Ja. Ik zou het zijn van een politicus met een leidende rol in de peilingen en een goede kans op premierschap niet zien als een verzachtende, maar een verzwarende omstandigheid. Kennelijk hangt het bij jou van de politieke standpunten af.quote:Op dinsdag 27 december 2011 22:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat de moord op Fortuijn een gerichte moord was, bedoeld om één bepaald persoon uit te schakelen. En Breivik had als doel zoveel mogelijk slachtoffers te maken om een natie te shockeren.
Vind je het echt raar dat ik het eerste iets minder erg vind?
Nee, van het aantal slachtoffers.quote:Op dinsdag 27 december 2011 22:59 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja. Ik zou het zijn van een politicus met een leidende rol in de peilingen en een goede kans op premierschap niet zien als een verzachtende, maar een verzwarende omstandigheid. Kennelijk hangt het bij jou van de politieke standpunten af.
Het feit dat de toenmalige politici bang waren dat het na de moord op Fortuyn tot grootschalige rellen zou komen, er een zware ingreep in de democratie had plaatsgevonden en de gehele maatschappij geschokt was door hetgeen wat er gebeurde doet mij toch eerder vermoeden dat de moord op Fortuyn een grotere maatschappelijke invloed had dan de moorden van Breivik (dat was "slechts" de zoveelste aanslag in de rij van aanslagen na 11 september).quote:Op dinsdag 27 december 2011 22:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat de moord op Fortuijn een gerichte moord was, bedoeld om één bepaald persoon uit te schakelen. En Breivik had als doel zoveel mogelijk slachtoffers te maken om een natie te shockeren.
Vind je het echt raar dat ik het eerste iets minder erg vind?
Ok, maar ik kan één gerichte moord echt niet erger vinden dan 70 random moorden.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:01 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het feit dat de toenmalige politici bang waren dat het na de moord op Fortuyn tot grootschalige rellen zou komen, er een zware ingreep in de democratie had plaatsgevonden en de gehele maatschappij geschokt was door hetgeen wat er gebeurde doet mij toch eerder vermoeden dat de moord op Fortuyn een grotere maatschappelijke invloed had dan de moorden van Breivik (dat was "slechts" de zoveelste aanslag in de rij van aanslagen na 11 september).
Hetgeen onzin is, zulke moorden vallen niet te wegen op aantallen, slechts kleine kinderen springen er zo simpel mee om als "och, dat waren er 60 en Pim maar 1 dus voorgaande zal wel erger zijn."quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Ok, maar ik kan één gerichte moord echt niet erger vinden dan 70 random moorden.
quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hetgeen onzin is, zulke moorden vallen niet te wegen op aantallen, slechts kleine kinderen springen er zo simpel mee om als "och, dat waren er 60 en Pim maar 1 dus voorgaande zal wel erger zijn."
Dat is toch geen redenatiemethode man.
Waarom niet? Elk leven is mij even dierbaar. Dat rechts daar anders over denkt was al lang duidelijk.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hetgeen onzin is, zulke moorden vallen niet te wegen op aantallen, slechts kleine kinderen springen er zo simpel mee om als "och, dat waren er 60 en Pim maar 1 dus voorgaande zal wel erger zijn."
Dat is toch geen redenatiemethode man.
Mwah, Fortuyn heeft onbedoeld het pad geeffend voor figuren zoals Geert Wilders. Ik vind Geert Wilders erger dan 70 dode kinderen, aangezien Wilders veel meer schade kan aanrichten dan Breivik dat ooit heeft gekund.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Ok, maar ik kan één gerichte moord echt niet erger vinden dan 70 random moorden.
Precies.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:04 schreef betyar het volgende:
Fortuyn.....of 70 andere, dan kies ik Fortuyn.
Wat is dit nou weer voor geneuzel?quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Waarom niet? Elk leven is mij even dierbaar. Dat rechts daar anders over denkt was al lang duidelijk.
Als de moord op Cohen in maatschappelijke onvrede resulteert, waarin er grootschalige rellen uitbreken, het openbare leven wordt verstoord en er vele doden vallen. Dan is dat toch erger dan een aanslag met 70 doden waarbij het een kwestie van opruimen & een stille tocht is en iedereen is het weer vergeten.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:06 schreef Voorschrift het volgende:
Jullie zijn gestoord.
Als ik de keuze krijg tussen Cohen en 70 anderen dan ga je toch niet werkelijk een keuze maken? Het is allebei zo vreselijk dat je onmogelijk dergelijke redeneringen moet hanteren om met dit soort gebeurtenissen om te springen. Ik zou een moord op Cohen net zo erg vinden als een aanslag op de dam waar tientallen doden vallen eerlijk gezegd.
Ik keur bijna elke moord af, tenzij het een moord is waar Nederland en of de wereld beter van wordt.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:06 schreef Voorschrift het volgende:
Jullie zijn gestoord.
Als ik de keuze krijg tussen Cohen en 70 anderen dan ga je toch niet werkelijk een keuze maken? Het is allebei zo vreselijk dat je onmogelijk dergelijke redeneringen moet hanteren om met dit soort gebeurtenissen om te springen. Ik zou een moord op Cohen net zo erg vinden als een aanslag op de dam waar tientallen doden vallen eerlijk gezegd.
Ik zei toch ook dat geen enkele moord goed te praten valt? (hoewel degene die Hitler om had kunnen leggen tijdens zijn regime de grootste held van de 20e eeuw zou zijn).quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:06 schreef Voorschrift het volgende:
Jullie zijn gestoord.
Gevaarlijke redenatie aangezien je dan uitgaat van je eigen denkbeeld over hoe Nederland of de Wereld zou "moeten zijn" en daar ook naar gaat handelen. Dat is exact wat al die mafklappers doen die zichzelf opblazen of anderen in koele bloede neerschieten.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:07 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik keur bijna elke moord af, tenzij het een moord is waar Nederland en of de wereld beter van wordt.
Zonder Hitler waren de Nazi's enkel succesvoller geweest, dat bedoel ik dus met het zetten van de realiteit naar je eigen perceptie, idioterie.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zei toch ook dat geen enkele moord goed te praten valt? (hoewel degene die Hitler om had kunnen leggen tijdens zijn regime de grootste held van de 20e eeuw zou zijn).
Maar de doorslaggevende factor is voor mij het aantal slachtoffers.
Nee hoor, van mijn eigewn denkbeeld hoeft de wereld of Nederland niet beter te worden. Het is aan elk individu te bepalen waar -laten we voor het gemak Nederland nemen- beter van wordt. Dat bepaal noch ik, jij, de paus of iemand anders voor een ander.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Gevaarlijke redenatie aangezien je dan uitgaat van je eigen denkbeeld over hoe Nederland of de Wereld zou "moeten zijn" en daar ook naar gaat handelen. Dat is exact wat al die mafklappers doen die zichzelf opblazen of anderen in koele bloede neerschieten.
Hellend vlak bevinden jullie je op.
Je bent anders aardig snel in het bepalen dat mensen als Fortuyn maar uit de weg mogen omdat het beter is voor Nederland, en remlof volgt ook in die redenatie.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:10 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee hoor, van mijn eigewn denkbeeld hoeft de wereld of Nederland niet beter te worden. Het is aan elk individu te bepalen waar -laten we voor het gemak Nederland nemen- beter van wordt. Dat bepaal noch ik, jij, de paus of iemand anders voor een ander.
Militair gezien succesvoller ja, maar dan had die genocide waarschijnlijk niet plaatsgevonden, die kwam echt uit de gestoorde koker van Adolf.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zonder Hitler waren de Nazi's enkel succesvoller geweest, dat bedoel ik dus met het zetten van de realiteit naar je eigen perceptie, idioterie.
Dus een langslepende oorlog die wellicht gewonnen zou worden door Duitsland met miljoenen doden extra is te prefereren boven de Holocaust?quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Militair gezien succesvoller ja, maar dan had die genocide waarschijnlijk niet plaatsgevonden, die kwam echt uit de gestoorde koker van Adolf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |