Ja, maar als t mn werk helpt, ik moet betrouwbaar spul hebben, niet dat een Meike dat niet is maar het origineel ben ik ook verzekerd van garantie enzoquote:
Doe t, voor de batterijen, filmen vreet stroom.quote:Op vrijdag 30 december 2011 12:35 schreef kanovinnie het volgende:
Heb je uberhaupt wel een grip nodig tijdens het filmen?
Chips moet je eten.quote:
quote:Op vrijdag 30 december 2011 14:53 schreef problematiQue het volgende:
Ik denk of de grip kan communiceren met de body over hoeveel energie er nog in de batterijen zit.
In dat geval, lijkt me wel.quote:Op vrijdag 30 december 2011 14:53 schreef problematiQue het volgende:
Ik denk of de grip kan communiceren met de body over hoeveel energie er nog in de batterijen zit.
In Canonbatterijen zitten chips die communiceren met de camera over hoevol ze zijnquote:Op vrijdag 30 december 2011 14:14 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Chips moet je eten.
M.a.w. wat bedoel je?
Ja zit gewoon in je 5D idd, had tijdje terug een neppert erin en doet het gewoon prima hoor ook met weergave.quote:Op vrijdag 30 december 2011 15:29 schreef Stefan het volgende:
[..]
In Canonbatterijen zitten chips die communiceren met de camera over hoevol ze zijn
quote:Op vrijdag 30 december 2011 15:43 schreef Stefan het volgende:
Ik moet ook niet teveel opties hebben. Bij de Canon XL2 duurde het 3 jaar voordat ik met de ISO en Iris en de manual focus aan de slag ging
quote:Then 60D it is. The 60D has more ways of capturing video: 720p and 1080p, 24, 25, 30, 50 and 60p
And the 60D has a flip-out-and-in screen. Very handy for low shots
Oh, and one extra reason: With a 60D you can use EF and EF-S lenses. With the 5DmkII only EF!
Dan zou IS inderdaad wel een voordeel kunnen zijn. Voor de rest denk ik dat je van beide lenzen niet ongelukkig zal worden.quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:27 schreef Stefan het volgende:
Voor mij is IS belangrijk, het is video en voornamelijk camjo dus daar plak je sowieso altijd 40 beelden in 2 minuten
Vooral omdat de 5D de eerste goede camera was van Canon die kon filmen, fullframe is, en een schitterende DOF heeft.quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:25 schreef elcastel het volgende:
Maar waarom kiezen gerenomeerde serie-makers dan allemaal voor de 5D2 ? ALthans dat is wat ik overal lees.
Ja, 5D evenaart highend camera's van 20.000 euro.quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:55 schreef kanovinnie het volgende:
Waarom doen ze dat dan? Vanwege de kwaliteit van de 5D?
heb je de vergelijkende beelden wel eens gezien? Als je dat evenaren noemt .. dan ben je blind...quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:56 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, 5D evenaart highend camera's van 20.000 euro.
Vind ik maar een rare test. Je kan niet 2 keer wat filmen en dat vergelijken imo.quote:
2,8 is idd niet te doen, heb met f4 geschoten vandaag en dan is een stapje van persoon al out of focus als resultaatquote:Op woensdag 28 december 2011 22:42 schreef ebeaydojraes het volgende:
Punt is alleen dat je op 2.8 een scherptediepte heb waarbij het oor al onscherp is als je op een neus scherpstelt. Dit is dus relatief gezien onbruikbaar, naast het feit dat op 2.8 geen enkele lens volledig scherp is (te weinig contrast), op het centrale gebied na. Gewoon een goede LED lamp erbij en schieten maar. Verlichting is nog veel belangrijker dan wat dan ook.
Maar vergeet je niet dat hoe mooi of duur een camera is,als de fotograaf/bediener van het apparaat er niks van kan,dan heb je ook niet veel aan een geweldig apparaat.quote:Op dinsdag 27 december 2011 09:55 schreef SunChaser het volgende:
Hoi, ik filmde tot voor kort met minidv. Dankzij schade ben ik gedwongen een nieuwe set aan te gaan schaffen. Dat kan weer minidv worden maar ook hd/digitaal met een Sony EX1 of 3. Maar ik kan ipv van ENG ook DSLR gaan. Als ik zie wat voor resultaten bereikt worden met de Canon 5D Mark 2. Ook qua audio met de juiste randapparatuur. Ik lees dat House MD afleveringen en fragmenten van Harry Potter zijn opgenomen met de 5D Mark 2.
Klopt, witbalans is nog even zoeken. Handmatig kan, maar je hebt ook een paar mooie opties, dus bekijk t per geval. Bakkerijfilmpje is wat te geel al past t wel bij het brood.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:25 schreef shiznuts het volgende:
Zou tof zijn, thanks! Ben benieuwd hoe je setup er inmiddels uitziet.
Even gekeken bij die laatste repo's. Zeker wel tof, goeie depth of field haal je met de full frame en lenzen.Heb wel een idee dat de white balance of grading niet altijd lekker is, komt soms wat gelig/oranje over.
Schiet je trouwens 'flat' en daarna veel postprocessing? Of doe je het liever in-camera zo dichtbij wat je uiteindelijk zou willen hebben en daarmee zo weinig mogelijk hoeft na te bewerken?
Klopt, iedereen kan een dslr aanschaffen en doet dat ook. Voor mij is t beeld belangrijk maar ik vind t ook handzaam en handig.quote:Op donderdag 2 februari 2012 14:07 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Maar vergeet je niet dat hoe mooi of duur een camera is,als de fotograaf/bediener van het apparaat er niks van kan,dan heb je ook niet veel aan een geweldig apparaat.
Dus je moet je altijd afvragen: Wat is de meerwaarde voor mij buiten dat het allemaal technisch geweldig is.
Al tijd gehad voor een kiekje van je rig?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 16:54 schreef Stefan het volgende:
maak ik morgen even, is nog niet compleet
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:48 schreef problematiQue het volgende:
Was je gisteren toevallig op Stukafest? Ik meende een bekend gezicht te zien
nee, ik bedoelde ook stefanquote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:41 schreef problematiQue het volgende:
Jij ook? Ik doelde eigenlijk op Stefan.
Fotograferende?
http://www.leidschdagblad(...)en-in-studentenkamerquote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:48 schreef problematiQue het volgende:
Was je gisteren toevallig op Stukafest? Ik meende een bekend gezicht te zien
Ik zie nu pas dat je weer terug bent naar Sunchaser als nick. Why?quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:38 schreef SunChaser het volgende:
Nee ik ben een mannelijke newbie
Ik heb 5 jaar gedraaid met een Canon XL2, dus in DSLR land ben ik idd nieuw
Volgens mij had ik die gemaakt..quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:09 schreef Stefan het volgende:
Er staat tussen die facebookfotos ook een frontfoto van mn set en ik sta er ook charming op
quote:
Ja, twee zelfs. Maar ik draaide full Auto op de ENG wist echt niet wat ik technisch deed. Ik vertelde verhalen dat kon ik wel maar footage was altijd afwijkend, compenseerde iso en sluiter op gevoelquote:Op woensdag 4 juni 2014 20:27 schreef Susteren het volgende:
[..]![]()
Had je op je ENG body geen ingebouwde ND?
Aah okey!quote:Op woensdag 4 juni 2014 20:32 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ja, twee zelfs. Maar ik draaide full Auto op de ENG wist echt niet wat ik technisch deed. Ik vertelde verhalen dat kon ik wel maar footage was altijd afwijkend, compenseerde iso en sluiter op gevoel
Daarna kreeg ik DSLR onder de knie en na een jaar ging ik fotograferen en het duurde daarna weer een jaar dat ik dat zonder liveview kon
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |