Dan speelt het valutarisico ook mee en krijg ik niet gelijktijdig de slotkoersen binnen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 21:15 schreef JimmyJames het volgende:
Mogen Amerikaanse en Canadese aandelen niet?
Tja het valutarisico lijkt me onderdeel van het spel (je hebt tenslotte ook AEX-bedrijven die hun geld in dollars verdienen). Het niet gelijktijdig binnenkomen van de koersen is dat erg? Dan neem je toch gewoon de koersen die op dat moment gelden ook al zijn het niet de slotstanden.quote:Op vrijdag 23 december 2011 21:22 schreef Arkai het volgende:
Dan speelt het valutarisico ook mee en krijg ik niet gelijktijdig de slotkoersen binnen.
Dat is het punt met dit soort quizzen. Wil je deze wedstrijd winnen dan moet je gewoon de meest volatiele fondsen kiezen en hopen dat het goed gaat in 2012. Wil je met beleggen "winnen", dan is het verstandiger om het aantal volatiele fondsen te beperken.quote:Op vrijdag 23 december 2011 23:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Wat mij betreft mag je ook fondsen buiten mededinging vermelden (en dan mag je wel dividend meenemen)
Dwz vijf fondsen voor het spel, en daarnaast buiten mededinging fondsen die niet aan de voorwaarden voldoen, qua beursnotering of pennystock of anders.
Als ik de vijf beste beleggingen zou kiezen zijn die namelijk potentieel wel anders dan de vijf beste de-dood-of-de-gladiolen fondsen![]()
Is dat een idee, of te ingewikkeld, of beter een zustertopic daarvoor?
Ik ga voor het zustertopic!quote:Op vrijdag 23 december 2011 23:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Wat mij betreft mag je ook fondsen buiten mededinging vermelden (en dan mag je wel dividend meenemen)
Dwz vijf fondsen voor het spel, en daarnaast buiten mededinging fondsen die niet aan de voorwaarden voldoen, qua beursnotering of pennystock of anders.
Als ik de vijf beste beleggingen zou kiezen zijn die namelijk potentieel wel anders dan de vijf beste de-dood-of-de-gladiolen fondsen![]()
Is dat een idee, of te ingewikkeld, of beter een zustertopic daarvoor?
Vertel eens wat meer over great panther silver. Ik investeer nl in zilver bullion, aandelen zilver daarentegen heb ik niet.quote:Op zaterdag 24 december 2011 16:32 schreef Blandigan het volgende:
1. Newmont mining
2. U308 corp
3. Great panther silver
4. Exxon mobil corporation
5. Smith & wesson holding corp
Ik heb ook geen aandelen zilver en zal ze je nu ook niet aanbevelen. Ik ben 100% voorstander van de aanschaf van fysiek goud en zilver in deze tijden....(ik ben zeer pessimistisch over de aandelenmarkt en verwacht dat 2012 een doom en gloom jaar wordt met kans op een flinke oorlog (Iran), bergen schuld die moeten worden hergefinancierd, austerity die de economie ook niet ten goede komen etc).quote:Op zondag 25 december 2011 14:48 schreef francorex het volgende:
[..]
Vertel eens wat meer over great panther silver. Ik investeer nl in zilver bullion, aandelen zilver daarentegen heb ik niet.
Op de website van silver panther zie ik wel dat ze bullion verkopen.
Alvast bedankt.
Met dat in het achterhoofd:quote:Op zaterdag 24 december 2011 11:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is het punt met dit soort quizzen. Wil je deze wedstrijd winnen dan moet je gewoon de meest volatiele fondsen kiezen en hopen dat het goed gaat in 2012. Wil je met beleggen "winnen", dan is het verstandiger om het aantal volatiele fondsen te beperken.
Als ik short zou kunnen gaan, zou ik denk ik zo'n beetje alles short gaan behalve werkloosheid (+/-).quote:..(ik ben zeer pessimistisch over de aandelenmarkt en verwacht dat 2012 een doom en gloom jaar wordt met kans op een flinke oorlog (Iran), bergen schuld die moeten worden hergefinancierd, austerity die de economie ook niet ten goede komen etc).
quote:
Kunnen jullie vijf fondsen kiezen om mee te doen aan het spel? Anders krijgen we buitenproportionele wegingen voor de index.quote:Op maandag 26 december 2011 00:45 schreef Bayswater het volgende:
1 Oracle
2 Reckitt
3 Mittal
Slapend rijk worden.
neequote:Op vrijdag 23 december 2011 21:15 schreef JimmyJames het volgende:
Mogen Amerikaanse en Canadese aandelen niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |