Jup, is ook compleet willekeurig (de uitslag dan), vandaag dat sommigen ook gokken op de meest volatiele fondsen (dood of gladiolen)quote:Op woensdag 28 december 2011 22:46 schreef Anno2012 het volgende:
Afgaande op bedrijfsresultaten en/of verwachtingen kun je bepaalde favoriete aandelen hebben. Maar is het niet zo dat de aandelenkoersen op dit moment gewoon worden bepaald door de algemene trend. (financiele crisis) Ook al zijn de resultaten goed, dan nog kan het zomaar rood gaan.
Klopt, alhoewel er bedrijven zijn die ondanks de crisis prima presteren en ook het aandeel alleen maar omhoog zien gaan. (McDonald'squote:Op woensdag 28 december 2011 22:46 schreef Anno2012 het volgende:
Afgaande op bedrijfsresultaten en/of verwachtingen kun je bepaalde favoriete aandelen hebben. Maar is het niet zo dat de aandelenkoersen op dit moment gewoon worden bepaald door de algemene trend. (financiele crisis) Ook al zijn de resultaten goed, dan nog kan het zomaar rood gaan.
Iets van 2 keer per jaar als ik 'geluk' heb.quote:Op maandag 2 januari 2012 19:48 schreef Anno2012 het volgende:
Zijn er hier mensen die aan daytraden doen? of gewoon voor de iets langere termijn beleggen?
Nee naar prijs dus maar ik zie in de OP dat ieder fonds even zwaar hoort te wegen dus dan pas ik dat nog aan. Mijn bezwaar is dat een fonds van 0,30 dan heel sterk kan gaan domineren met één cent stijging.quote:Op maandag 2 januari 2012 19:36 schreef Sokz het volgende:
HAHA S_E JIJ BENT ECHT SLECHT.Hoe heb je dit gewogen dan? Naar marketcap?
Dat is een foutje, Reckitt staat in pence genoteerd dus dat werd weergegeven in pences dus..Bij een een prijsweging gebeurt er dan automatisch weinig.quote:Op maandag 2 januari 2012 19:44 schreef Bayswater het volgende:
Vraag mij het ook af, mijn fondjes deden het vandaag een stuk beter dan die 0,07 % die er nu staat.
Yep, die maffe Engelsen zitten nog alles in pence weer te geven. Vinden ze leukquote:Op maandag 2 januari 2012 19:50 schreef Arkai het volgende:
Dat is een foutje, Reckitt staat in pence genoteerd dus dat werd weergegeven in pences dus..Bij een een prijsweging gebeurt er dan automatisch weinig.
Doe het dan naar gelang de marketcap.quote:Op maandag 2 januari 2012 19:50 schreef Arkai het volgende:
[..]
Nee naar prijs dus maar ik zie in de OP dat ieder fonds even zwaar hoort te wegen dus dan pas ik dat nog aan. Mijn bezwaar is dat een fonds van 0,30 dan heel sterk kan gaan domineren met één cent stijging.
[..]
Dat is een foutje, Reckitt staat in pence genoteerd dus dat werd weergegeven in pences dus..Bij een een prijsweging gebeurt er dan automatisch weinig.
Ieder fonds weegt even zwaar zoals het ook staat in de OP.quote:
Laat maar zien dat lijstjequote:Op vrijdag 30 december 2011 01:01 schreef Shispeed het volgende:
mag het ook short zijn, dan heb ik namelijk wel een mooi lijstje
quote:Op maandag 2 januari 2012 19:36 schreef Sokz het volgende:
HAHA S_E JIJ BENT ECHT SLECHT.Hoe heb je dit gewogen dan? Naar marketcap?
Tot op zekere hoogte is de geluksfactor enigzins geelimineerd door 5 fondsen te kiezen i.p.v. 1 maar zelfs dan blijft het resultaat, zeker over één jaar, grotendeels afhankelijk van het toeval. Om volatiliteit of variantie inzichtelijk te maken kunnen de resultaten wel geplot worden. Dat doe ik overigens wel een keer als ik meer tijd heb omdat jullie 60+ fondsen hebben opgegeven.quote:Op zondag 8 januari 2012 14:32 schreef sitting_elfling het volgende:
Zou je er eventueel zaken bij kunnen doen zoals minimum/maximum? Variantie of standaard deviatie? Om de 'geluks' factor er een beetje uit te krijgen.
Mjah dan moet een LXIV ook de kans krijgen om een nieuwe port te kunnen kiezen.quote:Op zondag 8 januari 2012 14:32 schreef sitting_elfling het volgende:
Zou je er eventueel zaken bij kunnen doen zoals minimum/maximum? Variantie of standaard deviatie? Om de 'geluks' factor er een beetje uit te krijgen.
Dat is prima, maar ben met name benieuwd naar de variantie in de porfolio's over een poosje. (en dan met name of er grote verschillen zullen zijn)quote:Op zondag 8 januari 2012 18:17 schreef Sokz het volgende:
[..]
Mjah dan moet een LXIV ook de kans krijgen om een nieuwe port te kunnen kiezen.
quote:Op woensdag 11 januari 2012 00:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik zou er nu normaliter, per 10 januari, de stekker uittrekken en alles verkopen en het gezien houden voor de rest van het jaar -lees: lange reis-, met bijna 10% rendement
Haha obvious. Cisco doet bij mij nu al +50% (mede ook door sterkere dollar) .. dino voor wat verkocht jij ook alweer?quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:52 schreef Arkai het volgende:
Was te vroeg verkopen niet jouw zwakste punt?
Ik vind het nu wel even leuk vanwege dat waanzinnige rendement van Dinosaur_sr.quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:45 schreef Arkai het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ga deze onzin overigens niet iedere dag updaten.
Volgens mij zijn twee solar companies die gespiked hebben.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 10:05 schreef Walkerr het volgende:
Ik ga nu toch even opzoeken welke aandelen Dino in zijn porto had opgenomen?! Ongelooflijk dat rendement!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |