Geen idee hoe dat in 1995 was maar haar ouders werkten toen in NZ en hebben in Whangarei aangifte van geboorte gedaan. Toen Laura een maand of 8 was zijn ze verder gegaan met hun zeilreis.quote:Op vrijdag 23 december 2011 17:50 schreef sp3c het volgende:
en dat schip staat geregistreerd in Nieuw Zeeland?
quote:New Zealand citizenship by birth
In general, any person born in New Zealand (or onboard a ship or aircraft registered in New Zealand) on or before 31 December 2005 is a New Zealand citizen by birth. The only exceptions are children who were born:
to a parent who, at the time of birth, was a foreign diplomat in New Zealand and had immunity from jurisdiction and neither parent was a New Zealand citizen
on a ship or aircraft registered in another country, or on an unregistered ship or aircraft of a government of a foreign country
to enemy alien parents (i.e. both father and mother were enemies and were not New Zealand, Commonwealth or Irish citizens or British protected persons) in a place occupied by the enemy - though this situation has never occurred[11]
http://en.wikipedia.org/w(...)citizenship_by_birth
Maar dan heeft oma gejokkebrokt. Ik weet niet precies meer in welk tv-interview (zonder twijfel zijn er fans die dat precies bijhouden) maar in ieder geval poneerde de interviewer dezelfde veronderstelling, waarop oma opmerkte "nou nee, het was gewoon in een geboortenkliniek". Dat is ook veel geloofwaardiger dan dat "geboren op een boot, al dan niet in de haven verhaal". Zo werkt de gezondheidszorg daar niet: je kunt niet gewoon gaan bevallen op je boot (of thuis) en dan denken dat er medische zorg beschikbaar is voor dit soort avonturen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 17:41 schreef Tide het volgende:
Laura werd geboren in de haven van Whangarei aan boord van de Diario.
Maar dan klopt het volgens jouw citaat toch niet dat ze aan boord is geboren? En dat klopt weer wel met wat we gehoord hebben, nl. dat ze aan land is geboren.quote:Op vrijdag 23 december 2011 17:59 schreef sp3c het volgende:
ah ik wist niet dat ze er langer tijd zijn gebleven, achteraf is dat ook wel logisch natuurlijk met een baby
maar het schip moet echt in Nieuw Zeeland geregistreerd staan wil je ervoor in aanmerking komen ... kan hoor want zo'n zwangerschap duurt lang genoeg natuurlijk
[..]
Ja dan klopt het, maar dan vraag ik me toch af wat voorwaarden/redenen voor registratie zijn. Misschien was de reden dat ze zich er hoopten te vestigen, maar we weten dat ze er geen vast werk konden vinden.quote:Op vrijdag 23 december 2011 18:06 schreef sp3c het volgende:
als het schip in Nieuw Zeeland geregistreerd stond tijdens de bevalling dan kan het wel kloppen lijkt me?
sterker nog als ik in Nieuw Zeeland mijn baby af zou zitten te wachten dan zou ik het schip ook snel daar registreren voor dat paspoort want met meer nationaliteiten heeft zo'n kind natuurlijk meer kansen
naja ik zou de moeder gewoon naar het ziekenhuis brengen maar wie ben ik
Baby? Is Laura Dekker inmiddels al bevallen van een kind? Ik wist niet dat ze zwanger was. Doen die piraten de laatste tijd toch meer dan alleen gijzelen of is dat kortzichtig of iets in die richting.quote:Op vrijdag 23 december 2011 18:06 schreef sp3c het volgende:
als het schip in Nieuw Zeeland geregistreerd stond tijdens de bevalling dan kan het wel kloppen lijkt me?
sterker nog als ik in Nieuw Zeeland mijn baby af zou zitten te wachten dan zou ik het schip ook snel daar registreren voor dat paspoort want met meer nationaliteiten heeft zo'n kind natuurlijk meer kansen
naja ik zou de moeder gewoon naar het ziekenhuis brengen maar wie ben ik
als je nou gewoon even meeleest voor je begint te posten ... zover hoef je niet terug om te zien waar we het over hebbenquote:Op vrijdag 23 december 2011 18:13 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Baby? Is Laura Dekker inmiddels al bevallen van een kind? Ik wist niet dat ze zwanger was. Doen die piraten de laatste tijd toch meer dan alleen gijzelen of is dat kortzichtig of iets in die richting.
Als het schip in de teritoriale wateren van Nieuw Zeeland ligt krijg je de Nieuw Zeelandse nationaliteit:quote:Op vrijdag 23 december 2011 17:59 schreef sp3c het volgende:
ah ik wist niet dat ze er langer tijd zijn gebleven, achteraf is dat ook wel logisch natuurlijk met een baby
maar het schip moet echt in Nieuw Zeeland geregistreerd staan wil je ervoor in aanmerking komen ... kan hoor want zo'n zwangerschap duurt lang genoeg natuurlijk
[..]
Bron: http://www.parliament.nz/(...)s-Digest-No-1838.htmquote:Persons born on board ships
The Bill provides that, regardless of Sections 3(a) and (b) a person is to be treated as having been born:
in New Zealand, if the person was born on a ship (whether registered or unregistered) within the territorial waters of New Zealand or aboard an aircraft (whether registered or unregistered) in the airspace within the territorial limits of New Zealand;
date of introduction: 28 October 2010quote:Op vrijdag 23 december 2011 18:19 schreef watniet het volgende:
[..]
Als het schip in de teritoriale wateren van Nieuw Zeeland ligt krijg je de Nieuw Zeelandse nationaliteit:
[..]
Bron: http://www.parliament.nz/(...)s-Digest-No-1838.htm
Goed lezen, het is een aanpassing/aanvulling op deze bestaande regel:quote:Op vrijdag 23 december 2011 18:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
date of introduction: 28 October 2010
dan zou ze wel heel jong zijn vertrokken
quote:Persons born on board ships
Section 2(3)(a) and (b) of the Act provides that a person born aboard a registered ship or aircraft shall be deemed to have been born in the place in which the ship or aircraft was registered and a person born aboard an unregistered ship or aircraft of the Government of a country shall be deemed to have been born in that country.
Er is nog iets waarin ze zegt dat ze aan wal is geboren. Maar dat kan ik niet vinden. De legende 'op de boot geboren' is pas later gecreëerd.quote:Op vrijdag 23 december 2011 18:27 schreef Tide het volgende:
http://www.hartvannederla(...)ekker-schrijft-boek/
Het geeft aan haar verhaal natuurlijk wel een exgtra "magisch" tintje. "Laura had vanaf haar geboorte al zeewater door haar aderen stromen!". Net als voetballers altijd "eerder voetballen konden dan lopen"! En zangers eerder een microfoon vasthielden dan dat ze konden praten.quote:Op vrijdag 23 december 2011 18:34 schreef Disana het volgende:
Er is nog iets waarin ze zegt dat ze aan wal is geboren. Maar dat kan ik niet vinden. De legende 'op de boot geboren' is pas later gecreëerd.
Onzin ze is gewoon "thuis" geboren en thuis was toen op de Diario de boot dus. Thuisbevallingen zijn echt niet abnormaal hoor!quote:Op vrijdag 23 december 2011 18:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Er is nog iets waarin ze zegt dat ze aan wal is geboren. Maar dat kan ik niet vinden. De legende 'op de boot geboren' is pas later gecreëerd.
dan klopt het toch wat ik zeg?quote:Op vrijdag 23 december 2011 18:33 schreef watniet het volgende:
[..]
Goed lezen, het is een aanpassing/aanvulling op deze bestaande regel:
[..]
dit is dan in 2010 wat versoepeldquote:For the purposes of this Act,—
(3)
(a) a person born aboard a registered ship or aircraft shall be deemed to have been born in the place in which the ship or aircraft was registered:
(b) a person born aboard an unregistered ship or aircraft of the Government of a country shall be deemed to have been born in that country:
(c) a person shall be deemed to be of full capacity if he is not of unsound mind.
http://www.legislation.go(...)43689.html#DLM443689
Je hebt gelijk, maar helaas is de tekst waar jij uit quote uit 2006, dus ook een flinke tijd na Laura's geboorte.quote:Op vrijdag 23 december 2011 19:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan klopt het toch wat ik zeg?
volgens die regel word je geboren in het land waarin je je schip geregistreerd hebt en dit is schijnbaar aangepast
er werd gerefereerd naar de originele wet uit 1977
[..]
dit is dan in 2010 wat versoepeld
Ze wisten in 1977 al dat hij tot 2006 geldig zou zijn?quote:Op vrijdag 23 december 2011 19:22 schreef sp3c het volgende:
nee toch?
Citizenship Act 1977Public Act 1977 No 61
Date of assent 1 December 1977
Commencement see section 1(2)
http://www.legislation.go(...)/10.0/DLM443684.html
bovendien uit je eigen link:quote:the person was born in New Zealand on or after l January 1949 and before 1 January 2006
quote:Reprint as at 29 November 2010
Volgens mij werkt je geheugen ook diagonaal: http://forum.fok.nl/topic/1750124/5/25#105548071quote:Op donderdag 22 december 2011 22:50 schreef svetan het volgende:
@Hammondorgel
Lees maar even terug.... heb ik al uitvoerig beschreven aan de hand van een foto. Laat jouw geheugen links eens checken
Lieve hemel, je begint steeds meer op svetan te lijken met je niet-onderbouwde uitspraken en je reacties op mensen die niet doen alsof ze de wijsheid omtrent Dekker in pacht hebben.quote:Op vrijdag 23 december 2011 19:02 schreef Tide het volgende:
[..]
Onzin ze is gewoon "thuis" geboren en thuis was toen op de Diario de boot dus. Thuisbevallingen zijn echt niet abnormaal hoor!
Dus is het oerstom als je tientallen meters uit de kust gaat liggen.. Ik snap dat gedraai niet. Het is dan wel des Dekkers om overal een ingewikkeld verhaal van te maken, maar meestal is dat wat vergezocht is niet waar, als er een logischer verklaring is.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:23 schreef moussie het volgende:
[..]
Want als je op een boerderij op enige afstand van een ziekenhuis woont ga je ook maar in een hotel zitten? Natuurlijk niet, je blijft lekker thuis tot de bevalling begint, pas dan stap je in je auto, of tuft naar de haven. Maar ja, soms gaat het zo snel dat je alleen nog maar na afloop samen met je pasgeborene naar het ziekenhuis gebracht wordt om moeder en kind te controleren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |