Das geen Red...quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:26 schreef SunChaser het volgende:
De Red is dan weer boven mn budget helaas
Maar een 5D met van alles er op en eraan ziet er ook imposant uit.quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:32 schreef SunChaser het volgende:
Het is een kwestie van wennen. Audio is goed. Ik moet meer over t feit heenstappen dat je bij iemand aankomt met een camera die is opgetuigd als een kerstboom, maar ook dat is een kwestie van wennen.
Voor wat ik er mee wil heeft een 5D meer mogelijkheden dan een EX3 volgens mij. Alleen een EX3 ziet er dan uit als een echte camera en je kan er mee cranken.
Klopt, met een rig, schouderpad en een mattebox ziet het er al heel anders uit. Wel een beetje als een kerstboomquote:Op dinsdag 27 december 2011 10:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar een 5D met van alles er op en eraan ziet er ook imposant uit.
16-35?quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:56 schreef SunChaser het volgende:
Heb op YT even gekeken naar wat een 24-105 doet, dat lijkt me een prima bereik voor camjo werk, alleen dan nog groothoek erbij.
Ik moet me dus nog vediepen in lenzen, ik werkte 5 jaar met een Canon XL2 met 24X zoom, thats it. En sporadisch een groothoeklensquote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Canon_L_lensquote:Op dinsdag 27 december 2011 10:59 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik moet me dus nog vediepen in lenzen, ik werkte 5 jaar met een Canon XL2 met 24X zoom, thats it. En sporadisch een groothoeklens
Let op! Een BULK versie is een objectief die uit een bestaande kit is gehaald. De lens wordt geleverd in een witte doos of in beschermfolie. Verder is het objectief exact hetzelfde als een retail (niet bulk versie) inclusief de daarbij behorende garantievoorwaarden.quote:
Gek genoeg scheelt BULK een hoop geld.quote:Op dinsdag 27 december 2011 12:07 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zou het verschil tussen bulk en retail niet weten. Ik denk dat die winkels gewoon in 1 keer 20 lenzen in een goedkoop doosje krijgen voor bij de body's. En dat retail een mooi doosjes enzo heeft.
Als er geen verschil in prijs is zou ik voor degene met het orginele doosje gaan, anders voor de goedkoopste.
Dat is inderdaad wel een flink verschil.quote:Op dinsdag 27 december 2011 12:17 schreef Treces het volgende:
[..]
Gek genoeg scheelt BULK een hoop geld.
http://www.fotokonijnenbe(...)-f-35-56-is-usm.html
http://www.fotokonijnenbe(...)-56-is-usm-bulk.html
Dat scheelt als zo'n 50e.
24-70 is een prima lens heb ik ook liggen kan je eventueel ook even testen indien nodig.quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:18 schreef Stefan het volgende:
Enigzins kunnen Inzoomen is wel handig voor camjowerk
Kan ook deze kopen http://www.fotokonijnenbe(...)S+5D+Mark+II+24-70mm
als t goed is vangt die meer licht binnen
En dan deze erbij voor situaties waarbij ik wat moet zoomen http://www.google.nl/prod(...)4854963312838239816#
Wel weer een kleinere DOFquote:Op dinsdag 27 december 2011 17:18 schreef Stefan het volgende:
Enigzins kunnen Inzoomen is wel handig voor camjowerk
Kan ook deze kopen http://www.fotokonijnenbe(...)S+5D+Mark+II+24-70mm
als t goed is vangt die meer licht binnen
Die lens is wel het instap model, Jij hebt meer aan de L versie denk ik zo.quote:En dan deze erbij voor situaties waarbij ik wat moet zoomen http://www.google.nl/prod(...)4854963312838239816#
Zullen die niet lomp duur zijn?quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:22 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
24-70 is een prima lens heb ik ook liggen kan je eventueel ook even testen indien nodig.
Qua zoomen, check. Ik denk tracht een zo optimaal mogelijk pakketje te maken en met de prima en de camera zit je vrij dicht tegen het perfecte aan.
Canon heeft ook een nieuwe film reeks aangekondigd. Misschien interessant om daar op te wachten.
http://www.canon.nl/About(...)nema_eos_system.aspx
De C300 heeft een 8,3-megapixel super-35mm-cmos-sensor en gaat zo'n 20.000 dollar kosten.quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zullen die niet lomp duur zijn?
excl lenzen/randapparatuur?quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:24 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
De C300 heeft een 8,3-megapixel super-35mm-cmos-sensor en gaat zo'n 20.000 dollar kosten.
-nee dit komt omdat ie niet genoeg buffer heeft om te kunnen blijven wegschrijven + de sensor word te warm dus om overhitting te verkomen. je kunt door de bitrate te verlagen (met magiclantern) langer filmen maar dat is niet echt aan te raden. beter is om na 10 minuten op een rustig momentje even op stop/rec drukken voor een nieuwe clip. De overhitting valt bij een 5D wel mee want de alu body helpt met koelen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 14:09 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Is die twaalf minuten niet omdat op camcorders meer importheffing betaald moet worden? Alles wat meer dan een x aantal minuten kan filmen word als camcorder gezien. Was dat geen 12 minuten?
En waren daar geen custom firmwares voor om dat te omzeilen?
Edit: ja dus, de Magic Lantarn firmware, maar ik kan zo snel niet vinden of die ook wat doet aan die 12 minuten.
quote:
quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:08 schreef SunChaser het volgende:
Nou, het wordt DSLR of een Sony EX3, die is kaal 7100 euro, komt dan nog geheugenkaart a 400 euro bij en een adapter.
Ik wil de Canon 24-105 lens als standaard lens gebruiken. Ik Camjo heel erg veel. Dan is DSLR filmen iets bewerkelijker, omdat een EX3 gewoon meteen filmen is. DSLR moet je beeld en geluid goed afstemmen, maar ik maak ook bedrijfsfilms enzo. Is een kwestie van wennen.
Canon 5D met 24-105 lens is 2400 euro, dan een schoulderrig, een followfocus en een XLR opzetstuk. En eigenlijk nog een groothoek dan.
Stel je hem toch in op f/5.6?quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:41 schreef bart13 het volgende:
die 70-300 heeft een variabel diafragma, bij dslr's gaat dit in stappen en dus verschrikkelijk lelijk als je inzoomed.
En het verhaal met die buffer slaat nergens op, alsof hij 4 gb in zijn buffer stopt.
Maar zovaak zal ik niet zoomenquote:Op dinsdag 27 december 2011 17:22 schreef kanovinnie het volgende:
Die lens is wel het instap model, Jij hebt meer aan de L versie denk ik zo.
Hoezo wil je trouwens 300 mm? Als je met 200 ook tevreden bent kan je voor 500 euro een 70-200 f/4 L kopen. Zonder is. Met is issie 950 oid.quote:
Veel lichtinval wel ja, maar daardoor wel een kleine DOF.quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:06 schreef Stefan het volgende:
Deze dan: http://www.camera.nl/Cata(...)70-MM-6710714571492/
Voor camjo film ik veel binnen. Koop wel een LED verlichting maar ik begrijp dat deze veel lichtinval heeft.
Kan prima werken voor film.quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Veel lichtinval wel ja, maar daardoor wel een kleine DOF.
mja, ik zie het probleem ook niet zo.quote:
Ja joh, gewoon voor een 2.8 objectief gaan als je daar de centen voor hebt. Lenzen zijn op dit niveau over het algemeen gewoon erg goed.quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:19 schreef Mirjam het volgende:
[..]
mja, ik zie het probleem ook niet zo.
en ander knijp je je diafragma toch iets meer?
naar 3.5 ofzo, weet ik veel
dat valt handmatig wel weer op te lossen
zei ik ook al, maar valt niet mee dat uit te leggen aan een leekquote:Op dinsdag 27 december 2011 19:20 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ja joh, gewoon voor een 2.8 objectief gaan als je daar de centen voor hebt. Lenzen zijn op dit niveau over het algemeen gewoon erg goed.
een rig is een rig denk ik.quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:21 schreef Stefan het volgende:
Dan nog een goede rig kopen, daar heb je ook wel alle prijsklasses in
Eventueel de moeite om een 24-70 op de tweedehands markt te scoren. Gaan voor rond de 800 weg als je een beetje geluk hebt.quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:20 schreef Stefan het volgende:
Vanmiddag de 5D in handen gehad met de 24/105 lens maar ik heb liever dan de 70 want meer licht
Maar zal moeten wennen dat ik meer naar onderwerp toeloop. De groothoek was mooi.
Ik ben de Canon XL2 gewend met 24 x zoom en geen groothoek, dus moet zowiezo al ver staan om te kaderen. Dat is nu minder/
Alles 2.8 of lagerquote:Op dinsdag 27 december 2011 19:21 schreef Mirjam het volgende:
[..]
zei ik ook al, maar valt niet mee dat uit te leggen aan een leek
een droom voor mijquote:Op dinsdag 27 december 2011 19:23 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Eventueel de moeite om een 24-70 op de tweedehands markt te scoren. Gaan voor rond de 800 weg als je een beetje geluk hebt.
[..]
Alles 2.8 of lager
In combinatie met de body kom je ook wel op een goed bedrag. Koop de basis liever nieuwquote:Op dinsdag 27 december 2011 19:23 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Eventueel de moeite om een 24-70 op de tweedehands markt te scoren. Gaan voor rond de 800 weg als je een beetje geluk hebt.
[.
Gewoon elke maand een paar centen aan de kant zetten en voor je het weet zit er een nieuwe lens op je camera geschroefd. Je kan in dit geval beter iets langer sparen voor iets wat kwaliteit heeft dan maar even voor de gulden middenweg te gaan.quote:
Geen probleem natuurlijk, mocht je toch willen gaan kijken. DPZ, EOSdigitaal, Fotoapparatuurquote:Op dinsdag 27 december 2011 19:24 schreef Stefan het volgende:
[..]
In combinatie met de body kom je ook wel op een goed bedrag. Koop de basis liever nieuw
Plus dat je ook nog eens foto´s kan makenquote:Op dinsdag 27 december 2011 19:29 schreef Stefan het volgende:
Wel grappig, als mn camera niet kapot was gegaan had ik nooit uit nood moeten camjo'en met een DLSR en nu sta ik op t punt de EX3 niet aan te schaffen maar de 5D met de 70mm lens, en dat uit te bouwen met een rig, XLR opzetstuk, follow focus en een viewfinder.
Ik doe niet alleen camjo, ik maak ook docu's/reportages en bedrijfsfilms, heb het idee dat ik meer kanten op kan met de 5D.
verbeterdquote:Op dinsdag 27 december 2011 19:29 schreef Stefan het volgende:
Wel grappig, als mn camera niet kapot was gegaan had ik nooit uit nood moeten camjo'en met een MIJNDLSR en nu sta ik op t punt de EX3 niet aan te schaffen maar de 5D met de 70mm lens, en dat uit te bouwen met een rig, XLR opzetstuk, follow focus en een viewfinder.
Ik doe niet alleen camjo, ik maak ook docu's/reportages en bedrijfsfilms, heb het idee dat ik meer kanten op kan met de 5D.
Gelukkig hebben we de fotos nogquote:Op dinsdag 27 december 2011 19:53 schreef kanovinnie het volgende:
Nou Bart, we zien hier even een relatie stukgaan.
quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:44 schreef bart13 het volgende:
Ik zeg het maar ff, de 24-70 en de 5d II zullen binnenkort vervangen worden.
Precies, Dus wachten is overbodig.quote:
Er zou een nieuwe komen en toch schaf je een tweedehands aan?quote:Op woensdag 28 december 2011 14:29 schreef Dark_Angelus het volgende:
Sowieso dat eeuwige gewacht op een nieuwe, toen ik mijn 24-70 aanschafte zou er ook al een nieuwe komen..
Jupquote:Op woensdag 28 december 2011 15:41 schreef kanovinnie het volgende:
Oh, ik dacht dat je toen hard op zoek was om hem tweedehands te scoren.
Mediamarktactie?
Lijkt, is volgens mij een prima unit.quote:Op woensdag 28 december 2011 18:36 schreef kanovinnie het volgende:
Ziet er wel een beetje cheapo uit. Die draden zjin best dun, of lijkt dat maar zo?
Ik denk dat ik de f2.8 redelijk veel ga gebruiken omdat ik vaak binnen film. Ik neem wel een LED lamp maar het is wel mooi dat je meer kunt filmen.quote:Op woensdag 28 december 2011 20:48 schreef ebeaydojraes het volgende:
24-70 is ook minder van kwaliteit dan de 24-105. Als je toch een 5D hebt en je gaat toch niet op extreem met 2.8 dan is het ook erg onnodig en misschien zelfs nog wel onwenselijk ook (bijna niet te doen, ook niet met follow focus).
Je zal uiteindelijk toch op iso 640 gaan werken
Van die 12 minuten footage verdien ik aan licenties genoeg om daarna 50 Sony EX3 's te kopenquote:Op woensdag 28 december 2011 20:48 schreef ebeaydojraes het volgende:
maar bij iets als een WTC wat instort heb je toch liever dat je gewoon door kan blijven draaien zonder onderbreking.
Ow ?quote:Op woensdag 28 december 2011 20:48 schreef ebeaydojraes het volgende:
24-70 is ook minder van kwaliteit dan de 24-105.
....
200? bijna 350 bedoel jequote:Op vrijdag 30 december 2011 06:10 schreef Stefan het volgende:
Ja, maar ik gebruik t zakelijk, dus moet je 200 uitsparen met een replica?
Ja, maar als t mn werk helpt, ik moet betrouwbaar spul hebben, niet dat een Meike dat niet is maar het origineel ben ik ook verzekerd van garantie enzoquote:
Doe t, voor de batterijen, filmen vreet stroom.quote:Op vrijdag 30 december 2011 12:35 schreef kanovinnie het volgende:
Heb je uberhaupt wel een grip nodig tijdens het filmen?
Chips moet je eten.quote:
quote:Op vrijdag 30 december 2011 14:53 schreef problematiQue het volgende:
Ik denk of de grip kan communiceren met de body over hoeveel energie er nog in de batterijen zit.
In dat geval, lijkt me wel.quote:Op vrijdag 30 december 2011 14:53 schreef problematiQue het volgende:
Ik denk of de grip kan communiceren met de body over hoeveel energie er nog in de batterijen zit.
In Canonbatterijen zitten chips die communiceren met de camera over hoevol ze zijnquote:Op vrijdag 30 december 2011 14:14 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Chips moet je eten.
M.a.w. wat bedoel je?
Ja zit gewoon in je 5D idd, had tijdje terug een neppert erin en doet het gewoon prima hoor ook met weergave.quote:Op vrijdag 30 december 2011 15:29 schreef Stefan het volgende:
[..]
In Canonbatterijen zitten chips die communiceren met de camera over hoevol ze zijn
quote:Op vrijdag 30 december 2011 15:43 schreef Stefan het volgende:
Ik moet ook niet teveel opties hebben. Bij de Canon XL2 duurde het 3 jaar voordat ik met de ISO en Iris en de manual focus aan de slag ging
quote:Then 60D it is. The 60D has more ways of capturing video: 720p and 1080p, 24, 25, 30, 50 and 60p
And the 60D has a flip-out-and-in screen. Very handy for low shots
Oh, and one extra reason: With a 60D you can use EF and EF-S lenses. With the 5DmkII only EF!
Dan zou IS inderdaad wel een voordeel kunnen zijn. Voor de rest denk ik dat je van beide lenzen niet ongelukkig zal worden.quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:27 schreef Stefan het volgende:
Voor mij is IS belangrijk, het is video en voornamelijk camjo dus daar plak je sowieso altijd 40 beelden in 2 minuten
Vooral omdat de 5D de eerste goede camera was van Canon die kon filmen, fullframe is, en een schitterende DOF heeft.quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:25 schreef elcastel het volgende:
Maar waarom kiezen gerenomeerde serie-makers dan allemaal voor de 5D2 ? ALthans dat is wat ik overal lees.
Ja, 5D evenaart highend camera's van 20.000 euro.quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:55 schreef kanovinnie het volgende:
Waarom doen ze dat dan? Vanwege de kwaliteit van de 5D?
heb je de vergelijkende beelden wel eens gezien? Als je dat evenaren noemt .. dan ben je blind...quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:56 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, 5D evenaart highend camera's van 20.000 euro.
Vind ik maar een rare test. Je kan niet 2 keer wat filmen en dat vergelijken imo.quote:
2,8 is idd niet te doen, heb met f4 geschoten vandaag en dan is een stapje van persoon al out of focus als resultaatquote:Op woensdag 28 december 2011 22:42 schreef ebeaydojraes het volgende:
Punt is alleen dat je op 2.8 een scherptediepte heb waarbij het oor al onscherp is als je op een neus scherpstelt. Dit is dus relatief gezien onbruikbaar, naast het feit dat op 2.8 geen enkele lens volledig scherp is (te weinig contrast), op het centrale gebied na. Gewoon een goede LED lamp erbij en schieten maar. Verlichting is nog veel belangrijker dan wat dan ook.
Maar vergeet je niet dat hoe mooi of duur een camera is,als de fotograaf/bediener van het apparaat er niks van kan,dan heb je ook niet veel aan een geweldig apparaat.quote:Op dinsdag 27 december 2011 09:55 schreef SunChaser het volgende:
Hoi, ik filmde tot voor kort met minidv. Dankzij schade ben ik gedwongen een nieuwe set aan te gaan schaffen. Dat kan weer minidv worden maar ook hd/digitaal met een Sony EX1 of 3. Maar ik kan ipv van ENG ook DSLR gaan. Als ik zie wat voor resultaten bereikt worden met de Canon 5D Mark 2. Ook qua audio met de juiste randapparatuur. Ik lees dat House MD afleveringen en fragmenten van Harry Potter zijn opgenomen met de 5D Mark 2.
Klopt, witbalans is nog even zoeken. Handmatig kan, maar je hebt ook een paar mooie opties, dus bekijk t per geval. Bakkerijfilmpje is wat te geel al past t wel bij het brood.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:25 schreef shiznuts het volgende:
Zou tof zijn, thanks! Ben benieuwd hoe je setup er inmiddels uitziet.
Even gekeken bij die laatste repo's. Zeker wel tof, goeie depth of field haal je met de full frame en lenzen.Heb wel een idee dat de white balance of grading niet altijd lekker is, komt soms wat gelig/oranje over.
Schiet je trouwens 'flat' en daarna veel postprocessing? Of doe je het liever in-camera zo dichtbij wat je uiteindelijk zou willen hebben en daarmee zo weinig mogelijk hoeft na te bewerken?
Klopt, iedereen kan een dslr aanschaffen en doet dat ook. Voor mij is t beeld belangrijk maar ik vind t ook handzaam en handig.quote:Op donderdag 2 februari 2012 14:07 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Maar vergeet je niet dat hoe mooi of duur een camera is,als de fotograaf/bediener van het apparaat er niks van kan,dan heb je ook niet veel aan een geweldig apparaat.
Dus je moet je altijd afvragen: Wat is de meerwaarde voor mij buiten dat het allemaal technisch geweldig is.
Al tijd gehad voor een kiekje van je rig?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 16:54 schreef Stefan het volgende:
maak ik morgen even, is nog niet compleet
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:48 schreef problematiQue het volgende:
Was je gisteren toevallig op Stukafest? Ik meende een bekend gezicht te zien
nee, ik bedoelde ook stefanquote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:41 schreef problematiQue het volgende:
Jij ook? Ik doelde eigenlijk op Stefan.
Fotograferende?
http://www.leidschdagblad(...)en-in-studentenkamerquote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:48 schreef problematiQue het volgende:
Was je gisteren toevallig op Stukafest? Ik meende een bekend gezicht te zien
Ik zie nu pas dat je weer terug bent naar Sunchaser als nick. Why?quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:38 schreef SunChaser het volgende:
Nee ik ben een mannelijke newbie
Ik heb 5 jaar gedraaid met een Canon XL2, dus in DSLR land ben ik idd nieuw
Volgens mij had ik die gemaakt..quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:09 schreef Stefan het volgende:
Er staat tussen die facebookfotos ook een frontfoto van mn set en ik sta er ook charming op
quote:
Ja, twee zelfs. Maar ik draaide full Auto op de ENG wist echt niet wat ik technisch deed. Ik vertelde verhalen dat kon ik wel maar footage was altijd afwijkend, compenseerde iso en sluiter op gevoelquote:Op woensdag 4 juni 2014 20:27 schreef Susteren het volgende:
[..]![]()
Had je op je ENG body geen ingebouwde ND?
Aah okey!quote:Op woensdag 4 juni 2014 20:32 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ja, twee zelfs. Maar ik draaide full Auto op de ENG wist echt niet wat ik technisch deed. Ik vertelde verhalen dat kon ik wel maar footage was altijd afwijkend, compenseerde iso en sluiter op gevoel
Daarna kreeg ik DSLR onder de knie en na een jaar ging ik fotograferen en het duurde daarna weer een jaar dat ik dat zonder liveview kon
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |