Vond het boek van Paul Verhoeven over Jezus wel amusant. Niet omdat ik nu perse in zijn theorieën geloof, wel omdat het laat zien dat je al die verhalen met een andere bril ook compleet anders kunt uitleggen.quote:Op zondag 25 december 2011 13:40 schreef Isabeau het volgende:
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat mensen geloven als ze wetenschappelijk ingesteld zijn. Er zijn genoeg bewijzen dat de bijbel erg politiek gericht is, dat bepaalde boeken wegens 'onhandig' gewoon uit de bijbel zijn weggelaten, dat er tientallen 'jezus-achtigen' rond het jaar 0 leefden (was zeg maar hip) en mijn voornaamste argument: er zijn duizenden verschillende reliegies en al die mensen denken dat zij gelijk hebben en hebben daar bizar veel voor over (tot zelfmoord aan toe). Alleen al het aantal christelijke denominaties is overweldigend en allemaal interpreteren ze het woord van god anders en vinden allemaal dat zij gelijk hebben. Dat is te bizar voor mij om te begrijpen.
moet altijd een beetje huilen aan het eindequote:Maa the Very Old Ewe: Darn silly carry-on, if you ask me.
Horse: The cat says they call it Christmas
Ferdinand the duck: Christmas! Christmas dinner, yeah. Dinner means death. Death means carnage! Christmas means carnage!
[flies away frantically]
Ferdinand the duck: Christmas means carnage!
Ik snap eigenlijk niemand die denkt de absolute waarheid te kennenquote:Op zondag 25 december 2011 13:51 schreef Felagund het volgende:
Ik snap het geloven ook niet zo, maar ik snap de fundamentalistische atheïsten net zo goed niet.
Ik dacht nog wel dat jij me begreepquote:Op zondag 25 december 2011 13:52 schreef TAV74 het volgende:
Ik snap eigenlijk niemand die denkt de absolute waarheid te kennen
Jij denkt het toch niet? Jij weet het gewoonquote:Op zondag 25 december 2011 13:53 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik dacht nog wel dat jij me begreep
QFT!quote:Op zondag 25 december 2011 13:52 schreef TAV74 het volgende:
Dat bedoel ik, volgens mij kun je sommige vragen helemaal niet beantwoorden, vandaar dat er zoveel verschillende antwoorden bestaan.quote:Op zondag 25 december 2011 13:52 schreef TAV74 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
quote:
quote:Op zondag 25 december 2011 14:27 schreef borisz het volgende:
Voor wie het wil weten. Wat over Masterchef Aussie S4. Al is het weinig schokkends toch in den spoilert.Ik wacht wel weer tot het op Net5 komtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stofzuigen gedaan, gelei in koelkast (stijft hopelijk op), salade gemaakt en nu alvast ricottamengsel maken. Dan douchen en hopelijk zijn mn ouders en zusje er dan nog niet
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
ik snap wat je bedoeltquote:Op zondag 25 december 2011 14:25 schreef Sarabi het volgende:
Ik moet ook geen zielige verhalen over kittens in F&F gaan lezen![]()
Soms heb ik het idee dat ik meer om dieren geef dan om mensen.
quote:Op zondag 25 december 2011 14:25 schreef Sarabi het volgende:
Ik moet ook geen zielige verhalen over kittens in F&F gaan lezen![]()
Toppiequote:Op zondag 25 december 2011 15:13 schreef Sunnythesun het volgende:
ijstaart is echt super mooi gelukt!! Heb vast 4 puntjes afgesneden, helft weer in de vriezer gedaan voor later deze vakantie
Super simpel maar ook een super effectief dessert
op weg![]()
Ziet er niet verkeerd uit. Ook de kaart is oké. Binnenkort ook maar eens uitproberen.quote:Op zondag 25 december 2011 16:11 schreef borisz het volgende:
Lekker rondje gelopen netEven langs het nieuwe restaurant in een oude paardenstal van Beeckestijn gelopen. Wellicht een keer eten. Ik ken iig 1 iemand in de bediening daar
.
http://www.brasseriebeeckestijn.nl/index.php
Daar moet je ook niet gaan lezen als je de afleveringen nog niet bekeken hebt.quote:Op zondag 25 december 2011 16:17 schreef Stereotomy het volgende:
Kut, dikke vette spoilert gelezen dankzij Bloes' Dexter topique
Nee, ik moest gewoon niet kijken.quote:Op zondag 25 december 2011 16:19 schreef Bluezz het volgende:
Oeps, daar hoefde ik toch niet te spoileren?
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 25 december 2011 16:21 schreef golfer het volgende:
[..]
Daar moet je ook niet gaan lezen als je de afleveringen nog niet bekeken hebt.
Leuk als zoiets een soort traditie wordt na verloop van een aantal jaren.quote:Op zondag 25 december 2011 16:42 schreef Stereotomy het volgende:
Vanavond traditionele kerstdiner met vrienden in Tilburg. Denk zo'n 10e jaar achter elkaar met kerst. Heel bijzonder.
Is wel leuk, de aanhang komt en gaat, maar de vriendengroep blijft hetzelfde door de jaren heen.quote:Op zondag 25 december 2011 16:46 schreef golfer het volgende:
[..]
Leuk als zoiets een soort traditie wordt na verloop van een aantal jaren.
quote:Op zondag 25 december 2011 16:48 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Is wel leuk, de aanhang komt en gaat, maar de vriendengroep blijft hetzelfde door de jaren heen.
Ik ben het niet vaak met je eens maar nu welquote:Op zondag 25 december 2011 15:00 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
ik snap wat je bedoeltsommige mensen zijn echt geen katten waard
Rewimo die haar katten zonaar weer dumpt vanwege kittengedragquote:Op zondag 25 december 2011 15:04 schreef Isabeau het volgende:
Wat is er aan de hand dan? (wil ik het weten?)
quote:Op zondag 25 december 2011 19:24 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik ben het niet vaak met je eens maar nu wel
Klopt, geen grote dingenquote:Op zondag 25 december 2011 19:26 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]over watvoor dingen ben je het niet met me eens dan?
zo vaak gebeurt dat niet toch dat we een enorme discussie hebben ofzo
Beetje jammer iddquote:Op zondag 25 december 2011 19:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Rewimo die haar katten zonaar weer dumpt vanwege kittengedrag
En geen drie weken op een goede opvang kan wachten
Is dat niet de eerste keer dan? /nieuwsgierigquote:Op zondag 25 december 2011 19:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Rewimo die haar katten zonaar weer dumpt vanwege kittengedrag
En geen drie weken op een goede opvang kan wachten
Welkom!quote:Op zondag 25 december 2011 21:10 schreef Ml-etje het volgende:
Oh ja ik kwam hier door de linkjes van rubje, sorry voor het binnen vallen.
quote:
Thanksquote:
quote:Op zondag 25 december 2011 15:43 schreef Isabeau het volgende:
Laat je nog weten hoe het smaakt, Sun? Als het geweldig is dan houd ik me aanbevolen voor het recept
quote:Op zondag 25 december 2011 21:38 schreef Sunnythesun het volgende:
viel zo ook erg in de smaak, volgende keer wordt ie nog lekkerder
![]()
En ik heb nog een halve in de vriezer die eerst op moet
quote:Op zondag 25 december 2011 21:41 schreef Ml-etje het volgende:
[..]vervelend!
Heb de laatste keer voor iedereen zijn eigen smaak gemaakt.
Als in "als je mag kiezen wat voor ijs je wil welke smaak neem je dan? En welke smaak wil je als je taart eet"?
En dan met mini springvormen.
of kleine springvormen en grote etersquote:Op zondag 25 december 2011 21:44 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]leuk idee ja!! Maar dan moet je wel echt ienniemiennie springvormen hebben lijkt me
Ja ik heb zelf ook wel kleine springvormen, maar die zijn nog wel ter grootte van een 1-persoonsquiche. Dus voor een dessert toch wel minimaal 2 personen.. en dan is het nog veel.quote:Op zondag 25 december 2011 21:47 schreef Ml-etje het volgende:
[ afbeelding ]
Wat flying-dutchman zegt
Voor de kleine eters een doggybag
Oh nee de mijne zijn kleiner dan het maatje quiche, alleen oma protesteerde wat.quote:Op zondag 25 december 2011 21:50 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja ik heb zelf ook wel kleine springvormen, maar die zijn nog wel ter grootte van een 1-persoonsquiche. Dus voor een dessert toch wel minimaal 2 personen.. en dan is het nog veel.
Die ik heb zijn ongeveer 12cm doorsnede denk ik, van de hema. Nu had ik voor 8 personen in een springvorm van 20cm max denk ik, maar hij is ook hoog. Maar in 8 stukken verdeeld heb je een mooie portie.quote:Op zondag 25 december 2011 21:51 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Oh nee de mijne zijn kleiner dan het maatje quiche, alleen oma protesteerde wat.
trustequote:Op zondag 25 december 2011 21:59 schreef Sunnythesun het volgende:
geloof dat we lekker in bed nog even tv gaan kijken.. best vermoeiend kerstgourmetten
Voor iedere boodschap een andere wcquote:Op zondag 25 december 2011 16:27 schreef Memento-Mori het volgende:
keiluxe, ik heb 6 douches en 9 wc;s voor mezelf zo'n beetje
Fijn dat het allemaal lekker en geslaagd was. Heb je zelf ook nog wel tijd gehad om er van te genieten?quote:Op zondag 25 december 2011 22:40 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Voor iedere boodschap een andere wc
Iedereen lekker gegeten? Ouders en zusje zijn weer weg, geen ongemakkelijke stiltes of wat ook; gewoon lekker gegeten en gekletst. Alles is gelukt!De kruidengelei vond ik zelf behoorlijk sterk en nu weet ik zeker dat ik geen fan ben van rozemarijn (heel sterk). De trappistenbiersaus viel goed in de smaak en over de hele avond heb ik van hun 3-en wel zo'n 12 complimentjes gekregen
Was ook erg blij met de gaarheid van de varkenshaas, precies goed en lekker mals
.
Mn zusje heeft zoals verwacht niet het voorgerecht en nagerecht gegeten maar gelukkig had ik daar al rekening mee gehouden en andere dingen voor haar. Tussen het tussengerecht en het hoofdgerecht ging ik afwassen en koken en speelden zij een spelletje. Al met al leuk, lekker en gezellig. Hopelijk bij jullie ook!
Mini taartvormpjes zijn coolquote:Op zondag 25 december 2011 21:47 schreef Ml-etje het volgende:
[ afbeelding ]
Wat flying-dutchman zegt
Voor de kleine eters een doggybag
Hihi, hier lagen ze ook op een gegeven moment alledrie te slapenquote:Op zondag 25 december 2011 22:00 schreef flying-dutchman het volgende:
[..]
truste
zit hier ook behoorlijk in te kakken![]()
Niet meegedaan met het spelletje maar ja hoor; toen ik het hoofdgerecht ging maken werd ik weer ff beroerd en dacht ik dat ik niet meer mee kon eten maar dat ging 20 min later gelukkig weer beter en heb heel goed gegeten, alleen was de enige die de biersaus niet at maar dat kwam omdat ik em vond stinken in de keukenquote:Op zondag 25 december 2011 22:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Fijn dat het allemaal lekker en geslaagd was. Heb je zelf ook nog wel tijd gehad om er van te genieten?
Nee, vind ik nog wel meevallen.quote:Op zondag 25 december 2011 22:49 schreef FutureFairytale het volgende:
Smaakt kreeft eigenlijk erg naar vis?
Ryan Goslingquote:Op zondag 25 december 2011 22:58 schreef golfer het volgende:
We gooien er hier nog even een filmpje doorheen.
Oh dat is lekkerquote:Op zondag 25 december 2011 22:53 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, vind ik nog wel meevallen.
Is stevig vlees van structuur.
Smaakt in de verte een beetje naar bijvoorbeeld zeeduivel-filet.
Stopgezet, want zonder NL subs wat lastig te volgen soms. Eerst even een versie met NL-subs zoeken.quote:Op zondag 25 december 2011 22:58 schreef golfer het volgende:
We gooien er hier nog even een filmpje doorheen.
Vind Ides of March beterquote:Op zondag 25 december 2011 23:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Stopgezet, want zonder NL subs wat lastig te volgen soms. Eerst even een versie met NL-subs zoeken.
Als alternatief hebben we nog een Robert Redford filmpje op de plank liggen.
+1quote:Op zondag 25 december 2011 21:28 schreef TAV74 het volgende:
Zo, weer thuisLekker gegeten en gedronken, nu beetje duf
Ik, denk ik ook.quote:
Oh god(..... )je doet een Dexter marathon?quote:
11 om een uur of 9 en 12 nu.quote:Op maandag 26 december 2011 00:00 schreef golfer het volgende:
[..]
Oh god(..... )je doet een Dexter marathon?
Oh Godquote:
quote:Op maandag 26 december 2011 00:00 schreef golfer het volgende:
Oh god(..... )je doet een Dexter marathon?
quote:
Fijn dat alles ontspannen en goed verliep en je van het eten hebt genoten. Eerst slapen, de afwas heb je morgen vast meer zin inquote:Op maandag 26 december 2011 00:46 schreef AnneX het volgende:
Het was een lange dag zo, de schoonfamilie verliet om 0:00 het pand.
Alles in pais en vree verlopen tot opluchting van schoonouders.
Eten en het beest was helemaal geweldig.
De afwas minder, die staat tot morgen wat niet in de machine kan/gaat.
En oh, wat waren de stoofpeertjes lekker van mijn zwager.
Fijn dat het bij jou ook goed verliep FFT .
Op naar 2e K ... Trusten.
dat komt me bekend voor. Gekookt, daarma filmpje... zitten we met z'n 3en naast elkaar te ronken (bij tropa de elite en dat is nou niet bepaald een slaapverwekkende film)quote:Op zondag 25 december 2011 22:45 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Mini taartvormpjes zijn coolWel duur (bij de kookwinkel, maar daar is alles duur).
[..]
Hihi, hier lagen ze ook op een gegeven moment alledrie te slapen
Maar dat recept klinkt bekend! Ik heb zoiets ooit eens gemaakt met koffiemerengue en dan met slagroom met advocaat erdoor geklopt. Was echt heerlijkquote:Op zondag 25 december 2011 21:33 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]goed gelukt!! Ik had het met bramen en bramencoulis en limoncello 'on the side' geserveerd, lekker! maar er had ook heel goed een schep lemoncurd doorheen gekund en dan iets citroenigs er bij geserveerd. Was ook lekker geweest
Kortom een recept waar goed mee te variëren is.
Zo maak je het:
Springvorm of cakeblik van ongeveer 1 liter bekleden met bakpapier en als je het leuk vind een laagje (chocolade)cake er in aan brengen als bodem. 300ml slagroom stijf kloppen met 6el suiker. Daar 200ml boerenyoghurt doorheen spatelen. Dan 100 gr merengue er door, in de vorm op de cake storten, laagje merengue er overheen en minstens 4 uur in de vriezer. Mijn idee is dus om er de volgende keer of lemoncurd door heen te mengen, of vruchten.. kan allemaal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |