Je wilt dus een VN-verdrag schenden om de HRA hier te behouden? Nederland is verplicht om voor ontwikkelingshulp te betalen he. Daarnaast hebben gelden voor ontwikkelingshulp niets te maken met een kleinere overheid.quote:Op zondag 25 december 2011 11:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ontwikkelingshulp afschaffen bespaart per direct een 5,5 a 6 miljard zonder dat het in NL mensen raakt, en direct goed voor betalingsbalans.

Dat plaatje is natuurlijk onjuist, het zou betekenen dat de belastingomzet vanaf een bepaald belastingpercentage haast willekeurig tot stand komt.quote:

Ken je klassiekers!quote:Op zondag 25 december 2011 11:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat plaatje is natuurlijk onjuist, het zou betekenen dat de belastingomzet vanaf een bepaald percentage haast willekeurig tot stand komt.

Net zo onjuist als die onzin van Laffer dus.quote:Op zondag 25 december 2011 11:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat plaatje is natuurlijk onjuist, het zou betekenen dat de belastingomzet vanaf een bepaald percentage haast willekeurig tot stand komt.

Ja, curve zoals Arthur Laffer die bedacht heeft.quote:

Laffer is geen onzin, de vraag is waar het omslagpunt zit, maar ga je daar overheen zit pas echt in de problemen.quote:Op zondag 25 december 2011 11:33 schreef betyar het volgende:
[..]
Net zo onjuist als die onzin van Laffer dus.

Reagan heeft laten zien dat het niet werkt.quote:Op zondag 25 december 2011 11:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Laffer is geen onzin, de vraag is waar het omslagpunt zit, maar ga je daar overheen zit pas echt in de problemen.

Vertelquote:Op zondag 25 december 2011 11:36 schreef betyar het volgende:
[..]
Reagan heeft laten zien dat het niet werkt.

Waar je kritiek op kan hebben is dat de Laffercurve maximaliseert op de verkeerde gronden, namelijk enkel de belastingomzet. Veel beter is het om de verstorende werking van belastingen de minimaliseren gegeven een bepaalde belastingomzet. (Dit wordt 'Ramsey's regel voor optimale belastingen' genoemd, deze regel stelt dat de hoogste belastingen geheven moet worden op goederen met een inelastische prijselasticiteit van vraag)quote:Op zondag 25 december 2011 11:33 schreef betyar het volgende:
Net zo onjuist als die onzin van Laffer dus.

De eerste belastingverlaging kostte de amerikaanse overheid 3% van het nationaal inkomen de minimale economische opleving was toen al niet genoeg om die 3% te compenseren.quote:

En wat heeft dat met laffer te maken?quote:Op zondag 25 december 2011 11:42 schreef betyar het volgende:
[..]
De eerste belastingverlaging kostte de amerikaanse overheid 3% van het nationaal inkomen de minimale economische opleving was toen al niet genoeg om die 3% te compenseren.

De verstorende werking weet dus niemand. Daarom is het ook onzin.quote:Op zondag 25 december 2011 11:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waar je kritiek op kan hebben is dat de Laffercurve maximaliseert op de verkeerde gronden, namelijk enkel de belastingomzet. Veel beter is het om de verstorende werking van belastingen de minimaliseren gegeven een bepaalde belastingomzet. (Dit wordt 'Ramsey's regel voor optimale belastingen' genoemd, deze regel stelt dat de hoogste belastingen geheven moet worden op goederen met een inelastische prijselasticiteit van vraag)

Alles.quote:Op zondag 25 december 2011 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wat heeft dat met laffer te maken?

Dan zou ik het CPB maar even bellen om dat door te geven.quote:Op zondag 25 december 2011 11:46 schreef betyar het volgende:
[..]
De verstorende werking weet dus niemand. Daarom is het ook onzin.

Dat gaat de overheid niet doen , geen VVD en geen PVDA, die snijden niet in eigen vlees of het vlees van het zorgkartelquote:Op zondag 25 december 2011 11:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom wil je de lasten verhogen, die zijn al hoog. De NL overheid moet gewoon kleiner, goedkoper.

Bingo.quote:Op zondag 25 december 2011 11:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat gaat de overheid niet doen , geen VVD en geen PVDA, die snijden niet in eigen vlees of het vlees van het zorgkartel

Niets mis mee toch? Trouwens volgens mij beperk je gewoon een subsidie regeling voor mensen die dat eigenlijk helemaal niet nodig hebben. Dat moet je volgens mij wel aanspreken.quote:Op zondag 25 december 2011 10:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, de rijken moeten meer gaan betalen, zeg dat dan gewoon als je dat bedoeld.

Het beste is die hele schuldensubsidie die we HRA noemen vervangen door een zeer beperkte woonlastentoeslagquote:Op zondag 25 december 2011 12:54 schreef Tem het volgende:
[..]
Niets mis mee toch? Trouwens volgens mij beperk je gewoon een subsidie regeling voor mensen die dat eigenlijk helemaal niet nodig hebben. Dat moet je volgens mij wel aanspreken.

Ik zie eerlijk gezegd wel iets in een voordeel geven op basis van aflossing hiermee stimuleer je mensen hun schuld af te bouwen ipv hun volledige schuld te behouden. Uiteindelijk op de lange termijn, wanneer je dat ook heb afgebouwd (zodra de huizenmarkt weer wat realistischer is) zou je zo'n beperkte woontoeslag wel kunnen invoeren maar dan alleen voor starters of iets dergelijks aangezien dat de doelgroep is die een extra boost nodig heeft en waarvoor dit soort regelingen van toepassing zouden moeten zijn.quote:Op zondag 25 december 2011 13:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het beste is die hele schuldensubsidie die we HRA noemen vervangen door een zeer beperkte woonlastentoeslag

QFT, aangezien het zwaartepunt op een korte termijn van 4 jaar ligt komen daadwerkelijk vruchtbare plannen nauwelijks van de grond.quote:Op zondag 25 december 2011 13:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ach we zullen wel zien, niemand is zo onbetrouwbaar als een politicus

Enig idee wie je pakt, zeg maar vanaf welk jaarsalaris, en hoeveel die al betalen in percentage van de totale opbrengst inkomstebelasting?quote:Op zondag 25 december 2011 12:54 schreef Tem het volgende:
[..]
Niets mis mee toch? Trouwens volgens mij beperk je gewoon een subsidie regeling voor mensen die dat eigenlijk helemaal niet nodig hebben. Dat moet je volgens mij wel aanspreken.

Ja daar zit ik ook bij.quote:Op zondag 25 december 2011 13:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Enig idee wie je pakt, zeg maar vanaf welk jaarsalaris, en hoeveel die al betalen in percentage van de totale opbrengst inkomstebelasting?

Ik ben tegen alle subsidies, het is beter de HRA af te schaffen, zodat we het kunnen investeren in grondaankoop van boeren voor meer natuur voor de EHS en de eenwording van Europaquote:

quote:Op zondag 25 december 2011 10:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee? Neem eens een brilletje.
Gevolgen van jouw voorstel is niets anders dan een overheid die steeds meer neemt.
quote:

Veel betere onderbouwingen van dat standpunt ben ik nog niet tegengekomen.quote:

Ik zie daar helemaal niets in. Het huidige systeem met en EWF dat per saldo in nagenoeg alle gevallen compleet wegvalt tegen een torenhoge aftrekpost werkt niet. Omslagpunten met meer of minder EWF is teveel papierwerk. Geen aftrek boven een bepaald bedrag gaat ook niet werken. Maximeren op een percentage is m.i. echt de way to go.quote:Op zondag 25 december 2011 13:19 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik zie eerlijk gezegd wel iets in een voordeel geven op basis van aflossing hiermee stimuleer je mensen hun schuld af te bouwen ipv hun volledige schuld te behouden. Uiteindelijk op de lange termijn, wanneer je dat ook heb afgebouwd (zodra de huizenmarkt weer wat realistischer is) zou je zo'n beperkte woontoeslag wel kunnen invoeren maar dan alleen voor starters of iets dergelijks aangezien dat de doelgroep is die een extra boost nodig heeft en waarvoor dit soort regelingen van toepassing zouden moeten zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |