Vond het boek van Paul Verhoeven over Jezus wel amusant. Niet omdat ik nu perse in zijn theorieën geloof, wel omdat het laat zien dat je al die verhalen met een andere bril ook compleet anders kunt uitleggen.quote:Op zondag 25 december 2011 13:40 schreef Isabeau het volgende:
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat mensen geloven als ze wetenschappelijk ingesteld zijn. Er zijn genoeg bewijzen dat de bijbel erg politiek gericht is, dat bepaalde boeken wegens 'onhandig' gewoon uit de bijbel zijn weggelaten, dat er tientallen 'jezus-achtigen' rond het jaar 0 leefden (was zeg maar hip) en mijn voornaamste argument: er zijn duizenden verschillende reliegies en al die mensen denken dat zij gelijk hebben en hebben daar bizar veel voor over (tot zelfmoord aan toe). Alleen al het aantal christelijke denominaties is overweldigend en allemaal interpreteren ze het woord van god anders en vinden allemaal dat zij gelijk hebben. Dat is te bizar voor mij om te begrijpen.
moet altijd een beetje huilen aan het eindequote:Maa the Very Old Ewe: Darn silly carry-on, if you ask me.
Horse: The cat says they call it Christmas
Ferdinand the duck: Christmas! Christmas dinner, yeah. Dinner means death. Death means carnage! Christmas means carnage!
[flies away frantically]
Ferdinand the duck: Christmas means carnage!
Ik snap eigenlijk niemand die denkt de absolute waarheid te kennenquote:Op zondag 25 december 2011 13:51 schreef Felagund het volgende:
Ik snap het geloven ook niet zo, maar ik snap de fundamentalistische atheïsten net zo goed niet.
Ik dacht nog wel dat jij me begreepquote:Op zondag 25 december 2011 13:52 schreef TAV74 het volgende:
Ik snap eigenlijk niemand die denkt de absolute waarheid te kennen
Jij denkt het toch niet? Jij weet het gewoonquote:Op zondag 25 december 2011 13:53 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik dacht nog wel dat jij me begreep
QFT!quote:Op zondag 25 december 2011 13:52 schreef TAV74 het volgende:
Dat bedoel ik, volgens mij kun je sommige vragen helemaal niet beantwoorden, vandaar dat er zoveel verschillende antwoorden bestaan.quote:Op zondag 25 december 2011 13:52 schreef TAV74 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
quote:
quote:Op zondag 25 december 2011 14:27 schreef borisz het volgende:
Voor wie het wil weten. Wat over Masterchef Aussie S4. Al is het weinig schokkends toch in den spoilert.Ik wacht wel weer tot het op Net5 komtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stofzuigen gedaan, gelei in koelkast (stijft hopelijk op), salade gemaakt en nu alvast ricottamengsel maken. Dan douchen en hopelijk zijn mn ouders en zusje er dan nog niet
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
ik snap wat je bedoeltquote:Op zondag 25 december 2011 14:25 schreef Sarabi het volgende:
Ik moet ook geen zielige verhalen over kittens in F&F gaan lezen![]()
Soms heb ik het idee dat ik meer om dieren geef dan om mensen.
quote:Op zondag 25 december 2011 14:25 schreef Sarabi het volgende:
Ik moet ook geen zielige verhalen over kittens in F&F gaan lezen![]()
Toppiequote:Op zondag 25 december 2011 15:13 schreef Sunnythesun het volgende:
ijstaart is echt super mooi gelukt!! Heb vast 4 puntjes afgesneden, helft weer in de vriezer gedaan voor later deze vakantie
Super simpel maar ook een super effectief dessert
op weg![]()
Ziet er niet verkeerd uit. Ook de kaart is oké. Binnenkort ook maar eens uitproberen.quote:Op zondag 25 december 2011 16:11 schreef borisz het volgende:
Lekker rondje gelopen netEven langs het nieuwe restaurant in een oude paardenstal van Beeckestijn gelopen. Wellicht een keer eten. Ik ken iig 1 iemand in de bediening daar
.
http://www.brasseriebeeckestijn.nl/index.php
Daar moet je ook niet gaan lezen als je de afleveringen nog niet bekeken hebt.quote:Op zondag 25 december 2011 16:17 schreef Stereotomy het volgende:
Kut, dikke vette spoilert gelezen dankzij Bloes' Dexter topique
Nee, ik moest gewoon niet kijken.quote:Op zondag 25 december 2011 16:19 schreef Bluezz het volgende:
Oeps, daar hoefde ik toch niet te spoileren?
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 25 december 2011 16:21 schreef golfer het volgende:
[..]
Daar moet je ook niet gaan lezen als je de afleveringen nog niet bekeken hebt.
Leuk als zoiets een soort traditie wordt na verloop van een aantal jaren.quote:Op zondag 25 december 2011 16:42 schreef Stereotomy het volgende:
Vanavond traditionele kerstdiner met vrienden in Tilburg. Denk zo'n 10e jaar achter elkaar met kerst. Heel bijzonder.
Is wel leuk, de aanhang komt en gaat, maar de vriendengroep blijft hetzelfde door de jaren heen.quote:Op zondag 25 december 2011 16:46 schreef golfer het volgende:
[..]
Leuk als zoiets een soort traditie wordt na verloop van een aantal jaren.
quote:Op zondag 25 december 2011 16:48 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Is wel leuk, de aanhang komt en gaat, maar de vriendengroep blijft hetzelfde door de jaren heen.
Ik ben het niet vaak met je eens maar nu welquote:Op zondag 25 december 2011 15:00 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
ik snap wat je bedoeltsommige mensen zijn echt geen katten waard
Rewimo die haar katten zonaar weer dumpt vanwege kittengedragquote:Op zondag 25 december 2011 15:04 schreef Isabeau het volgende:
Wat is er aan de hand dan? (wil ik het weten?)
quote:Op zondag 25 december 2011 19:24 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik ben het niet vaak met je eens maar nu wel
Klopt, geen grote dingenquote:Op zondag 25 december 2011 19:26 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]over watvoor dingen ben je het niet met me eens dan?
zo vaak gebeurt dat niet toch dat we een enorme discussie hebben ofzo
Beetje jammer iddquote:Op zondag 25 december 2011 19:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Rewimo die haar katten zonaar weer dumpt vanwege kittengedrag
En geen drie weken op een goede opvang kan wachten
Is dat niet de eerste keer dan? /nieuwsgierigquote:Op zondag 25 december 2011 19:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Rewimo die haar katten zonaar weer dumpt vanwege kittengedrag
En geen drie weken op een goede opvang kan wachten
Welkom!quote:Op zondag 25 december 2011 21:10 schreef Ml-etje het volgende:
Oh ja ik kwam hier door de linkjes van rubje, sorry voor het binnen vallen.
quote:
Thanksquote:
quote:Op zondag 25 december 2011 15:43 schreef Isabeau het volgende:
Laat je nog weten hoe het smaakt, Sun? Als het geweldig is dan houd ik me aanbevolen voor het recept
quote:Op zondag 25 december 2011 21:38 schreef Sunnythesun het volgende:
viel zo ook erg in de smaak, volgende keer wordt ie nog lekkerder
![]()
En ik heb nog een halve in de vriezer die eerst op moet
quote:Op zondag 25 december 2011 21:41 schreef Ml-etje het volgende:
[..]vervelend!
Heb de laatste keer voor iedereen zijn eigen smaak gemaakt.
Als in "als je mag kiezen wat voor ijs je wil welke smaak neem je dan? En welke smaak wil je als je taart eet"?
En dan met mini springvormen.
of kleine springvormen en grote etersquote:Op zondag 25 december 2011 21:44 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]leuk idee ja!! Maar dan moet je wel echt ienniemiennie springvormen hebben lijkt me
Ja ik heb zelf ook wel kleine springvormen, maar die zijn nog wel ter grootte van een 1-persoonsquiche. Dus voor een dessert toch wel minimaal 2 personen.. en dan is het nog veel.quote:Op zondag 25 december 2011 21:47 schreef Ml-etje het volgende:
[ afbeelding ]
Wat flying-dutchman zegt
Voor de kleine eters een doggybag
Oh nee de mijne zijn kleiner dan het maatje quiche, alleen oma protesteerde wat.quote:Op zondag 25 december 2011 21:50 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja ik heb zelf ook wel kleine springvormen, maar die zijn nog wel ter grootte van een 1-persoonsquiche. Dus voor een dessert toch wel minimaal 2 personen.. en dan is het nog veel.
Die ik heb zijn ongeveer 12cm doorsnede denk ik, van de hema. Nu had ik voor 8 personen in een springvorm van 20cm max denk ik, maar hij is ook hoog. Maar in 8 stukken verdeeld heb je een mooie portie.quote:Op zondag 25 december 2011 21:51 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Oh nee de mijne zijn kleiner dan het maatje quiche, alleen oma protesteerde wat.
trustequote:Op zondag 25 december 2011 21:59 schreef Sunnythesun het volgende:
geloof dat we lekker in bed nog even tv gaan kijken.. best vermoeiend kerstgourmetten
Voor iedere boodschap een andere wcquote:Op zondag 25 december 2011 16:27 schreef Memento-Mori het volgende:
keiluxe, ik heb 6 douches en 9 wc;s voor mezelf zo'n beetje
Fijn dat het allemaal lekker en geslaagd was. Heb je zelf ook nog wel tijd gehad om er van te genieten?quote:Op zondag 25 december 2011 22:40 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Voor iedere boodschap een andere wc
Iedereen lekker gegeten? Ouders en zusje zijn weer weg, geen ongemakkelijke stiltes of wat ook; gewoon lekker gegeten en gekletst. Alles is gelukt!De kruidengelei vond ik zelf behoorlijk sterk en nu weet ik zeker dat ik geen fan ben van rozemarijn (heel sterk). De trappistenbiersaus viel goed in de smaak en over de hele avond heb ik van hun 3-en wel zo'n 12 complimentjes gekregen
Was ook erg blij met de gaarheid van de varkenshaas, precies goed en lekker mals
.
Mn zusje heeft zoals verwacht niet het voorgerecht en nagerecht gegeten maar gelukkig had ik daar al rekening mee gehouden en andere dingen voor haar. Tussen het tussengerecht en het hoofdgerecht ging ik afwassen en koken en speelden zij een spelletje. Al met al leuk, lekker en gezellig. Hopelijk bij jullie ook!
Mini taartvormpjes zijn coolquote:Op zondag 25 december 2011 21:47 schreef Ml-etje het volgende:
[ afbeelding ]
Wat flying-dutchman zegt
Voor de kleine eters een doggybag
Hihi, hier lagen ze ook op een gegeven moment alledrie te slapenquote:Op zondag 25 december 2011 22:00 schreef flying-dutchman het volgende:
[..]
truste
zit hier ook behoorlijk in te kakken![]()
Niet meegedaan met het spelletje maar ja hoor; toen ik het hoofdgerecht ging maken werd ik weer ff beroerd en dacht ik dat ik niet meer mee kon eten maar dat ging 20 min later gelukkig weer beter en heb heel goed gegeten, alleen was de enige die de biersaus niet at maar dat kwam omdat ik em vond stinken in de keukenquote:Op zondag 25 december 2011 22:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Fijn dat het allemaal lekker en geslaagd was. Heb je zelf ook nog wel tijd gehad om er van te genieten?
Nee, vind ik nog wel meevallen.quote:Op zondag 25 december 2011 22:49 schreef FutureFairytale het volgende:
Smaakt kreeft eigenlijk erg naar vis?
Ryan Goslingquote:Op zondag 25 december 2011 22:58 schreef golfer het volgende:
We gooien er hier nog even een filmpje doorheen.
Oh dat is lekkerquote:Op zondag 25 december 2011 22:53 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, vind ik nog wel meevallen.
Is stevig vlees van structuur.
Smaakt in de verte een beetje naar bijvoorbeeld zeeduivel-filet.
Stopgezet, want zonder NL subs wat lastig te volgen soms. Eerst even een versie met NL-subs zoeken.quote:Op zondag 25 december 2011 22:58 schreef golfer het volgende:
We gooien er hier nog even een filmpje doorheen.
Vind Ides of March beterquote:Op zondag 25 december 2011 23:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Stopgezet, want zonder NL subs wat lastig te volgen soms. Eerst even een versie met NL-subs zoeken.
Als alternatief hebben we nog een Robert Redford filmpje op de plank liggen.
+1quote:Op zondag 25 december 2011 21:28 schreef TAV74 het volgende:
Zo, weer thuisLekker gegeten en gedronken, nu beetje duf
Ik, denk ik ook.quote:
Oh god(..... )je doet een Dexter marathon?quote:
11 om een uur of 9 en 12 nu.quote:Op maandag 26 december 2011 00:00 schreef golfer het volgende:
[..]
Oh god(..... )je doet een Dexter marathon?
Oh Godquote:
quote:Op maandag 26 december 2011 00:00 schreef golfer het volgende:
Oh god(..... )je doet een Dexter marathon?
quote:
Fijn dat alles ontspannen en goed verliep en je van het eten hebt genoten. Eerst slapen, de afwas heb je morgen vast meer zin inquote:Op maandag 26 december 2011 00:46 schreef AnneX het volgende:
Het was een lange dag zo, de schoonfamilie verliet om 0:00 het pand.
Alles in pais en vree verlopen tot opluchting van schoonouders.
Eten en het beest was helemaal geweldig.
De afwas minder, die staat tot morgen wat niet in de machine kan/gaat.
En oh, wat waren de stoofpeertjes lekker van mijn zwager.
Fijn dat het bij jou ook goed verliep FFT .
Op naar 2e K ... Trusten.
dat komt me bekend voor. Gekookt, daarma filmpje... zitten we met z'n 3en naast elkaar te ronken (bij tropa de elite en dat is nou niet bepaald een slaapverwekkende film)quote:Op zondag 25 december 2011 22:45 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Mini taartvormpjes zijn coolWel duur (bij de kookwinkel, maar daar is alles duur).
[..]
Hihi, hier lagen ze ook op een gegeven moment alledrie te slapen
Maar dat recept klinkt bekend! Ik heb zoiets ooit eens gemaakt met koffiemerengue en dan met slagroom met advocaat erdoor geklopt. Was echt heerlijkquote:Op zondag 25 december 2011 21:33 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]goed gelukt!! Ik had het met bramen en bramencoulis en limoncello 'on the side' geserveerd, lekker! maar er had ook heel goed een schep lemoncurd doorheen gekund en dan iets citroenigs er bij geserveerd. Was ook lekker geweest
Kortom een recept waar goed mee te variëren is.
Zo maak je het:
Springvorm of cakeblik van ongeveer 1 liter bekleden met bakpapier en als je het leuk vind een laagje (chocolade)cake er in aan brengen als bodem. 300ml slagroom stijf kloppen met 6el suiker. Daar 200ml boerenyoghurt doorheen spatelen. Dan 100 gr merengue er door, in de vorm op de cake storten, laagje merengue er overheen en minstens 4 uur in de vriezer. Mijn idee is dus om er de volgende keer of lemoncurd door heen te mengen, of vruchten.. kan allemaal
Isaquote:
Flink ritjequote:Op maandag 26 december 2011 09:28 schreef Anthraxx het volgende:
Goedemorgen. Wij gaan zometeen van Noord-Groningen naar mijn ouders.
ik moet straks weer helemaal van ramphof naar de andere kant van 015... met die dienstregelingen hier doe je daar volgens mij ongeveer even lang overquote:
Zo, dat is echt heel Nederland doorquote:Op maandag 26 december 2011 09:28 schreef Anthraxx het volgende:
Goedemorgen. Wij gaan zometeen van Noord-Groningen naar mijn ouders.
Zeker, je zal maar in Rotterdam of maastricht wonen en dan naar noord groningen.quote:Op maandag 26 december 2011 09:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zo, dat is echt heel Nederland door
quote:Op maandag 26 december 2011 09:38 schreef flying-dutchman het volgende:
[..]
ik moet straks weer helemaal van ramphof naar de andere kant van 015... met die dienstregelingen hier doe je daar volgens mij ongeveer even lang over
Ouders wonen bij Rotterdamquote:Op maandag 26 december 2011 09:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zeker, je zal maar in Rotterdam of maastricht wonen en dan naar noord groningen.
waarom niet maastricht - den helder joh Zie je ook nog eens watquote:Op maandag 26 december 2011 09:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zeker, je zal maar in Rotterdam of maastricht wonen en dan naar noord groningen.
Mijn papa heeft dat een keer of 5/6 op de fiets gedaan. Vroeger was dat een toertocht.quote:Op maandag 26 december 2011 09:49 schreef flying-dutchman het volgende:
[..]
waarom niet maastricht - den helder joh Zie je ook nog eens wat
Ik moest ff een paar keer kijken voor ik de boel herkendequote:Op maandag 26 december 2011 09:54 schreef flying-dutchman het volgende:
Wat is Delft er toch op achteruit gegaan:
[ afbeelding ]
Typische hollandsche baan natuurlijkquote:Op maandag 26 december 2011 10:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Clinical social worker bij joe's steakehouse.
Wat is dat nou weer?quote:Op maandag 26 december 2011 10:09 schreef Isabeau het volgende:
Ik stumblede op een fake identity generator en dacht: laat ik eens dutch en netherlands kiezen.
Krijg ik allemaal deze voornamen: Dilek, Anchie, Fedoua, Alana, Sunaina, Margret, Nasima, Yuki, Atika, Cedric, Erdal, Beer, Akif, Govert, Iliass, Zakariya.super Nederlands allemaal!
Margret en Govert klinken nog wel Hollandsch.
(en ik zie nu dat bij je identity ook staat waar je werkt en dat is dan van het type 'Johnson's General Store')
linkje
quote:Op maandag 26 december 2011 10:37 schreef Stereotomy het volgende:
Was ik maar 1.69 meter lang
Goeie moggel
Renzo is een klein dikkertjequote:Op maandag 26 december 2011 10:32 schreef kaasplankje het volgende:
Wat is dat nou weer?![]()
Hij genereert Renzo Boekhout en ik ben dan 109kg en 1.69 meter lang
Ik vond het een erg inspirerende blogquote:Op maandag 26 december 2011 11:00 schreef Stereotomy het volgende:
Hee Isa, je had het misschien gemist maar vond die blog over dat dikke meisje dat enorm was afgevallen in één jaar wel herkenbaar qua hoe ze met voedsel omgaat enzo.
Niet dat ik een dik meiske was.
quote:Santa Claus wasn’t portrayed as human-sized until Coca-Cola did in 1931. Before that, he had been shown as an elf.
Ja precies, het missen van geen 5 slices pizza meer eten en die 6e ook, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 26 december 2011 11:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vond het een erg inspirerende blogVooral dat ze gewoon vastbesloten was en elke dag opnieuw tegen zichzelf zei: Can you do it today? Just today? En dus stap voor stap al dat gewicht is kwijt geraakt. En dan tot de conclusie komt dat dik of dun, ze is nog steeds dezelfde persoon en dun zijn is geen instant-happiness. Mag ik vragen welk deel precies over hoe ze tegen voedsel aankijkt? (ik herinner me met name de pagina waarin ze opsomt wat ze allemaal wel niet mist
)
Renzo.quote:Op maandag 26 december 2011 11:05 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben kerstfeiten aan het lezen. En dit is![]()
![]()
[..]
Ik snap dat je dat mistquote:Op maandag 26 december 2011 11:13 schreef Stereotomy het volgende:
Ja precies, het missen van geen 5 slices pizza meer eten en die 6e ook, bijvoorbeeld.Ik eet nog steeds alles, vind het proberen van allerlei soorten smaken van haute cuisine tot Burger King / KFC echt geweldig, maar ik prop mezelf nooit meer vol. Het gevoel wat ik nooit meer heb, is complete verzadiging door voedsel. En dat had ik vroeger dus wel heel vaak.
Klinkt goed! Geniet ervanquote:Op maandag 26 december 2011 11:27 schreef Jagärtrut het volgende:
Fijne kerst aan alle Cullers!
Ik zit heerlijk bij de ouders van de Duutser in Zuid-Duitsland op het balkon, in de zon. Zonder jas, of iets. zo heerlijk! Zometeen cadeautjes, en daarna gourmetten. Of, raclette, eigenlijk.
Lekker, zon en raclette!quote:Op maandag 26 december 2011 11:27 schreef Jagärtrut het volgende:
Fijne kerst aan alle Cullers!
Ik zit heerlijk bij de ouders van de Duutser in Zuid-Duitsland op het balkon, in de zon. Zonder jas, of iets. zo heerlijk! Zometeen cadeautjes, en daarna gourmetten. Of, raclette, eigenlijk.
www.canyoustayfordinner.c(...)om-135lbs-agopart-2/quote:
quote:Op maandag 26 december 2011 11:38 schreef freecell het volgende:
Ow en wat 1 van de slappe lach dingen was,ik vroeg ' wie zijn er van jullie ook met oud en nieuw?'
En toen hadden we het over jou en moest Tara even aan 2 mensen uitleggen wie jij was.
En toen kwam de briljante zin: ' we waren voor we in 1 huis gingen wonen al hele goede vriendinnen'
Toen kwam D meteen ontzettend droog: ' ja, handig, kan je 's morgens elkaars haar borstelen'
Jazeker!quote:Op maandag 26 december 2011 11:56 schreef Isabeau het volgende:
Ze heeft een leuke manier van schrijven hè
quote:Op zondag 25 december 2011 23:49 schreef golfer het volgende:
Verder weer wat nieuw spul binnen aan het halen, zoals Jane Eyre 2011 met dat lelukke wijf.
Advocaat, ook een goed ideequote:Op maandag 26 december 2011 09:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar dat recept klinkt bekend! Ik heb zoiets ooit eens gemaakt met koffiemerengue en dan met slagroom met advocaat erdoor geklopt. Was echt heerlijkEn idd heel erg simpel! Beetje kloppen en in de diepvries schuiven: klaar.
Wist je dat niet??quote:Op maandag 26 december 2011 11:05 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben kerstfeiten aan het lezen. En dit is![]()
![]()
[..]
Nee echt nietquote:
Heb je het wel goed begrepen? Was het nu tussen 11 en 00 uur?quote:Op maandag 26 december 2011 12:17 schreef freecell het volgende:
Interessant, mensen die tussen 11en 12 komen en er nog niet zijn
Ik hoor dingdongquote:Op maandag 26 december 2011 12:19 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Heb je het wel goed begrepen? Was het nu tussen 11 en 00 uur?
Nou, dan zijn ze volgens mijn theorie mooi vroegquote:
Heb je in de auto ook nietquote:Op maandag 26 december 2011 12:21 schreef PdeHoog het volgende:
Trein was op tijdAlleen geen wifi
![]()
/hetisooknooitgoed
2 weken nog maar? Kom maar terug klagen als je er 2 maanden mee loopt zoals ikquote:Op maandag 26 december 2011 12:25 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zit al 2 weken met een slepende verkoudheid en een nare taaie hoest. Ik ben het zat.![]()
/klaagmodus
quote:Christmas falls on a Sunday this year, which, in my day, would've meant killing two birds with one stone and only having to go to church once this week. But not in 2011, The Year of the WTF. Rather than rolling out the red carpet for Baby Jesus's magic birthday, some churches are actually canceling or scaling back services on Sunday so that their parishoners and clergy can spend the day doing more Christmassy things like opening presents, eating, and watching Wal-Mart commercials with The Nutcracker Suite playing in the background.
Quibbling over the accuracies of when Jesus was actually born or if he ever really existed or was a bunch of guys who were all doing similar things at about the same time in the same general geographic region aside, there's no denying that, for practicing Christians, Christmas is generally thought of as, well, a religious observance. But maybe not so much anymore.
According to a Lifeway survey, about 10% of Protestant pastors plan to cut back on or cancel church services this Sunday, due to the fact that it's Christmas and people want to spend time with their families and honor Santa and stuff.
Who would have thought that the secularization of Christmas would be aided by the very religious folk who have been lamenting the secularization of the holiday?
And if churches aren't really observing their own religion's holidays anymore, can we really call them churches? Wouldn't it be more accurate to just call them Song Singing Judgment Societies and be done with it?
Oh ja? Ik heb echt geen idee. Ik moest hem van B. binnenhengelen, die 2011.quote:Op maandag 26 december 2011 12:02 schreef Sunnythesun het volgende:
bedoel je niet 2006. 2011 is een hele andere actrice..
De 2011 is iig niet met psycho-babequote:Op maandag 26 december 2011 12:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Oh ja? Ik heb echt geen idee. Ik moest hem van B. binnenhengelen, die 2011.
Jammer.quote:Op maandag 26 december 2011 12:57 schreef Sunnythesun het volgende:
De 2011 is iig niet met psycho-babe
Nou doe maar niet, straks zit ik er ook 2 maanden mee.quote:Op maandag 26 december 2011 12:30 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
2 weken nog maar? Kom maar terug klagen als je er 2 maanden mee loopt zoals ikwatje
![]()
geintje..kusje er op, kan geen kwaad, ik heb het toch zelf ook al
Merci bien!quote:Op maandag 26 december 2011 11:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
www.canyoustayfordinner.c(...)om-135lbs-agopart-2/
(mooi meisje overigens, ook toen ze dik was)
Succes!quote:Op maandag 26 december 2011 13:58 schreef golfer het volgende:
Vandaag hier een nieuw experiment voor mij. Ik ga patat maken van knolselderij.
Frituren ook?quote:Op maandag 26 december 2011 13:58 schreef golfer het volgende:
Vandaag hier een nieuw experiment voor mij. Ik ga patat maken van knolselderij.
quote:SYDNEY - Voor de bekende Australische tv-kok Matt Golinski had de kerst niet tragischer kunnen verlopen.
Bij een brand in zijn woning aan de Sunshine Coast kwamen zijn vrouw en drie tienerdochters om het leven. De 39-jarige Golinski, die optreedt in het kookprogramma Ready Steady Cook, wist zelf zwaargewoond uit de inferno te komen.
Buren van hem, die om 03.30u wakker werden van een harde knal, troffen de zwaar verbrande sterkok op straat aan, tewijl hij ''mijn familie, mijn familie'', schreeuwde. ''Het huis stond in lichterlaaie, we hoorden mensen gillen," maar we konden door de hitte weinig uitrichten, vertelde een buurtgenoot tegen de krant The Australian. Matt Golinski is levensgevaarlijk gewond opgenomen in een ziekenhuis in Brisbane.
Yups. 1x nu al voorgefrituurd op 150 graden en straks nog een keertje op 180 graden voordat het op het bord komt.quote:
Ik ken hem van de Australische Masterchef afleveringen.quote:
Ja? Welke aflevering zit hij er dan in? Ik ken alleen Matt Preston en Matt Moran (beide juryleden).quote:Op maandag 26 december 2011 14:52 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik ken hem van de Australische Masterchef afleveringen.
Wat verschrikkelijk.
Volgens mij ergens in het begin bij het selecteren van 50 naar 24 kandidaten, maar ik zou mij kunnen vergissen met als die Matjes.quote:Op maandag 26 december 2011 14:53 schreef FutureFairytale het volgende:
Ja? Welke aflevering zit hij er dan in? Ik ken alleen Matt Preston en Matt Moran (beide juryleden).
Ok ja toen keek ik het nog niet. Pas bij de laatste 15 vond ik het op tv.quote:Op maandag 26 december 2011 14:54 schreef golfer het volgende:
[..]
Volgens mij ergens in het begin bij het selecteren van 50 naar 24 kandidaten, maar ik zou mij kunnen vergissen met als die Matjes.
Uhuhquote:Op maandag 26 december 2011 14:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Inderdaad.
Geeft ook wel weer inspiratie
Horrorquote:
Ah ik zie dat we al kaartjes kunnen komen.quote:Op maandag 26 december 2011 15:15 schreef Bluezz het volgende:
Stuk gewandeld in het zonnetje, heerlijk!
En meteen even mijn overdenkingen qua liedje wat ik ga zingen gemaild naar de koorleider. Eens kijken wat hij ervan vind
Ik koop het zonder al die extra kosten gewoon aan de kassa, want helemaal uitverkocht is het nooit.quote:Op maandag 26 december 2011 16:07 schreef borisz het volgende:
Was 7,5 vorig jaar ja. Daarbij 1,5e service kosten en 0,75 betalingskosten..
Maar goed we hebben een kaartje![]()
Nou de honden staan er in de rij voor hoorquote:Op maandag 26 december 2011 16:09 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik koop het zonder al die extra kosten gewoon aan de kassa, want helemaal uitverkocht is het nooit.
quote:Op maandag 26 december 2011 16:09 schreef Bluezz het volgende:
Lieve trouwe fan die naar vals zingende 40/50ers komt kijken![]()
quote:Op maandag 26 december 2011 16:17 schreef borisz het volgende:
hmmm... De link --> http://www.oinkoink.nl/me(...)tures/3Z5C2Q56EQ.jpg
Pas maar op, straks horen we onszelf nog een keer en klinkt het mooiquote:
Tot op heden was het nooit echt vervelend hoorquote:Op maandag 26 december 2011 16:21 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Pas maar op, straks horen we onszelf nog een keer en klinkt het mooi
Ik blijf het dubbel vinden met die band trouwens..... erg leuk om mee te maken, leuk om te doen, maar het haalt alle 3 stemmigheid compleet weg. En daar studeren we zo hard op
Leuk krak, geniet ervanquote:Op maandag 26 december 2011 16:34 schreef krakkemieke het volgende:
Cadeautje is ingepakt, ik ben vet sjiek ingepakt compleet met lange oorhangers. Dat is wennen na zoveel jaar!![]()
Fijne avond allemaal!
Jij een erg fijne avond! Ross kijkt één of andere traditionele kerst voetbalwedstrijdquote:Op maandag 26 december 2011 16:34 schreef krakkemieke het volgende:
Cadeautje is ingepakt, ik ben vet sjiek ingepakt compleet met lange oorhangers. Dat is wennen na zoveel jaar!![]()
Fijne avond allemaal!
quote:Op maandag 26 december 2011 16:39 schreef Isabeau het volgende:
Jij een erg fijne avond! Ross kijkt één of andere traditionele kerst voetbalwedstrijd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Boxing day hequote:Op maandag 26 december 2011 16:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jij een erg fijne avond! Ross kijkt één of andere traditionele kerst voetbalwedstrijd
quote:Op maandag 26 december 2011 16:48 schreef Isabeau het volgende:
Hoeveel tentakels heeft een octopus?Net zoveel poten als een spin?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Worden die knapperig?quote:Op maandag 26 december 2011 18:18 schreef golfer het volgende:
Ik maak ook frietjes...van knolselderij.
Frietjes horen natuurlijk halfslap te zijn, leunend tegen het lauwe papier.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, niet echt. Het blijft natuurlijk een gefrituurde groente zonder tempuralaagje.. Wel erg smakelijk.quote:
Ga daar eens mee experimenteren, zit te denken aan een laagje maizena en rijstebloem.quote:Op maandag 26 december 2011 19:09 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Het blijft natuurlijk een gefrituurde groente zonder tempuralaagje.. Wel erg smakelijk.
Volgend jaar weer. Dit jaar verplichtingen tegenover onze kat die ziekelijk is, dus liever thuis bij haar dan verweg. (zul je zien dat ze het hartstikke goed doet en als een verwende prinses door het leven hobbelt).quote:Op maandag 26 december 2011 18:43 schreef AnneX het volgende:
Hé Jude, ben je niet naar een ver en warm land deze Kerst?
![]()
Wij eten tosti'sen een left over soeppie
Sterkte voor de kat en voor jullie.quote:Op maandag 26 december 2011 19:48 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Volgend jaar weer. Dit jaar verplichtingen tegenover onze kat die ziekelijk is, dus liever thuis bij haar dan verweg. (zul je zien dat ze het hartstikke goed doet en als een verwende prinses door het leven hobbelt).
Wij aten heerlijk frietjes en slurpen nu de laatste bodempjes wijn weg hier.
Danke schön.quote:Op maandag 26 december 2011 19:55 schreef AnneX het volgende:
[..]
Sterkte voor de kat en voor jullie.
De wijn is toch nooit op !
quote:Op maandag 26 december 2011 18:38 schreef Bluezz het volgende:
Iemand nog een Wiietje kopen?
fok of mp adnr 515190891Neefje heeft er al eentjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar heb ik die van mij naar toe gedaan
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
Succesquote:Op maandag 26 december 2011 20:09 schreef flying-dutchman het volgende:
Zo weer terug in Utrecht, morgen ochtend weer eens een intake, zo dus nog even mijn schoenen van een beetje glans voorzien
thanks en jij ook succes. Hoe lang moet jij in die hete luchtoven doorbrengenquote:Op maandag 26 december 2011 20:15 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
SuccesIk ga morgen software installeren
Samen met de leverancier. En we meoten het serverhok laten luchten volgens mij..... airco daar dood
't Was best warm vrijdag
als de airco in mijn serverhok uit valt is het heel snel gedaan met de rest van de apparatuur.quote:Op maandag 26 december 2011 20:15 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
SuccesIk ga morgen software installeren
Samen met de leverancier. En we meoten het serverhok laten luchten volgens mij..... airco daar dood
't Was best warm vrijdag
Dan hoop ik dat ze van het weekend de deur open hebben laten staanquote:Op maandag 26 december 2011 20:35 schreef z80 het volgende:
[..]
als de airco in mijn serverhok uit valt is het heel snel gedaan met de rest van de apparatuur.
als ik het een halve dag kan redden zonder alles open te zetten is het lang.
Nietquote:Op maandag 26 december 2011 20:31 schreef flying-dutchman het volgende:
[..]
thanks en jij ook succes. Hoe lang moet jij in die hete luchtoven doorbrengen
Ach die arme poet, hoe gaat het nu?quote:Op maandag 26 december 2011 19:48 schreef Duderinnetje het volgende:
Volgend jaar weer. Dit jaar verplichtingen tegenover onze kat die ziekelijk is, dus liever thuis bij haar dan verweg. (zul je zien dat ze het hartstikke goed doet en als een verwende prinses door het leven hobbelt).
Wij aten heerlijk frietjes en slurpen nu de laatste bodempjes wijn weg hier.
Het was inderdaad wel een goede film.quote:Op maandag 26 december 2011 23:15 schreef golfer het volgende:
Alsnog naar een goede versie met Nederlandse ondertitels van The Ides of March aan het kijken.
Het losweken gaat ook niet zomaar hequote:Op dinsdag 27 december 2011 01:58 schreef FutureFairytale het volgende:
En thuis. Blijft nog steeds moeilijk als ik zolang 'thuis' ben geweest, om dan terug te moeten gaan naar mijn app. Maar eenmaal ff hier gaat het weer en vind ik t niet meer zo erg om alleen in huis te slapen.
Bij mij niet in ieder gevalquote:Op dinsdag 27 december 2011 02:10 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Het losweken gaat ook niet zomaar he
Uitbroeden?quote:Op dinsdag 27 december 2011 02:14 schreef Bluezz het volgende:
Ik vraag me maar steeds af wat je nog meer met zo'n ostrich egg zou kunnen doen dan alleen maar omelet vormen.
Hij is nu reisleider en leidt culinaire reizen naar/door Sri Lankaquote:Op dinsdag 27 december 2011 02:12 schreef golfer het volgende:
Ik ben ook gek op Kumar. Wat een lieve man is dat.
quote:Op dinsdag 27 december 2011 02:14 schreef Bluezz het volgende:
Ik vraag me maar steeds af wat je nog meer met zo'n ostrich egg zou kunnen doen dan alleen maar omelet achtigen maken..
Steek je kop in het zand.quote:
Hee cool!quote:Op dinsdag 27 december 2011 02:22 schreef Bluezz het volgende:
Mail vd koorleider terug, hij is het helemaal met me eens en heeft mijn liedje 'verbouwd' tot hoe ik het graag wil hebben
Jij ook welterusten en wij gaan zo ook een beetje naar bed.quote:Op dinsdag 27 december 2011 02:43 schreef FutureFairytale het volgende:
Welterusten B&G! Tot morgen weer.
Goeiemorgen!quote:Op dinsdag 27 december 2011 02:12 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Bij mij niet in ieder geval. Maar vind dat het stukken beter gaat dan ik had verwacht dus das heel mooi
Heerlijk!quote:
Dat klinkt goedquote:Op dinsdag 27 december 2011 07:47 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Heerlijk!
Geitekaas in spek, sla met mandarijndressing, geroosterde ontbijtkoek en stoofpeer.
Chinese tomatensoep met wortelsterretjes.
Kabeljauwhaas met room en champignon, peultjes en erwtjes met citroen, aardappelgratin en witlofsalade.
Tiramisu met croquettes de Vinsobres, limoncello en blauwe bessen.
Die croquettes zijn cantuccini uit de Provence.
En het was vooral heel erg gezellig!
(Ik moest even opscheppen hoor.)
In dit geval is het een leverancier die het heeft achtergelaten afgelopen vrijdagquote:Op dinsdag 27 december 2011 08:05 schreef krakkemieke het volgende:
Wat een leuk gebaar Pee!
Doet me een beetje denken aan vroeger, na een ouderavond stopten je ouders wat lekkers in je kastje.
Goed bezig P!quote:Op dinsdag 27 december 2011 08:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
In dit geval is het een leverancier die het heeft achtergelaten afgelopen vrijdag
muchas gracias!quote:
Succes zometeen!quote:
Wel direct open gemaakt toch? Of was dat de hint niet?quote:Op dinsdag 27 december 2011 08:03 schreef PdeHoog het volgende:
Ik vond net dit op mijn bureau
[ afbeelding ]
Straks eerst lachen omdat ze wiebelig loopt en dan lekker verwennen!quote:Op dinsdag 27 december 2011 09:36 schreef borisz het volgende:
Mogge
De kleine is naar de dierenarts. Kan vanmiddag weer worden opgehaald. Blijft toch even, maar het is voor een goed doel
.
Ja, ik ook. Maar ik wilde langer blijven slapen. Leidinggevende belde me wakkerquote:Op dinsdag 27 december 2011 10:12 schreef Isabeau het volgende:
Vanmorgen zo lang als ik kon blijven liggen omdat ik per se wilde uitslapen. Tien uur, niet slecht
Of ik donderdag en vrijdag nachten wilde draaien in plaats van avonden, collega's broer is onverwacht overleden.quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:13 schreef Isabeau het volgende:
Waarom belde ze je wakker dan?
En goedemorgen Lein
Ja, en ik vond het ook niet echt machtig.quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:11 schreef Isabeau het volgende:
Dat nagerecht van jou van gisteren krak, dat klink tom je vingers bij op te eten
Dat is ook wel verdrietig.quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:15 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Of ik donderdag en vrijdag nachten wilde draaien in plaats van avonden, collega's broer is onverwacht overleden.
Ik wou dat het als een goedemorgen voelde. Ben nog heel moe, en nu een beetje sip voor m'n collega
Collega is denk ik een jaar of 50, 55. Het was onverwacht, na een reanimatie. Bluh.quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:18 schreef Isabeau het volgende:
Dat klinkt niet goed van die collega zegIs dat een collega van 64 met een tien jaar oudere broer?
(hoop ik...) En toch geen hartinfarct op tweede kerstdag hè?
voor Lein
Van kerstvoedsel raken je kransslagaderen verstopt en ga je plaque-jes schieten?quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:24 schreef Isabeau het volgende:
HartinfarctGevaarlijkste dagen om te komen te overlijden aan een hartinfarct zijn de kerstdagen...
En mijn pc hield er zomaar mee op, nu even op Ross' pc
Wij zijn er gisteren om 20:15 ingegaan, dus vanmorgen 7:00 voelde als halverwege de middag zo ongeveerquote:Op dinsdag 27 december 2011 10:12 schreef Isabeau het volgende:
Vanmorgen zo lang als ik kon blijven liggen omdat ik per se wilde uitslapen. Tien uur, niet slecht
Combinatie drank, eten, stress en niet naar een arts gaan bij signalen omdat het te gezellig is om naar het ziekenhuis te gaan... Tweede Kerstdag is daarom topscoorder op het gebied van overlijden aan hartinfarcten.quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:25 schreef Leintjeuh het volgende:
Van kerstvoedsel raken je kransslagaderen verstopt en ga je plaque-jes schieten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |