Strookt wat mij betreft niet met elkaar. GB's per maand en niks speciaals doen?quote:Op vrijdag 23 december 2011 07:57 schreef Pindasoepje het volgende:
[..]
Met die vraag zit ik nu dus ook, ik neem mn ipad eigenlijk nooit mee naar buiten, had er voorheen een sim only met onbeperkt internet in zitten, maar dat abbo is verlopen. Heb eigenlijk geen zin meer in een extra abbo en zat te kijken naar de prepaid opties, maar wat een drama is alles zeg. Zo duur! Als ik kijk naar de facturen voor mn iphone verbruik ik gigabytes per maand, terwijl ik niks speciaals doe. Nu ben ik dus bang dat als ik zo een 200mb ding neem, dat ik dat dan al verstook in de bus van huis naar kantoor..
Zet dan gewoon 'mobiele data' uit zodra je thuis bent, handmatig. Dan weet je iig zeker dat je niet over 3g surft.quote:Op vrijdag 23 december 2011 08:23 schreef Pindasoepje het volgende:
Ja dat is het dus, het lijkt alsof mijn wifi gebruik wordt meegenomen in mijn 3g gebruik oid. Maar mijn kleine kijkt niet extreem veel filmpjes, ik zit er namelijk wel veel bij. ik denk max 1,5u per week en dat is dan niet alleen online filmpjes maar ook andere dingen.
KPN app weet het goed te scheiden.quote:Op vrijdag 23 december 2011 08:23 schreef Pindasoepje het volgende:
Ja dat is het dus, het lijkt alsof mijn wifi gebruik wordt meegenomen in mijn 3g gebruik oid. Maar mijn kleine kijkt niet extreem veel filmpjes, ik zit er namelijk wel veel bij. ik denk max 1,5u per week en dat is dan niet alleen online filmpjes maar ook andere dingen.
misschien via Wifi downloaden?quote:Op vrijdag 23 december 2011 12:42 schreef withxhonor het volgende:
iPad vraag: ik heb hier een iPad waar apps steeds bij updates blijven hangen in een wacht status. Iemand een idee hoe ik hier vanaf kom?
Hmm dan is raar, en als je alles via de pc installeert? Dus updaten op de pc en dan synchen?quote:Op vrijdag 23 december 2011 12:51 schreef withxhonor het volgende:
Heb het eens geprobeerd, maar geen succes. Het lijkt alsof er een download queue is, maar zover ik weet is die er niet..
Bummer
Je hebt dan geluk, al mn usbpoorten op mn laptop werken niet meer. Ik kan niet eens meer via de laptop synchen..quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:02 schreef withxhonor het volgende:
Dat werkt wel, maar het is gewoon lomp dat het ding niet zelf updates kan hebben zonder z'n snoertje...
Heb je het al geprobeerd in recovery mode? En dan handmatig de ipsw erop zetten? http://myappworld.com/how(...)-and-apple-tv/howto/quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:21 schreef Copycat het volgende:
Ik waag ook hier even een poging ...
De 5.01 update voor mijn iPhone gebeurde zonder haperingen, maar bij mijn iPad blijft ie elke keer weer steken op de laatste 0,05 mb en dan krijg ik de 'time-out' foutmelding.
Heb firewalls uitgezet en nog een paar dingen geprobeerd ... maar elke keer weer knalt ie er op het laatste moment uit.
Iemand enig idee hoe ik (digibeet van hier tot Tokio) dit toch voor elkaar kan krijgen?
Ook dat is reeds gebeurd, maar mag niet baten...quote:
IPSW is het ios update bestand (Zegmaar de 5.0.1 firmware). Je kunt dat ook als los bestand, handmatig op je ipad knallen ipv automatisch via itunes. ff de link volgen die ik er neer zette zojuist. Kom vast goedquote:Op vrijdag 23 december 2011 13:28 schreef Copycat het volgende:
IPSWat?
Recovery mode heb ik niet geprobeerd, ik ga er morgen eens even rustig voor zitten. Bedankt!
Ik ben er een keertje mee huiten geweest en 2 dagen zonder wifi toen ze naarglasvezel overschakelden en toch 258mb verbruik (geen downloads)quote:Op vrijdag 23 december 2011 08:06 schreef Pindasoepje het volgende:
Ja het is echt heel vreemd, ik speel 2 onlinegames (DreamZoo, Pirates) en mijn kleine kijkt filmpjes met de Z@ppelin app verder facebook en whatsapp ik wel en lees ik het nieuws. De rest van de games (AngryBirds en Where's my water) zijn geen online games oid..
Op zich boeit het me niet veel wat er nu op mn factuur staat omdat het toch onbeperkt is, maar ik denk toch wel dat Wireless circle me spookfacturen stuurt wat de GB betreft.
AanZetten in je opties.quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:48 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
_0_
is er trouwens ergens de mogelijkheidbom emoticons te kiezen vanuit de mobiele layout
Heb je hem al eens een reset gegeven? Even de home + powerknop ingedrukt houden totdat je het apple logo ziet.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:45 schreef withxhonor het volgende:
uiteindelijk lopen updates en download van apps alleen maar via itunes als de ipad aan zn touwtje hangt. zal ongetwijfeld een optie zijn die dit uitzet, maar ik kan het niet vinden..
Heb je de virusscanner ook uitgezet? Dat deed het hem bij mij.quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:21 schreef Copycat het volgende:
Ik waag ook hier even een poging ...
De 5.01 update voor mijn iPhone gebeurde zonder haperingen, maar bij mijn iPad blijft ie elke keer weer steken op de laatste 0,05 mb en dan krijg ik de 'time-out' foutmelding.
Heb firewalls uitgezet en nog een paar dingen geprobeerd ... maar elke keer weer knalt ie er op het laatste moment uit.
Iemand enig idee hoe ik (digibeet van hier tot Tokio) dit toch voor elkaar kan krijgen?
yup. dan gaat het bij de eerste goed, en daarna staat de rest weer te wachten op itunesquote:Op vrijdag 23 december 2011 16:47 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Heb je hem al eens een reset gegeven? Even de home + powerknop ingedrukt houden totdat je het apple logo ziet.
Je gaat inderdaad alles kwijtraken.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:23 schreef __Saviour__ het volgende:
Op dit moment heb ik iTunes nog niet eens geinstalleerd (nieuwe laptop)
Maar toen ik bij een vorige computer m'n iPad koppelde, kreeg ik allerlei waarschuwingen dat alle inhoud zou worden gewist omdat de computer niet geautoriseerd was ofzo. Toen maar gelijk afgekoppeld, had toen geen zin in gedoe.
Dus daarom wilde ik het eerst maar even vragen hier. Heb natuurlijk geen zin om alles kwijt te raken.
iTunes installeren.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:23 schreef __Saviour__ het volgende:
Op dit moment heb ik iTunes nog niet eens geinstalleerd (nieuwe laptop)
Maar toen ik bij een vorige computer m'n iPad koppelde, kreeg ik allerlei waarschuwingen dat alle inhoud zou worden gewist omdat de computer niet geautoriseerd was ofzo. Toen maar gelijk afgekoppeld, had toen geen zin in gedoe.
Dus daarom wilde ik het eerst maar even vragen hier. Heb natuurlijk geen zin om alles kwijt te raken.
Want?quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:24 schreef Merkie het volgende:
[..]
Je gaat inderdaad alles kwijtraken.
Dan ga ik hem zo doen.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:27 schreef nelisb het volgende:
[..]
iTunes installeren.
IPad aansluiten.
iPad zichtbaar in iTunes. (links in itunes zie je je ipad) Rechtermuisknop aankopen overzetten.
Daarna weer rechtermuisknop, reservekopie maken.
iPad updaten en reserve kopie terugzetten.
Alles blijft behouden.
Ik denk dat de muziek daar ook onder valt jaquote:Op zaterdag 24 december 2011 13:35 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dan ga ik hem zo doen.
Daar valt dan ook muziek onder? Ik heb op de iPad zelf in iTunes muziek gekocht en die staat alleen op de iPad zelf, nergens anders.
Eerst de iTunes machtigen met hetzelfde iTunes account als op je iPad.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:35 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dan ga ik hem zo doen.
Daar valt dan ook muziek onder? Ik heb op de iPad zelf in iTunes muziek gekocht en die staat alleen op de iPad
zelf, nergens anders.
Die blijft gewoon behouden bij het terugzetten van een backup, hoor.quote:Op zaterdag 24 december 2011 15:16 schreef __Saviour__ het volgende:
Nu geupdated, maar lekker is het allemaal niet ontworpen.
Wil nu m'n apps gaan terugzetten, maar zo te zien gaat daarbij de mappenstructuur verloren. Had alles net zo mooi ingedeeld.
Het terugzetten is nu nog bezig, maar ik zie in iTunes een weergave van mijn iPad scherm en daarin zie ik alle apps los staan, verdeeld over 11 schermen.quote:Op zaterdag 24 december 2011 15:31 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Die blijft gewoon behouden bij het terugzetten van een backup, hoor.
Deze update is inderdaad een mooie gelegenheid om te gaan schrappen. Uiteraard gebruik ik lang niet alles. Het betreft vooral veel spellen. Die had ik dan in Appshopper op m'n watchlist gezet en downloadde zodra ze tijdens een actie tijdelijk gratis waren.quote:Op zaterdag 24 december 2011 15:31 schreef Catch22- het volgende:
Misschien een goed idee om ze dan gelijk even te filteren, kan me niet voorstellen dat je ze allemaal gebruikt.
Eens gekocht is toch gratis. Dus als je hem ooit nog weer spelen dl je hem gratis weer opnieuwquote:Op zaterdag 24 december 2011 15:36 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Deze update is inderdaad een mooie gelegenheid om te gaan schrappen. Uiteraard gebruik ik lang niet alles. Het betreft vooral veel spellen. Die had ik dan in Appshopper op m'n watchlist gezet en downloadde zodra ze tijdens een actie tijdelijk gratis waren.
Een keurig 64 bits UNIX variantquote:Op maandag 26 december 2011 12:51 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat is deel van de opbouw van iOS. Onder de motorkap draait een systeem dat is afgeleid van de code van OS X. In principe een volwaardig OS dus, met volledig bestandsbeheer. Maar dat is uit veiligheidsoverwegingen afgeschermd voor apps en de gebruiker. Elke app draait in zijn eigen kleine wereldje, een sandbox genaamd. Het heeft daarin alleen toegang tot z'n eigen documenten. Zo kan een potentieel schadelijke app, die door de controle is geglipt, nooit echt schade aanrichten.
Sommige apps die met bestanden werken, ondersteunen wel 'openen in'. Maar dan wordt er alleen een kopie van het document doorgestuurd naar de andere app. Het origineel blijft in de eigen sandbox en de kopie komt terecht in de sandbox van de andere app.
Ja, maar volgens mij heb je binnen een *nix omgeving nog wel een home folder waar je data kan storen etc. Daar is dus bij IOS op de Ipad dus geen equivalent van?quote:Op maandag 26 december 2011 18:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een keurig 64 bits UNIX variant
Ik denk dat jij gewoon meer van een iOs of android besturingssysteem verwacht dan waarvoor het bedoeld is.quote:Op maandag 26 december 2011 22:20 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Ja, maar volgens mij heb je binnen een *nix omgeving nog wel een home folder waar je data kan storen etc. Daar is dus bij IOS op de Ipad dus geen equivalent van?![]()
Dank voor de heldere uitleg trouwens Saviour.
Er zijn nog geen 64-bits ARM-processorenquote:Op maandag 26 december 2011 18:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een keurig 64 bits UNIX variant
bij Android kan je gewoon bij je complete filesystem hoor. Voor de echte dieper gelegen delen heb je root nodig, maar je hebt iig gewoon storage in een FSquote:Op dinsdag 27 december 2011 11:46 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Ik denk dat jij gewoon meer van een iOs of android besturingssysteem verwacht dan waarvoor het bedoeld is.
Steek je licht eens op bij sahara-tablets ofzo.
ok ok maar als je dat wil doen ben je toch veel beter af met een notebook ofzo, geen tablet die daar niet voor ontworpen is.quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:53 schreef Catch22- het volgende:
[..]
bij Android kan je gewoon bij je complete filesystem hoor. Voor de echte dieper gelegen delen heb je root nodig, maar je hebt iig gewoon storage in een FS
Gebruik zelf Filebrowser, kan ik prima m'n NAS mee benaderen en door de files browsen, evt kopieren naar iPad of openen in andere apps.quote:Op maandag 26 december 2011 12:45 schreef neo2000 het volgende:
Misschien begrijp ik het verkeerd, dus hier maar ff een postje. Als ik files download op m'n ipad, dan gaat dat niet zo denderend. Kan ze voornamelijk openen met geïnstalleerde apps. Dus ik dacht, misschien is hier een manier omheen met een aparte file explorer of zo. Maar als je ie download, heb je al snel functionaliteit als files over kopieren van en naar je pc. Leuk, maar ik heb net die ipad om niet meer afhankelijk te zijn van een pc danwel laptop.
Heb wel wat managers gevonden die het wel lijken te kunnen, maar als ik het goed begrijp kan je niet zomaar je storage browsen van de Ipad, vanaf de ipad zelf? Iedere app lijkt zo zijn eigen stukje storage te hebben waar je bestandjes op kan slaan of zo. Download ik een PDF'je, dan komt dit in de store van de PDF reader bijvoorbeeld. Klopt dit? Zo ja, Apple ->
Enige workaround hiervoor is zeker zooi in een cloud opslaan?
Nu dan dan voren geschoven als onderdeel van Apple's 12 days of Christmas.quote:
Mischien hier wat aan ?quote:Op woensdag 28 december 2011 12:19 schreef Haunter het volgende:
Sinds vorige week heb ik een iPad, maar hoe kan ik in vredesnaam via thuisdeling mijn muziek van mijn iMac streamen op mijn iPad2? Heb veel resultaten gevonden op internet waar je via "iPod" je library kan selecteren, maar "Muziek" op mijn iPad laat alleen zien dat ik muziek moet kopen via de iTunes store. Weet iemand hoe ik wel mijn library kan selecteren? Of kan dat gewoonweg niet meer?
heb je je iPad al gereset nadat je bij thuisdeling je apple-id en paswoord hebt ingegeven?quote:Op woensdag 28 december 2011 12:19 schreef Haunter het volgende:
Sinds vorige week heb ik een iPad, maar hoe kan ik in vredesnaam via thuisdeling mijn muziek van mijn iMac streamen op mijn iPad2? Heb veel resultaten gevonden op internet waar je via "iPod" je library kan selecteren, maar "Muziek" op mijn iPad laat alleen zien dat ik muziek moet kopen via de iTunes store. Weet iemand hoe ik wel mijn library kan selecteren? Of kan dat gewoonweg niet meer?
Eerst naar MP3 converteren en dan branden?quote:Op woensdag 28 december 2011 14:18 schreef rubje het volgende:
Music purchased from iTunes Store cannot be burned to MP3 format CD
Ik heb daar ook naar gekeken, maar dat maakt niet uit. Soms scheelt het misschien een tientje en/of betaal je de normale prijs en krijg je assocoires erbij ofzo.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:47 schreef Bleie het volgende:
Maakt het eigenlijk (voor prijs bijvoorbeeld) nog uit waar je een iPad koopt / bestelt?
Resetten op welke manier?quote:Op woensdag 28 december 2011 13:28 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
heb je je iPad al gereset nadat je bij thuisdeling je apple-id en paswoord hebt ingegeven?
dan bij muziek -> meer -> gedeeld en bibliotheek van user kiezen.
Helemaal uitzetten, sluimerknop bovenaan en homeknop vooraan een paar seconden tegelijk indrukken en dat de rode zet-uit schuifbalk verschuiven en dat terug aanzetten met de knop bovenaan.quote:
Die ga ik wél downloaden!quote:Op vrijdag 30 december 2011 14:18 schreef __Saviour__ het volgende:
En vandaag gratis in 12 days of Christmas van Apple:
Sonic & Sega All Stars Racing
Ik heb sinds vandaag precies hetzelfdequote:Op zaterdag 31 december 2011 20:46 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb problemen met Facebook. Ik heb de app gedownload, maar hij klapt er steeds uit. Is dit een bekendprobleem moet ik hiermee leren leven, of is er een oplossing?
Voorheen geen problemen mee gehad? Ik heb het eigenlijk vanaf het begin, dat is sinds Sinterklaas dusquote:Op zaterdag 31 december 2011 20:47 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik heb sinds vandaag precies hetzelfde
Nee echt sinds vandaag.quote:Op zaterdag 31 december 2011 20:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Voorheen geen problemen mee gehad? Ik heb het eigenlijk vanaf het begin, dat is sinds Sinterklaas dus
Ik hoorde van iemand die MyPad gebruikt, is dat hetzelfde als Facebook?
Had ie photostream niet aan staan?quote:Op zondag 1 januari 2012 22:26 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Een vriend van me heeft net per ongeluk al z'n foto's uit z'n iPad bibliotheek verwijderd en ongetwijfeld geen backup gemaakt. Zijn die nog op een manier terug te halen?
Geen idee, ik ken 't niet. Maar als het iets is dat je zelf aan moet zetten dan denk ik van niet.quote:Op zondag 1 januari 2012 22:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Had ie photostream niet aan staan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |