Slechte TVP hoor.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:16 schreef RonaldV het volgende:
Ik heb 5 punten?En ik kom alleen maar af ten toe binnen vallen!
Ik neem mijn taak serieus als TS. Dus heb jouw twee punten uit het vorige topic erbij geteld.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:16 schreef RonaldV het volgende:
Ik heb 5 punten?En ik kom alleen maar af ten toe binnen vallen!
Oh, het was geen commentaar aan jou, ik was eigenlijk meer verbaasd dat ik er zo veel had.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik neem mijn taak serieus als TS. Dus heb jouw twee punten uit het vorige topic erbij geteld.
Gvd, nog steeds 12 punten achter...quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:56 schreef leovanw het volgende:
Ik geef het punt aan AchJa. Hij heeft tenslotte 2/3 van het antwoord gegeven. En inderdaad, de raket is de Swingfire...
AchJa +1
En toen vergistte ik mij in het 175mm kanon, ik dacht aan de 203mm van de 110.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:47 schreef Esses het volgende:
Correct. Is overigens al eens geplaatst toch?
Correct!quote:
Ik zat nog te denken dat die foto mij bekend voor kwam.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:49 schreef Esses het volgende:
d8k al: [DEF] Herkenningsquiz #6 waar we niet spieken
En die staan allebei in een Russisch tankmuseum als ik mij niet vergis.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:07 schreef Esses het volgende:
FF voor de rest: Dit is dus de zwaarste tank ooit en er zijn maar 2 prototypes van gemaakt.
Ik zal even denken, maar eigenlijk wasie voor jouquote:
Als dat een criterium is wil ik voorstellen om de Maus ook af te keuren. Er waren alleen maar twee prototypen, plus nog een paar in aanbouw.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:25 schreef leovanw het volgende:
Hier is duidelijk voortgeborduurd op een Ruski ontwerp. Ik zou zeggen eentje met een 125mm kanon, bijvoorbeeld de T-72. Komt me ook wel bekend voor, maar kan er mijn vinger nog niet op leggen.Iig geen tank die bijvoorbeeld in de Oekraïne is ontwikkeld. Is deze tank al in serieproductie en bij een krijgsmacht in gebruik?
Het is de M95 degman, een kroatistaanse tank iddquote:Op woensdag 4 januari 2012 16:25 schreef leovanw het volgende:
Hier is duidelijk voortgeborduurd op een Ruski ontwerp. Ik zou zeggen eentje met een 125mm kanon, bijvoorbeeld de T-72. Komt me ook wel bekend voor, maar kan er mijn vinger nog niet op leggen.Iig geen tank die bijvoorbeeld in de Oekraïne is ontwikkeld. Is deze tank al in serieproductie en bij een krijgsmacht in gebruik?
quote:Op woensdag 4 januari 2012 21:45 schreef Esses het volgende:
Esses 2
Nobu +1
Its-jojo-4you +0.5
Clan 1
AchJa 1
[ link | afbeelding ]
Brits en is gebaseerd op de Challenger2.quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:29 schreef Nobu het volgende:
Een halve punt? Ik meen mij te herinneren dat de opperscheidsrechter daar van gaat schuimbekken.![]()
Volgende dan maar, naam en waarop gebaseerd?
[ afbeelding ]
Mn hoofd erover gebroken, maar kwam er niet uit! Al die versies moeten ook een eigen naam hebben, das veel! Heb het maar opgezocht, dus zal het hier niet neerplempenquote:
Dat! Of alles of niets.quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:29 schreef Nobu het volgende:
Een halve punt? Ik meen mij te herinneren dat de opperscheidsrechter daar van gaat schuimbekken.![]()
Ga toch elders schuimbekken. Schuimschijten past btw beter bij jequote:
Whut? Gaan we op die toer? En nou heel rap die punten aanpassen!quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:21 schreef Esses het volgende:
[..]
Ga toch elders schuimbekken. Schuimschijten past btw beter bij je
gedaanquote:Op woensdag 4 januari 2012 23:48 schreef Esses het volgende:
Grom, schrijf je zelf de punten ff bij, ik ben pitten :p
Om op deze openstaande nog even terug te komen, is het een Israëlische modificatie van een T55, tbv LRAT taak?quote:Op maandag 2 januari 2012 01:59 schreef leovanw het volgende:
Een schopje omhoog... De naam en wat is zijn taak? SVP...
[ afbeelding ]
Correct en tevens juist.quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:29 schreef Nobu het volgende:
Hij heeft niet voldaan aan de opdracht. Dus helaas!quote:Op donderdag 5 januari 2012 00:03 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Correct en tevens juist.
Naam is imo vele malen moeilijker, dis vandaar het volledige punt voor die jojo.
Punt blijft staan voor nobu voor de moeite en de continuïteit.
Ik heb gesproken.
Esses 3
Nobu 1
Its-jojo-4you 0.5
Clan 1
AchJa 1
HollandFTW 1
Overruled. Next.quote:Op donderdag 5 januari 2012 00:11 schreef Esses het volgende:
[..]
Hij heeft niet voldaan aan de opdracht. Dus helaas!
Ga terug naar je hol op de .50 cursus manquote:
Al een tijdje afgevinkt. Wilt u zo vriendelijk zijn het weer ontopic te houden?quote:Op donderdag 5 januari 2012 00:14 schreef Esses het volgende:
[..]
Ga terug naar je hol op de .50 cursus man
Neequote:Op donderdag 5 januari 2012 00:00 schreef hollandFTW het volgende:
[..]
Om op deze openstaande nog even terug te komen, is het een Israëlische modificatie van een T55, tbv LRAT taak?
Ja hoor, het was ook komisch bedacht, en geen belediging.quote:Op donderdag 5 januari 2012 00:15 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Al een tijdje afgevinkt. Wilt u zo vriendelijk zijn het weer ontopic te houden?
Het was een scheepsklasse van vier schepen, twee zijn er nooit afgebouwd, de andere twee hebben vanuit verschillende landen gevaren en zijn beide gezonken.quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:23 schreef Esses het volgende:
Nederland, rond de 1940 weet ik zo :p... Welke klasse? Maareh, er zijn er maar 2 van geweest
was dat geen sleepboot?...quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:32 schreef RonaldV het volgende:
Hoe heet die boot ook al weer die zonder kanonnen in de meidagen van 1940 naar Engeland ontsnapte?
Die ja.quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:32 schreef RonaldV het volgende:
Hoe heet die boot ook al weer die zonder kanonnen in de meidagen van 1940 naar Engeland ontsnapte?
wel gesleept.quote:
Ja, dat moet hem zijn denk ik...quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:19 schreef Cobra4 het volgende:
Dat was de Hr Ms Isaac Sweers, klasse bij mij onbekend.
Voorlopertje van de Digger?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 11:15 schreef leovanw het volgende:
Zo komen we ook niet verder denk ik. Daarom maar even een snack tussendoor...
Wat is de naam van deze vlegel?
[ afbeelding ]
Dat is inderdaad dat schip, maar de scheepsklasse ontleende de naam aan het zusterschip, dat na te zijn afgebouwd in Duitse dienst werd gesteld. Ik wil hem wel goed rekenen trouwens, omdat het schip dat zijn naam aan de klasse had moeten geven, nooit die naam heeft gedragen.quote:
Neequote:
Gaat het ook niet worden ben ik bang en deze blijft ook staan....quote:Op zaterdag 7 januari 2012 11:15 schreef leovanw het volgende:
Zo komen we ook niet verder denk ik. Daarom maar even een snack tussendoor...
Wat is de naam van deze vlegel?
[ afbeelding ]
Een Treyarch?quote:Op maandag 9 januari 2012 11:27 schreef leovanw het volgende:
[..]
Gaat het ook niet worden ben ik bang en deze blijft ook staan....
Dus weer een nieuwe kans. Welke tank is dit?... Hint: tis Brits, is in gebruik geweest en er zijn er veel meer dan 2 gebouwd...![]()
[ afbeelding ]
Nja, het is ws. van voor de 40's aan de stijl te zien. Maar dan ken ik er maar een dat is de matilda. Dus hopen xDquote:Op maandag 9 januari 2012 13:14 schreef Nibb-it het volgende:
Geen flauw idee, 't is dat je zei dat het een Brit was want kijkende naar het loopwerk zat ik meer aan een Italiaan te denken. Mooie vragen heb je altijd Leo.
Die heeft toch andere tracks?quote:
Weet je ook welke? Er zijn immers meerdere zogenoemde Britse 'Matilda' tanks geweest...quote:Op maandag 9 januari 2012 13:32 schreef Esses het volgende:
[..]
Nja, het is ws. van voor de 40's aan de stijl te zien. Maar dan ken ik er maar een dat is de matilda. Dus hopen xD
Er zijn zoveel tanks ontwikkeld en gebouwd door Vickers. En ja, ook deze is een Vickers, maar welke?... Esses is close...quote:
Ja die ja, het enige lichte britse tankje uit de wo2 periode dat mij zo te binnenschoot.quote:Op maandag 9 januari 2012 12:08 schreef leovanw het volgende:
No... en je bedoelde denk ik een 'Tetrarch', toch?
Esses heeft de andere Mathilda al in dit topic gepost.quote:Op maandag 9 januari 2012 14:54 schreef leovanw het volgende:
[..]
Weet je ook welke? Er zijn immers meerdere zogenoemde Britse 'Matilda' tanks geweest...
MK 1 is het dan.quote:Op maandag 9 januari 2012 14:54 schreef leovanw het volgende:
[..]
Weet je ook welke? Er zijn immers meerdere zogenoemde Britse 'Matilda' tanks geweest...
Dan was het een aanpassing geweest? Want hij had dan toch twee lopen moeten hebben?quote:Op maandag 9 januari 2012 15:18 schreef Clan het volgende:
[..]
De rupsbanden had ik helemaal niet naar gekeken, ik keek naar het loopwerk
Clan mag de nieuwe plaatsen. Maar... je vergeet de A11quote:Op maandag 9 januari 2012 15:37 schreef leovanw het volgende:
Yup, tis de Vickers 'A11 Infantry Tank Mark 1 Matilda 1' als je het voluit schrijft... Daarom krijgen zowel Clan als ESSES van mij een punt hiervoor... Samen moeten jullie dan maar uitmaken wie er een nieuwe plaatst. Niet al te lang w8en anders plaats ik er weer 1tje...![]()
Esses 4
Nobu 1
Its-jojo-4you 1
Clan 2
AchJa 1
HollandFTW 1
Ooh was scheel.quote:Op maandag 9 januari 2012 15:45 schreef leovanw het volgende:
Volgens mij staat er toch 'A11'...
BTW onderstaande twee plaatjes staan ook nog steeds open ter beantwoording:
afbeelding
afbeelding
Is het een M3 Stuart?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 01:26 schreef leovanw het volgende:
Dan zelf maar weer 1tje plaatsen... typeaanduiding en nickname?...
[ afbeelding ]
De bijnaam is Locust. Typeaanduiding zou ik niet weten.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 01:26 schreef leovanw het volgende:
Dan zelf maar weer 1tje plaatsen... typeaanduiding en nickname?...
[ afbeelding ]
Egnie!quote:
Damn. Had ik niet gezien...quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:18 schreef hoogvlieger het volgende:
met een subtiele verwijzing op de neuscone
Allenia AMX?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:32 schreef hoogvlieger het volgende:
Nog een vliegmachien:
[ afbeelding ]
Fabrikateur en type gaarne
You're the bomb...quote:
quote:
Excuus. De 234.quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:15 schreef RonaldV het volgende:
Ik mis nog een type. Maar jullie zitten goed.
Ar-234 om precies te zijn, maar ik reken hem goed.quote:
Naar ik weet was het KRA inderdaad ingedeeld bij de Lichte Divisie. +1 dusquote:Op woensdag 11 januari 2012 12:51 schreef Nibb-it het volgende:
Volgens mij een 6-veld in dienst bij de lichte divisie
Volgens mij hadden de russen een aantal verschillende varianten, met verschillende raketten er op, uiteraard allen met een eigen (nato)naam.quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:45 schreef leovanw het volgende:
idd het chassis is van een BMP-3. Het AT systeem staat daarentegen volgens mij bij NATO bekend onder de bijnaam 'Springer'...
Toppiequote:Op woensdag 11 januari 2012 14:45 schreef leovanw het volgende:
idd het chassis is van een BMP-3. Het AT systeem staat daarentegen volgens mij bij NATO bekend onder de bijnaam 'Springer'...
Deze in kwestie is alleen bij lybie en USSR in gebruik?quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:00 schreef hollandFTW het volgende:
[..]
Volgens mij hadden de russen een aantal verschillende varianten, met verschillende raketten er op, uiteraard allen met een eigen (nato)naam.
Ze hebben best wat verschillende varianten, met zeer goede amfibische eigenschappen, en Venezuela heeft ze besteld.
Esses 5quote:
Ik weet alleen zeker dat de Russen hem al een jaar of 8 hebben.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:06 schreef Esses het volgende:
[..]
Deze in kwestie is alleen bij lybie en USSR in gebruik?
Jah, en lybie.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:15 schreef leovanw het volgende:
[..]
Ik weet alleen zeker dat de Russen hem al een jaar of 8 hebben.
Is dat geen heul oud karretje?quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:19 schreef leovanw het volgende:
volledige naam van dit karretje graag...
[ afbeelding ]
And we have a winnerquote:
Soms zijn we goed bezig.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:11 schreef RonaldV het volgende:
Zo, ik let even een paar uurtjes niet op en jullie kwakken er gewoon even 3 fotos doorheen!
Oh, dit is ernstig! Hier heb ik vroeger een Airfix model van gehad, en ik kan me de naam niet meer herinneren! Ik weet alleen nog dat het een tank was met amfibische capaciteiten.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:47 schreef leovanw het volgende:
En maar weer een nieuwe... Merk en naam svp...
[ afbeelding ]
Gewoon diep graven geblazen dan...quote:Op donderdag 12 januari 2012 08:54 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Oh, dit is ernstig! Hier heb ik vroeger een Airfix model van gehad, en ik kan me de naam niet meer herinneren! Ik weet alleen nog dat het een tank was met amfibische capaciteiten.
Uhm.... 'vroeger' is zo'n 35 jaar en 5 verhuizingen geleden. Dat spul heb ik echt niet meer.quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:55 schreef leovanw het volgende:
[..]
Gewoon diep graven geblazen dan...
Ach, de Sherman DD bleef ook maar net drijven. Er zijn er meer gezonken in de aanloop naar DDay dan dat er gesneuveld zijn in het veld, geloof ik. Dat ding was levensgevaarlijk.quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:58 schreef leovanw het volgende:
Overigens deze tank heeft net zoveel amfibische kwaliteiten als een baksteen... Het was wel de meest geproduceerde tank op het eiland in WWII
Almost... Nu het merk nog, of te wel wie ontwierp het beestje en knutselde het in elkaar?...quote:Op donderdag 12 januari 2012 18:56 schreef cressisub het volgende:
Valentine ? Las gisteren toevallig een artikel op Divernet over 7 van die hokken die een oefening niet over leefde tijdens WOII
M12A1 practice. Te herkennen aan de 4 ovale gaten aan de bovenzijde. Belangrijk verschilquote:
Ja en ja.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:50 schreef Esses het volgende:
Trekker, jou kennende artillerie. Italiaans? Merk weet ik niet.
Ff italiaanse merken gokken. Ferari, Lamborgini, Fiatquote:
Nog makkelijker qua herkenning (binnen NATO in ieder geval): Practice explosieven zijn altijd blauw. Of eigenlijk niet practice, maar inert. Wel functioneel, maar geen explosieve lading.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:36 schreef Esses het volgende:
[..]
M12A1 practice. Te herkennen aan de 4 ovale gaten aan de bovenzijde. Belangrijk verschilmaar ik reken hem maar goed
Correctie: Praktisch altijd blauwquote:Op vrijdag 13 januari 2012 20:17 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Nog makkelijker qua herkenning (binnen NATO in ieder geval): Practice explosieven zijn altijd blauw. Of eigenlijk niet practice, maar inert. Wel functioneel, maar geen explosieve lading.
Nie zo negatief doen.quote:
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:13 schreef RonaldV het volgende:
Breda (ik weet niet of het toen al Breda-Nardi heette)?
Nee! Ik kan niet geloven dat ik daar niet aan gedacht heb met al die scooters in Italië:
Piaggio!
quote:
Noppessssssssssssquote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:27 schreef cressisub het volgende:
Anti tank, USSR, populair bij Afghaanse baard en jurk dragers voor het maken van bermbommen ?
Crapquote:
Menno van Coehoorn, 47 Painfbat Havelte. Dat is ff geleden.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 19:14 schreef Coehoorn het volgende:
Zit die mijn in een 'doos' of is dat de mijn zelf?
Esses 7quote:
Dat is de mijn Mennoquote:Op zaterdag 14 januari 2012 19:14 schreef Coehoorn het volgende:
Zit die mijn in een 'doos' of is dat de mijn zelf?
Daar heb ik nooit bij gezeten, maar ze hebben/hadden een hele mooie hoornquote:Op zaterdag 14 januari 2012 19:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Menno van Coehoorn, 47 Painfbat Havelte. Dat is ff geleden.
Hmm ben je der zo eenquote:Op zaterdag 14 januari 2012 19:30 schreef Coehoorn het volgende:
[..]
Daar heb ik nooit bij gezeten, maar ze hebben/hadden een hele mooie hoorn
Ja, ik ben iemand wiens leuk gekozen forumnaam al was ingenomen en na duizend andere op deze uitgekomen benquote:
Waarom denk je mijn antwoord.quote:Op zondag 15 januari 2012 20:55 schreef Nibb-it het volgende:
Hij's nog panzergau dus van voor '43.. zal wel aan het oostfront ingezet zijn. Naam moet ik je schuldig blijven... (je foto is een bouwpakket btw)
schaalmodel of niet, het gaat er om dat je het kunt herkennen. En dit is je schijnbaar goed gelukt. Als je weet dat ze enkel in Noorwegen zijn ingezet, dan weet je ook de naam van deze door Krupp ontwikkelde en gebouwde tank... duschhh.quote:
Dank voor de punt, maar hij is onterecht. Ik zou gokken de Luhrig want dat staat in het plaatje zelf. Maar ga dat even uitwijden als je wilquote:Op zondag 15 januari 2012 21:09 schreef leovanw het volgende:
[..]
schaalmodel of niet, het gaat er om dat je het kunt herkennen. En dit is je schijnbaar goed gelukt. Als je weet dat ze enkel in Noorwegen zijn ingezet, dan weet je ook de naam van deze door Krupp ontwikkelde en gebouwde tank... duschhh.
Esses 7 + 1= 8
Nobu 1
Its-jojo-4you 1
Clan 3
AchJa 2
HollandFTW 1
RonaldV 1
Cobra4 2
Nibb-it 1
leovanw 1
cressisub 1
kvond het al wel heel soepel gaan ineensquote:Op zondag 15 januari 2012 21:12 schreef Esses het volgende:
[..]
Dank voor de punt, maar hij is onterecht. Ik zou gokken de Luhrig want dat staat in het plaatje zelf. Maar ga dat even uitwijden als je wil
Ik heb wel vaker soepele plaatjes. Maar zo soepel valt idd wel een klein beetje op;)quote:Op zondag 15 januari 2012 21:15 schreef Amootje het volgende:
[..]
kvond het al wel heel soepel gaan ineens
Op de zijkant van de tank die je plaatste staat "Norway" dus vandaar mijn gok. Ik had verder geen ideequote:Op zondag 15 januari 2012 21:54 schreef leovanw het volgende:
@Esses... En je weet wel dat hij is ingezet in Noorwegen, terwijl deze tank nota bene nergens anders is ingezet... Dan moet je ook iets van de geschiedenis van deze tank afweten lijkt me... Deze tank, die de naam 'PzKpfw "Neubaufahrzeug" VI' droeg, was een eerste poging om een zware tank te ontwikkelen voor de Wehrmacht. Maar deze met meerdere geschutskoepels uitgeruste tank was te log en te langzaam, dus pasten zij niet in de Blitzkrieg tactiek en daarom zijn er slechts vijf van gebouwd. Deze werden hoofdzakelijk gebruikt voor propagandadoeleinden, hoewel er uiteindelijk in 1940 wel drie ervan deelnamen aan de strijd in Noorwegen ....
Overigens de antitank mijn die je nu laat zien is volgens mij van Russische makelij, van metaal en aan de onderkant voorzien van een secondaire ontsteker om het ruimen ervan lastiger te maken. De tilt ontsteker bovenop die je op de foto ziet is ook optioneel naast de normale drukonsteker...
quote:Op zondag 15 januari 2012 21:57 schreef Esses het volgende:
@leovanw, gefeliciteerd, je bent dood. Aan de zijkant zit ook nog een derde ontsteker
Hoezo fout, de TM-57 heeft drie ontstekkings punten. 1 in het midden bovenop, 1 off-center onderaan, en 1 aan de zijkant. Op de door jou afgebeelde foto zit een tilt onsteking die de mijn ontsteekt als deze in meer dan 30 gaden verbuigd.quote:Op zondag 15 januari 2012 22:23 schreef Esses het volgende:
Oh kut, je hebt gelijk idd xD Ik zat zelf fout. Ach liever denken dat er een teveel is dan te weinig.
Dit is alleem de TM-46quote:Op zondag 15 januari 2012 22:28 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Hoezo fout, de TM-57 heeft drie ontstekkings punten. 1 in het midden bovenop, 1 off-center onderaan, en 1 aan de zijkant. Op de door jou afgebeelde foto zit een tilt onsteking die de mijn ontsteekt als deze in meer dan 30 gaden verbuigd.
Negative, de TM-46 is een voorloper van de TM57 maar heeft niet de zijdelingse ontstekking welke hier duidelijk op de foto te zien is.quote:
Hmpf, dan heb ik de verkeerde erbij getrokken. In dat geval corrigeer ik de punten ff. Maar uhm... dit oeps foutje. Zal nie weer gebeurequote:Op zondag 15 januari 2012 22:37 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Negative, de TM-46 is een voorloper van de TM57 maar heeft niet de zijdelingse ontstekking welke hier duidelijk op de foto te zien is.
Is dat niet de filler plug aan de zijkant van de TM-46?quote:Op zondag 15 januari 2012 22:37 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Negative, de TM-46 is een voorloper van de TM57 maar heeft niet de zijdelingse ontstekking welke hier duidelijk op de foto te zien is.
Ik heb het vandaag ff opgezocht in de docsquote:Op maandag 16 januari 2012 17:42 schreef leovanw het volgende:
Laat maar, ik moet gewoon op Sine Pari zijn kennis vertrouwen... Zelf ben ik immers niet zo goed op de hoogte van deze verschrikkelijke laffe dingen...
quote:Op maandag 16 januari 2012 18:47 schreef RonaldV het volgende:
Zeg, komt er nog een nieuw plaatje? En dan iets wat iedereen zou kunnen, in plaats van gedoe over kleine details. Op jullie eigen verzoek trouwens, want bij vliegtuigen werden jullie daar een maand geleden zelf ook zenuwachtig van.
Correct!quote:
Mwoah, de Marder Roland (GER) vond ik wel een aardig gebakje. In Duitsland zijn de Rolands al een tijdje wegbezuinigd. En volgens mij in Frankrijk ook ondertussen.quote:
quote:
Yep...quote:
Producent en gebruiker heb je wel goed, maar heb je ook nog een typenummer of bijnaam?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:20 schreef leovanw het volgende:
De lichte Marmon-Herrington tank.... Deze Amerikaanse exporttank was ook in gebruik bij de KNIL en is nog ingezet tegen de Jappen....
Nee, als ik mijn research goed gedaan heb is dit het KNIL ding.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:28 schreef leovanw het volgende:
Het kan ook een latere uitvoering van dezelfde tank zijn geweest die door Nederland in Suriname is gebruikt...
kleine rectificatie: was bedoeld voor het KNIL, maar het grootste deel van de order is nooit bij het KNIL aangekomen. Overgrote deel belande dus uiteindelijk inderdaad in Suriname, en was van hetzelfde type.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:53 schreef hollandFTW het volgende:
[..]
Nee, als ik mijn research goed gedaan heb is dit het KNIL ding.
En nog een 'three man tank'.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:29 schreef Clan het volgende:
Dutch four man tank, oftewel viermanstank, we hadden namelijk ook de tweemanstank, dat was die Vickers.
quote:MTLS-IGI4, the main 4-Man Tank of the KNIL the where ordered in 1941 and where delivered in late 1942 with a total of 200 delivered, the tank armed with a fully rotating turret housed twin 37mm cannons with a 30-caliber machine gun mounted in the right side remained the KNIL main tank until more and modern M3 Light Tanks were delivered in large enough numbers in 1944, many MTLS-IGI4 did she action during the invasion of Borneo in 1945.
De Marmon-Herrington productlijn had ook een aantal 'CTL' tanks, maar dat is deze dus niet.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:23 schreef leovanw het volgende:
type aanduiding was volgens mij iets van 'Combat Tank Light', als ik het goed heb. Bijnaam weet ik niet...
Dingoquote:Op donderdag 19 januari 2012 17:13 schreef leovanw het volgende:
aangezien niemand hier op reageert laat ik deze vraag maar open staan... dan maar een volgend plaatje...
[ afbeelding ]
welk voertuig met welke nickname zien we hier?...
Dit of Dingo? Hij lijkt er een beetje op maar...quote:Op donderdag 19 januari 2012 17:29 schreef samthegreat5 het volgende:
Daimler Armoured Car is z'n echte naam dacht ik.
idd ookquote:Op donderdag 19 januari 2012 19:08 schreef samthegreat5 het volgende:
Minus de L. Maar nee, bij nader inzien: dat is em ook niet.
Neuhhh...quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:12 schreef Pumatje het volgende:
Ha, zonder plaatje gezien te hebben weet ik al waar jullie het over hebben.
Het is brits ontwerp toch?
serieus..zit jou hoofd niet hardstikke vol ??quote:Op zondag 15 januari 2012 22:37 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Voortaan toch maar naar het plaatje kijkenquote:
Wacht.. het is niet een staghound?quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:37 schreef leovanw het volgende:
Mooi... Ik geef altijd een hint, itt vaak anderen niet doen. Jammer it's just a game...
Haha, toch welquote:Op donderdag 19 januari 2012 21:48 schreef leovanw het volgende:
Oeps, missed it...
Remco026 1
Sine_Pari 1
Esses 8
Nobu 1
Its-jojo-4you 1
Clan 3+1
AchJa 2
HollandFTW 1
RonaldV 1
Cobra4 2
Nibb-it 1
leovanw 2
cressisub 1
samthegreat5 +1
Van welke tank is dit een uitwerking?quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:00 schreef Esses het volgende:
De zwarte prins. Infanterietank. Bewapening.. No, Fucking Clue.
Wat lief, dagggquote:
jammer, dit was een leuke inderdaadquote:Op donderdag 19 januari 2012 22:01 schreef leovanw het volgende:
Is een leuke: Churchill tank; De "Zwarte Prins" of te wel Black Prince; 67 mm; opereerde nauw samen met de infanterie... uiteindelijk is de befaamde "Centurion" hier uit doorontwikkeld... YES?...
Jij met je friggin landmijnen!quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:45 schreef Esses het volgende:
[ [url=http://www.piccer.nl/1000/user/06e6a/1327009516.jpg]afbeelding ]