abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105978460
In navolging op de oorspronkelijke reeks gestart door Italodancer:

Post in dit topic vóór het eind van het jaar vijf aandelen waarvan jij denkt dat ze in 2012 het hoogste rendement gaan opleveren.

Let op:
• Enkel aandelenfondsen, geen derivaten.
• Kies fondsen uit de AEX, AMX of Europese en Amerikaanse hoofdindices genoteerd (CAC, BEL, DOW etc.). Dus geen obscure pennystocks. Aandelen waarvan de koers ook makkelijk dagelijks is op te halen via Google of Yahoo!.
• Je krijgt geen dividend :P dus daar hoef je ze niet op uit te zoeken.
• Elk fonds weegt even zwaar in je virtuele portefeuille.
• Cash is ook een optie en krijgt een niet gecorrigeerde weging van één.

Het doel is simpel: met je vijf fondsen aan het eind van 2012 het hoogste rendement te hebben behaald van alle deelnemers.

Aan de hand van al jullie favoriete aandelen stel ik ook een FOK!Index samen, die op 1 januari precies dezelfde stand meekrijgt als de AEX. Uiteraard is het dan de bedoeling de AEX te verslaan. 8-)

[ Bericht 1% gewijzigd door Arkai op 23-12-2011 21:57:16 ]
One man's trash, another man's treasure.
pi_105978519
En vergeet niet je keuzes te onderbouwen!
  vrijdag 23 december 2011 @ 21:15:04 #3
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_105978870
Mogen Amerikaanse en Canadese aandelen niet?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_105979256
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 21:15 schreef JimmyJames het volgende:
Dan speelt het valutarisico ook mee en krijg ik niet gelijktijdig de slotkoersen binnen.
  vrijdag 23 december 2011 @ 21:49:36 #5
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_105980690
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 21:22 schreef Arkai het volgende:

Dan speelt het valutarisico ook mee en krijg ik niet gelijktijdig de slotkoersen binnen.
Tja het valutarisico lijkt me onderdeel van het spel (je hebt tenslotte ook AEX-bedrijven die hun geld in dollars verdienen). Het niet gelijktijdig binnenkomen van de koersen is dat erg? Dan neem je toch gewoon de koersen die op dat moment gelden ook al zijn het niet de slotstanden.
Begrijp me niet verkeerd: het is sowieso tof dat je de moeite neemt dit op te zetten, maar ik denk dat het een stuk interessanter zou zijn inclusief Noord-Amerikaanse aandelen (en anders moet ik ook een groot deel van mijn favorieten opnieuw gaan bedenken :') ).
pi_105981099
Ok, zet ze er maar in dan. In de eerste reeks werd het valutarisico ook verwaarloosd.

Mijn grootste bezwaar was dat je soms van die vage Amerikaanse holidays hebt en updaten pas kan vanaf 22:00. Maar als dat een outperformance van de AEX in de weg staat dan laten we dat voor wat het is.
pi_105986040
Wat mij betreft mag je ook fondsen buiten mededinging vermelden (en dan mag je wel dividend meenemen ;) )

Dwz vijf fondsen voor het spel, en daarnaast buiten mededinging fondsen die niet aan de voorwaarden voldoen, qua beursnotering of pennystock of anders.

Als ik de vijf beste beleggingen zou kiezen zijn die namelijk potentieel wel anders dan de vijf beste de-dood-of-de-gladiolen fondsen ;)

Is dat een idee, of te ingewikkeld, of beter een zustertopic daarvoor?
  zaterdag 24 december 2011 @ 11:49:10 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_105996084
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 23:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Wat mij betreft mag je ook fondsen buiten mededinging vermelden (en dan mag je wel dividend meenemen ;) )

Dwz vijf fondsen voor het spel, en daarnaast buiten mededinging fondsen die niet aan de voorwaarden voldoen, qua beursnotering of pennystock of anders.

Als ik de vijf beste beleggingen zou kiezen zijn die namelijk potentieel wel anders dan de vijf beste de-dood-of-de-gladiolen fondsen ;)

Dat is het punt met dit soort quizzen. Wil je deze wedstrijd winnen dan moet je gewoon de meest volatiele fondsen kiezen en hopen dat het goed gaat in 2012. Wil je met beleggen "winnen", dan is het verstandiger om het aantal volatiele fondsen te beperken.
The End Times are wild
  zaterdag 24 december 2011 @ 11:50:05 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_105996105
Maar bovenstaande in het achterhoofd:
BAM
ING
AEGON
AIR FRANCE
ARCELOR MITTAL
The End Times are wild
pi_106003425
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 23:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Ik ga voor het zustertopic! :@
  zaterdag 24 december 2011 @ 16:26:19 #11
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_106004453
Ik ga voor

Wessanen
Nieuw management en WINST
Heijmans
Veel en Veel te ver weggezakt en nw opdrachten en WINST
DSM
Innovatie en WINST en dividend
BAM
Goede bouwer en winstgevend
SNS bank
die nu dankzij een miljard ECB geld extra van die dure lening af is
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 24 december 2011 @ 16:27:56 #12
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_106004510
1. Suncor Energy (NYSE: SU).

Canadese olieproducent met enorme bewezen (7,2 miljard vatten, 35 jaren aan productie) en 'contingent' (circa 19 miljard vatten) reserves met name in de teerzanden. Het bedrijf zal de komende jaren een vele malen hogere olieproductiegroei kunnen realiseren (ze produceren nu circa 550k bpd dit moet naar 1 miljoen bpd in 2020) dan de majors maar die wordt niet weerspiegeld in de prijs van het aandeel. Aangezien Suncor nu ongeveer net zo wordt gewaardeerd als de majors (nou ja, wat duurder dan chevron maar goedkoper dan exxon).
Verder zou het kunnen dat de geopolitieke risico's gaan toenemen in 2012 met Iran en sociale/politieke onrust in een aantal olieproducerende landen in het M-O en Centraal Azie (kazachstan). Dit zou de olie in het politiek zeer stabiele Canada alleen maar aantrekkelijker maken. Ook is Suncor met zijn marketcap van 45B een mooie overnametarget voor de majors die alleen met grote moeite hun reserves kunnen verhogen (hoewel het me onwaarschijnlijk lijkt dat de Canadese overheid dit toe zou laten).
Er kleven wel wat risico's aan: Suncor heeft een hoge olieprijs nodig (cash operating cost rond de $40); en die keystone pipeline (van canada naar de vs) is er nog niet door.

2. Potash Corporation (NYSE: POT).

Ik denk dat de prijzen van kunstmest hoog blijven en POT zal hier bovenmatig van profiteren aangezien ze de komende jaren de grootste capaciteitsgroei (+50%) in de sector willen realiseren.

3. Freeport McMoRan Copper & Gold (NYSE: FCX).

Enerzijds zegt GS dat de prijs van koper absurd hoog wordt anderzijds valt er te lezen dat er aardig wat koper ongebruikt ligt in Chinese warenhuizen omdat ze het daar gebruiken om mee te speculeren. Hoe dan ook met een Enterprise Value/EBITDA van 3.18 moest dit aandeel wel in mijn top 5.

4. ASM International (AEX: ASM).
Netto heeft het bedrijf geen schulden; een lage k/w en het aandeel in ASMPT is nog steeds meer waard dan ASMI als geheel.

5. Oracle Corporation (NYSE: ORCL)
Ik gok dat het alleen tijdelijk uit de gratie is na hun teleurstellende laatste resultaten. Bovendien niet echt duur (p/fcf van circa 12).

(ze staan ook geordend op voorkeur)

Ik zal later nog een onderbouwing posten voor deze picks.

[ Bericht 16% gewijzigd door JimmyJames op 26-12-2011 15:47:43 ]
pi_106004685
1. Newmont mining
2. U308 corp
3. Great panther silver
4. Exxon mobil corporation
5. Smith & wesson holding corp
pi_106007344
Royal Dutch Shell: lage inventories en groeiende spanningen zullen olie prijs doen stijgen
DSM: sterke balans, richt zich op markten buiten Europa
Fugro: meer vraag en meer onderzoek naar exploitatie mogelijkheden
Accel: gaat zich richten op Zuid- en Noord America. Voor zuid heeft groeiende bevolking.
Novartis: ouder wordende populatie.
  zondag 25 december 2011 @ 14:48:56 #15
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_106031709
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 16:32 schreef Blandigan het volgende:
1. Newmont mining
2. U308 corp
3. Great panther silver
4. Exxon mobil corporation
5. Smith & wesson holding corp
Vertel eens wat meer over great panther silver. Ik investeer nl in zilver bullion, aandelen zilver daarentegen heb ik niet.
Op de website van silver panther zie ik wel dat ze bullion verkopen.
Alvast bedankt.
pi_106033614
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 14:48 schreef francorex het volgende:

[..]

Vertel eens wat meer over great panther silver. Ik investeer nl in zilver bullion, aandelen zilver daarentegen heb ik niet.
Op de website van silver panther zie ik wel dat ze bullion verkopen.
Alvast bedankt.
Ik heb ook geen aandelen zilver en zal ze je nu ook niet aanbevelen. Ik ben 100% voorstander van de aanschaf van fysiek goud en zilver in deze tijden....(ik ben zeer pessimistisch over de aandelenmarkt en verwacht dat 2012 een doom en gloom jaar wordt met kans op een flinke oorlog (Iran), bergen schuld die moeten worden hergefinancierd, austerity die de economie ook niet ten goede komen etc).
Maar ja het topic gaat over het noemen van 5 aandelen waar je potentie in ziet en dit is er 1 van.

Op hun eigen website is al veel info te vinden, hier vind je ook het één en ander http://www.caseyresearch.com/search/apachesolr_search/gpl en via google kun je de rest wel vinden denk ik.
Een aandeel met potentie, dat door wat vuiltjes in mijn beleving laag staat en aangezien ik (nog steeds) geloof in zilver als lange termijn belegging kon een soortgelijk aandeel niet in de lijst ontbreken.
pi_106038870
100% octoplus.
  maandag 26 december 2011 @ 00:45:45 #18
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_106046025
1 Oracle
2 Reckitt
3 Mittal

Slapend rijk worden. :)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_106049321
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 11:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is het punt met dit soort quizzen. Wil je deze wedstrijd winnen dan moet je gewoon de meest volatiele fondsen kiezen en hopen dat het goed gaat in 2012. Wil je met beleggen "winnen", dan is het verstandiger om het aantal volatiele fondsen te beperken.
Met dat in het achterhoofd:

Rensola Ltd (SOL)
Bank of America (BAC)
JA Solar (JASO)
Veolia (VE)
Yingli Green Energy Company (YGE)

Allemaal distressesd, overgeleveraged. Echt een dood of de gladiolen portefeuille :)
Neen, ik zou alleen een minimiem deel van mijn portefeuille in dit soort 'hail marry's' investeren :)

Ik zou er Cowon bijgestopt hebben ((056000.KQ), maar die staan ergens in Korea genoteerd, en vallen dus buiten de scope :)
pi_106050655
Arcelor Mittal -> automarkt gaat aantrekken dus is er meer staal nodig ook de bouw ligt te lang stil dus is ook daar staal voor nodig.
Heineken -> al gaat het slecht grijpen mensen naar de fles/al gaat het goed nemen mensen er een borrel op :7
Fugro ivm het aantrekken van de markt na het stabiliseren van de Europese markten.
BAM zie Fugro
Ten Cate vanwege anti bermbom vinding ^O^ _O_ ^O^
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_106055197
quote:
..(ik ben zeer pessimistisch over de aandelenmarkt en verwacht dat 2012 een doom en gloom jaar wordt met kans op een flinke oorlog (Iran), bergen schuld die moeten worden hergefinancierd, austerity die de economie ook niet ten goede komen etc).
Als ik short zou kunnen gaan, zou ik denk ik zo'n beetje alles short gaan behalve werkloosheid (+/-).

Ik zie het ook niet al te positief in voor volgend jaar om de redenen die jij ook noemt. De komende jaren zie ik het eigenlijk niet echt positief in voor de algehele economie vanwege o.a de Balance Sheet Recession.
pi_106055222
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 21:33 schreef Vstark het volgende:
100% octoplus.
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 00:45 schreef Bayswater het volgende:
1 Oracle
2 Reckitt
3 Mittal

Slapend rijk worden. :)
Kunnen jullie vijf fondsen kiezen om mee te doen aan het spel? Anders krijgen we buitenproportionele wegingen voor de index.
pi_106055553
1. Nyrstar
2. Dell ($)
3. Yahoo ($)
4. CSM
5. Air-France

Mijn top 5. Niet per se geselecteerd op hoogste beta maar op de gok voor aanslaande reorganisaties en mogelijke overnames. De keuzen zijn te heroisch voor beleggen met echt geld maar m.i. wel leuk om te volgen voor deze competitie.
  maandag 26 december 2011 @ 13:52:32 #24
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_106056161
1. McDonald's Corporation NYSE:MCD
2. Chevron Corporation NYSE:CVX
3. Apple Inc. NASDAQ:AAPL
4. Bank of America Corp NYSE:BAC
5. MasterCard Incorporated NYSE:MA
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  maandag 26 december 2011 @ 14:05:58 #25
323876 michaelmoore
pi_106056542
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 21:15 schreef JimmyJames het volgende:
nee
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 26 december 2011 @ 14:12:53 #26
256829 Sokz
Livin' the life
pi_106056716
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 09:19 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ten Cate vanwege anti bermbom vinding ^O^ _O_ ^O^
Ten Cate _O_ Neerlands trots.
  maandag 26 december 2011 @ 14:18:57 #27
256829 Sokz
Livin' the life
pi_106056845
1. Petroleo Brasileiro NYSE: PBR
2. Transocéan NYSE: RIG
3. Freeport McMoran NYSE: FCX

en dan twee gamblers

4. Nokia Corporation (adr) NYSE: NOK
5. ArcelorMittal AMS: MT

Blijft lastig voorspellen met een horizon van slechts 1 jaar. :P
  maandag 26 december 2011 @ 15:40:47 #28
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_106058892
quote:
12s.gif Op maandag 26 december 2011 14:18 schreef Sokz het volgende:

2. Transocéan NYSE: RIG

Is hun vloot zo langzamerhand niet meer waard dan de notering op de beurs?
  maandag 26 december 2011 @ 16:52:34 #29
256829 Sokz
Livin' the life
pi_106060792
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 15:40 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Is hun vloot zo langzamerhand niet meer waard dan de notering op de beurs?
'Morningstar schat de intrinsieke waarde van Transocean's vloot op 23,4 miljard dollar of 72 dollar per aandeel.' ;)
pi_106062932
Bestaat er een gratis programma waarmee ik alle financiële data van bijvoorbeeld Yahoo! Finance in Excel kan downloaden en die het ook nog eens een keer update?
  maandag 26 december 2011 @ 19:21:41 #31
323876 michaelmoore
pi_106063880
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 18:36 schreef Walkerr het volgende:
Bestaat er een gratis programma waarmee ik alle financiële data van bijvoorbeeld Yahoo! Finance in Excel kan downloaden en die het ook nog eens een keer update?
o Moet het weer gratis ??
  maandag 26 december 2011 @ 20:04:24 #32
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_106064883
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 18:36 schreef Walkerr het volgende:
Google spreadsheet.

Voorbeeld van mijn watchlist, alles wordt automatisch geupdate, behalve het jaarlijkse dividend, dat moet ik met de hand invoeren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 13% gewijzigd door monkyyy op 26-12-2011 20:24:00 ]
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_106078839
Geen echte echte research naar gedaan, maar ook geen dood of de gladiolen portefeuille:

Nokia; Lumia baby. Vertrouwen in nieuwe modellen, vertrouwen in marketing positie.
Arcelor: 2 cheap. Voorraden bij bouwers moeten weer up.
Dsm; Stabiele mo-fo met zelfs in 2011 goede cijfers. Beetje te afhankelijk van 1 divisie mi, maar durf 'm te gokken.
Gerry Weber: Omslag van wholesale naar retail, super doelgroep, nieuwe strategie.
Shell: LNG baby. Investeringen zijn gedaan. Loopt beetje achter tov andere olie boeren de laatste jaren.

Jammer dat ik geen Apple mag shorten.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  dinsdag 27 december 2011 @ 10:28:13 #34
43642 Bayswater
pi_106079772
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 13:23 schreef Arkai het volgende:

[..]

[..]

Kunnen jullie vijf fondsen kiezen om mee te doen aan het spel? Anders krijgen we buitenproportionele wegingen voor de index.
Oracle
Verwacht een paar strategische overnames waar zij zich beter mee gaat positioneren
Reckitt
Ook zonder Nederlandse CEO in 2012 een rots in de branding en altijd beter presterend dan P&G en Unilever
Mittal
Na een paar matige jaren gaan ze in 2012 weer, zoals iedereen eigenlijk verwacht, omhoog. De afgelopen productiecijfers van staal zijn al hoopgevend
Fresenius Medical Care AG & Co
Vergrijzing neemt in ieder Westers land snel toe, zorg blijft booming business de komende jaren.)
Kendrion Weinig omzet nog in deze vreemde eend in de bijt. Maar de overname van FAS vandaag (28 dec, na toelichting dus, maar voor 1 jan 2012 :( is een teken aan de wand, dit gaat een grote worden :)

[ Bericht 40% gewijzigd door Bayswater op 28-12-2011 15:35:47 ]
Life lies a slow suicide
pi_106082018
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 10:28 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Oracle
Reckitt
Mittal
Fresenius Medical Care AG & Co
Kendrion
(zeer) beknopte uitleg ontbreekt!
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  dinsdag 27 december 2011 @ 12:39:09 #36
145663 Duiker_21
Daar word ik niet vrolijk van
pi_106082621
quote:
14s.gif Op maandag 26 december 2011 20:04 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Google spreadsheet.

Voorbeeld van mijn watchlist, alles wordt automatisch geupdate, behalve het jaarlijkse dividend, dat moet ik met de hand invoeren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
He wow, ik wist niet dat dat kon met google spreadsheets. Ik zat er aan te denken om zelf zoiets te bouwen met PHP. Thanks!!
Ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom?
  dinsdag 27 december 2011 @ 12:41:31 #37
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_106082690
GoogleFinance() is wel een aardige functie die excel niet heeft :)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_106082730
Nokia: verwachting dat samenwerking met windows eerste vruchten gaat afwerken
ING Groep: volatiel aandeel welke, met positief nieuws in januari en vooruitzichten voor splitsing beursgang verzekeringsdeel, richting 8/9 euro kan (hopelijk)
CSM: aandelenkoers is laag en CSM is goed bezig met besparingen doorvoeren - heeft eerste doorwerking in 2012
Ten Cate: Zoals al gezegd Neerlands trots in bange dagen
Arcelor Mittal: restaandeel - staat laag wat betreft prijs en stijgt als er weer gebouwd gaat worden

[ Bericht 4% gewijzigd door mammia op 27-12-2011 12:55:44 ]
  dinsdag 27 december 2011 @ 12:46:20 #39
256829 Sokz
Livin' the life
pi_106082834
Welke splitsing bij ING?
pi_106083813
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 12:41 schreef eleusis het volgende:
GoogleFinance() is wel een aardige functie die excel niet heeft :)
Excel heeft standaard MSN Money als feed erin staan maar je kunt ook GoogleFinance en YahooFinance handmatig laden.
pi_106089694
quote:
Google spreadsheet.

Thanks!

Ik zie dat je geen EPS growth etc kan invoeren.... Iemand een idee hoe dit te omzeilen?
pi_106122739
1. Novo Nordisk

Waarom? Blijft by far de sterkste pharmaceutical met een sterke cash positie en wereldleider insuline.

2. Ajax

Waarom? Cruijf. Ben ervan overtuigd dat Ten Have een opdonder gaat krijgen en het moment dat hij volgend jaar de biezen gaat pakken het aandeel wat omhoog zal schieten. Dan gaat hij er dan ook direct uit.

3. McDonalds

Waarom? Altijd al 1 van m'n favo bedrijven geweest. Enorm crash bestendig, men blijft er vreten ondanks crisis tijden. Het eten is er verschrikkelijk maar de formule werkt oh zo goed! Met name het beleid verschil wat ze de afgelopen jaren hebben veranderd van, zoveel mogelijk restaurants naar zo goed mogelijk lopende restaurants en dat ze zelfs wat zaken hebben dicht gedaan om zich echt puur op de winst per zaak te richten heeft ze geen windeieren gelegd. Top bedrijf en mochten we een kut jaar hebben economisch gezien zie ik dit aandeel flink groeien. Zo niet is het een leuk klein percentage winst.

4. Starbucks

Zelfde verhaal als McDonalds. De formule werkt fantastisch en is nog lang niet uitgewerkt en ook hier werken ze meer naar de winst per zaak ipv. zoveel mogelijk zaken openen. Dat verschil is essential voor mijzelf. Zij hebben na de crisis het model van McDonalds een beetje overgenomen en ben er zeker van dat ze enorm crisis bestendig zijn.

5. Canadian National Railway Company (CNI)

Solide railway bedrijf wat in mn porto een beetje voor diversificatie zorgt. Top bedrijf en top aandeel. Loopt al jaren goed en niet zo 1-2-3 een reden waarom dat (zelfs tijdens crisis jaren) de andere kant op zou gaan. Ze draaien bizarre operating ratio's voor een railroad bedrijf ten opzichte van de competitie en zijn enorm goed in zuinige ontwikkelingen die enorm cost efficient zijn. Nadeel? Het bedrijf loopt iets te goed.

Ik blijf ver weg van financials en auto gerelateerde zaken. Economie zie ik voor de auto markt niet groeien, en de financials zullen in een slechte markt enorm naar beneden zakken en een in goede markt enorm volatiele resultaten laten zien met weer enorme sprongen. 1 lijk uit de kast en je bent zo weer 5 tot 10% van je winst kwijt.

[ Bericht 0% gewijzigd door sitting_elfling op 28-12-2011 17:39:12 ]
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_106126687
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 11:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt best in real life met volatiele fondsen winnen, als je de rendement/risico verhoudingen steeds goed weet in te schatten. Ik denk dat het punt met dit soort quizzen is dat het ingezette geld virtueel is. Een verlies voel je niet daadwerkelijk in je portemonnee (alleen in je eer :-)

Dat gezegd hebbende, heb ik geen gokfondsen gekozen, maar keuzes waarin ik ook in 2 gevallen daadwerkelijk heb belegd (Microsoft, Gravity). Daar gaat die:

Microsoft Corp(MSFT) Aandeel is al laag geprijsd en krijgt boost dankzij Windows 8

Nokia Oyj (NOK) Strategie wijziging werpt in 2012 al z'n vruchten af

Gravity Co Ltd (GRVY) Releasen in 2012 de MMORPG Ragnarok 2 met hopelijk groot succes.

Grontmij NV (GRONT) Aandeelkoers heeft teveel op z'n donder gehad in relatie tot de problemen en zal herstellen

Fairfax Financial Holdings Ltd (FFH) Canadees verzekeringsconcern dat z'n effectenportefeuille voor een marktcrash en deflatie heeft gepositioneerd. Dit zal mijn reddingsboei moeten zijn voor het geval er een crash optreedt.
  woensdag 28 december 2011 @ 15:04:39 #44
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_106126815
Ook maar eens een saai lijstje neer zetten:

P&G: Blijft rustig doorgaan volgend jaar. Colgate-palmolive zou als hun goedkoper zouden zijn mijn voorkeur genieten. (te duur om allebei echt te kopen helaas)
Rio Tinto: Goedkoper dan BHP op het moment. Meest omzet komt uit staal, maar niet zo veel als bij concurrent Vale. Lekkere FCF.
Haliburton: Nummer twee achter Transocean in het veld. Iemand anders had de laatst genoemde al :P Maar de marktpositie, prijs en de balans van HAL zijn prima.
Eli Lilly: Het was Eli of Sanofi. Helaas zijn de prijzen van beide de laatste tijd flink omhoog gegaan, maar Eli heeft de laatste jaren meer slecht nieuws gehad en ik hou wel van underdogs.
Tomen electronics: Puur omdat de balans in de buurt komt van Graham's NNWC.
The more debt, the better
pi_106127521
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:14 schreef Walkerr het volgende:
Ik zie dat je geen EPS growth etc kan invoeren.... Iemand een idee hoe dit te omzeilen?
Dat is (nog) niet mogelijk. De functie kan slechts een handjevol indicatoren over het huidige boekjaar ophalen. Op http://www.google.com/finance zelf zag ik dat er onlangs historische data (ik meen van Reuters Fundamentals) aan de bedrijfspagina's is toegevoegd: Company -> Financials.

Hopelijk is deze data binnenkort ook via Google Spreadsheet toegankelijk.
  woensdag 28 december 2011 @ 15:39:21 #46
43642 Bayswater
pi_106128048
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 12:14 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

(zeer) beknopte uitleg ontbreekt!
Toegelicht :)

Mmm, Kendrion 3 dagen te vroeg met zijn overname :(
Life lies a slow suicide
  woensdag 28 december 2011 @ 15:43:00 #47
256829 Sokz
Livin' the life
pi_106128174
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:39 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Toegelicht :)

Mmm, Kendrion 3 dagen te vroeg met zijn overname :(
Sjongejonge zou haast zeggen dat je voorkennis had. :P
  woensdag 28 december 2011 @ 15:55:49 #48
43642 Bayswater
pi_106128606
quote:
99s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:43 schreef Sokz het volgende:

[..]

Sjongejonge zou haast zeggen dat je voorkennis had. :P
Overnames hingen wel in de lucht, maar een dag na posting had ik ook niet op gerekend. :P Gelukkig alweer van +6 % naar +3,4 %
Life lies a slow suicide
  woensdag 28 december 2011 @ 16:16:21 #49
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_106129276
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:04 schreef flyguy het volgende:

Haliburton: Nummer twee achter Transocean in het veld. Iemand anders had de laatst genoemde al :P Maar de marktpositie, prijs en de balans van HAL zijn prima.

Is schlumberger niet nummer 1? En HAL is toch voornamelijk onshore (shaliegas enzo)?
  woensdag 28 december 2011 @ 18:55:16 #50
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_106134382
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:16 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Is schlumberger niet nummer 1? En HAL is toch voornamelijk onshore (shaliegas enzo)?
Idd onshore, maar naar mijn weten nummer 2.
The more debt, the better
pi_106144135
2012 wordt een giga financieel rampjaar.

Mensen zullen hun zorgen willen vergeten en dus hun heil in sterke drank gaan zoeken:

Mijn lijstje:

1) Heineken
2) Diageo
3) Campari
4) Rémy Cointreau
5) Anheuser-Busch InBev
  woensdag 28 december 2011 @ 22:46:33 #52
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_106144788
Afgaande op bedrijfsresultaten en/of verwachtingen kun je bepaalde favoriete aandelen hebben. Maar is het niet zo dat de aandelenkoersen op dit moment gewoon worden bepaald door de algemene trend. (financiele crisis) Ook al zijn de resultaten goed, dan nog kan het zomaar rood gaan.
Paardelul !!!
  woensdag 28 december 2011 @ 23:00:39 #53
256829 Sokz
Livin' the life
pi_106145620
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:46 schreef Anno2012 het volgende:
Afgaande op bedrijfsresultaten en/of verwachtingen kun je bepaalde favoriete aandelen hebben. Maar is het niet zo dat de aandelenkoersen op dit moment gewoon worden bepaald door de algemene trend. (financiele crisis) Ook al zijn de resultaten goed, dan nog kan het zomaar rood gaan.
Jup, is ook compleet willekeurig (de uitslag dan), vandaag dat sommigen ook gokken op de meest volatiele fondsen (dood of gladiolen)
  woensdag 28 december 2011 @ 23:45:31 #54
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_106148430
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:46 schreef Anno2012 het volgende:
Klopt, alhoewel er bedrijven zijn die ondanks de crisis prima presteren en ook het aandeel alleen maar omhoog zien gaan. (McDonald's :P )
Bedankt Hans.
pi_106155509
Een bedrijf waarvan de resultaten niet goed zijn, het niet goed doen op de beurs. Uiteraard spelen verwachtingen mee, maar die zijn voor iedereen anders.

Mijn verwachtingen voor komend jaar:
BESI: chips zijn (nog steeds) booming en de fundamentals zijn goed
AMG: levert aan verschillende industrieën en groeit snel (en is laag gewaardeerd, maar dat is alles nu)
Arcelor: als de economie opleeft, profiteert arcelor daar zeker van
SNS: gokje, heb het tegenwoordig niet zo op banken, maar ze verdienen nog steeds (te veel) geld
Activision Blizzard: mensen krijgen steeds meer vrije tijd, en kunnen dat verdoen met games.
1. Ken de risico's
2. Bepaal je beleggingsstrategie
3. Bepaal je investering
www.skuzet.nl
  donderdag 29 december 2011 @ 22:20:39 #56
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_106184695
Vijf bedrijven vind ik lastig. Ik ben zelf een fan van Binckbank, als klant, maar ook als belegger. Hoewel ik er op dit moment geen geld zou insteken.

De winst is ondanks de crisis vrij aardig gebleven. Ze zijn de grootste broker van Nederland. Ze zijn aan het uitbreiden in België en Frankrijk. Binnen enkele jaren willen ze de grootste van Europa zijn en als ze de groei door kunnen zetten zoals die tot nu toe is geweest lijkt mij dat goed mogelijk.

Een minpunt vind ik het feit dat het toch een bank blijft, dus het is de vraag hoeveel geld (in)direct is geinvesteerd in probleemlanden van de Eurozone. Daarnaast vind ik het vreemd dat de tarieven bij het overgenomen Alex nog altijd een stuk hoger zijn.

Voor rond de 5 euro wil ik wel een gokje wagen.
Bedankt Hans.
pi_106185861
PostNL: verlichting pensioenproblematiek en optie op overname TNT Express
CSM: gaat het redden zonder emissie, evt verkoop purac
D'ieteren: goedkoop voor een partner in crime met de verzekeringsmaatschappijen
Dockwise: orderboek gaat oplopen
TNT Express: omdat er ook een vijfde moet zijn en de downside door een overname optie beperkt zou moeten zijn
Abre los ojos
  vrijdag 30 december 2011 @ 01:01:54 #58
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_106191271
mag het ook short zijn, dan heb ik namelijk wel een mooi lijstje :P
pi_106198590
Dit wordt een flopper: Amino Technologies Plc

Maker van o.a. set-top-boxes en vanalles wat met internet-tv te maken heeft. Maakt al jaren geen winst, heeft een vreselijk hoge p/e van meer dan 130. Moet opboksen tegen een veel grotere concurent: Pace Plc die het overigens ook slecht doet.

Wat denken jullie hiervan? Short kandidaat?

[ Bericht 0% gewijzigd door WinningMood op 30-12-2011 13:39:26 ]
pi_106319298
De FOK!-index staat er nog niet bij maar vooralsnog de resultaten na een Europees beursdagje. Wallstreet is gesloten dus dat maakt dat sommige spelers nog achterlopen maar we zien in elk geval een mooie spreiding in winsten.

pi_106320636
Voordat ik het trouwens vergeet. De weging heb ik lump-sum samengesteld omdat er ook pennystocks tussen zitten en die anders heel hard het verschil gaan uitmaken. Ieder fonds weegt dus niet automatisch mee als 20% maar prijsgewogen zoals de DOW. Indien men dat wel wil dan pas ik dat aan ofc.
  maandag 2 januari 2012 @ 19:36:08 #62
256829 Sokz
Livin' the life
pi_106323468
HAHA S_E JIJ BENT ECHT SLECHT. :6 Hoe heb je dit gewogen dan? Naar marketcap?
  maandag 2 januari 2012 @ 19:44:33 #63
43642 Bayswater
pi_106323883
Vraag het mij ook af, mijn fondjes deden het vandaag een stuk beter dan die 0,07 % die er nu staat. ( 2 zijn er nog niet verhandeld)

[ Bericht 9% gewijzigd door Bayswater op 02-01-2012 19:49:39 ]
Life lies a slow suicide
  maandag 2 januari 2012 @ 19:48:06 #64
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_106324057
Zijn er hier mensen die aan daytraden doen? of gewoon voor de iets langere termijn beleggen?
Paardelul !!!
  maandag 2 januari 2012 @ 19:49:29 #65
256829 Sokz
Livin' the life
pi_106324122
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 19:48 schreef Anno2012 het volgende:
Zijn er hier mensen die aan daytraden doen? of gewoon voor de iets langere termijn beleggen?
Iets van 2 keer per jaar als ik 'geluk' heb.
pi_106324148
quote:
14s.gif Op maandag 2 januari 2012 19:36 schreef Sokz het volgende:
HAHA S_E JIJ BENT ECHT SLECHT. :6 Hoe heb je dit gewogen dan? Naar marketcap?
Nee naar prijs dus maar ik zie in de OP dat ieder fonds even zwaar hoort te wegen dus dan pas ik dat nog aan. Mijn bezwaar is dat een fonds van 0,30 dan heel sterk kan gaan domineren met één cent stijging.

quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 19:44 schreef Bayswater het volgende:
Vraag mij het ook af, mijn fondjes deden het vandaag een stuk beter dan die 0,07 % die er nu staat.
Dat is een foutje, Reckitt staat in pence genoteerd dus dat werd weergegeven in pences dus..Bij een een prijsweging gebeurt er dan automatisch weinig.
  maandag 2 januari 2012 @ 20:03:47 #67
43642 Bayswater
pi_106324774
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 19:50 schreef Arkai het volgende:

Dat is een foutje, Reckitt staat in pence genoteerd dus dat werd weergegeven in pences dus..Bij een een prijsweging gebeurt er dan automatisch weinig.
Yep, die maffe Engelsen zitten nog alles in pence weer te geven. Vinden ze leuk :)
Life lies a slow suicide
  dinsdag 3 januari 2012 @ 21:53:30 #68
256829 Sokz
Livin' the life
pi_106373755
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 19:50 schreef Arkai het volgende:

[..]

Nee naar prijs dus maar ik zie in de OP dat ieder fonds even zwaar hoort te wegen dus dan pas ik dat nog aan. Mijn bezwaar is dat een fonds van 0,30 dan heel sterk kan gaan domineren met één cent stijging.

[..]

Doe het dan naar gelang de marketcap.
pi_106374815
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 21:53 schreef Sokz het volgende:
Doe het dan naar gelang de marketcap.
Ieder fonds weegt even zwaar zoals het ook staat in de OP.

Intraday was het een nek-aan-nek race tussen Sokz en Dino zo te zien. :o
  donderdag 5 januari 2012 @ 22:41:10 #70
43642 Bayswater
pi_106461947
Volgens mij hebben die fondsen van mij zich kranig verweerd vandaag. :)
Life lies a slow suicide
pi_106462766
Je doet het niet slecht nee.

vrijdag 6 januari 2012 @ 00:08:07 #72
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_106466034
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 december 2011 01:01 schreef Shispeed het volgende:
mag het ook short zijn, dan heb ik namelijk wel een mooi lijstje :P
Laat maar zien dat lijstje :7
pi_106473356
is er een lijstje oid beschikbaar met de begin koersen oid?
pi_106474136
Jammer ben te laat, ik had voor cash gekozen.
pi_106556604
PS dit zegt abnamro ervan;

Top 5 Nederlandse aandelen 2012

We verwachten dat 2012 opnieuw een jaar vol uitdagingen wordt voor beleggers in Nederlandse aandelen. We gaan er vanuit dat de eurozone schuldenproblematiek opgelost gaat worden, maar de onzekerheden zijn hoog en de risico’s groot. We zijn daarom onderwogen in aandelen met een voorkeur voor defensieve sectoren en aandelen, waarbij we de volgende namen voor de ABN AMRO Nederlandse top 5 hebben geselecteerd:

Ahold
Arcadis
DSM
Nutreco
Royal Dutch Shell.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')