Niks mis met een gemarineerd speklapje andersquote:Op zaterdag 24 december 2011 13:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wil mijn schoonfamilie eens een keer echt lekker varkensvlees laten proeven, zijn nogal van het moet goedkoop zijn. Krijgen nu wat echt lekkers.
Vorig jaar hadden we wild en ganzelever.
Nee, maar ik heb het niet over goedkope delen van het varken, maar goedkoop plofvarken.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:58 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Niks mis met een gemarineerd speklapje anders
.
Vlees ontdooi je het beste langzaam, kreeft enzo snel, ondergedompeld in koud water.quote:Op zaterdag 24 december 2011 16:03 schreef golfer het volgende:
Behalve dat ik de kreeften nu uit de diepvries heb gehaald om langzaam te ontdooien, heb ik verder nog niks voorbereid.
Doe dat gewoon allemaal op de dag zelf.
Gevacumeerd vlees ontdooi ik altijd in koud water.quote:Op zaterdag 24 december 2011 17:19 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Vlees ontdooi je het beste langzaam, kreeft enzo snel, ondergedompeld in koud water.
Oh, dan staat het verkeerd op de verpakking van die bevroren kreeften.quote:Op zaterdag 24 december 2011 17:19 schreef RobinOok het volgende:
Vlees ontdooi je het beste langzaam, kreeft enzo snel, ondergedompeld in koud water.
*burp*quote:Op zaterdag 24 december 2011 20:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Zo, kerstavond diner zit erop,
Hadden barbarie eendenborst met een vereenvoudigde sinaasappelsaus, reerug met een rode wijn jus, pommes d'Allemagne, rode kool en zometeen een tonkaboon flan met cassissaus
Ohh ja dat vind ik cool! Pics van al het kersteten! Ook van de mislukkingenquote:
Was erg lekker, maar goed dat is het eigenlijk altijd.quote:
Morgen 2e kansquote:Op zaterdag 24 december 2011 20:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik had me vanmorgen zo voorgenomen fotos te maken van de voorbereidingen en het maken van de desserts, maar goed, ging ik bezig en was het weer vergeten.
Tip. De RVS schalen van de Xenos, kosten weinig en zijn erg handig.quote:Op zaterdag 24 december 2011 21:42 schreef FutureFairytale het volgende:
Mijn voorbereiding begint pas morgen;
Eerst toetje maken en in koelkast zetten.
Dan de kruidengelei voor het voorgerecht omdat die moet afkoelen opstijven in de koelkast.
De rest maak ik gewoon voor en tijdens het diner. Heb ook helaas geen honderd schalen om alles te bewaren/voor te bereiden.
Dankjequote:Op zaterdag 24 december 2011 21:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tip. De RVS schalen van de Xenos, kosten weinig en zijn erg handig.
Hee, daar heb ik er gisteren vier van gekocht! :-Dquote:Op zaterdag 24 december 2011 21:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
hou je er rekening mee dat wijn niet meer smaakt als je gember eet!quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:11 schreef minilot het volgende:
[..]
Hee, daar heb ik er gisteren vier van gekocht! :-D
Hier staat momenteel de vrij geniale mosterdsoep af te koelen op het balkon. De paddestoelen zijn reeds tot prut gestoofd met Livar-spek en wijn.. Op het aanrecht staat fijngesneden verse gember te trekken in melk en room (en flink wat suiker) voor het roomijs morgen. Nu heb ik slaap.
Ikea heeft er met rubber aan de onderkant, mits je ze niet in de oven parkeert zijn die stiekem handiger.quote:Op zaterdag 24 december 2011 21:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij bent goed bezig zeg!quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:11 schreef minilot het volgende:
[..]
Hee, daar heb ik er gisteren vier van gekocht! :-D
Hier staat momenteel de vrij geniale mosterdsoep af te koelen op het balkon. De paddestoelen zijn reeds tot prut gestoofd met Livar-spek en wijn.. Op het aanrecht staat fijngesneden verse gember te trekken in melk en room (en flink wat suiker) voor het roomijs morgen. Nu heb ik slaap.
Nee, vind ik niet, het mooie van edelstaal is dat je er nu juist wel alles mee kan doen en heel gemakkelijk schoon te houden zijn.quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:20 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ikea heeft er met rubber aan de onderkant, mits je ze niet in de oven parkeert zijn die stiekem handiger.
Heb een betonnen aanrecht en dat staal krast en glijdt enormquote:Op zaterdag 24 december 2011 22:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, vind ik niet, het mooie van edelstaal is dat je er nu juist wel alles mee kan doen en heel gemakkelijk schoon te houden zijn.
Volgens de slijterijmeneer was daarom geen reguliere dessertwijn, maar eiswein/ijswijn een goede keuze. Ik ben benieuwd!quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
hou je er rekening mee dat wijn niet meer smaakt als je gember eet!
Niet dat je morgen een gruwelijk dure Desserwijn ineens niet lekker lijkt
Beton als aanrecht??quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:39 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Heb een betonnen aanrecht en dat staal krast en glijdt enorm
De vaatwasser doet de rest.
Heb rubber matjes tegenwoordigquote:Op zaterdag 24 december 2011 22:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Beton als aanrecht??
Als staal glijdt, doekje er onder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
Dat kan ik me voorstellenquote:
Nee, ben nu alweer klaar met die bouillon.quote:
Pecannoten ook niet lekker?quote:Op zondag 25 december 2011 10:54 schreef Bleie het volgende:
Kardemom? Zit niet in mijn recept hoor (van Nigella). Daar gaan alleen boter, chocola, vanille-aroma, suiker, boter, eieren en wat zout in (en eventueel walnoten, maar dat vind ik niet lekker). Komt net uit de oven en ruikt heerlijk.
Verder is mijn vreemde avocadotoetje (zie eerste topic ergens) klaar, en dat blijkt inderdaad, zoals mijn moeder zei, heel lekker te zijn. Nu nog het citrusfruit marineren, en dan ben ik voor vandaag al klaar. De rest van het diner hoef ik alleen maar op te eten.
Nee, ik ben een van de weinige mensen die gruwelen van de combinatie chocola en noten...quote:Op zondag 25 december 2011 11:25 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Pecannoten ook niet lekker?
En ik doelde op het recept van minilot
Niet waar..het klinkt alsof je nog geen foto's hebt gemaaktquote:Op zondag 25 december 2011 11:50 schreef Oceanonix het volgende:
creme brulee staat inmiddels in de koelkast.
Snel nog even soepstengels aan het maken van bladerdeeg en sesamzaad/ maanzaad.
Ga straks de kalkoen eens vullen.
Alles onder controle hier.
Ik wel hoor!quote:Op zondag 25 december 2011 11:54 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Niet waar..het klinkt alsof je nog geen foto's hebt gemaakt
Je hebt een hernia gehad en dit is jouw manier van wraak nemen?quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:57 schreef robuust89 het volgende:
Voor: Salade met gerookte reerug en truffel (met dank aan Piet voor de inspiratie)
Hoofd: Hazenrug
Na: Grand dessert (Kleine Crème Brûlée, puntje tarte tatin, een mousse van frambozen met ijs en slagroom)
Geduld ik heb vanmorgen mijn 2e lading van hemelse modder gemaakt. Net folie erover heen gedaan en dan wachten op mijn ouders en dan kunnen we richting tante en nichtjes en neefjequote:Op zondag 25 december 2011 15:13 schreef FutureFairytale het volgende:
Mijn gelei is nog niet stijf
Nou, hij heeft nog tot 18u...
quote:Op zondag 25 december 2011 14:24 schreef lipper het volgende:
[..]
Je hebt een hernia gehad en dit is jouw manier van wraak nemen?
Heb inderdaad wat grotere pannen op mijn verlanglijstje staanquote:Op zondag 25 december 2011 20:54 schreef Bluezz het volgende:
Je pan is bijna te klein [ afbeelding ] leuk om het dan in die kleine pannetjes te doen.
@ rubje onze kreeften waren uit de schalen itt tot de jouwe dus dan lijkt het misschien minder ja
Oh dat klinkt wel lekkerquote:Op zondag 25 december 2011 21:32 schreef minilot het volgende:
De chilipeper in de brownies zorgde voor nogal wat WTF-momentjes bij sommige tafelgenoten, hihi!
Heb je foto's gemaakt?quote:Op zondag 25 december 2011 23:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Het kerstdiner is een enorm succes.
Zitten uit te buiken met een kapiteintje ( half grand marnier, half cognac)
Jammer. Was vooral benieuwd naar je varkenswangetjes...nou ja niet die van jou, maar die van het beest die je hebt klaargemaakt...en dan bedoel ik niet Teigutje.quote:
Heb je soms het recept voor me? Klinkt nl erg goed!quote:Op zondag 25 december 2011 21:32 schreef minilot het volgende:
Gember-roomijs was in TIEN minuten klaar in plaats van de 45 minuten die in de handleiding vermeld stonden. Tot zover het tussendoor uitbuiken. :-)
De chilipeper in de brownies zorgde voor nogal wat WTF-momentjes bij sommige tafelgenoten, hihi!
Van het ijs of van de brownies?quote:Op maandag 26 december 2011 10:47 schreef n105 het volgende:
[..]
Heb je soms het recept voor me? Klinkt nl erg goed!
Tja, zo moest ik de coppa voor de dadels redden, anders was die zo opgegeten.quote:Op maandag 26 december 2011 11:07 schreef robuust89 het volgende:
Wat een helde kerst, gister die achterlijke familieleden, en vandaag blijkt dat mijn voorbereiding van likmevestje is.Oh en pa, nog bedankt voor het opeten van de peren voor de perentaart
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |