abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106389904
De dreumesjes:

07 januari 2010, Aviva, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry' van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
24 februari 2010: Zoë, dochter van Spewey
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
15 mei 2010: minidraak, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Truus, dochter van CrazyPrincess
08 juli 2010: Femke, dochter van mereltje en Forno
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
29 juli 2010: Oona, dochter van Reilain en Marcek
***7 augustus 2010: Willem zoon van flugeltje en Martijn_AR***
9 augustus 2010 Amy Olivia, dochter van Solagratia
14 augustus 2010: D, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Yaro, zoon van As1981
16 september 2010: Isabelle, dochter van Noa24
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
9 oktober 2010: Ruben, zoon van Piekie81
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
28 november 2010: V. ( of 'kater') zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.

en een nieuwe :)

[ Bericht 0% gewijzigd door ymme op 04-01-2012 22:48:39 ]
pi_106389931
Pfff, van mij mag het wat beter weer worden.
Ik ben aan het opruimen/poetsen geslagen vandaag, maar dreumes wilt graag naar buiten.
Vanmiddag moeten we toch naar buien, bieb en boodschappen doen, dus hopelijk is het dan wel wat beter weer.

De tv staat hier ook al de hele ochtend aan, hij kijkt er niet constant naar maar toch ben ik vandaag even 'blij' met de tv. Alleen meteen weer dat schuld gevoel over dat teveel tv slecht is voor je kind etc. bleh.
pi_106390225
De tv staat hier ook heel regelmatig op, hoor. Alleen kijkt Thomas er heel weinig naar, maar vindt hij de muziek of het geluid van Plop wel leuk. Hij kan er met zijn rug naar zitten en spelen, maar o wee als je het geluid af zet :')

Babbelen gaat hier steeds beter. Er komen al hele zinnetjes uit (wel vaak dezelfde ;) ) maar de onthaalmoeder was ook geschrokken nadat ze hem 2 weken niet had gezien.

Met vork en lepel eten gaat ook goed :) Hij eet tegenwoordig ook alleen soep en yoghurt met zijn lepel. Wel makkelijk voor ons :D Alleen moeten we soms opletten dat hij niet in het yoghurtpotje knijpt. Dat gaat dan wel weer soms verkeerd. Al denk ik dat hij dat eerder opzettelijk doet }:| :)

En mijn god, wat voel ik me eigenlijk slecht. We hebben gisteren 4 stukken kinderkleren gekocht die in totaal (buiten de solden om) 140 euro kosten :o Het is dat we nog voor 110 euro cadeaubonnen lagen en die waren maar 2 maand meer geldig, dus we moesten wel iets kopen (en wat koop je nu nog in een babyspullenwinkel als je baby 2 wordt :') ). Maar echt, ik zou zoiets dus nooit "zelf' kunnen kopen :N Maar misschien ben ik gewoon te gierig :+
pi_106391667
Ik las dromedaris.
  woensdag 4 januari 2012 @ 13:03:04 #5
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_106392163
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 11:56 schreef leonieke het volgende:
De tv staat hier ook heel regelmatig op, hoor. Alleen kijkt Thomas er heel weinig naar, maar vindt hij de muziek of het geluid van Plop wel leuk. Hij kan er met zijn rug naar zitten en spelen, maar o wee als je het geluid af zet :')

Babbelen gaat hier steeds beter. Er komen al hele zinnetjes uit (wel vaak dezelfde ;) ) maar de onthaalmoeder was ook geschrokken nadat ze hem 2 weken niet had gezien.

Met vork en lepel eten gaat ook goed :) Hij eet tegenwoordig ook alleen soep en yoghurt met zijn lepel. Wel makkelijk voor ons :D Alleen moeten we soms opletten dat hij niet in het yoghurtpotje knijpt. Dat gaat dan wel weer soms verkeerd. Al denk ik dat hij dat eerder opzettelijk doet }:| :)

En mijn god, wat voel ik me eigenlijk slecht. We hebben gisteren 4 stukken kinderkleren gekocht die in totaal (buiten de solden om) 140 euro kosten :o Het is dat we nog voor 110 euro cadeaubonnen lagen en die waren maar 2 maand meer geldig, dus we moesten wel iets kopen (en wat koop je nu nog in een babyspullenwinkel als je baby 2 wordt :') ). Maar echt, ik zou zoiets dus nooit "zelf' kunnen kopen :N Maar misschien ben ik gewoon te gierig :+
Als ik dat soort bonnen krijg geniet ik er altijd van. Als je erover nadenkt als "dit was 140 euro maar heeft mij lekker maar 30 euro gekost". Ik kan daar echt maanden van genieten. Ook ik ben gierig (al is het ook zo dat wij het niet echt "ruim" ofzo hebben, maar goed, daar kiezen we zelf voor. Des te leuker vind ik dan irischeques of bol.com cadeaubonnen).

Ymme, TV schijnt helemaal niet zo slecht te zijn. Een half uurtje per dag oid schijnt juist goed te zijn voor de rust. Een hele dag TV is dan weer sterk af te raden, maar dat begrijpt iedereen wel.

Nathan pakte vanmorgen zn jas, en zn sjaal O+ . Ik moest maar met hem naar buiten, dus ook gedaan, heerlijk zeg. Wel wat miezerregen op onze hoofden gehad maar we zijn gelukkig niet van suiker. Lekker uitwaaien.

Nathan eet echt weinig brood als ik jullie zo lees, ik ben al blij als hij minimaal 1 hele boterham eet over 2 eetmomenten. Vandaag heeft ie dan wel weer behoorlijk gebunkerd naar zijn maatstaf. (vanmorgen bijna 1 hele en net 1 hele en een stuk ontbijtkoek).
Er is net weer een tandje doorgekomen *O* , nu dus nog 2 en dan wachten op de achterste kiezen.
pi_106392484
Hier ook een slechte broodeter hoor Pessie. Tegenwoordig eet hij met ons mee van de cruesli met yoghurt, dus gaan hem dat maar in de ochtend geven. Dan krijgt hij ook zijn zuivel binnen, aangezien hij geen toetjes meer wil eten na de avondmaaltijd.

Maar vanmorgen kwam meneer met een boekje bij me en zih boterham en wees het aan. Nadat hij het vier had gezegd, gevraagd of hij er een wilde en heeft zo drie kwart opgegeven. Kan ze soms niet volgen hoor.

Hier staat de tv meestal in de ochtend aan (telekids) en dan kijkt hij ook niet gericht, meer op de achtergrond. Inderdaad wel als hij muziekjes hoort :-). In de avond is het vaak sesamstraat, dat is dan wat makkelijker met koken.
pi_106392539
En wat gaat hij snel met de tanden. Ik heb geen idee hoeveel Yaro er heeft, mag absoluut niet kijken. De laatste telling stond op 8 tanden en 4 kiezen. Vermoedelijk zijn het er nu meer.
pi_106393394
Ook hier staat de tv wel aan maar het is maar zelden dat Mart er echt voor gaat zitten.
Als dit hooguit 30/45 min per dag is, is het veel. En tja, ik ben door de weeks ook nog alleen met hem hè, dus onder het eten koken ofzo jammer dan, dan maar méér dan 45 min maar ik moet toch wat.
  woensdag 4 januari 2012 @ 14:04:01 #9
259886 pessie
pi_106394371
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 13:39 schreef ymme het volgende:
Ook hier staat de tv wel aan maar het is maar zelden dat Mart er echt voor gaat zitten.
Als dit hooguit 30/45 min per dag is, is het veel. En tja, ik ben door de weeks ook nog alleen met hem hè, dus onder het eten koken ofzo jammer dan, dan maar méér dan 45 min maar ik moet toch wat.
Maar, als Mart er toch niet achter zit, waarom staat ie dan aan? Nathan verliest na een minuut of 15/20 zn interesse en dan gaat ie uit. Hij kijkt denk ik 20 tot 40 minuten TV per dag maar er zijn ook dagen waarop hij niet kijkt. Ook Nathan kijkt sesamstraat als ik eten kook :D . Even rust en zonder kind op de arm aardappels schillen gaat 10 keer sneller.
pi_106394822
Hier staat de tv vooral `s morgens vaak even aan. Maar dat is maar een kwartiertje en dan kijkt Lisa sesamstraat terwijl ze haar papfles leegdrinkt. Kan ik ook even rustig ontbijten. Ik denk er eigenlijk nooit zo over na dat teveel tv niet goed is, maar aan een half uur per dag komen we hier netaan denk, dus ik maak me er niet druk om.

Wij zijn deze week voor het eerst met Lisa op vakantie (vandaar dat ik ook eindelijk weer eens even tijd heb om wat te posten). We zijn in Beekse Bergen en Lisa vindt alle beestjes die ze elke dag kan zien helemaal geweldig. Ze past zich gelukkig snel aan en slaapt ook gewoon goed. Kortom we hebben een toptijd hier!

Leo, lekker geshopt!!! Wat een geld hè... Ik ga hopelijk morgen even shoppen in Tilburg. :-)
pi_106395253
Mja, ik vind het zo zonde om zo'n dure kleren te kopen voor Thomas. Zijn broek was duurder dan de broek die ik voor mezelf gisteren heb gekocht :D Maar in die winkel hebben ze dus geen goedkopere kleren (echt, een t-shirt van 35 euro :o ) Maar ik heb ze in een grote maat gekocht zodat hij ze toch lang genoeg zal kunnen aandoen. Stel je voor, een t-shirt van 35 euro in maat 56 (ja, die gingen er ook ;) ) dat zou ik echt niet kunnen geven.

En boterhammen? Dat wisselt hier van dag tot dag. Hij heeft dagen dat hij er 's ochtends 4 eet en dan dagen dat er gewoon een cracotte in gaat. Ik maak me er niet echt zorgen om.
pi_106395427
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:04 schreef pessie het volgende:

[..]

Maar, als Mart er toch niet achter zit, waarom staat ie dan aan? Nathan verliest na een minuut of 15/20 zn interesse en dan gaat ie uit. Hij kijkt denk ik 20 tot 40 minuten TV per dag maar er zijn ook dagen waarop hij niet kijkt. Ook Nathan kijkt sesamstraat als ik eten kook :D . Even rust en zonder kind op de arm aardappels schillen gaat 10 keer sneller.
Geen idee :D
Blijkbaar doet alleen het geluid al wonderen. Maar ook dat is echt alleen op dagen dat we de hele dag thuis zijn en niet buiten komen of van huis af gaan. Zoals zn pokke weer dag als vandaag. Ik mopper niet snel over het weer, maar ons ventje is een echt buitenkind :)
pi_106395698
Zonde hè van al die kleren. Ik koop tegenwoordig ook veel 2e hands, ze hebben het 5 keer aan en dan is het te klein :(

Ymme, is het geen idee om naar zo`n binnenspeeltuin te gaan? Kan Mart zich lekker uitleven terwijl jij een bakkie drinkt
  woensdag 4 januari 2012 @ 14:44:31 #14
259886 pessie
pi_106396013
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:36 schreef _NIKKI_ het volgende:
Zonde hè van al die kleren. Ik koop tegenwoordig ook veel 2e hands, ze hebben het 5 keer aan en dan is het te klein :(

Dat valt hier gelukkig wel mee. Nathan heeft meestal 5 a 6 broekjes en elke 2 dagen een schone, dus die draagt hij wel veel. Bovenkleding krijg ik heel veel van (heb laatst maar weer es een setje bovenkleding gekocht omdat ik het leuk vond) dus daar heeft hij echt meer dan voldoende van. Hij krijgt elke dag schoon aan en dan hoef ik pas na meer dan 2 weken weer te wassen.
pi_106396314
Pessie, wij krijgen hier helaas niets, vrienden hebben allemaal nog geen kinderen en familieleden hebben allemaal jongetjes. Ik moet wel zeggen dat Lisa minstens 20 soorten pakjes heeft. De helft is denk 2e hands. Ik heb me wel voorgenomen vanaf nu minder te kopen, maar ofik datwaar ga maken is een tweede, hihi
pi_106396476
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:36 schreef _NIKKI_ het volgende:

Ymme, is het geen idee om naar zo`n binnenspeeltuin te gaan? Kan Mart zich lekker uitleven terwijl jij een bakkie drinkt
Dat zou inderdaad super zijn. Is het niet dat ik geen rijbewijs heb (moet hier van de zomer toch maar eens mee verder, 3 jaar geleden 3 keer gezakt en toen was het geld op).
En vaak is er met het ov gewoon weg niet te komen :{
pi_106396838
Ik heb de indruk dat Thomas een smospot is. Ik ben al blij dat als we hem 's ochtends kleren aandoen en 's middags ergens naartoe moeten dat ik hem niet tussendoor moet verkleden :') Op zo'n dagen loopt hij dus meestal wat langer in pyjama rond ;)
  woensdag 4 januari 2012 @ 15:12:30 #18
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106397341
Tv zit hier qua momenten een beetje in het ritueel..
Vaak voordat ze naar bed gaat even een kwartiertje op schoot samen naar iets kijken..
Dus meestal rond 10u, 3u en 19u even iets kijken...
Haar manier om tot rust te komen... anders blijft ze doorstuiteren ;)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_106397761
Weet je wat trouwens heel leuk is? Je beertjes eten en drinken geven :)
Van alle cadeautjes die Thomas de laatste maand heeft gekregen (en dat zijn er veel ;) ), is "My first kitchen set" echt de topper :Y Koffie uitschenken, koffie geven aan Winnie, een beetje zout in de pan, ...
  woensdag 4 januari 2012 @ 15:58:08 #20
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106399566
Jaaa Oona is hier ook helemaal into het voeren ;) Ze heeft een oud flesje van zichzelf en een lepel in de poppenwagen liggen en voert al haar knuffels, poppen en ons ;)

Had hier laatst het eerste echte theekransje... O+
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
  woensdag 4 januari 2012 @ 17:01:48 #21
259886 pessie
pi_106402345
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 15:02 schreef leonieke het volgende:
Ik heb de indruk dat Thomas een smospot is. Ik ben al blij dat als we hem 's ochtends kleren aandoen en 's middags ergens naartoe moeten dat ik hem niet tussendoor moet verkleden :') Op zo'n dagen loopt hij dus meestal wat langer in pyjama rond ;)
Wow!!! Nathan's kleren zijn 's avonds over het algemeen zo dat andere moeders het nog een 2de dag aan zouden doen. Ik vind dat niet fris omdat hij soms wat kwijlt. Broekjes vind ikzelf na 2 dagen aan vervanging toe omdat ze er dan niet meer zo blakend uitzien. :@
Oh, en ik vind smospot een leuk woord ^O^ betekent smeerpoets hoop ik?

Ymme, rijbewijs is dan inderdaad wel handig. Vooral aangezien jij doordeweeks waarschijnlijk (?) een auto hebt aangezien je man een grotere variant rijd.
pi_106402448
Maar knoeit Nathan dan niks op z'n broek met avondeten?

Hier ook 2 setjes per dag iig...
pi_106402608
Mart zit al 30 min te kleien :D
Volgens mij vind hij dat wel leuk. Hij vraagt er ook steeds om.
Prima en de zooi neem ik maar voor lief. (al valt dit best mee, maar hé julie weten dat ik snel iets zooi vind hè).
  woensdag 4 januari 2012 @ 17:16:29 #24
259886 pessie
pi_106402924
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 17:04 schreef Troeta het volgende:
Maar knoeit Nathan dan niks op z'n broek met avondeten?

Hier ook 2 setjes per dag iig...
Zeer zelden. Maar wij hebben een stokke welke we helemaal tegen de tafel schuiven met de blue band slab tussen de stokke en de tafel geklemd. Hij kan dus niet op zn broek knoeien. Wanneer we knoeieten eten heeft hij ook nog een bakslab om :@
pi_106403126
Ik ben idd erg blij met mijn rijbewijs en auto, alhoewel ik wandelen ook heerlijk vind. Gelukkig is Yaro een echt buiten kind.

Als we niet voor Yaro's slaapje de deur uit gaan loopt hij vaak nog rond in pyama of speelbroek. Meestal 1 setje kleding per dag, soms twee. Van de week had hij vier broeken aan gehad (lees dunne poep luiers). Maar na het avondeten kunnen zijn kleren de volgende dag echt niet meer. Hij eet afwisselend met handen of vork/lepel zolang hij het maar wel zelf doet. Ach hij heeft genoeg.

Ik vind dure kleding ook zonde. Hoeft ook niet goedkoop, maar sommige dingen gaan te ver. Wij krijgen altijd een bijenkorf bon als kerstpakket. Nu shop ik dan daar voor Yaro. Maar die hele leuke trui die van 110 euro voor de helft was, gaat toch echt te ver. Voor mij dan. Ga ik liever wat leuks doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')