abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 december 2011 @ 14:12:53 #26
256829 Sokz
Livin' the life
pi_106056716
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 09:19 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ten Cate vanwege anti bermbom vinding ^O^ _O_ ^O^
Ten Cate _O_ Neerlands trots.
  maandag 26 december 2011 @ 14:18:57 #27
256829 Sokz
Livin' the life
pi_106056845
1. Petroleo Brasileiro NYSE: PBR
2. Transocéan NYSE: RIG
3. Freeport McMoran NYSE: FCX

en dan twee gamblers

4. Nokia Corporation (adr) NYSE: NOK
5. ArcelorMittal AMS: MT

Blijft lastig voorspellen met een horizon van slechts 1 jaar. :P
  maandag 26 december 2011 @ 15:40:47 #28
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_106058892
quote:
12s.gif Op maandag 26 december 2011 14:18 schreef Sokz het volgende:

2. Transocéan NYSE: RIG

Is hun vloot zo langzamerhand niet meer waard dan de notering op de beurs?
Please Move The Deer Crossing Sign
  maandag 26 december 2011 @ 16:52:34 #29
256829 Sokz
Livin' the life
pi_106060792
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 15:40 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Is hun vloot zo langzamerhand niet meer waard dan de notering op de beurs?
'Morningstar schat de intrinsieke waarde van Transocean's vloot op 23,4 miljard dollar of 72 dollar per aandeel.' ;)
pi_106062932
Bestaat er een gratis programma waarmee ik alle financiële data van bijvoorbeeld Yahoo! Finance in Excel kan downloaden en die het ook nog eens een keer update?
  maandag 26 december 2011 @ 19:21:41 #31
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_106063880
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 18:36 schreef Walkerr het volgende:
Bestaat er een gratis programma waarmee ik alle financiële data van bijvoorbeeld Yahoo! Finance in Excel kan downloaden en die het ook nog eens een keer update?
o Moet het weer gratis ??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 26 december 2011 @ 20:04:24 #32
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_106064883
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 18:36 schreef Walkerr het volgende:
Google spreadsheet.

Voorbeeld van mijn watchlist, alles wordt automatisch geupdate, behalve het jaarlijkse dividend, dat moet ik met de hand invoeren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 13% gewijzigd door monkyyy op 26-12-2011 20:24:00 ]
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_106078839
Geen echte echte research naar gedaan, maar ook geen dood of de gladiolen portefeuille:

Nokia; Lumia baby. Vertrouwen in nieuwe modellen, vertrouwen in marketing positie.
Arcelor: 2 cheap. Voorraden bij bouwers moeten weer up.
Dsm; Stabiele mo-fo met zelfs in 2011 goede cijfers. Beetje te afhankelijk van 1 divisie mi, maar durf 'm te gokken.
Gerry Weber: Omslag van wholesale naar retail, super doelgroep, nieuwe strategie.
Shell: LNG baby. Investeringen zijn gedaan. Loopt beetje achter tov andere olie boeren de laatste jaren.

Jammer dat ik geen Apple mag shorten.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  dinsdag 27 december 2011 @ 10:28:13 #34
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_106079772
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 13:23 schreef Arkai het volgende:

[..]

[..]

Kunnen jullie vijf fondsen kiezen om mee te doen aan het spel? Anders krijgen we buitenproportionele wegingen voor de index.
Oracle
Verwacht een paar strategische overnames waar zij zich beter mee gaat positioneren
Reckitt
Ook zonder Nederlandse CEO in 2012 een rots in de branding en altijd beter presterend dan P&G en Unilever
Mittal
Na een paar matige jaren gaan ze in 2012 weer, zoals iedereen eigenlijk verwacht, omhoog. De afgelopen productiecijfers van staal zijn al hoopgevend
Fresenius Medical Care AG & Co
Vergrijzing neemt in ieder Westers land snel toe, zorg blijft booming business de komende jaren.)
Kendrion Weinig omzet nog in deze vreemde eend in de bijt. Maar de overname van FAS vandaag (28 dec, na toelichting dus, maar voor 1 jan 2012 :( is een teken aan de wand, dit gaat een grote worden :)

[ Bericht 40% gewijzigd door Bayswater op 28-12-2011 15:35:47 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_106082018
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 10:28 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Oracle
Reckitt
Mittal
Fresenius Medical Care AG & Co
Kendrion
(zeer) beknopte uitleg ontbreekt!
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  dinsdag 27 december 2011 @ 12:39:09 #36
145663 Duiker_21
Daar word ik niet vrolijk van
pi_106082621
quote:
14s.gif Op maandag 26 december 2011 20:04 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Google spreadsheet.

Voorbeeld van mijn watchlist, alles wordt automatisch geupdate, behalve het jaarlijkse dividend, dat moet ik met de hand invoeren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
He wow, ik wist niet dat dat kon met google spreadsheets. Ik zat er aan te denken om zelf zoiets te bouwen met PHP. Thanks!!
Ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom?
  dinsdag 27 december 2011 @ 12:41:31 #37
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_106082690
GoogleFinance() is wel een aardige functie die excel niet heeft :)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_106082730
Nokia: verwachting dat samenwerking met windows eerste vruchten gaat afwerken
ING Groep: volatiel aandeel welke, met positief nieuws in januari en vooruitzichten voor splitsing beursgang verzekeringsdeel, richting 8/9 euro kan (hopelijk)
CSM: aandelenkoers is laag en CSM is goed bezig met besparingen doorvoeren - heeft eerste doorwerking in 2012
Ten Cate: Zoals al gezegd Neerlands trots in bange dagen
Arcelor Mittal: restaandeel - staat laag wat betreft prijs en stijgt als er weer gebouwd gaat worden

[ Bericht 4% gewijzigd door mammia op 27-12-2011 12:55:44 ]
  dinsdag 27 december 2011 @ 12:46:20 #39
256829 Sokz
Livin' the life
pi_106082834
Welke splitsing bij ING?
pi_106083813
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 12:41 schreef eleusis het volgende:
GoogleFinance() is wel een aardige functie die excel niet heeft :)
Excel heeft standaard MSN Money als feed erin staan maar je kunt ook GoogleFinance en YahooFinance handmatig laden.
One man's trash, another man's treasure.
pi_106089694
quote:
Google spreadsheet.

Thanks!

Ik zie dat je geen EPS growth etc kan invoeren.... Iemand een idee hoe dit te omzeilen?
pi_106122739
1. Novo Nordisk

Waarom? Blijft by far de sterkste pharmaceutical met een sterke cash positie en wereldleider insuline.

2. Ajax

Waarom? Cruijf. Ben ervan overtuigd dat Ten Have een opdonder gaat krijgen en het moment dat hij volgend jaar de biezen gaat pakken het aandeel wat omhoog zal schieten. Dan gaat hij er dan ook direct uit.

3. McDonalds

Waarom? Altijd al 1 van m'n favo bedrijven geweest. Enorm crash bestendig, men blijft er vreten ondanks crisis tijden. Het eten is er verschrikkelijk maar de formule werkt oh zo goed! Met name het beleid verschil wat ze de afgelopen jaren hebben veranderd van, zoveel mogelijk restaurants naar zo goed mogelijk lopende restaurants en dat ze zelfs wat zaken hebben dicht gedaan om zich echt puur op de winst per zaak te richten heeft ze geen windeieren gelegd. Top bedrijf en mochten we een kut jaar hebben economisch gezien zie ik dit aandeel flink groeien. Zo niet is het een leuk klein percentage winst.

4. Starbucks

Zelfde verhaal als McDonalds. De formule werkt fantastisch en is nog lang niet uitgewerkt en ook hier werken ze meer naar de winst per zaak ipv. zoveel mogelijk zaken openen. Dat verschil is essential voor mijzelf. Zij hebben na de crisis het model van McDonalds een beetje overgenomen en ben er zeker van dat ze enorm crisis bestendig zijn.

5. Canadian National Railway Company (CNI)

Solide railway bedrijf wat in mn porto een beetje voor diversificatie zorgt. Top bedrijf en top aandeel. Loopt al jaren goed en niet zo 1-2-3 een reden waarom dat (zelfs tijdens crisis jaren) de andere kant op zou gaan. Ze draaien bizarre operating ratio's voor een railroad bedrijf ten opzichte van de competitie en zijn enorm goed in zuinige ontwikkelingen die enorm cost efficient zijn. Nadeel? Het bedrijf loopt iets te goed.

Ik blijf ver weg van financials en auto gerelateerde zaken. Economie zie ik voor de auto markt niet groeien, en de financials zullen in een slechte markt enorm naar beneden zakken en een in goede markt enorm volatiele resultaten laten zien met weer enorme sprongen. 1 lijk uit de kast en je bent zo weer 5 tot 10% van je winst kwijt.

[ Bericht 0% gewijzigd door sitting_elfling op 28-12-2011 17:39:12 ]
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_106126687
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 11:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is het punt met dit soort quizzen. Wil je deze wedstrijd winnen dan moet je gewoon de meest volatiele fondsen kiezen en hopen dat het goed gaat in 2012. Wil je met beleggen "winnen", dan is het verstandiger om het aantal volatiele fondsen te beperken.
Je kunt best in real life met volatiele fondsen winnen, als je de rendement/risico verhoudingen steeds goed weet in te schatten. Ik denk dat het punt met dit soort quizzen is dat het ingezette geld virtueel is. Een verlies voel je niet daadwerkelijk in je portemonnee (alleen in je eer :-)

Dat gezegd hebbende, heb ik geen gokfondsen gekozen, maar keuzes waarin ik ook in 2 gevallen daadwerkelijk heb belegd (Microsoft, Gravity). Daar gaat die:

Microsoft Corp(MSFT) Aandeel is al laag geprijsd en krijgt boost dankzij Windows 8

Nokia Oyj (NOK) Strategie wijziging werpt in 2012 al z'n vruchten af

Gravity Co Ltd (GRVY) Releasen in 2012 de MMORPG Ragnarok 2 met hopelijk groot succes.

Grontmij NV (GRONT) Aandeelkoers heeft teveel op z'n donder gehad in relatie tot de problemen en zal herstellen

Fairfax Financial Holdings Ltd (FFH) Canadees verzekeringsconcern dat z'n effectenportefeuille voor een marktcrash en deflatie heeft gepositioneerd. Dit zal mijn reddingsboei moeten zijn voor het geval er een crash optreedt.
  woensdag 28 december 2011 @ 15:04:39 #44
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_106126815
Ook maar eens een saai lijstje neer zetten:

P&G: Blijft rustig doorgaan volgend jaar. Colgate-palmolive zou als hun goedkoper zouden zijn mijn voorkeur genieten. (te duur om allebei echt te kopen helaas)
Rio Tinto: Goedkoper dan BHP op het moment. Meest omzet komt uit staal, maar niet zo veel als bij concurrent Vale. Lekkere FCF.
Haliburton: Nummer twee achter Transocean in het veld. Iemand anders had de laatst genoemde al :P Maar de marktpositie, prijs en de balans van HAL zijn prima.
Eli Lilly: Het was Eli of Sanofi. Helaas zijn de prijzen van beide de laatste tijd flink omhoog gegaan, maar Eli heeft de laatste jaren meer slecht nieuws gehad en ik hou wel van underdogs.
Tomen electronics: Puur omdat de balans in de buurt komt van Graham's NNWC.
The more debt, the better
pi_106127521
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:14 schreef Walkerr het volgende:
Ik zie dat je geen EPS growth etc kan invoeren.... Iemand een idee hoe dit te omzeilen?
Dat is (nog) niet mogelijk. De functie kan slechts een handjevol indicatoren over het huidige boekjaar ophalen. Op http://www.google.com/finance zelf zag ik dat er onlangs historische data (ik meen van Reuters Fundamentals) aan de bedrijfspagina's is toegevoegd: Company -> Financials.

Hopelijk is deze data binnenkort ook via Google Spreadsheet toegankelijk.
  woensdag 28 december 2011 @ 15:39:21 #46
43642 Bayswater
pi_106128048
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 12:14 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

(zeer) beknopte uitleg ontbreekt!
Toegelicht :)

Mmm, Kendrion 3 dagen te vroeg met zijn overname :(
Life lies a slow suicide
  woensdag 28 december 2011 @ 15:43:00 #47
256829 Sokz
Livin' the life
pi_106128174
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:39 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Toegelicht :)

Mmm, Kendrion 3 dagen te vroeg met zijn overname :(
Sjongejonge zou haast zeggen dat je voorkennis had. :P
  woensdag 28 december 2011 @ 15:55:49 #48
43642 Bayswater
pi_106128606
quote:
99s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:43 schreef Sokz het volgende:

[..]

Sjongejonge zou haast zeggen dat je voorkennis had. :P
Overnames hingen wel in de lucht, maar een dag na posting had ik ook niet op gerekend. :P Gelukkig alweer van +6 % naar +3,4 %
Life lies a slow suicide
  woensdag 28 december 2011 @ 16:16:21 #49
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_106129276
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:04 schreef flyguy het volgende:

Haliburton: Nummer twee achter Transocean in het veld. Iemand anders had de laatst genoemde al :P Maar de marktpositie, prijs en de balans van HAL zijn prima.

Is schlumberger niet nummer 1? En HAL is toch voornamelijk onshore (shaliegas enzo)?
Please Move The Deer Crossing Sign
  woensdag 28 december 2011 @ 18:55:16 #50
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_106134382
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:16 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Is schlumberger niet nummer 1? En HAL is toch voornamelijk onshore (shaliegas enzo)?
Idd onshore, maar naar mijn weten nummer 2.
The more debt, the better
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')