Dan zou IS inderdaad wel een voordeel kunnen zijn. Voor de rest denk ik dat je van beide lenzen niet ongelukkig zal worden.quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:27 schreef Stefan het volgende:
Voor mij is IS belangrijk, het is video en voornamelijk camjo dus daar plak je sowieso altijd 40 beelden in 2 minuten
Vooral omdat de 5D de eerste goede camera was van Canon die kon filmen, fullframe is, en een schitterende DOF heeft.quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:25 schreef elcastel het volgende:
Maar waarom kiezen gerenomeerde serie-makers dan allemaal voor de 5D2 ? ALthans dat is wat ik overal lees.
Ja, 5D evenaart highend camera's van 20.000 euro.quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:55 schreef kanovinnie het volgende:
Waarom doen ze dat dan? Vanwege de kwaliteit van de 5D?
heb je de vergelijkende beelden wel eens gezien? Als je dat evenaren noemt .. dan ben je blind...quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:56 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, 5D evenaart highend camera's van 20.000 euro.
Vind ik maar een rare test. Je kan niet 2 keer wat filmen en dat vergelijken imo.quote:
2,8 is idd niet te doen, heb met f4 geschoten vandaag en dan is een stapje van persoon al out of focus als resultaatquote:Op woensdag 28 december 2011 22:42 schreef ebeaydojraes het volgende:
Punt is alleen dat je op 2.8 een scherptediepte heb waarbij het oor al onscherp is als je op een neus scherpstelt. Dit is dus relatief gezien onbruikbaar, naast het feit dat op 2.8 geen enkele lens volledig scherp is (te weinig contrast), op het centrale gebied na. Gewoon een goede LED lamp erbij en schieten maar. Verlichting is nog veel belangrijker dan wat dan ook.
Maar vergeet je niet dat hoe mooi of duur een camera is,als de fotograaf/bediener van het apparaat er niks van kan,dan heb je ook niet veel aan een geweldig apparaat.quote:Op dinsdag 27 december 2011 09:55 schreef SunChaser het volgende:
Hoi, ik filmde tot voor kort met minidv. Dankzij schade ben ik gedwongen een nieuwe set aan te gaan schaffen. Dat kan weer minidv worden maar ook hd/digitaal met een Sony EX1 of 3. Maar ik kan ipv van ENG ook DSLR gaan. Als ik zie wat voor resultaten bereikt worden met de Canon 5D Mark 2. Ook qua audio met de juiste randapparatuur. Ik lees dat House MD afleveringen en fragmenten van Harry Potter zijn opgenomen met de 5D Mark 2.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |