Strookt wat mij betreft niet met elkaar. GB's per maand en niks speciaals doen?quote:Op vrijdag 23 december 2011 07:57 schreef Pindasoepje het volgende:
[..]
Met die vraag zit ik nu dus ook, ik neem mn ipad eigenlijk nooit mee naar buiten, had er voorheen een sim only met onbeperkt internet in zitten, maar dat abbo is verlopen. Heb eigenlijk geen zin meer in een extra abbo en zat te kijken naar de prepaid opties, maar wat een drama is alles zeg. Zo duur! Als ik kijk naar de facturen voor mn iphone verbruik ik gigabytes per maand, terwijl ik niks speciaals doe. Nu ben ik dus bang dat als ik zo een 200mb ding neem, dat ik dat dan al verstook in de bus van huis naar kantoor..
Zet dan gewoon 'mobiele data' uit zodra je thuis bent, handmatig. Dan weet je iig zeker dat je niet over 3g surft.quote:Op vrijdag 23 december 2011 08:23 schreef Pindasoepje het volgende:
Ja dat is het dus, het lijkt alsof mijn wifi gebruik wordt meegenomen in mijn 3g gebruik oid. Maar mijn kleine kijkt niet extreem veel filmpjes, ik zit er namelijk wel veel bij. ik denk max 1,5u per week en dat is dan niet alleen online filmpjes maar ook andere dingen.
KPN app weet het goed te scheiden.quote:Op vrijdag 23 december 2011 08:23 schreef Pindasoepje het volgende:
Ja dat is het dus, het lijkt alsof mijn wifi gebruik wordt meegenomen in mijn 3g gebruik oid. Maar mijn kleine kijkt niet extreem veel filmpjes, ik zit er namelijk wel veel bij. ik denk max 1,5u per week en dat is dan niet alleen online filmpjes maar ook andere dingen.
misschien via Wifi downloaden?quote:Op vrijdag 23 december 2011 12:42 schreef withxhonor het volgende:
iPad vraag: ik heb hier een iPad waar apps steeds bij updates blijven hangen in een wacht status. Iemand een idee hoe ik hier vanaf kom?
Hmm dan is raar, en als je alles via de pc installeert? Dus updaten op de pc en dan synchen?quote:Op vrijdag 23 december 2011 12:51 schreef withxhonor het volgende:
Heb het eens geprobeerd, maar geen succes. Het lijkt alsof er een download queue is, maar zover ik weet is die er niet..
Bummer
Je hebt dan geluk, al mn usbpoorten op mn laptop werken niet meer. Ik kan niet eens meer via de laptop synchen..quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:02 schreef withxhonor het volgende:
Dat werkt wel, maar het is gewoon lomp dat het ding niet zelf updates kan hebben zonder z'n snoertje...
Heb je het al geprobeerd in recovery mode? En dan handmatig de ipsw erop zetten? http://myappworld.com/how(...)-and-apple-tv/howto/quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:21 schreef Copycat het volgende:
Ik waag ook hier even een poging ...
De 5.01 update voor mijn iPhone gebeurde zonder haperingen, maar bij mijn iPad blijft ie elke keer weer steken op de laatste 0,05 mb en dan krijg ik de 'time-out' foutmelding.
Heb firewalls uitgezet en nog een paar dingen geprobeerd ... maar elke keer weer knalt ie er op het laatste moment uit.
Iemand enig idee hoe ik (digibeet van hier tot Tokio) dit toch voor elkaar kan krijgen?
Ook dat is reeds gebeurd, maar mag niet baten...quote:
IPSW is het ios update bestand (Zegmaar de 5.0.1 firmware). Je kunt dat ook als los bestand, handmatig op je ipad knallen ipv automatisch via itunes. ff de link volgen die ik er neer zette zojuist. Kom vast goedquote:Op vrijdag 23 december 2011 13:28 schreef Copycat het volgende:
IPSWat?
Recovery mode heb ik niet geprobeerd, ik ga er morgen eens even rustig voor zitten. Bedankt!
Ik ben er een keertje mee huiten geweest en 2 dagen zonder wifi toen ze naarglasvezel overschakelden en toch 258mb verbruik (geen downloads)quote:Op vrijdag 23 december 2011 08:06 schreef Pindasoepje het volgende:
Ja het is echt heel vreemd, ik speel 2 onlinegames (DreamZoo, Pirates) en mijn kleine kijkt filmpjes met de Z@ppelin app verder facebook en whatsapp ik wel en lees ik het nieuws. De rest van de games (AngryBirds en Where's my water) zijn geen online games oid..
Op zich boeit het me niet veel wat er nu op mn factuur staat omdat het toch onbeperkt is, maar ik denk toch wel dat Wireless circle me spookfacturen stuurt wat de GB betreft.
AanZetten in je opties.quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:48 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
_0_
is er trouwens ergens de mogelijkheidbom emoticons te kiezen vanuit de mobiele layout
Heb je hem al eens een reset gegeven? Even de home + powerknop ingedrukt houden totdat je het apple logo ziet.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:45 schreef withxhonor het volgende:
uiteindelijk lopen updates en download van apps alleen maar via itunes als de ipad aan zn touwtje hangt. zal ongetwijfeld een optie zijn die dit uitzet, maar ik kan het niet vinden..
Heb je de virusscanner ook uitgezet? Dat deed het hem bij mij.quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:21 schreef Copycat het volgende:
Ik waag ook hier even een poging ...
De 5.01 update voor mijn iPhone gebeurde zonder haperingen, maar bij mijn iPad blijft ie elke keer weer steken op de laatste 0,05 mb en dan krijg ik de 'time-out' foutmelding.
Heb firewalls uitgezet en nog een paar dingen geprobeerd ... maar elke keer weer knalt ie er op het laatste moment uit.
Iemand enig idee hoe ik (digibeet van hier tot Tokio) dit toch voor elkaar kan krijgen?
yup. dan gaat het bij de eerste goed, en daarna staat de rest weer te wachten op itunesquote:Op vrijdag 23 december 2011 16:47 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Heb je hem al eens een reset gegeven? Even de home + powerknop ingedrukt houden totdat je het apple logo ziet.
Je gaat inderdaad alles kwijtraken.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:23 schreef __Saviour__ het volgende:
Op dit moment heb ik iTunes nog niet eens geinstalleerd (nieuwe laptop)
Maar toen ik bij een vorige computer m'n iPad koppelde, kreeg ik allerlei waarschuwingen dat alle inhoud zou worden gewist omdat de computer niet geautoriseerd was ofzo. Toen maar gelijk afgekoppeld, had toen geen zin in gedoe.
Dus daarom wilde ik het eerst maar even vragen hier. Heb natuurlijk geen zin om alles kwijt te raken.
iTunes installeren.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:23 schreef __Saviour__ het volgende:
Op dit moment heb ik iTunes nog niet eens geinstalleerd (nieuwe laptop)
Maar toen ik bij een vorige computer m'n iPad koppelde, kreeg ik allerlei waarschuwingen dat alle inhoud zou worden gewist omdat de computer niet geautoriseerd was ofzo. Toen maar gelijk afgekoppeld, had toen geen zin in gedoe.
Dus daarom wilde ik het eerst maar even vragen hier. Heb natuurlijk geen zin om alles kwijt te raken.
Want?quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:24 schreef Merkie het volgende:
[..]
Je gaat inderdaad alles kwijtraken.
Dan ga ik hem zo doen.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:27 schreef nelisb het volgende:
[..]
iTunes installeren.
IPad aansluiten.
iPad zichtbaar in iTunes. (links in itunes zie je je ipad) Rechtermuisknop aankopen overzetten.
Daarna weer rechtermuisknop, reservekopie maken.
iPad updaten en reserve kopie terugzetten.
Alles blijft behouden.
Ik denk dat de muziek daar ook onder valt jaquote:Op zaterdag 24 december 2011 13:35 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dan ga ik hem zo doen.
Daar valt dan ook muziek onder? Ik heb op de iPad zelf in iTunes muziek gekocht en die staat alleen op de iPad zelf, nergens anders.
Eerst de iTunes machtigen met hetzelfde iTunes account als op je iPad.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:35 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dan ga ik hem zo doen.
Daar valt dan ook muziek onder? Ik heb op de iPad zelf in iTunes muziek gekocht en die staat alleen op de iPad
zelf, nergens anders.
Die blijft gewoon behouden bij het terugzetten van een backup, hoor.quote:Op zaterdag 24 december 2011 15:16 schreef __Saviour__ het volgende:
Nu geupdated, maar lekker is het allemaal niet ontworpen.
Wil nu m'n apps gaan terugzetten, maar zo te zien gaat daarbij de mappenstructuur verloren. Had alles net zo mooi ingedeeld.
Het terugzetten is nu nog bezig, maar ik zie in iTunes een weergave van mijn iPad scherm en daarin zie ik alle apps los staan, verdeeld over 11 schermen.quote:Op zaterdag 24 december 2011 15:31 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Die blijft gewoon behouden bij het terugzetten van een backup, hoor.
Deze update is inderdaad een mooie gelegenheid om te gaan schrappen. Uiteraard gebruik ik lang niet alles. Het betreft vooral veel spellen. Die had ik dan in Appshopper op m'n watchlist gezet en downloadde zodra ze tijdens een actie tijdelijk gratis waren.quote:Op zaterdag 24 december 2011 15:31 schreef Catch22- het volgende:
Misschien een goed idee om ze dan gelijk even te filteren, kan me niet voorstellen dat je ze allemaal gebruikt.
Eens gekocht is toch gratis. Dus als je hem ooit nog weer spelen dl je hem gratis weer opnieuwquote:Op zaterdag 24 december 2011 15:36 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Deze update is inderdaad een mooie gelegenheid om te gaan schrappen. Uiteraard gebruik ik lang niet alles. Het betreft vooral veel spellen. Die had ik dan in Appshopper op m'n watchlist gezet en downloadde zodra ze tijdens een actie tijdelijk gratis waren.
Een keurig 64 bits UNIX variantquote:Op maandag 26 december 2011 12:51 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat is deel van de opbouw van iOS. Onder de motorkap draait een systeem dat is afgeleid van de code van OS X. In principe een volwaardig OS dus, met volledig bestandsbeheer. Maar dat is uit veiligheidsoverwegingen afgeschermd voor apps en de gebruiker. Elke app draait in zijn eigen kleine wereldje, een sandbox genaamd. Het heeft daarin alleen toegang tot z'n eigen documenten. Zo kan een potentieel schadelijke app, die door de controle is geglipt, nooit echt schade aanrichten.
Sommige apps die met bestanden werken, ondersteunen wel 'openen in'. Maar dan wordt er alleen een kopie van het document doorgestuurd naar de andere app. Het origineel blijft in de eigen sandbox en de kopie komt terecht in de sandbox van de andere app.
Ja, maar volgens mij heb je binnen een *nix omgeving nog wel een home folder waar je data kan storen etc. Daar is dus bij IOS op de Ipad dus geen equivalent van?quote:Op maandag 26 december 2011 18:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een keurig 64 bits UNIX variant
Ik denk dat jij gewoon meer van een iOs of android besturingssysteem verwacht dan waarvoor het bedoeld is.quote:Op maandag 26 december 2011 22:20 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Ja, maar volgens mij heb je binnen een *nix omgeving nog wel een home folder waar je data kan storen etc. Daar is dus bij IOS op de Ipad dus geen equivalent van?![]()
Dank voor de heldere uitleg trouwens Saviour.
Er zijn nog geen 64-bits ARM-processorenquote:Op maandag 26 december 2011 18:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een keurig 64 bits UNIX variant
bij Android kan je gewoon bij je complete filesystem hoor. Voor de echte dieper gelegen delen heb je root nodig, maar je hebt iig gewoon storage in een FSquote:Op dinsdag 27 december 2011 11:46 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Ik denk dat jij gewoon meer van een iOs of android besturingssysteem verwacht dan waarvoor het bedoeld is.
Steek je licht eens op bij sahara-tablets ofzo.
ok ok maar als je dat wil doen ben je toch veel beter af met een notebook ofzo, geen tablet die daar niet voor ontworpen is.quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:53 schreef Catch22- het volgende:
[..]
bij Android kan je gewoon bij je complete filesystem hoor. Voor de echte dieper gelegen delen heb je root nodig, maar je hebt iig gewoon storage in een FS
Gebruik zelf Filebrowser, kan ik prima m'n NAS mee benaderen en door de files browsen, evt kopieren naar iPad of openen in andere apps.quote:Op maandag 26 december 2011 12:45 schreef neo2000 het volgende:
Misschien begrijp ik het verkeerd, dus hier maar ff een postje. Als ik files download op m'n ipad, dan gaat dat niet zo denderend. Kan ze voornamelijk openen met geïnstalleerde apps. Dus ik dacht, misschien is hier een manier omheen met een aparte file explorer of zo. Maar als je ie download, heb je al snel functionaliteit als files over kopieren van en naar je pc. Leuk, maar ik heb net die ipad om niet meer afhankelijk te zijn van een pc danwel laptop.
Heb wel wat managers gevonden die het wel lijken te kunnen, maar als ik het goed begrijp kan je niet zomaar je storage browsen van de Ipad, vanaf de ipad zelf? Iedere app lijkt zo zijn eigen stukje storage te hebben waar je bestandjes op kan slaan of zo. Download ik een PDF'je, dan komt dit in de store van de PDF reader bijvoorbeeld. Klopt dit? Zo ja, Apple ->
Enige workaround hiervoor is zeker zooi in een cloud opslaan?
Nu dan dan voren geschoven als onderdeel van Apple's 12 days of Christmas.quote:
Mischien hier wat aan ?quote:Op woensdag 28 december 2011 12:19 schreef Haunter het volgende:
Sinds vorige week heb ik een iPad, maar hoe kan ik in vredesnaam via thuisdeling mijn muziek van mijn iMac streamen op mijn iPad2? Heb veel resultaten gevonden op internet waar je via "iPod" je library kan selecteren, maar "Muziek" op mijn iPad laat alleen zien dat ik muziek moet kopen via de iTunes store. Weet iemand hoe ik wel mijn library kan selecteren? Of kan dat gewoonweg niet meer?
heb je je iPad al gereset nadat je bij thuisdeling je apple-id en paswoord hebt ingegeven?quote:Op woensdag 28 december 2011 12:19 schreef Haunter het volgende:
Sinds vorige week heb ik een iPad, maar hoe kan ik in vredesnaam via thuisdeling mijn muziek van mijn iMac streamen op mijn iPad2? Heb veel resultaten gevonden op internet waar je via "iPod" je library kan selecteren, maar "Muziek" op mijn iPad laat alleen zien dat ik muziek moet kopen via de iTunes store. Weet iemand hoe ik wel mijn library kan selecteren? Of kan dat gewoonweg niet meer?
Eerst naar MP3 converteren en dan branden?quote:Op woensdag 28 december 2011 14:18 schreef rubje het volgende:
Music purchased from iTunes Store cannot be burned to MP3 format CD
Ik heb daar ook naar gekeken, maar dat maakt niet uit. Soms scheelt het misschien een tientje en/of betaal je de normale prijs en krijg je assocoires erbij ofzo.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:47 schreef Bleie het volgende:
Maakt het eigenlijk (voor prijs bijvoorbeeld) nog uit waar je een iPad koopt / bestelt?
Resetten op welke manier?quote:Op woensdag 28 december 2011 13:28 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
heb je je iPad al gereset nadat je bij thuisdeling je apple-id en paswoord hebt ingegeven?
dan bij muziek -> meer -> gedeeld en bibliotheek van user kiezen.
Helemaal uitzetten, sluimerknop bovenaan en homeknop vooraan een paar seconden tegelijk indrukken en dat de rode zet-uit schuifbalk verschuiven en dat terug aanzetten met de knop bovenaan.quote:
Die ga ik wél downloaden!quote:Op vrijdag 30 december 2011 14:18 schreef __Saviour__ het volgende:
En vandaag gratis in 12 days of Christmas van Apple:
Sonic & Sega All Stars Racing
Ik heb sinds vandaag precies hetzelfdequote:Op zaterdag 31 december 2011 20:46 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb problemen met Facebook. Ik heb de app gedownload, maar hij klapt er steeds uit. Is dit een bekendprobleem moet ik hiermee leren leven, of is er een oplossing?
Voorheen geen problemen mee gehad? Ik heb het eigenlijk vanaf het begin, dat is sinds Sinterklaas dusquote:Op zaterdag 31 december 2011 20:47 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik heb sinds vandaag precies hetzelfde
Nee echt sinds vandaag.quote:Op zaterdag 31 december 2011 20:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Voorheen geen problemen mee gehad? Ik heb het eigenlijk vanaf het begin, dat is sinds Sinterklaas dus
Ik hoorde van iemand die MyPad gebruikt, is dat hetzelfde als Facebook?
Had ie photostream niet aan staan?quote:Op zondag 1 januari 2012 22:26 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Een vriend van me heeft net per ongeluk al z'n foto's uit z'n iPad bibliotheek verwijderd en ongetwijfeld geen backup gemaakt. Zijn die nog op een manier terug te halen?
Geen idee, ik ken 't niet. Maar als het iets is dat je zelf aan moet zetten dan denk ik van niet.quote:Op zondag 1 januari 2012 22:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Had ie photostream niet aan staan?
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:10 schreef phluphy het volgende:
Lief dagboek,
Op 2e Kerstdag bestelde ik in een opwelling (wijn bij Kerstdiner???) een iPad. Op woensdag 28 december werd hij al bezorgd. Vanaf die dag is de relatie tussen mij en mijn man ernstig onder druk komen te staan. Wie heeft 'm? Wie pakt' m eerst? Wie maakt de meeste iPad-uren?
Ach, lief dagboek, we komen er wel uit, we moeten gewoon duidelijke afspraken maken. Want het moge duidelijk zijn, we zijn beide, vanaf dag 1, verknocht, verslingerd en verslaafd.
Nope.quote:Op woensdag 4 januari 2012 12:46 schreef VakantieNancy het volgende:
Kan je eigenlijk telefoneren met een iPad? Hij heeft een microfoon, een speaker, 3G hardware. Maar kan je een iPad als telefoon gebruiken. En dan bedoel ik niet via Skype ofzo
Nee hoor, gewoon luid sprekenquote:Op woensdag 4 januari 2012 12:50 schreef Copycat het volgende:
Lijkt me buitenshuis ook verdomd lastig bellen.
Smartcover!quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:32 schreef Bleie het volgende:
Hoera, ik heb er een! Fok werkt er goed op iegda AppStore vond ik wel een ramp trouwens, heb je eigenlijk alleen wat aan als je weet wat je zoekt. Maar verder heel blij. Moet wel nog een hoedje hebben. Heeft iemand daar tips voor. Wat is handig, wat niet. Waar verkopen ze mooie?
En sites als iPhoneclub/iPadclub etc. in de gaten houdenquote:Op donderdag 5 januari 2012 16:36 schreef Catch22- het volgende:
hoedje?
De AppStore is wel handig hoor. Je moet gewoon af en toe tussen die hitlijsten en het hoofdscherm neuzen
en alle Ipad/iPhone/mac magazines die je als je een heel klein beetje rondkijkt op internet zo gratis binnen kan halen als pdf-je en dan lezen vanuit iBooks!quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:41 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
En sites als iPhoneclub/iPadclub etc. in de gaten houden.
Apple's eigen smartcover werkt erg goed. Je iPad schakelt vanzelf in en uit standby bij het dicht/openklappen. Daarnaast heb ik ook nog een transparante hardcover om de achterkant, een Belkin snapshield.quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:32 schreef Bleie het volgende:
Hoera, ik heb er een! Fok werkt er goed op iegda AppStore vond ik wel een ramp trouwens, heb je eigenlijk alleen wat aan als je weet wat je zoekt. Maar verder heel blij. Moet wel nog een hoedje hoesje hebben. Heeft iemand daar tips voor. Wat is handig, wat niet. Waar verkopen ze mooie?
dat was dus getypt op de ipad...
Heb je misschien een punt maar.. Als ik de Ipad reclames zie, dan lijkt het net of mensen heel druk zakelijk bezig zijn met hun Ipad. Is het dus niet voor geschikt zo blijkt. Blijft het bij internetten in de bank en gemakkelijk spelletjes downloaden en spelen met de Ipad. In feite zegt apple dus als je iets meer wilt, dat je maar een macbook moet kopen. Of android tablet Of al je bestanden opslaan in de cloud. Uhm. Ja.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:03 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
ok ok maar als je dat wil doen ben je toch veel beter af met een notebook ofzo, geen tablet die daar niet voor ontworpen is.
Bij ons wordt er genotuleerd op iPads, met een los toetsenbordje erbij.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 00:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
Zou ook nooit een iPad nemen voor zakelijk gebruik inderdaad. Het is echt meer een speelding, je kunt er amper goed op tekstverwerken, laat staan meer geavanceerde dingen.
Er bestaan meer banen dan "typmiep"quote:Op vrijdag 6 januari 2012 00:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
Zou ook nooit een iPad nemen voor zakelijk gebruik inderdaad. Het is echt meer een speelding, je kunt er amper goed op tekstverwerken, laat staan meer geavanceerde dingen.
Omdat een idevice je niet toestaat om het hele filesysteem door te lopen is het niet geschikt? Je kan per app bestanden opslaan.quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:50 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Heb je misschien een punt maar.. Als ik de Ipad reclames zie, dan lijkt het net of mensen heel druk zakelijk bezig zijn met hun Ipad. Is het dus niet voor geschikt zo blijkt. Blijft het bij internetten in de bank en gemakkelijk spelletjes downloaden en spelen met de Ipad. In feite zegt apple dus als je iets meer wilt, dat je maar een macbook moet kopen. Of android tablet Of al je bestanden opslaan in de cloud. Uhm. Ja.
Op zich jammer dat Apple wat dat betreft zo met hun userbase om gaat.
http://www.inmethod.com/air-video/index.htmlquote:Op vrijdag 6 januari 2012 01:21 schreef Vijf_voor het volgende:
Kun je met de ipad2 HD films op een tv afspelen?
Grote onzin.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 00:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
"Tekstverwerken". Het is geen 1988 meer.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 07:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bij ons wordt er genotuleerd op iPads, met een los toetsenbordje erbij.
En men gebruikt het voor snelle toegang tot agemda, mail en stukken. Serieus tekstverwerken gaat achter de PC of laptop.
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 08:51 schreef Q. het volgende:
[..]
"Tekstverwerken". Het is geen 1988 meer.
Die smartcovers vind ik lelijk. Op standby zetten kan ik zelf wel, dat hoeft mijn hoesje niet te doen. Ik maar eens kijken of ik niet gewoon zelf een sleeve kan maken. Appshopper klinkt fijn in elk geval, ga ik opzoeken.quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:37 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Apple's eigen smartcover werkt erg goed. Je iPad schakelt vanzelf in en uit standby bij het dicht/openklappen. Daarnaast heb ik ook nog een transparante hardcover om de achterkant, een Belkin snapshield.
Om apps te ontdekken vind ik zelf Appshopper erg fijn. Daarin kun je bijvoorbeeld zoeken op gratis apps. Ook kun je een wishlist aanmaken van apps die je nog wil gaan aanschaffen. Je krijgt dan een seintje als het in prijs daalt of (tijdelijk) gratis wordt. Op die manier heb ik al heel wat games gratis gedownload die anders geld gekost hadden.
Is het bij bepaalde websites?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:31 schreef Copycat het volgende:
Op mijn iPad (1) valt Safari de laatste tijd steeds vaker plotseling uit. Is zo weer op te starten, maar irritant is het wel.
Iemand enig idee of ik iets kan doen om dit euvel te verhelpen?
Zou eerst proberen Safari-cache etc. leeg te gooien.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:41 schreef Copycat het volgende:
Dat met die links heb ik dan weer niet.
Zou een keertje helemaal leeghalen tot fabrieksinstellingen kunnen helpen?
Hoe doe ik dat?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zou eerst proberen Safari-cache etc. leeg te gooien.
Instellingen - Safari. Daar kun je aantal instellingen aanpassen en ook geschiedenis, cookies etc. weggooien. Check daar ook kopje Geavanceerd - Websitedata om data weg te gooien.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:47 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hoe doe ik dat?
Ik ben heel erg blont, echt heel erg ...
Volgens mij een geheugenprobleem dat bij een volgende update opgelost moet worden.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:06 schreef Copycat het volgende:
Zo te zien heeft het geholpen. VillaMedia opent zonder problemen en zonder dat Safari eruit klapt.
Held!
Oh ... net nu ik dit invoer klapt ie er weer uit.
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:10 schreef Aether het volgende:
Je kunt proberen alle tabs te sluiten en vervolgens het programma te sluiten (uit de lijst met openstaande programma's).
Al je tabs sluiten in je safari, en daarna twee keer op de homeknop drukken, safari icon ingedrukt houden en op kruisje drukken.quote:
Alle tabs in Safari sluiten.quote:
Ik nam de term over van degene waarop ik reageerde, met jequote:Op vrijdag 6 januari 2012 08:51 schreef Q. het volgende:
[..]
Want de Engelse naam dekt de lading beter?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 08:51 schreef Q. het volgende:
[..]
Wat?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:06 schreef Aether het volgende:
[..]
Want de Engelse naam dekt de lading beter?
textferrworkenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:06 schreef Aether het volgende:
[..]
Want de Engelse naam dekt de lading beter?
Siriquote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:14 schreef Lienekien het volgende:
Wat is dan de 2012-term voor het schrijven en bewerken van een tekst op een computer?
Ik had op een gegeven moment ook last van allerlei apps die het niet meer deden, een harde reset (ik had er ook nog nooit van gehoord) deed wonderen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:19 schreef Copycat het volgende:
En Villamedia blijft eruit knallen.
Nou ja, bekijk ik die site wel op mijn laptop.
Ja, een houthakker heeft een iPad natuurlijk wel enorm nodig.quote:
Kijk eerst es goed rond in de App store voordat je dat soort uitspraken doet. Er zijn ontelbaar veel applicaties die ervoor zorgen dat je je werk efficiënt kunt uitvoeren en waardoor een iPad erg goed zakelijk kan worden ingezet.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:38 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ja, een houthakker heeft een iPad natuurlijk wel enorm nodig.Of zijn typmiepen de enige mensen die daadwerkelijk iets op papier zetten?
![]()
Feit is, als je een draagbaar apparaat voor je werk neemt omdat het zo handig is om overal te hebben, neem je een smartphone. Als een smartphone niet genoeg kan doen, neem je een netbook of voor nog iets meer een laptop. De iPad valt overal gewoon tussenin. Niet goed genoeg voor serieus werk, niet klein genoeg voor handig overal beschikbaar zijn.
Daarmee zeg ik niet dat het een kutding is. Het is een geinig ding maar vooral voor andere dingen. Persoonlijk is mijn favoriete app bijvoorbeeld Pleco en daar werkt de iPad echt perfect voor.Het gemis van ondersteuning voor bepaalde video's is mij echter wel een doorn in het oog. Ik kijk nogal veel documentaires en veel video's op zulke sites worden gewoon niet ondersteund. Zal wel met flash of silverlight of iets dergelijks te maken hebben.
[ afbeelding ]
Ik denk dat vooral het fysieke toetsenbord het verschil maakt. Je kunt best een bluetooth toetsenbord aansluiten op je iPad maar dat vind ik zelf weer een beetje haaks op het idee van een tablet staan. Ik kan bijvoorbeeld zonder dat toetsenbord echt niet snel en effectief typen en daarom is het voor mij niet per se efficiënt als zakelijke tool. Wel voor wat kleine notities e.d maar daar blijft het bij.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:41 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Kijk eerst es goed rond in de App store voordat je dat soort uitspraken doet. Er zijn ontelbaar veel applicaties die ervoor zorgen dat je je werk efficiënt kunt uitvoeren en waardoor een iPad erg goed zakelijk kan worden ingezet.
Niks aan toe te voegen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:49 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik denk dat vooral het fysieke toetsenbord het verschil maakt. Je kunt best een bluetooth toetsenbord aansluiten op je iPad maar dat vind ik zelf weer een beetje haaks op het idee van een tablet staan. Ik kan bijvoorbeeld zonder dat toetsenbord echt niet snel en effectief typen en daarom is het voor mij niet per se efficiënt als zakelijke tool. Wel voor wat kleine notities e.d maar daar blijft het bij.
Dat maakt toch niet uit dan? Voor de meeste toepassingen is het touchscreen voldoende. En iets langere teksten typen kan prima op een iPad. Kwestie van wennen. En als je echt veel tekst moet typen is een bluetooth toetsenbord een prima oplossing. Beter dan dat je altijd een apparaat met toetsenbord eraan moet meeslepen terwijl je dat maar een fractie van de tijd nodig hebt...quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:49 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik denk dat vooral het fysieke toetsenbord het verschil maakt. Je kunt best een bluetooth toetsenbord aansluiten op je iPad maar dat vind ik zelf weer een beetje haaks op het idee van een tablet staan. Ik kan bijvoorbeeld zonder dat toetsenbord echt niet snel en effectief typen en daarom is het voor mij niet per se efficiënt als zakelijke tool. Wel voor wat kleine notities e.d maar daar blijft het bij.
Daarom is een netbook is sommige gevallen prima. Het verschilt per persoon, ik vind veel teksten typen op een iPad niet prima namelijk.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat maakt toch niet uit dan? Voor de meeste toepassingen is het touchscreen voldoende. En iets langere teksten typen kan prima op een iPad. Kwestie van wennen. En als je echt veel tekst moet typen is een bluetooth toetsenbord een prima oplossing. Beter dan dat je altijd een apparaat met toetsenbord eraan moet meeslepen terwijl je dat maar een fractie van de tijd nodig hebt...
Als je alleen houthakkers zie, dan kan ik begrijpen waarom je dat denkt.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:38 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ja, een houthakker heeft een iPad natuurlijk wel enorm nodig.Of zijn typmiepen de enige mensen die daadwerkelijk iets op papier zetten?
![]()
Feit is, als je een draagbaar apparaat voor je werk neemt omdat het zo handig is om overal te hebben, neem je een smartphone. Als een smartphone niet genoeg kan doen, neem je een netbook of voor nog iets meer een laptop. De iPad valt overal gewoon tussenin. Niet goed genoeg voor serieus werk, niet klein genoeg voor handig overal beschikbaar zijn.
Audionote, begrijp ik goed dat die interviews of meeting ofzo opneemt en dat je daarbij synchroon notities kan maken?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:46 schreef Copycat het volgende:
Ik zou echt niet meer zonder AudioNote kunnen tijdens interviews.
Klopt. Er is ook een gratis Lite-versie van.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:16 schreef VakantieNancy het volgende:
[..]
Audionote, begrijp ik goed dat die interviews of meeting ofzo opneemt en dat je daarbij synchroon notities kan maken?
Ja. Tijdens het gesprek typ ik een aantal steekwoorden in die vallen en als ik later de notities uitwerkt kan ik, door op die steekwoorden te drukken, heel efficiënt naar het gewenste moment in het interview gaan.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:16 schreef VakantieNancy het volgende:
Audionote, begrijp ik goed dat die interviews of meeting ofzo opneemt en dat je daarbij synchroon notities kan maken?
http://m.tinydeal.com/pro(...)r-ipad-1-ipad-2-2027quote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:22 schreef Bleie het volgende:
[..]
Die smartcovers vind ik lelijk. Op standby zetten kan ik zelf wel, dat hoeft mijn hoesje niet te doen. Ik maar eens kijken of ik niet gewoon zelf een sleeve kan maken. Appshopper klinkt fijn in elk geval, ga ik opzoeken.
Precies. Tegenwoordig is "zakelijk" veel meer dan typen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:18 schreef Catch22- het volgende:
Als je een iPad zakelijk gebruikt hoef je toch niet de hele tijd te typen? Wat is dat voor kolder?
Gewoon info opzoeken, mails lezen, kort beantwoorden als je onder weg bent... Kan prima. Als je echt iets moet uitwerken doe je dat sowieso wel op je werkplek.
Notes Plus is ook zoietsquote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:16 schreef VakantieNancy het volgende:
[..]
Psies. Het is ook presentaties laten zien en vooral heel interessant doen met je Ipad.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:41 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Precies. Tegenwoordig is "zakelijk" veel meer dan typen.
In deze tijd van informatie delen etc, is het niet handig daarin beperkt te worden op z'n manier. En met 'op zo'n manier' bedoel ik weinig interportabiliteit tussen verschillende apps, snel delen van bestanden onderling etc etc. Maar vooral: beperkte storage hebben om vervolgens meermaals alles per app eenmalig op te moeten slaan.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 08:32 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Omdat een idevice je niet toestaat om het hele filesysteem door te lopen is het niet geschikt? Je kan per app bestanden opslaan.
Ik ken het principe van sandboxing; maar vaak genoeg kunnen sandboxed apps wel gebruik maken van een common store. Sowieso, scurity voor usability is in minn boekje een grote nono om eerlijk te zijn. Magoed, misschien ben ik een te grote zeikerd op dit vlak. of een te grote power userquote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:44 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat apps elkaar niet kunnen bereiken maakt iOS enorm veilig. Het systeem is ook expres zo opgebouwd. Een app die al door de controle van de App Store is geglipt, kan eigenlijk totaal geen schade aanrichten omdat het niet buiten z'n eigen afgebakende stukje kan.
Zelfde accountquote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:49 schreef VulcanRaven het volgende:
Even klein vraagje. Ik wil een iPad gaan kopen en heb momenteel een iPhone welke een back-up maakt via iCloud. Hoe zit het nou als ik de iPad heb, heb ik dan van elk apparaat een aparte back-up op een account of moet ik een 2e account aanmaken hiervoor?
Of een iis-server restarten tijdens een vergadering mbv rdp omdat je een pushmail heb gekregen op je iPad.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:37 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Psies. Het is ook presentaties laten zien en vooral heel interessant doen met je Ipad.
Wat is er mis met het doorsturen van de ene naar andere app als je het nodig hebt?quote:In deze tijd van informatie delen etc, is het niet handig daarin beperkt te worden op z'n manier. En met 'op zo'n manier' bedoel ik weinig interportabiliteit tussen verschillende apps, snel delen van bestanden onderling etc etc. Maar vooral: beperkte storage hebben om vervolgens meermaals alles per app eenmalig op te moeten slaan.
Ze hadden ook de keus om een notitie echt op te schrijven in een notesapp.quote:Ik zie op het werkt ook wel eens mensen "snel" een notitie maken in evernote of zo hoor. Vooral zonder los tobo ziet dat er inderdaad veel eenvoudiger uit dan even iets opschrijven op gewoon op een laptop uittypen met fysiek tobo.
Nooit last van gehadquote:Op zondag 8 januari 2012 16:05 schreef kikoooooo het volgende:
Precies wat ik al meerdere keren dacht: http://www.ipadclub.nl/31(...)de-schuld-van-apple/
bijna alle bladen zijn wel te downloaden als pdf...en gewoon te lezen zonder jailbreak ofzo. klein beetje zoeken op het web.quote:Op zondag 8 januari 2012 16:29 schreef Aventura het volgende:
Nu veel korting op bladen in de itunes store. Ik heb nog noot een blad gekocht voor op mijn ipad, nu maar s proberen. (app tijdschrift.nl downloaden en de rest wijst zich vanzelf)
Ik ben een groot voorstander van een goed gesloten systeem, mijn ervaringen zijn altijd dat doordat ik dingen ging tweaken en verplaatsen mijn os trager of onwerkbaar ging maken...en dat overkomt een heleboel mensen (in windows). Het overgrote deel van de users kent er geen bal van.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:53 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Ik ken het principe van sandboxing; maar vaak genoeg kunnen sandboxed apps wel gebruik maken van een common store. Sowieso, scurity voor usability is in minn boekje een grote nono om eerlijk te zijn. Magoed, misschien ben ik een te grote zeikerd op dit vlak. of een te grote power user
engelse zijn geen probleem. Nederlandse wel.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:23 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
bijna alle bladen zijn wel te downloaden als pdf...en gewoon te lezen zonder jailbreak ofzo. klein beetje zoeken op het web.
En veel comics als .cbrquote:Op zondag 8 januari 2012 18:23 schreef mrPanerai het volgende:
bijna alle bladen zijn wel te downloaden als pdf...en gewoon te lezen zonder jailbreak ofzo. klein beetje zoeken op het web.
Ik daag je uit om Nederlandse uitgaven als de Linda, Quest, Kijk, Viva, Cosmopolitan, Elle, Flair etc. voor mij te downloadenquote:Op zondag 8 januari 2012 18:23 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
[..]
Ik ben een groot voorstander van een goed gesloten systeem, mijn ervaringen zijn altijd dat doordat ik dingen ging tweaken en verplaatsen mijn os trager of onwerkbaar ging maken...en dat overkomt een heleboel mensen (in windows). Het overgrote deel van de users kent er geen bal van.
Klik op kruisje aan rechterkant.quote:Op maandag 9 januari 2012 02:15 schreef AnneX het volgende:
Vraag aan andere ipad gebruikers:
Hoe krijg ik de dag aankondigingen weg van cadeaux
en van Sound Hound ??
Het irriteert mij nogal dat het alsmaar in het scherm verschijnt, als ik langs de
datum naar beneden aai.
Gedaan - gelukt en merciquote:Op maandag 9 januari 2012 07:32 schreef __Saviour__ het volgende:
Bij Berichtgeving in Instellingen kun je kiezen welke apps meldingen mogen geven en hoe
NotesPlus.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:56 schreef kikoooooo het volgende:
Vandaag mijn iPad meegehad naar een vergadering om wt aantekeningen te maken. Dit deed ik in mijn email, maar wil best een goede app kopen voor dit als ik er wat lijnen, voor verbanden enzo, in zou kunnen trekken. Beetje zoals je op papier zou doen. Iemand een tip?
Cool, hoe verhoudt DLNA zich tot AirPlay?quote:Op maandag 16 januari 2012 19:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Voor iedereen die multi media door zijn huis heeft: iMedia control. De eerste DLNA gecertificeerde app voor iPad.
DLNA is natuurlijk platform onafhankelijk. En als je je iPad als Digital Media Controler gebruikt die Alle content van alle Digital Media Servers (NAS, computer, etc) naar alle Digital Media Renderers (mediaplayers, TV's, computers) kan pushen is dat erg leukquote:Op maandag 16 januari 2012 20:04 schreef TC03 het volgende:
[..]
Cool, hoe verhoudt DLNA zich tot AirPlay?
Dat komt omdat veel simpelweg niet DLNA gecertificeerd is, ondanks wat de fabrikant beweerd. Geloof me, als je applicaties echt gecertificeerd zijn werkt het flawless.quote:
Kan je een praktijkvoorbeeld schetsen? Ik weet niet wat DLNA concreet inhoudt.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat komt omdat veel simpelweg niet DLNA gecertificeerd is, ondanks wat de fabrikant beweerd. Geloof me, als je applicaties echt gecertificeerd zijn werkt het flawless.
Nou een Mediaplayer die zegt DLNA gecertificeerd te zijn is vaak alleen DMP (digital media player) en geen DMR (digital media renderer). Dan kan je WEL op je mediaplayer via UPNP bladeren naar digital mediaservers (DMS), meer je kan NIET media dmv een Digital Media Controller (DMC) vanaf een DMS pushen. Dan moet de player behalve DMP dus ook DMR zijn.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:57 schreef Merkie het volgende:
[..]
Kan je een praktijkvoorbeeld schetsen? Ik weet niet wat DLNA concreet inhoudt.
Dan werken veel formaten alsnog niet in de praktijkquote:Op maandag 16 januari 2012 20:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat komt omdat veel simpelweg niet DLNA gecertificeerd is, ondanks wat de fabrikant beweerd. Geloof me, als je applicaties echt gecertificeerd zijn werkt het flawless.
Alleen voor DMR's dusquote:Op maandag 16 januari 2012 22:18 schreef Merkie het volgende:
Ah, dus in principe is DLNA een standaard-protocol zodat je iedere DLNA-remote kan gebruiken voor iedere DMP of DMR? Dan is een aparte "XBMC remote" in feite overbodig aangezien je als het goed is iedere DLNA-gecertificeerde remote-app zou kunnen gebruiken.
A DMP is a Digital Media Player. It's not externally controllable. A DMR is a digital media renderer, normally they are controllable from an external Digital Media Controller (DMC)quote:Wat is trouwens precies het verschil tussen een DMP en DMR?
Net als airplay maar een beperkt aantal formaten support inderdaad.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:19 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dan werken veel formaten alsnog niet in de praktijk
En als je het nu niet op je ipad wil maar op je tv?quote:Op maandag 16 januari 2012 22:28 schreef __Saviour__ het volgende:
Ingewikkeld allemaal. Wat ik nu gewoon doe is op mijn nas inloggen die zichzelf als samba share presenteert aan de ipad.
Evernote.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:48 schreef webbyplus het volgende:
Wat is nu de allerbeste app voor het bijhouden van notities?
Klinkt toch wel interessant dan. Daar ga ik eens verder naar kijken. Op m'n nas staan verschillende series compleet, zou wel gaaf zijn als ik die soepel en zonder gedoe op de tv kan krijgen.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En als je het nu niet op je ipad wil maar op je tv?
Stel je nou voor dat je NAS en TV DLNA gecertificeerd zijn als DMS, DMP en DMR. Met de genoemde app op je ipad hoef je helemaal niks te doen. Je start die app, die vind automatisch alle DMS's in je netwerk (je NAS) en toont je alle beschikbare content. Je kiest een filmbestand en vervolgens krijg je de keuze. Afspelen op deze iPad of afspelen op 1 van de beschiknare DMR's in je netwerk (je tv). Zonder dat je wat hoeft in te stellen. Geen shares zoeken, geen gebruikersnamen.
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 13:09 schreef AhmedJaret het volgende:
bij de kruidvat binnenkort iPad voor nog geen 100eurotjes, is dat wat? en welke versie van iOS is dat?
Ik dacht dat dat niet mocht van Apple?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 13:17 schreef Copycat het volgende:
Ik vind alleen deze aanbieding:
http://online.kruidvat.nl(...)6GBWit.html?token=-1
80 euro korting op een witte ipad, 16 GB, Wi-Fi.
Natuurlijk mag dat. Dat moet zelfs. Apple zou prijzen niet aan afnemers mogen opleggen hoewel het natuurlijk alle schijn ervan heeft dat dat wel gebeurtquote:Op vrijdag 20 januari 2012 13:51 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat niet mocht van Apple?
Toen ik een iPad wou kopen via een medewerker van de Saturn (die korting krijgt) zei iemand dat zulke winkels geen korting mogen geven op Apple producten.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 13:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat. Dat moet zelfs. Apple zou prijzen niet aan afnemers mogen opleggen hoewel het natuurlijk alle schijn ervan heeft dat dat wel gebeurt.
Dat mag heus wel hoor.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 13:54 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Toen ik een iPad wou kopen via een medewerker van de Saturn (die korting krijgt) zei iemand dat zulke winkels geen korting mogen geven op Apple producten.
uit de folder van volgende week, even ingekeken bij vriend die folders draaitquote:
Dat kunnen ze wel zeggen, maar dat mag Apple iig niet bepalen. Dat er voor zulke bedrijven nauwelijks winstmarges opzitten (en het geven van korting dus weinig zin heeft) is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 13:54 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Toen ik een iPad wou kopen via een medewerker van de Saturn (die korting krijgt) zei iemand dat zulke winkels geen korting mogen geven op Apple producten.
Geloof er geen reet van.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:04 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
uit de folder van volgende week, even ingekeken bij vriend die folders draait
Misschien een oude stapel iPad 1's omdat de 3 er waarschijnlijk komt over een tijd.quote:
Die gaan ook niet voor minder dan 100 euro. If so, dan haal ik er meteen 1quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:31 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Misschien een oude stapel iPad 1's omdat de 3 er waarschijnlijk komt over een tijd.
Dat kunnen ze wel doen, maar het mag niet. Dat is wat anders.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:09 schreef Catch22- het volgende:
Apple kan dat zeker wel bepalen. Als jij je niet aan hun prijzen houdt, leveren ze niet meer.
Samsung Mobile heeft er ook een handje van.
Omdat je in nederland geen prijsafspraken mag maken of afdwingen:quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:50 schreef Catch22- het volgende:
Waarom mag dat niet?
Ze hebben gewoon een contract met je. En als je geen contract met ze afsluit krijg je niets.
Dus elke supermarkt kan stunten met bijv. sloffen sigaretten? Nee, die prijzen liggen ook vast.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Omdat je in nederland geen prijsafspraken mag maken of afdwingen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Prijsafspraak
"Afspraken om niet af te wijken van eerder aangekondigde prijzen en verkoopvoorwaarden"quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:53 schreef Catch22- het volgende:
Lees eens wat daar staat
[ [url=Een prijsafspraak is een overeenkomst tussen concurrenten betreffende de prijs. Prijsafspraken zijn in veel landen verboden.
]afbeelding[/url] ]
Dat zou zijn als Samsung en Apple een afspraak maken
Werkt ook verticaal in de keten, dus tussen leveranciers en afnemers.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:53 schreef Catch22- het volgende:
Lees eens wat daar staat
[ [url=Een prijsafspraak is een overeenkomst tussen concurrenten betreffende de prijs. Prijsafspraken zijn in veel landen verboden.
]afbeelding[/url] ]
Dat zou zijn als Samsung en Apple een afspraak maken
Nee hoor, dat mogen ze best. Alleen wederom... ga als super de boer maar procederen tegen Philips Morris om je gelijk te halen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:54 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dus elke supermarkt kan stunten met bijv. sloffen sigaretten? Nee, die prijzen liggen ook vast.
Mjah, hetzelfde voor boeken inderdaad.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:58 schreef Catch22- het volgende:
dat is een slecht voorbeeld aangezien sigarettenprijzen vast liggen
Los van het feit dat het voornamelijk accijnzen zijn die je betaald bij sigaretten dus echt stunten daarmee zal je niet lukkenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee hoor, dat mogen ze best. Alleen wederom... ga als super de boer maar procederen tegen Philips Morris om je gelijk te halen.
Zo werkt het ook in de juweliersbranche. Als je met kortingen strooit zullen bepaalde merken je dealerschap afnemen. En dan zeggen ze natuurlijk niet dat ze dat om je prijsbeleid doen, maar dat ze hun strategie hebben heroverwogen en een andere dealerverdeling voor ogen hebben.
De winkelier wil zijn lucratieve a-merken niet kwijt en zal in de regel dus gewoon zich aan de prijzen houden.
Ik gebruik de amerikaanse apps HBO/ABC etc icm een vpn.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:39 schreef Fendy het volgende:
Heeft iemand hier de Vevo app op zijn iPad? Is blijkbaar niet beschikbaar in de NL itunes store
Dat nog niet geprobeerd. In iBooks 2 is wel iets leuks beschikbaar: Life on Earth. Geeft wel een leuk idee van de nieuwe interactieve mogelijkheden. Apple heeft hiermee iets moois in handen, dit is echt de toekomst van onderwijs.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
Iemand nog aanraders voor de Itunes U(niversity) app? Had voor de lol een van Oxford gedownload maar dat is zo enorm basic.Denk dat als de betere pakketten straks komen je gelijk je portemonnee mag trekken.
Dat is mooiquote:Op vrijdag 20 januari 2012 13:17 schreef Copycat het volgende:
Ik vind alleen deze aanbieding:
http://online.kruidvat.nl(...)6GBWit.html?token=-1
80 euro korting op een witte ipad, 16 GB, Wi-Fi.
En waarom niet gewoon nu halen bij de Kruidvat?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 10:27 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Dat is mooi
Mijn "neefje" heeft interesse in een iPad, dus ik zal eens kijken of de MediaMarkt en/of BCC verlagen tot dit prijsniveau...
Voor Vevo heb je geen VPNquote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:36 schreef Fendy het volgende:
Heb je dat nodig om ze te kunnen installeren of ook om te blijven gebruiken?
Omdat mijn neefje hem NU wil haha. Maar MM en BCC doen niet mee met deze prijsverlaging.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:22 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
En waarom niet gewoon nu halen bij de Kruidvat?
Je kan beide hetzelfde apple ID gebruiken en als je een eigen apple ID hebt kan je je agenda delen via iCloud.quote:Op maandag 23 januari 2012 11:25 schreef Koningin het volgende:
Vraagje:
Mijn man en ik gebruiken de Ipad agenda als onze gezamenlijke agenda.
Nu gebruikt de Ipad mijn apple ID wat ik ook op mijn iphone gebruik. Alle afspraken in mijn telefoon komen dus automatisch op de Ipad. Binnenkort krijgt mijn man ook een iphone en dan zou het makkelijk zijn als zijn agenda ook synchroniseert met de Ipad, ook als dit een ander apple ID is. Kan dat?
Of kan zijn iphone mijn apple ID ook gebruiken?
Je kunt vijf apparaten op een Apple ID gebruiken. Muziek, Apps en agenda zijn dan indentiek op o.a. beide iPhones.quote:Op maandag 23 januari 2012 11:25 schreef Koningin het volgende:
Vraagje:
Mijn man en ik gebruiken de Ipad agenda als onze gezamenlijke agenda.
Nu gebruikt de Ipad mijn apple ID wat ik ook op mijn iphone gebruik. Alle afspraken in mijn telefoon komen dus automatisch op de Ipad. Binnenkort krijgt mijn man ook een iphone en dan zou het makkelijk zijn als zijn agenda ook synchroniseert met de Ipad, ook als dit een ander apple ID is. Kan dat?
Of kan zijn iphone mijn apple ID ook gebruiken?
Ja heel melig!quote:Op zaterdag 21 januari 2012 16:28 schreef Adrenaline0182 het volgende:
Fingle voor iPad is tijdelijk 0,79 cent. Erg leuke app
Die is vet! Maar ik weet hoe dat gaat. Die app koop ik, speel er 3 keer mee, en dan verplaats ik hem naar een v/d tabbladen en kijk er nooit meer naarquote:Op maandag 23 januari 2012 15:17 schreef boem-dikkie het volgende:
Orphion is heel vet. Kost 4 euro. Met bewegingen en dergelijke muziek maken. Voor een goede indruk kun je het beste even onderstaand filmpje kijken.
Ik ben niet onder de indruk van het spel in het filmpje en da's toch een van de makers. Betekend dat ik er geen noot uit ga krijgen en die vier euro evengoed aan een goed doel kan geven.quote:Op maandag 23 januari 2012 15:17 schreef boem-dikkie het volgende:
Orphion is heel vet. Kost 4 euro. Met bewegingen en dergelijke muziek maken. Voor een goede indruk kun je het beste even onderstaand filmpje kijken.
Wat voor verschillen zouden er in de ipad 3 zitten tov de ipad 2?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 17:12 schreef Merkie het volgende:
Ik zou wachten op de iPad 3 ja. En ik zou eerder een collegeblok voor aantekeningen gebruiken.
Sneller, betere camera, maar vooral: retina display (4x zoveel pixels, veel scherper).quote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:28 schreef electronique het volgende:
[..]
Wat voor verschillen zouden er in de ipad 3 zitten tov de ipad 2?
en hoeveel zou de ipad 2 nog afgeprijsd worden?
Het is een redelijk nieuw soort manier om muziek te maken op je iPad. In het filmpje laat hij vooral mogelijkheden zien en het is vooral leuk om er zelf mee te kloten.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:40 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Ik ben niet onder de indruk van het spel in het filmpje en da's toch een van de makers. Betekend dat ik er geen noot uit ga krijgen en die vier euro evengoed aan een goed doel kan geven.
Scherm boeit me niet heel veel, processor een beetje..quote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:30 schreef __Saviour__ het volgende:
Geruchten voor de iPad 3: een retinascherm (4x zoveel pixels als het huidige model) en een quadcore A6 processor (tegenover de dualcore nu)
Waarom boeit het scherm je niet? Dat is juist het belangrijkste. De iPad 3 is echt véél scherper als de geruchten waar zijn (vergelijkbaar met iPhone 3GS vs. iPhone 4).quote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:35 schreef electronique het volgende:
[..]
Scherm boeit me niet heel veel, processor een beetje..
denk toch dat ik nog voor een iPad 2 ga, maar wacht tot hij nog wat goedkoper wordt bij de premium reseller. Nu is hij wel goedkoper bij andere winkels (evt bij mn huidig werk), maar koop hem ivm garantie toch liever bij een fatsoenlijke winkel
maar het is toch ook niet zo dat de ipad 2 heel kut en langzaam is, haha?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:44 schreef __Saviour__ het volgende:
De snellere specificaties zijn natuurlijk ook belangrijk.
Apps draaien soepeler, starten sneller. Er zullen ook apps komen die minimaal een iPad 3 vereisen.
Waar vind je die nieuwe donald ducks?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:59 schreef __Saviour__ het volgende:
iBooks volstaat wel. En voor comics gebruik ik Bookman. Strips lezen op de iPad werkt echt enorm fijn. Heb zo bijvoorbeeld een enorme lading Suske en Wiske's en Urbanus-albums op mijn Nas staan, die kan ik zo allemaal lezen. Een ook elke week zo de Donald Duck dowloaden
De iPad 2 werkt ook heerlijk soepel nu, zeker geen miskoop.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:03 schreef electronique het volgende:
[..]
maar het is toch ook niet zo dat de ipad 2 heel kut en langzaam is, haha?
ga even afwachten denk ik.
En Suske en Wiske?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:11 schreef byah het volgende:
[..]
Waar vind je die nieuwe donald ducks?
Ik heb al die verzamelabums van Oom Dagobert enzo er ook opstaan en wat je zegt, het leest echt erg fijn! Ook altijd handig dat je weet waar je gebleven bentquote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:59 schreef __Saviour__ het volgende:
iBooks volstaat wel. En voor comics gebruik ik Bookman. Strips lezen op de iPad werkt echt enorm fijn. Heb zo bijvoorbeeld een enorme lading Suske en Wiske's en Urbanus-albums op mijn Nas staan, die kan ik zo allemaal lezen. Een ook elke week zo de Donald Duck dowloaden
Zeg, wanneer komen die iPads nou?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 13:09 schreef AhmedJaret het volgende:
bij de kruidvat binnenkort iPad voor nog geen 100eurotjes, is dat wat? en welke versie van iOS is dat?
Weer op die troll ingaanquote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zeg, wanneer komen die iPads nou?
Er stond een of ander Chinees Androiddingetje op de voorkant van de folder. Is lastig om het verschil te zien blijkbaar...quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zeg, wanneer komen die iPads nou?
De USB-poort levert dan te weinig stroom.quote:Op donderdag 26 januari 2012 20:25 schreef emokid het volgende:
Oke. Ik heb al jaren een iPod Classic die ik doodnormaal via iTunes synchroniseer, maar waarom werkt mijn nieuwe iPad niet? Als ik hem aansluit op mijn Windows 7 laptop hoor ik een geluidje uit de iPad komen, staat er rechtsbovenin 'Opladen uit', maar gebeurt er niets in iTunes.
Ik zie mijn iPad dus niet links in de kolom verschijnen in iTunes.. Ik had dit ooit opgelost voor mijn iPod door via apparaatbeheer iets te doen. USB Poorten tijdelijk uitschakelen bijv, maar daar kan het nu niet aan liggen. Weet iemand wat ik kan doen?
Oh echt? Welke?quote:Op donderdag 26 januari 2012 21:51 schreef __Saviour__ het volgende:
Er zijn diverse mediaspeler apps die gewoon mkv en avi kunnen afspelen. Zo bekijk ik ook video's, nooit omzetten. Moet niet te zwaar HD zijn, daar verslikt de iPad zich nog wel in.
Buzz Player, OPlayer HD, Awesome Reader, AcePlayer, Azul bijvoorbeeldquote:Op donderdag 26 januari 2012 22:01 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Oh echt? Welke?
Ik dacht dat je het altijd om moest zetten.... Kan er dan ook makkelijk een .srt bestand bij?
Dat is nou iets wat eigen is aan alles wat met computers te maken heeft, je kan altijd welblijven wachten op de volgende versie,quote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:44 schreef __Saviour__ het volgende:
De snellere specificaties zijn natuurlijk ook belangrijk.
Apps draaien soepeler, starten sneller. Er zullen ook apps komen die minimaal een iPad 3 vereisen.
Definieer 'scherm'. Is het glasdeel stuk (digitizer) of het lcd zelf?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:57 schreef w00h00 het volgende:
Iemand ervaring met het vervangen van het scherm van mijn iPad 1? Valt dat nou mee of tegen omdat zelf te doen?
Leuk aanbod.... eerlijk gezegd.quote:Op zondag 29 januari 2012 15:54 schreef electronique het volgende:
Hmm ik kan nu een iPad 2 kopen voor 450 ( die met WiFi en 64 gb) en dan krijg ik er een gratis smartcover bij. Doen of wachten tot hij bij de premium reseller ook goedkoper wordt?
Smartcover is imo een onhandig kutdingquote:Op zondag 29 januari 2012 16:11 schreef electronique het volgende:
Klopt, maar ik vraag me af of ik wel een smartcover wil, en ergens koop ik hem liever bij amac of dixons ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |