The Girl with the Dragon Tattooquote:Op donderdag 19 januari 2012 13:26 schreef t-8one het volgende:
[..]
Maar die momenteel in de bios draait is toch een remake van het zweedse orgineel?
Stel je aanquote:Op donderdag 19 januari 2012 10:04 schreef ArtistA het volgende:
[..]
En daar kwam je jaaaaaaaaaaaaaren later achter?
Ja, maar het orgineel heette in veel landen ook the girl with the dragon tattooquote:Op donderdag 19 januari 2012 13:26 schreef t-8one het volgende:
[..]
Maar die momenteel in de bios draait is toch een remake van het zweedse orgineel?
9 van de 28 vind ik niet zo veelquote:Op donderdag 19 januari 2012 14:45 schreef znarch het volgende:
[..]
Ja, maar het orgineel heette in veel landen ook the girl with the dragon tattoo
• Los hombres que no amaban a las mujeres Argentina / Colombia / Mexico (imdb display title) / Venezuela (imdb display title)
• The Girl with the Dragon Tattoo International (English title) / UK (imdb display title) / USA (imdb display title)
• Millennium 1: Los hombres que no amaban a las mujeres Spain (imdb display title) / Spain (imdb display title) (Castilian title)
• Девушка с татуировкой дракона Russia
• A tetovált lány Hungary (imdb display title)
• A tetovált lány - A korrupció és a gonoszság anatómiája Hungary (long title)
• Dekle z zmajskim tatujem Slovenia (imdb display title)
• Devojka sa tetovazom zmaja Serbia (imdb display title)
• Ejderha dövmeli kiz Turkey (imdb display title) (Turkish title)
• Girl with a Dragon Tattoo Israel (English title)
• Karlar sem hata konur Iceland
• Lohetätoveeringuga tüdruk Estonia
• Mćnd der hader kvinder Denmark
• Men Who Hate Women Sweden (literal English title)
• Menn som hater kvinner Norway
• Miehet jotka vihaavat naisia Finland
• Millénium France
• Millénium - Le film Canada (French title)
• Millénium, le film France (poster title)
• Millenium, les hommes qui n'aimaient pas les femmes France (closing credits title)
• Millennium 1. Os Homens que Odeiam as Mulheres Portugal
• Millennium: Mezczyzni, którzy nienawidza kobiet Poland
• Millennium: mannen die vrouwen haten Netherlands (informal literal title)
• Muskarci koji mrze zene Croatia (imdb display title)
• Os Homens Que Năo Amavam As Mulheres Brazil
• To koritsi me to tatouage Greece (transliterated ISO-LATIN-1 title)
• Uomini che odiano le donne Italy
• Verblendung Germany
Wel de meest gebruikte bijna:quote:Op donderdag 19 januari 2012 14:50 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
9 van de 28 vind ik niet zo veel
Dat heb ik bijv. bij Picasso (1973) of Wittgenstein (1951).quote:Op donderdag 19 januari 2012 14:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik kom er steed achter dat dingen veel minder lang geleden zijn dan ik dacht...
bijvoorbeeld dat heisenberg nog tot 1976 op deze aardkloot heeft rondgelopen, ik denk altijd dat dat soort figuren al lang een breed dood zijn... Kelvin is er ook zo eentje dan denk ik al snel aan 1700 ofzo maar meneer stierf ergens in 1907...
en bij pasasiers vluchten, pas vanaf de jaren 50 ...quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:01 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Dat heb ik bijv. bij Picasso (1973) of Wittgenstein (1951).
Huh? Die begonnen al vrij snel na de eerste gemotoriseerde vlucht (1903) hoorquote:Op donderdag 19 januari 2012 15:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
en bij pasasiers vluchten, pas vanaf de jaren 50 ...
Haha, inderdaad. Nu ik jouw reactie lees ben ik echt om. Wat een domme mensen daar bij Wikepedia. Jij hebt gelijk. Jij bent zo slim!quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Ludwig Wittgenstein, echt een hopeloos overschatte filosoof, volgens Wikipedia NL een van de belangrijkste filosofen van de 20ste eeuw, echt wat een onzin.
Oh dan ben ik misgeinformeerd maar dan nog 1903 is niet zo lang geleden toch als je nu naar 1903 gaat zul je raar opkijken, weinig stromend water, koken op hout veel petrolium stelletjes en kaarsen enzoquote:Op donderdag 19 januari 2012 15:20 schreef frumslegnulk het volgende:
[..]
Huh? Die begonnen al vrij snel na de eerste gemotoriseerde vlucht (1903) hoor
Herkenbaar.quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:26 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Ik dacht altijd dat NP op een parkeerplaats Nederlandse Parkeerplaats betekende
Ja, tegen mijn verwachting in was het een hele goede verfilming. Heb de boeken gelezen en de zweedse films 2x gezien. Ik dacht dat word niks, maar het heeft me positief verrast, helemaal niet zo'n typisch ''amerikaanse'' film, en veel dingen uit het boek die ik belangrijk vond die ik de zweedse film niet voorkwamen.quote:Op donderdag 19 januari 2012 14:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Die versie die in de Bioscoop draait, is dat een goede verfilming?
serieus?quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:27 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Ook nog een tijdlang gedacht dat het breipenbocht ipv haarspeldbocht was
Dali (1989)quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:01 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Dat heb ik bijv. bij Picasso (1973) of Wittgenstein (1951).
Die leeft nog?quote:Op donderdag 19 januari 2012 14:56 schreef Bosbeetle het volgende:
bijvoorbeeld dat heisenberg nog tot 1976 op deze aardkloot heeft rondgelopen, ik denk altijd dat dat soort figuren al lang een breed dood zijn... Kelvin is er ook zo eentje dan denk ik al snel aan 1700 ofzo maar meneer stierf ergens in 1907...
Dat had ik vorig jaar ook toen er allerlei artikelen verschenen naar aanleiding van de 50e sterfdag van Hemingway. Ik had hem zelf zeker 100 jaar eerder geplaatst.quote:Op donderdag 19 januari 2012 14:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik dacht altijd dat vrachtwagens zoveel wielen hebben zodat ze door kunnen rijden als 1 band lek raakt.quote:Op donderdag 19 januari 2012 14:51 schreef Klonk het volgende:
Ik hoorde van het weekend nog eentje van mijn ouders over mij, ik was er vroeger van overtuigd dat vrachtwagens bestuurd werden door reuzen, normale mensen konden zulke grote dingen toch nooit besturen
Het kan wel handig zijnquote:Op donderdag 19 januari 2012 19:20 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat vrachtwagens zoveel wielen hebben zodat ze door kunnen rijden als 1 band lek raakt.
Dat deed ik ook altijd! Ook die logica zat er achter. Ik vind 'Why?' 'Because' ook totaal niet logischquote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:48 schreef Ethanolic het volgende:
Toen ik klein was en iemand zei why, dan zei ik altijd dhy. Want ja, in het Nederlands is het ook waarom/daarom.
Vertelde m'n moeder me net, want ja het is niet netjes om iemand dood te verwensen.
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:08 schreef Gwywen het volgende:
Vanmorgen n.a.v. dat gestrande schip iets ontdekt, ik dacht namelijk altijd hoe toevallig het toch was dat er altijd alleen maar olietankers strandden, en nooit een gewoon vrachtschip, want altijd als er zoiets was gebeurd, waar ook ter wereld, hoorde je immers dat ze tigduizend liter stookolie verloren hadden.
Tot vanmorgen tot me doordrong: STOOKolie, dat is dus gewoon de brandstof van zo'n schip.
Smerig spul trouwens, die olie die schepen verstoken,quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:08 schreef Gwywen het volgende:
Vanmorgen n.a.v. dat gestrande schip iets ontdekt, ik dacht namelijk altijd hoe toevallig het toch was dat er altijd alleen maar olietankers strandden, en nooit een gewoon vrachtschip, want altijd als er zoiets was gebeurd, waar ook ter wereld, hoorde je immers dat ze tigduizend liter stookolie verloren hadden.
Tot vanmorgen tot me doordrong: STOOKolie, dat is dus gewoon de brandstof van zo'n schip.
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:08 schreef Gwywen het volgende:
pH neutraal betekent overigens niet dat het daadwerkelijk "neutraal" is.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 15:29 schreef frame-saw het volgende:
Het is maar goed dat er op producten 'pH-neutraal' staat en niet de pH-waarde zelf, want ik dacht dat pH 0 betekende dat het neutraal is. Maar je handen wassen met zoutzuur lijkt me een slecht idee.
+ dat lang niet iedereen weet wat een pH waarde überhaupt is.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 16:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Een betere aanduiding zou zijn huidneutraal, want deze wasemulsies zijn licht zuur.
pH 0 is niet hetzelfde als zoutzuur, hoor. En 'zoutzuur' weet je de pH niet van. Verder heb je wel gelijkquote:Op zaterdag 21 januari 2012 15:29 schreef frame-saw het volgende:
Het is maar goed dat er op producten 'pH-neutraal' staat en niet de pH-waarde zelf, want ik dacht dat pH 0 betekende dat het neutraal is. Maar je handen wassen met zoutzuur lijkt me een slecht idee.
Vrees dat ze van de uitleg nog minder begrijpen.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 16:07 schreef znarch het volgende:
[..]
+ dat lang niet iedereen weet wat een pH waarde überhaupt is.
Waar trouwens wel een kern van waarheid in zit. Cola heeft een pH van tussen de 2 en 3, erg zuur dus, maar dat wordt verhuld door de suiker die er in zit. Anders smaakte Cola veel te zuur om comfortabel te drinkequote:Op zaterdag 21 januari 2012 16:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vrees dat ze van de uitleg nog minder begrijpen.
Gros van de mensen snapt geeneens dat Cola of Appelsap zuur zijn, ze antwoorden dan, maar het is toch zoet?
quote:Op donderdag 19 januari 2012 14:51 schreef Klonk het volgende:
Ik hoorde van het weekend nog eentje van mijn ouders over mij, ik was er vroeger van overtuigd dat vrachtwagens bestuurd werden door reuzen, normale mensen konden zulke grote dingen toch nooit besturen
en ik geloofde nooit dat het 'nota bene' betekende omdat je nota bene altijd gebruikt in de zin van "ik heb hem net nog gezien hoor, hij stond nota bene net nog voor me!quote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:32 schreef Hypocriet het volgende:
Ik ben er jarenlang van overtuigd geweest dat de afkorting 'N.B.' voor 'niet belangrijk' stond.
Whut?quote:Op zondag 22 januari 2012 00:27 schreef Doodloper het volgende:
[..]
en ik geloofde nooit dat het 'nota bene' betekende omdat je nota bene altijd gebruikt in de zin van "ik heb hem net nog gezien hoor, hij stond nota bene net nog voor me!" en daarom kon dat niet ofzo
![]()
Verdunt zoutzuur kan je zonder veel problemen op je handen krijgen, Op laboratoriumopleiding vaak genoeg gehad (ook in me mondquote:Op zaterdag 21 januari 2012 16:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
pH 0 is niet hetzelfde als zoutzuur, hoor. En 'zoutzuur' weet je de pH niet van. Verder heb je wel gelijk
Een boel liedjes zijn ook gebaseerd op oude (ierse) volksliedjes, o.a. wij houden van oranje.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 23:34 schreef Enchanter het volgende:
Dat dit nummer van Andre Hazes , eigenlijk een cover is
origineel :
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |