekt dat wij wel eens hele lekkere hagelsag op brood hebben (van die dikke chocolade :9 ). Dan krijgt hij een paar korrels.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  donderdag 5 januari 2012 @ 12:09:13 #92
259886 pessie
pi_106433442
Ik heb Nathan al 3 keer van de koffietafel afgehaald vanochtend :') , nog 1 keer en zn stoeltje verdwijnt even.

Cantare, ook al vind jij jezelf streng ik heb het idee dat wij redelijk op 1 lijn zitten. Ook Nathan mag niet op meubels klimmen (behalve de bank, maar daar mag hij niet op lopen, alleen zitten) en we hebben 2 weken geleden een andere TV kast gekocht zodat alle apparatuur achter een deurtje met keukenbeveiliger zit (heerlijk, wat een rust geeft het als je je kind niet 50x per dag daar weg moet halen).
Toch hebben we best regelmatig een ongeluk, maar goed, Nathan luistert dan helaas ook nog steeds voor geen meter :') .

As we speak heeft Nathan zn stoeltje weer bij de tafel gezet met een stuk speelgoed, in zn spel wilde hij weer de tafel opklimmen, we zijn al zover dat ik hem kan corrigeren van een afstand ("Nathan, op je billen! Niet op de tafel klimmen maar gaan zitten op je stoel").
pi_106433539
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:03 schreef leonieke het volgende:
Ik denk dat kinderen vooral zouden lijden als regels op een bepaalde plaats/bij een bepaald persoon opeens heel erg veranderen. En met dat lijden bedoel ik dan eigenlijk: het er moeilijk mee hebben omdat het niet meer duidelijk is wat wel en wat niet mag.
Denk 't ook. Het zal trouwens per kind ook wel verschillen.
quote:
En Thomas mag hier ook zijn speelgoed uitspreiden, maar af en toe moet er wel eens opgeruimd worden (ook tijdens de dag). Heel vaak is het hier dus een "stort" maar aangezien we ook een spelletje maken van opruimen, vind hij het volgens mij helemaal niet erg om al die blokjes weer eens in de doos te steken.
:)

Liesje vindt opruimen tot nu toe ook wel leuk. Tenminste, ze vindt het gewoon leuk om spullen ergens in te stoppen, en dat is wat je vaak doet met opruimen, dus dat wil ze wel. Alleen als ze dan iets leuks tegenkomt dan trekt ze dat weer uit de bak en gaat ze ermee zitten spelen. O+ Soms heeft ze ook ineens een 'alles moet weg'-bui. Dan begint ze op eigen initiatief de salontafel op te ruimen. :') Helaas duwt ze alle spullen dan in mijn handen en moet ik het nog naar de goede plek brengen.
pi_106433756
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:08 schreef Piekie81 het volgende:
Wij hebben de stelregel dat een paar dingen echt niet mogen, die verbieden we, maar de rest laten we toe. Om zo niet de hele dag Nee te hoeven zeggen. En om consequent te kunnen zijn. Bij de dingen die niet mogen, zeggen we altijd nee.
Dat is ook precies onze strategie.
quote:
Aan de afstandsbediening en de mobiele telefoons mag hij eigenlijk ook niet komen, die leggen we buiten zijn bereik. Maar als we dat vergeten zit hij er vaak toch aan, dan vragen we of hij het aan ons wil geven, en dan doet hij dat nog ook O+
Zelfde hier. Ik zeg dan 'dat is van mama/papa/oma/... en dan geeft ze het (meestal met een lach) direct terug. Soms hoef ik alleen maar mijn hand uit te steken.

Ze protesteert nu wel eens. Dan is het is: "ba! ba! ba! ba! ba!" en daarna omdraaien en er hard mee wegkruipen. Als ik het afpak dan kijkt ze heel boos, precies zo: }:| Dat vind ik alleen zó schattig dat ik dan mijn lach moeilijk kan inhouden.

Verder is Liesje best gevoelig voor correctie. Over het algemeen weet ze wel wat wel en niet mag. Soms is ze baldadig en luistert ze helemaal niet, maar 9 van de 10 keer is ze dan gewoon moe.
  donderdag 5 januari 2012 @ 12:18:50 #95
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106433780
Ow en hier mag ook niet op de tafel geklommen worden :N
Wel op de vensterbank. Maar dat laatste is er eigenlijk ingeslopen. Eigenlijk mocht het niet maar als we gingen zwaaien naar papa/opa/etc dan zette ik hem altijd op de vensterbank omdat ik hem niet zo lang kan tillen. Dus toen was het een beetje stom om het te gaan verbieden als hij uit zichzelf ging klimmen om te zwaaien.

En qua snoep/koek zijn we op andere plaatsen was losser dan thuis. Maar ik moet er wel bij zeggen dat hij het na 1 hap koek vaak al voor gezien houdt...
pi_106433857
Mja, wat eten betreft, moeten we wel wat strenger zijn. Thomas zou nl blijven eten als hij kon. Dus ook van koekjes, snoep, ...
pi_106434080
Liesje blijft ook eten. Over snoep gesproken, ik heb pas zo gelachen: Liesje had ergens een zakje snoep gekregen, alleen aangezien ik dat niet zo geschikt vond voor haar, had ik het weggelegd op het dressoir. Alleen let ik ook wel eens niet op, dus wat schetst mijn verbazing als ik opkijk van het koken: Liesjes snoetje helemaal onder de chocola, knuistjes vast om een zilverpapiertje, en helemaal aan het glunderen. Een meter verderop een groter stuk zilverpapier en allemaal vegen chocola op de grond. Blijkbaar kon ze gewoon ineens bij het dressoir, heeft ze zelf een chocoladebal uitgepakt en opgegeten. :o Kleine ondeugd. O+
  donderdag 5 januari 2012 @ 12:31:19 #98
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106434187
Cantare :D
Chocola is ook :Y)

Leonie, als Harry onbeperkt zou blijven eten, zouden er ook meer restricties zijn hoor. Maar gezien het feit dat hij zich beter weet te gedragen dan zijn ouders is dat niet nodig ;)
pi_106434274
quote:
2s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:31 schreef Asyniur het volgende:
Cantare :D
Chocola is ook :Y)
Ja, dat vindt ze héérlijk... nou ja, geef haar eens ongelijk. ;)
  donderdag 5 januari 2012 @ 12:56:05 #100
259886 pessie
pi_106434992
Cantare ik vind het knap! Ik krijg al amper de chocolade uit zo'n stukje zilverfolie :@

Nathan eet altijd graag koekjes, maar dat krijgt hij niet onbeperkt. Hoe doen jullie het met fruit? Nathan loopt nu x aantal keer per dag naar de fruitschaal en wijst dan naar de banaan en zegt "die", maar hoe vaak fruit is maximaal raadzaam? Hij krijgt nu 1 keer fruit (ook omdat meneer alleen banaan wil eten en ik geen verstopping in de hand wil werken).
pi_106435184
Ha, ha, Liesje met chocola! Ik zie het voor me!

Ruben durft niet altijd te proeven van snoep/lekkers. Maar als hij dan geproeft heeft, lust hij vaak wel een paar hapjes. Maar na een paar hapjes is het dan ook vaak wel genoeg, gelukkig.
En komkommer, druifjes, mandarijn en dat soort gezonde dingen vind hij ook helemaal prima. Worst en kaas trouwens niet, tot groot verdriet van de slager. Die stopt nu elke keer een plakje worst in een zakje bij het vlees, maar die zit ik dan thuis op te smikkelen :s)

Pessie: hier zijn banaan en mandarijn helemaal de bom. Banaan krijgt hij alleen halverwege de ochtend (bij het 'fruitmoment'), maar mandarijn krijgt hij na het brood ook nog wel eens (als hij nog wil).
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 5 januari 2012 @ 13:01:01 #102
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106435203
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:56 schreef pessie het volgende:
Cantare ik vind het knap! Ik krijg al amper de chocolade uit zo'n stukje zilverfolie :@

Nathan eet altijd graag koekjes, maar dat krijgt hij niet onbeperkt. Hoe doen jullie het met fruit? Nathan loopt nu x aantal keer per dag naar de fruitschaal en wijst dan naar de banaan en zegt "die", maar hoe vaak fruit is maximaal raadzaam? Hij krijgt nu 1 keer fruit (ook omdat meneer alleen banaan wil eten en ik geen verstopping in de hand wil werken).
Ik had Geert net z'n banaan gegeven, en uit de kinderstoel kon ik 'm zó aan papa overhandigen: poepluier :D Als ik Geert geen banaan geef dan poept ie niet ben ik achter sinds twee dagen :')

weer wegsluipt hier, mijn kind is nog lang geeeeeeeeeeeeen dreumes! :6
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_106435264
En even offtopic : Cantare, hoe oud is Liesje trouwens? Ik zie jullie niet staan in de OP (of kijk ik er helemaal overheen?)
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_106435342
Aangezien iedereen hier de 11 maanden al voorbij is kom ik het hier even vragen.

Is het een bekende fase dat met 11 maanden alles, maar vooral de commode, een reden is tot gillen, drama en bananen? }:|

Mijn vrolijke baby is een gillende/jengelende dreumes momenteel en even de bevestiging dat het een faaaaaaaaaaaaase is maakt het door komen iets makkelijker :+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_106435427
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 13:04 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Is het een bekende fase dat met 11 maanden alles, maar vooral de commode, een reden is tot gillen, drama en bananen? }:|

Mijn vrolijke baby is een gillende/jengelende dreumes momenteel en even de bevestiging dat het een faaaaaaaaaaaaase is maakt het door komen iets makkelijker :+
DML: :Y (alleen durf ik geen garantie op de termijn te geven...)
commode stress: hier hielp: liedje zingen (klap ns in de handjes :P ) of potje sudocreme of iets anders "verbodens" in de handen geven.
  donderdag 5 januari 2012 @ 13:08:55 #106
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_106435483
Yup. Het is ook een lange fase trouwens. :D

Is staand verschonen een optie?
A grand adventure has begun.
pi_106435520
Is inderdaad een fase, die met ups en downs lang kan duren :6
Momenteel zijn luiers erg interessant (vooral de plaatjes). En het armpjes door mouwen doen is drama, zelfs een half uur later probeert hij nog om de mouwen er af te trekken...
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_106435569
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 13:04 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Aangezien iedereen hier de 11 maanden al voorbij is kom ik het hier even vragen.

:Y

het gaat over zodra je begint met zindelijkheidsgedoe trouwens :')
dan willen ze opeens op de commode (wat niet meer past) en blijven opeens keurig liggen. gooien op commando billen omhoog, enzovoorts :P
pi_106435611
Fietje is helemaal into de boekjes. Er liggen er nu bij de commode een paar. Zolang ze een boekje heeft is het prima, maar anders is het dikke drama..
*poef* nu is het weg
pi_106435703
Hoofd en armen is al 11 maanden lang een reden tot piepen maar een boekje, sudocreme of liedjes zingen hielp inderdaad altijd maar net gooide hij dit uit woede alleen nog maar op de grond zo boos was hij.

Staand verschonen doe ik soms wel eens maar hij heeft de verschrikkelijkste poepbroeken de laatste dagen en het is ook behoorlijk rood dus ik moet er gewoon even echt goed bij om het te behandelen. Deels onderdeel van de woede net denk ik wel hoor.
Maar sinds een week of twee herkent hij het ritueel dat papa hem na het eten op de commode klaar maakt voor bed en als Mr.DML hem dan ook maar oppakt gaat hij al in de drama stand.

Het is echt Mr.DML zijn dingetje om hem naar bed te brengen maar het is alleen maar dikke drama nu en dat is ook zo sneu want meer ziet hij hem niet op een dag :{

Maar faaaaaaaaase dus :+
The way you rock'n'roll
pi_106435709
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 13:02 schreef Piekie81 het volgende:
En even offtopic : Cantare, hoe oud is Liesje trouwens? Ik zie jullie niet staan in de OP (of kijk ik er helemaal overheen?)
Haha, dat klopt, ik heb me nooit "officieel" gemeld in dit topic. Liesje is van 24 augustus, dus nu ruim 16 maanden. Kun je ook zien in de ticker in mijn signature (als je op 'Dochterlief' klikt).

@DML: Hier is het ook een tijdje "gedoe" geweest met de commode e.d. Drama zou ik het niet willen noemen, maar ik weet dat ik een vrij rustig, gelijkmatig kind heb. Het duurde hier een maand of 2, denk ik?
pi_106438037
Pessie, wat fruit betreft hebben wij 1 "regel" en dat is dat hij max 1 banaan per dag krijgt. Soms eet hij dan ook nog een appel en een mandarijn en rozijntjes... En uitzonderlijk nog een appel :') Maar dat is niet op 1 moment. Vaak eet hij in de voormiddag al een appel terwijl zijn fruitmoment eigenlijk in de namiddag is.
Ik merk dat hij vroeger een strikter eetschema had, maar sinds hij zelf zoveel kan benoemen en herkent, eet hij veel meer verspreid (zijn fruitmoment kan eens in de voormiddag zijn, yoghurt is als hij er om vraagt, ...).

En drama op de verzorgingstafel? Herkenbaar :Y Het gaat hier met ups & downs. Soms verschiet ik dat hij er opeens weer drama van maakt. Een boekje, speeltje of een liedje helpen meestal wel :Y Al vindt hij het tegenwoordig heerlijk dat hij eventjes op zijn knieën kan gaan zitten en zijn hoofd onder zijn armen kan steken. Want, als hij ons niet ziet, zien wij hem ook niet hé ( :') ).
pi_106438619
hier vrij weinig regels wbt eten. Als het gezond eten is, mogen ze er best heel veel van ;) Rijstwafels kan ik bijna per gros kopen ;)

Zo toch maar ff met F-je naar de huisarts. Duidelijk oorpijn, al drie dagen vrij hoge koorts en een totaal nieuw hoestje.
pi_106438716
Free, dat hebben wij met volkoren cracotten (en de onthaalmoeder ook ;) ).

Veel succes bij de dokter. Hopelijk kan hij/zij verder helpen!
pi_106439330
Die commodes zijn ook niet handig. Er moet iets uitgevonden worden met een kuiltje en riemen om het kind op vast te binden op een manier dat hij niet kan draaien en je wel bij de billen kan. })

Reilain, zo'n broekje had ik Mex gister ook aangedaan, drama drama, en toen accepteerde hij het en een half uur later zat hij ineens in zijn blote benen op de bank!
Oh en hij probeerde gister over het traphekje heen te klimmen! Maar dat lukte gelukkig nog niet.

Vervelende situatie leonieke bij de onthaalmoeder, moet je daar nou weer mee..

Zo'n stoeltje hebben wij ook, maar hij kieperde wel eens achterover, of hij klom erop en dat viel dan. En tegen de bank aan dan klom hij erop, maar goed, dat lukt hem nu toch wel, dus ga hem weer eens te voorschijn halen.
pi_106440690
Dat was een zeer onzinnig huisarts bezoek.
Longen schoon,1 oor een beetje geïrriteerd en dat hij al 2 maanden niet langer dan 1,5 dag koorts en/of diarreevrij is geweest is ook niet schokkend blijkbaar.

Samenvatting: mijn kind is kerngezond :+

* freecell kijkt naar bleek hoopje koorts en ellende op de bank.
pi_106441152
Bij hoeveel maanden is het dan wel erg?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 5 januari 2012 @ 15:52:26 #118
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106441574
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 14:51 schreef Troeta het volgende:
Die commodes zijn ook niet handig. Er moet iets uitgevonden worden met een kuiltje en riemen om het kind op vast te binden op een manier dat hij niet kan draaien en je wel bij de billen kan. })

klik
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_106441716
Geniaal!!!!! hahaha
  donderdag 5 januari 2012 @ 17:20:40 #120
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106445657
Ohh DJMO die 11maanden is een &^% sprong.. een pittige en lange ;) Daarna even rust en mag je door met die van 13 mnd ;)

Hahahaha troeta... die Mex! Ook slim gewoon je broek uitdoen!

Freecell pff aan dat bezoek had je ook niets dus.. gewoon de huisarts maar plat blijven lopen dan..

Streng of niet streng..
Hmmmm wij zitten er denk ik tussenin... Oona mag wel met de afstandbedieningen spelen ;) Leg ze wel weg maar meestal heeft ze ze toch weer te pakken.. En gezien we niet op alles steeds nee willen zeggen laat ik die weer gaan... De platenkast, apparatuur, en alle boeken die niet op haar plankje in de kast staan moet ze vanaf blijven... Over het algemeen doet ze dat heel goed.

Qua eten ben ik denk ik weer wat strenger.. Ze heeft bv nog nooit frietjes op.. (Ws morgen voor het eerst) snoepen eigenlijk nooit... Organix hebben we in huis.. die krijgt ze vaak 'smiddags iets van.. maar bv chocola of ander snoep heeft ze nog niet gehad.. Ook krijg ze geen dingen als smeerkaas op haar brood (erg zout) maar wel gewone jonge kaas..

Sinds kort zijn we een paar dingen wel aan het introduceren.. af en toe eens een kant en klare saus mee-eten e.d...
We'll have love aplenty
You and me
pi_106446828
Afstandsbediening is een no-go hier. Nr 1 is bijna zo goed als kapot omdat hij het leuk vond om hem in de grond te gooien.
Anderzijds hebben we dan 1 van onze draadloze telefoons gegeven (zonder de batterijen) omdat we gek werden van het feit dat hij die van ons elke keer wou nemen.

Frieten heeft Thomas één keer gekregen. Van mijn ma }:| :X :( Mijn ma heeft nu wel begrepen dat ze dit niet meer moet proberen ;) Voor de rest eet Thomas zo goed als mee met ons.
pi_106447320
Thomas kwam daarnet thuis van de onthaalmoeder terwijl ik boven aan het poetsen was en ik hoor de hele tijd "mama? ma-maaaa? MA-MA!!"

Heerlijk toch? *;

Een kusje kon er dan wel niet vanaf toen ik beneden kwam ;)
pi_106447410
oh, ik ben echt niet streng lees ik al, ik geef gewoon patat en frikandellen en chocola.
Gelukkig eet hij erg goed en veel ,alleen zuurkool lust hij niet.
En hij is gek op mandarijnen.
  donderdag 5 januari 2012 @ 18:14:57 #124
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106448051
Hier ook gewoon friet met frikandel en een beetje mayo sinds kort; daar sopt hij dan 10x hetzelfde frietje in O+

Hij mag niet aan de apparatuur komen maar weet de afstandsbediening van de popcorn wel prima te gebruiken ;)
En onze kerstlampjes zitten nu op van die stopcontacten met afstandsbediening en die mag hij altijd aanmaken. Hij helemaal trots.

Kindlief heeft vandaag bij opa en oma niks geslapen dus hij is nu wat hangerig. Zo meteen maar douchen (hij heeft chinees in zijn haar gesmeerd; laatste dag 'ongezond', morgen hebben we weer en keuken *O* ) en dan naar bed!
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:32:19 #125
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106455033
hahaha ja leuk is dat die knopjes :) Oona mag altijd de lampen aanzetten als de knop daarvoor gezicht is (Vooral het touwtje op de badkamer is een hit)

;) Ga nooit meer zeggen trouwens dat Oona een goeie eter is..
Vandaag had ik blijkbaar niet lekker gekookt ghehe..
Paar stukjes vega... 1 peultje en een handje taugé was de score..
2 cherrytomaatjes wilde ze ook nog wel zodat ik t gevoel had dat ze wat binnen had..

Oona heeft op het moment een appel-obsessie..
Hele dag roept ze appel appel en wijst naar de fruitschaal ;)
We'll have love aplenty
You and me
pi_106456229
Ik ben kwa eten niet zo moeilijk. Alles met mate.
Gerbera, hou oud waren ze vorig jaar in Blijdorp? Hebben ze onze patatjes mee gegeten :D k zie ook niet t slechte in af en toe patat, eet ik zelf ook, dus waarom hij niet?!
hij eet over t algemeen gewoon goed en gezond, prima dus.
Fruit, vooral bananen en mandarijnen eet ie graag. Die.krijgt ie.ook als ie erom vraagt. Net als af en toe een koekje. Ook als ie erom vraagt

Afstandsbediening mag ie eigenlijk niet, maar heeft ie af en toe toch :P hij heeft ook zn eigen. Meestal zit.ie tv.te.kijken met de afstandsbediening in zn handen :P
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:59:50 #127
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106456719
Ohh ik zie er ook niet het slechte van in ;) Was er hier gewoon nog niet van gekomen..
Wij bestellen meestal frietjes (jaja voordeel van de stad.. frietjes worden hier gebracht)
En meestal dus als Oona al in bed ligt en een keer iets makkelijks gegeten heeft..

Waarmee combineren jullie dat? Wij altijd heel slecht alleen een snack/frietjes.. Maar geen groente oid?
We'll have love aplenty
You and me
pi_106457030
Herkenbaar Sonnetje. Hier ook niet te moeilijk hoor. Wij eten af en toe patat (zelf gemaakt door oma, mjam). Dan eet hij gewoon mee. Hij krijgt daarbij wel tomaatjes voor het gezonde idee, en hij is dol op tomaten. En dan als snack een kipfinger ofzo.

Verder is Yaro geen geweldige eten, maar krijgt op een dag meestal wel voldoende binnen. De ene keer meer het ontbijt/lunch, de andere keer meer avond eten. Yaro lust koekjes, maar is ook echt dol op fruit (bananen, druiven, aardbeien, appels) en groente (bonen, broccoli, tomaten). Dus ook ik maak me niet druk.
Als koek/snoep zijn het hier meestal lange vingers zonder suiker, rozijntjes, kinderkoekjes.

Over regels. Hier ook thuis meestal makkelijker. Als we op visite zijn ren ik er continu achter aan en moet hij dingen laten (was dinsdag bij een vriendin en Yaro had direct het kastje met chips ontdekt en haalde de kroepoek er uit, mijn kroepoek monster O+ ). Dat mag hij dus niet daar. Moet daar ook dingen laten staan. Thuis zet ik mijn drinken (zeker thee), hoog en ben ik dus makkelijker. Ik vind ook dat hij moet leren dat er verschillende regels op verschillende plekken zijn. Betekend voor mij niet relax zitten, maar dat is dan jammer.
Opa/oma doen dingen ook anders, zijn soms makkelijker in dingen geven. Niet heel schokkend dus ik laat ze. Ik vind het tenslotte prima dat ze oppassen, maar ze zijn ook opa/oma. En nogmaals het is niet schokkend. Maar als Yaro bij opa geen fruit heeft gehad, maar twee keer een koekje. So be it.
pi_106459114
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:59 schreef Reilain het volgende:
Waarmee combineren jullie dat? Wij altijd heel slecht alleen een snack/frietjes.. Maar geen groente oid?
zakje voorgesneden sla :P (niet altijd hoor, als ik er aan denk in de winkel)
  donderdag 5 januari 2012 @ 21:56:14 #130
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106459743
Frietjes en snack. Verder niks :D

Kindlief snottert en pruttelt maar het slaapt nog O+
pi_106460748
Wij ook friet en een snack. :) Van de snackbar altijd, want we hebben geen friteuse.

Als wij dat eten dan krijgt Liesje wel wat frietjes van ons, maar voor haar kook ik er ook wat groente (en evt. vlees) bij. Dat eet ze ook net zo graag. Nou ja, tot voor kort dan, want groentes zijn voor baby's. :s)
  donderdag 5 januari 2012 @ 22:23:08 #132
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106461101
Check... *geen slechte moeder voelen bij een dagje friet zonder groente* !

Morgen gaan we naar de winterefteling (of moet ik herfstefeteling zeggen?)

Ben erg benieuwd wat Oona er van vind! Gaan iig met een hoop hulptroepen ;) Beide opa's en oma's en mijn schoonzus gaan mee... Dus genoeg mensen die haar even willen vermaken als wij de pyton oid in willen (als ie open is)
We'll have love aplenty
You and me
pi_106461103
Met een milkshake;)
pi_106461289
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 22:23 schreef Troeta het volgende:
Met een milkshake;)
:9
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 22:23 schreef Reilain het volgende:
Check... *geen slechte moeder voelen bij een dagje friet zonder groente* !
:Y) net zo min voel ik me n goede moeder als ik sla bij de friet op t bord leg :N
dat zit mi in hele andere dingen w/
pi_106461636
Ik heb wel een goed gevoel als Liesje lekker en gezond gegeten heeft. Dat geeft me gewoon voldoening. O+

Voelen jullie je wel eens echt een slechte moeder?

Ik herinner me dat ik 't één keer gehad heb, toen Liesje nog heel klein was (2 weken ofzo), en ze heel hard moest huilen, en ik niet wist waarom. Maar voor de rest ken ik dat gevoel eigenlijk niet zo.
pi_106472562
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 22:34 schreef Cantare het volgende:
Voelen jullie je wel eens echt een slechte moeder?
Ja hoor, regelmatig... :'(
Als Lars weer eens vreselijk loopt te etteren als we met z'n tweetjes zijn, en vervolgens als papa erbij komt alles weer koek en ei is bijvoorbeeld.
Of als ik op dinsdag vreselijk veel zin heb om weer te gaan werken ipv thuis te blijven met hem.
Of als dat kereltje weer eens een vré-se-lijk drama maakt van een luier verschonen...

Waarschijnlijk allemaal gewoon onzekerheid van mijn kant, maar kan er soms best mee zitten eigenlijk... :@
  vrijdag 6 januari 2012 @ 09:16:55 #137
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106472769
Ik voel me alleen een slechte moeder als ik onredelijk boos word op Harry omdat ik moe ben of me slecht voel.
Ik voel me al vaak genoeg slecht over andere dingen, dus ik ben blij dat ik me qua moeder zijn vol vertrouwen voel ;)

En van 1 dag geen groenten gaan kinderen (en volwassenen) niet dood. ;)

Ow en ik ga niks zeggen over vannacht O-)
  vrijdag 6 januari 2012 @ 09:21:01 #138
259886 pessie
pi_106472846
Asy *O*

Slechte moeder: Jawel hoor, als ik Fok! aan het bijlezen ben bijvoorbeeld, aan de andere kant leert hij er wel heel goed zelf van spelen :@ . Oh en gisteren toen ik hem voor het eerst in zn leven voor straf op de trap zette, dat moment dat hij doorhad dat het straf was (hij zit in een sla-fase dus hij mept me steeds keihard in mn gezicht, erg onprettig en erg onwenselijk).

Kiek dan wat er gisteren bezorgd werd!

Ondertussen heeft ie alle losse dingen al naar de koffietafel versleept om er staand mee te kunnen spelen O+ en heb ik het teruggezet omdat ik het zo leuk bij elkaar vind staan :@ . We hebben eerst een ovaal gebouwd van de rails en daar de trein op gezet en het vrachtwagentje gegeven O+
pi_106472890
Hier ook alleen als ik inderdaad onredelijk of snel boos ben geweest ivm vermoeidheid. Dat is nu wel minder als in het begin. De eerste vier maanden werd ik sims gek van het gehuil als hij niet wilde slapen en ik echt dagen achter elkaar ruim twee uur huilend bezig was. Achteraf vind ik dat ik meer had moeten genieten, maar op die momenten kon ik dat echt niet.
pi_106472924
Leuk Pessie, Yaro zag de foto op facebook en klikte er direct op. Geen idee of het komt door het leuke jongetje, de trein of zijn sloffen die precies hetzelde zijn :-)

Asy, dan gaan wij ook niets zeggen ;-)
  vrijdag 6 januari 2012 @ 09:34:07 #141
259886 pessie
pi_106473073
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 09:25 schreef As1981 het volgende:
Leuk Pessie, Yaro zag de foto op facebook en klikte er direct op. Geen idee of het komt door het leuke jongetje, de trein of zijn sloffen die precies hetzelde zijn :-)

Asy, dan gaan wij ook niets zeggen ;-)
O+
pi_106473314
Als hij overdag voldoende fruit heeft gegeten dan is het toch niet erg dat er s'avonds geen groente zijn? Ze komen echt niet ineens zonder vitamines te zitten hoor.

En ik voel me nooit een slechte moeder, ik hou van hem en doe m'n best, maar ik heb wel dingen die ik achteraf beter had kunnen doen.
En ik heb echt slechte moeders gezien en ik weet zeker dat niemand van jullie zo is of daar maar een beetje in de buurt komt.
pi_106473595
Iemand tips voor een eerste verjaardags cadeau? We wonen heel klein dus wishbone bikes en wheelybugs zijn uitgesloten.
The way you rock'n'roll
pi_106473626
DML: 1e verjaardag: duplo :Y echt, t klinkt afgezaagd, maar heel veel kinderen genieten er van , nu of anders later O+
vb dierentuintje of autootjes en dan later uitbreiden
  vrijdag 6 januari 2012 @ 10:12:35 #145
259886 pessie
pi_106473773
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:04 schreef Cooki het volgende:
DML: 1e verjaardag: duplo :Y echt, t klinkt afgezaagd, maar heel veel kinderen genieten er van , nu of anders later O+
vb dierentuintje of autootjes en dan later uitbreiden
[ afbeelding ]
EENS!

Nathan kreeg:

De vrachtwagen is op het moment helemaal in.

Wat ook erg leuk en erg voordelig is: houten muziekinstrumentjes van de HEMA
Een vormenstoof is ook erg leuk, Nathan heeft deze:

Het voordeel van Duplo is dat je het in een bak kiepert die je bv onder je bed bewaart oid.
pi_106473966
Duplo is leuk! Wat heeft Nathan een mooie treinbaan. Liesje heeft wat duplo maar speelt er nog niet zo mee. Hier is vooral de Little People bus een dikke hit. En keukenspulletjes.

Over groente: geen probleem als er een keer 's avonds geen groente wordt gegeten, Liesje heeft gisteren ook gewoon alleen gefrituurde aardappelschijfjes op, bij vrienden. Alleen zelf kook ik er vaak iets bij, gewoon omdat ze dan wat afwisseling op haar bordje heeft.
pi_106474331
Pessie, leuk, vooral die vrachtwagen! :7* Cooki gaat lijstje voor 2e verjaardag starten :D
pi_106476336
Hier de dublo nog in de kast. Wel een basisset van de megablocs. Echter is Yaro nog van het betere sloop en smijt werk. Hij vind zijn blokken helemaal geweldig, maar nog niet waar ze voor bedoeld zijn.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 11:54:45 #149
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106476821
Dat smoeltje van Nathan O+

Hier werd eerst ook gesmeten met alles hoor! Maar sinds een paar weken worden er soms blokjes op elkaar gestapeld en de door papa gebouwde garage/boerderij/dierentuin staat nog steeds overeidn na 3 dagen!
  vrijdag 6 januari 2012 @ 12:02:22 #150
259886 pessie
pi_106477059
De boerderij heb ik weer even opgeborgen, die werd de laatste tijd vaker uit elkaar gehaald met als gevolg dat de hele boerderij door de hele kamer lag. Verder werd er niets mee gedaan. Die komt over een maand wel weer tevoorschijn, kijken of het dan wel weer kan.
De autotransporter is wel helemaal gaaf omdat het klepje open en dicht kan en de autootjes erin en eruit kunnen rijden. Ook rijd Nathan op zn knietjes met de vrachtauto de kamer door.

Ik ging net even naar buiten met Nathan, binnen 1 minuut viel hij en alles vies }:| ben maar weer met em naar binnen gegaan, hij heeft nu een boterham en gaat zo lekker slapen!
pi_106477371

[ Bericht 100% gewijzigd door Cantare op 06-01-2012 12:11:57 ]
pi_106479189
ik vind ouderschap pas slecht wanneer je doelbewust dingen doet waarvan je prima weet dat het slecht of kwetsend voor het kind is.

dus wij eten hier heus weleens patatjes met frikandellen, of chinees. en een snoepje mogen ze best (geen zuurtjes ofzo). ik hang geregeld achter de compu (anders word ik gek en brabbel ik 's avonds zelf enkel nog dadada) en val zelfs nog wel eens uit tegen selene. of allebei (IS HET NOU KLAAR MET DAT GERUZIE :( :( :( :'( }:| )

staat tegenover dat ik altijd altijd altijd mijn uiterste best doe om het belang van de kinders voorop te stellen. ze krijgen gezond te eten, we doen sociale dingen met ze, lezen voor en knuffelen ze lens. en volgens mij gaat het hier best goed. ik ben niet perfect. ik heb geen eindeloos geduld, dat zit gewoon niet in mij. dat dan wel proberen levert alleen frustraties alom voor iedereen ;( dus dan roep ik wel eens. nu zelf spelen en ga ik ff fokken terwijl ik kind 1 in de box zet en de ander voor de tv w/
pi_106479206
en nu ga ik met vakantie en laat mijn bloedjes achter bij de papa *O*

dagdag allemaal!
pi_106479231
Muppet lekt steeds vaker door de luier, maakt niet uit welk merk... nu maar maat 5 gekocht, en die zitten gewoon goed :o (hadden al 4+) maar ik denk dus dat we het probleem opgelost hebben nu..

Mijn hemel wat wordt mijn kind groot ;(

Ze is nu ook echt definitief over naar 1 slaapje en dat gaat fantastisch! Ze slaapt van 12/12:30 tot een uur of 3 en slaapt 's nachts weer hele rukken achter elkaar, vanmorgen zelfs tot half 8 ^O^ Heel fijn! Door dat ene slaapje zijn we overdag ook weer wat mobieler om dingen te gaan doen, dat ging soms met 2 slaapjes toch best nog lastig :Y
pi_106479250
Fijne vakantie Simmu! Lekker bijkomen :Y
pi_106480027
Zo,ik ga even gillen.

IK WIL IEDEREEN GEZOND IN HUIS!

zo :P

Duplo is fantastisch inderdaad *O* Nathan O+
F-je ligt als een bolletje sneuheid op de bank.
pi_106480727
Simmu fijne vakantie!

Gerbera, gewoon al maat 5. Reusje!

Oh ja nog even een vervolg.op het van tafel springen van m. Vanochtend klom ie er weer op, stond ie te klappen en daarna zn handen uitsteken (k doe.dat dus ook wel s.als.ie op de comode ofzo staat). Uhm ja spelletje geboren :P
Net ook grappig, k had een filmpje van m gemaakt net en dat was k aan t bekijken met.Floris erbij. Zat ie: tin, tin. Ik zeg nee dat is Floris. Schudt ie nee :')
En daarvoor dacht k dat ie misschien zichzelf.ermee bedoelde, dus ik een foto van Floris.en lieke laten zien. Vroeg.m wie lieke was, hij lieke aanwijzen. Ik zeg: wie is Floris. Hij doet niks. Dus k vraag wie is tim? Wijst ie zichzelf aan :')
Dus duidelijk dat ie dacht dat t zn neef.was...gekkie :D
  vrijdag 6 januari 2012 @ 15:28:39 #158
259886 pessie
pi_106485195
Simmu fijne vakantie!!!

Geberaatje, maat 5 al! Lekker dametje heb je O+ . Hier al tijden in 4+ trouwens.

Free, arme F en arme jij :*

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:03 schreef simmu het volgende:
ik vind ouderschap pas slecht wanneer je doelbewust dingen doet waarvan je prima weet dat het slecht of kwetsend voor het kind is.
Ben ik het eigenlijk wel mee eens...
pi_106485486
Mart zit ook al ééuwen in maat 5 hoor :D
Zo gek is dat dus niet ;)
pi_106485530
Fietje heeft al een tijdje maat 5 luiers in de nacht. Ze slaapt lang, en de 4+ hield het niet meer. Als de 4+ op is, gaat ze over op de 5.

Over 3 weken gaan we weer naar het cb. Heel benieuwd hoe zwaar en lang ze nu is.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 6 januari 2012 @ 15:40:50 #161
259886 pessie
pi_106485683
Zeg, hoe zit dat nou, is er normaal gesproken ook een 18 maanden afspraak? We zijn verhuist en volgens mijn oude CB zou ik automatisch een brief krijgen van mn nieuwe CB maar nog steeds niets. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat hij nu weegt en meet :@
pi_106485892
Geen idee, dit is onze 14 maanden afspraak (als Sofie precies 15 maanden is)
*poef* nu is het weg
pi_106486076
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 15:35 schreef ymme het volgende:
Mart zit ook al ééuwen in maat 5 hoor :D
Zo gek is dat dus niet ;)
Niemand zegt toch dat dat gek is :?
Ik verbaas me er gewoon over hoe dr dochter gegroeid is ten opzchte van floris. Aangezien ze gelijk opgingen in t begin en Floris 2 weken ouder is en hij nog lang.niet in 5 zit. 4past.nog.zonder.problemen bij wijze van..
pi_106486095
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 15:40 schreef pessie het volgende:
Zeg, hoe zit dat nou, is er normaal gesproken ook een 18 maanden afspraak? We zijn verhuist en volgens mijn oude CB zou ik automatisch een brief krijgen van mn nieuwe CB maar nog steeds niets. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat hij nu weegt en meet :@
Er.is een 18 maanden afspraak :Y hebben wij dinsdag :)
pi_106486530
Misschien even bellen Pessie? Ik weet dat het hier zelfs in de stad verschilt qua afspraken. Anders kijken wanneer er een inloopspreekuur is, dan kan je even meten en wegen.
*poef* nu is het weg
pi_106490258
Wij hebben geen 18 maanden-afspraak. De laatste afspraak was met 14 maanden, nu hoeven we pas bij 24 maanden terug te komen. Dat was wel nieuw, volgens mij.
pi_106490939
Hier zou ik een brief krijgen voor de 18 maanden afspraak, heb nog niets gezien... Van mij hoeft het ook niet, ga binnenkort alleen even langs om officieel te meten en te wegen :)
pi_106493118
Hier 18 maanden afspraak gehad met 20 maanden :)

Oh en verantwoord eten: Mart en ik zitten aan de pizza :)
Eerste keer dat Mart pizza eet en he loves it.
pi_106494748
:) lekker Ymme. Liesje heeft al wel eens zelfgemaakte pizza gegeten, viel érg in de smaak.

Vanavond heeft Liesje zowaar enigszins zelf van een lepel gegeten. Filmpje (van een ietwat dreinerige dreumes):

pi_106495593
Netjes hoor, die lepel! Bij Lars gaat zelf eten met een lepel voornamelijk goed als hij iets 'plakkerigs' eet, wat aan de lepel blijft plakken. Yoghurt bijvoorbeeld, of stamppot-achtigen. Hij schept namelijk nog niet zo, maar doopt meer z'n lepel erin. Wat dan blijft plakken stopt ie in z'n mond.

Net weer drama hier in huis trouwens. Het begon al bij het kdv. Hij was veel te fijn aan het spelen met klei, dus wilde helemaal niet mee naar huis: drama. Vervolgens onderweg op de fiets. Op de een of andere manier strikken ze op het kdv zijn schoentjes heel los, dus die had hij eentje uitgewurmd op de fiets, wat natuurlijk helemaal niet fijn zat en dus resulteerde in fietsen-met-sirene. Thuis was uiteraard niets goed qua speelgoed, en in eten had hij ook geen zin. Drie happen en een toetje... ach ja...
Schone luier en pyjama was het volgende drama. Meneer heeft (alweer) kapotte billen. Dit keer geen gewone algehele luieruitslag, slechts 1 klein plekje (1x2cm ofzo), maar wel écht stuk. Het lijkt wel een open schaafplek ofzo. Geen idee hoe hij daaraan komt en of sudocrem dan wel zo geschikt is. Prikt dat niet dan?
Tandenpoetsen wilde toen ook nog niet, want meneer was nog BOOS. Eenmaal in bed nadat hij zijn duimpje had gevonden was het eindelijk ok... pff...
(papa heeft een bedrijfsuitje vandaag, dus ik stond er even alleen voor)
Ik vond het echt vreselijk dat ik hem niet getroost kreeg... :'(
pi_106496293
Klinkt als een zware afsluiter van de dag Shandaly.

Cantare je bent me net voor met een filmpje. En dat noem ik niet enigsinds hoor.
Ik heb Yaro eindelijk ook eens gefilmd met het eten van een lepel. Hier gaat het steeds beter.
Oh en ik *O* *O* *O* even voor Yaro hoor, hij heeft vandaag zowaar uit een tuitbeker gedronken!!!!!

Hier trouwens wel een 18 maanden afspraak, we mogen volgende maand weer.
pi_106496733
Wij hebben ook een 18 maanden afspraak gehad trouwens. Bij de 14-maanden-afspraak vroegen ze ons of we behoefte hadden aan een nieuwe afspraak bij 18 maanden of dat we liever bij 24 pas terugkwamen. Heb toen wel een afspraak gemaakt voor bij 18 maanden, vooral gewoon voor de extra check tussendoor.

Lars ligt lekker te slapen nu gelukkig, en z'n papa komt voorlopig nog niet thuis.... mama-tijd! Ik ga maar eens lekker ouderwets een avondje gamen :)
pi_106498197
Hopelijk blijft Lars lekker slapen Shandaly...mag jij lekker gamen na zo'n zwaar begin van de avond.

Hier ook een cb-afspraak gehad bij 18 maanden. Wel zo prettig in ons geval; nog even wat controle op de groei. Nu 6 maanden wachten tot 24 maanden vind ik echt heel lang.

Zit er per ongeluk nog een bonus-sprong bij 21 maanden? Ineens is Marit echt meer aan het "kletsen". Best wat nieuwe woordjes en ook twee achter elkaar: "hop paadje" en "deu dicht". En de blokkenkar was altijd alleen maar om mee rond te scheuren. De blokken had ze echt nog nooit wat mee gedaan...en net, terwijl ik aan het koken was haalde ze de blokken eruit en zette er zo twaalf op elkaar! He? Wanneer heeft ze dat geleerd? (maar ook kan ze af en toe flink gillen en dramatisch doen als ze d'r zin niet krijgt)
pi_106506887
Wat goed As day hij uit ene tuitbeker drinkt! Was het ineens of hebben jullie zo geoefend?
pi_106517489
Hij deed het nu ineens. We proberen het dsgelijks aan te bieden, maar hij ging er alleen mee spelen. Nu deed hij alsof hij ging drinken en was zeer verbaasd dat er iets uit kwam.Uiteraard over enthausiast gedaan, waardoor hij het weer deed en zowaar ook echt wat gedronken. Vanmorgen natuurlijk weer niet. En ik weet dat hij in de ochtend echt dorst heeft, dus na 10 min zijn zx ielig vragen om drinken te hebben genegeerd toch in een fles gedaan. Kan ook niet verwachten dat hij in 1 keer over is misschien.
pi_106517491
Hopelijk is Lars lekker blijven slapen en heb je wat voor jezelf kunnen doen.

geen idee van een sprong, maar wat goed dat ze ineens zoveel meer zegt en doet.
pi_106517662
Wat goed van Yaro *O*

Een sprong zou zomaar nog kunnen? Lijkt me eigk wel, aangezien ze nog wel vaker mentale 'groei' spurten krijgen? Ofzo?

Hier gaat het 1 slaapje echt heel erg goed zelf, ze slaapt gewoon tot 7 (dat is zooo'n fijnere tijd dan 5 uur/half 6!) en is veel minder onrustig :Y overdag is het nog wel eens lastig, dan is ze echt wel moe, maar dan trekken we nog even door tot haar slaapje! Gisterenavond wilde ze om half 7 al naar bed :D echt gebaren, en ja knikken, en hoppa :Y) in diepe slaap, terwijl ze eerder nog wel eens tot 8 op was ;)

En net hadden we een mooi moment O+ bij het ontbijt gebaarde ik zonder iets te zeggen Banaan? Ze keek, moest hele even registreren welk gebaar het was en begon gelijk mega enthousiast (ze is gek op bananen ;)) te knikken en 'nog één' te gebaren (ook voor 'ik wil er één' gebaart ze 'nog één' mooi hoe ze zelf een soort verbanden legt)! Ook als ik zonder iets te zeggen 'bad' gebaar worden we heeeeeel enthousiast :D
pi_106517663
Goed man, van die tuitbeker! *O*

Ha,kereltje hier is koortsvrij en hoesten wordt minder. Gisteravond was het zo'n blafhoestje richting pseudokroep, toen heb ik hem even ernstig verteld dat we dat er niet ook nog bij gaan doen ;)
Hij was vanmorgen om7:00 alleen wel ineens HEEEL wakker. Op mijn hoofd zitten enzo. Meestal wordt hij rustiger wakker. Is beter voor zijn mama ;)
pi_106517672
Gerbera, ik ben hier ook ooit met gebaren begonnen, maar hij kijkt niet naar me als ik gebaar :')
En ik wil het wel heel graag, want hij praat nog helemaal niet.
Iemand tips? :+ Ik gebaar sowieso als hij een keer wel kijkt. Maar als ik hem drinken geef, kijkt hij naar de beker :P
pi_106517722
Consequent volhouden ;) ook als hij niet kijkt... Was hier de enige manier om haar aandacht op een gegeven moment te krijgen. En toen ineens had ze door dat ze met een gebaar heel makkelijk iets duidelijk kon maken, en toen ging ze als een speer :Y

Welke dingen is hij heel erg in geïnteresseerd? Bijv. dieren (even een voorbeeld?) dan zou je als je in een boekje iets ziet het gebaar erbij kunnen doen! En zo steeds iets meer uitbreiden. Drinken gebaren vind muppet niet zo interessant, dat deed ze gisteren voor het eerst in een soort eigen gebaar, maar eten daarentegen (zie waar de interesse ligt :+ al is ze ook gek op drinken ;))

Vooral maar doen en volhouden is denk ik de beste tip die ik kan geven, en beginnen met dingen waar zijn interesse toch al ligt :)
pi_106517736
Ja, eten en drinken dus :+ Haha :D

Ga ik toch maar door :)
pi_106517742
Zo verzint ze momenteel zelfs ook eigen gebaren :D ze is helemaal vergroeid met haar knuffelkonijn en laatst deed ze een apart gebaar.. handrug op haar voorhoofd en dan haar hand dichtknijpen, net alsof ze een soort koekoek gebaart :') maar dat is dus haar gebaar voor haar konijn en speen :D

Dus als ze heel moe is, of bang (zoals met vuurwerk laatst) dan gebaart ze dat! (en als ze alleen haar konijn krijgt zonder speen blijft ze het gebaren :D)

Zo knap vind ik het!
pi_106517749
Das knap inderdaad :D En als ze op dezelfde manier ermee knuffelt als mijn F met zijn speendoek,snap ik het gebaar ook wel :D
  zaterdag 7 januari 2012 @ 10:23:49 #184
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106518412
:D Zeker knap..

Gerbera had je nog in het gebarentopic gezien t gebaar voor werken? Hier echt een hit :D
Ze gaat niet zo hard als jou dame maar er komen om de zoveel tijd weer wat gebaren bij (of er verdwijnen er weer een paar)

Hier een klein vaatdoekje..
Gisteren naar de efteling geweest... Super gezellig, maar helaas was Oona niet fit..
At sinds donderdagavond al amper... enorme stinkboertjes... Beetje last van haar buik dus denk ik.. Zelf was ik ook misselijk, dus of we hebben samen iets verkeerds gegeten of het zelfde virusje op de kop getikt.. (donderdag allebei voor het eerst Huttekaas op? Zou dat het zijn?)

Ze keek haar ogen uit, niets bang, echt genieten...
Niet heel veel kunnen doen omdat ze ook een flinke tijd heeft liggen slapen.. maar toch een geslaagde dag...

Bij thuiskomst had ze koorts.... Vanmorgen om 8 uur wakker.. tot 9 uur bij ons geslapen en om half 10 een broodje en peer gegeten! :D Fijn... toch raar om mijn vreetzakkie alles te zien weigeren...
We'll have love aplenty
You and me
  zaterdag 7 januari 2012 @ 14:28:43 #185
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_106523941
Davinia van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je peuter dreumes+!! *O*
Veel plezier vandaag!!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  zaterdag 7 januari 2012 @ 16:35:13 #186
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106527706
Davinia, van harte gefeliciteerd met je meisje! *O*

Kijk Yaro en Liesje nou eens lekker eten van een lepel! *O*

free, fijn dat je mannetje opgeknapt is!

Hier doet meneer ook niks met de gebaren dus ik ben er eigenlijk niet meer actief mee. Hij begint wel te babbelen maar echt alleen maar geluiden. Hij kent veel dierengeluiden en dan nog toettoet voor auto en tjoetjoe voor trein maar verder komt hij ook niet :D
Als hij bijv op tv 'Ice Age' wil kijken dan wijst hij naar de tv, roept 'oeh' en maakt dan het olifant geluid.
Drinken en eten blijven wijzen en 'oeh'.
Leuk detail: vogels doen twiet-twiet dus Harry roept bij het zien van een vogel heel hard 'TIETTIET'.

Cooki, Harry doet hetzelfde als Lucas: alles met wielen (op de trein na) is toettoet (auto).
pi_106527903
Davinia, van harte gefeliciteerd met je peuter! *O*
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:28 schreef Elmo76 het volgende:
:W haai O+ jij ook bijna een peuter he? :*
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:35 schreef Asyniur het volgende:
Cooki, Harry doet hetzelfde als Lucas: alles met wielen (op de trein na) is toettoet (auto).
tof!
en je bril? hier riep ie dan ook maar autooooooo *;
  zaterdag 7 januari 2012 @ 16:45:19 #188
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106528005
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:41 schreef Cooki het volgende:

en je bril? hier riep ie dan ook maar autooooooo *;
Nee, dan zegt ie 'mama!'

Ow en het klopt niet helemaal wat ik zei: hij zegt ook vrachtwagen (klinkt een beetje als auwawa).
pi_106528469
Hier was ook alles met wielen èn een motor erin 'tauto', tot we vanmorgen een bus tegen kwamen, toen zei hij zelf 'buh'. En ook een vrachtwagen is nu 'buh'. Hij maakt dus gewoon onderscheid tussen grote en kleine voertuigen /trots!

Bij een volgende willen we ook gaan gebaren, dat lijkt me super! Nu snappen we soms echt niet wat hij wil/bedoelt.

Sinds deze week slaapt Ruben 's middags thuis 3 uur! Dat heeft hij nog nooit gedaan overdag! Hij is sinds 11 maanden over op 1 slaapje, maar dat was dan anderhalf uur. En nu gewoon 3 uur... wel relax, maar ook wel saai ;)
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_106528491
Weten jullie trouwens wat een "koekje piep" is?
pi_106528564
Leo, vraag het de opvoedingslijn. ;)

http://m.youtube.com/#/wa(...)&v=ALv4rnLIAyE&gl=NL
pi_106528705
Oh, maar ik weet het ondertussen al hoor, Ssserpente :+ Het heeft gewoon even geduurd voor ik er achter was maar misschien is het voor jullie evident ;)
  zaterdag 7 januari 2012 @ 19:30:10 #193
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106533511
Ik heb geen idee Leonie :D

Ooh lekker Piekie!
Hier slaapt Harry meestal tussen de 2 en 3 uur. Ik ben dan ook nooit zo happy als hij minder dan 2 uur slaapt ;)

Ow en Harry zegt ook traktor (='brrrrr'). En de brandweerauto/ambulance/politie is 'tatie'.
Hmmm, als ik het zo op een rij zet dan maakt hij toch wel onderscheid tussen voortuigen.
Alleen tegen de wieg waar ook wielen aan zietten zegt hij ook 'toettoet' :D
  zaterdag 7 januari 2012 @ 19:51:55 #194
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106534253
Hier is alles met wielen 'brrrrr' ;)
We'll have love aplenty
You and me
pi_106534553
Hier ook idd :)
Vanmiddag zat ie in de auto ookde hele tijd de brrr-men :D

Trein is ies van hein ofzo..
Wat ik wel grappig vnd ik dat ie gebaren maakt voor dingen, maar zodra hij het woord kan ze dus niet meer gebruikt. Bijoorbeeld vis. Eerst deed ie zn gebaar voor vis, nu zegt ie ssssss (das vis :'))

En verder herkenbaar wat je zegt over t slapen. Gisteren was ie om half 6 wakker en s middags sliep ie maar 1,5 uu...daar was ik niet op ingesteld :')
pi_106534733
Hier blijft 'ei' (echt ei :P) populair, ijn! (mandarijn) ook! En ze zei al een tijdje iets wat we maar niet begrepen, leek op guttegutteguttegutt :') (ook echt met die G zo hard uitgesproken, heel schattig :D) en nu als ik zeg: wil je eruit? (uit kinderstoel oid) dan zet ze uruit,uruit,uruit :') mafketel!

Echt grappig!!

Oh ja en papa zeggen is populair }:| (incl. gebaar) en als je dan zegt: zeg eens mama? O+ dan gaat het paaaaapaaaaa }:|

Jiee trouwens ook (Dali, zo heet één van onze katten) en zo komt er steeds meer uit O+ gaat ineens hard! Meeste is nog hele verhalen in brabbeltaal, echt megaschattig :Y
pi_106534925
En we hebben vandaag zo'n goedkoop boodschappen mandje met inhoud bij de Action voor haar gekocht, wat een hit :D

We gingen eind van de middag nog even boodschappen doen, en toen ik vertelde: hup kom op, we gaan nog even boodschappen doen! Jas aan! Schoof ze als een gek naar haar mandje, er ging een pakje van iets in, en dat ding moest mee :D uiteraard ben ik de slechtste niet :P dus ze mocht het mandje meenemen... :') mafkees!
pi_106535036
Fietje praat nog niet echt. Ze zegt nu papa, die en vis.

Ze heeft nu wel door dat je met auto's kan rijden.
Verder zijn boekjes het nu helemaal. Ze sleept ze de kamer door, gooit ze op schoot en gaat dan tegen me aan hangen. Als in: ik wil op schoot en jij moet me voorlezen.

[ Bericht 1% gewijzigd door kaatjejannie op 07-01-2012 20:16:27 ]
*poef* nu is het weg
pi_106535232
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 20:03 schreef Gerberaatje het volgende:
Hier blijft 'ei' (echt ei :P) populair, ijn! (mandarijn) ook! En ze zei al een tijdje iets wat we maar niet begrepen, leek op guttegutteguttegutt :') (ook echt met die G zo hard uitgesproken, heel schattig :D) en nu als ik zeg: wil je eruit? (uit kinderstoel oid) dan zet ze uruit,uruit,uruit :') mafketel!

Echt grappig!!

Oh ja en papa zeggen is populair }:| (incl. gebaar) en als je dan zegt: zeg eens mama? O+ dan gaat het paaaaapaaaaa }:|

Jiee trouwens ook (Dali, zo heet één van onze katten) en zo komt er steeds meer uit O+ gaat ineens hard! Meeste is nog hele verhalen in brabbeltaal, echt megaschattig :Y
best veel dezelfde woorden als Floris, grappig.
Hier is mandarijn: rijn (en soms zit er iets van ma voor, maar kan t niet precies nazzeggen, typen hoe hij het precies zegt :'))
Ei zegt ie inderdaad ook. Vanochtend had ik een ei: hij aanwijzen, ei ei ei, maar eten ho maar :P Hij jatte mn croissantjes...
Uit kan ie ook zeggen en aan. En hij weet wat t is ;)

Ik vind deze fase echt zo leuk :) En dat koppie als ie wat zegt en je hem begrijpt O+
pi_106535359
Leuk hè? Ook als je iets vraagt dat je echt een gerichte ja of nee krijgt (schudden of knikken dan :P niet zeggen!) wil je naar bed? Nee schuddend, wil je dan wat drinken? Ja knikken met een heu achtig geluid erbij!

Echt halve gesprekjes O+
pi_106535464
ik wordt vrolijk van wat ik terug lees van jullie!

aviva gefeliciteerd! :*

koekje piep? ik heb geen idee
jullie een idee wat "boetja" is? (ze roept het heel enthousiast ik weet het wel hoor)

gister naar de efteling geweest, we hebben genoten! helaas bij thuiskomst pas door dat ik oona en rellain had kunnen ontmoeten
pi_106535485
Boetja, noemt ze jullie hond niet zo?
  zaterdag 7 januari 2012 @ 20:21:29 #203
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_106535600
Aviva, grote meid!! Gefeliciteerd!!

Haai,

Leuk om te lezen, al dat gepraat!! Hier komen er echt al korte zinnetjes uit. Echt tof. En meezingen. Dit is niet echt een goed filmpje want ze zingt maar half mee omdat ze weet dat ik zit te filmen.

pi_106535873
nope ronja heet jaja of de laatste onja...

dat meezingen! das gewoon kei leuk en lief
pi_106535964
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 20:15 schreef Gerberaatje het volgende:
Leuk hè? Ook als je iets vraagt dat je echt een gerichte ja of nee krijgt (schudden of knikken dan :P niet zeggen!) wil je naar bed? Nee schuddend, wil je dan wat drinken? Ja knikken met een heu achtig geluid erbij!

Echt halve gesprekjes O+
:Y O+
Ook heel grappig soms :D

Ook hier is papa favoriet om te zeggen. Hoewel hij mama ook kan.
Ach zolang hij me mn bed uittrekt (letterlijk) neem ik t nog niet persoonlijk op ;)
Vanochtend was R er als eerste uit en opgeeven moment liep Floris naar de deur, daarna naar de trap, ging zwaaien richting de slaapkamer. Dus R met hem naar boven (wat ie dus wilde). Komen ze in de slaapkamer, komt Floris naar me toe, probeert me met twee handen uit bed te trekken. Loopt met me naar de wipstoel die er nog staat. En toen met de diertjes die eraan hangen spelen. Ik mn bed weer in, werd ie boos :D
mamaś kindje O+
  zaterdag 7 januari 2012 @ 20:40:48 #206
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106536459
Jaaaa zo leuk.. Hier ook hele gesprekjes...
Ze snapt ineens zo ontzettend veel nieuwe dingen! Echt geweldig..

Hier is het aanwijzen van dingen helemaal hot..
Neus, oren, mond, tanden, haren, buik, navel, voeten, handen en billen weet ze nu allemaal te vinden.... Ze wil ook dat we ze allemaal benoemen en wil ze bij iedereen aanwijzen dan :D Zo schattig..

Gisteren waren beide opa's en oma's en 2 tantes nog mee... En bij IEDEREEN wilde ze de neus aanwijzen haha..

Overigens zegt ze van dat rijtje eigenlijk alleen 'mon' (mond)
En heeeel soms eeeeusss (neus)

Hier is het ook vooral papa op t moment }:| Ik ben iets van Bapa, en alleen als ze zielig is: Maaaaaaaaaaaaaaaaaaamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahaaahaha snik...

De meest popu woorden zijn Boe (Boek) Bu (speen) Poe (Poes) Bo (Boterham) Appel (Jaja compleet woord!) Ooh (Olifant) Papa en oooooooooww (wow! als ze iets mooi vind)..... Afmaken van woorden kan ze wel ;) Maar blijkbaar is het zo wel handig., ik snap t toch wel haha
We'll have love aplenty
You and me
  zaterdag 7 januari 2012 @ 20:41:02 #207
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_106536471
Noortje is zoooo papa's kindje. Het is continu 'papa tillen' en knuffelen met papa. Mama wordt gewoon weggeduwd. Doet soms wel een beetje pijn hoor, maar het is een faaaaaaaase zeg ik dan maar.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 20:41:16 #208
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106536479
Jaaaaa Zo jammer dat we het niet van elkaar wisten dracu!!!

Ohhh wat een leuk filmpje Becky :D

Oona zingt ook heel graag... maar maakt er zelf wat van... hele dag: lalalalalalallalaaaaalajajajalalalielie Erg schattig! Soms begeleid met de sambaballen...
We'll have love aplenty
You and me
pi_106536598
:D!

Mama kan ze wel zeggen hoor, maar schijnbaar vind ze het leuk om alleen maar papa te roepen :P ik vind het vooral 's nachts wel handig O-)

Ze is dol op papa, maar ook echt wel een mama plakker zo nu en dan O+

Ze kust ook de hele dag en veel! Toen ze dat begon te doen was het met mond open, dus heel snel heb ik haar geleerd het met mond dicht te doen, en nu hoor je soms echt gemwah en dan zit ze met de lippen getuit om te zoenen O+ zo cute!!

Of als ze naar bed gaat, dan zeg ik kom je gaat slapen, dan hangt ze met lippen getuit naar papa om hem een kus te geven :D (of andersom als hij haar naar bed brengt)
  zaterdag 7 januari 2012 @ 20:48:09 #210
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_106536791
Zoals jullie in het filmpje zien (rond de 40 sec) is niet meer 'Mama' maar 'Mama <insert name>' echt heel grappig.

Kusjes geven alleen als haar humeur het haar toestaat.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 20:50:18 #211
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106536871
Hahha ja dat stukje viel meteen op ja :D

Kusjes en knuffels worden hier in overvloed gegeven.. Enorme knuffelkont is het..
Als we haar tillen legt ze haar hoofd vaak op onze schouder of begraaft haar gezicht in m'n nek... Heerlijk :D Zelfs haar knuffels geven elkaar kusjes ;)
We'll have love aplenty
You and me
pi_106536932
Wat leuk al die lofverhalen over onze kindjes O+

Anne is ook zo geweldig in ontwikkeling momenteel, vooral op taal/begripgebied. Iedere dag sta ik er weer versteld van, ze leert dagelijks wel een woord bij. De score van afgelopen week is pap (pap ;)), bap (bad), apa (open), dit! (dicht), enneeh (knuffelen), kaka (willekeurig dier :')) en ze kan zichzelf ook benoemen op foto's/spiegel, zegt dan echt Anne. Dat vind ik zo knap! :o
En lichaamsdelen aanwijzen gaat ook beter, tot vorige week kende ze alleen 'voeten', nu ook handen, tanden, neus en haren. Oh, en staartje :D
In lopen heeft ze nog niet veel zin...eigenwijsje. Zodra we haar los laten gaat ze meteen zitten :')

Ze vindt wilde spelletjes nu ook helemaal leuk, als ik haar kom kietelen komt ze echt niet meer bij :D
Verder is ze ook heel erg lief, veel knuffelen. Vooral 's ochtends als ze nog even bij mij/ons in bed ligt, dan knuffelt ze ons helemaal plat. Het is zo'n mopje, ik word iedere dag een beetje meer verliefd op mijn kind. O+

Gisteren hadden we weer een bijeenkomst met de mensen van de zwangerschapsgym. Dat doen we trouw iedere twee maanden, maar de vorige keer was Anne ziek, dus ik had de kinderen (en mama's) al vier maanden niet meer gezien. De vorige keer vond ik het verschil nog heel groot, toen tijgerde Anne alleen nog wat en de andere kinderen liepen allemaal al rond de tafel of zelfs los. Maar nu was het verschil helemaal weg. Leuk om te zien dat ze nu allemaal een beetje hetzelfde deden, al liepen er twee nog niet... qua spelen echt identiek!
pi_106537014
Hihi die Noortje... heerlijk filmpje. En dat ze je naam erbij zegt... :D Net alsof ze meerdere mama's heeft :D
pi_106537024
Muppet ontwikkelt zich ook super snel, alleen dat lichamelijke :') ik merk het nu wel, 13,5 kilo rondzeulen de halve dag :P trekkende banden 's avonds (nu al! Ben net 12 weken...)

Ze wilde een poosje staan als we haar neerzetten, maar nu is het gelijk piepen als we dat eens doen... ga toch maandag maar eens bellen met een fysio en gewoon laten kijken :)
pi_106537109
Groot gelijk Gerberaatje. Kan sowieso geen kwaad toch?
pi_106537230
Nope :) ik denk ook dat er niks is maar toch even checken.. Ze is gewoon lui :P
  zaterdag 7 januari 2012 @ 20:59:52 #217
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106537290
Idd... Vind Oona al zwaar als ze een hangdag heeft en ik haar veel moet dragen... vandaag weer gewogen en ze is rond de 12 kilo...

Groot gelijk hoor! Baad het niet dan schaad het niet!
(Met of zonder extra -t- ;) Geen idee.. )
We'll have love aplenty
You and me
pi_106537336
echt zo leuk jullie verhalen
mini is dol op dr papa, weet ook heel goed dat ze bij een aantal dingen bij hem moet zijn
maar wanneer ze door benauwdheid oid niet kan slapen wil ze mama

knuffelen doet ze regelmatig, kusjes eerder ook nu vaak alleen naar bed gaan maar dan pakt ze vaak ook mn gezicht vast

en ze sjouwt het liefst de hele tijd tasjes achter zich aan mn meisje meisje
maar stiekem ook heel stoer (zoals in de bob! gister)
pi_106537435
Wat leuk trouwens dat jullie in de Efteling waren, maar jammer dat ik er niet was. Wij hebben een abonnement en gaan regelmatig. Misschien maar eens een dreumes-Eftelingmeet plannen? :)

Reilain, Oona ook al 12 kilo ja? Anne zit pas rond de 10. M'n mini! Hoewel ze gisteren de op een na grootste was, septemberkindjes zijn kennelijk gewoon erg licht ;)
pi_106537568
Wij gaan over 2 weken weer meten/wegen. vorige maand was ze op onze eigen weegschaal 10.6 kilo.

Efteling zijn we nog nooit geweest met Fietje. Is 1.5 uur van hier. Best wel een eindje eigenlijk
*poef* nu is het weg
pi_106537651
gerberaatje ik heb je 12wk mijlpaal gemist! gefeliciteerd!
fysio kan nooit kwaad...
ik merk bij mini dat vooral haar linker knie zeer doet, ze kan wel kruipen (ergens onderdoor) maar zo gauw ze kan gaat ze staan

overigens ben ik blij volgende week weer naar de fysio te moeten, mini loopt heel erg op de binnenkant vd voetjes (wel al gelezen dat het normaal kan zijn maar ivm de soepelheid ff controleren) en ze maakt met ergens uitklimmen nogal een overstrekte beweging (doordat ze haar knie niet wil gebruiken)
pi_106537721
@kj in de zomer maar hier eens julianatoren doen?!
pi_106537925
Julianatoren vind ik ook leuk en is vanaf hier ook best te doen... uurtje?
pi_106538044
hihi geldt idd ook voor anderen! evenals de apenheul....
ik denk idd een uurtje vanaf jou fannetje max 1 uurtje 15
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:18:28 #225
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_106538048
Noortje wil vaak 'kjoelen'. Vind het heel grappig dat ze sommige letters niet kan uitspreken, zoals de R en de V.
Pasgeleden zeiden we dat we naar oma gingen, komt er ineens uit "oma koetjes kijken!". Ach ze is al weer bijna 21 maanden dus het is niet zo gek he, dat ze echt goed gaat praten.

Ze kent alle kindjes en leidsters van het kdv bij naam, en ze gaat dan ook iedereen of een kus geven of gedag zwaaien.

Draak, Noortje wil altijd mee helpen, met boodschappen opruimen, dan loopt ze met twee megapakken pampers van auto naar huis. Ziet er niet uit, maar ze zegt het zelf "Noortje grote meid". Maar ook mee helpen plintjes leggen, en das geen succes.
Goed dat je haar voetjes even laat checken. Hoe gaat het eigenlijk met het slapen van minidraak?

Gerberaatje, 12 weken, woei! Cool zeg! Maar kan me voorstellen dat het zwaar wordt, zeker met jouw tante die nog niet loopt en toch niet heel licht is.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:26:12 #226
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106538396
Oona zit geloof ik nu ook wel boven gemiddeld hoor... Eet als een bouwvakker en heeft er t buikkie ook voor haha :D In haar gezicht zie je het niet echt.. maar this best wel een bollie..

Over fysio gesproken??
Hier meer kids met hypermobiliteit??
Dat vermoedden ze bij Oona.. (Ik heb t zelf, en mijn moeder en oma ook)
Ze deed er lang over haar koppie op te tillen en had mega voorkeurshouding..
Met fysio en bij de osteopaat behandeld en opgelost..

Maar ik hou haar wel altijd in de gaten.. Denk nu haar spieren zo sterk zijn geworden dat ze er geen last van lijkt te hebben.. Ik vermoedde dus ook dat ze er lang over zou doen om te kruipen/zitten/staan/lopen.. maar daar zit ze allemaal wel gemiddeld mee
We'll have love aplenty
You and me
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:27:05 #227
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_106538424
Mag ik wat vragen over zindelijkheidstraining? Begin je met een potje of een wc verkleiner?
pi_106538442
julianatoren, leuk!! Apenheul ga ik niet heen. Durf ik niet :@
*poef* nu is het weg
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:28:36 #229
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106538503
Geen idee Becky! Denk dat het ook voor Oona wel interessant is.. ze geeft steeds vaker zelf aan dat ze een schone luier wil.. (Om vervolgens kei hard weg te rennen... maar das een ander verhaal ;) ) Ook vind ze de wc razend interessant... Vandaag haar voor het eerst eens op de wc gezet met de deksel omlaag... ze vond het geweldig
We'll have love aplenty
You and me
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:30:21 #230
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_106538591
Noortje gaat vaak op de wc met deksel dicht zitten en zegt dan 'Noortje plassen' doet me na en 'veegt' af met wc papiertje.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:31:37 #231
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_106538656
Wanneer is je kind er aan toe:
Je kindje is er aan toe, zodra hij zelf aangeeft wanneer hij een vieze luier heeft. Het kan ook zo zijn dat je het zelf wilt gaan proberen en dan merk je snel genoeg of je kindje eraan toe is.
pi_106538758
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 21:31 schreef becky27 het volgende:
Wanneer is je kind er aan toe:
Je kindje is er aan toe, zodra hij zelf aangeeft wanneer hij een vieze luier heeft. Het kan ook zo zijn dat je het zelf wilt gaan proberen en dan merk je snel genoeg of je kindje eraan toe is.

Plasluier zegt hij nog niet, maar tegenwoordig weet hij perfect wanneer hij kaka gedaan heeft en zegt dat de laatste twee weken consequent. Ofwel "kaka gedaan" ofwel "stinky". Hij zegt het wel niet op voorhand :N
Maar maandag komt het potje boven bij de onthaalmoeder. We zullen wel vlug horen hoe hij reageert op het potje van één van de andere meisjes (zij is 2 gepasseerd).
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:36:25 #233
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106538831
Ik denk dat ik idd maar eens een potje ga halen en die er op de wc bij zet..Of ik hem nu of over een half jaar koop maakt ook niet uit ;)
We'll have love aplenty
You and me
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:37:38 #234
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_106538884
Ik vind het nogal vroeg namelijk. Ze is nog lang geen twee.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:41:50 #235
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106539039
Naja als ze geen interesse heeft kun je hem altijd weer even aan de kant zetten toch? Dat idee had ik ook met dat potje..
We'll have love aplenty
You and me
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:48:04 #236
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_106539299
Wat leuk al die felicitaties al! O+

We hebben vanavond ons kado (een pop) gegeven, morgen komt de visite.
Aviva voelt zich nog niet helemaal jarig, ze was vooral chagrijnig wakker geworden van haar slaapje, maar dat maakt verder niet uit. :)

Hierbij een paar foto's ter afscheid:
Uitnodiging voor haar feestje (jaaroverzicht)

En samen met pop:

:W
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:49:59 #237
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_106539387
haha Aviva, vrolijkerd ;)
Fijn feestje morgen!

Reilain: ik denk dat het potje maar ga aanschaffen (waar haal je zo'n ding?) en dan zien we wel.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:51:59 #238
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106539483
Ohhh wat leuk dat jaaroverzicht van Aviva!! Hele fijne dag morgen!!

Uhhh ik heb er wel eens een gezien bij de Hema Becky...
Prenatal?...
We'll have love aplenty
You and me
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:54:50 #239
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_106539614
Ze heeft trouwens hetzelfde truitje aan als vorig jaar. Het was vorig jaar veel te groot, en past nu prima. Moet je zien wat een verschil! :o

pi_106539763
Haha Aviva, wat kijk je vrolijk! ;)
Veel plezier met haar feestje morgen!
  zaterdag 7 januari 2012 @ 22:00:32 #241
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_106539845
haha Davinia, ze is heel veel veranderd behalve haar kleding. Bijzonder trouwens, dezelfde kleding! Ik krijg mijn dame nu echt niet meer in haar verjaardagspak van vorig jaar. Nou ja het zou wel kunnen maar das toch echt wel veel te klein (en was toen nogal te groot).
pi_106539945
dag mooie aviva! fijne dag morgen

minidraak is hypermobiel reilain...

potje wil ik nog halen gewoon zodat ze kan wennen maar weet ook nog niet hoe ik het wil aanpakken
  zaterdag 7 januari 2012 @ 22:23:45 #243
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_106540722
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 22:00 schreef becky27 het volgende:
haha Davinia, ze is heel veel veranderd behalve haar kleding. Bijzonder trouwens, dezelfde kleding! Ik krijg mijn dame nu echt niet meer in haar verjaardagspak van vorig jaar. Nou ja het zou wel kunnen maar das toch echt wel veel te klein (en was toen nogal te groot).
Aviva groeit niet zo hard. Bij 12mnd had ze maat 74, bijna 80. Nu begint maar 80 echt te klein te worden. En ik had dat vestje in maat 80 gekocht, met als gedacht dat ze er de winter mee door kon. Dat zijn er dus twee geworden ;)
Nah, het zit biet heel ruim meer. Was meer voor mijn lol. :)
  zaterdag 7 januari 2012 @ 22:25:57 #244
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_106540799
Noortje had bij 1 ook 74 bijna 80 maar die gaat nu richting de 92 en moet in april 2 worden.
Aviva is klein maar fijn... en die ogen! Wauw, tis wel een bjoetie heur! Helemaal op d'r eigen stijl.
pi_106541335
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 22:23 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Aviva groeit niet zo hard. Bij 12mnd had ze maat 74, bijna 80. Nu begint maar 80 echt te klein te worden. En ik had dat vestje in maat 80 gekocht, met als gedacht dat ze er de winter mee door kon. Dat zijn er dus twee geworden ;)
Nah, het zit biet heel ruim meer. Was meer voor mijn lol. :)
Ik wil onze dames binnenkort graag eens "vergelijken" O+ Die van mij heeft nu ook pas maat 86 en is bijna 3 maanden ouder dan Aviva. Tijd voor een playdate! ;)
  zaterdag 7 januari 2012 @ 22:38:34 #246
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_106541445
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 22:36 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ik wil onze dames binnenkort graag eens "vergelijken" O+ Die van mij heeft nu ook pas maat 86 en is bijna 3 maanden ouder dan Aviva. Tijd voor een playdate! ;)
Heb je al overlegd met het thuisfront? ;)
Ben ook erg benieuwd om ze naast elkaar te zien!
pi_106556966
Aviva O+ en dat je nog dezelfde trui past joh! :D klein maar fijn idd :Y Muppet zat met haar verjaardag nog in ongeveer 80, inmiddels in 86... bij net geen 18 maanden.. benieuwd waar ze rond haar 2e verjaardag in past :)

Potje... hier nog geen aanstalten toe, op geen enkele manier, ook niet aangeven dat ze een schone luier wil. Nou wordt zelf op het potje ook wat lastig als je niet staat of loopt ;) ik denk dat we rond de zomer eens gaan proberen :) dan is het lekker weer, gewoon in een onderbroek lekker rondhobbelen (zeg me dat ze rond haar verjaardag wel loopt, toch? :P) en dan maar zien! Gaat het mis, niks aan de hand, gaat ze het aangeven dan is het alleen maar mooi :Y
pi_106557604
Hier ook nog niet bezig met zindelijkheid, vind t ook nog wel vroeg nu :) Ook nog niet nodig offzo...
Toevallig had ie vrijdag 2 keer dat ik naar boven moest toen hij gepoept had en een hele volle plasluier had. Toen liep ie naar de comde en pakte een luier. Maar denk dat dat toeval ws, want daarna niet meer gedaan.

Davinia nog gefeliciteerd met Aviva!
  zondag 8 januari 2012 @ 14:13:51 #249
259886 pessie
pi_106558274
Ik ben weer flink bijgelezen. nathan zegt op het moment graag "ochochoch" :D. n dan echter die g klank.
hij zegt wel steeds meer en brabbelt de hele dag door. Ook maakt hij heel goed duidelijk wanneer hij wil eten. We zijn in Noord Holland en als hij honger heeft zet hij z'n stoel bij de tafel en pakt z'n slab... straks weer lekker naar huis (Nathanslaapt hier trouwens verbazend goed)! straks nog even een lekker strandwandeling maken.

Aviva gefeliciteerd!!! En Davinia gefeliciteerd met jullie mijlpaal!!

Aangezien we deze zomer een tuin hebben dek ik dat ik Nathan lekker in de tuin laat lopen zonder luier. Ik zie wel wat er dan gebeurt.
pi_106560629
ik denk ook dat ik met het mooie weer eens kijk, al weet ik gewoon nog niet wat voor mij makkelijker is, eerst potje of meteen op wc

het slapen gaan erg wisselend maar we hebben een nieuw bed dus ik heb wat ruimte als ze erbij in lig en door verstel baren bodem kunnen we met hoofd omhoog liggen!

boetja is overigens het poppetje (van) uki...
  zondag 8 januari 2012 @ 15:54:12 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106562614
Davina en Aviva gefeliciteerd *O* :*

Hier wordt nog niet gepraat door zoonlief, wat gromgeluiden na :')
Hij doet ook zo leuk na wat jij doet; N is een mandarijn aan het pellen, houdt ieder partje even naar het licht om te controleren of er geen pit inzit voor hij het partje aan Soneal geeft, en die houdt het partje vervolgens ook eerst even omhoog richting het raam :D _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_106567525
Haha :D
  zondag 8 januari 2012 @ 18:08:37 #253
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106568315
Heel herkenbaar Leandra! :D
Hier worden sommige dagen ook de witte 'sliertjes' eraf gepulkt omdat oma dat ook doet :')

Vandaag had Harry blijkbaar zin in mandarijnen. Hij klimt op zijn kinderstoel, dan op de grote tafel, pakt daar een mandarijn, klautert weer terug, komt je de mandarijn brengen en applaudiseert dan O+
En de batterijen van de Duplo trein zijn bijna leeg, zoveel heeft hij er vandaag mee gespeeld. Papa heeft hem nu ook leren tanken dus nu is het helemaal gaaf....

Ow en over de potje/wc kwestie: ik zet hem vooralsnog alleen op de wc om verschillende redenen; ik ben te 'lui' aangelegd om een potje te gaan schoonmaken na elke plas/poepbeurt bovendien ben ik er nu niet mobiel genoeg voor, ik ben ook niet mobiel genoeg om kindlief (laag op de grond) op een potje te zetten en te houden, hij ziet mij en papa op de wc plassen (er wordt dan ook enthousiast geapplaudiseerd :') ).

[ Bericht 24% gewijzigd door Asyniur op 08-01-2012 19:07:58 ]
  zondag 8 januari 2012 @ 19:49:17 #254
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106572428
;) Mandarijnen hahaha Goedzo Harry, gezonde keuze!
Hier een appel-obsessie...

Na elke hap brood.... Appel??
Na elke hap avondeten... Appel??
Na elke hap appel.... APPEL! :D :D
We'll have love aplenty
You and me
pi_106573374
Nog een maand en dan mogen wij ons hier melden :o

Vandaag was er het eerste woordje *O*
The way you rock'n'roll
  zondag 8 januari 2012 @ 20:10:20 #256
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106573556
Jaaaa gezellig DML :D
Enne welk woordje?
We'll have love aplenty
You and me
pi_106573584
Mama O+
The way you rock'n'roll
  zondag 8 januari 2012 @ 20:14:28 #258
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106573770
Ohhhhhhhhhh das er een voor de boeken :D
Goeie keuze Puck!
We'll have love aplenty
You and me
pi_106573809
Totaal niet gestimuleerd ook hoor :')
The way you rock'n'roll
pi_106573873
O+ Pck
En jeetje, dml alweer bijna een jaar je keine!

Mijn kind zei vandaag champignon...serieus he :') bizar..., het hele woord..
tis dat ik t zelf hoorde, want ik had R niet geloofd als ie t gezegd had :D
pi_106573908
quote:
6s.gif Op zondag 8 januari 2012 20:15 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Totaal niet gestimuleerd ook hoor :')
ach hij moet t ook zef willen zeggen :P De mijne zegt alleen papa, nou ja voornamelijk ;)
pi_106574102
Wow knappe Floris zeg :o Dat is een moeilijk woord ^O^
The way you rock'n'roll
  zondag 8 januari 2012 @ 20:23:24 #263
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106574267
Wauw Floris!!

Hier dachten we vandaag: "Dag pop" te verstaan toen ze haar tutpop in haar bed gooide...
We'll have love aplenty
You and me
pi_106574511
T klonk voor geen meter hoor..geen idee hoe het deed, maar t klonk heel apart :D
Hij zegt sinds vandaag ook aap, maar dat kan ie niet helemaal goed, maakt er aam ofzo van...
dus die champignon was apart :')

Knap ook van oona! Gewoon 2 woorden achter elkaar!
  zondag 8 januari 2012 @ 20:37:20 #265
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106575110
Hahaha Ja hier was aap ook een tijdje een veel gehoord woord... Tegen iedereen.. Tnxs meissie..
;) Keertje filmen als hij het vaker wil zeggen!

Eerst zei ze vaak... 'Eten op'
Maar nu al even niet gehoord.... Nu is het weer heel gewoontjes 'op'
We'll have love aplenty
You and me
  zondag 8 januari 2012 @ 21:56:31 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106580142
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 20:16 schreef Sonnetje85 het volgende:
O+ Pck
En jeetje, dml alweer bijna een jaar je keine!

Mijn kind zei vandaag champignon...serieus he :') bizar..., het hele woord..
tis dat ik t zelf hoorde, want ik had R niet geloofd als ie t gezegd had :D
Zolang hij maar geen hele show weggeeft: You take your champignon and you put it in your zakje...
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2012 20:17 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

ach hij moet t ook zef willen zeggen :P De mijne zegt alleen papa, nou ja voornamelijk ;)
Ja, en champignon :D _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106580598
Hij zegt ook amndete woorden , maar geen mama bedoelde ik dus ;)

En nee dast dpet ie gelukkog niet :) Ik lag al dubbel bij champignon :')
pi_106581164
Hahaha Leandra, nu log ik al weer helemaal in een deuk om dat zakje. Straks maar weer eens op YouTube zoeken, dat stukje is echt hilarisch. (en als je het niet kent.... een bezoekje aan de supermarkt is nooit meer hetzelfde...)
  zondag 8 januari 2012 @ 22:19:39 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106581670
Ik zal hier nog moeten uitkijken dat Soneal dat niet gaat zeggen, want het is een uitdrukking die door de oudste en mij nogal eens wordt gebruikt als we samen vervelend zijn...
Nou zijn we dat tegenwoordig niet zo vaak meer, maar dat is de afstand :')

Vorige keer dat we bij de oudste waren geweest deed Soneal ook al "Boks ouwe" :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106587152
Leandra :D

Jelle maakt zoveel vorderingen momenteel, zo leuk om te zien. Hij kan opeens op de bank klimmen, klimt sowieso op alle stoeltjes/krukjes die er in huis zijn. Loopt de hele kamer door, loopt ook steeds meer ipv kruipen. (Ver)stopt vanalles in een boodschappentas of doos. Probeert van alles uit met het speelgoed (bv of andere autos of speelgoed ook van de little people baan af kunnen rijden), heeft de dikste lol om van alles. Houdt erg van muziek. Gaat slaan op tafel als je "met de vingertjes" moet zingen en doet aan het einde zelf al pfffff. En hij probeert poes te zeggen, sssssss :D en hij zegt Lotte, papa (dada), mama.
Zo'n leuk ventje <3

Wel heel benauwd weer of nog, hij zou dinsdag voor een uitgestelde inenting moeten (uitgesteld vanwege te erge benauwdheid), even kijken wat we nu weer doen..
pi_106587463
Aaaargh...de afgelopen dagen wordt.meneer s ochtends erg vroeg wakker voor zijn doen (6uur) en nu is ie een uur geleden wakker geworden, maar wil niet meer slapen...best vervelend, want ik ben moe...
Geen idee waar ie last van heeft...hij is wel moe, das t lastige...
Al vermoed.k honger, hij weigerde te eten vanavond...
  maandag 9 januari 2012 @ 00:18:51 #272
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_106587667
Oeh wat klinkt je ventje heerlijk Mrien!

Eline en ik komen hier ook aanschuiven. Mijn meisje is alweer 1 jaar geworden en wat is dat eerste jaar hard gegaan. Tis een vrolijk, maar ook pittig dametje. Loopt nu zo'n 4 weken alweer los. Woordenschat is nog niet zo groot. Mama, papa, Ba (Bram), tehteh (tutten, bij mij drinken) en hatje (hatsjoe).
Ze heeft vandaag van opa en oma een BabyBorn gekregen en ontwikkeld zich tot een waar poppenmoedertje.
Morgen volgt de kennismakings-spam, nu lekker slapen
pi_106588867
Sugarsnap, welkom met je dreumes-meisje Eline! O+
leuk n kennismakings-spam, laat maar komen :D

hier slaapt Lucas gelukkig weer prima, zn moeder niet ;)
pi_106592274
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:12 schreef Sonnetje85 het volgende:
Aaaargh...de afgelopen dagen wordt.meneer s ochtends erg vroeg wakker voor zijn doen (6uur) en nu is ie een uur geleden wakker geworden, maar wil niet meer slapen...best vervelend, want ik ben moe...
Geen idee waar ie last van heeft...hij is wel moe, das t lastige...
Al vermoed.k honger, hij weigerde te eten vanavond...
Eerder naar je bed gaan :P nee flauw, wij hadden de muppet vanaf een uur of half 4 weer tussen ons in vannacht, en maar jammeren ;( dat vind ik zo sneu! Zouden ze weer een 'sprong' krijgen ofzo?

Eline en Sugarsnap, welkom O+

Ik ga maar eens boodschappen doen met de dame! Deze week 4 dagen werken (blegh! Dat zal wennen worden...) dus alles vandaag maar even regelen!
pi_106592342
Goedemorgen, fietje wordt ook eerder wakker, maar slaapt nog steeds lekker uit. We liggen er nu ook nog lekker in. Zometeen lekker zwemmen.

Sterkte komende week gerberaatje, ik had vorige week zo'n week, ik moest er 5. Gelukkig deze week minder, hoef er maar 2. Omdat ik het weekend gewerkt heb, heb ik nu weekend, en gelukkig is n nu ook vrij. Samen weekend :)
*poef* nu is het weg
pi_106592617
Ik ging uiteindelijk om half 2 slapen. En floris dus ook...
Om kwart over 8 was ie weer wakker. Ben nu noodopvang voor mn nichtje. Die heeft oorontsteking, dus kan niet naar school.
Straks met zn 3en naar de verloskundige :)
pi_106593230
Goedemorgen!

Dat zijn niet de goede nachten Sonnetje :X

En werkze jullie werkende mama's!
  maandag 9 januari 2012 @ 09:53:31 #278
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106593331
Floris de nachtbraker.... Hopelijk slaapt hij vanacht beter!

Eline en Sugarsnap gefeliciteerd!!! Ben benieuwd naar de spam...
Hier ook een poppemoedertje..

Vanmorgen werd Oona wakker toen Marcek richting z'n werk vertrok.. maar eigenlijk wilde ze nog niet... Samen nog een half uurtje geteut in bed.. snoozen knuffelen, kreeg steeds haar speentje, tutpop en kusjes,... zo lief!
We'll have love aplenty
You and me
  maandag 9 januari 2012 @ 10:11:43 #279
259886 pessie
pi_106593686
Goedemorgen!
Ik weet waarom Nathan opeens niet meer zo goed slaapt thuis, hij heeft het koud en wordt daar wakker van... Dit weekend sliep hij echt voorbeeldig maar vannacht om 3 uur wilde hij echt bij ons, dus heb zn voetjes even bevoelt, die waren niet bepaald lekker warm ofzo... Pfff, ik denk dat ik er maar een fleecedeken bij over gooi ofzo...

Son, vermoeiend :*

Reilain, heerlijk he, dat samen snoozen...

Nathan is weer heerlijk met zn trein aan het spelen, ik ga zo maar even tassen uitpakken en wasmachine aanzetten.
pi_106593720
Hier ook weer een nachtbraker... Van 1.30 tot 4.00 uuur was het steeds weer huilen, maar eigenlijk willen slapen, maar toch ook weer niet. Bij ons in bed, steeds tegen pappa aan, dan weer tegen mamma aan, dan weer friemelen aan pappa's ook, dan weer prikken in mamma's oog... Uiteindelijk maar weer in zijn eigen bed gelegd met een paracetamol (leek een beetje last van kiezen te hebben) en toe zijn hoofd het matras raakte, was het nog 1 huiltje en toe werd het stil. En vanmorgen moesten we allebei vroeg op het werk zijn, dus om 7.15 uu heb ik hem maar wakker gemaakt.
Hopelijk gaat het vannacht weer beter!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  maandag 9 januari 2012 @ 10:51:25 #281
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106594557
Hier heeft er vannacht wel eentje zich even gemeld maar ik heb het muziekje aangezet en daarna ben ik weer in slaap gevallen :@ dus hij zal ook wel in slaap gevallen zijn (anders was ik wel wakker gebleven toch?). Daarna was het vanochtend pas 7:10u toen hij zich meldde! *O*
Ow en snoozen is er hier nauwelijks meer bij. :X
Vanmorgen heeft hij blijkbaar papa op het werk gebeld (laatst gekozen nummer). Ik had het niet in de gaten :@

Oi pessie, dat is rottig, maar heeft hij alleen koude voeten of helemaal koud? Anders kun je hem ook sokken aandoen...

Sugarsnap, welkom met Eline! *O*

mrien O+
Alleen jammer dat hij het weer zo benauwd heeft zeg!
  maandag 9 januari 2012 @ 10:59:36 #282
259886 pessie
pi_106594773
quote:
2s.gif Op maandag 9 januari 2012 10:51 schreef Asyniur het volgende:
Hier heeft er vannacht wel eentje zich even gemeld maar ik heb het muziekje aangezet en daarna ben ik weer in slaap gevallen :@ dus hij zal ook wel in slaap gevallen zijn (anders was ik wel wakker gebleven toch?). Daarna was het vanochtend pas 7:10u toen hij zich meldde! *O*
Ow en snoozen is er hier nauwelijks meer bij. :X
Vanmorgen heeft hij blijkbaar papa op het werk gebeld (laatst gekozen nummer). Ik had het niet in de gaten :@

Oi pessie, dat is rottig, maar heeft hij alleen koude voeten of helemaal koud? Anders kun je hem ook sokken aandoen...

Sugarsnap, welkom met Eline! *O*

mrien O+
Alleen jammer dat hij het weer zo benauwd heeft zeg!
Over het algemeen wordt hij wakker als hij zichzelf helemaal koud vind. Nou ja, ik kijk vannacht even of de fleecedeken helpt. Wel marquant dat hij afgelopen weekend zo goed sliep. Ergens anders slapen is normaal gesproken drama, maar ik legde heb vrijdag in bed en volgens mij hoorde ik hem pas de volgende ochtend 6.10 weer :o en hij sliep bij ons op de kamer O+

Oh en Asy, wij zetten ook het muziekje aan als het Nathan's tijd nog niet is.Als dat echt niet werkt (dus als we gedurende 1 a 2 uur elke 10 minuten eruit moeten) dan leggen we hem bij ons. Vannacht had ik geen zin om te wachten, een wellness weekend is vermoeiend zeg!
pi_106594791
De nachten gaan hier prima, Lars is een echte slaapkop. Maar overdag... mijn god, ik heb een monstertje gebaard! Ik dacht dat peuterpuberteit pas bij 2 jaar oud begon?
Vanochtend zijn we weer wezen zwemmen, zoals elke maandag. Meneer heeft van de 30 minuten les 25 minuten zitten krijsen... plus tijdens het douchen, plus tijdens het aankleden, plus tijdens het lopen naar de auto, plus in de auto... toen was ie thuis eventjes stil z'n banaan aan het eten... en vervolgens ging de sirene weer aan omdat hij van mij niet op de tafel mocht klimmen.... aaargh!! En het is nog niet eens 11:00!

Sugarsnap, gefeliciteerd met Eline!

Haha, die Harry. Zomaar z'n papa bellen, wat leuk :D

Sterkte allemaal met slapen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 9 januari 2012 @ 11:06:14 #284
259886 pessie
pi_106594951
Shandaly, driftige dreumes heb je ook nog he?
pi_106595103
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 11:06 schreef pessie het volgende:
Shandaly, driftige dreumes heb je ook nog he?
Ow joy.. -O-
Ik ben soms zo bang dat ik mijn zelfbeheersing verlies... en op dit soort dagen rammel ik ook een stuk minder voor een tweede...
pi_106596266
Herkenbaar Shandaly, Amy is dan niet per se driftig, maar wel gewoonweg vervelend. Niet meer leuk stout. Uitdagen, gillen, bananen en als ze iets niet mag dan gaat ze brullen en met haar hoofd op de grond bonken. Ze luistert ook echt niet. Ze lacht en gaat gewoon door. Slapen gaat ook prut. We zijn tot half 9 bezig en dan van half elf tot half 12. 'S nachts gelukkig maar vaak 1 keer. Ze begint ook slechter te eten, dus nu ben ik haar aan het negeren terwijl ze met een boterham aan tafel zit want dat werkt het beste. Gelukkig ook genoeg schattige, leuke momenten hoor. Maar ik merk ineens dat ze ouder wordt en daarbij ook niet-leuk gedrag vertoond.
pi_106596555
Het gaat op en neer en als ze een paar jaar ouder zijn, zijn ze een stuk meer voor rede vatbaar.
Behalve wat vervelende uitzonderingsdagen af en toe is mijn oudste een heerlijke peuter en die was echt niet mals als dreumes en peuter :D

Pessie: verwarming gewoon een beetje aan? Wij hebben overdag in F zijn kamer gewoon de verwarming open staan. Als wij naar bed gaan draaien we de hele verwarming in huis uit, maar zijn kamertje blijft het warmst :) Wel fijn dat je iig weet waardoor hij wakker wordt.
  maandag 9 januari 2012 @ 12:12:30 #288
259886 pessie
pi_106596733
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 11:55 schreef Solagratia het volgende:
Herkenbaar Shandaly, Amy is dan niet per se driftig, maar wel gewoonweg vervelend. Niet meer leuk stout. Uitdagen, gillen, bananen en als ze iets niet mag dan gaat ze brullen en met haar hoofd op de grond bonken. Ze luistert ook echt niet. Ze lacht en gaat gewoon door. Slapen gaat ook prut. We zijn tot half 9 bezig en dan van half elf tot half 12. 'S nachts gelukkig maar vaak 1 keer. Ze begint ook slechter te eten, dus nu ben ik haar aan het negeren terwijl ze met een boterham aan tafel zit want dat werkt het beste. Gelukkig ook genoeg schattige, leuke momenten hoor. Maar ik merk ineens dat ze ouder wordt en daarbij ook niet-leuk gedrag vertoond.
Gaat ze misschien te laat naar bed? Als Nathan te laat naar bed gaat hebben we vaak verrottere nachten dan wanneer hij net een kwartiertje eerder gaat, alsof hij te moe is om goed te slapen.
En dat gedrag wat jij beschrijft is heel herkenbaar hoor! Hier gaat ie dan de box in. En soms moet hij gewoon even naar buiten, even een rondje lopen.
Wat betreft eten, dat heb ik losgelaten. Hij eet wel wat hij wil eten en ik hoor hier vaak genoeg dat kindjes leven van de lucht. Sowieso heeft Nathan in vrij korte tijd bijna zn hele gebit gekregen dus ik kan me voorstellen dat eten dan niet op zijn lijstje staat.
Ook heb ik vorige week voor het eerst echt straf gegeven. Ik heb hem op de trap gezet :') . Mama slaan mag echt niet en als je daarmee doorgaat weet mama wel een plekje :@

Verwarming staat een beetje aan, maar in ons vorige huis was het op zijn kamer standaard 20 graden terwijl het hier 16 graden is. En 's avonds draaien we de thermostaat naar 16.
pi_106597073
Ja, dat huis zat ook lekker ingepakt tussen isolerende buren ;)
Verwarming op zijn kamer helemaal open en deur dicht?

Hmmm,mijn uk praat eigenlijk nog helemaal niet (of niet meer, haha, hij heeft wel wat meer gepraat, ooit) begin ik maar weer met gebaren en na een dag gebaart hij me 'bal' na :') Gaan we nog even mee door dan.
Hij is wel heel sip trouwens vandaag ;( Ik blijf troosten en afleiden en echt helpen doet het niet.
pi_106597269
Pessie, we leggen haar meestal tussen half 7 en 7 uur op bed omdat ze dan echt omvalt van de slaap. Maar ze slaapt gewoon niet voor half 9. Deze week was het 6 uur want we hadden vakantie, maar dat maakte ook niet uit, het was half 9. Laten krijsen helpt niet, dan krijst ze tot half 9.
Ik probeer consequentie te verbinden aan wat ze doet. Dus 3 keer gewaarschuwd dat ze niet op de bank mag staan en springen = niet meer op de bank. Maar gister heb ik haar op een matje gezet op de gang. Toen zat ze constant aan de kooi van het konijn te trekken. Maar ja kan moeilijk de kooi weghalen :P

Pessie, wat heeft hij al aan? Amy slaapt met lange mouw romper, lange pyama, dikke slaapzak met mouwen en dan 2 dekens. Zij heeft het nu wel lekker warm :+ Als ze het nog koud had gehad, zou ik een wollen pyama kopen o.i.d Bij ons is het vrij tochtig en koud.
pi_106597443
In de gang was nog neit als optie bij me opgekomen :D 't is nog zo'n uk!
Ik verbied, als hij niet luistert,nog een keer en dan til ik hem weg van plaats delict ;) Dat is meestal al straf genoeg.
Als hij moe is, gaat hij dan onmiddellijk iets anders uitvreten wat niet mag :X Maargoed, als ik moe ben,ben ik ook niet aardig :P
  maandag 9 januari 2012 @ 12:46:35 #292
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106597682
Shandaly, wat vervelend zeg!
Als hier echt geen doorkomen is, dan val ik ook wel eens uit hoor (ben geen heilige). Harry valt dan meteen van verbazing stil en werkt opeens gewoon mee.
Het is niet iets wat ik 'expres' doe. Het gebeurt gewoon als mijn emmertje overloopt maar het is wel effectief :D

freecell :D
Wat een eigenwijsje heb je...

Sola, sinds wij de infrarood camera hebben, zijn wij erachter dat Harry ook ruim 1,5 uur doet over inslapen! Alleen krijst hij niet dus dat maakt het wel makkelijker... Balen zeg!

Ik heb Harry ook nog nooit op de gang gezet voor straf. Dan zit hij zo boven ben ik bang :D
Wel heb ik zijn fietsje laatst in de gang gezet omdat hij overal overheen aan het rijden was. En dan echt opzettelijk (hij tilt voorkant van zijn fiets op en beukt het dan bovenop zijn speelgoed). Na 2 waarschuwingen heb ik de fiets weggezet.

pessie, op Harry's kamer is het nu rond de 14/15 graden. Hij slaapt in een wollen romper (k. mouw), katoenen pyjama en een dikke winterslaapzak met mouwen. Hij heeft wel een dekbed maar eigenlijk slaapt hij daar bovenop ipv eronder :D
Als het rond de 10/12 graden is, dan doe ik hem meestal sokken (of een pyjama met voetjes) aan.
pi_106597704
Wegtillen van plaats delict helpt geen zier hier. Dus na 5 keer weghalen moet je iets anders verzinnen.
Maar het is hier niet zo groot he. Dus de gang is eigenlijk gelijk om het hoekje bij de deur die altijd open staat. 2 meter van de bank vandaan.
pi_106598754
Ik ben waarschijnlijk gewoon veel te onzeker van mezelf. Het is al fijn om hier te lezen dat Lars niet het enige monstertje is, dat zijn gedrag vrij normaal is (hoe vervelend ook) en dat ik dus niets verkeerd doe. In plaats van dat ik blij ben dat hij zo goed slaapt, en dat we qua eten ook eigenlijk niets te klagen hebben... (Ok, het is ook wel eens drama bij het avondeten, maar dan eet hij gewoon een keertje niets of alleen toetje. Hij slaapt niet slechter van honger dan, dus dan zal het wel goed zijn)

Het klinkt wel heel fris bij jullie, Asyniur. Bij Lars op de kamer is het meestal zo'n 20 graden trouwens. Hij slaapt 's nachts in een mouwloos rompertje met pyjama en een winterslaapzak zonder mouwen.

Wanneer is eigenlijk een goed moment om een ledikant om te bouwen tot 'gewoon' bedje? Wij kunnen er zo'n zijkant uithalen, waardoor Lars zelf in en uit bed kan stappen, maar wanneer begin je daaraan?
pi_106599296
Zo laat mogelijk, haha :D

Nee grapje, maar bij L zijn we overgestapt naar peuterbed (hadden alleen 'vaste' zijkanten in ledikant) toen hij over de rand klom en zich dan liet vallen.
F heeft dat 2 keer gedaan overdag en slaapt nu dus overdag ook weer met slaapzak :P Hij blijft echt niet liggen in een peuterbed. Ik wacht tot hij er uit klimt of tot ik met hem kan overleggen :)
  maandag 9 januari 2012 @ 13:49:56 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106599618
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 11:12 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Ow joy.. -O-
Ik ben soms zo bang dat ik mijn zelfbeheersing verlies... en op dit soort dagen rammel ik ook een stuk minder voor een tweede...
Ik heb de oudste wel eens even opgesloten in zijn kamer als hij zo'n dag had... ik heb mezelf trouwens ook wel eens opgesloten in zijn kamer en vervolgens jankend m'n moeder gebeld of ze hem alsjeblieft kon komen halen omdat ik bang was dat ik hem wat aan zou doen :')

Aan de andere kant was dat geen dagelijkse kost, het was alleen soms net even teveel en dan stond ik er ook nog eens alleen voor en als je dan 3 van die dagen had gehad dat je eigenlijk baalde dat er niemand om 5 uur thuiskwam waartegen je kon zeggen "Hier je zoon, ik ben ff weg :W" dan is het soms net even teveel.
Als ik nu 18 jaar later op die tijd terugkijk dan viel het allemaal wel mee, en was hij eigenlijk best een makkelijk kind, en toch is die herkenning er wel ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106599731
Ik heb F-je in zijn 8-uur-per-dag-gillen-en-huilen tijd ook wel eens in zijn ledikantje gelegd, een rondje om het huis gelopen, diep adem gehaald en er weer uitgelegd.
Ik ben er niet zo voor om kinderen in bed alleen te laten huilen, maar anders had ik hem uit het raam gegooid denk ik. De gedachte herkennen bij jezelf is denk ik al een goed teken :Y
  maandag 9 januari 2012 @ 13:55:28 #298
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106599775
Idd, soms is het beter om te zorgen dat er wat water uit je emmer gaat voor hij overloopt, zeker als je emmer niet overloopt maar omvalt als hij vol is....
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 9 januari 2012 @ 14:03:57 #299
259886 pessie
pi_106600028
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 13:55 schreef Leandra het volgende:
Idd, soms is het beter om te zorgen dat er wat water uit je emmer gaat voor hij overloopt, zeker als je emmer niet overloopt maar omvalt als hij vol is....
+1.

Al heeft Nathan zeer zelden van dit soort buien (gelukkig). Ik ben wel makkelijker geworden, niets willen=niets doen. Klaar. Wil je alleen maar etteren? Ga je maar lekker in de box etteren, maak ik de keuken schoon. En na 10 minuten is hij klaar en heb ik een schone keuken ^O^ .

Nathan heeft een romper aan, een katoenen pyjama en een winterslaapzak met mouwen. Maar een hele dunne katoenen deken, dus nu heb ik een fleecplaid bij het overtrek ingestopt, ben benieuwd hoe het vannacht gaat!
  maandag 9 januari 2012 @ 14:11:03 #300
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106600274
Moet je kind wel in de box blijven Pessie, bij Soneal gaat dat prima, maar bij de oudste was de box vanaf z'n eerste verjaardag meer een speelgoedopbergplek dan een kindopbergplek want hij klom er net zo makkelijk weer uit....
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 9 januari 2012 @ 14:11:19 #301
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106600285
Volllllllllllll
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')