abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106389904
De dreumesjes:

07 januari 2010, Aviva, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry' van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
24 februari 2010: Zoë, dochter van Spewey
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
15 mei 2010: minidraak, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Truus, dochter van CrazyPrincess
08 juli 2010: Femke, dochter van mereltje en Forno
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
29 juli 2010: Oona, dochter van Reilain en Marcek
***7 augustus 2010: Willem zoon van flugeltje en Martijn_AR***
9 augustus 2010 Amy Olivia, dochter van Solagratia
14 augustus 2010: D, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Yaro, zoon van As1981
16 september 2010: Isabelle, dochter van Noa24
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
9 oktober 2010: Ruben, zoon van Piekie81
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
28 november 2010: V. ( of 'kater') zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.

en een nieuwe :)

[ Bericht 0% gewijzigd door ymme op 04-01-2012 22:48:39 ]
pi_106389931
Pfff, van mij mag het wat beter weer worden.
Ik ben aan het opruimen/poetsen geslagen vandaag, maar dreumes wilt graag naar buiten.
Vanmiddag moeten we toch naar buien, bieb en boodschappen doen, dus hopelijk is het dan wel wat beter weer.

De tv staat hier ook al de hele ochtend aan, hij kijkt er niet constant naar maar toch ben ik vandaag even 'blij' met de tv. Alleen meteen weer dat schuld gevoel over dat teveel tv slecht is voor je kind etc. bleh.
pi_106390225
De tv staat hier ook heel regelmatig op, hoor. Alleen kijkt Thomas er heel weinig naar, maar vindt hij de muziek of het geluid van Plop wel leuk. Hij kan er met zijn rug naar zitten en spelen, maar o wee als je het geluid af zet :')

Babbelen gaat hier steeds beter. Er komen al hele zinnetjes uit (wel vaak dezelfde ;) ) maar de onthaalmoeder was ook geschrokken nadat ze hem 2 weken niet had gezien.

Met vork en lepel eten gaat ook goed :) Hij eet tegenwoordig ook alleen soep en yoghurt met zijn lepel. Wel makkelijk voor ons :D Alleen moeten we soms opletten dat hij niet in het yoghurtpotje knijpt. Dat gaat dan wel weer soms verkeerd. Al denk ik dat hij dat eerder opzettelijk doet }:| :)

En mijn god, wat voel ik me eigenlijk slecht. We hebben gisteren 4 stukken kinderkleren gekocht die in totaal (buiten de solden om) 140 euro kosten :o Het is dat we nog voor 110 euro cadeaubonnen lagen en die waren maar 2 maand meer geldig, dus we moesten wel iets kopen (en wat koop je nu nog in een babyspullenwinkel als je baby 2 wordt :') ). Maar echt, ik zou zoiets dus nooit "zelf' kunnen kopen :N Maar misschien ben ik gewoon te gierig :+
pi_106391667
Ik las dromedaris.
  woensdag 4 januari 2012 @ 13:03:04 #5
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_106392163
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 11:56 schreef leonieke het volgende:
De tv staat hier ook heel regelmatig op, hoor. Alleen kijkt Thomas er heel weinig naar, maar vindt hij de muziek of het geluid van Plop wel leuk. Hij kan er met zijn rug naar zitten en spelen, maar o wee als je het geluid af zet :')

Babbelen gaat hier steeds beter. Er komen al hele zinnetjes uit (wel vaak dezelfde ;) ) maar de onthaalmoeder was ook geschrokken nadat ze hem 2 weken niet had gezien.

Met vork en lepel eten gaat ook goed :) Hij eet tegenwoordig ook alleen soep en yoghurt met zijn lepel. Wel makkelijk voor ons :D Alleen moeten we soms opletten dat hij niet in het yoghurtpotje knijpt. Dat gaat dan wel weer soms verkeerd. Al denk ik dat hij dat eerder opzettelijk doet }:| :)

En mijn god, wat voel ik me eigenlijk slecht. We hebben gisteren 4 stukken kinderkleren gekocht die in totaal (buiten de solden om) 140 euro kosten :o Het is dat we nog voor 110 euro cadeaubonnen lagen en die waren maar 2 maand meer geldig, dus we moesten wel iets kopen (en wat koop je nu nog in een babyspullenwinkel als je baby 2 wordt :') ). Maar echt, ik zou zoiets dus nooit "zelf' kunnen kopen :N Maar misschien ben ik gewoon te gierig :+
Als ik dat soort bonnen krijg geniet ik er altijd van. Als je erover nadenkt als "dit was 140 euro maar heeft mij lekker maar 30 euro gekost". Ik kan daar echt maanden van genieten. Ook ik ben gierig (al is het ook zo dat wij het niet echt "ruim" ofzo hebben, maar goed, daar kiezen we zelf voor. Des te leuker vind ik dan irischeques of bol.com cadeaubonnen).

Ymme, TV schijnt helemaal niet zo slecht te zijn. Een half uurtje per dag oid schijnt juist goed te zijn voor de rust. Een hele dag TV is dan weer sterk af te raden, maar dat begrijpt iedereen wel.

Nathan pakte vanmorgen zn jas, en zn sjaal O+ . Ik moest maar met hem naar buiten, dus ook gedaan, heerlijk zeg. Wel wat miezerregen op onze hoofden gehad maar we zijn gelukkig niet van suiker. Lekker uitwaaien.

Nathan eet echt weinig brood als ik jullie zo lees, ik ben al blij als hij minimaal 1 hele boterham eet over 2 eetmomenten. Vandaag heeft ie dan wel weer behoorlijk gebunkerd naar zijn maatstaf. (vanmorgen bijna 1 hele en net 1 hele en een stuk ontbijtkoek).
Er is net weer een tandje doorgekomen *O* , nu dus nog 2 en dan wachten op de achterste kiezen.
pi_106392484
Hier ook een slechte broodeter hoor Pessie. Tegenwoordig eet hij met ons mee van de cruesli met yoghurt, dus gaan hem dat maar in de ochtend geven. Dan krijgt hij ook zijn zuivel binnen, aangezien hij geen toetjes meer wil eten na de avondmaaltijd.

Maar vanmorgen kwam meneer met een boekje bij me en zih boterham en wees het aan. Nadat hij het vier had gezegd, gevraagd of hij er een wilde en heeft zo drie kwart opgegeven. Kan ze soms niet volgen hoor.

Hier staat de tv meestal in de ochtend aan (telekids) en dan kijkt hij ook niet gericht, meer op de achtergrond. Inderdaad wel als hij muziekjes hoort :-). In de avond is het vaak sesamstraat, dat is dan wat makkelijker met koken.
pi_106392539
En wat gaat hij snel met de tanden. Ik heb geen idee hoeveel Yaro er heeft, mag absoluut niet kijken. De laatste telling stond op 8 tanden en 4 kiezen. Vermoedelijk zijn het er nu meer.
pi_106393394
Ook hier staat de tv wel aan maar het is maar zelden dat Mart er echt voor gaat zitten.
Als dit hooguit 30/45 min per dag is, is het veel. En tja, ik ben door de weeks ook nog alleen met hem hè, dus onder het eten koken ofzo jammer dan, dan maar méér dan 45 min maar ik moet toch wat.
  woensdag 4 januari 2012 @ 14:04:01 #9
259886 pessie
pi_106394371
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 13:39 schreef ymme het volgende:
Ook hier staat de tv wel aan maar het is maar zelden dat Mart er echt voor gaat zitten.
Als dit hooguit 30/45 min per dag is, is het veel. En tja, ik ben door de weeks ook nog alleen met hem hè, dus onder het eten koken ofzo jammer dan, dan maar méér dan 45 min maar ik moet toch wat.
Maar, als Mart er toch niet achter zit, waarom staat ie dan aan? Nathan verliest na een minuut of 15/20 zn interesse en dan gaat ie uit. Hij kijkt denk ik 20 tot 40 minuten TV per dag maar er zijn ook dagen waarop hij niet kijkt. Ook Nathan kijkt sesamstraat als ik eten kook :D . Even rust en zonder kind op de arm aardappels schillen gaat 10 keer sneller.
pi_106394822
Hier staat de tv vooral `s morgens vaak even aan. Maar dat is maar een kwartiertje en dan kijkt Lisa sesamstraat terwijl ze haar papfles leegdrinkt. Kan ik ook even rustig ontbijten. Ik denk er eigenlijk nooit zo over na dat teveel tv niet goed is, maar aan een half uur per dag komen we hier netaan denk, dus ik maak me er niet druk om.

Wij zijn deze week voor het eerst met Lisa op vakantie (vandaar dat ik ook eindelijk weer eens even tijd heb om wat te posten). We zijn in Beekse Bergen en Lisa vindt alle beestjes die ze elke dag kan zien helemaal geweldig. Ze past zich gelukkig snel aan en slaapt ook gewoon goed. Kortom we hebben een toptijd hier!

Leo, lekker geshopt!!! Wat een geld hè... Ik ga hopelijk morgen even shoppen in Tilburg. :-)
pi_106395253
Mja, ik vind het zo zonde om zo'n dure kleren te kopen voor Thomas. Zijn broek was duurder dan de broek die ik voor mezelf gisteren heb gekocht :D Maar in die winkel hebben ze dus geen goedkopere kleren (echt, een t-shirt van 35 euro :o ) Maar ik heb ze in een grote maat gekocht zodat hij ze toch lang genoeg zal kunnen aandoen. Stel je voor, een t-shirt van 35 euro in maat 56 (ja, die gingen er ook ;) ) dat zou ik echt niet kunnen geven.

En boterhammen? Dat wisselt hier van dag tot dag. Hij heeft dagen dat hij er 's ochtends 4 eet en dan dagen dat er gewoon een cracotte in gaat. Ik maak me er niet echt zorgen om.
pi_106395427
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:04 schreef pessie het volgende:

[..]

Maar, als Mart er toch niet achter zit, waarom staat ie dan aan? Nathan verliest na een minuut of 15/20 zn interesse en dan gaat ie uit. Hij kijkt denk ik 20 tot 40 minuten TV per dag maar er zijn ook dagen waarop hij niet kijkt. Ook Nathan kijkt sesamstraat als ik eten kook :D . Even rust en zonder kind op de arm aardappels schillen gaat 10 keer sneller.
Geen idee :D
Blijkbaar doet alleen het geluid al wonderen. Maar ook dat is echt alleen op dagen dat we de hele dag thuis zijn en niet buiten komen of van huis af gaan. Zoals zn pokke weer dag als vandaag. Ik mopper niet snel over het weer, maar ons ventje is een echt buitenkind :)
pi_106395698
Zonde hè van al die kleren. Ik koop tegenwoordig ook veel 2e hands, ze hebben het 5 keer aan en dan is het te klein :(

Ymme, is het geen idee om naar zo`n binnenspeeltuin te gaan? Kan Mart zich lekker uitleven terwijl jij een bakkie drinkt
  woensdag 4 januari 2012 @ 14:44:31 #14
259886 pessie
pi_106396013
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:36 schreef _NIKKI_ het volgende:
Zonde hè van al die kleren. Ik koop tegenwoordig ook veel 2e hands, ze hebben het 5 keer aan en dan is het te klein :(

Dat valt hier gelukkig wel mee. Nathan heeft meestal 5 a 6 broekjes en elke 2 dagen een schone, dus die draagt hij wel veel. Bovenkleding krijg ik heel veel van (heb laatst maar weer es een setje bovenkleding gekocht omdat ik het leuk vond) dus daar heeft hij echt meer dan voldoende van. Hij krijgt elke dag schoon aan en dan hoef ik pas na meer dan 2 weken weer te wassen.
pi_106396314
Pessie, wij krijgen hier helaas niets, vrienden hebben allemaal nog geen kinderen en familieleden hebben allemaal jongetjes. Ik moet wel zeggen dat Lisa minstens 20 soorten pakjes heeft. De helft is denk 2e hands. Ik heb me wel voorgenomen vanaf nu minder te kopen, maar ofik datwaar ga maken is een tweede, hihi
pi_106396476
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:36 schreef _NIKKI_ het volgende:

Ymme, is het geen idee om naar zo`n binnenspeeltuin te gaan? Kan Mart zich lekker uitleven terwijl jij een bakkie drinkt
Dat zou inderdaad super zijn. Is het niet dat ik geen rijbewijs heb (moet hier van de zomer toch maar eens mee verder, 3 jaar geleden 3 keer gezakt en toen was het geld op).
En vaak is er met het ov gewoon weg niet te komen :{
pi_106396838
Ik heb de indruk dat Thomas een smospot is. Ik ben al blij dat als we hem 's ochtends kleren aandoen en 's middags ergens naartoe moeten dat ik hem niet tussendoor moet verkleden :') Op zo'n dagen loopt hij dus meestal wat langer in pyjama rond ;)
  woensdag 4 januari 2012 @ 15:12:30 #18
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106397341
Tv zit hier qua momenten een beetje in het ritueel..
Vaak voordat ze naar bed gaat even een kwartiertje op schoot samen naar iets kijken..
Dus meestal rond 10u, 3u en 19u even iets kijken...
Haar manier om tot rust te komen... anders blijft ze doorstuiteren ;)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_106397761
Weet je wat trouwens heel leuk is? Je beertjes eten en drinken geven :)
Van alle cadeautjes die Thomas de laatste maand heeft gekregen (en dat zijn er veel ;) ), is "My first kitchen set" echt de topper :Y Koffie uitschenken, koffie geven aan Winnie, een beetje zout in de pan, ...
  woensdag 4 januari 2012 @ 15:58:08 #20
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106399566
Jaaa Oona is hier ook helemaal into het voeren ;) Ze heeft een oud flesje van zichzelf en een lepel in de poppenwagen liggen en voert al haar knuffels, poppen en ons ;)

Had hier laatst het eerste echte theekransje... O+
We'll have love aplenty
You and me
  woensdag 4 januari 2012 @ 17:01:48 #21
259886 pessie
pi_106402345
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 15:02 schreef leonieke het volgende:
Ik heb de indruk dat Thomas een smospot is. Ik ben al blij dat als we hem 's ochtends kleren aandoen en 's middags ergens naartoe moeten dat ik hem niet tussendoor moet verkleden :') Op zo'n dagen loopt hij dus meestal wat langer in pyjama rond ;)
Wow!!! Nathan's kleren zijn 's avonds over het algemeen zo dat andere moeders het nog een 2de dag aan zouden doen. Ik vind dat niet fris omdat hij soms wat kwijlt. Broekjes vind ikzelf na 2 dagen aan vervanging toe omdat ze er dan niet meer zo blakend uitzien. :@
Oh, en ik vind smospot een leuk woord ^O^ betekent smeerpoets hoop ik?

Ymme, rijbewijs is dan inderdaad wel handig. Vooral aangezien jij doordeweeks waarschijnlijk (?) een auto hebt aangezien je man een grotere variant rijd.
pi_106402448
Maar knoeit Nathan dan niks op z'n broek met avondeten?

Hier ook 2 setjes per dag iig...
pi_106402608
Mart zit al 30 min te kleien :D
Volgens mij vind hij dat wel leuk. Hij vraagt er ook steeds om.
Prima en de zooi neem ik maar voor lief. (al valt dit best mee, maar hé julie weten dat ik snel iets zooi vind hè).
  woensdag 4 januari 2012 @ 17:16:29 #24
259886 pessie
pi_106402924
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 17:04 schreef Troeta het volgende:
Maar knoeit Nathan dan niks op z'n broek met avondeten?

Hier ook 2 setjes per dag iig...
Zeer zelden. Maar wij hebben een stokke welke we helemaal tegen de tafel schuiven met de blue band slab tussen de stokke en de tafel geklemd. Hij kan dus niet op zn broek knoeien. Wanneer we knoeieten eten heeft hij ook nog een bakslab om :@
pi_106403126
Ik ben idd erg blij met mijn rijbewijs en auto, alhoewel ik wandelen ook heerlijk vind. Gelukkig is Yaro een echt buiten kind.

Als we niet voor Yaro's slaapje de deur uit gaan loopt hij vaak nog rond in pyama of speelbroek. Meestal 1 setje kleding per dag, soms twee. Van de week had hij vier broeken aan gehad (lees dunne poep luiers). Maar na het avondeten kunnen zijn kleren de volgende dag echt niet meer. Hij eet afwisselend met handen of vork/lepel zolang hij het maar wel zelf doet. Ach hij heeft genoeg.

Ik vind dure kleding ook zonde. Hoeft ook niet goedkoop, maar sommige dingen gaan te ver. Wij krijgen altijd een bijenkorf bon als kerstpakket. Nu shop ik dan daar voor Yaro. Maar die hele leuke trui die van 110 euro voor de helft was, gaat toch echt te ver. Voor mij dan. Ga ik liever wat leuks doen
pi_106403160
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 17:16 schreef pessie het volgende:

[..]

Zeer zelden. Maar wij hebben een stokke welke we helemaal tegen de tafel schuiven met de blue band slab tussen de stokke en de tafel geklemd. Hij kan dus niet op zn broek knoeien. Wanneer we knoeieten eten heeft hij ook nog een bakslab om :@
Dat scheelt misschien. Wij gebruiken nooit meer een slab. Die werd er panisch afgetrokken.
pi_106404427
Hier amper een slab, alleen met appelstroop en soortgelijke dingen nog :D (of bietjes of rode kool) maar verder niet..

Maar hier dus ook geregeld 2 keer andere kleding aan op een dag :') van de week een record met 3 rompers op 1 dag :P ook met nieuwe tanden/kiezen en dunne poep :X gaat het er geregeld doorheen... heerlijk.... :')

De dame vind het buiten heerlijk en ik ga zoveel mogelijk.. wat dat betreft zou het zo fijn zijn als ze gaat lopen! Dan kan ze lekker achter op ons veld spelen, of kunnen we een blokje om... Momenteel ben ik te gaar om haar op de rug te binden en alleen een blokje om te gaan, maar zou ik wel weer meer moeten doen!
pi_106405718
Ik ga hier niet vaak doelloos op pad, zou k eigenlijk meer moeten doen. Ga op mn vrije dagen wel vaak naar t dorp, eerste stuk mag ie lopen, uiteindelijk gaat ie de wagen in :P ben niet zo geduldig :')

Wat betreft eten, gisteren heeft ie heerlijk pizza gegeten, vandaag heeft ie amper gegeten. Is dus wisselend. Hij eet met lepel en vooral vo rk. Toetje soms.zelf, soms.doen wij t (ligt er maar aan of ie t toelaat).
Slabbetje, soms wel soms niet. Laatste tijd vaker niet dan wel.
Shirtjes zijn (bijna) altijd vies aan het eind van de dag. Broeken soms wel, soms niet.
pi_106406839
Fietje eet de ene keer met slab, de andere keer zonder. Ligt eraan of we eraan denken. Maar toch moet ze elke ochtend een schone broek aan. Onze smeerpoets. O+
*poef* nu is het weg
  woensdag 4 januari 2012 @ 19:07:36 #30
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106407217
Hier wisselend.. De pyjama's zijn hier een opgegeven zaak om schoon te houden ;) Dus die heeft ze vaak nog met het ontbijt aan.. en haal hem soms met het avondeten weer tevoorschijn ;)
Slabje heeft ze altijd om..

Ik wil ook een of twee van die silly billy slabs met mouwen... voor het tomatengebeuren ;)
Vandaag met de bulgur had ze een slabje met opvangzakje om.. haalde alleen niet veel uit haha..
We'll have love aplenty
You and me
pi_106408413
Zit ik net nog.te zeggen dat,ie amper.wat.gegeten had. Nou dat heeft ie ingehaald..blijkbaar wil ie gewoon met ons meenemen. Blijkbaar trekt ie later eten opeens wel :?
Sowieso verschuiven zn dagen een beetje. Hij is.nu nog.steeds op de bank (en mij) aan t klimmen. Even energie kwijtraken ;)
pi_106409790
Hier hadden we net stervende zwaan! Ze wilde haar flesje melk héél graag, maar als ze hem kreeg was het etteren daarmee (en warme melk op de bank vind ik niet zo'n succes dat gaat meuren :X) dus afkappen resulteerde in heel zielig gehuil :')

Maar ze had vandaag weer maar 1,5 uur geslapen op de opvang, dus ze was kapot.. ze ligt in diepe coma inmiddels ;)

Eten is hier nog steeds geen enkel probleem... vanavond spinazie met visticks.. die werden naar binnen gepropt :')
pi_106410281
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:58 schreef Gerberaatje het volgende:
Hier hadden we net stervende zwaan! Ze wilde haar flesje melk héél graag, maar als ze hem kreeg was het etteren daarmee (en warme melk op de bank vind ik niet zo'n succes dat gaat meuren :X) dus afkappen resulteerde in heel zielig gehuil :')

Maar ze had vandaag weer maar 1,5 uur geslapen op de opvang, dus ze was kapot.. ze ligt in diepe coma inmiddels ;)

Eten is hier nog steeds geen enkel probleem... vanavond spinazie met visticks.. die werden naar binnen gepropt :')
ik zou zeggen, tsjek het peutertopic nu ff :') }) -O-

sorrie. ik ben in niet zo'n beste stemming ;( :@
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_106411034
Fietje had vandaag ook al zo slecht geslapen op de opvang. Die is dus na een lekker bad (nou ja, bad. Ze past nog in de tummy tub dus baddert ze daar lekker in).
Ze loopt tegenwoordig ook vanaf de lift naar ons huis. De drempel past ze niet over, dus die klimt ze over al kruipend.
*poef* nu is het weg
pi_106411330
Arme tervende zwaan, met drstrenge moeder :P

Grrrbmn tablet slikt leetters cq spaties in.
Tijd voorveen nieuwe :')

Floris ligt op bed. Nieuwe tijd is tussen half 8 en 8 uur geloof ik.
enwakkerbvanaf 1uurhe
  woensdag 4 januari 2012 @ 20:32:52 #36
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106411526
'Fijn' die zindelijkheid Simmu! }:| Sterkte...

Kaatjejannie.... Hier ook haha.. Oona wil in/op de lift/gallerij altijd lopen...

Zo das een flinke ruk van 1 tot 8 Floris!
Oona ligt er ook meestal in tussen half8/8 de laatste weken.. maar heeft dan wel aan het eind van de middag nog geslapen!

Hhahahaa Gerbraatje.. Leuk die stervende zwanen... Hier ook eentje nadat ze geen fetablokje meer kreeg haha... Eerst maar eens wat groente eten... owowow wat een drama...
We'll have love aplenty
You and me
pi_106413462
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 17:01 schreef pessie het volgende:

[..]

Oh, en ik vind smospot een leuk woord ^O^ betekent smeerpoets hoop ik?

Dat dus :Y

En wat die kleren betreft: hij morst meestal wel iets op zijn broek tijdens het eten (yoghurt valt bv niet op de slab, maar altijd op zijn broek }:| :D ) of zijn boterham met choco valt dan ook weer net verkeerd en ga zo maar verder. Het is meestal niet van het spelen dat hij andere kleren aan moet ;)

Maar ah, de wasmachine moet voor iets draaien hé :')
pi_106415066
Hier ook zo leonieke, is z'n trui nog schoon,maar z'n hele broek zit onder.
En ik heb ook zo'n stokke, wat een onhandig ding is dat zeg, hij zit altijd klem met z'n buik en het hoogste standje moet je zijn benen zowat breken om hem erin te krijgen en een standje lager kan hij amper bij de tafel.
Heb maar een Ikeastoel aangeschaft.

Hoe doen jullie dat met kinderen die zelf op de bank kunnen klimmen? Gewoon laten gaan?
Mex kan het sinds een week en ik word gek 8)7
pi_106415212
Gewoon laten gaan. Valt ie, valtbie hij leert t vanzelf :-)

Zo gingt hierviig
pi_106415228
Ik werd er in het begin ook helemaal gek van. Maar eens hij goed doorhad hoe hij uit de zetel kon klimmen (ging heel vlug heel goed, netjes op zijn buik liggen en met zijn beentjes eerst) liet ik hem gewoon doen (eruit vallen zal hij sowieso ooit doen, is het nu niet dan is het als hij eenmaal gevonden heeft hoe hij er vrij kan in rondlopen of er kan in springen (en nee dat mag eigenlijk niet bij ons, maar hij doet het altijd als we in de keuken staan of net niet kijken))
pi_106415613
Ja,hij is al een paar keer hard gevallen, maar tot nu toe doet ie het nog steeds.
Hij kan er al een tijdje zelf af hoor, beentjes eerst, maar soms word hij te enthousiast en gaat hij springen of wil hij in het nisje kruipen of boven op de caviakooi..
En hij gaat ook achter de bank op de vensterbank staan, maar we hebben zo'n eng kiepraam.
Dat gaan we volgende week dus even vastzetten, want ik had al een nachtmerrie dat het raam per ongeluk openstond.

Maar ok, gewoon nog een paar keer laten vallen dus ;)
pi_106415742
Iknliet m nirt bewust vallen hoor, probeerect te voorkomenuiteraard ;)
Gelukkig heb k k niet een helegrote brokkenpiloot
pi_106416195
Hier lieten wij het bank klimmen ook gewoon gaan.

Leuk dat Floris zijn ritme aan het verschuiven is, kan hij lekker met jullie mee eten. Herken de lange ruk wel. Yaro slaaptijd wisselt nog heel erg. Vaak ligt hij er rond half 11, 11 uur weer in. Maar de ene keer slaapt hij 1,5 uur en soms slaapt hij 3 uur. Als hij kort slaapt is hij vaak om 12 uur weer op. En hij gaat pas rond 19.30 uur slapen. Dat is eigenlijk ook te lang. Dat resulteert meestal om 17.00 uur in een rondje alles doen wat niet mag.

Maar als hij dan weer onder de douche gaat is het allemaal prima.
  woensdag 4 januari 2012 @ 22:40:50 #44
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106417944
Oona klimt nu ook sinds een tijd zelf op de bank.. Ik kan de salontafel zo schuiven dat ze er iig niet makkelijk op kan in een onbewaakt moment... Maar ze is er ook al een keer hard afgelazerd...
Ben haar wel meteen gaan leren hoe ze weer af moet.. op dur buik erafschuiven.. Dat doet ze goed wat wel een hele geruststelling is nu haha

Maar meestal ga ik maar langs haar zitten of tegenover haar op de salontafel ;)
We'll have love aplenty
You and me
pi_106418493
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:40 schreef Reilain het volgende:
Oona klimt nu ook sinds een tijd zelf op de bank.. Ik kan de salontafel zo schuiven dat ze er iig niet makkelijk op kan in een onbewaakt moment... Maar ze is er ook al een keer hard afgelazerd...
Ben haar wel meteen gaan leren hoe ze weer af moet.. op dur buik erafschuiven.. Dat doet ze goed wat wel een hele geruststelling is nu haha

Maar meestal ga ik maar langs haar zitten of tegenover haar op de salontafel ;)
Bende gij een brabander?? :D Dat zegt mijn man ook altijd en dan moet ik zo lachen. :D

Zoë's bijnaam is de klauterkabouter, ze zit echt overal bovenop en leert er niets van, dan pleurt ze ergens hard vanaf en 2 minuten na het troosten zit ze er weer, ze heeft meer blauwe plekken dan haar broer. :')
  woensdag 4 januari 2012 @ 22:54:46 #46
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106418582
;) hahahahaha uh ja betrapt
Daar heb ik idd de eerste 22 jaar van m'n leven gewoond....

En echt... Ik ben zooooooo benieuwd naar Zoë!
We'll have love aplenty
You and me
pi_106419010
Ik heb een natuurlijk zwak voor brabanders ;)

Ik wil O+ Oona O+ besnuffelen dus dat moeten we maar een keertje regelen!
pi_106419162
Zoe is geweldig _O-
O+

Mijn zoon zit onder de blauwe plekken, op zn benen geen idee wat ie ermee doet :')
Gisteren klom ie op de salontafel (doet ie regelmatig) en dan ging ie erop staan. Maar ik moest m.dan helpen eraf te komen, want meneer wilde niet meer gaan zitten.
Ik wilde m na een keer of 3 maar gewoon laten gaan, we maken er geen spelletje van...fail dus...meneer liet zich gewoon vallen :') mama vangt toch wel (ja dus) en hop nog een keer :')

Oh en op de bank klimmen zonder toezicht is pech als je valt hoor. Overigens is ie drukker als k op de bank zit dan als ie er alleen op zit. Komt ie er vanzelf vanaf. Heeft ie zichzelf aangeleerd :') opeens stond ie naast me terwijl k m op de bank achtergelaten had...
pi_106419362
:D _O_ Floris, heerlijk bijdehand mannetje! O+
pi_106419475
Floris :o , maar je hebt wel gelijk hoor, daar zijn mama's voor om je op te vangen. Zelfs na 30 keer als jij dat een leuk spelletje vind :6
  woensdag 4 januari 2012 @ 23:19:05 #51
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106419613
hahahahaha die Floris!!

:D Jaaaaa Spewey... Eens kijken of die 2 meiden elkaar heel laten :D
(nadat Oona los geweekt is van mijn been ;) Ze heeft sinds een maand of 2 ineens een flinke wenperiode nodig haha)
We'll have love aplenty
You and me
pi_106419752
Heheeh dreumes-catfight :D

Net even Zoë weer recht gelegd, lag met haar benen in de lucht te slapen. :D
  woensdag 4 januari 2012 @ 23:50:31 #53
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106421120
Zou het een grote hit op youtube worden? ;)

Joh wat zou ze aan het dromen geweest zijn dan??

Oona ligt in innige omhelzing het haar olifant... en haar blauwe tutpop als kussen..
We'll have love aplenty
You and me
pi_106421794
voor ik het vergeet... nog allemaal de beste wensen!

wij zijn lekker een weekendje weg met vrienden en kids geweest dat was een super succes

nu vooral druk met puinruimen in huis, nichtje te logeren gehad en een wederom.maar weer eens een benauwde mini draak
  donderdag 5 januari 2012 @ 09:41:18 #55
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106429182
ow draak, beterschap voor je mini :*

Wat hier heel goed helpt, is even duidelijk waarschuwen dat hij zo meteen gaat vallen omdat mama hem niet meer helpt. Vervolgens laat ik hem (gecontroleerd) vallen (meestal breek ik zijn val door hem bij een arm te grijpen). Hij schrikt dan zo hard van het eerste valeffect dat hij de volgende keer voorzichtig doet.
Maar ik moet erbij zeggen dat hoewel hij op heel veel dingen klimt/klautert hij er meestal ook weer netjes afkomt. Zo staat hij regelmatig op de vensterbank te kloppen op het raam.
  donderdag 5 januari 2012 @ 10:03:43 #56
259886 pessie
pi_106429675
Ah, ik lees dat ik niet de enige ben met dreumesbuien en die overal op/in klautert!
Nathan mag niet op de vensterbank en ook niet op de tafel staan. Hij mag wel op de bank klimmen (via zn stoeltje :') ). Jammer genoeg gebruikt hij dat stoeltje dus echt altijd om overal op te klimmen.
Laatst was hij op de koffietafel geklommen en besloot hij dat hij al groot genoeg was om te springen van de koffietafel naar de bank :X . Het effect van een gele buil op een voorhoofd is dan wel weer bijzonder. Niet dat ie ervan leert trouwens.
Ik had het erover met een andere moeder en zij had echt zoiets van "laat jij je kind vallen als hij het na 10 keer nog een keer doet? :o ". Uhm, ja :') . Ik denk zelf dat ie het leert als hij het probeert. Ach ja, ik troost wel altijd hoor. Laatst had manlief het een keer, die wist niet wat hem overkwam, op een gegeven moment was hij wel klaar met Nathan troosten alleen was Nathan nog niet klaar, gelukkig stond ik ernaast met instructies })
pi_106429739
Hier staat F-je ook regelmatig op de vensterbank :Y Hij valt sowieso niet zo vaak (ik ben met mijn oudste een wandelende ValAltijd gewend ;) )

Hier is hummel weer ziek -O- Al 3 dagen flink koorts en heel hard hoesten. Sneller moe ook. Gelukkig is hij wel vrolijk, maar ik houd het nu bij en het record is 1,5 dag achtereenvolgens blij en gezond. In 2 maand -O-
Gelukkig meestal wel aardig blij,maar zoveel ziek!
  donderdag 5 januari 2012 @ 10:08:56 #58
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106429838
Hier vandaag de ultieme oplossing voor het klauterprobleem op de bank :D (Hier overigens alleen de bank... verder klimt ze eigenlijk nergens op)...

Ze heeft een broek aan waarmee het niet lukt >:)

Hier een supernacht! Iets voor half 8 wakker, mikt speentje uit bed.. (teken van... IK BEN WAKKER!) vind een ander speentje in bed en tukt nog even verder tot iets over 8en!! Heerlijk...
Ze liet dat speentje trouwens uber trots zien toen ik binnen liep..
(conclusie: we leggen een extra speentje in bed ghehe)
We'll have love aplenty
You and me
  donderdag 5 januari 2012 @ 10:14:04 #59
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106429977
Reilain :D

Free, beterschap voor F-je...

Och hier gaat het ook wel eens mis, maar ik moet zeggen dat hij altijd snel weer getroost is (en dan zie ik later echt zo'n megablauwe plek/bult :X ). Meestal is een kus erop voldoende.
pi_106430032
Met klauteren op de tafel heb ik het wel moeilijk. Dat mag Thomas niet (niet dat dat hem tegenhoudt natuurlijk ;) ) maar hij weet wel dat het niet mag. Hij zit soms met zijn vingertje van nee te schudden als hij er te midden op zit :')
Maar vervelend is wel dat één van de meisjes bij de onthaalmoeder dat blijkbaar wel mag van haar mama en papa. Maw, de onthaalmoeder haalt ze altijd van de tafel (salontafel en eettafel) en als de mama of papa het meisje ophalen, mag ze er wel op klimmen. Zo absurd natuurlijk want dan is Thomas daar ook nog en klimt hij er natuurlijk naast en krijgt hij op z'n donder van de onthaalmoeder.

(Wij mochten kiezen wie er kinderen berispt bij de onthaalmoeder als we aanwezig zijn. Wij hebben op het formulier aangeduid dat Rita mag berispen, die ouders hebben aangeduid dat vanaf dat zij er zijn zij de teugels in handen hebben).
pi_106430079
Free, veel beterschap :* Ik ben het even kwijt, maar is er ooit iets vastgesteld waardoor hij zo vaak ziek is (de jongste van mijn zus had een tijdlang verminderde weerstand, maar dat is ondertussen beter. Maar in die tijd was hij eigenlijk ook heel vaak ziek).

Dat troosten gaat hier ook altijd vlug. Een kusje doet wonderen.
Als ik dan vraag of ik een kusje moet geven, komt hij met een heel trieste blik af en na het kusje dartelt hij weer vrolijk rond. Momenteel geeft hij zichzelf soms al een kusje waardoor het ook opgelost is :D
pi_106430114
Mja, in het begin ook verminderde weerstand, maar dat zou nu wel zo'n beetje beter moeten zijn.
Ik heb geen idee. Het is alleen zo sneu -O-
En het is echt zo'n schatje verder!
pi_106430153
Freecell, sterkte met je mannetje, is idd zo sneu voor hem en ook moeilijk voor jou, lijkt me :*
  donderdag 5 januari 2012 @ 10:23:25 #64
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106430187
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 10:16 schreef leonieke het volgende:
Met klauteren op de tafel heb ik het wel moeilijk. Dat mag Thomas niet (niet dat dat hem tegenhoudt natuurlijk ;) ) maar hij weet wel dat het niet mag. Hij zit soms met zijn vingertje van nee te schudden als hij er te midden op zit :')
Maar vervelend is wel dat één van de meisjes bij de onthaalmoeder dat blijkbaar wel mag van haar mama en papa. Maw, de onthaalmoeder haalt ze altijd van de tafel (salontafel en eettafel) en als de mama of papa het meisje ophalen, mag ze er wel op klimmen. Zo absurd natuurlijk want dan is Thomas daar ook nog en klimt hij er natuurlijk naast en krijgt hij op z'n donder van de onthaalmoeder.

(Wij mochten kiezen wie er kinderen berispt bij de onthaalmoeder als we aanwezig zijn. Wij hebben op het formulier aangeduid dat Rita mag berispen, die ouders hebben aangeduid dat vanaf dat zij er zijn zij de teugels in handen hebben).
Maar dat vind ik een beetje een rare constructie hoor!
Niet van dat berispen op zich, maar als de onthaalmoeder niet wil dat er op háár tafel gezeten wordt, dan heeft zij daarin toch het laatste woord?
Hier mag bijv niet met de schoenen op de bank gelopen/gestaan worden. Zou toch raar zijn als jij met Thomas kwam en hij van jou wel op míjn bank mag staan met zijn vieze schoenen?

Free, gaat het verder wel goed? Is hij verder wel 'vrolijk' gebleven (en staat hij nog op dieet)?
pi_106430194
Ja, de jongste van mijn zus had een jaar later geen verminderde weerstand meer (ik denk dat hij toen ongeveer de leeftijd van F. had toen het over ging).
pi_106430253
quote:
2s.gif Op donderdag 5 januari 2012 10:23 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Niet van dat berispen op zich, maar als de onthaalmoeder niet wil dat er op háár tafel gezeten wordt, dan heeft zij daarin toch het laatste woord?
Hier mag bijv niet met de schoenen op de bank gelopen/gestaan worden. Zou toch raar zijn als jij met Thomas kwam en hij van jou wel op míjn bank mag staan met zijn vieze schoenen?

Free, gaat het verder wel goed? Is hij verder wel 'vrolijk' gebleven (en staat hij nog op dieet)?
Idd dat dus!
Bijvoorbeeld bij mn schoonmoeder gelden andere.regels dan bij ons. Daar zeg k sneller wat van dingen dan thuis bijvoorbeeld. Of mn schoonmoeder zegt er wat van. Prima hoor. Overigens doet ie veel dingen daar ook niet die hij thuis wel doet.
Hij is daar 1 ochtend in de week.
pi_106430316
quote:
2s.gif Op donderdag 5 januari 2012 10:23 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Helemaal akkoord :Y
Om die reden hebben wij er voor gekozen dat bij de onthaalmoeder haar regels gelden en zij dus mag berispen. Nu moet ik wel toegeven dat wij over heel veel zaken hetzelfde denken (dingen die hij mag doen en niet mag doen, zijn eetgewoonten, ...) wat het dus heel handig maakt. En het is niet dat de lijn zo strikt is, hoor. Omdat we zo gelijk denken, berispen P. en ik Thomas ook soms bij haar, maar dan weet ik dat de onthaalmoeder dat ook zou gedaan hebben.

De ouders van dat ene meisje hebben echt een heel andere manier van denken (maar dan ook over alles: doen en laten, eten, ...) en voeden hun dochter heel "vrij" op. Allemaal goed en wel als je dat wil doen, maar dan in je eigen huis, is mijn mening :@
  donderdag 5 januari 2012 @ 10:34:25 #68
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106430456
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 10:28 schreef leonieke het volgende:

[..]

Helemaal akkoord :Y
Om die reden hebben wij er voor gekozen dat bij de onthaalmoeder haar regels gelden en zij dus mag berispen. Nu moet ik wel toegeven dat wij over heel veel zaken hetzelfde denken (dingen die hij mag doen en niet mag doen, zijn eetgewoonten, ...) wat het dus heel handig maakt. En het is niet dat de lijn zo strikt is, hoor. Omdat we zo gelijk denken, berispen P. en ik Thomas ook soms bij haar, maar dan weet ik dat de onthaalmoeder dat ook zou gedaan hebben.

De ouders van dat ene meisje hebben echt een heel andere manier van denken (maar dan ook over alles: doen en laten, eten, ...) en voeden hun dochter heel "vrij" op. Allemaal goed en wel als je dat wil doen, maar dan in je eigen huis, is mijn mening :@
Ja precies.
Ik denk dat ik snel ruzie zou hebben met die mensen :X
Bij mijn schoonouders mag Harry ook meer dan hij thuis mag. Als ik er bij ben dan zeg ik er soms wat van en soms niet. Ligt eraan waar het over gaat.
Voorbeeld: hij mag daar met al het speelgoed op alle tafels spelen/timmeren. Hier thuis mag dat niet ivm glazen blad. Bij opa en oma zeg ik daar niks van, thuis wel.
Hij rijdt soms moedwillig met zijn loopauto/fiets over boeken en speelgoed (hij tilt zijn fiets zelfs op om hem bovenop de Duplo te crashen :X ). Dat mag gewoon van mij pertinent niet. Nergens niet. Spullen zijn er niet om opzettelijk kapot te maken.
pi_106430534
quote:
2s.gif Op donderdag 5 januari 2012 10:34 schreef Asyniur het volgende:
Ja precies.
+1 :D
pi_106430644
Mja, ik denk dat het vooral de mama is die zo redeneert. De papa lijkt me veel schappelijker :) Een ander (weliswaar dom) voorbeeld: ze is opnieuw zwanger en moet eind februari bevallen. Wel is ze twee weken geleden al moeten stoppen met werken en mag ze niets meer heffen. En toch wil zij persé haar dochter in de eetstoel zetten bij de onthaalmoeder of er uit halen of haar opheffen om haar op de verzorgingstafel te zetten.
Alé, 't is een manier van redeneren dat ik niet goed begrijp ;)

En ik ben ervan overtuigd dat P. en ik Thomas vrij streng opvoeden. Hier mag hij bv niet met zijn auto's op de tafel rijden. Bij oma en opa mag dat wel. Dus idd, daar zeg ik er niets van, thuis wel :Y Maar opzettelijk tegen deuren rijden, mag hij nergens :X
  donderdag 5 januari 2012 @ 10:44:06 #71
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106430688
juistem! +2

Oona zei net Beebee! tegen de pop....
(Ik zeg nooit pop omdat we haar tutpopje al zo noemen... alle poppen zijn hier dus 'baby')
We'll have love aplenty
You and me
pi_106430748
Hier lijkt de blauwe plekkenperiode weer even voorbij. Ruben valt nu niet meer om bij het lopen en is nog niet zo ver dat hij gaat klimmen in zijn eentje. De bank komt hij alleen met hulp op, en dan zitten wij er dus bij. Hij doet dan wel pogingen om over de leuning te duiken (de bank staat midden in de kamer en er achter is zijn speelplek), en laat zich ook tegen de rugleuning, of tegen ons aan vallen. Maar ik laat hem niet alleen achter op de bank.
De salontafel is vrij hoog, daar zie ik hem nog niet op klimmen.

Nou ik berichtjes lees over een stoeltje voor de dreumesjes, lijkt me dat een goed idee, hoeft hij niet meer altijd te staan met zijn neus in de tv :P Alleen weet ik niet of hij zou blijven zitten, maar dat zien we dan wel weer. Wat voor stoeltjes hebben jullie?

Dat van die regels bij jezelf en anderen: het lijkt mij idd vooral voor de kinderen verwarrend dat iets niet mag, behalve als de ouders van x er zijn, dan mag x het wel. Als kind zou ik er dan niet echt meer iets van snappen (ook niet, of misschien wel vooral niet als ik kind x was, trouwens). Wij proberen de basale regels van het kdv ook thuis toe te passen (bijv eten en drinken doen we alleen aan tafel), zodat dat voor hem logisch is. Maar wel tot op zekere hoogte hoor, als hij netjes kan drinek en op de bank kan zitten, doen we dat denk ik. Maar zover zijn we nog niet!

Over kleertjes, momenteel zit meneer weer in een groeispurtje, dus een hoop is opeens te klein. Hij loopt daardoor wel eens iets langer in een beetje smoezelige kleren dan ik fijn vind :@ . Van het weekend maar even naar de stad, grotere kleertjes scoren. Is het nog uitverkoop?
Hier trouwens wel vrijwel altijd een slab om, hij pakt hem zelf als ik zeg dat we gaan eten O+

enneh, niet zo veel typen als ik een berichtje aan het maken ben, de helft is alweer achterhaald ;) Ik typ niet zo snel, of maak veel te lange berichten...
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_106430814
oh lucas update: gisteravond komt ie aanlopen met zn schoenen en wijst in de richting waar zn jas hangt: buiten wandelen O+ t lijkt bijna een gewoonte te worden *;

@Piekie, wij hebben zoiets (x2):

[ Bericht 11% gewijzigd door -Caroline- op 05-01-2012 10:58:06 ]
pi_106430859
Piekie, ik heb ook getwijfeld over verschillende plaatsen en verschillende regels. Het probleem hier is dat wij (zoals gezegd) vrij streng zijn en we steeds in een discussie eindigden bij de grootouders: "laat dat kind toch doen".
Aangezien hij maar uitzonderlijk bij de grootouders is (ze vangen hem bv niet 1 of meerdere dagen per week op) en we er dan nog vaak zelf bij zijn, ondervindt hij niet zoveel last van de verschillende regels.
Plus dat ik ook vind dat grootouders hun kleinkind wel mogen verwennen als ze de opvoedersrol niet op zich nemen (moest Thomas daar bv elke week een dag zijn, zou ik wel verwachten dat ze onze regels toepassen).
pi_106430891
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 10:48 schreef Cooki het volgende:
oh lucas update: gisteravond komt ie aanlopen met zn schoenen en wijst in de richting waar zn jas hangt: buiten wandelen O+ t lijkt bijna een gewoonte te worden *;

wij hebben zoiets (x2):
[ afbeelding ]
Leuk hé :)
Hier gaat het dan over "schoentjes aan" en "jasje aan" en dan weten we ook hoe laat het is ;) Al zou hij nu op zijn hoofd mogen dansen, zo'n storm (met rukwinden, hagel, donder en bliksem).

Of hij neemt zijn tasje, doet het rond zijn arm, zwaait "dada" naar ons en gaat aan de achterdeur staan O+
En dan vragen we of Thomas weggaat en zegt hij heel overtuigend "ja, dada :W "
pi_106430973
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 10:50 schreef leonieke het volgende:
Piekie, ik heb ook getwijfeld over verschillende plaatsen en verschillende regels. Het probleem hier is dat wij (zoals gezegd) vrij streng zijn en we steeds in een discussie eindigden bij de grootouders: "laat dat kind toch doen".
Leonieke, ik snap wat je zegt :Y
Hier ondervindt Lucas ook wel verschillen in regels (kdv, opa/oma).. lijkt me nix mis mee.
En ik bepaal natuurlijk wat ik wel/niet toesta en ik ga al helemaal niet in discussie met grootouders :X (maar dat is een heel ander verhaal _O- )
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 10:51 schreef leonieke het volgende:
Leuk hé :)
Hier gaat het dan over "schoentjes aan" en "jasje aan" en dan weten we ook hoe laat het is ;) Al zou hij nu op zijn hoofd mogen dansen, zo'n storm (met rukwinden, hagel, donder en bliksem).

Of hij neemt zijn tasje, doet het rond zijn arm, zwaait "dada" naar ons en gaat aan de achterdeur staan O+
En dan vragen we of Thomas weggaat en zegt hij heel overtuigend "ja, dada :W "
ja idd zo schattig O+
en dat enthousiaste uitzwaaien is ook tof !
vandaag is niet zo n goeie dag voor wandelen, hoewel ik toch ff ga, als t droog is :)
pi_106431171
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 10:48 schreef Cooki het volgende:

@Piekie, wij hebben zoiets (x2):
[ afbeelding ]
ghehehe, precies *die* hebben wij ook x2. in *die* kleur ook dan he.

instant rust & vrede hier trouwens, nu we de zindelijkheidsperikelen van selene ff een tandje lager gezet hebben! blijkbaar vond ravi het allemaal ook niks, want die is opeens ook 2 x zo vrolijk!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_106431288
Ik vraag me af hoe Thomas volgende week zal reageren op de zindelijkheidstraining van één van de meisjes bij de onthaalmoeder. Sowieso zal zijn potje ook tevoorschijn komen bij haar, maar voor hem zal het vooral nog kijken zijn en zien hoe hij erop reageert.
pi_106431397
quote:
Aangezien hij maar uitzonderlijk bij de grootouders is (ze vangen hem bv niet 1 of meerdere dagen per week op) en we er dan nog vaak zelf bij zijn, ondervindt hij niet zoveel last van de verschillende regels.
Plus dat ik ook vind dat grootouders hun kleinkind wel mogen verwennen als ze de opvoedersrol niet op zich nemen (moest Thomas daar bv elke week een dag zijn, zou ik wel verwachten dat ze onze regels toepassen).
Grappig, ik vind t juist ook wel goed voor m dat ie leert met andere regels om te gaan.
Mn schoonmoeder past dus een halve dag op en mn moeder 2 dagen. Overal gelden andere regels, prima, tis voor hem niet verwarrend (althans zo komt t niet over). Sowieso probeert ie bij mij meer uit. En is dus ondeugender als we met zn allen bij de (schoon)ouders zijn.
pi_106431580
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:09 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Grappig, ik vind t juist ook wel goed voor m dat ie leert met andere regels om te gaan.
Mn schoonmoeder past dus een halve dag op en mn moeder 2 dagen. Overal gelden andere regels, prima, tis voor hem niet verwarrend (althans zo komt t niet over). Sowieso probeert ie bij mij meer uit. En is dus ondeugender als we met zn allen bij de (schoon)ouders zijn.
Akkoord :Y En het hangt er natuurlijk allemaal van af hoe verschillend die andere regels zijn. Over zijn eetgedrag ben ik wel vrij streng bij de schoonouders. Een koekje meer dan thuis? Oké :Y Maar op nieuwjaar liep hier daar opeens rond met snoep en dat krijgt hij niet van ons, dus ook niet bij oma en opa. Al was ik blij dat P. het gezien had en het snoepje had afgenomen want het is toch nog altijd anders omdat het zijn ouders zijn :D
pi_106431718
quote:
Hier ben ik het helemaal mee eens, hoor. Het ging mij vooral om de 'opvoed' situaties (dus thuis, kdv, gastouder, wekelijks 1/meerdere dagen bij grootouders enz). Maar wellicht dat ik daar een beetje te 'moeilijk' over denk en dat het dus wel prima kan gaan, zoals Cooki en Sonnetje aangeven. En dan vooral ook om de basis regels. Een ander soort koekje, bijv stukje stroopwafel, prima, maar niet zo veel dat het echt ten koste van zijn eetlust gaat. Alleen zoet op brood, ook goed. Maar dan wel aan tafel zitten. En meppen met de tuitbeker op tafel mag ook daar niet.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_106431773
Mmm, weer een crosspost, maar volgens mij zitten we behoorlijk op 1 lijn :)
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  donderdag 5 januari 2012 @ 11:23:17 #83
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106431798
Leonie, ik mag/kan ook niet meer (veel) tillen en toch zet ik Harry nog regelmatig zelf in een stoel. :@ Domweg omdat ik vergeet iemand anders te vragen om het te doen (als er iemand in de buurt is). Maar als iemand het aanbiedt, dan weiger ik het niet.

Ow en qua kleding: soms heeft Harry de stroop bij het ontbijt al overal zitten en soms loopt hij 2 dagen in dezelfde spullen. Heel wisselend dus...

Cooks, wat lief dat hij dat zelf komt vragen O+

En die kleine donders weten heel snel als iets wél mag bij de een en niet bij de ander!
Zo heeft Harry heel graag de ballen uit de soep. Als zijn eigen balletjes op zijn, dan wijst hij naar mijn bord en wil hij de mijne. Ik zeg dan dat die van mij zijn en daar is de kous mee af (heeft hij ook vrede mee). Als we bij mijn schoonouders zijn dan wijst hij daarna naar opa en oma's bord die dan keurig een bal (of 2) afstaan. Zoonlief blij. Deugniet ;)
pi_106431897
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:22 schreef Piekie81 het volgende:
Mmm, weer een crosspost, maar volgens mij zitten we behoorlijk op 1 lijn :)
Ik denk het ook ja :Y

@Asyniur: het ging dus over het feit dat onze onthaalmoeder het aanbiedt om haar dochter te tillen en ze het gewoon niet mag doen. Ik kan me voorstellen als je alleen bent of er niet aan denkt dat je je kind zelf gaat tillen (je kan ook niet altijd anders), maar als ze het aanbieden, vind ik het echt 8)7 als je het dan weigert.

En dat balletjes-verhaal is zoooo herkenbaar _O-
  donderdag 5 januari 2012 @ 11:37:41 #85
259886 pessie
pi_106432262
Wij zijn op zich niet heel streng, al is manlief strenger dan ik. Nathan mag dus wel zn speelgoed door de hele kamer verspreiden, en met autootjes op tafel spelen (dat vind ie echt zo leuk). Wat hij niet mag zijn vooral dingen stukmaken, slaan (fase van dit moment helaas), en gevaarlijk doen. Het punt met gevaarlijk doen is alleen dat dat steeds verandert. Hij loopt nu zo stabiel en netjes de trap op dat dat geen kwaad kan, het probleem is alleen dat hij niet alleen de trap af kan, dat maakt het gevaarlijk. Dat vind ik dus wel heel lastig.

Wat betreft snoep, Nathan krijgt wel eens rozijntjes en heel af en toe zijn we ergens waar hij een spekje krijgt. Verder vind ik snoep geen aanvulling voor Nathan. Oh, behalve 1 ding. Hij heeft chocolade ontdekt :') . Dus heel af en toe krijgt hij wel eens een klein stukje chocolade. Nou ja, het zij zo. Schoonouders luisteren trouwens redelijk naar ons (behalve wat box gebruik betreft }:| ). We nemen ook altijd tussendoortjes voor hem mee voor het geval zij niet iets hebben wat Nathan-proof is. Maar ik ben niet zo moeilijk met het middagtussendoortje. 's Ochtends krijgt hij iets gezonds, na zn slaapje krijgt hij fruit en als hij dan om 4 uur een chocolate chip cooki krijgt vind ik prima.

Wij eten nooit soep, ik snap soep niet en vind er weinig aan. Nathan heeft dus ook nog nooit soep gehad.

En wat betreft extra :') hij wijst ook wel naar ons bord omdat hij meer vlees wil, als we dan nee zeggen gaat ie echt heel hard huilen alsof hem groot onrecht aan is gedaan :Y
pi_106432633
Als ik sommige posts lees dan lijk ik best streng :D

Liesje mag niet op meubels klimmen en al helemaal niet op de vensterbank. Nu kan ze dat ook niet, dus dat scheelt misschien, maar ook in de toekomst mag ze dat niet van mij. Ze mag wel zelf op de bank of een stoel klimmen (kan ze ook nog niet), maar ze mag er sinds kort niet meer op staan. Ze mag niet aan apparatuur komen en niet zelf dichte kasten opentrekken. Ze mag wel ál haar speelgoed uit haar eigen (open) kast trekken, door de hele kamer verspreiden en met speelgoed op de salontafel spelen.

Als we bij iemand anders zijn dan houd ik mijn eigen regels aan, omdat degene waar we dan zijn, Liesje niet snel zal corrigeren als we erbij zijn. Als ik er niet bij ben dan moeten ze het zelf weten. :+

Ook qua snoep ben ik een "zeikerd" voor Liesje. Ze krijgt heus wel eens een koekje, of incidenteel een stukje chocola (met kerst gegeven), maar spekkies, schuimpjes o.i.d. zal ze van ons niet krijgen. Als ze het elders wel krijgt dan zie ik het door de vingers, tenzij het de spuigaten uitloopt, maar dat heb ik nog niet meegemaakt. Ik zeg wel tegen anderen dat ik liever heb dat ze een koekje krijgt dan echt snoep, als ze toch iets willen geven.
pi_106432873
Wat doe je Liesje toch allemaal aan, Cantare? :o }:| :{w

Serieus, het lijkt echt op de manier waarop wij Thomas opvoeden, behalve het salontafel-verhaal als het over auto's e.d. gaat, met zijn potjes en pannetjes mag het dan weer wel :+ Chocolade en snoep mag hier (en elders) ook niet. Al bij al, vind ik je dus vrij soepel hoor ;)
pi_106433036
quote:
0s.gif [b]Op donderdag 5 januari 2012 11:20 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/351058
Hier ben ik het helemaal mee eens, hoor. Het ging mij vooral om de 'opvoed' situaties (dus thuis, kdv, gastouder, wekelijks 1/meerdere dagen bij grootouders enz). Maar wellicht dat ik daar een beetje te 'moeilijk' over denk en dat het dus wel prima kan gaan, zoals Cooki en Sonnetje aangeven.
Ik heb zelf de indruk dat kinderen regels nog vooral verbinden aan een persoon. Ze weten meestal goed: van mama mag dit niet, van X mag dat niet. Ze zullen vast wel testen of ze niet stiekem tóch iets mogen wat ze bij een ander hebben gedaan, maar dat valt meer onder uitproberen of de regel er nog is, dan dat ze het niet snappen.
pi_106433075
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:55 schreef leonieke het volgende:
Wat doe je Liesje toch allemaal aan, Cantare? :o }:| :{w

Serieus, het lijkt echt op de manier waarop wij Thomas opvoeden, behalve het salontafel-verhaal als het over auto's e.d. gaat, met zijn potjes en pannetjes mag het dan weer wel :+ Chocolade en snoep mag hier (en elders) ook niet. Al bij al, vind ik je dus vrij soepel hoor ;)
Ik heb zelf ook niet het gevoel dat ik streng ben, voor mij zijn dit vanzelfsprekende dingen, maar ik zie dat dat voor anderen niet altijd zo is, vandaar mijn opmerking over "streng zijn". Ik heb niet de indruk dat Liesje eronder lijdt. ;) Door deze regels verloopt het hier meestal rustig en zonder ongelukken, dus dat is voor ons allemaal alleen maar prettig.

Oh ja, wat ze ook niet mag: met drinken lopen.
pi_106433211
Ik denk dat kinderen vooral zouden lijden als regels op een bepaalde plaats/bij een bepaald persoon opeens heel erg veranderen. En met dat lijden bedoel ik dan eigenlijk: het er moeilijk mee hebben omdat het niet meer duidelijk is wat wel en wat niet mag.

En Thomas mag hier ook zijn speelgoed uitspreiden, maar af en toe moet er wel eens opgeruimd worden (ook tijdens de dag). Heel vaak is het hier dus een "stort" maar aangezien we ook een spelletje maken van opruimen, vind hij het volgens mij helemaal niet erg om al die blokjes weer eens in de doos te steken.
pi_106433414
Ha, leuk om te lezen hoe iedereen het anders aanpakt!

Wij hebben de stelregel dat een paar dingen echt niet mogen, die verbieden we, maar de rest laten we toe. Om zo niet de hele dag Nee te hoeven zeggen. En om consequent te kunnen zijn. Bij de dingen die niet mogen, zeggen we altijd nee. Natuurlijk is er ook een grijs gebied, ik heb liever dat hij met de Duplo op een kleed speelt (soms schuift hij de doos naar mij toe, zo van Mamma, wil je het kleed neerleggen), maar als hij de doos al zelf heeft open gemaakt, leg ik de Duplo tijdens het spelen op het kleed.

Bij ons mag Ruben geen eten op de grond gooien en niet expres knoeien met zijn drinken, niet aan de stopcontacten en de telefoon komen en niet de prullenbak open doen. En hij mag niet aan de cd's komen en niet aan bekers/glazen die op tafel staan. Hij mag wel aan de tv en de decoder zitten, die staan nu op een plek dat hij er heel goed bij kan, maar als we nieuwe kasten hebben is dat afgelopen. Dan kan hij er niet meer bij.
Aan de afstandsbediening en de mobiele telefoons mag hij eigenlijk ook niet komen, die leggen we buiten zijn bereik. Maar als we dat vergeten zit hij er vaak toch aan, dan vragen we of hij het aan ons wil geven, en dan doet hij dat nog ook O+

Hier thuis krijgt hij heel soms een stukje van een koekje van ons, maar nooit in plaats van zijn eigen koekjes. En bij de lunch heeft hij ontdekt dat wij wel eens hele lekkere hagelsag op brood hebben (van die dikke chocolade :9 ). Dan krijgt hij een paar korrels.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  donderdag 5 januari 2012 @ 12:09:13 #92
259886 pessie
pi_106433442
Ik heb Nathan al 3 keer van de koffietafel afgehaald vanochtend :') , nog 1 keer en zn stoeltje verdwijnt even.

Cantare, ook al vind jij jezelf streng ik heb het idee dat wij redelijk op 1 lijn zitten. Ook Nathan mag niet op meubels klimmen (behalve de bank, maar daar mag hij niet op lopen, alleen zitten) en we hebben 2 weken geleden een andere TV kast gekocht zodat alle apparatuur achter een deurtje met keukenbeveiliger zit (heerlijk, wat een rust geeft het als je je kind niet 50x per dag daar weg moet halen).
Toch hebben we best regelmatig een ongeluk, maar goed, Nathan luistert dan helaas ook nog steeds voor geen meter :') .

As we speak heeft Nathan zn stoeltje weer bij de tafel gezet met een stuk speelgoed, in zn spel wilde hij weer de tafel opklimmen, we zijn al zover dat ik hem kan corrigeren van een afstand ("Nathan, op je billen! Niet op de tafel klimmen maar gaan zitten op je stoel").
pi_106433539
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:03 schreef leonieke het volgende:
Ik denk dat kinderen vooral zouden lijden als regels op een bepaalde plaats/bij een bepaald persoon opeens heel erg veranderen. En met dat lijden bedoel ik dan eigenlijk: het er moeilijk mee hebben omdat het niet meer duidelijk is wat wel en wat niet mag.
Denk 't ook. Het zal trouwens per kind ook wel verschillen.
quote:
En Thomas mag hier ook zijn speelgoed uitspreiden, maar af en toe moet er wel eens opgeruimd worden (ook tijdens de dag). Heel vaak is het hier dus een "stort" maar aangezien we ook een spelletje maken van opruimen, vind hij het volgens mij helemaal niet erg om al die blokjes weer eens in de doos te steken.
:)

Liesje vindt opruimen tot nu toe ook wel leuk. Tenminste, ze vindt het gewoon leuk om spullen ergens in te stoppen, en dat is wat je vaak doet met opruimen, dus dat wil ze wel. Alleen als ze dan iets leuks tegenkomt dan trekt ze dat weer uit de bak en gaat ze ermee zitten spelen. O+ Soms heeft ze ook ineens een 'alles moet weg'-bui. Dan begint ze op eigen initiatief de salontafel op te ruimen. :') Helaas duwt ze alle spullen dan in mijn handen en moet ik het nog naar de goede plek brengen.
pi_106433756
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:08 schreef Piekie81 het volgende:
Wij hebben de stelregel dat een paar dingen echt niet mogen, die verbieden we, maar de rest laten we toe. Om zo niet de hele dag Nee te hoeven zeggen. En om consequent te kunnen zijn. Bij de dingen die niet mogen, zeggen we altijd nee.
Dat is ook precies onze strategie.
quote:
Aan de afstandsbediening en de mobiele telefoons mag hij eigenlijk ook niet komen, die leggen we buiten zijn bereik. Maar als we dat vergeten zit hij er vaak toch aan, dan vragen we of hij het aan ons wil geven, en dan doet hij dat nog ook O+
Zelfde hier. Ik zeg dan 'dat is van mama/papa/oma/... en dan geeft ze het (meestal met een lach) direct terug. Soms hoef ik alleen maar mijn hand uit te steken.

Ze protesteert nu wel eens. Dan is het is: "ba! ba! ba! ba! ba!" en daarna omdraaien en er hard mee wegkruipen. Als ik het afpak dan kijkt ze heel boos, precies zo: }:| Dat vind ik alleen zó schattig dat ik dan mijn lach moeilijk kan inhouden.

Verder is Liesje best gevoelig voor correctie. Over het algemeen weet ze wel wat wel en niet mag. Soms is ze baldadig en luistert ze helemaal niet, maar 9 van de 10 keer is ze dan gewoon moe.
  donderdag 5 januari 2012 @ 12:18:50 #95
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106433780
Ow en hier mag ook niet op de tafel geklommen worden :N
Wel op de vensterbank. Maar dat laatste is er eigenlijk ingeslopen. Eigenlijk mocht het niet maar als we gingen zwaaien naar papa/opa/etc dan zette ik hem altijd op de vensterbank omdat ik hem niet zo lang kan tillen. Dus toen was het een beetje stom om het te gaan verbieden als hij uit zichzelf ging klimmen om te zwaaien.

En qua snoep/koek zijn we op andere plaatsen was losser dan thuis. Maar ik moet er wel bij zeggen dat hij het na 1 hap koek vaak al voor gezien houdt...
pi_106433857
Mja, wat eten betreft, moeten we wel wat strenger zijn. Thomas zou nl blijven eten als hij kon. Dus ook van koekjes, snoep, ...
pi_106434080
Liesje blijft ook eten. Over snoep gesproken, ik heb pas zo gelachen: Liesje had ergens een zakje snoep gekregen, alleen aangezien ik dat niet zo geschikt vond voor haar, had ik het weggelegd op het dressoir. Alleen let ik ook wel eens niet op, dus wat schetst mijn verbazing als ik opkijk van het koken: Liesjes snoetje helemaal onder de chocola, knuistjes vast om een zilverpapiertje, en helemaal aan het glunderen. Een meter verderop een groter stuk zilverpapier en allemaal vegen chocola op de grond. Blijkbaar kon ze gewoon ineens bij het dressoir, heeft ze zelf een chocoladebal uitgepakt en opgegeten. :o Kleine ondeugd. O+
  donderdag 5 januari 2012 @ 12:31:19 #98
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106434187
Cantare :D
Chocola is ook :Y)

Leonie, als Harry onbeperkt zou blijven eten, zouden er ook meer restricties zijn hoor. Maar gezien het feit dat hij zich beter weet te gedragen dan zijn ouders is dat niet nodig ;)
pi_106434274
quote:
2s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:31 schreef Asyniur het volgende:
Cantare :D
Chocola is ook :Y)
Ja, dat vindt ze héérlijk... nou ja, geef haar eens ongelijk. ;)
  donderdag 5 januari 2012 @ 12:56:05 #100
259886 pessie
pi_106434992
Cantare ik vind het knap! Ik krijg al amper de chocolade uit zo'n stukje zilverfolie :@

Nathan eet altijd graag koekjes, maar dat krijgt hij niet onbeperkt. Hoe doen jullie het met fruit? Nathan loopt nu x aantal keer per dag naar de fruitschaal en wijst dan naar de banaan en zegt "die", maar hoe vaak fruit is maximaal raadzaam? Hij krijgt nu 1 keer fruit (ook omdat meneer alleen banaan wil eten en ik geen verstopping in de hand wil werken).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')