Dan speelt het valutarisico ook mee en krijg ik niet gelijktijdig de slotkoersen binnen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 21:15 schreef JimmyJames het volgende:
Mogen Amerikaanse en Canadese aandelen niet?
Tja het valutarisico lijkt me onderdeel van het spel (je hebt tenslotte ook AEX-bedrijven die hun geld in dollars verdienen). Het niet gelijktijdig binnenkomen van de koersen is dat erg? Dan neem je toch gewoon de koersen die op dat moment gelden ook al zijn het niet de slotstanden.quote:Op vrijdag 23 december 2011 21:22 schreef Arkai het volgende:
Dan speelt het valutarisico ook mee en krijg ik niet gelijktijdig de slotkoersen binnen.
Dat is het punt met dit soort quizzen. Wil je deze wedstrijd winnen dan moet je gewoon de meest volatiele fondsen kiezen en hopen dat het goed gaat in 2012. Wil je met beleggen "winnen", dan is het verstandiger om het aantal volatiele fondsen te beperken.quote:Op vrijdag 23 december 2011 23:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Wat mij betreft mag je ook fondsen buiten mededinging vermelden (en dan mag je wel dividend meenemen)
Dwz vijf fondsen voor het spel, en daarnaast buiten mededinging fondsen die niet aan de voorwaarden voldoen, qua beursnotering of pennystock of anders.
Als ik de vijf beste beleggingen zou kiezen zijn die namelijk potentieel wel anders dan de vijf beste de-dood-of-de-gladiolen fondsen![]()
Is dat een idee, of te ingewikkeld, of beter een zustertopic daarvoor?
Ik ga voor het zustertopic!quote:Op vrijdag 23 december 2011 23:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Wat mij betreft mag je ook fondsen buiten mededinging vermelden (en dan mag je wel dividend meenemen)
Dwz vijf fondsen voor het spel, en daarnaast buiten mededinging fondsen die niet aan de voorwaarden voldoen, qua beursnotering of pennystock of anders.
Als ik de vijf beste beleggingen zou kiezen zijn die namelijk potentieel wel anders dan de vijf beste de-dood-of-de-gladiolen fondsen![]()
Is dat een idee, of te ingewikkeld, of beter een zustertopic daarvoor?
Vertel eens wat meer over great panther silver. Ik investeer nl in zilver bullion, aandelen zilver daarentegen heb ik niet.quote:Op zaterdag 24 december 2011 16:32 schreef Blandigan het volgende:
1. Newmont mining
2. U308 corp
3. Great panther silver
4. Exxon mobil corporation
5. Smith & wesson holding corp
Ik heb ook geen aandelen zilver en zal ze je nu ook niet aanbevelen. Ik ben 100% voorstander van de aanschaf van fysiek goud en zilver in deze tijden....(ik ben zeer pessimistisch over de aandelenmarkt en verwacht dat 2012 een doom en gloom jaar wordt met kans op een flinke oorlog (Iran), bergen schuld die moeten worden hergefinancierd, austerity die de economie ook niet ten goede komen etc).quote:Op zondag 25 december 2011 14:48 schreef francorex het volgende:
[..]
Vertel eens wat meer over great panther silver. Ik investeer nl in zilver bullion, aandelen zilver daarentegen heb ik niet.
Op de website van silver panther zie ik wel dat ze bullion verkopen.
Alvast bedankt.
Met dat in het achterhoofd:quote:Op zaterdag 24 december 2011 11:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is het punt met dit soort quizzen. Wil je deze wedstrijd winnen dan moet je gewoon de meest volatiele fondsen kiezen en hopen dat het goed gaat in 2012. Wil je met beleggen "winnen", dan is het verstandiger om het aantal volatiele fondsen te beperken.
Als ik short zou kunnen gaan, zou ik denk ik zo'n beetje alles short gaan behalve werkloosheid (+/-).quote:..(ik ben zeer pessimistisch over de aandelenmarkt en verwacht dat 2012 een doom en gloom jaar wordt met kans op een flinke oorlog (Iran), bergen schuld die moeten worden hergefinancierd, austerity die de economie ook niet ten goede komen etc).
quote:
Kunnen jullie vijf fondsen kiezen om mee te doen aan het spel? Anders krijgen we buitenproportionele wegingen voor de index.quote:Op maandag 26 december 2011 00:45 schreef Bayswater het volgende:
1 Oracle
2 Reckitt
3 Mittal
Slapend rijk worden.
neequote:Op vrijdag 23 december 2011 21:15 schreef JimmyJames het volgende:
Mogen Amerikaanse en Canadese aandelen niet?
Ten Catequote:Op maandag 26 december 2011 09:19 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ten Cate vanwege anti bermbom vinding![]()
![]()
Is hun vloot zo langzamerhand niet meer waard dan de notering op de beurs?quote:
'Morningstar schat de intrinsieke waarde van Transocean's vloot op 23,4 miljard dollar of 72 dollar per aandeel.'quote:Op maandag 26 december 2011 15:40 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Is hun vloot zo langzamerhand niet meer waard dan de notering op de beurs?
o Moet het weer gratis ??quote:Op maandag 26 december 2011 18:36 schreef Walkerr het volgende:
Bestaat er een gratis programma waarmee ik alle financiële data van bijvoorbeeld Yahoo! Finance in Excel kan downloaden en die het ook nog eens een keer update?
Google spreadsheet.quote:Op maandag 26 december 2011 18:36 schreef Walkerr het volgende:
Bestaat er een gratis programma waarmee ik alle financiële data van bijvoorbeeld Yahoo! Finance in Excel kan downloaden en die het ook nog eens een keer update?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door monkyyy op 26-12-2011 20:24:00 ]You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
Oraclequote:Op maandag 26 december 2011 13:23 schreef Arkai het volgende:
[..]
[..]
Kunnen jullie vijf fondsen kiezen om mee te doen aan het spel? Anders krijgen we buitenproportionele wegingen voor de index.
(zeer) beknopte uitleg ontbreekt!quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:28 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Oracle
Reckitt
Mittal
Fresenius Medical Care AG & Co
Kendrion
quote:Op maandag 26 december 2011 20:04 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Google spreadsheet.
Voorbeeld van mijn watchlist, alles wordt automatisch geupdate, behalve het jaarlijkse dividend, dat moet ik met de hand invoeren.He wow, ik wist niet dat dat kon met google spreadsheets. Ik zat er aan te denken om zelf zoiets te bouwen met PHP. Thanks!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom?
Excel heeft standaard MSN Money als feed erin staan maar je kunt ook GoogleFinance en YahooFinance handmatig laden.quote:Op dinsdag 27 december 2011 12:41 schreef eleusis het volgende:
GoogleFinance() is wel een aardige functie die excel niet heeft
Thanks!quote:Google spreadsheet.
Voorbeeld van mijn watchlist, alles wordt automatisch geupdate, behalve het jaarlijkse dividend, dat moet ik met de hand invoeren.
Je kunt best in real life met volatiele fondsen winnen, als je de rendement/risico verhoudingen steeds goed weet in te schatten. Ik denk dat het punt met dit soort quizzen is dat het ingezette geld virtueel is. Een verlies voel je niet daadwerkelijk in je portemonnee (alleen in je eer :-)quote:Op zaterdag 24 december 2011 11:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is het punt met dit soort quizzen. Wil je deze wedstrijd winnen dan moet je gewoon de meest volatiele fondsen kiezen en hopen dat het goed gaat in 2012. Wil je met beleggen "winnen", dan is het verstandiger om het aantal volatiele fondsen te beperken.
Dat is (nog) niet mogelijk. De functie kan slechts een handjevol indicatoren over het huidige boekjaar ophalen. Op http://www.google.com/finance zelf zag ik dat er onlangs historische data (ik meen van Reuters Fundamentals) aan de bedrijfspagina's is toegevoegd: Company -> Financials.quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:14 schreef Walkerr het volgende:
Ik zie dat je geen EPS growth etc kan invoeren.... Iemand een idee hoe dit te omzeilen?
Toegelichtquote:Op dinsdag 27 december 2011 12:14 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
(zeer) beknopte uitleg ontbreekt!
Sjongejonge zou haast zeggen dat je voorkennis had.quote:Op woensdag 28 december 2011 15:39 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Toegelicht![]()
Mmm, Kendrion 3 dagen te vroeg met zijn overname
Overnames hingen wel in de lucht, maar een dag na posting had ik ook niet op gerekend.quote:Op woensdag 28 december 2011 15:43 schreef Sokz het volgende:
[..]
Sjongejonge zou haast zeggen dat je voorkennis had.
Is schlumberger niet nummer 1? En HAL is toch voornamelijk onshore (shaliegas enzo)?quote:Op woensdag 28 december 2011 15:04 schreef flyguy het volgende:
Haliburton: Nummer twee achter Transocean in het veld. Iemand anders had de laatst genoemde alMaar de marktpositie, prijs en de balans van HAL zijn prima.
Idd onshore, maar naar mijn weten nummer 2.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:16 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Is schlumberger niet nummer 1? En HAL is toch voornamelijk onshore (shaliegas enzo)?
Jup, is ook compleet willekeurig (de uitslag dan), vandaag dat sommigen ook gokken op de meest volatiele fondsen (dood of gladiolen)quote:Op woensdag 28 december 2011 22:46 schreef Anno2012 het volgende:
Afgaande op bedrijfsresultaten en/of verwachtingen kun je bepaalde favoriete aandelen hebben. Maar is het niet zo dat de aandelenkoersen op dit moment gewoon worden bepaald door de algemene trend. (financiele crisis) Ook al zijn de resultaten goed, dan nog kan het zomaar rood gaan.
Klopt, alhoewel er bedrijven zijn die ondanks de crisis prima presteren en ook het aandeel alleen maar omhoog zien gaan. (McDonald'squote:Op woensdag 28 december 2011 22:46 schreef Anno2012 het volgende:
Afgaande op bedrijfsresultaten en/of verwachtingen kun je bepaalde favoriete aandelen hebben. Maar is het niet zo dat de aandelenkoersen op dit moment gewoon worden bepaald door de algemene trend. (financiele crisis) Ook al zijn de resultaten goed, dan nog kan het zomaar rood gaan.
Iets van 2 keer per jaar als ik 'geluk' heb.quote:Op maandag 2 januari 2012 19:48 schreef Anno2012 het volgende:
Zijn er hier mensen die aan daytraden doen? of gewoon voor de iets langere termijn beleggen?
Nee naar prijs dus maar ik zie in de OP dat ieder fonds even zwaar hoort te wegen dus dan pas ik dat nog aan. Mijn bezwaar is dat een fonds van 0,30 dan heel sterk kan gaan domineren met één cent stijging.quote:Op maandag 2 januari 2012 19:36 schreef Sokz het volgende:
HAHA S_E JIJ BENT ECHT SLECHT.Hoe heb je dit gewogen dan? Naar marketcap?
Dat is een foutje, Reckitt staat in pence genoteerd dus dat werd weergegeven in pences dus..Bij een een prijsweging gebeurt er dan automatisch weinig.quote:Op maandag 2 januari 2012 19:44 schreef Bayswater het volgende:
Vraag mij het ook af, mijn fondjes deden het vandaag een stuk beter dan die 0,07 % die er nu staat.
Yep, die maffe Engelsen zitten nog alles in pence weer te geven. Vinden ze leukquote:Op maandag 2 januari 2012 19:50 schreef Arkai het volgende:
Dat is een foutje, Reckitt staat in pence genoteerd dus dat werd weergegeven in pences dus..Bij een een prijsweging gebeurt er dan automatisch weinig.
Doe het dan naar gelang de marketcap.quote:Op maandag 2 januari 2012 19:50 schreef Arkai het volgende:
[..]
Nee naar prijs dus maar ik zie in de OP dat ieder fonds even zwaar hoort te wegen dus dan pas ik dat nog aan. Mijn bezwaar is dat een fonds van 0,30 dan heel sterk kan gaan domineren met één cent stijging.
[..]
Dat is een foutje, Reckitt staat in pence genoteerd dus dat werd weergegeven in pences dus..Bij een een prijsweging gebeurt er dan automatisch weinig.
Ieder fonds weegt even zwaar zoals het ook staat in de OP.quote:
Laat maar zien dat lijstjequote:Op vrijdag 30 december 2011 01:01 schreef Shispeed het volgende:
mag het ook short zijn, dan heb ik namelijk wel een mooi lijstje
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |